abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:28:24 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42835364
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:58 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Dat is knap als pas 200 jaar later de boekdrukkunst werd uitgevonden.
Als ik jouw post lees, heb ik een vermoeden dat jij niet iemand bent die boeken leest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:29:28 #52
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_42835391
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:58 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Dat is knap als pas 200 jaar later de boekdrukkunst werd uitgevonden.
In 1242 werden er op bevel van Lodewijk IX van Frankrijk, ook bekend als Lodewijk de Heilige, vele exemplaren van de Talmoed verbrand in Parijs
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:31:53 #53
3542 Gia
User under construction
pi_42835457
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 12:53 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Ga maar een Koran verbranden in een grote Europese stad of in bijvoorbeeld Marokko. Het is toch maar een verzameling letters?
Als je dat in het openbaar doet, met de bedoeling mensen te provoceren ben je fout bezig. Doe je dat in je achtertuin, zonder dat iemand het ziet, dan is er uiteraard geen haan die ernaar kraait.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:33:55 #54
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42835510
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:29 schreef mazaru het volgende:

[..]

In 1242 werden er op bevel van Lodewijk IX van Frankrijk, ook bekend als Lodewijk de Heilige, vele exemplaren van de Talmoed verbrand in Parijs
Dan ben ik verkeerd geinformeerd mijn beste
Niet dat ik er een heet hangijzer van zou willen maken, geschiedenislessen bracht ik meestal slapend door.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:35:06 #55
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42835544
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik jouw post lees, heb ik een vermoeden dat jij niet iemand bent die boeken leest.
Sprak hij vinnig
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:40:59 #56
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42835710
Kan er niet nog een extra brandweerboete bovenop wegens een illegaal kampvuur?
pi_42835971
Je hoort er respect voor te hebben ja maar niet gedwongen, ik keur het niet goed maar tja als hun daar zin in hebben laat ze lekker, als het boek eigendom is mogen ze er mee doen wat ze willen.. toch? dat sommige mensen daar niet tegen kunnen is hun probleem.. ze doen er niemand kwaad mee..
This is what you are, this is what you get...
pi_42836043
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:40 schreef Pool het volgende:
Kan er niet nog een extra brandweerboete bovenop wegens een illegaal kampvuur?
het was een legaal vuur, waar de burgemeester, alle notabelen bijstonden en de brandweer toezicht hield...
En de hele dorpsgemeenschap keek toe tijdens het zonnewende feest (wat natuurlijk een 'heidens' gebruik is)...

Enkel wierpen die kinders toen een boek en een amerikaanse vlag op dat vuur.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:54:22 #59
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42836150
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef mForce het volgende:
Je hoort er respect voor te hebben ja maar niet gedwongen, ik keur het niet goed maar tja als hun daar zin in hebben laat ze lekker, als het boek eigendom is mogen ze er mee doen wat ze willen.. toch? dat sommige mensen daar niet tegen kunnen is hun probleem.. ze doen er niemand kwaad mee..
Dan moeten ze het lekker in hun eigen huiskamertje verbranden, maar niet in het openbaar. Je doet nu alsof het iets is wat tussen hen onderling blijft, maar dat was juist niet de bedoeling van henzelf. Hun enige doel was juist het lastig vallen van andere burgers met hun praktijken.

Het eigendomsargument slaat dan ook nergens op; je mag eigendomsrechten niet misbruiken en je dient altijd rekening te houden met de wet en de rechten van anderen.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:55:44 #60
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42836196
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:50 schreef KroJo het volgende:

[..]

het was een legaal vuur, waar de burgemeester, alle notabelen bijstonden en de brandweer toezicht hield...
En de hele dorpsgemeenschap keek toe tijdens het zonnewende feest (wat natuurlijk een 'heidens' gebruik is)...

Hè, jammer.
pi_42836344
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:54 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan moeten ze het lekker in hun eigen huiskamertje verbranden, maar niet in het openbaar. Je doet nu alsof het iets is wat tussen hen onderling blijft, maar dat was juist niet de bedoeling van henzelf. Hun enige doel was juist het lastig vallen van andere burgers met hun praktijken.

Het eigendomsargument slaat dan ook nergens op; je mag eigendomsrechten niet misbruiken en je dient altijd rekening te houden met de wet en de rechten van anderen.
Onzin, als ik een boek koop, of het nou de koran is of de bijbel mag ik er mee doen wat ik wil dat andere mensen dat niet zo leuk vinden, tja.. je doet er niemand kwaad mee!

Recht van anderen? tuurlijk moet je dat doen maar wat heeft een boek daar mee te maken? jij ziet het als het Anna Frank dagboek, ik zie het als een boek..

Dat een stel idioten het in de fik zet.. tja..
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:03:24 #62
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_42836420
Alsof dat boek heilig is, komop zeg.
Een saai verhaal over een Joods meisje die in een kamertje zit met dr familie, en dan ineens zijn ze gesnapt. En dan achteraf Anne Frank een held noemen.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:04:13 #63
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42836448
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef mForce het volgende:
Zo van Mijn Koran wat doe je?
Ja.. ik heb hem toch gekocht LOLLERSZEINZ?

Zelfde provocatie als een vlag in de fik steken ..
pi_42836501
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:03 schreef Baklap het volgende:
Alsof dat boek heilig is, komop zeg.
Een saai verhaal over een Joods meisje die in een kamertje zit met dr familie, en dan ineens zijn ze gesnapt. En dan achteraf Anne Frank een held noemen.
Nouja Anna's boek heeft voor mij meer waarde dan de bijbel, koran enz enz.. iig gebaseerd op feiten
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:04 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Zo van Mijn Koran wat doe je?
Ja.. ik heb hem toch gekocht LOLLERSZEINZ?

Zelfde provocatie als een vlag in de fik steken ..
Een vlag in de fik steken moet ook kunnen, vind ik..

Maar ik ben er niet voor, en wat die jongens hebben gedaan slaat nergens op maar het gaat mij er niet om wat IK normaal vind of niet, ik kijk naar de daad en ze doen niks anders dan een boek in de fik zetten..

De spotprenten van Mohammed vergeten? voor heel veel mensen stelde het niks voor, voor sommige wel, vond je dat toen ook fout?

[ Bericht 19% gewijzigd door mForce op 20-10-2006 15:12:06 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:11:41 #65
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42836620
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:00 schreef mForce het volgende:

[..]

Onzin, als ik een boek koop, of het nou de koran is of de bijbel mag ik er mee doen wat ik wil dat andere mensen dat niet zo leuk vinden, tja.. je doet er niemand kwaad mee!
Dat "ik heb het gekocht, dus ik mag er mee doe wat ik wil"-argument is gewoon onjuist. Met name in de openbare ruimte zijn er zeer veel regels die boven eigendomsrechten gaan. Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint. En dat betekent dat je niet mag haatzaaien en beledigen.
quote:
Recht van anderen? tuurlijk moet je dat doen maar wat heeft een boek daar mee te maken? jij ziet het als het Anna Frank dagboek, ik zie het als een boek..

Dat een stel idioten het in de fik zet.. tja..
Leuk dat jij het als "een boek" ziet, maar zo zagen die kaalkoppies het zelf niet eens. Ze staken bewust Anna Franks dagboek openbaar in de fik en niet omdat ze zomaar "een boek" in de fik wilden steken. Dan hadden ze namelijk beter het telefoonboek kunnen pakken, want dat brandt beter en is bovendien goedkoper.

Het gaat niet puur om het boekje verbranden, het gaat om de intentie die ze daarbij hadden: haatzaaien en onrust stoken. En dat mag terecht niet.
pi_42836664
quote:
Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint
Helemaal mee eens maar ik zie niet hoe ik iemands vrijheid zou beperken met het verbanden van een boek of het plaatsen van strips over een of andere heilige Sjaak..
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:06 schreef mForce het volgende:
De spotprenten van Mohammed vergeten? voor heel veel mensen stelde het niks voor, voor sommige wel, vond je dat toen ook fout?

[ Bericht 7% gewijzigd door mForce op 20-10-2006 15:58:37 ]
pi_42836683
Kunnen we de daders niet optrommelen en voor hun ogen "Mein Kampf" verbranden.
Dat is toch wel ongeveer te vergelijken?
pi_42836726
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:13 schreef tontorico het volgende:
Kunnen we de daders niet optrommelen en voor hun ogen "Mein Kampf" verbranden.
Dat is toch wel ongeveer te vergelijken?
Dat hun zo achterlijk zijn zoiets te doen wil niet zeggen dat gezonde mensen het ook moeten doen
pi_42836828
Niet om de rekening te vereffenen, maar om ze bewust te maken van iets.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:23:51 #70
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_42836984
Ach, zolang de marocjes hier mogen juichen als er vliegtuigen het WTC invliegen heb ik hier ook helemaal geen problemen mee.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_42837027
Lekkere jongens.
pi_42837092
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:23 schreef DenniZZ het volgende:
Ach, zolang de marocjes hier mogen juichen als er vliegtuigen het WTC invliegen heb ik hier ook helemaal geen problemen mee.
Dat vind ik ook fout maar tja laat ze lekker maar niet in de bios tijdens een film ssssst..
pi_42841389
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:50 schreef KroJo het volgende:

[..]

het zal wel hoofdzakelijk gaan om de bijbehorende retoriek
quote:
"unter eindeutiger Verwendung neonazistischen und nationalsozialistischen Sprachgebrauchs"
ik bedoel maar, je kan op een afstand toch niet zien welk boek verbrand wordt, of het het dagboek is van anne frank of de biografie van de maitresse van prins charles
pleased to meet you
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:58:40 #74
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_42855409
"Hij die niets van de geschiedenis wil leren is gedoemd hem te herhalen"
Wie zei dat ook al weer?
lege ton
pi_42856173
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:58 schreef nonzz het volgende:
"Hij die niets van de geschiedenis wil leren is gedoemd hem te herhalen"
Wie zei dat ook al weer?
Wie het ook was, hij kan net zo goed tegen een muur gaan staan praten, de geschiedenisboeken bewijzen mijn gelijk. Als je dan toch met beroemde quotes wil strooien, waarom dan niet "vrede is niet meer dan een korte interval tussen twee grote oorlogen" ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42858319
Ja heel erg stoer van de duitsers maar ik vind het maar een wazig stukje tekst...
pi_42880577
Anna's boek is niet heilig. Het heeft ook niet meer waarde dan de Bijbel en de Thora.
Maar het is zeker een ontzettend belangrijk boek waarvoor enig respect wel op zijn plaats is. Het boek verbranden zou eigenlijk verboden moeten worden by law!
pi_42909939
Het hadden radicali's uit Emsterdem-West kunnen zijn.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:40:10 #79
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42914066
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 08:47 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het hadden radicali's uit Emsterdem-West kunnen zijn.
Maar het waren kale Duitsers, dus wat plaats jij nu voor een suggestieve kutpost?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:04:49 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42915182
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als er 1 volk het wel geleerd heeft zijn het Duitsers
Zo is het.
Daar kan bijvoorbeeld Turkije nog een voorbeeld aan nemen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')