Jij hebt natuurlijk een paar tonnetjes op je bank om een huisje te kopen of een heerlijk vast dienstverband? zoals niet alle mensen hebben...quote:
Het simpele feit dat er cijfers bijstaan maakt het verhaal niet minder gekleurd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
Als je denkt dit is PVDA propaganda: cijfers van gemeentes staan er allemaal bij.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:35 schreef ElectricEye het volgende:
Het IS propaganda omdat het maar een aspect van de plannen belicht en in het overdrevene trekt.
k heb e.e.a. eens uitgerekend voor zittende huurders in het gezinswoningsegment en dan valt het allemaal nog wel mee. Niets schokkends t.o.v. eerdere stijgingen van huurprijzen door de jearen heen. Het is in de jaren '70 en '80 allemaal veel dramatischer geweest.
Paniek om niets.
Daarnaast hebben de partijen compenserende maatregelen in hun plannen staan, zielig dat die dan niet worden meegecalculeerd.
Oftewel, het is weer goedkoop scoren in verkiezingsland.
Anders klik je even op "toelichting"quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:37 schreef pmensink het volgende:
Anders post je je topic ff 2 x
bereken je nieuwe huurprijs (plannen CDA+ VVD)
En hoe kom je aan die punten.. ik weet het namelijk echt niet.. misschien staat het wel in het contract ofzo.. weet niet
Ik weet iig.. dat ik nu mooi goedkoop zit en volgend jaar toch meer moet betalen (huis gaat tegen de vlakte.. we moeten verhuizen)
Je huurprijs is fors gestegen...quote:Huidige huurprijs ¤ 500,00
WOZ waarde ¤ 167.000,00
Gemeente (gereguleerd/overgangss) Utrecht (provincie: Utrecht)
WOZ-grens: ¤ 195.000,00
Woonvorm flat 2e etage geen lift
Aantal punten woonomgeving
Aftrek punten hinderlijke situaties -
Aantal punten gebaseerd op WWS (oud)
--------------------------------------------------------------------------------
voorstel VVD
Prijs: 3,60% van ¤ 167.000,00 (WOZ) = ¤ 6.012,00 per jaar, per maand: ¤ 501,00
Je huurprijs is fors gestegen, van een sociale huurprijs is geen sprake meer.
Dit ook "van een sociale huurprijs is geen sprake meer."quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:47 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
Je huurprijs is fors gestegen...
...van 500 naar 501 is fors![]()
die rooien kunnen echt niet rekenen![]()
wat verdien je?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
www.watmaghurenkosten.nl
Ik ga van 297 naar 403
Ik ga maar geen CDA of VVD stemmen
Als je denkt dit is PVDA propaganda cijfers van gemeentes staan er allemaal bij.
Succes
Onder de PVDA worden de prijzen niet vrijgegeven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:19 schreef Blauwtje1971 het volgende:
Dit is ook PVDA propaganda want de uiteindelijke prijs onder een PVDA regime (GOD verhoede het!!)
kan dan niet berekend worden???
Whatever... toch een huisje gekocht
Waar zie je mij mijn hand ophouden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:26 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
wat verdien je?
gezien je gebrek aan kritisch inzicht waarschijnlijk niet veel.
als je nou van het gezeik af wilt zijn ga je gewoon harder werken en KOOP je een huis ipv zielig bij de overheid je handje ophouden.
Net zoals we energie compesatie zouden krijgen als die boven 55 dollar de vat was .quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik vind het een lachwekkende site. De PvdA laat niet zien wat mensen onder een PvdA-bewind moeten betalen en zelfs al daalt je huur dan nog geeft de website aan dat van een sociale huurprijs geen sprake meer is. Deze website is campagnepropaganda in optima forma. De PvdA is altijd het beste en al het andere is niet sociaalBij het CDA kunnen ze de nieuwe huur niet eens aangeven, omdat het CDA aangeeft dat het de lagere inkomens wil compenseren met een huurtoeslag.
Waardeloze site!
Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:38 schreef yeremy het volgende:
[..]
Net zoals we energie compesatie zouden krijgen als die boven 55 dollar de vat was .
Ja, en de accijns op alcohol zou toch ook verlaagd worden als het bier duurder dan een tientje per krat zou worden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:38 schreef yeremy het volgende:
[..]
Net zoals we energie compesatie zouden krijgen als die boven 55 dollar de vat was .
Nooit gezien
Hypotheekrenteaftrek is ook een vorm van zielig bij de overheid je handje ophouden...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:26 schreef pmb_rug het volgende:
als je nou van het gezeik af wilt zijn ga je gewoon harder werken en KOOP je een huis ipv zielig bij de overheid je handje ophouden.
Ja, je kunt met de huidige rentestanden beter kopen dan hurenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:09 schreef Gia het volgende:
Ik betaal iets van 329 euro, rente op mijn koopwoning. (geen aflossing) En dat blijft de komende 9 jaar nog zo.
Waarom los je niet af?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:09 schreef Gia het volgende:
Ik betaal iets van 329 euro, rente op mijn koopwoning. (geen aflossing) En dat blijft de komende 9 jaar nog zo.
Heej, bedenk wel dat het een stijging van fl 2,20 is, jaaaaaa, in euro's klinkt het misschien niet zo slecht, maar je moet wel omrekenen. De PvdA heeft de VVD en het CDA wel door hoorquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:00 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dit ook "van een sociale huurprijs is geen sprake meer."
Hoe komen ze erop
Dit doe je aan het eind met bv een levensverzekering.quote:
Als er opeens voldoende grond vrijkomt en de huizenprijzen worden weer redelijk, dan hebben de banken, vastgoedmaatschappijen en huizenbezitters een grote strop. Al die gasten die de laatste jaren gekocht hebben omdat de rente zo laag is, zitten dan opeens met een strop van vele tienduizenden euri. Daarom wordt het achterliggende probleem maar langzamerhand en mondjesmaat opgelost.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:15 schreef drexciya het volgende:
Allemaal symboolgezeik in de marge. Doe dan iets aan het achterliggende probleem in plaats van over details te gaan zeuren. Meer huizen bouwen, lagere grondprijs en dan gaat het ergens op lijken.
sterke punten van jezelf tonen en zwakke van anderenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:37 schreef Tikorev het volgende:
Een website van de PvdA die je even gaat vertellen wat je huur gaat worden en heel verassend komt de PvdA als beste uit de bus...![]()
Ach gut, je zou toch eens kostprijs moeten betalen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
www.watmaghurenkosten.nl
Ik ga van 297 naar 403
Als je denkt dit is PVDA propaganda cijfers van gemeentes staan er allemaal bij.
Succes
sterk onderbouwd weerquote:Op zondag 29 oktober 2006 12:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach gut, je zou toch eens kostprijs moeten betalen.![]()
Prima onderbouwd. TS ziet verkiezingen als graaipartij. Ik zie dat anders.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:52 schreef Aoristus het volgende:
sterk onderbouwd weer
nog beter onderbouwd. Ga toch eens een boek lezen manquote:Op zondag 29 oktober 2006 12:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prima onderbouwd. TS ziet verkiezingen als graaipartij. Ik zie dat anders.
Daar komt nog bij dat juist het linkse beleid de huurmarkt zo verstoord heeft.
Tuurlijk is dit PvdA propaganda. De roos prijkt wel erg prominent recthsboven. Zoals de 2e poster al zegt. Onder de PvdA weet je niet eens wat de prijs is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
www.watmaghurenkosten.nl
Ik ga van 297 naar 403
Succes
En dat moet ik me laten zeggen door iemand die het mechanisme van vraag en aanbod niet snapt? Flikker toch op man.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:55 schreef Aoristus het volgende:
nog beter onderbouwd. Ga toch eens een boek lezen man
lezen is wat anders dan handjeklap ja, dat heb je goed begrepen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dat moet ik me laten zeggen door iemand die het mechanisme van vraag en aanbod niet snapt? Flikker toch op man.
Nou, dan ga je toch lekker grasduinen in de verzamelde speeches van Stalin? Dan laat je de verstandige mensen ook eens met rust.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:00 schreef Aoristus het volgende:
lezen is wat anders dan handjeklap ja, dat heb je goed begrepen.
Het gaat om vraag en aanbod, maar dat willen ze hier sinds de oorlog niet begrijpen. Je kunt geen fatsoenlijke woningmarkt per wet organiseren.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:51 schreef rebel6 het volgende:
Wat valt er te berekenen?
Huurders worden altijd genaaid door VVD en CDA.
Voor een huurwoning (geen kamer) in een willekeurige stad betaal je minstens 600¤ (= 1320 gulden!).
Een belachelijk hoge prijs voor huizen die vaak al 6x terugverdiend zijn.
Huurtoeslag dan? Moet de woning onder de 615¤ zijn.
Vraag/aanbod is kennelijk niet de juiste oplossing.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het gaat om vraag en aanbod, maar dat willen ze hier sinds de oorlog niet begrijpen. Je kunt geen fatsoenlijke woningmarkt per wet organiseren.
Het was vooral rechts die de sociale woningbouw ten gronde heeft gericht. Woningbouwcorporaties bouwen geen betaalbare woningen meer. Ze bouwen liever dure nieuwbouw, beleggen in het buitenland. En ze geven hun bestuurders veel te hoge salarissen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prima onderbouwd. TS ziet verkiezingen als graaipartij. Ik zie dat anders.
Daar komt nog bij dat juist het linkse beleid de huurmarkt zo verstoord heeft.
Vreemd, want we hebben het nog nooit geprobeerd. Het linkse corporatisme en dirigisme heeft alleen tekorten opgeleverd.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:00 schreef rebel6 het volgende:
Vraag/aanbod is kennelijk niet de juiste oplossing.
Waarom moet alles via corporaties? Die zien dat investreen op de beurs makkelijker is dan bouwen. En dus doen ze dat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:11 schreef dwergplaneet het volgende:
Het was vooral rechts die de sociale woningbouw ten gronde heeft gericht. Woningbouwcorporaties bouwen geen betaalbare woningen meer. Ze bouwen liever dure nieuwbouw, beleggen in het buitenland. En ze geven hun bestuurders veel te hoge salarissen.
De linkse kabinetten-Kok hebben er ook niks aangedaan. Maar je hebt wel een punt: bouwgrond is veel te duur. Vergeet de Europese fijnstofnonsens ook niet.quote:En rechts heeft de afgelopen jaren NIETS gedaan aan de scheve grondpolitiek. Ze willen liever dat er goedkope grond is voor boeren, industrieterreinen en kantoorparken. Dat gewone mensen zich daardoor blauw moeten betalen om te wonen, dat vinden ze niet erg. Sterker nog, ze willen dat iedereen zich blauw betaalt aan het wonen.
Je hebt gelijk, maar je kunt daar niet alleen het huidige kabinet de schuld van geven. Het is de algehele graaimentaliteit van de overheid, die burgers alleen ziet als onderdanen die je kunt plukken.quote:En wat betreft de kostprijs, wij worden allemaal genaaid. Een vierkante meter landbouwgrond kost iets van 4 euro. Een kaveltje van 50 bij 50 meter kost dus 10.000 euri. Voor 90.000 euri zou je er dan iets van een huis kunnen opzetten. Dan heb je dus voor 100.000 euri een vrijstaand huis. Alleen mag het niet, want de grond heeft alleen maar een "landbouwbestemming". Anders zou er geen goedkope grond overblijven voor de CDA-stemmende boeren. En dan zouden de grote vrienden van de politici, de vastgoedmaffia, ook geen woekerbedragen kunnen rekenen.
Dat is natuurlijk ook waar!! De meeste jonge mensen met een "eigen huis" en hun tophypotheek huren eigelijk ook .... (van de bank..)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:37 schreef onemangang het volgende:
[..]
Hypotheekrenteaftrek is ook een vorm van zielig bij de overheid je handje ophouden...
Dat denk ik inderdaad.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
www.watmaghurenkosten.nl
Het gaat er mij vooral om dat het niet enkel links beleid is geweest wat de woningmarkt zo verstoord heeft. Tijdens de kabinetten Kok zat ook het CDA of VVD in de coalitie. En als je bij linkse mensen vraagt, zullen ze zeggen dat ze de kabinetten Kok helemaal niet links vonden. Het is zowel links als rechts wat er een potje van gemaakt heeft.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom moet alles via corporaties? Die zien dat investreen op de beurs makkelijker is dan bouwen. En dus doen ze dat.
[..]
De linkse kabinetten-Kok hebben er ook niks aangedaan. Maar je hebt wel een punt: bouwgrond is veel te duur. Vergeet de Europese fijnstofnonsens ook niet.
[..]
Je hebt gelijk, maar je kunt daar niet alleen het huidige kabinet de schuld van geven. Het is de algehele graaimentaliteit van de overheid, die burgers alleen ziet als onderdanen die je kunt plukken.
De schuld van links?quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vreemd, want we hebben het nog nooit geprobeerd. Het linkse corporatisme en dirigisme heeft alleen tekorten opgeleverd.
Je kunt rechts er van beschuldigen dat ze het linkse dirigisme niet afgebroken hebben, maar meer ook niet. Alle naoorlogse kabinetten hebben hier gefaald, of net als Wethouder Den Uyl, Bijlmers neergepleurd voor de intensieve menshouderij.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:04 schreef rebel6 het volgende:
De schuld van links?
Het is rechts dat er al decennia lang voor waakt dat het aanbod kleiner blijft dan de vraag.
Want stel je voor dat er een evenwicht komt, dan kunnen investeerders niet meer slapend rijk worden met onroerend goed, dat leed gun je toch zeker niemand?
Kom nou toch, het gebrekkige woning aanbod heeft drie redenenquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:04 schreef rebel6 het volgende:
De schuld van links?
Het is rechts dat er al decennia lang voor waakt dat het aanbod kleiner blijft dan de vraag.
Goed onderbouwd.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je kunt rechts er van beschuldigen dat ze het linkse dirigisme niet afgebroken hebben, maar meer ook niet.
Op zich weinig mis met die flats, dat het daar zo'n zooitje is ligt eerder aan het soort mensen dat daar woont.quote:Alle naoorlogse kabinetten hebben hier gefaald, of net als Wethouder Den Uyl, Bijlmers neergepleurd voor de intensieve menshouderij.
Mag niet van links?quote:Terwijl het Belgische voorbeeld zo voor de hand ligt.Maar dat mag natuurlijk niet van links, want de regenten vinden Belgie zo lelijk.
Net zo goed als die klaagzang over graaiende grondspeculanten.quote:
Kom op zeg, wie wil er nou werkelijk in zo'n deprimerende omgeving gepropt worden? het zijn opbergkasten voor mensen, linkse bevoogding tot en met, ja links - want Den Uyl moest en zou hoogbouw neerplempen.quote:Op zich weinig mis met die flats, dat het daar zo'n zooitje is ligt eerder aan het soort mensen dat daar woont.
Uit welke hoek van de kamer kwam al die conservatieve weerstand en het gejammer?quote:Mag niet van links?
Heeft die dementerende VVD oma het überhaupt wel geprobeerd de afgelopen 3 jaar?
Die heb ik nog niet gezien, het ging geloof ik over onr. goed investeerders.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Net zo goed als die klaagzang over graaiende grondspeculanten.
Hoe wil jij/rechts dan het woningtekort in Amsterdam oplossen? Een handjevol villawoningen op het oppervlakte waar nu een paar honderd flatwoningen zijn? Inderdaad een efficient gebruik van peperdure grond!quote:Kom op zeg, wie wil er nou werkelijk in zo'n deprimerende omgeving gepropt worden? het zijn opbergkasten voor mensen, linkse bevoogding tot en met, ja links - want Den Uyl moest en zou hoogbouw neerplempen.
Ik weet niet over welk gejammer jij het hebt.quote:Uit welke hoek van de kamer kwam al die conservatieve weerstand en het gejammer?
En het verschil is groot. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.immoweb.be/NL/. En zoek dan niet in de grensstreek, want daar zijn de prijzen een stuk hoger vanwege al die Nederlandse vluchtelingen die de puinhoop in dit onleefbare land ontvluchten.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Terwijl het Belgische voorbeeld zo voor de hand ligt.Maar dat mag natuurlijk niet van links, want de regenten vinden Belgie zo lelijk.
De woningmarkt is NIET vrij.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:58 schreef rood_verzet het volgende:
Economische vrijheid gaat ten koste van huisvesting van mensen met een laag inkomen.
Je kunt ook aantrekkelijke flats bouwen en oude wijken afbreken/restaureren. Je hoeft geen Oost-Duitse betonjungels aan te leggen. Maar iedere keer kiest men voor de goedkope vinex-achtige rotzooi om inwoners, die niet zo hoog op de agenda staan als moslims, in op te bergen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:40 schreef rebel6 het volgende:
Hoe wil jij/rechts dan het woningtekort in Amsterdam oplossen? Een handjevol villawoningen op het oppervlakte waar nu een paar honderd flatwoningen zijn? Inderdaad een efficient gebruik van peperdure grond!![]()
Almere is deprimerend gemaakt.quote:Of iedereen in een deprimerende stad als Almere dumpen en zo de files verdubbelen?
Leve de Oost-Duitse plattenbau!quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:58 schreef rood_verzet het volgende:
Het is duidelijk dat je als huurder geen VVD of CDA of enige andere rechtse partij moet stemmen. Het liberaliseren van de huur zal een zeer groot aandeel van de Nederlandse bevolking treffen. Dat, terwijl er al een tekort is van meer dan 600.000 goedkope huurwoningen zijn. Economische vrijheid gaat ten koste van huisvesting van mensen met een laag inkomen.
Falen gemeente is deels zo, maar Natuurbescherming slaat nergens op, want er schijnt wel genoeg 'vraag' te zijn naar bedrijfspanden, waarmee Nederland volgebouwt wordt. Wanneer die panden eindelijk afzijn heeft het bedrijf toch maar besloten zich in Singapore oid te vestigen en daardoor staat er in Nederland miljoenen km2 leeg aan kantoorruimte. Ik vind het dan ook niet zo gek dat er bijvoorbeeld gekraakt wordt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
Kom nou toch, het gebrekkige woning aanbod heeft drie redenen
- Falen gemeenten
- Natuurbescherming
- Grote bevolkingsgroei (wie wil veel imigratie en hoge kinderbijslag e.d.?)
Naar welke kant moet het vingertje dan wijzen?
Rita Verdonk zet gewoon alle illegalen uit en laat niemand er meer bij; de Bijlmer is weer leefbaar en de helft van de woningen staat leeg..quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:40 schreef rebel6 het volgende:
Hoe wil jij/rechts dan het woningtekort in Amsterdam oplossen?
Wat een sterk tegenargument, ik verwacht ook niets anders van iemand die positief richting de Republikeinen staat.quote:
Dat gaat helaas tegen de universele rechten van de mens inquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Rita Verdonk zet gewoon alle illegalen uit en laat niemand er meer bij; de Bijlmer is weer leefbaar en de helft van de woningen staat leeg..![]()
Wat? Uitzetten illegalen tegen uvrm?quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:07 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Dat gaat helaas tegen de universele rechten van de mens in![]()
Wat doen die verkeerd dan?quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
Kom nou toch, het gebrekkige woning aanbod heeft drie redenen
- Falen gemeenten
Dit wordt schromelijk overdreven.quote:- Natuurbescherming
Niet alleen links, de VVD wilde destijds gastarbeiders en nu willen ze opnieuw veel arbeidsmigranten naar Nederland halen.quote:- Grote bevolkingsgroei (wie wil veel imigratie en hoge kinderbijslag e.d.?)
Je wil zelf toch goedkope huurwoningen? Daar was plattenbau voor ontwikkeld. Door de []iBritten[/i]. En zeg nu zelf, de BIjlmer is niet heel anders.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:04 schreef rood_verzet het volgende:
Wat een sterk tegenargument, ik verwacht ook niets anders van iemand die positief richting de Republikeinen staat.
In jouw trend
Lang leve de LA ghetto's
Moet je labiele idioten niet laten roken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:07 schreef rood_verzet het volgende:
Dat gaat helaas tegen de universele rechten van de mens in![]()
We sluiten ze gewoon op in een gevangenis, zeg maar in de buurt van schiphol en zetten dan de gevangenis in de fik. Dat vond je vast niet zo erg of wel?
Op basis van tijdleijke contracten niet waar? Zoals ze nog steeds, met succes, in Zwitserland doen. Wie de voorwaarden schendt wordt uitgezet.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:38 schreef rebel6 het volgende:
Niet alleen links, de VVD wilde destijds gastarbeiders en nu willen ze opnieuw veel arbeidsmigranten naar Nederland halen.
Ooooooooh een tijdelijk contract, nee dan ligt het natuurlijk anders!quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Op basis van tijdleijke contracten niet waar? Zoals ze nog steeds, met succes, in Zwitserland doen. Wie de voorwaarden schendt wordt uitgezet.
Al die illegalen worden nu ook toch van de straat gehouden?quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:47 schreef rebel6 het volgende:
Ooooooooh een tijdelijk contract, nee dan ligt het natuurlijk anders!
Die mensen hebben natuurlijk geen huis nodig, hotels zat.
De vraag is wat doen ze goed?quote:
Waarom bouwen we dan niet veel meer? Grond zat en de grote investeerders willen graag. Het gaat om het tekort aan bouwgrond.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:38 schreef rebel6 het volgende:
Dit wordt schromelijk overdreven.
Als luchtvervuilende en herrie veroorzakende snelwegen over het algemeen probleemloos kunnen worden aangelegd (Naardermeer is een uitzondering) dan woonwijken helemaal. Conclusie: de invloed van de milieubeweging is gering. Dat korenwolf incident is ook alweer heel lang geleden.
Het gaat erom dat je ze ook weer uitzet. Onzin als gezinshereiging voorkomt dat ze ooit weer weggaan. Die punten zijn natuurlijk de grootste aanwas en zeker geen VVD zaken, die hebben liever goedkope werkers die oprotten voordat ze duur zijn..quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:38 schreef rebel6 het volgende:
Niet alleen links, de VVD wilde destijds gastarbeiders en nu willen ze opnieuw veel arbeidsmigranten naar Nederland halen.
Op zich wel een aardige gedachte, maar ik denk dat weinig illegalen hoofdhuurder zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Al die illegalen worden nu ook toch van de straat gehouden?
Dan is er ergens iets mis in de wetgeving, want die eigenaren willen op zich wel verhuren. Het loont dus kennelijk niet.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:53 schreef rebel6 het volgende:
Op zich wel een aardige gedachte, maar ik denk dat weinig illegalen hoofdhuurder zijn.
Als die opgespoord en uitgezet worden denk ik niet dat dat veel woningen oplevert.
op papier niet maar dat neemt niet weg dat ook illegalen een woning bezet houden. Dergelijke woningen zullen niet aan gehouden worden als ze zomaar leeg staan..quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:53 schreef rebel6 het volgende:
Op zich wel een aardige gedachte, maar ik denk dat weinig illegalen hoofdhuurder zijn.
Als die opgespoord en uitgezet worden denk ik niet dat dat veel woningen oplevert.
Ga je nu weer die link pasten van dat ene boek uit 1985 dat je hebt gelezen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
nog beter onderbouwd. Ga toch eens een boek lezen man
quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan is er ergens iets mis in de wetgeving, want die eigenaren willen op zich wel verhuren. Het loont dus kennelijk niet.
Ik denk dat de gemiddelde illegaal niet in z'n eentje de huur kan opbrengen en dus meestal bij iemand anders inwoont. Het effect van illegalen uitzetten zal daarom klein zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
op papier niet maar dat neemt niet weg dat ook illegalen een woning bezet houden. Dergelijke woningen zullen niet aan gehouden worden als ze zomaar leeg staan..
Huisjesmelkers willen wel zwart verhuren maar niet legaal. Kennelijk loont legaal niet, maar is er wel de wil om zwart te verhuren. Je zou verhuren dus belastingvrij kunnen maken. Of snijden in regels.quote:
Legaal verhuren loont ook, dat zwart verhuren meer oplevert is een tweede.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Huisjesmelkers willen wel zwart verhuren maar niet legaal. Kennelijk loont legaal niet, maar is er wel de wil om zwart te verhuren.
Wat dacht je van een strenge controle op zwart verhuren?quote:Je zou verhuren dus belastingvrij kunnen maken.
Prima, al denk ik niet dat er veel overbodige regels zijn.quote:Of snijden in regels.
Prima, maar goedkoop particulier huren moet mogelijk zijn. Het lukt in onze buurlanden per slot van rekening ook.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:28 schreef rebel6 het volgende:
Wat dacht je van een strenge controle op zwart verhuren?
Doe liever de VROM test. Trouwens, slik je je woorden met net zoveel smilies en dan positieve woorden in als je stijging onzin blijkt te zijn?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:21 schreef Genverbrander het volgende:
Volgens de calculator ga ik van 350 naar 500!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Dit is weer de zoveelste realiteit van de kabinetten-Balkenende.![]()
![]()
Uiteraard, maar ik ben intussen groot en wijs genoeg om te kunnen beoordelen dat dit geen onzin is. Dat de huurprijzen explosief stijgen door dit absurde plan kan zelfs een klein kind zien. VVD en CDA ontkennen dit ook niet, het kan ze gewoon geen reet schelen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Doe liever de VROM test. Trouwens, slik je je woorden met net zoveel smilies en dan positieve woorden in als je stijging onzin blijkt te zijn?
Als zittende huurder zullen je huren niet explosief stijgen. Onzin dus.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:37 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik ben intussen groot en wijs genoeg om te kunnen beoordelen dat dit geen onzin is. Dat de huurprijzen explosief stijgen door dit absurde plan kan zelfs een klein kind zien. VVD en CDA ontkennen dit ook niet, het kan ze gewoon geen reet schelen.
Ik moet helaas binnenkort verhuizen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Als zittende huurder zullen je huren niet explosief stijgen. Onzin dus.
Tja, dat is dan je eigen keuze. Het is ook niet meer dan terecht dat je een meer marktconforme waarde betaalt voor je nieuwe woning.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:45 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik moet helaas binnenkort verhuizen.![]()
Whahaha je hebt er duidelijk geen zak verstand van. Je bent duidelijk zo'n VVD'er die met een sigaar in zijn mond vanuit zijn buitenhuis in Wassenaar vertelt dat het allemaal zo erg niet is.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, dat is dan je eigen keuze. Het is ook niet meer dan terecht dat je een meer marktconforme waarde betaalt voor je nieuwe woning.
Amsterdam... al honderd jaar Rood bestuur... dat verklaart zo ongeveer alles.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:20 schreef Genverbrander het volgende:
Whahaha je hebt er duidelijk geen zak verstand van. Je bent duidelijk zo'n VVD'er die met een sigaar in zijn mond vanuit zijn buitenhuis in Wassenaar vertelt dat het allemaal zo erg niet is.![]()
Je moet eens een woning proberen te zoeken in Amsterdam met een gewoon legaan en onbeperkt huurcontract.. zeer zeldzaam als je niet heel rijk bent. Voor velen is het dus geen keuze om constant te verhuizen maar bittere noodzaak.
je kleurenblindheid?quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Amsterdam... al honderd jaar Rood bestuur... dat verklaart zo ongeveer alles.
Misschien zou je je heil buiten A'dam kunnen zoeken? Los daarvan gaat het hier om woningen in de sociale woningbouw, waarbij de huren dus beschermd zijn en laag gehouden worden. Ik heb overigens geen idee voor welke duur contracten gesloten worden binnen de sociale woningbouw.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:20 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Whahaha je hebt er duidelijk geen zak verstand van. Je bent duidelijk zo'n VVD'er die met een sigaar in zijn mond vanuit zijn buitenhuis in Wassenaar vertelt dat het allemaal zo erg niet is.![]()
Je moet eens een woning proberen te zoeken in Amsterdam met een gewoon legaal en onbeperkt huurcontract.. zeer zeldzaam als je niet heel rijk bent. Voor velen is het dus geen keuze om constant te verhuizen maar bittere noodzaak.
Ik weet heel zeker dat dat tegen het UVRM gaat, je hebt namelijk nog altijd met mensen te maken, die menselijk behandelt willen worden en omdat dat achterlijke paard van een Rita Verdonk aan haar laarzen lapt, heeft de reputatie van Nederland aanzienlijk schade geleden. Nee het is geen bindende verklaring, maar we zijn geen Supermacht als Amerika die alles kan flikken. Trouwens kijk eens naar de reputatie van dat land. He-le-maal naar de klotequote:Op zondag 29 oktober 2006 16:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat? Uitzetten illegalen tegen uvrm?
Wat? Stopzetten immigratie tegen uvrm?
Verder is de uvrm geen bindende verklaring.
Zo makelijk is de verklaring van een Republikein, niet verder kijken dan zijn fucking neus lang is.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Moet je labiele idioten niet laten roken.
Dat het niet 1 op 1 zal zijn ben ik zeker eens. Maar alle beetjes helpen..quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:59 schreef rebel6 het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde illegaal niet in z'n eentje de huur kan opbrengen en dus meestal bij iemand anders inwoont. Het effect van illegalen uitzetten zal daarom klein zijn.
De bevolking groett hard hoor. Nu ruim 16 miljoen, na de 2e wereldoorlog was dat 5 miljoen. Dan heb je een hoop extra woningen nodig voor al die mensen die ook nog eens wegen, kantoren en winkels nodig hebben. Dat tikt aan.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:59 schreef rebel6 het volgende:
Verder stel ik voor om niet langer het woningtekort af te schuiven op de bevolkingsgroei, dat is veel te makkelijk, daar kun je op inspelen door in versneld tempo bouwgrond vrij te geven.
Dat schijnt zo moeilijk te zijn dat nog geen enkele minister daarin is geslaagd...
Je stelling is dus dat het uitzetten van illegalen en immigratiebeperkingen tegen internationale verdragen ingaan? Serieus?quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:26 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ik weet heel zeker dat dat tegen het UVRM gaat, je hebt namelijk nog altijd met mensen te maken,
Dusdanige schade dat het aantal asielzoekers en illegalen flink is gedaald..quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:26 schreef rood_verzet het volgende:
die menselijk behandelt willen worden en omdat dat achterlijke paard van een Rita Verdonk aan haar laarzen lapt, heeft de reputatie van Nederland aanzienlijk schade geleden. Nee het is geen bindende verklaring,
So? Maakt dat uit? De VS maakt duidelijk dat als ze dreigen dat ze dan ook in staat zijn om te doen. De EU is inzake Iran het lachetrtje van het Midden Oosten. Ook geen repautatie om trots op te zijn..quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:26 schreef rood_verzet het volgende:
maar we zijn geen Supermacht als Amerika die alles kan flikken. Trouwens kijk eens naar de reputatie van dat land. He-le-maal naar de klote
Rita Verdonk is deze maand nog berispt door de Europese Commissie voor de schandalige behandeling van illegalenquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je stelling is dus dat het uitzetten van illegalen en immigratiebeperkingen tegen internationale verdragen ingaan? Serieus?
Heel EUropa ziet de verdragen verkeerd maar Rood_verzet is de grote intenationele juridische expert die het beter weet?
Misschien worden er een aantal momenteel flink gemarteld, net als met die Congolezen het geval is, maar dat maakt natuurlijk niet uit, als ons land maar verlost is nietwaar?quote:Dusdanige schade dat het aantal asielzoekers en illegalen flink is gedaald..![]()
Ohja de VS heeft dat laten zien, modern imperialisme noemen we dat. En ze plukken de vruchten er wel van met hun Irak beleid (was afgelopen maand niet toevallig dezelfde maand dat de meeste Amerikaanse soldaten gedood zijn). Nederland was tot voor kort koploper in de mensenrechten, maar Rita heeft die reputatie behoorlijk beschadigt. Echt klassewerk.quote:So? Maakt dat uit? De VS maakt duidelijk dat als ze dreigen dat ze dan ook in staat zijn om te doen. De EU is inzake Iran het lachetrtje van het Midden Oosten. Ook geen repautatie om trots op te zijn..
Bron?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:10 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Rita Verdonk is deze maand nog berispt door de Europese Commissie voor de schandalige behandeling van illegalen
[..]
Waar gehakt wordt vallen spaanders. 1000% perfectie bestaat niet in de praktijk. Overigens dacht ik niet dat er ook maar enig bewijs is dat een uitgezette Congolese asielzoeker gemarteld is..quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:10 schreef rood_verzet het volgende:
Misschien worden er een aantal momenteel flink gemarteld, net als met die Congolezen het geval is, maar dat maakt natuurlijk niet uit, als ons land maar verlost is nietwaar?
Tsja, die koplopers/ gidslandmanie heeft ervoor gezorgt dat de grote steden in halve ghetto`s aan het veranderen zijn. Dat is zeker wat je graag ziet?quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:10 schreef rood_verzet het volgende:
Ohja de VS heeft dat laten zien, modern imperialisme noemen we dat. En ze plukken de vruchten er wel van met hun Irak beleid (was afgelopen maand niet toevallig dezelfde maand dat de meeste Amerikaanse soldaten gedood zijn). Nederland was tot voor kort koploper in de mensenrechten, maar Rita heeft die reputatie behoorlijk beschadigt. Echt klassewerk.
Als er extra kinderen worden geboren dan duurt het nog minstens 18 jaar voordat de vraag naar huizen stijgt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:55 schreef Napalm het volgende:
De bevolking groett hard hoor. Nu ruim 16 miljoen, na de 2e wereldoorlog was dat 5 miljoen. Dan heb je een hoop extra woningen nodig voor al die mensen die ook nog eens wegen, kantoren en winkels nodig hebben. Dat tikt aan.
En welke partij hielp afgelopen week samen met de VVD en de LPF de liberaliseringsplannen aan een meerderheid? Precies, het CDA. Stelletje leugenaars!quote:Wij vinden dat het huurbeleid niet mag worden geliberaliseerd voordat er voldoende betaalbare huizen zijn bijgebouwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |