Wat is er dan vernieuwend aan wat je hier voorstelt?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom scoor ik helemaal rechts en conservatief als ik het volgende invul op verkeer en milieu:
[..]
Dat ik hierbij rechts scoor kan ik begrijpen, maar wat is er zo conservatief aan het aanmoedigen van nieuwe technologiën? Ik zie het eerder als rechts progressief dan rechts conservatief.
Niet zo zeer vernieuwend, maar waarom is het conservatief om voor kernenergie te zijn en progressief om er tegen te zijn? Met het investeren in kernenergie investeer je ook in verdere ontwikkeling, dus ik wil het zeker niet conservatief noemen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is er dan vernieuwend aan wat je hier voorstelt?
Nou, dat we het in NL niet uitvoeren en maar in de "investeren in OV"-riedel blijven zitten. Investeren is trouwens het nieuste modewoordje van politici die het belastinggeld lekker willen laten rollen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:41 schreef du_ke het volgende:
Wat is er dan vernieuwend aan wat je hier voorstelt?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef du_ke het volgende:
Kernenergie in het westen is een eigenlijk al achterhaalde techniek zonder toekomst.
precies.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef du_ke het volgende:
Kernenergie in het westen is een eigenlijk al achterhaalde techniek zonder toekomst. Daar vol voor gaan lijkt me weinig progressief. Net als het steunen van de bioindustrie.
Daar komt het wel op neer. Kernfusie heeft best toekomst op termijn. Kernenergie echter nauwelijks. het draagvlak ervoor ontbreekt simpelweg. Geen politicus wil een tweede Kalkar.quote:
Hetzelfde kan gezegd worden voor wind- en zonne-energie. Dus dat is ook conservatief?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef du_ke het volgende:
Kernenergie in het westen is een eigenlijk al achterhaalde techniek zonder toekomst. Daar vol voor gaan lijkt me weinig progressief. Net als het steunen van de bioindustrie.
Dat kan gezegd worden maar die technieken zijn nog veel meer in ontwikkeling. En hebben hier wel een duidelijk toekomstperspectief.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hetzelfde kan gezegd worden voor wind- en zonne-energie. Dus dat is ook conservatief?
Kernfusie ís kerenergie.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. Kernfusie heeft best toekomst op termijn. Kernenergie echter nauwelijks. het draagvlak ervoor ontbreekt simpelweg. Geen politicus wil een tweede Kalkar.
Mwoah, het kan wel net het bruggetje van olie naar [iets anders] zijn. het heeft nog een levensduur van een jaartje of 50-60 oid en dat kunnen we goed gebruiken als de olievelden uiteindelijk alleen water oppompen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:51 schreef du_ke het volgende:
Dat ligt natuurlijk ook deels aan de weerstand tegen kernenergie die de ontwikkeling hindert. De ontwikkeling van kernfissie ligt echter zeker niet stil in het westen. Daar komt nog bij een positievere houding t.o.v. kernfissie lijkt te komen waardoor de ontwikkelingen gestimuleerd kunnen worden.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan gezegd worden maar die technieken zijn nog veel meer in ontwikkeling. En hebben hier wel een duidelijk toekomstperspectief.
ook dat is over een jaar of 50-60.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, het kan wel net het bruggetje van olie naar [iets anders] zijn. het heeft nog een levensduur van een jaartje of 50-60 oid en dat kunnen we goed gebruiken als de olievelden uiteindelijk alleen water oppompen.
Maar we zijn dan iig minder afhankelijk van het midden-oostenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
ook dat is over een jaar of 50-60.
Zet daar maar een paar nulletjes achterquote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef jogy het volgende:
het heeft nog een levensduur van een jaartje of 50-60 oid en dat kunnen we goed gebruiken als de olievelden uiteindelijk alleen water oppompen.
Volgende maand een keibelangrijke conferentie in Frankrijk, daarna kan de bouw van ITER beginnen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk ook deels aan de weerstand tegen kernenergie die de ontwikkeling hindert. De ontwikkeling van kernfissie ligt echter zeker niet stil in het westen. Daar komt nog bij een positievere houding t.o.v. kernfissie lijkt te komen waardoor de ontwikkelingen gestimuleerd kunnen worden.
In verhouding met huidige methoden is het al erg milieu vriendelijk maar goed daar zijn idd andere topics voorquote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:40 schreef Niek. het volgende:
Kernenergie is conservatief omdat er nu meer word gezocht naar milieu vriendelijke oplossingen voor het opwekken van energie.
Zoals kernenergie?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:40 schreef Niek. het volgende:
Kernenergie is conservatief omdat er nu meer word gezocht naar milieu vriendelijke oplossingen voor het opwekken van energie.
De fusie van waterstof-isotopen levert zuiver water als enige afvalstof, ik kan me niets progressievers bedenken.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:48 schreef Niek. het volgende:
Kernenergie is niet bepaald milieuvriendelijk(het afval bijvoorbeeld) daarnaast is het niet bepaald zonder gevaren.
Progressief, dan moet je volgens mij meer denken aan dingen als groene stroom wind/water energie, zulk soort dingen meer toepassen en meer op zoek gaan naar zuk soort goede alternatieven.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
De fusie van waterstof-isotopen levert zuiver water als enige afvalstof, ik kan me niets progressievers bedenken.
2H +3H –> 4He + neutron + 17,6 MeVquote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:54 schreef Niek. het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radioactief_afval
![]()
http://www2.kieskompas.nl/partijPopup.php?partijnaam=gl#cat3quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bij Sociale zekerheid & Zorg kom ik helemaal bovenin links van het midden te zitten. Links-progressief dus.
GL/SP/PvdA & SGP zijn op dat onderwerp links-conservatief en VVD/CDA/Fortuyn rechts-progressief.
Wat is dan links-progressief bij dit onderwerp?
Dat gaat mij te ver, heb 2 jaar scheikunde gehad en toen was het wel mooi geweestquote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
2H +3H –> 4He + neutron + 17,6 MeV
Overigens zeide ik net water, maar dat moet natuurlijk helium zijn.
Nee, op dat thema zijn ze volgens het kieskompas links en conservatief.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:59 schreef Niek. het volgende:
[..]
http://www2.kieskompas.nl/partijPopup.php?partijnaam=gl#cat3
Hier is te lezen wat de antwoorden van GroenLinks zijn over dat onderwerp+onderbouwing, zij zijn links en progressief, misschien heb je er wat aan![]()
Heb net even gekeken, en geen enkele partij is links progressief op dat onderwerpquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, op dat thema zijn ze volgens het kieskompas links en conservatief.
2H +3H –> 4He + neutron + 17,6 MeV betekend in normaal Nederlandsquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:00 schreef Niek. het volgende:
[..]
Dat gaat mij te ver, heb 2 jaar scheikunde gehad en toen was het wel mooi geweest![]()
Als ik eens wist wat ik er coherent onder kon verstaan dan zou dat kunnen ja.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:02 schreef Niek. het volgende:
[..]
Heb net even gekeken, en geen enkele partij is links progressief op dat onderwerp![]()
Ik zou zeggen, start je eigen partij en vul die leegte![]()
Wees gerust, D66 bestaat over 40jaar niet meerquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
2H +3H –> 4He + neutron + 17,6 MeV betekend in normaal Nederlands
Allemaal GroenLinks of D66 stemmen en over 40 jaar komt er alleen nog maar lucht uit een kernreactor waaien en is het enige wat je auto uitstoot zuiver water.
Zou de hele Wereld GL en D66 stemmen, kan het mijns inziens wel 20 jaar worden.
Leuke sitequote:Op zondag 22 oktober 2006 21:33 schreef Genverbrander het volgende:
Naast de Stemwijzer en de FNV Stemtest wordt er op de Vrije Universiteit druk gewerkt aan een nieuwe stemhulp: het KiesKompas.
www.kieskompas.nl
Deze schijnt veel beter te zijn dan de Stemwijzer, die veel kritiek heeft gehad op zijn 'platte' en oppervlakkige stellingen. Laten we hem dus in de gaten houden, komt als het goed is een dezer dagen online.![]()
Jij hebt als libertariër een lekker makkelijk standpunt. Gewoon de staat ontkennen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, dat we het in NL niet uitvoeren en maar in de "investeren in OV"-riedel blijven zitten. Investeren is trouwens het nieuste modewoordje van politici die het belastinggeld lekker willen laten rollen.
Behouden omdat je "behouden" altijd positief vindt is conservatief, behouden omdat je het ermee eens bent niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bij Sociale zekerheid & Zorg kom ik helemaal bovenin links van het midden te zitten. Links-progressief dus.
GL/SP/PvdA & SGP zijn op dat onderwerp links-conservatief en VVD/CDA/Fortuyn rechts-progressief.
Wat is dan links-progressief bij dit onderwerp?
Een meer bedachtzaam behouden van de huidige sociale zekerheid ofzo dus?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Behouden omdat je "behouden" altijd positief vindt is conservatief, behouden omdat je het ermee eens bent niet.
Wanneer het echt op is ja, heb je de olieprijzen weleens bekeken de laatste tijd?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
ook dat is over een jaar of 50-60.
Precies, zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:38 schreef nefertete het volgende:
Vind die kieskompas ook wel wat, alleen jammer dat er een aantal partijen niet op staan, zoals de liberaal democraten. Volgens mij passen die het beste bij mijn ideeen. Nu wordt het progressief-midden, dus D66, maar die vind ik niet zo betrouwbaar, hoewel ik het grotendeels met de ideeen eens ben, maar ja, er is een verschil tussen zeggen en doen...
Nee, geen foutje.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:44 schreef Boosoog het volgende:
Bullshit dus : PVV is inderdaad mijn keuze, maar dat van die SGP slaat nergens op..
*** PVV u heeft een inhoudelijke overeenkomst van 80.56%
Op basis van uw antwoorden (36 / 36) op de stellingen in de thema's staat u het dichtst bij de SGP (67,36%) ***
Ik snap niet hoe dit te rijmen valt: foutje in de software?![]()
Op basis van uw antwoorden (36 / 36) op de stellingen in de thema's staat u het dichtst bij de SGP en bent u het verst verwijderd van GroenLinks.
Hieronder ziet u een totaaloverzicht van alle partijen op volgorde van weinig t/m veel afwijking ten opzichte van u.
SGP
U bent 2.5% rechtser
U bent 7.81% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 67.36%
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
PVV
U bent 22.5% linkser
U bent even progressief als conservatief als PVV
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 80.56%
Ach, D66 haalt waarschijnlijk ook geen zetel...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:46 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Precies, zo denk ik er ook over.
Ben alleen bang dat LibDem de kiesdrempel niet haalt ...
ja en jij de prijs en bouwtijd van een kerncentrale.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Wanneer het echt op is ja, heb je de olieprijzen weleens bekeken de laatste tijd?
Inderdaad nogal jammer, ik ben benieuwd waar LibDem op deze kaart zou staan, ik gok op een iets conservatievere versie van D66, mogelijk iets linkser.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:38 schreef nefertete het volgende:
Vind die kieskompas ook wel wat, alleen jammer dat er een aantal partijen niet op staan, zoals de liberaal democraten. Volgens mij passen die het beste bij mijn ideeen. Nu wordt het progressief-midden, dus D66, maar die vind ik niet zo betrouwbaar, hoewel ik het grotendeels met de ideeen eens ben, maar ja, er is een verschil tussen zeggen en doen...
Gezien het feit dat alleen de partijen met grote gevestigde namen in de verschillende stemwijzers voorkomen (alleen Stemwijzer heeft ze, maar ze worden niet standaard in de uitslag opgenomen) en ook de TV-zenders alleen aandacht bieden aan grotere partijen en partijen met al bekende namen, ben ik inderdaad bang dat ook nieuwe partijen met goede standpunten zoals LibDem inderdaad niet genoeg bekendheid krijgen om de kiesdrempel te halen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:46 schreef Puzzelaar het volgende:
Ben alleen bang dat LibDem de kiesdrempel niet haalt ...
lol, lekker veilig in 't midden. Kan niet goed gaan, maar ook niet fout :-)quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:20 schreef rebel6 het volgende:
De test zelf is goed, maar de berekening van de uitslag slaat echt nergens op!
Bij afzonderlijke thema's kom ik uit op D66, SP, EenNL, Fortuyn, Pvda, VVD, CU en GroenLinks.
Als stemadvies krijg ik CDA.
Inderdaad.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:15 schreef mazeind het volgende:
[..]
lol, lekker veilig in 't midden. Kan niet goed gaan, maar ook niet fout :-)
Mwoah, je ziet het als je het door hebt......quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:17 schreef du_ke het volgende:
Ja de opbouw van de site is echt compleet kansloos.
Wie weet er nu niets van systeembeheer anno 2006?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:23 schreef Genverbrander het volgende:
Wie heeft er nou geen flash anno 2006?![]()
ik ook. Een toppertje.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:28 schreef Genverbrander het volgende:
wtf is toch het probleem met die kieskompas?? ik vind het echt een prima site.![]()
idd, ik vind m ook beter dan de stemwijzer!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ik ook. Een toppertje.
De uitkomst al helemaal. De plaats in het politieke spectrum grafisch geillustreerd......prachtig...
Stemwijzer is nu een afgang......
True, het is al laat ja.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
ja en jij de prijs en bouwtijd van een kerncentrale.
Als hij die vreselijke Mei Li 'ik wil gewoon een lief meisje zijn' Vos eruit schopt wil ik het beginnen te overwegen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat wordt Wouter voor jouw dus![]()
Je kan helemaal lachen als je rechtsboven zit (zoals ik) of linksonder (zoals BHFH).quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:00 schreef mcyodogg het volgende:
[afbeelding]
Ben volgens deze test een stuk progressiever dan de PvdA, maar soit, mijn stem hebben ze. Vind het trouwens wel behoorlijk leeg om mijn punt heen.
haha, das idd opmerkelijk. Toch raar, hebben we zoveel partijen, zit niemand daar. Plus als ik het schema zo bekijk, is het bijna onmogelijk om links-conservatief of rechts-progressief te zijn. Al die partijen zitten toch in een redelijk diagonale lijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je kan helemaal lachen als je rechtsboven zit (zoals ik) of linksonder (zoals BHFH).
Nee, niemand is echt liberaal .. wat moet je de kiezers zeggen "we doen niks" en op de boodschap wij zijn de NCPN zit al helemaal niemand te wachten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:33 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
haha, das idd opmerkelijk. Toch raar, hebben we zoveel partijen, zit niemand daar. Plus als ik het schema zo bekijk, is het bijna onmogelijk om links-conservatief of rechts-progressief te zijn. Al die partijen zitten toch in een redelijk diagonale lijn.
Precies hetzelfde als ik dus.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Net met een niet firma computer gedaan, VVD kwam er uit, bij de stemwijzen kwam 1NL eruit.
In technische zin?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:17 schreef du_ke het volgende:
Ja de opbouw van de site is echt compleet kansloos.
Ja maar ook de layout werkt niet echt mee. Maar ik doe hem volgende week nog wel een keer. Hopen dat het dan wel soepel gaat.quote:
IK begrijp dat er bij jou geen groen links uit kwam? Wat kwam er uit? D66, grappig, je bent dus eigenlijk veel rechtser dan dat je wilt weten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 08:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar ook de layout werkt niet echt mee. Maar ik doe hem volgende week nog wel een keer. Hopen dat het dan wel soepel gaat.
Groen links staat gewoon te ver naar links in deze testquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IK begrijp dat er bij jou geen groen links uit kwam? Wat kwam er uit? D66, grappig, je bent dus eigenlijk veel rechtser dan dat je wilt weten.
Ik zou toch zeker alle partijen meenemen die ook daadwerkelijk meedoen aan de verkiezingen, daar lijkt het mij niet onoverzichtelijker van worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:03 schreef du_ke het volgende:
Ze hebben toch EenNl en de PVV meegenomen. Je kan toch niet alles meenemen? Dan doe je in elk geval een aantal partijen onrecht omdat hun punten in de vragen niet echt terug kunnen komen als je het overzichtelijk wilt houden.
D66 progressief, 1 NL conservatief -> gemiddeld cda/pvdaquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:22 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik zweef in Kieskompas tussen CDA, PvdA en D66.
Volgens de Stemwijzer zweefde ik tussen D66, SP en 1NL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |