Als ik jouw post lees, heb ik een vermoeden dat jij niet iemand bent die boeken leest.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:58 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Dat is knap als pas 200 jaar later de boekdrukkunst werd uitgevonden.
In 1242 werden er op bevel van Lodewijk IX van Frankrijk, ook bekend als Lodewijk de Heilige, vele exemplaren van de Talmoed verbrand in Parijsquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:58 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Dat is knap als pas 200 jaar later de boekdrukkunst werd uitgevonden.
Als je dat in het openbaar doet, met de bedoeling mensen te provoceren ben je fout bezig. Doe je dat in je achtertuin, zonder dat iemand het ziet, dan is er uiteraard geen haan die ernaar kraait.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:53 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Ga maar een Koran verbranden in een grote Europese stad of in bijvoorbeeld Marokko. Het is toch maar een verzameling letters?
Dan ben ik verkeerd geinformeerd mijn bestequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
In 1242 werden er op bevel van Lodewijk IX van Frankrijk, ook bekend als Lodewijk de Heilige, vele exemplaren van de Talmoed verbrand in Parijs
Sprak hij vinnigquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jouw post lees, heb ik een vermoeden dat jij niet iemand bent die boeken leest.
het was een legaal vuur, waar de burgemeester, alle notabelen bijstonden en de brandweer toezicht hield...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:40 schreef Pool het volgende:
Kan er niet nog een extra brandweerboete bovenop wegens een illegaal kampvuur?
Dan moeten ze het lekker in hun eigen huiskamertje verbranden, maar niet in het openbaar. Je doet nu alsof het iets is wat tussen hen onderling blijft, maar dat was juist niet de bedoeling van henzelf. Hun enige doel was juist het lastig vallen van andere burgers met hun praktijken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef mForce het volgende:
Je hoort er respect voor te hebben ja maar niet gedwongen, ik keur het niet goed maar tja als hun daar zin in hebbenlaat ze lekker, als het boek eigendom is mogen ze er mee doen wat ze willen.. toch? dat sommige mensen daar niet tegen kunnen is hun probleem.. ze doen er niemand kwaad mee..
Hè, jammer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:50 schreef KroJo het volgende:
[..]
het was een legaal vuur, waar de burgemeester, alle notabelen bijstonden en de brandweer toezicht hield...
En de hele dorpsgemeenschap keek toe tijdens het zonnewende feest (wat natuurlijk een 'heidens' gebruik is)...
Enkel wierpen die kinders toen een boek en een amerikaanse vlag op dat vuur.
Onzin, als ik een boek koop, of het nou de koran is of de bijbel mag ik er mee doen wat ik wilquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:54 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan moeten ze het lekker in hun eigen huiskamertje verbranden, maar niet in het openbaar. Je doet nu alsof het iets is wat tussen hen onderling blijft, maar dat was juist niet de bedoeling van henzelf. Hun enige doel was juist het lastig vallen van andere burgers met hun praktijken.
Het eigendomsargument slaat dan ook nergens op; je mag eigendomsrechten niet misbruiken en je dient altijd rekening te houden met de wet en de rechten van anderen.
Zo van Mijn Koran wat doe je?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef mForce het volgende:
Je hoort er respect voor te hebben ja maar niet gedwongen, ik keur het niet goed maar tja als hun daar zin in hebbenlaat ze lekker, als het boek eigendom is mogen ze er mee doen wat ze willen.. toch? dat sommige mensen daar niet tegen kunnen is hun probleem.. ze doen er niemand kwaad mee..
Nouja Anna's boek heeft voor mij meer waarde dan de bijbel, koran enz enz.. iig gebaseerd op feitenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:03 schreef Baklap het volgende:
Alsof dat boek heilig is, komop zeg.
Een saai verhaal over een Joods meisje die in een kamertje zit met dr familie, en dan ineens zijn ze gesnapt. En dan achteraf Anne Frank een held noemen.
Een vlag in de fik steken moet ook kunnen, vind ik..quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:04 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Zo van Mijn Koran wat doe je?
Ja.. ik heb hem toch gekocht LOLLERSZEINZ?
Zelfde provocatie als een vlag in de fik steken ..
Dat "ik heb het gekocht, dus ik mag er mee doe wat ik wil"-argument is gewoon onjuist. Met name in de openbare ruimte zijn er zeer veel regels die boven eigendomsrechten gaan. Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint. En dat betekent dat je niet mag haatzaaien en beledigen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:00 schreef mForce het volgende:
[..]
Onzin, als ik een boek koop, of het nou de koran is of de bijbel mag ik er mee doen wat ik wildat andere mensen dat niet zo leuk vinden, tja.. je doet er niemand kwaad mee!
Leuk dat jij het als "een boek" ziet, maar zo zagen die kaalkoppies het zelf niet eens. Ze staken bewust Anna Franks dagboek openbaar in de fik en niet omdat ze zomaar "een boek" in de fik wilden steken. Dan hadden ze namelijk beter het telefoonboek kunnen pakken, want dat brandt beter en is bovendien goedkoper.quote:Recht van anderen? tuurlijk moet je dat doen maar wat heeft een boek daar mee te maken? jij ziet het als het Anna Frank dagboek, ik zie het als een boek..
Dat een stel idioten het in de fik zet.. tja..
Helemaal mee eensquote:Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:06 schreef mForce het volgende:
De spotprenten van Mohammed vergeten? voor heel veel mensen stelde het niks voor, voor sommige wel, vond je dat toen ook fout?
Dat hun zo achterlijk zijn zoiets te doen wil niet zeggen dat gezonde mensen het ook moeten doenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:13 schreef tontorico het volgende:
Kunnen we de daders niet optrommelen en voor hun ogen "Mein Kampf" verbranden.
Dat is toch wel ongeveer te vergelijken?
Dat vind ik ook fout maar tja laat ze lekker maar niet in de bios tijdens een filmquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:23 schreef DenniZZ het volgende:
Ach, zolang de marocjes hier mogen juichen als er vliegtuigen het WTC invliegen heb ik hier ook helemaal geen problemen mee.
het zal wel hoofdzakelijk gaan om de bijbehorende retoriekquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:50 schreef KroJo het volgende:
[..]
het was een legaal vuur, waar de burgemeester, alle notabelen bijstonden en de brandweer toezicht hield...
En de hele dorpsgemeenschap keek toe tijdens het zonnewende feest (wat natuurlijk een 'heidens' gebruik is)...
Enkel wierpen die kinders toen een boek en een amerikaanse vlag op dat vuur.
ik bedoel maar, je kan op een afstand toch niet zien welk boek verbrand wordt, of het het dagboek is van anne frank of de biografie van de maitresse van prins charlesquote:"unter eindeutiger Verwendung neonazistischen und nationalsozialistischen Sprachgebrauchs"
Wie het ook was, hij kan net zo goed tegen een muur gaan staan praten, de geschiedenisboeken bewijzen mijn gelijk. Als je dan toch met beroemde quotes wil strooien, waarom dan niet "vrede is niet meer dan een korte interval tussen twee grote oorlogen" ?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:58 schreef nonzz het volgende:
"Hij die niets van de geschiedenis wil leren is gedoemd hem te herhalen"
Wie zei dat ook al weer?
Maar het waren kale Duitsers, dus wat plaats jij nu voor een suggestieve kutpost?quote:Op maandag 23 oktober 2006 08:47 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het hadden radicali's uit Emsterdem-West kunnen zijn.
Zo is het.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als er 1 volk het wel geleerd heeft zijn het Duitsers
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |