Dat dacht zij dus ook. En ergens zal je je echt moeten gaan beseffen dat je dat nog heel lang nodig gaat hebben. het hoeft niet altijd zo veel als nu te zijn, of dwangmatig te zijn, maar je hersenen hebben dat spul nou eenmaal nodig.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:20 schreef tinoz het volgende:
ik ga echt neit mijn leven lang aan die risperdal zitten
Willen stoppen met de medicatie en denken dat je beter bent is een érg bekend fenomeen bij mensen die een psychose hebben gehad.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:28 schreef Moon_of_74 het volgende:
Gezien het feit dat je wilt stoppen of het misschien niet nodig hebt zou je misschien eens een second & third opinion kunnen halen bij andere geleerden.
staan.quote:ik wil graag stoppen om ik wil weten of ik op eigen benen kan staan
Het grote probleem bij psychoses en vooral bij terugkerende psychoses is dat de patienten na behandeling met medicijnen denken het wel weer zonder te kunnen, terwijl het feit dat ze weer functioneren juist komt door de medicatie. Stoppen leidt in heel veel gevallen tot een (verergerde) terugkeer van de psychose.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:28 schreef Moon_of_74 het volgende:
Gezien het feit dat je wilt stoppen of het misschien niet nodig hebt zou je misschien eens een second & third opinion kunnen halen bij andere geleerden.
Maar even serieus. Vraag gewoon of je orale medicatie kunt krijgen. Is minder controlerend en confronterend.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:02 schreef tinoz het volgende:
volgensmij kan het niet meer verhoogd worden
Die geven ze pas als ze zeker weten dat hij het in zal nemen. Alles in dit topic wijst erop dat dat niet zal gebeuren dus die kans is vrij klein, vooralsnog.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar even serieus. Vraag gewoon of je orale medicatie kunt krijgen. Is minder controlerend en confronterend.
Er is ook nog 4!quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:26 schreef tinoz het volgende:
ik heb een VM
en is er nog een hogere dosis dan 3 Milligram dan ?
Heb je gelijk in. Controle houdt dan op bij de apotheker.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Die geven ze pas als ze zeker weten dat hij het in zal nemen. Alles in dit topic wijst erop dat dat niet zal gebeuren dus die kans is vrij klein, vooralsnog.
Sterker nog, het is de reden waardoor schizofrene patienten weer terugvallen. Het hoort bij de afweer en de rouwverwerking.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Willen stoppen met de medicatie en denken dat je beter bent is een érg bekend fenomeen bij mensen die een psychose hebben gehad.
Ik leef met je mee, want ik weet wat je bedoelt, maar het zal nog lang duren denk ik voordat je de zin gaat inzien van medicijnen gebruik.. Sterkte! Dik worden valt bij Risperdal Consta nog wel mee. Daar zijn Zyprexa en ook Clozapine meer berucht om..quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
ik wor gek van jullie ik wil er gewoon vanaf , ik heb gezien wat er met die mensen gebeurd die het langer gebruiken , ze krijgen olifanten poten ee ndikke buik vette kont staar en stuiptrekkingen enzo
DAT WIL IK NIET verder hebben ze nergens meer zin in en zitten de hele dag niets anders te doen dan voor zich uit te staren te roken en maken ze af en toe een praatje , dat wil ik niet bah bah bah ik wil gewoon stoppen nu het nog kan !
Ik werd gek van dat geval in mijn omgeving die zomaar ineens stopte met haar risperdal en daardoor wéér psychotisch werd, nog erger dan de eerste keer. Luister, ik wéét dat het naar spul is, maar de dosering zal omlaag gaan als je het braaf blijft slikken. En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
ik wor gek van jullie ik wil er gewoon vanaf , ik heb gezien wat er met die mensen gebeurd die het langer gebruiken , ze krijgen olifanten poten ee ndikke buik vette kont staar en stuiptrekkingen enzo
DAT WIL IK NIET verder hebben ze nergens meer zin in en zitten de hele dag niets anders te doen dan voor zich uit te staren te roken en maken ze af en toe een praatje , dat wil ik niet bah bah bah ik wil gewoon stoppen nu het nog kan !
quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.
Goed zo! Zie je, het kan allemaal welquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:06 schreef tinoz het volgende:
ik krijg binnen kort ook een baan :p
Leraar Nederlands ?quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:06 schreef tinoz het volgende:
ik krijg binnen kort ook een baan :p
Maar wat denk je nu als hier iedereen zegt dat je moet blijven gebruiken omdat ze het van dichtbij hebben meegemaakt. En dat je artsen hetzelfde zeggen ?quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:34 schreef tinoz het volgende:
hehehe ... nee zal wel weer lopenband zijn ofzo
ik krijg een beetje het idee dat jij niet in wilt zien wat het stoppen met de medicatie juist voor invloed kan hebben. En niet alleen voor jezelf maar ook voor je omgeving. Altijd maar denken dat mensen het slechte met je voor hebben, maar niet beseffen dat deze mensen je juist voor jezelf willen behoeden.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef tinoz het volgende:
dan denk ik nog dat er een andere manier is om met schizofrenie om te gaan en het op te lossen maar dat niemand daar de moeite voor neemt en ik daardoor aan de medicatie moet blijven terwijl niemand weet wat ik waarom denk en wat het voor invloed op mij ngedrag heeft .... kortom iedereen doet mar wat
Klopt, wetenschap is altijd nieuwe dingen aan het ontdekken, het is nooit 'af'.... Ik denk dat iedereen wel weet dat deze middelen wel hun nadelen hebben, maar het levert op dit moment toch de beste resultaten op, voorzover men weet. Of het echt helemaal op te lossen is blijft de vraag, maar ik denk dat we over 10, 20 jaar een stuk meer weten dan nu. De laatste jaren is er sowieso al wel wat verbeterd: de vroegere middelen waren pas echt klote...quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef tinoz het volgende:
dan denk ik nog dat er een andere manier is om met schizofrenie om te gaan en het op te lossen maar dat niemand daar de moeite voor neemt en ik daardoor aan de medicatie moet blijven terwijl niemand weet wat ik waarom denk en wat het voor invloed op mij ngedrag heeft .... kortom iedereen doet mar wat
Waarom niet? Als je het nodig hebt om te functioneren, dan is dat niet erg toch?quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:20 schreef tinoz het volgende:
Ja, het is een complot van de medicijn-industriequote:Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef tinoz het volgende:
Risperdal slik je voor je leven. Dat kun je leuk of niet leuk vinden, maar je kunt je er maar beter bij neerleggen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:20 schreef tinoz het volgende:
Schizofrenie.quote:Op zondag 15 oktober 2006 23:52 schreef petre86 het volgende:
Wat heb je eigelijk voor ziektebeeld? en heb je al vaak terugvallen?
quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:54 schreef tinoz het volgende:
nou , ik denk niet at ik tabletten mag omdat ik welleens mijn tabletten niet genomen heb in het verleden .... toen zeiden ze : sowee het gaat echt beter !! zie je nou dat het helpe , dus ik zo naar drie maanden , alsjeblieft !! hier heb je de pillen allemaal terug , veel plezier er mee , en bedankt dat je het beter vind gaan .
en geloof maar niet dat die artsen nu weten hoe het met me gaat hoor
misschien weten ze van mijn ouders dat ik gewoon weer net zo psychotisch werd op ee nuitvaart als ik normaal zonder risperdal werd maar ok
verder weten ze niets en vragen ze alleen of het goed gaat en daar geef ik allang geen antwoord meer op sinds ik gemerkt heb dat ze dan gewoon niets ondernemenen dan medicatie verhoging
Ik denk het wel dus.quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:41 schreef petre86 het volgende:
[..]
laatste deel van de vraag vind ik belangrijker
Zoals ook blijkt uit m'n eigen topic ben ik zeker dat laatste wel met je eens.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef tinoz het volgende:
je wordt natuurlijk niet zomaar in een dwangbehandeling gezet. als je dan aan je verzorgers vraagt waarom dat zo is, dan denk ik idd dat ze geen antwoord geven totdat je het zelf snapt.quote:Op maandag 16 oktober 2006 13:23 schreef tinoz het volgende:
ik heb die mensen van die instelling eindeloos gevraagd te vertellen wat ze dan wel hersenspinsels vonden aan de dingen die ik deed maar ik kreeg geen antwoord.
ik denk dat ze gewoon moeten luisteren naar wat je te vertellen hebt en dan een behandeling moeten opstarten om de zaken waarvan je van het padje raakt op te lossen .
Het probleem waar die kerel mee zit, is het feit dat zielenknijpers mensen met een ernstige psychische stoornis vaak niet meer serieus nemen. Er wordt automatisch uitgegaan van de vergaarde minimale 'kennis'' van het menselijke brein (in combinatie met medicatie). Mij lijkt dat een patient ook nog zoiets mag hebben als een eigen inbreng wat betreft zijn psychische en lichamelijke toestand. Er zou aandachtig naar geluisterd MOETEN worden en er zou binnen een bepaalde tijd iets mee moeten worden gedaan. Oftwel, beide partijen zouden de mogelijkheid moeten hebben om het tegendeel te kunnen bewijzen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:55 schreef RedBitch het volgende:
[..]
ik krijg een beetje het idee dat jij niet in wilt zien wat het stoppen met de medicatie juist voor invloed kan hebben. En niet alleen voor jezelf maar ook voor je omgeving. Altijd maar denken dat mensen het slechte met je voor hebben, maar niet beseffen dat deze mensen je juist voor jezelf willen behoeden.
'Zielenknijpers' zijn écht zo slecht niet als jullie willen geloven. Ik snap dat tinoz denkt dat hij het niet nodig heeft, maar dit komt zó ontzettend veel voor bij schizofrenie-patiënten, en het is zó vaak de reden van een enorme terugval. Het zou jammer zijn als dat gebeurt omdat hij z'n medicatie niet inneemt. Juist omdat hij vertelt dat hij nog ouders heeft die zich met hem bezig houden en hij binnenkort een baan krijgt. Schizofrenie is nou eenmaal een kut-ziekte en vereist medicatie. Ook al denkt tinoz dat dat niet zo is. Geloof me, er wórdt goed geluisterd naar schizofrenie-patiënten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:26 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Het probleem waar die kerel mee zit, is het feit dat zielenknijpers mensen met een ernstige psychische stoornis vaak niet meer serieus nemen. Er wordt automatisch uitgegaan van de vergaarde minimale 'kennis'' van het menselijke brein (in combinatie met medicatie). Mij lijkt dat een patient ook nog zoiets mag hebben als een eigen inbreng wat betreft zijn psychische en lichamelijke toestand. Er zou aandachtig naar geluisterd MOETEN worden en er zou binnen een bepaalde tijd iets mee moeten worden gedaan. Oftwel, beide partijen zouden de mogelijkheid moeten hebben om het tegendeel te kunnen bewijzen.
En in een aantal gevallen is de patient niet in staat hier goed over te oordelen. En dan zul je in het belang van de patient moeten handelen, ook als die dat niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:26 schreef FreakerS het volgende:
Mij lijkt dat een patient ook nog zoiets mag hebben als een eigen inbreng wat betreft zijn psychische en lichamelijke toestand.
Uiteindelijk begrijpen beide niet waarom ze zich op een bepaalde manier gedragen aangezien maar 10% van de hersenen ons bewustzijn vormen en we zodoende zo goed als volledig worden gedreven door onderbewuste drijfveren. (Freud)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 02:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En in een aantal gevallen is de patient niet in staat hier goed over te oordelen. En dan zul je in het belang van de patient moeten handelen, ook als die dat niet leuk vindt.
Gebeurt trouwens ook in het dagelijks leven met "het volk" en "de regering"
Dat gezegd hebbende kun je je af gaan vragen waarom TS nu wel redelijk functioneert MÉT medicijnen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 04:39 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Uiteindelijk begrijpen beide niet waarom ze zich op een bepaalde manier gedragen aangezien maar 10% van de hersenen ons bewustzijn vormen en we zodoende zo goed als volledig worden gedreven door onderbewuste drijfveren. (Freud)
Met andere woorden: De psychiater begrijpt niet waarom hij een bepaald middel voorschrijft en de patient niet waarom hij dit dient in te nemen.
Psychologie is leuke materie om je in te verdiepen maar aangezien men zelf toegeeft dat het nog in de kinderschoenen staat vind ik het ronduit belachelijk dat dit wordt gezien als een volwaardige studie waarbij men het recht krijgt om mensen als proefkonijnen te gebruiken. Ieder mens is uniek maar wordt wel afgewerkt volgens een vast systeem dat rammelt aan alle kanten.
True me moeder heeft zyprexa 8 jaar genomen en kwam 30 kilo aan soms stuiptrekkingen ,zombie achtig en gevoelloosheid . Pas vorig jaar is ze op andere medicijnen gestapt Seroquel en is ze weer 20 kilo afgevallen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
uhm .... er word geluisterd naar schisofrenie patienten ? als ze naar me geluisterd hadden hadden ze me in de eerste plaats neit schitsofreen "gemaakt""genoemt" "benoemt" "bestempeld" etc.quote:'Zielenknijpers' zijn écht zo slecht niet als jullie willen geloven. Ik snap dat tinoz denkt dat hij het niet nodig heeft, maar dit komt zó ontzettend veel voor bij schizofrenie-patiënten, en het is zó vaak de reden van een enorme terugval. Het zou jammer zijn als dat gebeurt omdat hij z'n medicatie niet inneemt. Juist omdat hij vertelt dat hij nog ouders heeft die zich met hem bezig houden en hij binnenkort een baan krijgt. Schizofrenie is nou eenmaal een kut-ziekte en vereist medicatie. Ook al denkt tinoz dat dat niet zo is. Geloof me, er wórdt goed geluisterd naar schizofrenie-patiënten.
en de volgende over de bhandeling die ik eingelijk zocht is :quote:o leuke topic , om je vraag te beantwoorden zullen er vast wel mensen in psychoses gezeten hebben die op je gaan reageren zoas ik dus , maar ik denk dat het merendeel dat niet doet omdat er van psychoses nog niets begrepen wordt .... ik heb vaker psychoses gehad en ze vielen bij mij nog relatief mee.... nou nu weet je dat er nog iemand anders is die wel eens psychotisch is ....
wat wil je nog meer weten ?
zelf heb ik last van iets te willen betekenen door opdringerige denkbeelden om de maatschappij te veranderen en dat vinden mensen erg irritant vooral omdat ze mijn ideetjes nergens op vinden slaan.
als je depressief word NA een psychose kan dat zijn omdat je hoofd ineens leeg lijkt vergeleken met de tijd dat je psychotisch was heb ik me laten aanpraten.
ik ben inmiddels al een paar maandjes verder ( ongeveer een jaar ) en voel wel dat ik minder snel blij ben met dingen maar denk dat het voor het meerendeel tussen je oren afspeeld .
kijk als je al neits van je zelf begreep omdat je anders was dan andere, hoe kan je dan jezelf vinden ? hoe kan je zeggen dat je bent zoals je bent ? dat is moeilijk , als je aan de medicatie raakt en het wat beter gaat moet je jezelf terug vinden maar hoe doe je dat als je niet echt veel van jezelf begrepen hebt ?
hoe kan je dan zeggen dat je deprie bent of happy ?
het is een feit dat je eomities en dergelijke afvlakken nadatje bijvoorbeeld zoals ik risperdal hebt voorgeschreven gekregen, en het is ook zo dat je daar meestal geen verdere behandeling voor krijgt om daar mee te leren leven tenzij je dat zelf ergens gaat zoeken is mijn ervaring ...
ik zeg alleen dat ik DENK dat het waarschijnlijk goed is voorjezelf om jezelf te proberen te vinden en dan eens goed te kijken of je je daadwerkelijk ongelukkig voelt enzo en waaruit die ongelukkigheid ontstaat... ik blijf geloven in de kracht van het brein en ik denk dat we altijd zelf een groot deel te zeggen blijven hebben over we ons voelen ,
heb je het gevoel ofdat je echt niet meer kan controleren hoe je je voelt dat zal ik inderdaad eens met de huis arts praten.... het is altijd goed om met de huisarts te gaan praten trouwens..... maar als je geholpen wilt worden zoek je beter een goede psycholoog of psychiator die meer doet dan alleen pillen voorschrijven.
dat ben ik ook van plan te gaan doen als ik weer de kracht heb om wat meer te gaan ondernemen .
succes
groetjes
tinoz
o ik zie net dat je het op 1 april hebt gepost :s uhm ... betekend dit dat ik dit verhaal vor niets heb zitten te typen ?
zo heb ik het toch weer gedaan .quote:ok ik zal wat vertellen zonder al te veel details te geven het verblijf in een psychiatrische inrichting kan je smoms (vooral in mijn geval) meer vergelijken met een gevangenis waar je in plaats van je advocaat met een bevooroordeelde rechter praat die niet geintereseert is in je levens verhaal of meer over je wilt weten als ze uitspraken over je gaat doen . Je kan soms je verhaal kwijt maar een goed contact tussen personeel moet je zelf kunnen maken en anders wordt er ook geen moeite voor gedaan om dit alsnog te creeren. je hebt af en toe een gsprekje van korte duur met een arts dat is eens in de drie weken bijvoorbeeld en daar worden je dingen gevraagd die meestal neit verder gaan dan : hoe gaat het ? de verplegers zitten bijna de gehele dag koffie te drinken en hun tijd achter de computers te verdoen en het enige nuttige wat ze doen is mensen van opsluiten die vervelend zijn tegen andere patienten de tafel dekken en eten serveren adruimen de was en de vaatwasser in laden .
er heerst geen gevoel van structuur en of duidelijk beleid behalve een paar voor de hand liggende regels , als het op regelement aankomt dan laten ze het al snel afweten als staat het wel in de wet dat ze regels over het interne beleid en maatregeleen etc. moeten delen met de patient, het lijkt alsof ze mensen die ze eerst (er vaak onterrecht en echt overdreven vaak, zeg maar gerust het meest van europa) "separeren < isoleren een blik gunnen op een regelement van een week of 2 waarna ze het regelement keihard neit naleven wat de patient 2 weken lang heeft kunnen lezen. je word opgesloten ZONDER WC of douche en ze laten je in een kartonnen hoed ontlasten en geven je dan ook niet meer dan een bed om tegen aan te kijken afgezien een dubbelraam waarin het regelement is ingesloten. je krijg na een dag of 7 een second oppinion die bekijkt of je terecht gesepareert wordt gehouden die je waarschijnlijk nog wel een paar nacthejs in je zgn " rustgevende" kamer gunt.
Ben je eenmaal op de afdeling vrijgelaten (gesloten afdeling) dan krijg je te maken met personeel die niet ingaat op je vragen en je keihard afwijst als het verhaal halen aankomt . De deur wordt vaak voor je gesloten. denk maar niet aan een bank waar je kan gaan liggen waar je je verhaal aan een psychiator kan doen.
zoals ik al zei heb je om de zoveel tijd een gesprek met je arts (zieleknijper) die geen opbouwende sessies met je maakt als die vind dat dat niet nodig of niet mogelijk is . DEZE SCHRIJFT DIT OVERIGENS OOK NIET IN JE MEDISCH DOSSIER . je blijft met je ideeen zitten en wat je van iedereen denkt uit gewonen achterdochtigheid sterekn ze gerust hiermee aan zonder rekening te houden met het pscycholigische effet hiervan...
de mensen drinken rustig nog een kop koffie en maken aan het eind van de dag een rapprot op waarin ze vrij zijn te noteren wat ze willen ... stukken weglaten of aangevraagde notieits negeren is absoluut niet vreemd voor deze mensen.
Dit noemt men een goede behandeling voor iemand die volgens hen psychotisch of schitzofreen is .
wanneer er in hun ogen geen verbetering optreed binnen de door hun gestelde tijd word er een dwang behandeling in gang gezet .... als iemand die een natuurlijke vrees heeft voor " gedrogeerd te worde " geen verbetering vertoont kiest met toch makkelijk nog voor een dwangbehandeling met injecties ....
dit is bij nader inzien vast belangrijk voor de vertrouwens band te versterke n
LATEN WE MAAR ZWIJGEN OVER DIE KEREN DAT ER PILLEN IN JE ETEN WORDEN GEGOOID WANNEER JE DEZE HEBT GEWIJGERD
nadat je ontslagen word uit de inrichting en je voor je leven lang AP krijgt voor geschreven word je kort omschreven wat er met je aan de hand is en wordje de al oude mythe van de grote dopamine vloed in je hoofd gepraat
je moet hier maar mee leren leven en je behandeling word verandered van een dwang behandeling naar een vrijwillige behandeling waarbij je iedere zoveel tijd medicatie moet nemen en je eens per half jaar met een psychiater spreekt die je niet wilt aanhoren over je vragen die je hebt . maar meteen bij het minste geringste het juiste doet : namelijk je medicatie verhogen .
als je je verhaal hebt opgeschreven dan word daar niet naar gelusiterd en ook je psychiater weigerd je website te bekijken omdat als hij de website van iedere gek zou moeten bekijken hij nogal lang bezig zou zijn of gewoon geen zin heeft of iets.
als je problemen hebt zoals terug komende gedachten of dsychoses dan word zonder pardon je medicatie verhoogd en dit is dan ook meestal de reden waarom bepaalde mensen zwijgen over hun privee leven in de behandeling van het GGZ....
nou ik heb nog meer maar dat vertel ik je wel als je er gericht naar vraagt , ik heb nu lekker even het GGZ afgezeken en nu ga ik zelf zeiken want ik meot best nodig ....
bedankt voor het lezen van een van mijn verhaaltjes en ik hoop dat je er iets van hebt geleerd .... ik wel .... ik vertel je ook welleens wat ik van plan ben te doen als je dat wilt
groeten
Tinoz
toon maar even aan dat het schade veroorzaakt want dat wil ik graag weten er is niets aan te tonen lijkt me . mijn schrink zei al dat ik niet moest zeuren over een hersenscan om te bewijzen dat ik psychotisch was ... DAT KON AL NIET ....quote:Sterker nog, het is de reden waardoor schizofrene patienten weer terugvallen. Het hoort bij de afweer en de rouwverwerking.
Aan TS: realiseer je dat een volgende psychose alleen maar meer schade aan je hersenen kan veroorzaken. Medicatie beschermt je daartegen.
ik krijg injecties ik heb geen keusquote:Ik werd gek van dat geval in mijn omgeving die zomaar ineens stopte met haar risperdal en daardoor wéér psychotisch werd, nog erger dan de eerste keer. Luister, ik wéét dat het naar spul is, maar de dosering zal omlaag gaan als je het braaf blijft slikken. En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.
uhm ... jaquote:Het grote probleem bij psychoses en vooral bij terugkerende psychoses is dat de patienten na behandeling met medicijnen denken het wel weer zonder te kunnen, terwijl het feit dat ze weer functioneren juist komt door de medicatie. Stoppen leidt in heel veel gevallen tot een (verergerde) terugkeer van de psychose.
Aan de TS: er zijn zo veel mensen die levenslang aan de medicatie zitten, of het nou voor lichamelijke of psychische klachten is. Nee, het is vast niet ideaal maar het geeft je waarschijnlijk wel de beste kans op een normaal gelukkig leven.
ik heb nu eignelijk al beantwoord waaruit die artsen die conclusie trekken .... als jij weet dat je je kamer goed hebt opgeruimd en je ouder vogd of wie dan ook gaat kijken en blijft met zijn duffe hoofdje voor de gesloten deur staan , loopt terug en meldje vrolijk dat het een puinhoop is , heb je dan ook geen ongeloofelijk zin om die manquote:tong80 - zondag 15 oktober 2006 @ 18:44
Als je artsen zeggen dat het beter is er mee door te gaan, zou ik dat advies maar aannemen. Het lijkt me wel vervelend dat je het via een injectie neemt. Is er geen mogelijkheid het via normale medicatie te nemen ? Het kan echt geen kwaad één keer per dag een tabletje te nemen.
quote:Ik werd gek van dat geval in mijn omgeving die zomaar ineens stopte met haar risperdal en daardoor wéér psychotisch werd, nog erger dan de eerste keer. Luister, ik wéét dat het naar spul is, maar de dosering zal omlaag gaan als je het braaf blijft slikken. En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.
en dat is?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:05 schreef AlDiM het volgende:
Beste Tinoz,
Zelf heb ik 2 jaar Risperdal gehad, tijdens opname 6mg, ambulant 4mg. Ik wist ook zeker dat ik kon stoppen, want het ging goed en ik werd toch alleen maar moe en dik van die pillen. En ik ben nu 3 jaar later nog steeds gestopt met die zooi en helemaal gelukkig. Alleen moet ik nu wel de rest van mijn leven andere medicatie nemen.......
'Dat geval' wat ik ken is na een intensieve kuur met risperdal begonnen met seroquel. Misschien moet je daar 's naar vragen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:12 schreef tinoz het volgende:
ja wat is het >
Waarom laat je je dan gek maken door die psychoses?? je zult daar toch echt eerst een oplossing voor moeten vindenquote:Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
Seroquel is een milder middel dan risperdal geloof ik, maar zij mocht het pas toen ze echt niét meer prychotisch was. Ze heeft eerst nog een tijdlang risperdal moeten slikken, net als jij. Vraag je dokter er 's naar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:46 schreef tinoz het volgende:
wat doet seroquel dan ? en waarom mag ik het gewoon neit proberen zonder iets ? wat is dat voor onzin ? :s
Ik zou het wel willen lezen hoorquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 06:41 schreef tinoz het volgende:
mijn dokter had niet eens vragen gesteld over mijn medisch dossier , enne ik heb mijn gevoel opgeschreven met de achterliggende reden waarom ik psychotisch gedrag vertoonde in de ogen van mensen
als je het wilt kan je het lezen het staat online namelijk
Weet ik, maar als je een vast ritme hebt zal je je beter voelen en dus sneller kunnen stoppen met die zware rommel die je nu krijgt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 07:13 schreef tinoz het volgende:
nee ik wil juist wakker blijven
Okay, jij weet het beter!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:06 schreef tinoz het volgende:
dude , ik heb het niet moelilijk en het feit dat ik schisofreen ben verklaard wilt helemaal niet zeggen dat ik het ook ben ....
bovedien betwijfel ik ook of er wel zoiets als schisofreenie bestaat en weet ik dat mijn arts niet eens geinformeert heeft naar mijn drugs gebruik en de soorten drgus en over hoe veel en wat te gelijk en wat er in me omging en heeft het gewoon aangemoen of het onbelangirjke dingen waren die gewoon voor de grap op het behandel plan bij het juiste vakje bijgeschreven moesten worden zonder te vragen wat hoe wanneer , in welke mate en welke combinaite met wat etc . zelvde gaat voor gevoel beleving en dergelijk
dus
mischien ben ik gewoon wel kern gezond
Ja, dacht jij dat die 'zielenknijpers' niet doorhadden dat jij op zoek bent naar de sociaal wenselijke antwoorden?quote:Op maandag 16 oktober 2006 13:23 schreef tinoz het volgende:
ik heb die mensen van die instelling eindeloos gevraagd te vertellen wat ze dan wel hersenspinsels vonden aan de dingen die ik deed maar ik kreeg geen antwoord.
ik denk dat ze gewoon moeten luisteren naar wat je te vertellen hebt en dan een behandeling moeten opstarten om de zaken waarvan je van het padje raakt op te lossen .
Jij denkt dat, als je maar de juiste antwoorden geeft op hun vragen, cq het juiste gedrag 'acteert', dat je dan 'gezond' wordt verklaard, en dat je dan geen medicatie meer voorgeschreven krijgt. Zolang je dat denkt, heb je nog steeds medicatie nodig. Sim-pel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:11 schreef tinoz het volgende:
explain
Ah, meneer wordt aggressief.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:31 schreef tinoz het volgende:
als ik het over jou heb licht ik me ook toe,
Statistieken
Laatste bezoek: 6 minuten, 4 seconden geleden.
Aantal posts: 4655 (gemiddeld 23 per dag)
en wat mij betrefd post je heel het forum vol en heb je maar 23 post per dag is jouw zaak maar deze topic gaat over mij en als ik je vraag je toe te lichten als je gewoon maar iets roept over mij dan vind ik het heel normaal als je dat gewoon ook doet en niet moeilijk gaat lopen doen omdat je nog 22 post moet doen diezelvde dag , ik ben niet zomaar een of ander ondwerp wat je ff kan afraffelen en als je denk dat je dat kan doen dan heb je het goed mis en zal je nog welleens tegen de lamp lopen.
oftwel denk aub gewoon ff na voor je iets zegt ja ? dankje voor je inleving
gegroet
Tinoz Dasilva
ja, wat?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:11 schreef tinoz het volgende:
je kan
Bouncingvictor was een kloon, tinoz niet. Nu weer ontopic bitte.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:35 schreef gronk het volgende:
Ik verwacht eerder dat tinoz z'n toetsenbord doormidden slaat. Net zoals bouncingvictor, ofzo. En dan hier in WGR een topic opent over aansprakelijkheid enzo
't helpt natuurlijk veel beter als je erkent dat je niet helemaal lekker bent, en dat je daar medicatie voor moet slikken. En ik kan me best voorstellen dat je een antipsychotum wilt hebben met niet al teveel bijwerkingen. Maar 't probleem met een ziekte als schizofrenie is natuurlijk dat de patiënt zich helemaal niet ziek voelt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:47 schreef AlDiM het volgende:
Ik weet niet of je het al hebt gezegd, maar hoelang slik je al deze dosis Risperdal? Het kan namelijk altijd zo zijn, dat een type medicatie niet aanslaat. In dat geval heb je gelijk dat je Risperdal niet wilt slikken, maar kan je beter in plaats van geen AP een andere AP vragen.
Maar ook dat is kenmerkend voor iemand die schizofreen is.. Dat maakt het ook zo verdomd moeilijk te behandelen..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:37 schreef nietzman het volgende:
Ik zou maar eens gaan luisteren naar mensen die verstand van zaken hebben. Die "De hele wereld is gek behalve ik" instelling is niet gezond.
Ik vraag me af of er genoeg risperdal op deze planeet is voor onze vriend Rinus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:42 schreef gronk het volgende:
Nadat ik z'n homepage had gezien kon ik me prima vinden in de beslissing van z'n psychiater om z'n dosis risperdal op te schroeven ipv te verlagen.
Ben ik een monster als ik gedwongen opname voorstel?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:09 schreef Alicey het volgende:
Maar ook dat is kenmerkend voor iemand die schizofreen is.. Dat maakt het ook zo verdomd moeilijk te behandelen..
Een telefoontje naar z'n pa&ma danwel z'n hulpverlener lijkt me op zich niet verkeerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ben ik een monster als ik gedwongen opname voorstel?
Ik weet niet hoe TS IRL is. Maar hij lijkt me op basis van zijn posts hier op het moment redelijk ongevaarlijk, dus waarom dan een opname? Maar ik doelde er met mijn reactie eigenlijk meer op dat je iemand die aan psychoses lijdt moeilijk zult kunnen overtuigen naar deskundigen te luisteren. Iemand met psychoses ziet die deskundigen als onderdeel van een complot.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:16 schreef nietzman het volgende:
Ben ik een monster als ik gedwongen opname voorstel?
Oeh ja. Van die slimmeriken die speed gaan gebruiken om de hele nacht wakker te blijven omdat ze zo van hun medicatie af kunnen raken, en omdat ze alert moeten blijven omdat anders de politie binnenvalt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:26 schreef An24 het volgende:
(Toen hij aangaf dat de zijn psych niet vroeg naarzijn drugsgebruik, vroeg ik me ineens spontaan af of hij geen drugspsychoses zijn. Zou een hoop duidelijk maken in ieder geval!)
Dacht eerder aan blowen, dat kan ook onwijs psychose gevoelig zijn. Maar dat mag TS vertellenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Oeh ja. Van die slimmeriken die speed gaan gebruiken om de hele nacht wakker te blijven omdat ze zo van hun medicatie af kunnen raken, en omdat ze alert moeten blijven omdat anders de politie binnenvalt.![]()
Inderdaad waar. Ik heb ook wel eens paniekaanvallen en wanen gehad na ietsje te heftig blowen. En het lijkt zo onschuldig.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Dacht eerder aan blowen, dat kan ook onwijs psychose gevoelig zijn. Maar dat mag TS vertellen![]()
quote:Tardive dyskinesia can become a thoroughly debilitating social handicap. The devastating impact of tardive dyskinesia illustrates why patients and/or their families (guardians and/or caregivers/nurses) must receive full information about the neuroleptic before starting treatment
julie leven in ee ndroom wereld waar alles volgende de regels lijkt te gaan , dit duid er op dat jullie nog minder hebben mee gemaakt dan ik en dat jullie vastgeroest zijn in een denkbeeld dat alles klopt en alles wel in het gareel gehouden word door mensen die daar voor gestudeerd hebben en dat een diagnose ook zo ie zo klopt...quote:Of je leest de OP even. Blijkbaar is er nog het een en ander voorgevallen wat TS ons niet verteld, anders werd-ie niet onder dwang van medicijnen voorzien.
Geloof me Tinoz, je bovenstaande stukje bewijst dat je niet gestudeerd hoeft te hebben om te vertellen dat het niet goed met je gaat. (An trekt zich hier maar uit terug, heeft geen zin meer)quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef tinoz het volgende:
[..]
julie leven in ee ndroom wereld waar alles volgende de regels lijkt te gaan , dit duid er op dat jullie nog minder hebben mee gemaakt dan ik en dat jullie vastgeroest zijn in een denkbeeld dat alles klopt en alles wel in het gareel gehouden word door mensen die daar voor gestudeerd hebben en dat een diagnose ook zo ie zo klopt...
de eerste keer dat ik schitsofreen verklaard werd vertelde ik over mijn afkeer tegenover de kapitalistische onpersoonelijke horeca en de tweede keer dat ik werd opgepakt had ik net een stuk gepuliceerd over kunst en kapitalisme van iemand anders . de derde keer was ik bezig met een dealer en een drugs cafe.
dat is zeker allemaal toeval en dat ik denk dat dat iets met het oppakken te maken heeft hoort dan ook zeker bij mijn ziekte beeld ?![]()
Yups, en dit soort verhalen komen me maar al te bekend voor. Ik heb een naast familielid er ook zo aan onderdoor zien gaan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Geloof me Tinoz, je bovenstaande stukje bewijst dat je niet gestudeerd hoeft te hebben om te vertellen dat het niet goed met je gaat. (An trekt zich hier maar uit terug, heeft geen zin meer)![]()
Pas maar op, ik zit in het complot van de samenleving.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:43 schreef tinoz het volgende:
leef jij ook nog
nou zullen we het krijgen
De weledel geleerde heer Nietzman gaat zich er mee bemoeien
En geloof mij nu Anne dat jij zo te zien niet de juiste persoon bent om daarover te oordelen aangezienquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Geloof me Tinoz, je bovenstaande stukje bewijst dat je niet gestudeerd hoeft te hebben om te vertellen dat het niet goed met je gaat. (An trekt zich hier maar uit terug, heeft geen zin meer)![]()
Misschien moet je YingYang even aan je buddylist toevoegen, die heeft ervaringen met plotseling stoppen met zijn medicatie.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef tinoz het volgende:
Heb je nog een linkje naar een topic oid?quote:Op zondag 22 oktober 2006 04:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Misschien moet je YingYang even aan je buddylist toevoegen, die heeft ervaringen met plotseling stoppen met zijn medicatie.
Ligt er een beetje aan wat je onder gevaarlijk verstaat. Het verhaal van TS klinkt in ieder geval redelijk zelfdestructief, zulke dingen kunnen een reden zijn om iemand gedwongen te behandelen om hem tegen zichzelf te beschermen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:54 schreef ThinkTank het volgende:
Als iemand niet gevaarlijk is zie ik niet zo meteen een reden om hem tegen z'n wil te behandelen.
Neuroleptica zijn niet gezond, neem het lang genoeg en je ontwikkelt tardive dyskinesia. Je kan je afvragen in hoeverre zo'n behandeling in het belang van de patiënt is.
[..]
Daarvoor kun je niet opgepakt worden. Ik vermoed eerder omdat TS iets deed dat mogelijk gevaar voor hemzelf of anderen kon opleveren.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:26 schreef MinderMutsig het volgende:
En volgens mij haal je bepaalde zaken nogal door elkaar. Als ik je verhalen goed gelezen heb ben je opgepakt o.a. omdat je schulden had als gevolg van het niet betalen van je rekeningen
Tenzij je het zo bont maakt dat je je boetes uit moet zitten en op de telex komt!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daarvoor kun je niet opgepakt worden. Ik vermoed eerder omdat TS iets deed dat mogelijk gevaar voor hemzelf of anderen kon opleveren.
Dat zijn geen schulden, maar straffen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:32 schreef An24 het volgende:
[..]
Tenzij je het zo bont maakt dat je je boetes uit moet zitten en op de telex komt!
nee ik ben alleen afgesloten omdat mijn internet uitviel en ik mijn telefoon niet betaalde er was iets fout gegaan waardoor ik een te duur abbonement had ...quote:En volgens mij haal je bepaalde zaken nogal door elkaar. Als ik je verhalen goed gelezen heb ben je opgepakt o.a. omdat je schulden had als gevolg van het niet betalen van je rekeningen, niet omdat er een groot complot is en ze je uitspraken op internet in de gaten hielden. Dat je bepaalde provocerende uitspraken gedaan hebt rond dezelfde periode heeft niks met je arrestatie te maken. Die is eerder het gevolg van je andere acties. (wanbetaler, bedreigen van mensen)
Ik snap ook niet zo goed waarom je zo defensief reageert in verschillende topics. Schizofrenie is een ziekte net als reuma of kanker. Daar kan je niks aan doen, je hebt wat dat betreft niets "fout" gedaan maar het moet wel behandeld worden. Het vervelende aan schizofrenie is dat je tijdens een psychose die afweging zelf niet meer kunt maken en daarom is er dus zoiets als gedwongen behandeling.
Geen zin om je leven lang medicijnen te slikken snap ik best maar het is wel nodig om normaal te kunnen functioneren.
Klopt, sommige mensen scheren alleen alles over een kam als ze iemand geld schuldig zijn....komt heel vaak voor...ze zijn iemand geld schuldig, of het nu priveschulden of boetes zijn...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zijn geen schulden, maar straffen.
Is het niet zo dat het VOOR JOU niet duidelijk is waarom je bent opgepakt?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:40 schreef tinoz het volgende:
[..]
nee ik ben alleen afgesloten omdat mijn internet uitviel en ik mijn telefoon niet betaalde er was iets fout gegaan waardoor ik een te duur abbonement had ...
waarom ik ben opgepakt is nog niet duidelijk geweest de tweede keer en de eerste keer ook niet ,ik zal het even voor je opzoeken er staat alleen iets vaags de eerste keer dat er geen gevaar voor mij en mijn omgeving kan worden afgewend zonder tussen komst van ee nisntelling , bla bla bla....
Wel eens geslikt dan?quote:
Oei, ik zou dat verslag idd maar ff lezen...ze hebben je blijkbaar flink moeten inbindenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:47 schreef tinoz het volgende:
nee ik moet dat verslag van de politie nog lezen ik weet alleen dat ze me eng vonden wat reden was dat ze me neer gesprayd hebben met pepperspray :s
Das niet echt logisch he?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:06 schreef tinoz het volgende:
neehoor die indruk wilde ze wekken
Staat er in je Proces Verbaal dat er een reden was? Daar moet hij in staan!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:31 schreef tinoz het volgende:
hoe pak je anders iemand op zonder dat daar reden voor is ?
nou ja. die persoon die ik ken kreeg er suïcidale neigingen van. kan misschien per persoon verschillen. feit blijft dat jij gewoon lekker je anti-psychotica moet blijven slikken ( spuiten) want aan je posts te lezen heb je het wel nodig.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:09 schreef tinoz het volgende:
oneee
kan ik er zelfmoord neigingen van krijgen
wat erg dan willen ze mss wel dood hebben !!!
![]()
heb je het zelf dan helemaal niet door, of doe je maar alsof?quote:
daarmnee verklaar je dat je risperdal of id nodig hebt.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:59 schreef tinoz het volgende:
ik noem mezelf gentirio
daarmee verklaar ik meteen wie ik ben en wat ik doe en tot welke groep ik dan wel neit behoor
ja best. maar ik blijf iemand die goed kan lezen en wel denk dat jij iets nodig hebt om 'normaal' te zijn. je bent trouwens niet alleen op de wereld. ook al denk je dat iedereen tegen je is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:04 schreef tinoz het volgende:
wil je mijn verhaalte lezen over hoe ik er over denk ?
Wat heb je trouwens tegen het slikken van rispeldal?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:04 schreef tinoz het volgende:
wil je mijn verhaalte lezen over hoe ik er over denk ?
Nee hoor, ze willen gewoon niet dat psychiatrische patiënten zich verbergen tussen de normale burgers. De tardieve dyskinesie veroorzaakt door langdurige behandeling met neuroleptica maakt het een stuk moeilijker om niet op te vallen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:09 schreef tinoz het volgende:
oneee
kan ik er zelfmoord neigingen van krijgen
wat erg dan willen ze mss wel dood hebben !!!
![]()
Gelukkig hebben 'moderne' antidepressiva hele andere bijwerkingen, zoals duizelingen, evenwichtsstoornissen, en bijna-epileptische aanvallen, waardoor je dat soort ongein wel heel snel uit je hoofd laat.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:33 schreef RiLo het volgende:
Ik zelf heb een dergelijke stunt een keer uitgehaald met antidepressiva, en nu begrijp ik wel waarom je dat moet afbouwen in samenspraak met de dokter/psycholoog, want ik ben nog nooit zo hard terug dat zwarte gat in gedonderd als na de paar dagen dat ik dacht 'fuck die teringmedicijnen, je ziet toch dat het goed met me gaat?'.
Ik vond het terug donderen al goed genoeg om het voortaan uit me hoofd te laten zelf beter te weten hoe met medicijnen om te gaan. Gelukkig kan ik er nu 8 jaar later met een glimlach op terug kijken, uiteindelijk sterker en zonder medicijnen. Maar terugkijkend op die tijd ben ik blij dat ik medicatie heb gehad wat het wat makkelijker maakte weer terug in het gareel te komen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Gelukkig hebben 'moderne' antidepressiva hele andere bijwerkingen, zoals duizelingen, evenwichtsstoornissen, en bijna-epileptische aanvallen, waardoor je dat soort ongein wel heel snel uit je hoofd laat.
Een betere vergelijking zou zijn: als je narcolepsie had, zou je dan elke dag hopen speed slikken om je normaler te kunnen gedragen (niet in slaap vallen tijdens een conversatie bvb), ook al weet je dat het schadelijk voor hart, lever, nieren en hersenen is?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:33 schreef RiLo het volgende:
Ik zelf heb een dergelijke stunt een keer uitgehaald met antidepressiva, en nu begrijp ik wel waarom je dat moet afbouwen in samenspraak met de dokter/psycholoog, want ik ben nog nooit zo hard terug dat zwarte gat in gedonderd als na de paar dagen dat ik dacht 'fuck die teringmedicijnen, je ziet toch dat het goed met me gaat?'.
Stel je voor als je een andere kwaal zou hebben gehad, bijv. diabetes en je moet elke dag insuline spuiten. Zou je dan ook zo trots of eigenwijs willen zijn tot het punt dat je voeten er af gerot zijn?
Oeh, da's een moeilijke ThinkTank, je doet je nick eer aan en zet me hier even aan het denken... ik denk dat je dan een afweging moet maken op qualiteit van leven... Statistisch gezien langer lezen maar met problemen om normaal te fungeren in de samenleving of jezelf langzaam vergiftigen maar wel actiever deel kunnen nemen... Hier moet ik later op terug komen, alhoewel m'n eerste ingeving zou zijn om te kiezen voor het tweede.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:54 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Een betere vergelijking zou zijn: als je narcolepsie had, zou je dan elke dag hopen speed slikken om je normaler te kunnen gedragen (niet in slaap vallen tijdens een conversatie bvb), ook al weet je dat het schadelijk voor hart, lever, nieren en hersenen is?
ik ben misschien wat streng. maar ik doe dat uit humanistisch inzicht. ik heb geen nut om jou in de put te praten, liever voel je je wat beter.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:09 schreef tinoz het volgende:
jij doet je naam ook eer aan zoals et is
Allicht. Het aantal mensen wat 'recreationeel' antipsychotica gebruikt kun je op de vingers van een houthakker tellenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:07 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind speed niet te vergelijken met antipsychotica van nu.
Jou verhaal heeft wat weg van dat van een maat van me. Die mieterde zijn tv het balkon af en de buren belden de wetsdienaars. Met 5 man hebben ze hem uiteindelijk tegen de grond weten te werken en van daaruit is die afgevoerd naar het Welterhof. De rede was inderdaad: Een gevaar voor zichzelf en omgeving.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:49 schreef tinoz het volgende:
think thank .... wat vind jij dan van de dwang behandeling die ik heb gekregen ? heb je de hele topic trouwens gelezen ?
Heb redelijk wat meegelezen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:49 schreef tinoz het volgende:
think thank .... wat vind jij dan van de dwang behandeling die ik heb gekregen ? heb je de hele topic trouwens gelezen ?
Als je veel slaap tekort komt tast dat overigens ook je denken aan.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:55 schreef ThinkTank het volgende:
Momenteel zijn mijn gedachten trouwens niet zo helder, eerst maar eens slapen....![]()
Z'n injectie was natuurlijk uitgewerktquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:34 schreef Originele_Naam het volgende:
dude ik heb net dit hele topic gelezen en jij komt me met alle respect nou niet bepaald genezen over
Eigenlijk mag ik geen alcohol meer Ik heb dus ook al maanden geen alcohol meer gedronkenquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:18 schreef SupahFunk het volgende:
De mensen die medicijnen innemen gebruiken zeker geen alcohol?
Hoe ga je daar mee om?
Alcoholgebruik en gebruik van sommige drugs kunnen idd een psychose triggeren..quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:49 schreef persoon14362 het volgende:
Ik kan weer een psychose krijgen denken ze als ik weer alcohol ga drinken.
die persoon die ik ken drinkt wel alcohol, maar dat werkt niet goed op hem. ik denk dat hij iets kapot heeft gemaakt/gegaan is in zijn hersens waardoor hij niet meer de dingen kan doen die hij daarvoor zo graag deed. lastig, maar wel beter om dat te beseffen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:09 schreef tinoz het volgende:
ow ikke niet .... denk ik
en ik denk dat dat bij mij alleen zo is als ik mezelf in een delerium drink ofzo
en wat wil je dan gaan aankaarten?quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:39 schreef tinoz het volgende:
heeft er iemand evaring met risperdal ? anders open ik een andere topic
Wat een ontzettende flauwekulquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:40 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Waar ik het niet mee eens ben is dat iedereen kan worden afgevoerd naar een psychische instelling wanneer deze eens goed door het lint gaat. Je komt er beslist niet beter uit, dat is iets wat ik wel weet.
Niet van ons hoor.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
ik wor gek van jullie
Je weet niet waar je over praatquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarmnee verklaar je dat je risperdal of id nodig hebt.
doe niet zo verschrikkelijk eigenwijs ten aanzien van de mensen die je liefhebben en je zien wegglijden zonder die 'troep'.
dat is onzin dat zit in je hoofdje gebakken en daardoor geloof jij datquote:Op donderdag 2 november 2006 12:00 schreef Sessy het volgende:
[..]
Niet van ons hoor.
Echt serieus aan je schrijfwijze te horen heb je dat spul gewoon nodig. Je komt gigantisch agressief over, tot na je injectie, dan ben je wel rustig. En dat je er toch nog bij drinkt vind ik enigzins onverantwoordelijk.
Ik dacht ook zo slim te zijn om mijn pillen die nogal hard op de lever slaan met een beperkte hoeveelheid alcohol te drinken... Nou ik heb het geweten hoor, 48 uur later was ik nog steeds dronken, om maar niet te spreken van hoe brak ik de 3 daarop volgende weken was.
Ja, maar dat wil-ie dus ook nietquote:Op donderdag 2 november 2006 17:13 schreef nietzman het volgende:
Gelukkig ben jij speciaal. Ik heb het idee dat je stiekem best trots op je kwaaltjes bent, en dat lijkt me geen gezonde instelling mocht je ooit nog eens normaal willen worden.
Natuurlijk kunnen er bewegingsstoornissen ontstaan, maar grimasseren en vreemde gebaren maken berust eerder op schizofrenie dan op bijwerkingen van medicijnen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:40 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Ben nog grootgebracht met het karikaturale beeld van "ene uit het gesticht", met z'n grimassen en vreemde gebaren. Weinigen zullen geweten hebben dat dit gedrag meer door de behandeling dan door de ziekte veroorzaakt werd.
Oh okay, sorry man. Zag het bordje niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:16 schreef tinoz het volgende:
niets nam je bent niet welkom op deze topic
Ja, hoe is het mogelijk dat iemand die het contact met de realiteit verloren is zich onwaarheden in zijn hoofd haaltquote:Op donderdag 2 november 2006 18:51 schreef KonnieKipke het volgende:
Van risperdal krijg je echt geen suicidale neigingen. Hoe haal je het in je hoofd?
Gods Wil?quote:Op donderdag 2 november 2006 23:39 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja, hoe is het mogelijk dat iemand die het contact met de realiteit verloren is zich onwaarheden in zijn hoofd haalt![]()
Dan moet je geen topics openen op een discussieforum.quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:06 schreef tinoz het volgende:
hier komt een slotje op want ik wil jullie niet op mijn topics
Wat ik me van mijn drugservaringen nog wel kan herinneren, was dat als je echt heel goed was, dan kon je zelf een slotje d'rbijdenken, en dan zat er ook een slotje op. Geen idee of dat nou echt zo was, of dat mijn geraaskal sowieso geblokt werd, maar goed, even geen moeilijke vragen stellen. Heb je zoiets al geprobeerd?quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:06 schreef tinoz het volgende:
hier komt een slotje op want ik wil jullie niet op mijn topics
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |