Ze worden dan ook niet aangeklaagd voor het verbranden van het boek, maar voor het aanzetten tot haat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:09 schreef dVTB het volgende:
Het verbranden van een boek valt naar mijn idee onder de vrije meningsuiting, hoe belachelijk het ook is. Iemand een beledigend bord omhangen omdat -ie omgaat met Joden, niet. Dat is zuivere discriminatie.
Ga maar een Koran verbranden in een grote Europese stad of in bijvoorbeeld Marokko. Het is toch maar een verzameling letters?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, maar het origineel heeft nog een bepaalde historische waarde enzo. Als iemand een poster van de nachtwacht verbrand denkt ook iedereen tsjah. Maar als iemand het origineel verbrand heb je de poppen aan het dansen.
hebben ze dat gedaan dan ?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze worden dan ook niet aangeklaagd voor het verbranden van het boek, maar voor het aanzetten tot haat.
Als ik een Koran koop en die gebruik om de BBQ mee aan te steken, moet ik dat zelf weten. Dat is niet strafbaar.
Als ik daarvan een filmpje maak en dat via internet verspreid, is dat wel strafbaar. DAT is namelijk aanzetten tot haat, pure provocatie en uitlokking van geweld.
Oh ja? Wel eens van de bibliotheek van Alexandrië gehoord?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:58 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Dat is knap als pas 200 jaar later de boekdrukkunst werd uitgevonden.
ja:quote:
http://www.taz.de/pt/2006/10/20/a0073.1/textquote:Anklage nach Buchverbrennung
MAGDEBURG taz Knapp vier Monate nach der öffentlichen Verbrennung des Tagebuchs der Anne Frank und einer US-Flagge im sachsen-anhaltinischen Pretzien hat die Staatsanwaltschaft Magdeburg gestern Anklage gegen sieben Männer zwischen 23 und 28 Jahren erhoben. Den Beschuldigten werden Volksverhetzungund und die Verunglimpfung des Andenkens Verstorbener vorgeworfen. Sie sollen bei einer "Sonnenwendfeier" im Juni vor den Augen der Dorfbevölkerung und des Bürgermeisters die Bücherverbrennung zelebriert haben. Laut Anklage verhöhnten sie damit "unter eindeutiger Verwendung neonazistischen und nationalsozialistischen Sprachgebrauchs" nicht nur die von den Nazis getötete Anne Frank, sondern "mit ihr sämtliche Opfer ehemaliger Konzentrationslager des NS-Regimes". Die Polizei hatte den Fall zunächst als "Ruhestörung" abgehakt. AGX
Oh de blokdrukkunst bedoel jequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja? Wel eens van de bibliotheek van Alexandrië gehoord?
Als er 1 volk het wel geleerd heeft zijn het Duitsersquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:10 schreef Hathor het volgende:
Ja, sommige volkeren leren het nooit.
Als ik jouw post lees, heb ik een vermoeden dat jij niet iemand bent die boeken leest.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:58 schreef Atuniel het volgende:
[..]
In 1242 werden er op bevel van Lodewijk IX van Frankrijk, ook bekend als Lodewijk de Heilige, vele exemplaren van de Talmoed verbrand in Parijsquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:58 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Als je dat in het openbaar doet, met de bedoeling mensen te provoceren ben je fout bezig. Doe je dat in je achtertuin, zonder dat iemand het ziet, dan is er uiteraard geen haan die ernaar kraait.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:53 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Ga maar een Koran verbranden in een grote Europese stad of in bijvoorbeeld Marokko. Het is toch maar een verzameling letters?
Dan ben ik verkeerd geinformeerd mijn bestequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:29 schreef mazaru het volgende:
[..]
In 1242 werden er op bevel van Lodewijk IX van Frankrijk, ook bekend als Lodewijk de Heilige, vele exemplaren van de Talmoed verbrand in Parijs
Sprak hij vinnigquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jouw post lees, heb ik een vermoeden dat jij niet iemand bent die boeken leest.
het was een legaal vuur, waar de burgemeester, alle notabelen bijstonden en de brandweer toezicht hield...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:40 schreef Pool het volgende:
Kan er niet nog een extra brandweerboete bovenop wegens een illegaal kampvuur?
Dan moeten ze het lekker in hun eigen huiskamertje verbranden, maar niet in het openbaar. Je doet nu alsof het iets is wat tussen hen onderling blijft, maar dat was juist niet de bedoeling van henzelf. Hun enige doel was juist het lastig vallen van andere burgers met hun praktijken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef mForce het volgende:
Je hoort er respect voor te hebben ja maar niet gedwongen, ik keur het niet goed maar tja als hun daar zin in hebbenlaat ze lekker, als het boek eigendom is mogen ze er mee doen wat ze willen.. toch? dat sommige mensen daar niet tegen kunnen is hun probleem.. ze doen er niemand kwaad mee..
Hè, jammer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:50 schreef KroJo het volgende:
[..]
het was een legaal vuur, waar de burgemeester, alle notabelen bijstonden en de brandweer toezicht hield...
En de hele dorpsgemeenschap keek toe tijdens het zonnewende feest (wat natuurlijk een 'heidens' gebruik is)...
Enkel wierpen die kinders toen een boek en een amerikaanse vlag op dat vuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |