Maar ook dat is kenmerkend voor iemand die schizofreen is.. Dat maakt het ook zo verdomd moeilijk te behandelen..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:37 schreef nietzman het volgende:
Ik zou maar eens gaan luisteren naar mensen die verstand van zaken hebben. Die "De hele wereld is gek behalve ik" instelling is niet gezond.
Ik vraag me af of er genoeg risperdal op deze planeet is voor onze vriend Rinus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:42 schreef gronk het volgende:
Nadat ik z'n homepage had gezien kon ik me prima vinden in de beslissing van z'n psychiater om z'n dosis risperdal op te schroeven ipv te verlagen.
Ben ik een monster als ik gedwongen opname voorstel?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:09 schreef Alicey het volgende:
Maar ook dat is kenmerkend voor iemand die schizofreen is.. Dat maakt het ook zo verdomd moeilijk te behandelen..
Een telefoontje naar z'n pa&ma danwel z'n hulpverlener lijkt me op zich niet verkeerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ben ik een monster als ik gedwongen opname voorstel?
Ik weet niet hoe TS IRL is. Maar hij lijkt me op basis van zijn posts hier op het moment redelijk ongevaarlijk, dus waarom dan een opname? Maar ik doelde er met mijn reactie eigenlijk meer op dat je iemand die aan psychoses lijdt moeilijk zult kunnen overtuigen naar deskundigen te luisteren. Iemand met psychoses ziet die deskundigen als onderdeel van een complot.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:16 schreef nietzman het volgende:
Ben ik een monster als ik gedwongen opname voorstel?
Oeh ja. Van die slimmeriken die speed gaan gebruiken om de hele nacht wakker te blijven omdat ze zo van hun medicatie af kunnen raken, en omdat ze alert moeten blijven omdat anders de politie binnenvalt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:26 schreef An24 het volgende:
(Toen hij aangaf dat de zijn psych niet vroeg naarzijn drugsgebruik, vroeg ik me ineens spontaan af of hij geen drugspsychoses zijn. Zou een hoop duidelijk maken in ieder geval!)
Dacht eerder aan blowen, dat kan ook onwijs psychose gevoelig zijn. Maar dat mag TS vertellenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Oeh ja. Van die slimmeriken die speed gaan gebruiken om de hele nacht wakker te blijven omdat ze zo van hun medicatie af kunnen raken, en omdat ze alert moeten blijven omdat anders de politie binnenvalt.![]()
Inderdaad waar. Ik heb ook wel eens paniekaanvallen en wanen gehad na ietsje te heftig blowen. En het lijkt zo onschuldig.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Dacht eerder aan blowen, dat kan ook onwijs psychose gevoelig zijn. Maar dat mag TS vertellen![]()
quote:Tardive dyskinesia can become a thoroughly debilitating social handicap. The devastating impact of tardive dyskinesia illustrates why patients and/or their families (guardians and/or caregivers/nurses) must receive full information about the neuroleptic before starting treatment
julie leven in ee ndroom wereld waar alles volgende de regels lijkt te gaan , dit duid er op dat jullie nog minder hebben mee gemaakt dan ik en dat jullie vastgeroest zijn in een denkbeeld dat alles klopt en alles wel in het gareel gehouden word door mensen die daar voor gestudeerd hebben en dat een diagnose ook zo ie zo klopt...quote:Of je leest de OP even. Blijkbaar is er nog het een en ander voorgevallen wat TS ons niet verteld, anders werd-ie niet onder dwang van medicijnen voorzien.
Geloof me Tinoz, je bovenstaande stukje bewijst dat je niet gestudeerd hoeft te hebben om te vertellen dat het niet goed met je gaat. (An trekt zich hier maar uit terug, heeft geen zin meer)quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef tinoz het volgende:
[..]
julie leven in ee ndroom wereld waar alles volgende de regels lijkt te gaan , dit duid er op dat jullie nog minder hebben mee gemaakt dan ik en dat jullie vastgeroest zijn in een denkbeeld dat alles klopt en alles wel in het gareel gehouden word door mensen die daar voor gestudeerd hebben en dat een diagnose ook zo ie zo klopt...
de eerste keer dat ik schitsofreen verklaard werd vertelde ik over mijn afkeer tegenover de kapitalistische onpersoonelijke horeca en de tweede keer dat ik werd opgepakt had ik net een stuk gepuliceerd over kunst en kapitalisme van iemand anders . de derde keer was ik bezig met een dealer en een drugs cafe.
dat is zeker allemaal toeval en dat ik denk dat dat iets met het oppakken te maken heeft hoort dan ook zeker bij mijn ziekte beeld ?![]()
Yups, en dit soort verhalen komen me maar al te bekend voor. Ik heb een naast familielid er ook zo aan onderdoor zien gaan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Geloof me Tinoz, je bovenstaande stukje bewijst dat je niet gestudeerd hoeft te hebben om te vertellen dat het niet goed met je gaat. (An trekt zich hier maar uit terug, heeft geen zin meer)![]()
Pas maar op, ik zit in het complot van de samenleving.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:43 schreef tinoz het volgende:
leef jij ook nog
nou zullen we het krijgen
De weledel geleerde heer Nietzman gaat zich er mee bemoeien
En geloof mij nu Anne dat jij zo te zien niet de juiste persoon bent om daarover te oordelen aangezienquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Geloof me Tinoz, je bovenstaande stukje bewijst dat je niet gestudeerd hoeft te hebben om te vertellen dat het niet goed met je gaat. (An trekt zich hier maar uit terug, heeft geen zin meer)![]()
Misschien moet je YingYang even aan je buddylist toevoegen, die heeft ervaringen met plotseling stoppen met zijn medicatie.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:38 schreef tinoz het volgende:
dan denk ik nog dat er een andere manier is om met schizofrenie om te gaan en het op te lossen maar dat niemand daar de moeite voor neemt en ik daardoor aan de medicatie moet blijven terwijl niemand weet wat ik waarom denk en wat het voor invloed op mij ngedrag heeft .... kortom iedereen doet mar wat
Heb je nog een linkje naar een topic oid?quote:Op zondag 22 oktober 2006 04:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Misschien moet je YingYang even aan je buddylist toevoegen, die heeft ervaringen met plotseling stoppen met zijn medicatie.
Ligt er een beetje aan wat je onder gevaarlijk verstaat. Het verhaal van TS klinkt in ieder geval redelijk zelfdestructief, zulke dingen kunnen een reden zijn om iemand gedwongen te behandelen om hem tegen zichzelf te beschermen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:54 schreef ThinkTank het volgende:
Als iemand niet gevaarlijk is zie ik niet zo meteen een reden om hem tegen z'n wil te behandelen.
Neuroleptica zijn niet gezond, neem het lang genoeg en je ontwikkelt tardive dyskinesia. Je kan je afvragen in hoeverre zo'n behandeling in het belang van de patiënt is.
[..]
Daarvoor kun je niet opgepakt worden. Ik vermoed eerder omdat TS iets deed dat mogelijk gevaar voor hemzelf of anderen kon opleveren.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:26 schreef MinderMutsig het volgende:
En volgens mij haal je bepaalde zaken nogal door elkaar. Als ik je verhalen goed gelezen heb ben je opgepakt o.a. omdat je schulden had als gevolg van het niet betalen van je rekeningen
Tenzij je het zo bont maakt dat je je boetes uit moet zitten en op de telex komt!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daarvoor kun je niet opgepakt worden. Ik vermoed eerder omdat TS iets deed dat mogelijk gevaar voor hemzelf of anderen kon opleveren.
Dat zijn geen schulden, maar straffen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:32 schreef An24 het volgende:
[..]
Tenzij je het zo bont maakt dat je je boetes uit moet zitten en op de telex komt!
nee ik ben alleen afgesloten omdat mijn internet uitviel en ik mijn telefoon niet betaalde er was iets fout gegaan waardoor ik een te duur abbonement had ...quote:En volgens mij haal je bepaalde zaken nogal door elkaar. Als ik je verhalen goed gelezen heb ben je opgepakt o.a. omdat je schulden had als gevolg van het niet betalen van je rekeningen, niet omdat er een groot complot is en ze je uitspraken op internet in de gaten hielden. Dat je bepaalde provocerende uitspraken gedaan hebt rond dezelfde periode heeft niks met je arrestatie te maken. Die is eerder het gevolg van je andere acties. (wanbetaler, bedreigen van mensen)
Ik snap ook niet zo goed waarom je zo defensief reageert in verschillende topics. Schizofrenie is een ziekte net als reuma of kanker. Daar kan je niks aan doen, je hebt wat dat betreft niets "fout" gedaan maar het moet wel behandeld worden. Het vervelende aan schizofrenie is dat je tijdens een psychose die afweging zelf niet meer kunt maken en daarom is er dus zoiets als gedwongen behandeling.
Geen zin om je leven lang medicijnen te slikken snap ik best maar het is wel nodig om normaal te kunnen functioneren.
Klopt, sommige mensen scheren alleen alles over een kam als ze iemand geld schuldig zijn....komt heel vaak voor...ze zijn iemand geld schuldig, of het nu priveschulden of boetes zijn...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zijn geen schulden, maar straffen.
Is het niet zo dat het VOOR JOU niet duidelijk is waarom je bent opgepakt?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:40 schreef tinoz het volgende:
[..]
nee ik ben alleen afgesloten omdat mijn internet uitviel en ik mijn telefoon niet betaalde er was iets fout gegaan waardoor ik een te duur abbonement had ...
waarom ik ben opgepakt is nog niet duidelijk geweest de tweede keer en de eerste keer ook niet ,ik zal het even voor je opzoeken er staat alleen iets vaags de eerste keer dat er geen gevaar voor mij en mijn omgeving kan worden afgewend zonder tussen komst van ee nisntelling , bla bla bla....
Wel eens geslikt dan?quote:
Oei, ik zou dat verslag idd maar ff lezen...ze hebben je blijkbaar flink moeten inbindenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:47 schreef tinoz het volgende:
nee ik moet dat verslag van de politie nog lezen ik weet alleen dat ze me eng vonden wat reden was dat ze me neer gesprayd hebben met pepperspray :s
Das niet echt logisch he?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:06 schreef tinoz het volgende:
neehoor die indruk wilde ze wekken
Staat er in je Proces Verbaal dat er een reden was? Daar moet hij in staan!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:31 schreef tinoz het volgende:
hoe pak je anders iemand op zonder dat daar reden voor is ?
nou ja. die persoon die ik ken kreeg er suïcidale neigingen van. kan misschien per persoon verschillen. feit blijft dat jij gewoon lekker je anti-psychotica moet blijven slikken ( spuiten) want aan je posts te lezen heb je het wel nodig.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:09 schreef tinoz het volgende:
oneee
kan ik er zelfmoord neigingen van krijgen
wat erg dan willen ze mss wel dood hebben !!!
![]()
heb je het zelf dan helemaal niet door, of doe je maar alsof?quote:
daarmnee verklaar je dat je risperdal of id nodig hebt.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:59 schreef tinoz het volgende:
ik noem mezelf gentirio
daarmee verklaar ik meteen wie ik ben en wat ik doe en tot welke groep ik dan wel neit behoor
ja best. maar ik blijf iemand die goed kan lezen en wel denk dat jij iets nodig hebt om 'normaal' te zijn. je bent trouwens niet alleen op de wereld. ook al denk je dat iedereen tegen je is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:04 schreef tinoz het volgende:
wil je mijn verhaalte lezen over hoe ik er over denk ?
Wat heb je trouwens tegen het slikken van rispeldal?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:04 schreef tinoz het volgende:
wil je mijn verhaalte lezen over hoe ik er over denk ?
Nee hoor, ze willen gewoon niet dat psychiatrische patiënten zich verbergen tussen de normale burgers. De tardieve dyskinesie veroorzaakt door langdurige behandeling met neuroleptica maakt het een stuk moeilijker om niet op te vallen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:09 schreef tinoz het volgende:
oneee
kan ik er zelfmoord neigingen van krijgen
wat erg dan willen ze mss wel dood hebben !!!
![]()
Gelukkig hebben 'moderne' antidepressiva hele andere bijwerkingen, zoals duizelingen, evenwichtsstoornissen, en bijna-epileptische aanvallen, waardoor je dat soort ongein wel heel snel uit je hoofd laat.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:33 schreef RiLo het volgende:
Ik zelf heb een dergelijke stunt een keer uitgehaald met antidepressiva, en nu begrijp ik wel waarom je dat moet afbouwen in samenspraak met de dokter/psycholoog, want ik ben nog nooit zo hard terug dat zwarte gat in gedonderd als na de paar dagen dat ik dacht 'fuck die teringmedicijnen, je ziet toch dat het goed met me gaat?'.
Ik vond het terug donderen al goed genoeg om het voortaan uit me hoofd te laten zelf beter te weten hoe met medicijnen om te gaan. Gelukkig kan ik er nu 8 jaar later met een glimlach op terug kijken, uiteindelijk sterker en zonder medicijnen. Maar terugkijkend op die tijd ben ik blij dat ik medicatie heb gehad wat het wat makkelijker maakte weer terug in het gareel te komen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Gelukkig hebben 'moderne' antidepressiva hele andere bijwerkingen, zoals duizelingen, evenwichtsstoornissen, en bijna-epileptische aanvallen, waardoor je dat soort ongein wel heel snel uit je hoofd laat.
Een betere vergelijking zou zijn: als je narcolepsie had, zou je dan elke dag hopen speed slikken om je normaler te kunnen gedragen (niet in slaap vallen tijdens een conversatie bvb), ook al weet je dat het schadelijk voor hart, lever, nieren en hersenen is?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:33 schreef RiLo het volgende:
Ik zelf heb een dergelijke stunt een keer uitgehaald met antidepressiva, en nu begrijp ik wel waarom je dat moet afbouwen in samenspraak met de dokter/psycholoog, want ik ben nog nooit zo hard terug dat zwarte gat in gedonderd als na de paar dagen dat ik dacht 'fuck die teringmedicijnen, je ziet toch dat het goed met me gaat?'.
Stel je voor als je een andere kwaal zou hebben gehad, bijv. diabetes en je moet elke dag insuline spuiten. Zou je dan ook zo trots of eigenwijs willen zijn tot het punt dat je voeten er af gerot zijn?
Oeh, da's een moeilijke ThinkTank, je doet je nick eer aan en zet me hier even aan het denken... ik denk dat je dan een afweging moet maken op qualiteit van leven... Statistisch gezien langer lezen maar met problemen om normaal te fungeren in de samenleving of jezelf langzaam vergiftigen maar wel actiever deel kunnen nemen... Hier moet ik later op terug komen, alhoewel m'n eerste ingeving zou zijn om te kiezen voor het tweede.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:54 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Een betere vergelijking zou zijn: als je narcolepsie had, zou je dan elke dag hopen speed slikken om je normaler te kunnen gedragen (niet in slaap vallen tijdens een conversatie bvb), ook al weet je dat het schadelijk voor hart, lever, nieren en hersenen is?
ik ben misschien wat streng. maar ik doe dat uit humanistisch inzicht. ik heb geen nut om jou in de put te praten, liever voel je je wat beter.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:09 schreef tinoz het volgende:
jij doet je naam ook eer aan zoals et is
Allicht. Het aantal mensen wat 'recreationeel' antipsychotica gebruikt kun je op de vingers van een houthakker tellenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:07 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind speed niet te vergelijken met antipsychotica van nu.
Jou verhaal heeft wat weg van dat van een maat van me. Die mieterde zijn tv het balkon af en de buren belden de wetsdienaars. Met 5 man hebben ze hem uiteindelijk tegen de grond weten te werken en van daaruit is die afgevoerd naar het Welterhof. De rede was inderdaad: Een gevaar voor zichzelf en omgeving.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:49 schreef tinoz het volgende:
think thank .... wat vind jij dan van de dwang behandeling die ik heb gekregen ? heb je de hele topic trouwens gelezen ?
Heb redelijk wat meegelezen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:49 schreef tinoz het volgende:
think thank .... wat vind jij dan van de dwang behandeling die ik heb gekregen ? heb je de hele topic trouwens gelezen ?
Als je veel slaap tekort komt tast dat overigens ook je denken aan.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:55 schreef ThinkTank het volgende:
Momenteel zijn mijn gedachten trouwens niet zo helder, eerst maar eens slapen....![]()
Z'n injectie was natuurlijk uitgewerktquote:Op maandag 30 oktober 2006 14:34 schreef Originele_Naam het volgende:
dude ik heb net dit hele topic gelezen en jij komt me met alle respect nou niet bepaald genezen over
Eigenlijk mag ik geen alcohol meer Ik heb dus ook al maanden geen alcohol meer gedronkenquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:18 schreef SupahFunk het volgende:
De mensen die medicijnen innemen gebruiken zeker geen alcohol?
Hoe ga je daar mee om?
Alcoholgebruik en gebruik van sommige drugs kunnen idd een psychose triggeren..quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:49 schreef persoon14362 het volgende:
Ik kan weer een psychose krijgen denken ze als ik weer alcohol ga drinken.
die persoon die ik ken drinkt wel alcohol, maar dat werkt niet goed op hem. ik denk dat hij iets kapot heeft gemaakt/gegaan is in zijn hersens waardoor hij niet meer de dingen kan doen die hij daarvoor zo graag deed. lastig, maar wel beter om dat te beseffen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:09 schreef tinoz het volgende:
ow ikke niet .... denk ik
en ik denk dat dat bij mij alleen zo is als ik mezelf in een delerium drink ofzo
en wat wil je dan gaan aankaarten?quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:39 schreef tinoz het volgende:
heeft er iemand evaring met risperdal ? anders open ik een andere topic
Wat een ontzettende flauwekulquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:40 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Waar ik het niet mee eens ben is dat iedereen kan worden afgevoerd naar een psychische instelling wanneer deze eens goed door het lint gaat. Je komt er beslist niet beter uit, dat is iets wat ik wel weet.
Niet van ons hoor.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:43 schreef tinoz het volgende:
ik wor gek van jullie
Je weet niet waar je over praatquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarmnee verklaar je dat je risperdal of id nodig hebt.
doe niet zo verschrikkelijk eigenwijs ten aanzien van de mensen die je liefhebben en je zien wegglijden zonder die 'troep'.
dat is onzin dat zit in je hoofdje gebakken en daardoor geloof jij datquote:Op donderdag 2 november 2006 12:00 schreef Sessy het volgende:
[..]
Niet van ons hoor.
Echt serieus aan je schrijfwijze te horen heb je dat spul gewoon nodig. Je komt gigantisch agressief over, tot na je injectie, dan ben je wel rustig. En dat je er toch nog bij drinkt vind ik enigzins onverantwoordelijk.
Ik dacht ook zo slim te zijn om mijn pillen die nogal hard op de lever slaan met een beperkte hoeveelheid alcohol te drinken... Nou ik heb het geweten hoor, 48 uur later was ik nog steeds dronken, om maar niet te spreken van hoe brak ik de 3 daarop volgende weken was.
Ja, maar dat wil-ie dus ook nietquote:Op donderdag 2 november 2006 17:13 schreef nietzman het volgende:
Gelukkig ben jij speciaal. Ik heb het idee dat je stiekem best trots op je kwaaltjes bent, en dat lijkt me geen gezonde instelling mocht je ooit nog eens normaal willen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |