quote:
'Zielenknijpers' zijn écht zo slecht niet als jullie willen geloven. Ik snap dat tinoz denkt dat hij het niet nodig heeft, maar dit komt zó ontzettend veel voor bij schizofrenie-patiënten, en het is zó vaak de reden van een enorme terugval. Het zou jammer zijn als dat gebeurt omdat hij z'n medicatie niet inneemt. Juist omdat hij vertelt dat hij nog ouders heeft die zich met hem bezig houden en hij binnenkort een baan krijgt. Schizofrenie is nou eenmaal een kut-ziekte en vereist medicatie. Ook al denkt tinoz dat dat niet zo is. Geloof me, er wórdt goed geluisterd naar schizofrenie-patiënten.
uhm .... er word geluisterd naar schisofrenie patienten ? als ze naar me geluisterd hadden hadden ze me in de eerste plaats neit schitsofreen "gemaakt""genoemt" "benoemt" "bestempeld" etc.
ik ben even heel erg moe ... het is inmiddels al kwart voor 3 maar dat is het niet ....
Wil jij beweren dat ik de enige patient ben waar niet naar geluisterd word ? ik heb in een andere topic al beschreven hoe mijn behandeling me is vergaan e ndat wil ik eingelijk niet nog eens doen dus ik zal even de moeite nemen ne heb kwoten
BRB ... zo ben ik weer
komtie dan he ....
quote:
o leuke topic , om je vraag te beantwoorden zullen er vast wel mensen in psychoses gezeten hebben die op je gaan reageren zoas ik dus , maar ik denk dat het merendeel dat niet doet omdat er van psychoses nog niets begrepen wordt .... ik heb vaker psychoses gehad en ze vielen bij mij nog relatief mee.... nou nu weet je dat er nog iemand anders is die wel eens psychotisch is ....
wat wil je nog meer weten ?
zelf heb ik last van iets te willen betekenen door opdringerige denkbeelden om de maatschappij te veranderen en dat vinden mensen erg irritant vooral omdat ze mijn ideetjes nergens op vinden slaan.
als je depressief word NA een psychose kan dat zijn omdat je hoofd ineens leeg lijkt vergeleken met de tijd dat je psychotisch was heb ik me laten aanpraten.
ik ben inmiddels al een paar maandjes verder ( ongeveer een jaar ) en voel wel dat ik minder snel blij ben met dingen maar denk dat het voor het meerendeel tussen je oren afspeeld .
kijk als je al neits van je zelf begreep omdat je anders was dan andere, hoe kan je dan jezelf vinden ? hoe kan je zeggen dat je bent zoals je bent ? dat is moeilijk , als je aan de medicatie raakt en het wat beter gaat moet je jezelf terug vinden maar hoe doe je dat als je niet echt veel van jezelf begrepen hebt ?
hoe kan je dan zeggen dat je deprie bent of happy ?
het is een feit dat je eomities en dergelijke afvlakken nadatje bijvoorbeeld zoals ik risperdal hebt voorgeschreven gekregen, en het is ook zo dat je daar meestal geen verdere behandeling voor krijgt om daar mee te leren leven tenzij je dat zelf ergens gaat zoeken is mijn ervaring ...
ik zeg alleen dat ik DENK dat het waarschijnlijk goed is voorjezelf om jezelf te proberen te vinden en dan eens goed te kijken of je je daadwerkelijk ongelukkig voelt enzo en waaruit die ongelukkigheid ontstaat... ik blijf geloven in de kracht van het brein en ik denk dat we altijd zelf een groot deel te zeggen blijven hebben over we ons voelen ,
heb je het gevoel ofdat je echt niet meer kan controleren hoe je je voelt dat zal ik inderdaad eens met de huis arts praten.... het is altijd goed om met de huisarts te gaan praten trouwens..... maar als je geholpen wilt worden zoek je beter een goede psycholoog of psychiator die meer doet dan alleen pillen voorschrijven.
dat ben ik ook van plan te gaan doen als ik weer de kracht heb om wat meer te gaan ondernemen .
succes
groetjes
tinoz
o ik zie net dat je het op 1 april hebt gepost :s uhm ... betekend dit dat ik dit verhaal vor niets heb zitten te typen ?
en de volgende over de bhandeling die ik eingelijk zocht is :
quote:
ok ik zal wat vertellen zonder al te veel details te geven het verblijf in een psychiatrische inrichting kan je smoms (vooral in mijn geval) meer vergelijken met een gevangenis waar je in plaats van je advocaat met een bevooroordeelde rechter praat die niet geintereseert is in je levens verhaal of meer over je wilt weten als ze uitspraken over je gaat doen . Je kan soms je verhaal kwijt maar een goed contact tussen personeel moet je zelf kunnen maken en anders wordt er ook geen moeite voor gedaan om dit alsnog te creeren. je hebt af en toe een gsprekje van korte duur met een arts dat is eens in de drie weken bijvoorbeeld en daar worden je dingen gevraagd die meestal neit verder gaan dan : hoe gaat het ? de verplegers zitten bijna de gehele dag koffie te drinken en hun tijd achter de computers te verdoen en het enige nuttige wat ze doen is mensen van opsluiten die vervelend zijn tegen andere patienten de tafel dekken en eten serveren adruimen de was en de vaatwasser in laden .
er heerst geen gevoel van structuur en of duidelijk beleid behalve een paar voor de hand liggende regels , als het op regelement aankomt dan laten ze het al snel afweten als staat het wel in de wet dat ze regels over het interne beleid en maatregeleen etc. moeten delen met de patient, het lijkt alsof ze mensen die ze eerst (er vaak onterrecht en echt overdreven vaak, zeg maar gerust het meest van europa) "separeren < isoleren een blik gunnen op een regelement van een week of 2 waarna ze het regelement keihard neit naleven wat de patient 2 weken lang heeft kunnen lezen. je word opgesloten ZONDER WC of douche en ze laten je in een kartonnen hoed ontlasten en geven je dan ook niet meer dan een bed om tegen aan te kijken afgezien een dubbelraam waarin het regelement is ingesloten. je krijg na een dag of 7 een second oppinion die bekijkt of je terecht gesepareert wordt gehouden die je waarschijnlijk nog wel een paar nacthejs in je zgn " rustgevende" kamer gunt.
Ben je eenmaal op de afdeling vrijgelaten (gesloten afdeling) dan krijg je te maken met personeel die niet ingaat op je vragen en je keihard afwijst als het verhaal halen aankomt . De deur wordt vaak voor je gesloten. denk maar niet aan een bank waar je kan gaan liggen waar je je verhaal aan een psychiator kan doen.
zoals ik al zei heb je om de zoveel tijd een gesprek met je arts (zieleknijper) die geen opbouwende sessies met je maakt als die vind dat dat niet nodig of niet mogelijk is . DEZE SCHRIJFT DIT OVERIGENS OOK NIET IN JE MEDISCH DOSSIER . je blijft met je ideeen zitten en wat je van iedereen denkt uit gewonen achterdochtigheid sterekn ze gerust hiermee aan zonder rekening te houden met het pscycholigische effet hiervan...
de mensen drinken rustig nog een kop koffie en maken aan het eind van de dag een rapprot op waarin ze vrij zijn te noteren wat ze willen ... stukken weglaten of aangevraagde notieits negeren is absoluut niet vreemd voor deze mensen.
Dit noemt men een goede behandeling voor iemand die volgens hen psychotisch of schitzofreen is .
wanneer er in hun ogen geen verbetering optreed binnen de door hun gestelde tijd word er een dwang behandeling in gang gezet .... als iemand die een natuurlijke vrees heeft voor " gedrogeerd te worde " geen verbetering vertoont kiest met toch makkelijk nog voor een dwangbehandeling met injecties ....
dit is bij nader inzien vast belangrijk voor de vertrouwens band te versterke n
LATEN WE MAAR ZWIJGEN OVER DIE KEREN DAT ER PILLEN IN JE ETEN WORDEN GEGOOID WANNEER JE DEZE HEBT GEWIJGERD
nadat je ontslagen word uit de inrichting en je voor je leven lang AP krijgt voor geschreven word je kort omschreven wat er met je aan de hand is en wordje de al oude mythe van de grote dopamine vloed in je hoofd gepraat
je moet hier maar mee leren leven en je behandeling word verandered van een dwang behandeling naar een vrijwillige behandeling waarbij je iedere zoveel tijd medicatie moet nemen en je eens per half jaar met een psychiater spreekt die je niet wilt aanhoren over je vragen die je hebt . maar meteen bij het minste geringste het juiste doet : namelijk je medicatie verhogen .
als je je verhaal hebt opgeschreven dan word daar niet naar gelusiterd en ook je psychiater weigerd je website te bekijken omdat als hij de website van iedere gek zou moeten bekijken hij nogal lang bezig zou zijn of gewoon geen zin heeft of iets.
als je problemen hebt zoals terug komende gedachten of dsychoses dan word zonder pardon je medicatie verhoogd en dit is dan ook meestal de reden waarom bepaalde mensen zwijgen over hun privee leven in de behandeling van het GGZ....
nou ik heb nog meer maar dat vertel ik je wel als je er gericht naar vraagt , ik heb nu lekker even het GGZ afgezeken en nu ga ik zelf zeiken want ik meot best nodig ....
bedankt voor het lezen van een van mijn verhaaltjes en ik hoop dat je er iets van hebt geleerd .... ik wel .... ik vertel je ook welleens wat ik van plan ben te doen als je dat wilt
groeten
Tinoz
zo heb ik het toch weer gedaan .
![]()
maaruh ik ben nog niet klaar ... ik wil zeggen dat er veel mensen gewoon geen goeie gesprekken krijgen in de psychiatrie en andere wel ook hebben ze gewoon keihard in mijn gezicht geweigerd mijn verhaal te lezen omdat het wel 4 hele kantjes was , en ook nog eens toegeven dat ze na een gedwone opname --- ---die voort vloeide uit een arrestatie (met gebruik van pepperspray) voor geluids overlast terwijl er bij mij een tuit in werd gegooid ---, geen enkel gesprek hebben gevoerd met me over wat er in me omging . nu zal iemand wel weer gaan roepen dat ik dat allemaal aan mezelf te wijten heb en zo ..... maar hoe kan je nou in iemand zijn hoofd kijken en zien wat er met hem aan de hand is , ik geloof nogsteeds niet dat dit een proper zaakje betrefd en ik ben volgens de arts beter af met medicatie wat inhoud dat ik nou normaal zou moeten kunnen redeneren (vandaar dat ik geen verdere behandeling krijg behalve medicatie en reintegratie wat geen reet voorstel)
dude
![]()
niet praten over dingen waar je neits van weet tenzij je het first hand hebt meegemaakt please ...
vertel ook even je bronnen enzo dan weten wij dit ook weer ..
nou ff ander kwotes op zoeke n.
pff wat een gedoe .. ik hoo pdat het zoden aan de dijk zet ....
dit gaat over het stoppen met risperdal :
quote:
Sterker nog, het is de reden waardoor schizofrene patienten weer terugvallen. Het hoort bij de afweer en de rouwverwerking.
Aan TS: realiseer je dat een volgende psychose alleen maar meer schade aan je hersenen kan veroorzaken. Medicatie beschermt je daartegen.
toon maar even aan dat het schade veroorzaakt want dat wil ik graag weten er is niets aan te tonen lijkt me . mijn schrink zei al dat ik niet moest zeuren over een hersenscan om te bewijzen dat ik psychotisch was ... DAT KON AL NIET ....
leg mij dan maar eens haarfijn uit wat een psychose is aub want ik weet het echt allemaal niet . dat hoeven ze vast wettelijk ook niet uit te leggen, maar tegen een kerk pissen mag weer niet .
![]()
wacht ff... ik maak me nu te druk ......
![]()
ja gaat weer .....
![]()
jahoor gaat helemaal goed ...... ik ben niet gestressed , neeeeej welnee helemaaaaal niet
![]()
next kwoot :
quote:
Ik werd gek van dat geval in mijn omgeving die zomaar ineens stopte met haar risperdal en daardoor wéér psychotisch werd, nog erger dan de eerste keer. Luister, ik wéét dat het naar spul is, maar de dosering zal omlaag gaan als je het braaf blijft slikken. En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.
ik krijg injecties ik heb geen keus
en nee de dosering gaat alleen maar omhoog , ik heb het uitgelegd waarom dat naar mijn mening zo is en dat willen ze niet lezen ... dus waar hebben we het nou nog over ?
let even niet op mij ......
quote:
Het grote probleem bij psychoses en vooral bij terugkerende psychoses is dat de patienten na behandeling met medicijnen denken het wel weer zonder te kunnen, terwijl het feit dat ze weer functioneren juist komt door de medicatie. Stoppen leidt in heel veel gevallen tot een (verergerde) terugkeer van de psychose.
Aan de TS: er zijn zo veel mensen die levenslang aan de medicatie zitten, of het nou voor lichamelijke of psychische klachten is. Nee, het is vast niet ideaal maar het geeft je waarschijnlijk wel de beste kans op een normaal gelukkig leven.
uhm ... ja
als ik met een samurai zwaard iemand zijn romp aan het door zagen ben en hij is onder verdoving ..... en de verdoving werkt weer uit .... is het dan gek dat ie het dan nog pijnlijker gaat vinden als de verdovings steeds verder wegtrekt ?
![]()
dit is ee nredenaatie van niets dat weet ik maar toch ..... ik noem dingen die psuchoses veroorzaken wandelende leleys die kunnen dansen maar per stuk je gek kunnen maken ... Iedere lely een eigen idee ... risperdal bind de lely en de rest van alles wat er bij in de buurt kont trouwens vast zodat ie neit kan bewegen maar in de rest van je hersenen laat zeggen de overige 90 % draait het idee gewoon door waardoor het niet wordt opgelost ... dis is in MIJN geval , ik zal wel een uitzondering zijn onder al die patienten , of het zal wel weer bij me ziekte beeld horen dat juist ik denk dat IK wel te genezen val en andere de moed al hebben opgeven .. maarja dat is mijn ding
....
Ok volgende qoute .......
quote:
tong80 - zondag 15 oktober 2006 @ 18:44
Als je artsen zeggen dat het beter is er mee door te gaan, zou ik dat advies maar aannemen. Het lijkt me wel vervelend dat je het via een injectie neemt. Is er geen mogelijkheid het via normale medicatie te nemen ? Het kan echt geen kwaad één keer per dag een tabletje te nemen.
ik heb nu eignelijk al beantwoord waaruit die artsen die conclusie trekken .... als jij weet dat je je kamer goed hebt opgeruimd en je ouder vogd of wie dan ook gaat kijken en blijft met zijn duffe hoofdje voor de gesloten deur staan , loopt terug en meldje vrolijk dat het een puinhoop is , heb je dan ook geen ongeloofelijk zin om die man
next , en ik vind het irritant dat het allemaal ongeveer de zelvde kijk op het verhaal is wat ik lees
![]()
maar ja zo is het leven
volgende
quote:
Ik werd gek van dat geval in mijn omgeving die zomaar ineens stopte met haar risperdal en daardoor wéér psychotisch werd, nog erger dan de eerste keer. Luister, ik wéét dat het naar spul is, maar de dosering zal omlaag gaan als je het braaf blijft slikken. En er zijn ook héél veel mensen die een redelijk normaal leven leiden met risperdal. Je merkt er niet eens zóveel van, als je er eenmaal aan gewend bent.
![]()
zijn alle gevallen het zelfde ??
en iemand is in mij ogen GEEN GEVAL .......maar ok ...... ik ben een beetje pissed zeg maar ........ik stel gewoon voor dat we met zijn alle stoppen met de dicusie en uit gaan zoeken wie er allemaal schitsofreen verklaard worden , ik heb ergens nog een tekenigetje staan met iemand die er maar op los stempeld dat ik heb gemaakt toen ik blijkbaar totaal van de kaart was waar ik nogsteeds 100% achtersta. van die verschillende soorten schitsofreenie die er zijn heeft ieder mens misschien stiek er wel eentje het enige waar ik achterdochtig naar was was naar de GGZ omdat ze me telkens wilde op laten pakken enzo terwijl ik wel om de zoveel tijd stond te zeuren om contact daaro in dat lelijke GGZ , ja leg mij nou maar eens uit waat het hier nog klopt
![]()
.....
ik ging er naartoe met de vraag of ze me konden helpen met opleiding enzo en weet ik het allemaal ik wilde een gesprek met een iemand en uiteindelijk heeft die gast iets ondertekend wat ik hem heb voor gehouden dat ie me niet wilde helpen wat ik nog altijd heb Zal het trouwens wel kwijt zijn ....
MAar aldie tijd wordt er gewoon slecht gehandeld en ik ben het meer dan zat en ik vind dat er iets gedaan moet worden het zijn gewoon wan praktijken en ik ga echt bijna erge dingen zeggen dus beter ben ik nu maar stil
weet je , ik praat morgen of volgende week wel verder , ik ga nu niet verder als je er nog over wilt ingaan kan je ff mailen ofzo
geef ik je wel adres van een rustig forum waar ik overal op wil ingaan !!! ik wor gewoon stressed van dit en ik vind het onpersoonlijk
nou genoeg hierover , wss heeft toch geen
![]()
dit gelezen dus ik ga nokken ....
thanks
mazzel
tinoz