quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:17 schreef twi het volgende:
Het probleem zal heus niet zo snel voorkomen. Er zal volgens het bericht sprake moeten zijn van fel zonlicht die in de infra-rood sensor schijnt. Met dat het voor kan komen is gewoon een blunder en een designfout. Degene die normaal altijd met een pot zout in klauwen klaar staat bij dit soort berichten vindt het, nu er en Nintendo merkje op staat, alleen ineens geen probleem. En dat is op z'n minst opmerkelijk
blaatquote:Ikeda:
In de begindagen van de ontwikkeling waren er inderdaad een aantal onverwachte problemen, zoals het feit dat de Controller reageerde op tl-licht. Het klinkt misschien niet zo moeilijk om een mechanisme te ontwikkelen dat voorkomt dat de Controller reageert op tl- en zonlicht, maar het bezorgde ons toch de nodige hoofdbrekens.
Heeft ook weinig nut lijkt me zonder DD ondersteuning.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:01 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Adapter.
[afbeelding]
Composite
[afbeelding]
S-video
[afbeelding]
VGA (voor tv & monitor)
[afbeelding]
Component (zonder Fibre optic uitgang)
[afbeelding]
USB Ethernet adapter (voor mensen die geen wifi router hebben)
[afbeelding]
Parasol nunchuck controller
De geluidskwaliteit is nog altijd beter hequote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:10 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Heeft ook weinig nut lijkt me zonder DD ondersteuning.![]()
Oja, uit de oude doos:
KLIK
Bookmarkedquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:04 schreef Megalomaniac het volgende:
tvp
Niet alles even serieus nemen graag, Photoshop kan een hoopquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:36 schreef Apekoek het volgende:
wat en waarvoor is een Parasol nunchuck controller??
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet alles even serieus nemen graag, Photoshop kan een hoop
Idd.. Wachten op splinter cell 4 + 50 dagen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:13 schreef Koentje3 het volgende:
W0rd? nog 58 dagen? zomfg..
Dat is geen VGA, maar D-terminal: http://en.wikipedia.org/wiki/D4_video_connectorquote:
Een RGB scart kabel met externe audio tulps zou dat prima kunnen doen voor je.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:22 schreef Oksel het volgende:
En als je nou alleen een scart ingang hebt op je TV, én je wilt het geluid over je versterker ipv je TV, welke kabel heb je dan nodig?
Jij gaat niets verlengen of switchen! Wil je de beeldkwaliteit behouden, dan zul je kabels moeten wisselen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:25 schreef Chocobo het volgende:
Ja cool maar ik heb maar 1 component ingang op mijn plasmaWeet iemand een goede component verlenger/switch? Wil uiteindelijk mijn PS3, Wii en 360 daaraan gaan hangen.
BMH?
Dan moet je aan de 3rd party kabels... Nintendo bied waarschijnlijk weer geen apparte audio kabels bij de RGB kabel.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:27 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Een RGB scart kabel met externe audio tulps zou dat prima kunnen doen voor je.
Die heb ik nu ook voor de Cube en zo eentje wil ik ook voor de Wii jaquote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:27 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Een RGB scart kabel met externe audio tulps zou dat prima kunnen doen voor je.
de prijs van de ethernet adapter valt me meequote:
Nog steeds duur.. Maar iig geen 75 euro zoals de wifi adapter voor de 360quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
de prijs van de ethernet adapter valt me mee
Ja mooi,... even mijn plasma van de muur halen om een spel te spelen op een andere consolequote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:40 schreef BMH het volgende:
[..]
Jij gaat niets verlengen of switchen! Wil je de beeldkwaliteit behouden, dan zul je kabels moeten wisselen.
Ik vind dit zelf ook erg vervelend.. Ik heb namelijk Monster Component kabels vanuit me DVD speler lopen.. Die dingen zitten haast letterlijk muurvast in je tv.
[..]
Dan moet je aan de 3rd party kabels... Nintendo bied waarschijnlijk weer geen apparte audio kabels bij de RGB kabel.
dan kun je beter een nieuwe router kopenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:48 schreef BMH het volgende:
[..]
Nog steeds duur.. Maar iig geen 75 euro zoals de wifi adapter voor de 360![]()
Dat klinkt duurquote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:48 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja mooi,... even mijn plasma van de muur halen om een spel te spelen op een andere consoleJe hebt toch ook 4 voudige professionele component video switch voor 4 naar 1. Geschikt voor HDTV zowel progressive als interlaced 480i, 480p, 720p, 1080i en 1080p en schakelt zonder verlies door versterking.
Ja,... vanaf 150 euro geloof ik..... maar ok.... kabel management heerstquote:
Zeker zeker! Ik vind het heerlijk om tig kabels aan te sluiten en dan later met een afstandsbediening te kiezen wat ik wilquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:02 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja,... vanaf 150 euro geloof ik..... maar ok.... kabel management heerst
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zeker zeker! Ik vind het heerlijk om tig kabels aan te sluiten en dan later met een afstandsbediening te kiezen wat ik wil
JAAAAAA!!!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:49 schreef paarse_paashaas het volgende:
Component kabel FTW!
Als Oprah het gaat aanprijzen cancel ik mn preorderquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:14 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
JAAAAAA!!!![]()
![]()
![]()
Alex = blij![]()
Enne, die healthpack kan weleens DE hit worden die het verschil gaat maken. Oprah Winfrey for the win![]()
1 remote to rule them all. Ze uber remote controller.. Via de PC software selecteer je de apparatuur die je thuis hebt staan (DVD, tv, receiver) en je kunt aan de slagquote:
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:05 schreef BMH het volgende:
[..]
1 remote to rule them all. Ze uber remote controller.. Via de PC software selecteer je de apparatuur die je thuis hebt staan (DVD, tv, receiver) en je kunt aan de slag
Logitech Harmony 360 Advanced Universal Remote
ONTOPIC!
http://gonintendo.com/?p=6645quote:We have known for awhile that Red Steel would have local 4-player multiplayer due to some advertisments that popped up. Now we have some information on the multiplayer gameplay modes.
You can expect to get your friends together and play one of three modes, Deathmatch, Team Deathmatch, and Mission mode. No need to go into either deathmatch modes, as they need no explanation. The real juicy info comes from Mission mode…which sounds plain awesome.
When playing Mission Mode, one of the player’s Wiimotes will ring…yes, the speaker will ring like a phone. You press the 1 button to answer it, and are given specific details on a mission you must complete. One of the objectives is to hunt down a mystery player who must be killed in order to win. You find this player by following the beeps coming from your Wiimote. The faster the beeps, the closer you are to the person. Of course, the mystery person is supposed to stay alive as long as possible to win.
Je controller als telefoonquote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:50 schreef gamefreek het volgende:
Waren de Red Steel multiplayer details al gepost?
zo niet, hier zijn ze, zo ja....dan zijn ze hier nog steeds:
[..]
http://gonintendo.com/?p=6645
Gaat leuk worden![]()
D'r is alleen de laatste tijd geen Twilight Princess event geweestquote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:06 schreef mini-lellan het volgende:
Rot is op met Red Steel.![]()
Twilight Princess!![]()
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:26 schreef kipknots het volgende:
[..]
D'r is alleen de laatste tijd geen Twilight Princess event geweest![]()
vergeet de N-gage niet!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:09 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Je controller als telefoon![]()
Alleen met de Wii
Ik vind alleen wel dat ie erg veel knoppen heeft, was touchscreen misschien niet handiger geweest?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:05 schreef BMH het volgende:
[..]
1 remote to rule them all. Ze uber remote controller.. Via de PC software selecteer je de apparatuur die je thuis hebt staan (DVD, tv, receiver) en je kunt aan de slag
Logitech Harmony 360 Advanced Universal Remote
ONTOPIC!
Hoe gaat dat in zn werk dan? Dr zit toch geen onlinemode op?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:50 schreef gamefreek het volgende:
Waren de Red Steel multiplayer details al gepost?
zo niet, hier zijn ze, zo ja....dan zijn ze hier nog steeds:
[..]
http://gonintendo.com/?p=6645
Gaat leuk worden![]()
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:49 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Hoe gaat dat in zn werk dan? Dr zit toch geen onlinemode op?
Dat zei ik jaquote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:23 schreef BMH het volgende:
Hele zooi aan Rayman screens & filmpje bij jeux-france.com
dat maakt het nog erger.. ik kon niet op die datums dus heb ik het mailtje door gestuurd naar mn broer, eigen schuld dikke..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Ga je toch lekker mee.
.. pik?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:43 schreef koentje.k het volgende:
[..]
dat maakt het nog erger.. ik kon niet op die datums dus heb ik het mailtje door gestuurd naar mn broer, eigen schuld dikke..
Wat nou? Ik weet ook wel dat je omstebeurten moet, maar het idee erachter is toch dat je een opdracht krijgt? Dan is het niet zo tof als de victim even lekker mee kan kijken op het scherm.quote:
mmm, zou het kunnen omdat er geen Dolby Digital opzitquote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:56 schreef Wouser het volgende:
[afbeelding]
Component (zonder Fibre optic uitgang )
Waarom zonder :S :S snap ik niet echt...
Kamehamehaquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:15 schreef Asskicker14 het volgende:
http://www.gametrailers.com/downloadnew.php?id=13954&type=mov&f=
Dragonball Z: Budokai Tenkaichi 2: Wii Combat Walkthrough
Dat mens werkt bij Atari en ze kan het nog nietquote:
Stuk of.. 60?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:51 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoeveel dagen nog?
Believe.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:54 schreef Oksel het volgende:
Misschien dat ik hem al heb vóór 8 december?
Hoop doet leven!quote:
Dan kan je hem mooi aan mij geven want ik ben op 7 december jarigquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Stuk of.. 60?
Ik sta op nummer 1 op de pre-order lijst van een gameshop in R'dam..Misschien dat ik hem al heb vóór 8 december?
Flashbacksquote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:29 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
Jamie Lee Curtis met de Wii (en grijs haar)
[afbeelding]
PC freak Fatal1ty vind het ook wel leuk
De Wii is voor iedereen zie je maar weer.
Vind het tegenvallen... had een platformer verwacht ala the great escapequote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:38 schreef RaymanNL het volgende:
SerieusIk heb nu pas alle Rayman filmpjes helemaal gezien, en wat een tof spel is het geworden
Je moet gewoon konijntjes Bitchslappen
![]()
![]()
That's hot!quote:
Dit is best wel groot nieuws, de response is hier niet zo heel grootquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:47 schreef kipknots het volgende:
Filmpje van de movement dev tool (waarmee je bewegingen definieert):
http://video.google.com/videoplay?docid=-2991739314359132538
En leuk voor de consument, weet je nog hoe lang de devvers deden alleen om de controls onder de knie te krijgen? Met deze nieuwe software verwacht ik dat de tweede generatie Wiigames veel sneller ontwikkeld worden. En de devvers hebben dan ook meer tijd om het concept te bedenken in plaats van de implementatie van het concept.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:37 schreef Erwtensoep het volgende:
Leuk voor de developers.
Dat is heel interessant voor developpers en eigelijk ook voor ons. Developpers steken nu minder moeite in het motion sensing gebeuren en ik hoop dat de drempel dan wat lager komt te liggen om een Wii game ta maken. Even voor de duidelijkheid, dit werd voor de eerste generatie games (zoals red steel enzo) nog niet gebruikt?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:47 schreef kipknots het volgende:
Filmpje van de movement dev tool (waarmee je bewegingen definieert):
http://video.google.com/videoplay?docid=-2991739314359132538
Nee, lijkt me niet aangezien ze deze nu pas aangekondigd hebben. Dit is nieuwe software die een ontwikkeltijd heeft gehad die liep vanaf het moment dat de Wii aangekondigd was. Slimme programmeurs zou ik zeggen, Nintendo heeft gretig toegehapt. 1 zo'n devsetje met die software kost 2500 euro.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:31 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dat is heel interessant voor developpers en eigelijk ook voor ons. Developpers steken nu minder moeite in het motion sensing gebeuren en ik hoop dat de drempel dan wat lager komt te liggen om een Wii game ta maken. Even voor de duidelijkheid, dit werd voor de eerste generatie games (zoals red steel enzo) nog niet gebruikt?
Hij heeft al eens een keer eerder zijn opwachting gemaakt!quote:
Rayman heeft wél een Multiplayerquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:20 schreef DerBolle het volgende:
helezooi screens gezien van Zelda, en ook gast die voorstond te doen hoe je moest meppen met wiimote en vissen en beuken met je schild..
verdomme ik kan niet meer wachten!!![]()
Red Steel, Zelda, Battalion Wars II worden het sowieso van 8 dec tot nieuwjaar.
maar welke partygame?
Rayman heeft nog geen muliplayer zover bekend... en dat is de enige reden waarom ik hem zou kopen. dus help!
quote:For as much as Nintendo loves to preach about the intuitive nature of the Nintendo Wii controller, there will always be games such as Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 to refute those claims. Early promotional footage, complete with overly excited Japanese youth throwing fists full of Wii Remote towards the screen never quite seemed to convey the notion that all the flailing in the world isn't much of a substitute for simply mashing the A button a whole lot. Having played a lot of the Nintendo Wii and PlayStation 2 versions of Tenkaichi 2 recently, that is exactly what has been proven.
With the obvious exception being the controllers involved, it is nigh impossible to tell the PlayStation 2 and Nintendo Wii versions of Tenkaichi 2 apart. This is less of a knock against the technical abilities of Nintendo's new console and more of a testament to the fabulous use of cel-shading that developer Spike has been employing throughout the series. The technique of using depth of field blurring techniques may be one of the darlings of next-generation gaming at the moment, but here both the PlayStation 2 and Wii versions utilize it to a pleasant degree.
After spending a good deal of time with Tenkaichi 2 for the Wii, we weren't the least bit tired out. This may be due to the overall lack of waggle involved in gameplay. For those who were anticipating epic battles, complete with your best Kamehameha impersonation and giant foam hair piece, you can officially put those dreams on hold. Basic attacks in Tenkaichi 2 boil down to mashing away at the A button -- no more, no less. When gestures are involved, however, it does greatly complicate things. The simple act of flying on the PlayStation 2 requires but a mere tap of the R2 button. On Wii, you need to hold the C button located above the Nunchuk attachment, then jerk the Nunchuk up or down depending on where you want to go. Dashing requires the exact same motion, only while holding a different button. This is essentially one of two gestures found in the Wii version, which begs the question: why do we need this control scheme for this game?
Then we remembered -- the Wii version of Tenkaichi comes complete with the ability to plug in your old GameCube controllers.
For as much time as we spent with Tenkaichi 2 for Wii, we achieved nothing short of repeated beat downs from just about every Saiyan you can think of. Switching over to the PlayStation 2, however, completely reversed this situation (and we imagine the GameCube controller will do the same). Within mere moments of our first fight, we were bouncing those little squirts about the vast landscapes (15 in all, mind you), firing off earth shattering energy blasts and more. One could argue that this sudden increase in skill could be attributed to the learning curve involved with Nintendo's new controller, but the implementation involved in this situation leaves much to be desired. With context sensitive controls and unreliable gestures, it is simply much more intuitive to hold down a button to fire off a special move as opposed to thrusting your arms back and forth like you're doing the humpty-hump.
For those keeping track, that would be the second gesture.
Look on the bright side. As an exciting piece of fan service, Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 more than does the job and should even be quite enjoyable for non-fans of the series. With an incredibly in-depth story mode, chronicling just about every encounter from the anime, manga and movies, customizable characters and tag-team fighting, Tenkaichi 2 is, once again, a dream come true for DBZ fans.
And when you factor in that you don't have to play the game with the motion sensor controls and you can just use a GameCube controller if you choose, this will likely be the better version of the game. Just don't expect much from the Wii-specific controls.
4 spelers, check de koeienmelk minigames maarquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:33 schreef DerBolle het volgende:
aah dat wist ik nog niet!!
echte multiplayer? dus voor 4 players.. of net zoals bij battelion wars en redsteel tot 2 spelers.
Dat is een varkenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:43 schreef Strolie75 het volgende:
Ik weet niet wat hij rechtsonder aan het melken is...maar dat is geen koe.
Nintendo kennende komt tie zekerquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:50 schreef DerBolle het volgende:
hehe..
geyl!
nog goede andere partygames?
nog geen mariokart aangekondigd he
Kijk is op gamerankings bij de andere platformen voor dit spelquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:57 schreef deGVR het volgende:
Het viel me op dat ze op bartsmit.nl al The Ant Bully aanbieden met flinke korting.
Deze dus, voor 29,95 ipv 59,95
[afbeelding]
Geen idee of dat spel enigzins oké wordt, maar het is wel vroege korting natuurlijk.
Ik heb zelf altijd wat terughoudend tegenover op films gebaseerde spellen, maar dat blijkt niet altijd terecht. Vaak wel.
Ik was ook erg blij om te lezen dat er op de virtual arcade ook games van het MSX platform zullen komen. EIndelijk weer King's Valley?
oh, goddank! dat was de enige reden dat ik zat te twijfelen of ik dit spel wel moest kopen.quote:you don't have to play the game with the motion sensor controls and you can just use a GameCube controller if you choose
Voor dat spel geldt op elke console: geen meerwaarde aan je collectiequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:56 schreef DerBolle het volgende:
hehe, maar wees eerlijk zoals een fifa 07.. wtf is de waarde daarvan op een wii?
Jij komt ook echt nooit met iets positiefs hequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:28 schreef Tain het volgende:
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 handson van 1UP:
[..]
Die moet je dus ook niet kopen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:24 schreef DerBolle het volgende:
waar ik me trouwens wel zorgen om maak is dat die gepoorte games, geen gebruik maken van de wiimote / nun-chuk mogelijkheden. en dus gewoon bedoeld zijn om snel te cashen..
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:56 schreef DerBolle het volgende:
hehe, maar wees eerlijk zoals een fifa 07.. wtf is de waarde daarvan op een wii?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:10 schreef Kill_em_all het volgende:
Hij Zij misschien wel, zijn haar pa iig niet
sinds wanneer ben jij nieuw hier?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:10 schreef Kill_em_all het volgende:
Hij misschien wel, zijn pa iig niet
Ha, ik zei al tijdens mijn speelsessie op de E3 dat het zoog en de PS2-versie 10x beter speelde, toen werd ik gebashed. Nu is mijn gelijk bewezenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:28 schreef Tain het volgende:
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 handson van 1UP:
[..]
Dat krijg ik ook steeds meer te horen. Mijn ouders zijn er ook enthousiast over, en willen er ook mee gaan spelen. Een klasgenoot, vertelde mij, dat zijn moeder ook een Wii had gepre-orderd (zomaar ineens) omdat ze het zo'n leuk ding leek, om mee te spelen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:51 schreef Chanty87 het volgende:
Nou, zo te zien heb ik alsnog rond de launch een Wii want m'n pa is verschrikkelijk enthousiastIk liet de filmpjes zien, hij vindt de controller echt revolutionair (:D!) en toen vroeg 'ie wanneer ie uitkomt, dus dat ding komt er wel
![]()
Ik heb alleen gezegd dat ik niet onder de indruk was van de controls en daarnaast over het algemeen niet over de andere Wii-games. Hoe die spelen zal me een worst wezen. Dat jij niet begrijpend kan lezen maakt mij niet de kneus, eerder andersomquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Kneus
Je zei dat de Wii slecht was omdat dit spel slecht was. Niet de zaken gaan lopen verdraaien.
Slechte TVP, ik weet het.quote:
Hehehequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:20 schreef Furious het volgende:
[..]
Slechte TVP, ik weet het.
Maar het wordt gewoon zo tof.
Echt weer zoals van ouds, met z'n 4-en de hele avond Mario Party-en, of lekker de hele dag Zelda spelen omdat je maar verder wil komen.![]()
Ik verwacht alle dingen ervan die ik miste bij de GC.
Ja en toen vroeg ik welke andere spellen je had gespeeld, maar daar heb ik nooit antwoord op gehad.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:00 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik heb alleen gezegd dat ik niet onder de indruk was van de controls en daarnaast over het algemeen niet over de andere Wii-games. Hoe die spelen zal me een worst wezen. Dat jij niet begrijpend kan lezen maakt mij niet de kneus, eerder andersom.
Mensen ontwijken vragen als ze er geen antwoord op hebben.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:01 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ja en toen vroeg ik welke andere spellen je had gespeeld, maar daar heb ik nooit antwoord op gehad.
Oh ja, daar zou ik nog op ingaan, heb je gelijk inquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:01 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ja en toen vroeg ik welke andere spellen je had gespeeld, maar daar heb ik nooit antwoord op gehad.
Dat lijkt me serieus een fantastische gamequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:06 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er stukken beter uit.
360 en PS3 commentaar weggelatenquote:During a recent press event at Activision's Los Angeles headquarters, we had a chance to try out all three next-gen versions of the upcoming Marvel: Ultimate Alliance.
Rather than write individual previews on each version, we decided to put them next to each other and see how things stand at this point. So -- apart from possible exclusive characters or minor gameplay features for the different versions of the game -- here's how the big three stack up.
Wii:
If the 360 game if the safe version, this would be the dangerous one. As we discussed in our previous hands-on story on the Wii version, players can perform special moves in the game by wiggling the Wii Remote around while they play. The developers tout this as the main advantage of the Wii version -- because of the different movements accepted by the Wii Remote, players have access to more moves at once instead of having to perform combos to find the exact attack they want to use.
In practice, we found ourselves reverting to the optional button press attacks, however, since the Wii Remote attacks felt a bit awkward considering they didn't do much more than the standard "hit A button" attacks. Maybe it's just due to the overall game design where players are expected to perform repetitive attacks over and over, and that game design doesn't work well with motion sensor attacks, but even though players only have to move the remote a little bit to perform these attacks, it still feels gimmicky after 30 minutes or so with the game. Here's hoping we'll discover more about the system with more play that lets it work better long term.
Visually, the Wii game obviously can't match the other versions, and ends up struggling in a side by side comparison, but doesn't look so bad on its own. It's no Wii standout graphically, but certainly gets the job done.
Het lijkt me duidelijk dat je gewoon de verkeerde spellen heb gespeeld.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
Oh ja, daar zou ik nog op ingaan, heb je gelijk in. Ik heb de toppers iig niet gespeeld, daarvoor had ik geen zin om 5 uur in de rij te staan. Dan bedoel ik dus games als Mario Galaxy en Zelda. Ik heb mensen wel zien worstelen met de besturing, maar dat is een kwestie van wennen. Met een RTS-game heb je nl. ook niet meteen alle hotkeys onder de knie. De 'kleinere' games waren makkelijker speelbaar, zoals Elebits, een of ander vaag horrorspel, Gundam; dat soort games. Naast het feit dat ik deze games geen reet aan vond, vond ik de besturing het speelplezier niet bepaald verhogen. Bij Elebits valt dat nog te betwisten, kwestie van smaak, maar de overige games zouden gewoon lekkerder spelen met een normale controller, naar MIJN mening. En ik heb Dragon Ball als het perfecte voorbeeld gebruikt voor dat argument. Feit is dat ik niks heb met de Wiimote, ik vind het een gimmick, onnatuurlijk en waag me liever aan een normale controller. Ook dat is een kwestie van smaak en als iemand dat niet kan accepteren heeft ie pech.
Daarnaast is het ook weer zo dat ook niet elke game op de PS2, Xbox of PC nou echt leuk is om te spelen. Wellicht dat er straks nog games komen die me wel erg aanspreken. We zullen zien. Op dit moment heeft het meer met de uitwerking van het aanbod te maken dan de gebreken van de Wiimote.
Lijkt me ook maar een crappy gamequote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:17 schreef Tain het volgende:
http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3154337
1up handson van Marvel: Ultimate Alliance
[..]
360 en PS3 commentaar weggelaten
quote:...Some gamers have shown concern that the activity level required to play Wii games, especially the sporty titles, may be too high. There are concerns that you have to stand for long periods of time and use body actions such as swinging your arm above your head or at the side of your body. After playing non stop for two hours, did this happen to me?
No. I’m not exactly Wonder woman in terms of fitness and I can assure you, as a regular player there was enough action to warrant perhaps making sure one has access to a tap before playing (you’re going to want a drink if you play for as long as we did!) and possibly ensuring plenty of moving around space in your living room. The key to the Wii control is that even the most active title on the launch line up, Wii Sports, doesn’t require you to make large body motions unless you want to. You can play it moving very little if you want, and some of the games can be played sitting down. I wouldn’t recommend trying golf sitting down, as this is a little tricky.
To test this, in terms of fitness we took along two regular gamers with average to low fitness and one gamer with ME/CFS. He was able to play for the two hour slot with only a fractional tiredness issue and was if anything, making the largest motions with the remote controller out of all three of us and owned at Wii tennis! If you have health related concerns that you or your friends and family suffer from a tiredness health problem, it’s not going to bar you from enjoying the Nintendo Wii. We’ve tested it now and after two hours, it’s safe to say that it’s possible to play on the Wii launch line up for two hours and not be dripping with sweat afterwards. Just remember that large body motions are not a requirement – they’re what players do to have fun with the game. Playing with smaller movements or sitting down is largely possible, doable and healthy...
Mwah, best aardig. Maar ik vind m niet koopwaardig van wat ik gespeeld heb (360 versie). Het is (insert gamejournalism dooddoener) vooral leuk voor de fans van Marvel.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:27 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Lijkt me ook maar een crappy game
Ik vind het juist wel interessant om van andere games impressies te lezen. Bij Zelda en Mario weten we toch wel dat het goed uitgewerkt wordt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:21 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat je gewoon de verkeerde spellen heb gespeeld.
Hij was op de Tokyo gameshow ook genomineerd voor de beste game van de show geloof ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat lijkt me serieus een fantastische game
14 oktober tot 8 december..... hmm niet echt anderhalve maand als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:26 schreef Oksel het volgende:
Uhm, anderhalve maand. Best kort, zo voorbij.
De wii maakt gebruik van Wifi, geen wap. Wifi is gewoon draadloos internet. Je kunt thuis een draadloos internet netwerkje opzetten door A) een wifi router te kopen B) een Nintendo wifi USB dongle te kopen. Je hoeft dus niets extra te betalen.. Het kan gewoon via je bestaande internet verbinding.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:27 schreef DinoPK het volgende:
Is het eigenlijk al bevestigd of Wii Play bij de release beschikbaar is, en voor hoeveel?
Of je nou voor 40 euro een losse remote koopt of voor 50-60 Wii Play en remote.. doe dan maar het laatste.
Overigens reteirritant dat er standaard geen ethernet aansluiting opzit. Het kost helemaal niets meer tegenwoordig, nu kan ik dus weer op zoek naar een WAP (ik ga echt geen 4 euro pm betalen aan orange voor een wifi kaart voor in de livebox.. )
Ja want er is nog niks zoals teletekstquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:45 schreef Furious het volgende:
Wii channels.
Lijkt me keihandig om 's ochtends het weer/nieuws te checken!
En dan nog 3/4 uur moeten wachten op de juiste bladzijde, om vervolgens koppijn te krijgen van het contrast.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:28 schreef EricG het volgende:
[..]
Ja want er is nog niks zoals teletekst
heeft hij het niet over een Wireless Acces Point?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:03 schreef BMH het volgende:
[..]
De wii maakt gebruik van Wifi, geen wap. Wifi is gewoon draadloos internet. Je kunt thuis een draadloos internet netwerkje opzetten door A) een wifi router te kopen B) een Nintendo wifi USB dongle te kopen. Je hoeft dus niets extra te betalen.. Het kan gewoon via je bestaande internet verbinding.
Kan ook.. Hij had het over 4 euro per maand.... enz...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:33 schreef Frankeinstein het volgende:
[..]
heeft hij het niet over een Wireless Acces Point?
Je kan ook gewoon een ethernet kabeltje halen hoor.quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:58 schreef DinoPK het volgende:
Als we dat even tegenover de kosten van een normale ethernet aansluiting zetten... (en dan geen sony ps2 ethernet adapter prijzen svp voor de Wii..). Ethernet is nog niet oud of uit, ik snap niet dat men alleen voor Wifi gaat met de Wii.
nee hoor zolang wireless nog steeds betekent dat je je documenten net zogoed buiten op straat kan neergooien gebruiken veel bedrijven nog steeds niet alleen wifiquote:Op zondag 15 oktober 2006 01:13 schreef Oksel het volgende:
Ethernet gaat wel binnen een paar jaar wel uit.
In elk gebouw ligt nu 1000km UTP, nieuwbouw kantoren niet meer..
Nintendo E3 trailer reel met alle games.. Via IGN.quote:Op zondag 15 oktober 2006 09:48 schreef Oksel het volgende:
Mijn hele familie komt zo.. en ik krijg geld voor een Wii (jarig enzo), maarja, moet natuurlijk wel even wat filmpjes laten zien!
Welke zal ik laten zien? En waar kan ik ze highres vinden? Zat zelf aan een goede van Red Steel te denken, en aan het vis filmpje van Zelda. Of misschien Wii Sports?
Help!
Gewoon van provider hoppen, dan krijg je een gratizzzz wirelessmodem/router...quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:58 schreef DinoPK het volgende:
Hey ik weet heus wel wat Wifi is hoor, ik werk al sinds de vorige eeuw in de ICT
Ik heb nu een livebox bij mijn turbotjoep lijntje van orange. Ik heb geen behoefte gehad aan een draadloos netwerk dus dat ding was tot nu toe toereikend genoeg. Nou kan ik dus:
- een nieuwe router kopen > waarom, snelheden zijn nu uitermate goed.
- een insteekkaart huren a 4 euro per maand voor de livebox zodat ik over draadloos internet beschik.
- Een nintendo usb dongle halen, maar dan kan ik altijd mijn pc aan zetten als ik eens een spelletje wil spelen (geen punt op zich want dat ding staat zo goed als altijd aan). En dat kost .. eurotje of 25-30?
Als we dat even tegenover de kosten van een normale ethernet aansluiting zetten... (en dan geen sony ps2 ethernet adapter prijzen svp voor de Wii..). Ethernet is nog niet oud of uit, ik snap niet dat men alleen voor Wifi gaat met de Wii.
Die filmpjes waarin je oude mensen enzo ziet spelenquote:Op zondag 15 oktober 2006 09:48 schreef Oksel het volgende:
Mijn hele familie komt zo.. en ik krijg geld voor een Wii (jarig enzo), maarja, moet natuurlijk wel even wat filmpjes laten zien!
Reserveren = Je hebt er eentje bij launchquote:Op zondag 15 oktober 2006 11:06 schreef MilaNL het volgende:Ik zit nog steeds in een diep pre-order drama. Wel of niet doen?
Wel doen = Sowieso een krijgen, maar wanneer weten ze niet
Niet doen = Misschien een krijgen bij de launch, misschien later.
Reserveren is hier: Je hebt er eentje bij lauch als je bij de eerste mensen zit die er een reserveren. En ze willen niet zeggen hoeveel er al hebben gereserveerd of hoeveel ze er krijgen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:24 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Reserveren = Je hebt er eentje bij launch
Niet reserveren = je hebt er misschien eentje bij launch
Wat is je probleem?
Er zijn vast wel meer winkels dan één?quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:31 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Reserveren is hier: Je hebt er eentje bij lauch als je bij de eerste mensen zit die er een reserveren. En ze willen niet zeggen hoeveel er al hebben gereserveerd of hoeveel ze er krijgen.
Moet en zal 1 voor/op de launch krijgen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:31 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Reserveren is hier: Je hebt er eentje bij lauch als je bij de eerste mensen zit die er een reserveren. En ze willen niet zeggen hoeveel er al hebben gereserveerd of hoeveel ze er krijgen.
Koop een fatsoenlijke tv ofzo manquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:29 schreef Furious het volgende:
[..]
En dan nog 3/4 uur moeten wachten op de juiste bladzijde, om vervolgens koppijn te krijgen van het contrast.
quote:Op zondag 15 oktober 2006 14:31 schreef Oksel het volgende:
Bij mij thuis. Ik heb helaas alleen Rayman, kutspel.
haha ja tuurlijk, er zijn zat andere providers die 20mbit leveren voor nog geen 30 euro per maandquote:Op zondag 15 oktober 2006 10:51 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Gewoon van provider hoppen, dan krijg je een gratizzzz wirelessmodem/router...
Ik heb nu internet+bellen genomen, en daar krijg je een modem bij met ingebouwde (draadloze) router, kost geen drol.
![]()
Wat ben je een ontzettende idioot als je een van de weinige bent met een preview console, in perfecte staat, en dan pleur je hem zo op de grond/bureau neer . Jemig, sluit alles effe netjes aan joh!quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:15 schreef Xrenity het volgende:
http://s105.photobucket.com/albums/m230/AdrianDX/?action=view¤t=MVI_3240.flv
Wat de fuk. Wii heeft behoorlijk bereik
en nog wat foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
Bonus ultra closeup shot of one of the display units:
[afbeelding]
[afbeelding]
Infrarood.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:22 schreef RaymanNL het volgende:
Hoe staan de Wiimote en de Wii eigenlijk met elkaar inverbinding? Infrarood?
http://tweakers.net/nieuws/44744quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:23 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Infrarood.![]()
![]()
Bluetooth.
Hoe wil je nou informatie versturen van de controller naar de console met Infrarood?
quote:Via draadloze Bluetooth-technologie kun je tot vier Wii-afstandsbedieningen aansluiten.
De wiimote gebruikt infrarood om te mikken op je tv. Bluetooth om de informatie naar je console te sturen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:24 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuws/44744
Hier zeggen ze infrarood![]()
![]()
ehm, waarom is die sensor bar dan nodig? daar heeft een BT apparaat echt niets aan.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:28 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat zijn het piemels want dit staat op de officiele site
[..]
OKquote:Op zondag 15 oktober 2006 19:28 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat zijn het piemels want dit staat op de officiele site
[..]
Zeker wetenquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:01 schreef Ruzbeh het volgende:
Nog een paar dagen dan duurt het een maand voordat de Wii uit is in Amerika. Dat wordt sowieso boeiend door de game reviews enzo.
quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:29 schreef Furious het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey eikel met jequote:Op zondag 15 oktober 2006 19:23 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Infrarood.![]()
![]()
Bluetooth.
Hoe wil je nou informatie versturen van de controller naar de console met Infrarood?
Iedereen weet dat er onzichtbare Pikmin de informatie naar je wiimote brengen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 23:50 schreef Khadgar het volgende:
[..]
Hey eikel met jemisschien gewoon net zoals je TV zapper alleen wat meer data? Kan best. -edit- de rest is al gezegd en ik had dát deel fout -/edit-
Jaloersquote:Op maandag 16 oktober 2006 09:01 schreef RaymanNL het volgende:
Eind deze week heb ik genoeg voor een Wii en RaymanDus bij de launch heb k vast en zeker helemaal genoeg om Zelda er ook nog bij te halen
![]()
Gaat vast wel lukkenquote:Op maandag 16 oktober 2006 09:12 schreef BMH het volgende:
[..]
JaloersIk moet nog 250 euro voor de launch zien te vinden... (kep 420 euro nodig).
vet!quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:29 schreef Furious het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Steun Stichting Aap?quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:59 schreef Furious het volgende:
Ik heb op dit moment -86 euro. Wie kan mij steunen?
Reeds geprobeerd, maar ze wilden alleen maar bijdragen aan Super Monkey Ball.quote:
tijd voor een xbox 720 gebaseerd op vista?quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:36 schreef Furious het volgende:
Ik bedenk mij nu net ineens. De Xbox 360 is onderhand al bijna weer een jaar oud.
Eigenlijk kan ik hier niets op aanvullen! Helemaal met je eens! Bij mij is het alleen m'n afstudeerstage die even zal moeten afzienquote:Op zondag 15 oktober 2006 18:59 schreef Gronnaephos het volgende:
Woei, ik heb al superveel zin om op de launchdag (of een paar dagen ervoor) de wekker kei-vroeg te zetten, colleges te skippen, de Wii onder m'n schouder mee naar huis te nemen en tot in de avond alleen maar Zelda enzo te spelen![]()
![]()
![]()
Zo vaag dat mensen Link & Zelda nog steeds door elkaar halenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:00 schreef Koning-Afwas het volgende:
Ik ben voor alles wat lekker speelt dus kom maar op met de games.
Uiteraard is Zelda wel het eerste wat die gleuf in gaat.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:01 schreef BMH het volgende:
[..]
Zo vaag dat mensen Link & Zelda nog steeds door elkaar halen![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:01 schreef BMH het volgende:
[..]
Zo vaag dat mensen Link & Zelda nog steeds door elkaar halen![]()
Iedere Wii kent 1 friendcode. Net als de DS moet je die met elkaar delen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:50 schreef _Supreme het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met die friend codes, kan je zomaar nieuwe mensen zoeken via het wii netwerk? of moet je elkaar net zoals bij de DS echt toevoegen?
Je hebt ook gewoon een account systeem, je hebt alleen een nummer nodig om iemand toe te voegen... als je dat hebt gedaan zie je gewoon de Naam...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:11 schreef Kill_em_all het volgende:
Ik snap echt niet waarom ze geen account systeem maken. Maargoed 1code is iig al beter dan steeds andere codes zoals bij de DS.
Niemand is perfectquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:49 schreef Oksel het volgende:
Ik ben geen Monkey Ball fan.
wedden dat we in europa andere krijgen....quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:18 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
wiete dausjes![]()
Daar ben ik al aan het werken samen met een vriend.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:11 schreef Kill_em_all het volgende:
Ik snap echt niet waarom ze geen account systeem maken. Maargoed 1code is iig al beter dan steeds andere codes zoals bij de DS.
Wit hoesje: Confirmedquote:
Nee, duhquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:22 schreef Cubewoods het volgende:
Hoop dat die EU doosjes niet ook zo dik zijn
Waarom zou Nintendo standaard dikkere DVD doosjes gebruiken. Dat deeden ze toch ook niet met de Gamecube?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:22 schreef Cubewoods het volgende:
Hoop dat die EU doosjes niet ook zo dik zijn
Is juist handigquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:09 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Wit hoesje: Confirmed![]()
En de zelfde saaie zeikant als die van de DS games![]()
Dit spel is meer van wat de Wii kanquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:19 schreef Cool_Runner het volgende:
ik vind die poppetjes wel heel erg simpel gedaan
Meen je dat nou echt..... ik heb dat zelf totaal niet. Geen enkele game behalve Zelda, Metroid en Mario interesseren me eigenlijkquote:Op maandag 16 oktober 2006 21:23 schreef s0ul het volgende:
Hoe zit het nou met Excite Tuck ? wel of niet op 8 december ? Keek er anders wel naar die titel uit
Bij mij precies hetzelfdequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Excite truck is weer een van die racegames die mij leuk lijken. Na Mario Kart, F Zero, Destruction Derby en Burnout de vijfde
Lees: Er staat Nintendo op.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Excite truck is weer een van die racegames die mij leuk lijken. Na Mario Kart, F Zero, Destruction Derby en Burnout de vijfde
Tja, dan moet je wachten tot ie budget isquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:09 schreef Frankeinstein het volgende:
Gaat Exitetruck gewoon voor de volle mep verkocht worden eigenlijk? Hij lijkt me wel leuk, maar ik zou er geen 50/60 euro voor betalen.
dat ga ik ook zeker doenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Tja, dan moet je wachten tot ie budget is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |