abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2006 @ 16:56:25 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42775816
Gisteren naar de sneak geweest in de bios. Kregen we Blind Date van Theo van Gogh Die man kan leuke colums schrijven, maar films maken, nee. Leuk voor zn familie wellicht, maar hij zal er nooit veel publiek meetrekken en zeker niet in t buitenland. Ik verwacht dat Van Gogh nog wel eens doodgaat aan sigaretten en overgewicht.

Wanneer komen er eens fatsoenlijke films in de bios. Iets wat iedereen wil zien. Een goede spiderman verfilming ofzo, of iets met de X-Men.

Maar ja, dat zie ik niet zo snel gebeuren.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:04:16 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42776080
Ach dat gezeik met die terroristen is zwaar overdreven

Alsof ze ooit bijvoorbeeld met een paar vliegtuigen het WTC in zouden vliegen ja ik zeg ook maar wat .

Nee, terrorisme vormt geen enkele bedreiging. Nu niet, en nooit niet.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:05:26 #3
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_42776109
Heb jij al drie weken een HBO opleiding gehad? En nog geen baan?

Wil je dan direct even je auto van de zaak uitzoeken en dit contract tekenen?
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_42776129
Gisteren naar de supermarkt geweest, ik las daar in het veronica magazine dat michael jackson gaat trouwen met priscilla presley, beetje raar, maargoed.
pi_42776158
Ik mis flippo 24 uit mijn verzameling... ik doe alles, maar ook alles... als ik die flippo map van mij ooit nog maar vol krijg

disclaimer: ik heb nooit flippo's gespaard
pi_42776201
Zo hé! Net iemand gesproken die net terug is uit Finland, schijnt dat echt iedereen daar met een mobiele telefoon rondloopt! Bizar!
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:10:32 #7
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42776282
The Millennium Bug
Overleeft uw bedrijf de datumsprong?
Bent u een van de potentiële slachtoffers van de `Millennium Bug', een van de meest kostbare vergissingen aller tijden? Ook als u geen Cobol gebruikt bent u niet gevrijwaard. Lees verder en huiver, en maak u op voor een race tegen de klok.
Het magische jaar 2000 staat vlak voor de deur. Er wordt dan ook druk gespeculeerd over de goede zaken die ons in het volgende millennium te wachten staan. Voordat u echter van al dat goede kunt genieten zal er eerst nog een probleem uit de weg geruimd moeten worden. Bij de ontwikkeling van veel (de meeste?) applicaties is geen rekening gehouden met de mogelijkheid dat die software tot in de volgende eeuw gebruikt zou worden. Er zijn dan ook maar twee posities ingeruimd voor het bijhouden van het jaartal. Een computer die 311299 interpreteert als 31 december 1999 zal een dag later (010100) menen dat het 1 januari 1900 is. Dit is waarschijnlijk de meest kostbare ontwerpfout die ooit gemaakt is, de werkelijke omvang van het probleem zal misschien nooit duidelijk worden. Wel duidelijk is dat er n£ nog tijd is om er iets aan te doen, voordat het te laat is.
Algemeen wordt gedacht dat de Millennium Bug alleen optreedt bij mainframe-applicaties, dit is echter niet waar. Vrijwel alle Cobol-gebruikers zullen met het probleem te maken krijgen, hierbij maakt het niet uit op welk platform de code wordt uitgevoerd. Ook is het probleem niet beperkt tot Cobol alleen. Het PC-BIOS heeft er last van. Windows 3.x (mocht u dat gebruiken) weet niet beter dan dat de datum over drie jaar een eeuw teruggezet wordt. Alle applicaties die gebruik maken van een twee-cijferig veld voor het opslaan van een jaartal zullen door dit probleem geraakt worden. De kans dat u aan nieuwjaar 2000 meer dan alleen een kater van de champagne overhoudt is dus verre van ondenkbeeldig. De eerste problemen met de datumsprong hebben zich al aangediend bij reserveringssystemen die meer dan drie jaar vooruitkijken. Het oplossen van de problemen rond de datumsprong wordt door velen gezien als `het grootste project ooit ondernomen'. Het is dan ook hoog tijd om het probleem de aandacht te geven die het verdient.

Hoe groot is het probleem
Er zijn geen vaste richtlijnen die kunnen helpen bij het opsporen van probleemgevallen. Een applicatie die 10 jaar geleden is geschreven kan de datumsprong probleemloos verwerken, terwijl een pas opgeleverde toepassing in de problemen kan geraken. Alles is afhankelijk van de wijze waarop het jaartal geregistreerd wordt. Het zijn ook niet alleen uw toepassingprogramma's die geraakt worden door deze problematiek. Ook backup-programmatuur, tape-management software en opslagbeheer werken vaak met twee-cijferige jaartallen.
De Gartner-groep heeft een onderzoek gedaan naar de omvang van het probleem. Zij gingen hierbij uit van een `middelgroot bedrijf' dat gebruik maakt van 8000 Cobol-programma's met een totaal van 12 miljoen regels code. In die programma's staat gemiddeld iedere 50ste regel een datumreferentie, die gewijzigd zal moeten worden om het probleem te lijf te gaan. Dat betekent dat er binnen drie jaar 240.000 regels code moeten worden opgespoord en gewijzigd. Het kost volgens Gartner 30-40 dollarcent per regel code (we hebben het hier over alle codes, niet alleen de te veranderen regels!) om deze wijzigingen door te voeren. Ook de aard van de bedrijfsvoering heeft een grote invloed op de ernst van het probleem. Het zwaarst getroffen zijn financiële instellingen, verzekeraars en andere tijdgebonden bedrijfstakken. De bedrijfsvoering staat of valt bij een juiste registratie van de datum, en een dag uitval kost kapitalen. Seizoensgebonden bedrijfstakken zijn minder gevoelig, zij hebben meer tijd om het probleem te lijf te gaan. Er zijn geen instant-oplossingen aan te geven, aangezien de omvang en de aard van het probleem per bedrijf verschillend is.
Hoe lossen we dat op
De oplossing van de problemen rond de Millennium Bug kost veel geld, dat is duidelijk. Bovendien zullen deze investeringen niet direct leiden tot betere prestaties of een hoger rendement. Het zal dan ook niet altijd gemakkelijk zijn voor IT-managers om deze investeringen er door te krijgen. De grootste problemen worden niet verwacht bij het veranderen van de foutieve programmacode zelf. Het is met name het testen van de veranderde applicaties en het beheer van het veranderingsproces dat velen nu al de haren ten berge doet rijzen. Er zijn ook al diverse creatieve manieren bedacht om het probleem te lijf te gaan. Zo werd bij een grote luchtvaartmaatschappij vol lof gesproken over de pragmatische oplossing die zij verzonnen hadden voor het probleem. Ze hadden de programmacode gewoon zo veranderd, dat alle jaartallen onder de twintig naar de 21ste eeuw werden doorgeschoven. Dit werkte prachtig, totdat iemand erachter kwam dat deze oplossing roet in het eten gooide bij een van de meest voorkomende handelingen in Cobol-land: het sorteren van een dataset op jaartal. Het is nu weliswaar mogelijk om de sorteer-routine(s) zo aan te passen dat alles weer goed werkt, maar dat brengt weer andere problemen met zich mee. Als noodoplossing kan dit trucje goed werken, maar het blijft een lapmiddel. Een andere oplossing bestaat uit het uitbesteden van het werk in een van de bekende lage-lonen landen (India, het voormalig oostblok). Dit kan op zich goed werken, maar de problemen komen weer terug als de veranderde software hier getest moet worden. Een veelgehoorde oplossing is het meenemen van het millennium-probleem in het algemene onderhoud. Dit is echter alleen mogelijk als alle getroffen programma's in ‚‚n operatie worden veranderd, aangezien de nieuwe code over het algemeen niet compatible zal zijn met de oude code. Twee generaties programmatuur naast elkaar laten draaien op dezelfde data is vragen om problemen. Een goede gelegenheid om deze problemen aan te pakken is bijvoorbeeld bij de invoering van een (nieuwe versie van) nieuwe programmeertaal. Aangezien in dat geval toch alle codes opnieuw moet worden gecompileerd, is het meenemen van het datumprobleem in dit geval een logische keuze. In de praktijk zal dan vaak blijken dat er in het systeem diverse - wederzijds incompatible - manieren bestaan om de datum te registreren. In sommige gevallen zijn het niet de datum-routines die bepalen hoe de datum wordt opgeslagen, maar zit deze functie ergens diep begraven in de applicatieprogramma's. Voeg hier de diverse Cobol-varianten die in gebruik zijn aan toe en hou rekening met de mogelijkheid dat de broncode van sommige programma's onvindbaar zal blijken te zijn, en u krijgt een indruk van de omvang van het probleem. Als een dergelijke migratie toch al in gang gezet is, dan is dit waarschijnlijk een van de beste oplossingen. Het is onverstandig om aan de hand van de datumproblematiek nu te beslissen tot een migratie om aldus twee vliegen in een klap te slaan. Als u nog geen migratieplannen heeft, dan is het nu te laat om die alsnog in te passen bij het oplossen van de problemen.
Wanneer beginnen
Het probleem rond de jaarsprong is al langere tijd bekend, maar het begint eigenlijk nu pas echt onder de aandacht te komen. Op 29-30 januari 1996 wordt in New York in het Radison Empire Hotel een conferentie gehouden rond de problemen met het jaar 2000. In Chicago komt op 18-21 maart 1996 hetzelfde onderwerp ter sprake op de Year 2000 Solutions Conference. Op deze conferenties zal ingegaan worden op de mogelijke oplossingen voor getroffen bedrijven. Er zullen sprekers zijn van een aantal bedrijven die het probleem al eerder hebben opgepakt en nu midden in de conversieslag zitten. Het hele traject, van het bepalen van de grootte van het probleem via het uitbrengen van een projectaanvraag tot de feitelijke conversie zal aan de orde komen. Op het programma staan ook een aantal bekende profeten van `business process re-engineering' die de merites van hun nieuwe bedrijfsmodellen ten toon spreiden. Zoals we al eerder opmerkten vragen wij ons af of het wel verstandig is nu te besluiten tot een dergelijke radicale verandering zonder apart aandacht te besteden aan de oplossing van de problemen rond de datumsprong. Wij zullen u niets nieuws vertellen als we beweren dat dergelijke projecten over het algemeen (veel) langer duren en meer kosten met zich meebrengen dan was gepland. En als het project echt uit de hand loopt heeft u niets om op terug te vallen. We hebben nog geen informatie over een dergelijke conferentie dichter bij huis, maar wij kunnen ons niet anders voorstellen dan dat er hier ook behoefte is aan meer informatie rond dit thema.
Als er in uw bedrijf nog geen speciale projectgroep op dit probleem gezet is, dan is het zaak daar nu mee te beginnen. Ook als u denkt geen last te zullen hebben van het probleem (lees dan vooral het kader `Valkuilen') is het zaak om er aandacht aan te besteden. Het is beter om achteraf te kunnen constateren dat er geen reden tot ongerustheid was dan om op de valreep te ontdekken dat de zaak in het honderd loopt.
Het is niet te voorspellen wanneer u te maken krijgt met de eerste verschijnselen rond de eeuwsprong. Diverse bedrijven hebben er al last van bij budgettering en prognose. Het is ook niet zo dat een systeem dat de eeuwwisseling probleemloos doorstaat daarna geen problemen meer geeft. Die problemen kunnen namelijk ook optreden bij de overgang van 2000 naar 2001. Pessimisten zeggen dat de hele periode tussen 1997 en 2003 als verdacht moet worden beschouwd. Hun mening werd bevestigd door een experiment met een financieel systeem, dat al in 1997 in de fout ging.
Stemmingmakerij?
Sommigen zullen dit artikel en het hele thema rond de eeuwwisseling als stemmingmakerij af willen doen. Dit is het echter niet. Het is een werkelijk bestaand probleem, dat aandacht behoeft. Gelukkig zijn een aantal kwetsbare bedrijven al bezig met het zoeken naar een oplossing, zodat de kans dat uw bankrekening na 1 januari 2000 plotseling negatieve rente zal opleveren niet al te groot is. De omvang van het probleem wordt vooral veroorzaakt door de enorme omvang van de wijzigingen, en niet door de aard van die wijzigingen. Technisch gezien is het eenvoudig om alle twee-cijferige jaarvelden om te zetten naar vier cijfers (of een andere oplossing, er zijn er meerdere). Het daadwerkelijk uitzoeken van alle getroffen toepassingen (inclusief scripts, batch-files, job specifications, etc.) en databestanden en het plannen van de conversie (inclusief testruns) neemt de meeste tijd beslag. Al met al zal dit een grote investering in tijd en geld betekenen (Gartner gaat er vanuit dat grotere bedrijven tot 50% van hun jaarlijkse IT-budget zullen spenderen aan het oplossen van deze problemen). Het negeren van de problemen zal uiteindelijk echter nog veel meer kosten. Er zijn al gevallen bekend van bedrijfsonderdelen die in de verkoop zijn gedaan, omdat het oplossen van de problemen met de datumsprong meer zou kosten dan de verwachte winst van de betreffende bedrijfsonderdelen in de nog resterende tijd zouden tot 1 januari 2000.
Conclusie
Tussen het knallen van de champagnekurken en het vuurwerk zullen op 1 januari 2000 de nodige figuurlijke knallen gehoord worden van applicaties en hele computersystemen die plat gaan. Sommige systemen zullen niet direct crashen, maar eerst nog de hele database vernietigen voordat ze een halt toegeroepen kan worden. Er zullen bedrijven failliet gaan omdat hun factureringssysteem plotseling niet (goed) meer werkt. Wij zullen ervoor waken dat de eerste UNIX Info van het nieuwe millennium ook daadwerkelijk uitkomt in het jaar 2000. Wat heeft u voor maatregelen genomen?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:10:47 #8
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_42776293
Ik heb wel een leuk tv-concept. Zet gewone Nederlanders bij elkaar in huis en film ze 24 uur. Noem het Big Brother of zo.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_42776401
Ik kan haast niet wachten tot playstation zijn concole gaat uitbrengen. Schijnt een stuk beter te zijn dan de nintendo
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:14:07 #10
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_42776425
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zo hé! Net iemand gesproken die net terug is uit Finland, schijnt dat echt iedereen daar met een mobiele telefoon rondloopt! Bizar!
Idd, na de autotelefoon hebben we nu de zaktelefoon. Patsers.
pi_42777199
Zo, die Louis van Gaal is echt wel een toptrainer. Als hij ooit bondscoach wordt, worden we zeker de weten wereldkampioen.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_42777389
Ik ga van de week eens een forum opzetten voor allemaal randdebielen.
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2006 @ 17:58:57 #13
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_42777999
Een vriend van me heeft een nieuwe PC thuis staan, met een harde schijf van maar liefst één gigabite, oftewel ruim 1000 MB! Zo 'n harde schijf krijg je volgens mij nooit vol, ik heb nog ruimte genoeg over op mijn schijf van 200 MB.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:27:21 #14
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42778789
Bij Rendo de kooi heb je een datalimiet van 300 MB per maand! Daar kom je dus echt nooit overheen. En als je er wel overheen komt kost het je maar 50cent per MB.

Het gaat ook gewoon 3KB per seconde!

Kabelinternet rulez!
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2006 @ 18:37:20 #15
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_42779071
Ik verwacht veel van de Euro. Prijzen zullen dalen, want door een gezamenlijke munt, is het gemakkelijker over de grens te shoppen. Een flinke prijsstijging ben ik niet bang voor, de overheid zal hard ingrijpen als de prijzen niet keurig worden omgezet.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_42779961
WTF! Minister Kok verhoogt zojuist de toch al schandalig hoge benzineprijs met een tijdelijke extra accijns van 18 cent!
Als de benzine duurder wordt dan 2 gulden de liter laat ik de auto maar staan denk ik..
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:11:10 #17
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_42779999
tuuu, prrrtt, kreeesh , tuuu .

Yes nu kan ik internetten en doet ie er maar 2 minuten over om startpagina, de pagina waar je alles kan vinden te laden
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_42780409
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:41 schreef Piovan het volgende:
Net alsof zoiets ooit een succes zal worden
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2006 @ 19:27:45 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42780592
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:41 schreef Piovan het volgende:
IK kreeg laatst een telefoontje van ene Femme Taken of ik een community wil opzetten voor alle nerds die niet welkom zijn op Tweakers. Misschien kunnen we samen wat verzinnen. Ik heb nog wat vrienden die sites kunnen bouwen. Misschien ken je ze, Jorma en Arjen
pi_42781658
Na 2 uur eindelijk mijn mp3tje binnen.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_42782599
Heb op de heen en terug weg van me werk happy hardcore geluisterd
  woensdag 18 oktober 2006 @ 20:22:36 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42782657
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:56 schreef El_Rolando het volgende:
Na 2 uur eindelijk mijn mp3tje binnen.
Ik ga nu offline want de telefoonrekening rijst de pan uit
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_42784115
Joepie, ik heb zojuist 'Poing' van de Rotterdam Termination Source opgenomen van de radio! *spoelt het bandje terug, en nog een keer, en nog een keer*

(enkele minuten later, als het geluid stil valt) Aaah, wat is dit... de hele tape is vast blijven haken... Kan ik dat bandje %#(#*@# weer opnieuw gaan opnemen. Wanneer zou dat liedje weer op de radio komen???
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2006 @ 20:59:49 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42784123
Ik kreeg van een vriend een cassettebandje met een mix van een thuismixer, even kijken hoe die heet, Thijs Verwest ofzo

Elke mongool met een twee platenspelers + casettedeck denkt tegenwoordig dat ie DJ is.

[ Bericht 2% gewijzigd door SunChaser op 18-10-2006 21:14:29 ]
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:05:07 #25
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_42784314
Heb jij al een e-mailadres? Dat schijnt het helemaal te worden...

Hoe heet zo'n ding: '@' eigenlijk?
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2006 @ 21:08:09 #26
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42784445
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:05 schreef WurM het volgende:
Een Ed geloof ik
pi_42784628
Deze Europacup voor Ajax is nog maar het begin. Nu Overmars, de Boertjes en Finidi voor 5 jaar hebben bijgetekend zal de rest ook volgen en met de nieuwe Arena is Ajax definitief weer een Europese topclub.
Wie dit leest is gek
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2006 @ 21:16:42 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42784812
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Deze Europacup voor Ajax is nog maar het begin. Nu Overmars, de Boertjes en Finidi voor 5 jaar hebben bijgetekend zal de rest ook volgen en met de nieuwe Arena is Ajax definitief weer een Europese topclub.
Voetbal op TV, van mijn belastingcenten Kan t niet naar een commercieel station, waar ik t lekker ver weg kan zetten, kanaal 35 ofzo. Hoop ik dat ze de eredivisie met lekker veel reclame ertussen gaan uitzenden
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:19:52 #29
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_42784947
Ik ga zo huiswerk maken. Haal mijn boeken uit mijn schooltas die is volgekliederd met 2 unlimited logos en zet de radio aan op 'de magic friends' van het station... Radio 3... Daarna komt Frits Spits !

Vanavond nog even kijken naar dat nieuwe muziekstation, ziet alleen wel amateuristisch uit. Maar die Fabienne de Vries is lekker...
heitieh
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2006 @ 21:27:11 #30
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42785258
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:19 schreef Joooo-pi het volgende:
. Maar die Fabienne de Vries is lekker...
Toute Fabienne Wat een puur en eerlijk mens is dat, geen greintje kapsones Beter dan die Bridget Maasbrand (?), die heeft eenh leuk bekkie maar kan niks, zal wel niet verder komen dan clipjes aan elkaar praten. Die mag dr kop houden en ooit naakt gaan, Penthouse of Tuk ofzo.
pi_42785339
Mensen, ik heb een computerprobleem met mij P1.

Ik zit nu eventjes op de telefoonlijn, moet niet te lang duren maargoed.

Ik was een verslag aan het maken over dolfijnen en ineens sloeg mijn P1 uit.

Ik moet nu weer gaan, wordt te duur.
  Redactie Frontpage woensdag 18 oktober 2006 @ 21:31:43 #32
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42785446
Ik ben er vandoor. Komt een nieuwe serie rond de FBI en ufo's, geen idee of t wat is, maar die roodharige agente ziet er wel lekker uit in de tv-gids. Scully
pi_42785622
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:27 schreef PLAE@ het volgende:
Bij Rendo de kooi heb je een datalimiet van 300 MB per maand! Daar kom je dus echt nooit overheen. En als je er wel overheen komt kost het je maar 50cent per MB.

Het gaat ook gewoon 3KB per seconde!

Kabelinternet rulez!

Herinneringen, herinneringen
pi_42787278
Hmm in de jaren 90 hebben mensen wel veel computer problemen en voorspellingen omtrent computers zeg

Ik probeer hier de cd van Roxette (Chorus! Roxette's Greatest voor de geinteresserden) op een bandje te zetten voor mijn walkman
  ESF Reporter woensdag 18 oktober 2006 @ 22:42:54 #35
87554 Cee
Welluk?
pi_42788884
Ik heb net een CD gekocht!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:48:00 #36
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_42789100
Oh ik heb net me eerste radio met cd speler gekocht en kreeg ik daarvan pa en ma sonic 1 bij met kans op een heuze sega megadrive !( overigens zijn me helaas alle 8 cds nog met originele wedstrijd dingen gestolen uit de auto ben ik nog steeds rauwig om )

en straks ga ik hakkuh bij een vriend op gabber piet die is zo strak man in mijn aussie natuurlijk.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_42791235
Nee, met een leovinci uitlaaten en polini koppeling gaat ie harder.

Wie betaalt nou 700 gulden voor een walkman?

MiniDisc

Waar leg jij je ballen neer? (Echt gebeurd, een leraar wilde even mijn fiets uitproberen. Hij vond het zadel wat aan de smalle kant).
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:47:45 #38
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42791280
Lolz ik wou een fet goed verhaal type maar ik kreeg berigt op mijn buzzer omdat we naar gabberpiet gaan laters jongez : :D:D:;D:;dd
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_42791302
Ik heb net de cd van Captain Jack gekocht!
Echt een leuke cd is dat! Airforce Rap heet het, nieuw soort muziekstijl.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:48:40 #40
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42791323
En Tupbaih dinges moet mod worden kweenie of ie al geregged is maargoe ;d:D;d;:D
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:48:42 #41
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_42791324
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:05 schreef WurM het volgende:
Heb jij al een e-mailadres? Dat schijnt het helemaal te worden...

Nee ik heb er nog geen. Hoe werkt dat dan precies met zo'n e-mailadres. En waarom staat daar zo'n gek ding tussen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_42791405
Vanaf vanavond kun je SMS-en bij Libertel.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:53:55 #43
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42791481
Hey mam, kijk! Er zijn Turken bij ons de straat komen wonen!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_42791649
*boort gaatje in onderhoek van DD diskette en formateert hem als 1,44mb HD diskette.

Met van Basten erbij wordt Nederland zeker wereldkampioen!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 00:08:21 #45
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_42791939
Ik heb trouwens gehoord dat men een schaap wil gaan klonen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 00:09:13 #46
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42791964
"Als ik weer blijf zitten kom ik in de 2e Fase terug "
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 oktober 2006 @ 00:13:09 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42792071
ik heb op D66 gestemd en nu staan ze op 24 zetels
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42792598
Dat "dromen zijn bedrog" is best een leuk nummer verder hoor, maar die Marko Barsota of iets is een typische eendagsvlieg.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 01:45:56 #49
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42793842
2pac leeft!
pi_42794350
"De 25 ct extra aczijns op brandstof is slechts een tijdelijke maatregel".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')