abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42820947
quote:
Duitse jongeren verbranden Dagboek van Anne Frank
MAAGDENBURG - Het Openbaar Ministerie in de Duitse stad Maagdenburg heeft zeven jongeren in staat van beschuldiging wegens het aanzetten tot haat. De groep had in het openbaar een exemplaar van het Dagboek van Anne Frank verbrand. De verdachten variëren in leeftijd van 23 tot 28 jaar, meldde het OM donderdag.

De boekverbranding had naar verluidt al in juni plaats. Indien schuldig bevonden, hangt de mannen een maximale straf van vijf jaar cel boven het hoofd. De aanklagers onderzoeken ook een geval waarbij drie tieners een medeleerling hadden gedwongen een bord te dragen met daarop de tekst: 'Ik ben het grootste varken van het dorp, ik ga om met joden.'
http://www.telegraaf.nl/b(...)_van_Anne_Frank.html

het hoort bij de geschiedenis
zo'n boek met waarde hoor je respect te hebben
schandalig
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_42820993
het zijn niks voor niks Nazi's
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:04:48 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_42821208
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:36 schreef Meki het volgende:
en telegraaf is nooit trouw te nemen .

waardoor dit ongeloofwaardig is
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_42821245
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:58 schreef opgebaarde het volgende:
het zijn niks voor niks Nazi's duitsers
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_42821440
Ja, sommige volkeren leren het nooit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42822445
Meki ...
pi_42822494
Whehe, ik dacht dat ze het origineel hadden verbrand. Maar wtf boeit het, het is gewoon wat papier met inkt.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:43:57 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_42822724
Boekverbranding is zo 1243
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:51:31 #9
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42823015
Ze worden tenminste zwaar gestraft.

Dit zou Nederland nooit durven met mos.. uhh mensen die boeken van Anne Frank verbranden.
pi_42823069
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:51 schreef Steinberger het volgende:

Dit zou Nederland nooit durven met mos.. uhh mensen die boeken van Anne Frank verbranden.
Is niet iets typisch Nederlands, in Engeland durfde ze 2 extreem radicale imam's niet te vervolgen omdat dat uitgelegd zou worden als discriminatie...
pi_42823070
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:51 schreef Steinberger het volgende:

Is niet iets typisch Nederlands, in Engeland durfde ze 2 extreem radicale imam's niet te vervolgen omdat dat uitgelegd zou worden als discriminatie...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:54:39 #12
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42823130
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of de paus die zijn excuses moet maken
pi_42823186
En het topic is weer aanbeland bij moslims....
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:58:27 #14
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_42823253
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:37 schreef Sapstengel het volgende:
Whehe, ik dacht dat ze het origineel hadden verbrand. Maar wtf boeit het, het is gewoon wat papier met inkt.

Ja, ze krijgen een zware straf omdat ze wat papier met inkt hebben verbrand.
En wat als ze het originele dagboek hadden verbrand, dat is ook wat papier met inkt toch?
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
pi_42823325
Ze doen maar een eind die hersenloze kale jankjongeren.
pi_42823492
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:58 schreef foktastic het volgende:

[..]

Ja, ze krijgen een zware straf omdat ze wat papier met inkt hebben verbrand.
En wat als ze het originele dagboek hadden verbrand, dat is ook wat papier met inkt toch?
Ja, maar het origineel heeft nog een bepaalde historische waarde enzo. Als iemand een poster van de nachtwacht verbrand denkt ook iedereen tsjah . Maar als iemand het origineel verbrand heb je de poppen aan het dansen.
pi_42824274
-edit

[ Bericht 92% gewijzigd door El_Rolando op 20-10-2006 12:58:12 ]
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:41:32 #18
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_42824745
ze krijgen een straf omdat ze met het dagboek verbranden een onwenselijke gedrag tonen, zoals het aanzetten tot haat etc. En daar heeft een eventuele historische waarde van een boek weinig mee te maken in een rechtbank. Net zoals je de bijbel of de koran gaat verbranden in het openbaar, daar kom je ook niet mee weg met "ach, het was maar wat papier met inkt".
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
pi_42824850
Joden
sorry ik moest ff m'n Ajax hart laten spreken
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:48:50 #20
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_42824983
Als ik de bijbel, of de koran of de tora verbrand, wordt ik dan ook aangeklaagd?..

In fact, dat moet ik maar misschien gaan doen, eerst de bijbel, dan de tora en dan de koran, wedden dat ze me om de koran zullen oppakken.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_42825052
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 00:41 schreef foktastic het volgende:
ze krijgen een straf omdat ze met het dagboek verbranden een onwenselijke gedrag tonen, zoals het aanzetten tot haat etc. En daar heeft een eventuele historische waarde van een boek weinig mee te maken in een rechtbank. Net zoals je de bijbel of de koran gaat verbranden in het openbaar, daar kom je ook niet mee weg met "ach, het was maar wat papier met inkt".
Maar de bijbel is wel iets anders dan het dagboek van Anne Frank
Als ik de biografie van Patrick Kluivert ga verbranden is dat dan ook aanzetten tot haat? Kluivert is een neger dat kan rascistisch overkomen binnen bepaalde groeperingen.

of snap ik t nou niet ?
Niet dat ik vind dat ze die jongens niet hadden moeten oppakken ofzo. Maar ik betwijfel of ze hier een rechterlijk gezien niet onschuldig zijn.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:09:57 #22
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_42825495
bijbel, dagboek van anna, kluivert z'n biografie, poster van nachtwacht, allemaal inkt op papier, eens?
Is het strafbaar om papier met inkt te verbranden? Nee.
Worden ze dus in dit geval hierom berecht door de OM? Nee.
Waar om worden ze dan beschuldigd denk je?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:11:16 #23
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_42825519
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:56 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)_van_Anne_Frank.html

het hoort bij de geschiedenis
zo'n boek met waarde hoor je respect te hebben
schandalig
Fuck you, Meki, het is een bundel levenloos papier, daarvoor heb je geen respect.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:13:38 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42825562
Ik vind Anne Frank ook een saaie roman. Maar om nou meteen tot verbranding over te gaan..

Wie heeft dat boek trouwens geschreven?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_42825573
Ik vind vijf jaar cel wel 'n beetje overdreven..
pi_42825716
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:09 schreef foktastic het volgende:
bijbel, dagboek van anna, kluivert z'n biografie, poster van nachtwacht, allemaal inkt op papier, eens?
Is het strafbaar om papier met inkt te verbranden? Nee.
Worden ze dus in dit geval hierom berecht door de OM? Nee.
Waar om worden ze dan beschuldigd denk je?
Tja, Dat er aandacht aan word gegeven zet meer aan tot haat dan het verbranden van een boekje. Ze moeten zoiets niet in t nieuws brengen. Zou t eerlijk gezegd niet weten
pi_42825756
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:14 schreef Taurus het volgende:
op het beledigen van een agent in functie staat geloof ik ook maximaal 5000, dat geven ze nauwelijks tot nooit

Die gozert hebben niet alleen dat boek verbrand beidewaj hè
pi_42825768
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

op het beledigen van een agent in functie staat geloof ik ook maximaal 5000, dat geven ze nauwelijks tot nooit

Die gozert hebben niet alleen dat boek verbrand beidewaj hè
Ehh wat nog meer dan?
pi_42825806
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:26 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ehh wat nog meer dan?
quote:
De aanklagers onderzoeken ook een geval waarbij drie tieners een medeleerling hadden gedwongen een bord te dragen met daarop de tekst: 'Ik ben het grootste varken van het dorp, ik ga om met joden.'
Dit is wel strafbaar
pi_42826690
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:14 schreef Taurus het volgende:
denk dat het ook hoofdzakelijk gaat om de afschrikkende werking van zo'n hoge straf .. het rechtsextremisme loopt nl behoorlijk uit de klauw in voormalig oostduitsland
pleased to meet you
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 07:49:37 #31
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42827265
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:43 schreef mazaru het volgende:
Nee hoor het gebeurde nog in 1933, in Duitsland.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42828492
Hebben ze het gelezen voordat ze de fik erin staken?
pi_42828860
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 09:53 schreef Chadi het volgende:
Hebben ze het gelezen voordat ze de fik erin staken?
ze vonden het bagger en dachten daarna de kachel er mee warm te kunnen houden
pi_42829051
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 03:20 schreef moussie het volgende:

denk dat het ook hoofdzakelijk gaat om de afschrikkende werking van zo'n hoge straf .. het rechtsextremisme loopt nl behoorlijk uit de klauw in voormalig oostduitsland
De armoede en uitzichtsloosheid loopt uit de klauwen, in een land met een vrijwel onverwerkt oorlogsverleden (de Communisten misbruikten de term 'nazi's' om zo hun eigen tegenstanders te vervolgen... de term 'anti-faszismus' was daar een benaming voor de manier waarop de DDR zijn eigen burgers onderdrukte) en vervolgens 20 tot 25% werkloosheid, en ook nog eens een gigantische jeugdwerkloosheid (in sommige regionen is meer dan de helft van de jongeren werkloos) ..

Ik moet eerlijk zeggen dat de 9,2% die Holger Apfels NPD in Sachsen haalde of de DVU (7% in Brandenburg) haalt nog domweg _weinig_ is..
Er zijn landen met nauwelijks werkloosheid en zeker weinig jeugdwerkloosheid waar politici nog veel meer op anti-buitenlander-beleid inzetten en sterk nationalistische motieven gebruiken in hun campagne's...

de 'anti-buitenlander'-politiek die de NPD presenteert, waarin ze zich bv openlijk opstellen tegen 'de multi-etnische excessen die ze willen tegengaan, zou hen misschien in een land als nederland nog veel meer stemmen opleveren, en niet noodzakelijk buiten het politieke spectrum plaatsen.

Het is onzin om te doen alsof het zo erg is omdat die anti-buitenlander-retoriek opeens fout zou zijn als het in het Duits uitgesproken word, terwijl je datzelfde van gevestigde politici ook in het nederlands kunt horen.
pi_42829093
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:13 schreef Ringo het volgende:
Ik vind Anne Frank ook een saaie roman. Maar om nou meteen tot verbranding over te gaan..

Je kunt er idd beter je reet mee afvegen. Zo heeft het nog iets toegevoegde waarde.
pi_42829212
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:27 schreef Paardesnikkel het volgende:

[..]

Je kunt er idd beter je reet mee afvegen. Zo heeft het nog iets toegevoegde waarde.
Als t koud is is het ook handig om t te verbranden.
pi_42829949
Het verbranden van een boek valt naar mijn idee onder de vrije meningsuiting, hoe belachelijk het ook is. Iemand een beledigend bord omhangen omdat -ie omgaat met Joden, niet. Dat is zuivere discriminatie.
pi_42830392
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:30 schreef toma het volgende:

[..]

[..]

Dit is wel strafbaar
Ja, maar dat zijn niet dezelfde tieners. Dus die mensen die 't boek hebben verbrand krijgen misschien 5 jaar cel maximaal. Alleen vanwege dat boek, dat vind ik 'n beetje overdreven.

Overigens vind ik 'wat mij betreft is dat gewoon vrijheid van meningsuiting' dan ook weer de grootst mogelijke onzin, het is provocerend en wellicht extreem rechts. Hakenkruizen dragen is ook geen gewone vrijheid van meningsuiting. Het is niet de bedoeling dat we die geschiedenis gaan bagatelliseren.
pi_42830481
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:26 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, maar dat zijn niet dezelfde tieners. Dus die mensen die 't boek hebben verbrand krijgen misschien 5 jaar cel maximaal. Alleen vanwege dat boek, dat vind ik 'n beetje overdreven.

Overigens vind ik 'wat mij betreft is dat gewoon vrijheid van meningsuiting' dan ook weer de grootst mogelijke onzin, het is provocerend en wellicht extreem rechts. Hakenkruizen dragen is ook geen gewone vrijheid van meningsuiting. Het is niet de bedoeling dat we die geschiedenis gaan bagatelliseren.
cultuurbarbaren zijn t
pi_42831108
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:13 schreef Ringo het volgende:

Volgens mij heette de schrijfster Anne.
:)
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:58:18 #41
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42831166
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:43 schreef mazaru het volgende:
Dat is knap als pas 200 jaar later de boekdrukkunst werd uitgevonden.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:03:52 #42
3542 Gia
User under construction
pi_42831311
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:09 schreef dVTB het volgende:
Het verbranden van een boek valt naar mijn idee onder de vrije meningsuiting, hoe belachelijk het ook is. Iemand een beledigend bord omhangen omdat -ie omgaat met Joden, niet. Dat is zuivere discriminatie.
Ze worden dan ook niet aangeklaagd voor het verbranden van het boek, maar voor het aanzetten tot haat.
Als ik een Koran koop en die gebruik om de BBQ mee aan te steken, moet ik dat zelf weten. Dat is niet strafbaar.
Als ik daarvan een filmpje maak en dat via internet verspreid, is dat wel strafbaar. DAT is namelijk aanzetten tot haat, pure provocatie en uitlokking van geweld.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:09:58 #43
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_42831461
iemand die het begrijpt
pi_42832486
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 00:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja, maar het origineel heeft nog een bepaalde historische waarde enzo. Als iemand een poster van de nachtwacht verbrand denkt ook iedereen tsjah . Maar als iemand het origineel verbrand heb je de poppen aan het dansen.
Ga maar een Koran verbranden in een grote Europese stad of in bijvoorbeeld Marokko. Het is toch maar een verzameling letters?
pi_42832527
Die gozers moeten ze verbranden... zielig volk
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
pi_42832541
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze worden dan ook niet aangeklaagd voor het verbranden van het boek, maar voor het aanzetten tot haat.
Als ik een Koran koop en die gebruik om de BBQ mee aan te steken, moet ik dat zelf weten. Dat is niet strafbaar.
Als ik daarvan een filmpje maak en dat via internet verspreid, is dat wel strafbaar. DAT is namelijk aanzetten tot haat, pure provocatie en uitlokking van geweld.
hebben ze dat gedaan dan ?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:56:40 #47
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42832564
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:58 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Oh ja? Wel eens van de bibliotheek van Alexandrië gehoord?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42832716
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:55 schreef toma het volgende:

[..]

hebben ze dat gedaan dan ?
ja:
quote:
Anklage nach Buchverbrennung

MAGDEBURG taz Knapp vier Monate nach der öffentlichen Verbrennung des Tagebuchs der Anne Frank und einer US-Flagge im sachsen-anhaltinischen Pretzien hat die Staatsanwaltschaft Magdeburg gestern Anklage gegen sieben Männer zwischen 23 und 28 Jahren erhoben. Den Beschuldigten werden Volksverhetzungund und die Verunglimpfung des Andenkens Verstorbener vorgeworfen. Sie sollen bei einer "Sonnenwendfeier" im Juni vor den Augen der Dorfbevölkerung und des Bürgermeisters die Bücherverbrennung zelebriert haben. Laut Anklage verhöhnten sie damit "unter eindeutiger Verwendung neonazistischen und nationalsozialistischen Sprachgebrauchs" nicht nur die von den Nazis getötete Anne Frank, sondern "mit ihr sämtliche Opfer ehemaliger Konzentrationslager des NS-Regimes". Die Polizei hatte den Fall zunächst als "Ruhestörung" abgehakt. AGX
http://www.taz.de/pt/2006/10/20/a0073.1/text

Oftewel.. het gaat niet enkel om het dagboek van Anne Frank, maar evenzeer om een amerikaanse vlag die verbrand werd tijdens een publieke gelegenheid (de traditionele voorjaars-vuren waarbij het hele dorp aanwezig is) en de aanklacht luid o.m. volkshetzerij.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:15:28 #49
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42833098
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh ja? Wel eens van de bibliotheek van Alexandrië gehoord?
Oh de blokdrukkunst bedoel je
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:27:15 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42835328
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 23:10 schreef Hathor het volgende:
Ja, sommige volkeren leren het nooit.
Als er 1 volk het wel geleerd heeft zijn het Duitsers
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:28:24 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42835364
quote:

[..]

Als ik jouw post lees, heb ik een vermoeden dat jij niet iemand bent die boeken leest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:29:28 #52
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_42835391
quote:

[..]

In 1242 werden er op bevel van Lodewijk IX van Frankrijk, ook bekend als Lodewijk de Heilige, vele exemplaren van de Talmoed verbrand in Parijs
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:31:53 #53
3542 Gia
User under construction
pi_42835457
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:53 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Ga maar een Koran verbranden in een grote Europese stad of in bijvoorbeeld Marokko. Het is toch maar een verzameling letters?
Als je dat in het openbaar doet, met de bedoeling mensen te provoceren ben je fout bezig. Doe je dat in je achtertuin, zonder dat iemand het ziet, dan is er uiteraard geen haan die ernaar kraait.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:33:55 #54
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42835510
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:29 schreef mazaru het volgende:

[..]

In 1242 werden er op bevel van Lodewijk IX van Frankrijk, ook bekend als Lodewijk de Heilige, vele exemplaren van de Talmoed verbrand in Parijs
Dan ben ik verkeerd geinformeerd mijn beste
Niet dat ik er een heet hangijzer van zou willen maken, geschiedenislessen bracht ik meestal slapend door.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:35:06 #55
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42835544
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik jouw post lees, heb ik een vermoeden dat jij niet iemand bent die boeken leest.
Sprak hij vinnig
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:40:59 #56
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42835710
Kan er niet nog een extra brandweerboete bovenop wegens een illegaal kampvuur?
pi_42835971
Je hoort er respect voor te hebben ja maar niet gedwongen, ik keur het niet goed maar tja als hun daar zin in hebben laat ze lekker, als het boek eigendom is mogen ze er mee doen wat ze willen.. toch? dat sommige mensen daar niet tegen kunnen is hun probleem.. ze doen er niemand kwaad mee..
This is what you are, this is what you get...
pi_42836043
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:40 schreef Pool het volgende:
Kan er niet nog een extra brandweerboete bovenop wegens een illegaal kampvuur?
het was een legaal vuur, waar de burgemeester, alle notabelen bijstonden en de brandweer toezicht hield...
En de hele dorpsgemeenschap keek toe tijdens het zonnewende feest (wat natuurlijk een 'heidens' gebruik is)...

Enkel wierpen die kinders toen een boek en een amerikaanse vlag op dat vuur.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:54:22 #59
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42836150
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef mForce het volgende:
Je hoort er respect voor te hebben ja maar niet gedwongen, ik keur het niet goed maar tja als hun daar zin in hebben laat ze lekker, als het boek eigendom is mogen ze er mee doen wat ze willen.. toch? dat sommige mensen daar niet tegen kunnen is hun probleem.. ze doen er niemand kwaad mee..
Dan moeten ze het lekker in hun eigen huiskamertje verbranden, maar niet in het openbaar. Je doet nu alsof het iets is wat tussen hen onderling blijft, maar dat was juist niet de bedoeling van henzelf. Hun enige doel was juist het lastig vallen van andere burgers met hun praktijken.

Het eigendomsargument slaat dan ook nergens op; je mag eigendomsrechten niet misbruiken en je dient altijd rekening te houden met de wet en de rechten van anderen.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:55:44 #60
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42836196
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:50 schreef KroJo het volgende:

[..]

het was een legaal vuur, waar de burgemeester, alle notabelen bijstonden en de brandweer toezicht hield...
En de hele dorpsgemeenschap keek toe tijdens het zonnewende feest (wat natuurlijk een 'heidens' gebruik is)...

Hè, jammer.
pi_42836344
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:54 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan moeten ze het lekker in hun eigen huiskamertje verbranden, maar niet in het openbaar. Je doet nu alsof het iets is wat tussen hen onderling blijft, maar dat was juist niet de bedoeling van henzelf. Hun enige doel was juist het lastig vallen van andere burgers met hun praktijken.

Het eigendomsargument slaat dan ook nergens op; je mag eigendomsrechten niet misbruiken en je dient altijd rekening te houden met de wet en de rechten van anderen.
Onzin, als ik een boek koop, of het nou de koran is of de bijbel mag ik er mee doen wat ik wil dat andere mensen dat niet zo leuk vinden, tja.. je doet er niemand kwaad mee!

Recht van anderen? tuurlijk moet je dat doen maar wat heeft een boek daar mee te maken? jij ziet het als het Anna Frank dagboek, ik zie het als een boek..

Dat een stel idioten het in de fik zet.. tja..
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:03:24 #62
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_42836420
Alsof dat boek heilig is, komop zeg.
Een saai verhaal over een Joods meisje die in een kamertje zit met dr familie, en dan ineens zijn ze gesnapt. En dan achteraf Anne Frank een held noemen.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:04:13 #63
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42836448
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef mForce het volgende:
Zo van Mijn Koran wat doe je?
Ja.. ik heb hem toch gekocht LOLLERSZEINZ?

Zelfde provocatie als een vlag in de fik steken ..
pi_42836501
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:03 schreef Baklap het volgende:
Alsof dat boek heilig is, komop zeg.
Een saai verhaal over een Joods meisje die in een kamertje zit met dr familie, en dan ineens zijn ze gesnapt. En dan achteraf Anne Frank een held noemen.
Nouja Anna's boek heeft voor mij meer waarde dan de bijbel, koran enz enz.. iig gebaseerd op feiten
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:04 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Zo van Mijn Koran wat doe je?
Ja.. ik heb hem toch gekocht LOLLERSZEINZ?

Zelfde provocatie als een vlag in de fik steken ..
Een vlag in de fik steken moet ook kunnen, vind ik..

Maar ik ben er niet voor, en wat die jongens hebben gedaan slaat nergens op maar het gaat mij er niet om wat IK normaal vind of niet, ik kijk naar de daad en ze doen niks anders dan een boek in de fik zetten..

De spotprenten van Mohammed vergeten? voor heel veel mensen stelde het niks voor, voor sommige wel, vond je dat toen ook fout?

[ Bericht 19% gewijzigd door mForce op 20-10-2006 15:12:06 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:11:41 #65
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42836620
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:00 schreef mForce het volgende:

[..]

Onzin, als ik een boek koop, of het nou de koran is of de bijbel mag ik er mee doen wat ik wil dat andere mensen dat niet zo leuk vinden, tja.. je doet er niemand kwaad mee!
Dat "ik heb het gekocht, dus ik mag er mee doe wat ik wil"-argument is gewoon onjuist. Met name in de openbare ruimte zijn er zeer veel regels die boven eigendomsrechten gaan. Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint. En dat betekent dat je niet mag haatzaaien en beledigen.
quote:
Recht van anderen? tuurlijk moet je dat doen maar wat heeft een boek daar mee te maken? jij ziet het als het Anna Frank dagboek, ik zie het als een boek..

Dat een stel idioten het in de fik zet.. tja..
Leuk dat jij het als "een boek" ziet, maar zo zagen die kaalkoppies het zelf niet eens. Ze staken bewust Anna Franks dagboek openbaar in de fik en niet omdat ze zomaar "een boek" in de fik wilden steken. Dan hadden ze namelijk beter het telefoonboek kunnen pakken, want dat brandt beter en is bovendien goedkoper.

Het gaat niet puur om het boekje verbranden, het gaat om de intentie die ze daarbij hadden: haatzaaien en onrust stoken. En dat mag terecht niet.
pi_42836664
quote:
Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint
Helemaal mee eens maar ik zie niet hoe ik iemands vrijheid zou beperken met het verbanden van een boek of het plaatsen van strips over een of andere heilige Sjaak..
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:06 schreef mForce het volgende:
De spotprenten van Mohammed vergeten? voor heel veel mensen stelde het niks voor, voor sommige wel, vond je dat toen ook fout?

[ Bericht 7% gewijzigd door mForce op 20-10-2006 15:58:37 ]
pi_42836683
Kunnen we de daders niet optrommelen en voor hun ogen "Mein Kampf" verbranden.
Dat is toch wel ongeveer te vergelijken?
pi_42836726
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:13 schreef tontorico het volgende:
Kunnen we de daders niet optrommelen en voor hun ogen "Mein Kampf" verbranden.
Dat is toch wel ongeveer te vergelijken?
Dat hun zo achterlijk zijn zoiets te doen wil niet zeggen dat gezonde mensen het ook moeten doen
pi_42836828
Niet om de rekening te vereffenen, maar om ze bewust te maken van iets.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:23:51 #70
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_42836984
Ach, zolang de marocjes hier mogen juichen als er vliegtuigen het WTC invliegen heb ik hier ook helemaal geen problemen mee.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_42837027
Lekkere jongens.
pi_42837092
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:23 schreef DenniZZ het volgende:
Ach, zolang de marocjes hier mogen juichen als er vliegtuigen het WTC invliegen heb ik hier ook helemaal geen problemen mee.
Dat vind ik ook fout maar tja laat ze lekker maar niet in de bios tijdens een film ssssst..
pi_42841389
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:50 schreef KroJo het volgende:

[..]

het zal wel hoofdzakelijk gaan om de bijbehorende retoriek
quote:
"unter eindeutiger Verwendung neonazistischen und nationalsozialistischen Sprachgebrauchs"
ik bedoel maar, je kan op een afstand toch niet zien welk boek verbrand wordt, of het het dagboek is van anne frank of de biografie van de maitresse van prins charles
pleased to meet you
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:58:40 #74
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_42855409
"Hij die niets van de geschiedenis wil leren is gedoemd hem te herhalen"
Wie zei dat ook al weer?
lege ton
pi_42856173
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:58 schreef nonzz het volgende:
"Hij die niets van de geschiedenis wil leren is gedoemd hem te herhalen"
Wie zei dat ook al weer?
Wie het ook was, hij kan net zo goed tegen een muur gaan staan praten, de geschiedenisboeken bewijzen mijn gelijk. Als je dan toch met beroemde quotes wil strooien, waarom dan niet "vrede is niet meer dan een korte interval tussen twee grote oorlogen" ?
pi_42858319
Ja heel erg stoer van de duitsers maar ik vind het maar een wazig stukje tekst...
pi_42880577
Anna's boek is niet heilig. Het heeft ook niet meer waarde dan de Bijbel en de Thora.
Maar het is zeker een ontzettend belangrijk boek waarvoor enig respect wel op zijn plaats is. Het boek verbranden zou eigenlijk verboden moeten worden by law!
pi_42909939
Het hadden radicali's uit Emsterdem-West kunnen zijn.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:40:10 #79
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42914066
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 08:47 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het hadden radicali's uit Emsterdem-West kunnen zijn.
Maar het waren kale Duitsers, dus wat plaats jij nu voor een suggestieve kutpost?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:04:49 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42915182
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als er 1 volk het wel geleerd heeft zijn het Duitsers
Zo is het.
Daar kan bijvoorbeeld Turkije nog een voorbeeld aan nemen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')