Jij hebt natuurlijk een paar tonnetjes op je bank om een huisje te kopen of een heerlijk vast dienstverband? zoals niet alle mensen hebben...quote:
Het simpele feit dat er cijfers bijstaan maakt het verhaal niet minder gekleurd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
Als je denkt dit is PVDA propaganda: cijfers van gemeentes staan er allemaal bij.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:35 schreef ElectricEye het volgende:
Het IS propaganda omdat het maar een aspect van de plannen belicht en in het overdrevene trekt.
k heb e.e.a. eens uitgerekend voor zittende huurders in het gezinswoningsegment en dan valt het allemaal nog wel mee. Niets schokkends t.o.v. eerdere stijgingen van huurprijzen door de jearen heen. Het is in de jaren '70 en '80 allemaal veel dramatischer geweest.
Paniek om niets.
Daarnaast hebben de partijen compenserende maatregelen in hun plannen staan, zielig dat die dan niet worden meegecalculeerd.
Oftewel, het is weer goedkoop scoren in verkiezingsland.
Anders klik je even op "toelichting"quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:37 schreef pmensink het volgende:
Anders post je je topic ff 2 x
bereken je nieuwe huurprijs (plannen CDA+ VVD)
En hoe kom je aan die punten.. ik weet het namelijk echt niet.. misschien staat het wel in het contract ofzo.. weet niet
Ik weet iig.. dat ik nu mooi goedkoop zit en volgend jaar toch meer moet betalen (huis gaat tegen de vlakte.. we moeten verhuizen)
Je huurprijs is fors gestegen...quote:Huidige huurprijs ¤ 500,00
WOZ waarde ¤ 167.000,00
Gemeente (gereguleerd/overgangss) Utrecht (provincie: Utrecht)
WOZ-grens: ¤ 195.000,00
Woonvorm flat 2e etage geen lift
Aantal punten woonomgeving
Aftrek punten hinderlijke situaties -
Aantal punten gebaseerd op WWS (oud)
--------------------------------------------------------------------------------
voorstel VVD
Prijs: 3,60% van ¤ 167.000,00 (WOZ) = ¤ 6.012,00 per jaar, per maand: ¤ 501,00
Je huurprijs is fors gestegen, van een sociale huurprijs is geen sprake meer.
Dit ook "van een sociale huurprijs is geen sprake meer."quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:47 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
Je huurprijs is fors gestegen...
...van 500 naar 501 is fors![]()
die rooien kunnen echt niet rekenen![]()
wat verdien je?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
www.watmaghurenkosten.nl
Ik ga van 297 naar 403
Ik ga maar geen CDA of VVD stemmen
Als je denkt dit is PVDA propaganda cijfers van gemeentes staan er allemaal bij.
Succes
Onder de PVDA worden de prijzen niet vrijgegeven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:19 schreef Blauwtje1971 het volgende:
Dit is ook PVDA propaganda want de uiteindelijke prijs onder een PVDA regime (GOD verhoede het!!)
kan dan niet berekend worden???
Whatever... toch een huisje gekocht
Waar zie je mij mijn hand ophouden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:26 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
wat verdien je?
gezien je gebrek aan kritisch inzicht waarschijnlijk niet veel.
als je nou van het gezeik af wilt zijn ga je gewoon harder werken en KOOP je een huis ipv zielig bij de overheid je handje ophouden.
Net zoals we energie compesatie zouden krijgen als die boven 55 dollar de vat was .quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik vind het een lachwekkende site. De PvdA laat niet zien wat mensen onder een PvdA-bewind moeten betalen en zelfs al daalt je huur dan nog geeft de website aan dat van een sociale huurprijs geen sprake meer is. Deze website is campagnepropaganda in optima forma. De PvdA is altijd het beste en al het andere is niet sociaalBij het CDA kunnen ze de nieuwe huur niet eens aangeven, omdat het CDA aangeeft dat het de lagere inkomens wil compenseren met een huurtoeslag.
Waardeloze site!
Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:38 schreef yeremy het volgende:
[..]
Net zoals we energie compesatie zouden krijgen als die boven 55 dollar de vat was .
Ja, en de accijns op alcohol zou toch ook verlaagd worden als het bier duurder dan een tientje per krat zou worden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:38 schreef yeremy het volgende:
[..]
Net zoals we energie compesatie zouden krijgen als die boven 55 dollar de vat was .
Nooit gezien
Hypotheekrenteaftrek is ook een vorm van zielig bij de overheid je handje ophouden...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:26 schreef pmb_rug het volgende:
als je nou van het gezeik af wilt zijn ga je gewoon harder werken en KOOP je een huis ipv zielig bij de overheid je handje ophouden.
Ja, je kunt met de huidige rentestanden beter kopen dan hurenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:09 schreef Gia het volgende:
Ik betaal iets van 329 euro, rente op mijn koopwoning. (geen aflossing) En dat blijft de komende 9 jaar nog zo.
Waarom los je niet af?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:09 schreef Gia het volgende:
Ik betaal iets van 329 euro, rente op mijn koopwoning. (geen aflossing) En dat blijft de komende 9 jaar nog zo.
Heej, bedenk wel dat het een stijging van fl 2,20 is, jaaaaaa, in euro's klinkt het misschien niet zo slecht, maar je moet wel omrekenen. De PvdA heeft de VVD en het CDA wel door hoorquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:00 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dit ook "van een sociale huurprijs is geen sprake meer."
Hoe komen ze erop
Dit doe je aan het eind met bv een levensverzekering.quote:
Als er opeens voldoende grond vrijkomt en de huizenprijzen worden weer redelijk, dan hebben de banken, vastgoedmaatschappijen en huizenbezitters een grote strop. Al die gasten die de laatste jaren gekocht hebben omdat de rente zo laag is, zitten dan opeens met een strop van vele tienduizenden euri. Daarom wordt het achterliggende probleem maar langzamerhand en mondjesmaat opgelost.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:15 schreef drexciya het volgende:
Allemaal symboolgezeik in de marge. Doe dan iets aan het achterliggende probleem in plaats van over details te gaan zeuren. Meer huizen bouwen, lagere grondprijs en dan gaat het ergens op lijken.
sterke punten van jezelf tonen en zwakke van anderenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:37 schreef Tikorev het volgende:
Een website van de PvdA die je even gaat vertellen wat je huur gaat worden en heel verassend komt de PvdA als beste uit de bus...![]()
Ach gut, je zou toch eens kostprijs moeten betalen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
www.watmaghurenkosten.nl
Ik ga van 297 naar 403
Als je denkt dit is PVDA propaganda cijfers van gemeentes staan er allemaal bij.
Succes
sterk onderbouwd weerquote:Op zondag 29 oktober 2006 12:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach gut, je zou toch eens kostprijs moeten betalen.![]()
Prima onderbouwd. TS ziet verkiezingen als graaipartij. Ik zie dat anders.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:52 schreef Aoristus het volgende:
sterk onderbouwd weer
nog beter onderbouwd. Ga toch eens een boek lezen manquote:Op zondag 29 oktober 2006 12:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prima onderbouwd. TS ziet verkiezingen als graaipartij. Ik zie dat anders.
Daar komt nog bij dat juist het linkse beleid de huurmarkt zo verstoord heeft.
Tuurlijk is dit PvdA propaganda. De roos prijkt wel erg prominent recthsboven. Zoals de 2e poster al zegt. Onder de PvdA weet je niet eens wat de prijs is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
www.watmaghurenkosten.nl
Ik ga van 297 naar 403
Succes
En dat moet ik me laten zeggen door iemand die het mechanisme van vraag en aanbod niet snapt? Flikker toch op man.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:55 schreef Aoristus het volgende:
nog beter onderbouwd. Ga toch eens een boek lezen man
lezen is wat anders dan handjeklap ja, dat heb je goed begrepen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dat moet ik me laten zeggen door iemand die het mechanisme van vraag en aanbod niet snapt? Flikker toch op man.
Nou, dan ga je toch lekker grasduinen in de verzamelde speeches van Stalin? Dan laat je de verstandige mensen ook eens met rust.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:00 schreef Aoristus het volgende:
lezen is wat anders dan handjeklap ja, dat heb je goed begrepen.
Het gaat om vraag en aanbod, maar dat willen ze hier sinds de oorlog niet begrijpen. Je kunt geen fatsoenlijke woningmarkt per wet organiseren.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:51 schreef rebel6 het volgende:
Wat valt er te berekenen?
Huurders worden altijd genaaid door VVD en CDA.
Voor een huurwoning (geen kamer) in een willekeurige stad betaal je minstens 600¤ (= 1320 gulden!).
Een belachelijk hoge prijs voor huizen die vaak al 6x terugverdiend zijn.
Huurtoeslag dan? Moet de woning onder de 615¤ zijn.
Vraag/aanbod is kennelijk niet de juiste oplossing.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het gaat om vraag en aanbod, maar dat willen ze hier sinds de oorlog niet begrijpen. Je kunt geen fatsoenlijke woningmarkt per wet organiseren.
Het was vooral rechts die de sociale woningbouw ten gronde heeft gericht. Woningbouwcorporaties bouwen geen betaalbare woningen meer. Ze bouwen liever dure nieuwbouw, beleggen in het buitenland. En ze geven hun bestuurders veel te hoge salarissen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prima onderbouwd. TS ziet verkiezingen als graaipartij. Ik zie dat anders.
Daar komt nog bij dat juist het linkse beleid de huurmarkt zo verstoord heeft.
Vreemd, want we hebben het nog nooit geprobeerd. Het linkse corporatisme en dirigisme heeft alleen tekorten opgeleverd.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:00 schreef rebel6 het volgende:
Vraag/aanbod is kennelijk niet de juiste oplossing.
Waarom moet alles via corporaties? Die zien dat investreen op de beurs makkelijker is dan bouwen. En dus doen ze dat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:11 schreef dwergplaneet het volgende:
Het was vooral rechts die de sociale woningbouw ten gronde heeft gericht. Woningbouwcorporaties bouwen geen betaalbare woningen meer. Ze bouwen liever dure nieuwbouw, beleggen in het buitenland. En ze geven hun bestuurders veel te hoge salarissen.
De linkse kabinetten-Kok hebben er ook niks aangedaan. Maar je hebt wel een punt: bouwgrond is veel te duur. Vergeet de Europese fijnstofnonsens ook niet.quote:En rechts heeft de afgelopen jaren NIETS gedaan aan de scheve grondpolitiek. Ze willen liever dat er goedkope grond is voor boeren, industrieterreinen en kantoorparken. Dat gewone mensen zich daardoor blauw moeten betalen om te wonen, dat vinden ze niet erg. Sterker nog, ze willen dat iedereen zich blauw betaalt aan het wonen.
Je hebt gelijk, maar je kunt daar niet alleen het huidige kabinet de schuld van geven. Het is de algehele graaimentaliteit van de overheid, die burgers alleen ziet als onderdanen die je kunt plukken.quote:En wat betreft de kostprijs, wij worden allemaal genaaid. Een vierkante meter landbouwgrond kost iets van 4 euro. Een kaveltje van 50 bij 50 meter kost dus 10.000 euri. Voor 90.000 euri zou je er dan iets van een huis kunnen opzetten. Dan heb je dus voor 100.000 euri een vrijstaand huis. Alleen mag het niet, want de grond heeft alleen maar een "landbouwbestemming". Anders zou er geen goedkope grond overblijven voor de CDA-stemmende boeren. En dan zouden de grote vrienden van de politici, de vastgoedmaffia, ook geen woekerbedragen kunnen rekenen.
Dat is natuurlijk ook waar!! De meeste jonge mensen met een "eigen huis" en hun tophypotheek huren eigelijk ook .... (van de bank..)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:37 schreef onemangang het volgende:
[..]
Hypotheekrenteaftrek is ook een vorm van zielig bij de overheid je handje ophouden...
Dat denk ik inderdaad.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:11 schreef yeremy het volgende:
www.watmaghurenkosten.nl
Het gaat er mij vooral om dat het niet enkel links beleid is geweest wat de woningmarkt zo verstoord heeft. Tijdens de kabinetten Kok zat ook het CDA of VVD in de coalitie. En als je bij linkse mensen vraagt, zullen ze zeggen dat ze de kabinetten Kok helemaal niet links vonden. Het is zowel links als rechts wat er een potje van gemaakt heeft.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom moet alles via corporaties? Die zien dat investreen op de beurs makkelijker is dan bouwen. En dus doen ze dat.
[..]
De linkse kabinetten-Kok hebben er ook niks aangedaan. Maar je hebt wel een punt: bouwgrond is veel te duur. Vergeet de Europese fijnstofnonsens ook niet.
[..]
Je hebt gelijk, maar je kunt daar niet alleen het huidige kabinet de schuld van geven. Het is de algehele graaimentaliteit van de overheid, die burgers alleen ziet als onderdanen die je kunt plukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |