Thanksquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:54 schreef fokME2 het volgende:
Heb het nog niet bekeken, maar jou werk verdient wel een complimentje![]()
Zit er standaard bij als je het programma opstartquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:36 schreef ThaRooP het volgende:
Ziet er wel netjes uit, zijn hier ook tutorials voor te vinden ?
Ja kloptquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:23 schreef Isegrim het volgende:
Dit is trouwens erg leuk om bijvoorbeeld een nieuwe inrichting uit te testen ofzo.
Tja, aan al die lijntjes is weinig te doen. Maar er zitten standaard bij Google SketchUp een hoop texturen. Je kan ze ook zelf maken en dan in de map 'Materials' zetten, maar dan moet het plaatje wel de goede afmetingen hebben. Dat rooster van de subwoofer heb ik bijvoorbeeld met paint gemaakt. Maar standaard zijn er al texturen zoals: gras, spaanplaat, metaal, tegels enz. Kijk hieronder maar eensquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:21 schreef droks het volgende:
Ziet er wel hendig maar cartoonachtig uit, zal het eens proberen als ik m'n pc weer heb.
Is volgens mij altijd al van Google geweest, het is ook niet echt nieuw meer.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:25 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Heeft Google Sketch Up overgenomen? Eerder liep hier ook een topic over Sketch Up.
het is door google over genomenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:35 schreef droks het volgende:
[..]
Is volgens mij altijd al van Google geweest, het is ook niet echt nieuw meer.
Ik heb het nog niet gebruikt, probeer zoveel mogelijk zelf te makenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:06 schreef dop het volgende:
lol best handig soms de 3d warehouse
Volgens mij is dat sketchup vreemd...quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:35 schreef nietzman het volgende:
Is antialiasing Sketchup vreemd of kun je je beelden uiteindelijk wel 'renderen'?
Nee, volgens mij niet, heb ik ook al eens gekeken, das één van de weinige nadelen van het programma. Ik vind het namelijk echt een fijn programma om mee te werkenquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:35 schreef nietzman het volgende:
Is antialiasing Sketchup vreemd of kun je je beelden uiteindelijk wel 'renderen'?
quote:Op zondag 15 oktober 2006 04:12 schreef Boschkabouter het volgende:
Leuk programma.
Ik ga eens mijn kamer in SketchUp maken.
In het echt komen er nog 2 zitstoelen, een bureaustoel, een gitaar, een keyboard en heel veel rotzooi op mijn bureau bij.quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:41 schreef Isegrim het volgende:
In het echt is het vast niet zo netjes.
En een matras hoop ikquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:55 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
In het echt komen er nog 2 zitstoelen, een bureaustoel, een gitaar, een keyboard en heel veel rotzooi op mijn bureau bij.
Ga naar: Window - Model Info - Units - Stel bij 'Format' 'Decimal'quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:55 schreef Repeat het volgende:
leuk, je kan ook afmetingen instellen, maar alleen in feet en inches
kan je dit ook instellen op het metrische systeem?
merciquote:Op zondag 15 oktober 2006 18:19 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ga naar: Window - Model Info - Units - Stel bij 'Format' 'Decimal'
Nu kun je kiezen uit Inches, Feet, Millimeters, Centimeters, Meters![]()
Ik gebruik altijd heel veel "hulplijntjes" om het zo maar te zeggen, lijntjes die je wist zodra je de juiste hoogte hebt. Daarvoor kun je gewoon de dire assen gebruiken. Als je van één object de juiste hoogte hebt trek je een horizontale lijn over de groene of rode as. Hier een voorbeeld:quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:28 schreef gieling het volgende:
Nice work! Wat mij nog niet helemaal lukt om objecten op zelfde hoogte/breedte te laten komen (die naast elkaar staan), zoals bijv. die tredes van de hoogslaper
Thanksquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:48 schreef dop het volgende:
tip: als je een lijn begint zet je eerst de juiste richting in en tikt vervolgens op het toetsenbord de lengte, dat werkt vlug en precies
Uhm, zoiets?quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:56 schreef Repeat het volgende:
ik snap er geen tyfus van, ik wil een soort beker maken, dus een cirkel van 8 cm als onderkant, en als bovenkant 6cm, die dus een beetje uitloopt, geen idee hoe ik zoiets teken
goed idee, maar je kan een curved surface niet pushen/pullen...quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:01 schreef wyccie het volgende:
Een koker cilinder van 8 cm maken, dan een off set aan de bovenkant van 6 cm, dan de buitenste ring indrukken?
(Heb het niet uitgeprobeerd, is maar een gedachte.)
ja zoiets idd, alleen dan met dikkere wanden, maar dat maakt voorlopig even niet uit, ben al benieuwd hoe je dit doet?quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:06 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Uhm, zoiets?![]()
[afbeelding]
Nou ja, dit is meer een glas![]()
Trek een lijntje en voer op het toetsenbord de straal in (straal = de helft van de diameter) en druk op enter. Maak een cirkel, het middelpunt van de cirkel aan één uiteinde van het lijntje en de rand van de cirkel aan het andere uiteinde van de lijn. Trek dan een lijn over de blauwe as (hoogte) van bijvoorbeeld 10 cm (kun je ook invoeren op het toetsenbord en daarna op enter drukken). Trek nog een cirkel vanuit het hoogste punt en voer opnieuw de straal in die je wilt. Haal de hulplijntjes weg. Je hebt nu twee cirkels recht boven elkaar. Elke cirkel bestaat uit een bepaalde hoeveelheid hoekjes. Dan hoef je alleen nog vanuit elk hoekje een lijn naar hetzelfde hoekje van de andere cirkel te trekken (die lijntjes kun je goed zien bij mijn glas). Een dikkere wand kan ook wel, maar dat is wel meer gedoe.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
goed idee, maar je kan een curved surface niet pushen/pullen...
[..]
ja zoiets idd, alleen dan met dikkere wanden, maar dat maakt voorlopig even niet uit, ben al benieuwd hoe je dit doet?
Hoe bedoel je dat? Een lijn trekken en gewoon wat intypen in je toetsenbord? Zonder menu ofzo?quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:18 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Trek een lijntje en voer op het toetsenbord de straal in (straal = de helft van de diameter) en druk op enter.
Only in America!quote:Op zondag 15 oktober 2006 23:45 schreef KaMo het volgende:
oeps ik heb een skatepark ter groote van een stad in amerika gezet![]()
Je begint gewoon een lijn, zorgt dat ie in de goede richting staat. Stel je wilt een lijn van 3 cm dan druk je gewoon op 3 en dan op enter en dan heb je een lijn in de goede richting van precies 3 cm. Let wel goed op dat de maten goed staat ingesteldquote:Op zondag 15 oktober 2006 23:11 schreef crossover het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Een lijn trekken en gewoon wat intypen in je toetsenbord? Zonder menu ofzo?
quote:Op zondag 15 oktober 2006 23:45 schreef KaMo het volgende:
oeps ik heb een skatepark ter groote van een stad in amerika gezet![]()
Kan iedereen zien wat jij in Google Earth hebt gezetquote:Op maandag 16 oktober 2006 00:43 schreef KaMo het volgende:
jeaj
al bijna af nu ff zat
op google earth:
"Skatepark te Hulst" lat=51.2790294813, lon=4.04857584072
neequote:Op maandag 16 oktober 2006 00:53 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Kan iedereen zien wat jij in Google Earth hebt gezetIs toch alleen op je eigen pc?
jammerquote:
Ik ging gewoon voor de grap eens kijken of het een leuk programma was, meer de bedoeling om er maar een beetje mee te gaan kloten. Maar ik kwam er snel achter dat het een prettig en leuk programma was om mee te werken. 3d max is mischien wat mooier, maar ik vind dat je met SketchUp toch ook best mooie dingen kunt maken. Ik heb het programma nu een week en ik ben er nu al redelijk vaardig in (vind ik danquote:Op maandag 16 oktober 2006 14:14 schreef Zeeltje het volgende:
Ik mag toch wel aan nemen dat je gewoon bij sketchup.com hebt gekeken he!
oh en waarom sketch up gebruiken als 3dmax veel meer heeft, en ook nog eens mooier
oke
voordeel van sketch up is dat het gratis istenzij je cdrom hebt van 3d max
Nee is niet te zien, staat op m'n eigen kamer (boven) met een dakraamquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:48 schreef Roi het volgende:
Ik hoop dat niemand het kan zien, anders ben je wel een heel makkelijk prooi voor inbrekers!
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:59 schreef EricG het volgende:
Dit is een leuk programmaatje ja. Ben nou bezig met St. Pauls Cathedral, maar da's wel kei moeilijk.
Thanksquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:07 schreef EricG het volgende:
Ja je moet dan eerst een cirkel tekenen, dan een lijntje vanuit het centrum recht omhoog.
Vervolgens teken je bogen met als waarvan het eindpunt recht tegenover het beginpunt staat en met het midden op de top van het lijntje dat omhoog staat. Dit doe net zo vaak tot je cirkel vol is en dan teken je lijntjes van het ene 'endpoint' naar het andere 'endpoint tussen verschillende bogen.
Ik post wel ff een screen.
Ik eerst ook nietquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:39 schreef EricG het volgende:
Dankje.
Dat van die Follow me tool wist ik niet eens gek
Hoe kwam je daar achter danquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:40 schreef SHERMAN het volgende:
Ik dacht dat SketchUp gratis was, maar ik start het net op en het blijkt dat het maar voor 480 minuten te te gebruiken is.
Zoals al eerder gezegd is SketchUp gewoon een fijn programma en mee te werken en het resultaat mag er opzich best wezen vind ik. Ik ben nu bovendien net gewend aan SketchUpquote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:02 schreef menesis het volgende:
Maare; is het niet beter om gelijk een GOED 3D programma te leren? Veel vetter man.
Check deze site maar als je het niet gelooft dat het vetter kan.
Ja het kost iets meer tijd, maar je hebt er dan ook wat meer aan.
lolquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:31 schreef MoChe het volgende:
mijn pak ice tea van de lidl
[afbeelding]
naja, als je met vrijwel dezelfde handelingen iets mooiers kunt brouwen is dat toch de moeite waard?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd is SketchUp gewoon een fijn programma en mee te werken en het resultaat mag er opzich best wezen vind ik. Ik ben nu bovendien net gewend aan SketchUp
Sketchup is superfijn man. Heel makkelijk in het gebruik en je kan er best veel mee.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:02 schreef menesis het volgende:
Maare; is het niet beter om gelijk een GOED 3D programma te leren? Veel vetter man.
Check deze site maar als je het niet gelooft dat het vetter kan.
Ja het kost iets meer tijd, maar je hebt er dan ook wat meer aan.
WTF, lol, ik dacht die maakt een grapjequote:
én het is gratisquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:15 schreef EricG het volgende:
[..]
Sketchup is superfijn man. Heel makkelijk in het gebruik en je kan er best veel mee.
Hey jochie... alles goed ?quote:
Dat had ik dus ookquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:15 schreef Creature het volgende:
Geweldig programma... Voorheen nooit kunnen werken met andere 3d programma's omdat het te ingewikkeld was. Nu ff in een half uurtje mn huis in elkaar gezet.
[afbeelding]
Ik zet ze ook uit, maar als ik ze export wel aanquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:05 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
lol
Ik heb schaduwen nooit aan staan trouwens, draait het programma minder lekker.
wow vette shit!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:40 schreef Creature het volgende:
Ik begin het een beetje te leren
[afbeelding]
[afbeelding]
Nicequote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:40 schreef Creature het volgende:
Ik begin het een beetje te leren
[afbeelding]
[afbeelding]
Thnxquote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:49 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
NiceHoe heb je dat logo er zo mooi opgekregen?
Blijven proberenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:53 schreef crossover het volgende:
Tof zeg!
Ik ben denk ik een van de weinigen die het talent mist..
Toch gewoon een foto erop, het ziet er echt strak uit. Je hebt "Edges" zeker uitgezet?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:53 schreef Creature het volgende:
[..]
Thnx
Ik heb in photoshop een afbeelding gemaakt van 500x500px en vervolgens erop geplakt...
Na 2x het logo te verplaatsen binnen de afbeelding was het gelukt het logo in het midden te laten verschijnen.
Jaquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:00 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Toch gewoon een foto erop, het ziet er echt strak uit. Je hebt "Edges" zeker uitgezet?
Settings staan al op z'n hoogs bij mij (zover ik weetquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:02 schreef Creature het volgende:
[..]
Ja
En de beeldinstellingen hoog gezet:
--> Window
--> Preferences
--> OpenGL
--> De onderste uit het lijstje kiezen
Als het goed is staat dat ook onder die instellingen... bij mij kan ik kiezen uit:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:08 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Settings staan al op z'n hoogs bij mij (zover ik weet), maar hoe krijg je dat antialiasing effect voor elkaar
Bij mij staan zien alle lijntjes er zo paint-achtig uit
![]()
Bij mij kun je maar uit twee dingen kiezenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:11 schreef Creature het volgende:
[..]
Als het goed is staat dat ook onder die instellingen... bij mij kan ik kiezen uit:
anti-alias0x 2x 4x
Bij mij staat ie op 4x
....nieuwe videokaart kopenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:14 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Bij mij kun je maar uit twee dingen kiezen![]()
True color High Anti-Alias 0x
True color Low Anti-Alias 0x
![]()
Thanksquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:16 schreef Creature het volgende:
[..]
....nieuwe videokaart kopen![]()
Jouw ontwerpen zien er trouwens ook erg mooi uit! Zit mooi in elkaar allemaal!
misschien kun je proberen om je plaatje op een hele hoge resolutie weer te laten geven en dan verklein je hem in photoshop ofzo. Dan gaan de karteltjes er ook af als het goed isquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:23 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
ThanksBen wel lang bezig geweest met bijvoorbeeld die lamp, maar ik heb nog herfstvakantie, dus iig tijd zat
Ik heb trouwens een Nvidea GeForce FX5200. Niet echt de beste nee
maar ik vind het vreemd dat ik alleen maar 0 x anti-alias in kan stellen, ik moet er maar mee leren leven
![]()
Hoe doe je deze lijn, die ik heb verdikt?:quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:37 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
ThanksIk heb zelf net nog een manier ontdekt, zag ineens de tool "follow me" staan:
[afbeelding] Die dus![]()
Dan gaat het zo:
[afbeelding]
Je begint dus ook met een cirkel en een boog. Op de cirkel trek je een streep van het middelpunt naar het eindpunt van de boog. Zo krijg je dus een dicht vlak (zie screenshot)
Ja klopt, scheelt wel iets jaquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:33 schreef menesis het volgende:
[..]
misschien kun je proberen om je plaatje op een hele hoge resolutie weer te laten geven en dan verklein je hem in photoshop ofzo. Dan gaan de karteltjes er ook af als het goed is
Druk maar eens op Aquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:36 schreef crossover het volgende:
[..]
Hoe doe je deze lijn, die ik heb verdikt?:
[afbeelding]
Best leukquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:47 schreef yosander het volgende:
Dit is dan mijn eerste 'project' en meteen ook mijn eerste probeersel, ons huis, alleen ik heb het idee dat het toch iets té hoog is.
[[url=http://xs308.xs.to/xs308/06424/huis1.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs308.xs.to/xs308/06424/huis2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs308.xs.to/xs308/06424/huis3.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs308.xs.to/xs308/06424/huis4.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Het is dus een 'twee onder één kap woning' het rechter huis is van ons.
Veel vrije tijd zekerquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:01 schreef Xbox_360 het volgende:
M'n Tv-kastje is afZoals al eerder gezegd heb ik de Xbox 360 van het 3D Warehouse geplukt, maar de rest heb ik zelf gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ja, herfstvakantie hequote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:29 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Veel vrije tijd zeker![]()
tevens tvp![]()
Terug Vind Postquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:33 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, herfstvakantie heWat betekent tvp trouwens
![]()
![]()
Het is me gelukt om een halve bol te maken!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:51 schreef Xbox_360 het volgende:
Dit is mischien iets duidelijker![]()
[afbeelding]
Ja klopt, heb ik ook best vaak, de Follow Me tool is nog niet perfect neequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:43 schreef crossover het volgende:
[..]
Het is me gelukt om een halve bol te maken!
Alleen gaat het nog vaak mis met die Follow Me tool, dan komen er opeens allemaal rare vormen tevoorschijn.
Mooi manquote:
Damn, mooi gedaanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:49 schreef Creature het volgende:
Nog 1tje... nu ga ik slapen
[afbeelding]
Die had ik ook nog niet uitgevonden... Handig!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:08 schreef Xbox_360 het volgende:
Heb net de "Hide" functie ontdektLijntje selecteren, rechtmuisknop en dan Hide, waarom kom ik daar nu pas achter?
Nu heb ik nog best veel werk met lelijke lijntjes weghalen
![]()
Nicequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:14 schreef Xbox_360 het volgende:
Het wordt al watEven ter vergelijking:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ik zet het mischien in het 3D Warehouse, kunnen anderen het ook zien in SketchUp, maar niet in Google Earth.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:10 schreef daReaper het volgende:
komen die dingen van jullie ook op google earth te staan dan?
Hoe doe je dat? Ik krijg dat niet goed geroteerd en op schaal. Die stomme punaises werken niet mee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:04 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
Een blokje met foto's erop geplakt. Wel op schaal..
Mja, ehm... met die punaises dus.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:11 schreef wyccie het volgende:
Hoe doe je dat? Ik krijg dat niet goed geroteerd en op schaal. Die stomme punaises werken niet mee.
die lamp heb ik ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:14 schreef Xbox_360 het volgende:
Het wordt al watEven ter vergelijking:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Hoe krijg je die logo's en tekst er zo goed op? Als ik een plaatje met het Sony merk importeer ziet het er zo uitquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:42 schreef Sjoewe het volgende:
[afbeelding]
Versterker aan het nabouwen.
In Photoshop opslaan als PNG met een doorzichtige achtergrond.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:05 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Hoe krijg je die logo's en tekst er zo goed op? Als ik een plaatje met het Sony merk importeer ziet het er zo uit![]()
[afbeelding]
Thanks, dit:quote:
Het valt wel meequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:29 schreef NiTiN het volgende:
Pfioe mooi allemaal hoor, daT is Vast niet al te simPel?
Mooi manquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:34 schreef Creature het volgende:
Ik heb nog even zitten knutselen
[afbeelding]
Thnx!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:34 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mooi manVooral die vlam is erg vet
Mooi gemaaktquote:
In Irfan View kan het ook wel hoor.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:02 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mooi gemaaktHet blijkt nu dat m'n pa nog ergens de software van Photoshop had liggen maar dat was die zelf zowat al vergeten
Ik heb het geïnstalleerd maar ik snap nog niet precies hoe je een achtergrond doorzichtig moet maken, heb nog nooit eerder met het programma gewerkt. Kan iemand helpen?
Ik hoor het morgen wel, ik ga nu naar bed
![]()
Ja, maar hoe doe ik dat? Ik werk voor het eerst met Photoshopquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:21 schreef MoChe het volgende:
gewoon transparent layer
Programma IrfanView Downloaden = gratis en simpelquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:07 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, maar hoe doe ik dat? Ik werk voor het eerst met Photoshop![]()
Thanksquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:33 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Programma IrfanView Downloaden = gratis en simpel
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:26 schreef fokME2 het volgende:
Ben ook ijverig bezig, als ik een onderdeel heb gemaakt maak ik er een component van. Deze kan je dan argeloos kopieeren en plakken. Krijg het gekopieerde deel alleen niet of met veel moeite op de gewenste plek met de move tool.
Is er een mogelijkheid om met de pijltjestoetsen of iets dergelijks heel precies en stapje voor stapje te moven?
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:46 schreef Xbox_360 het volgende:
We zouden eigenlijk een website moeten hebben om alle onze projecten te dumpen zodat andere mensen met SketchUp het in 3D kunnen bekijkenvia 3D warehouse is mischien een optie, maar daar dump ik liever geen dingen die nog niet helemaal af zijn
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 03:23 schreef fokME2 het volgende:
Zal ik dit weekend eens kijken of ik een klein upload dumpje voor dit topic kan neerzetten?
Als jij een dumpje kan makenquote:
Je zou gebruik moeten maken van de 'Follow Me'-tool, waarmee je een oppervlak kunt uittrekken over een bepaalde lijn, die ook een hoek of bocht mag maken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:57 schreef mikezwet het volgende:
[afbeelding]
Dit montage detail voor een kozijn heb ik gemaakt voor de zaak. Ik heb een DXF doorsnede geimporterd van dat kozijn profiel. Deze heb ik helemaal overtokken zodat ik dat later kon omhoog trekken.
Ik kon niet het DXF detail omhoog trekken. Misschien heeft iemand nog een tip om dat wel te kunnen doen ?
Ook zou ik nog een onderkant of bovenkant eraan willen maken. Probleem is dat dat profiel dan 45 graden moet worden op deze manier:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:56 schreef Xbox_360 het volgende:
YeahZelfgemaakt vond ik toch mooier dan een plaatje:
[afbeelding]
Allebei erg netjes!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:46 schreef Tha_Flash het volgende:
1e probeerseltje :
[[url=http://www.thaflash.nl/media/huis.jpg]afbeelding][/url]
Thanksquote:
Ik vind SketchUp tot nu toe makkelijkerquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:26 schreef Tha_Flash het volgende:
Thanks, vind het nog best moeilijk.
( Photoshop is makkelijker)
Heb het eerst met foto's geprobeerd maar dat werd niet echt mooi, dus heb daarom de scanner gebruiktquote:Op zondag 22 oktober 2006 22:44 schreef wyccie het volgende:
Ik krijg zin om die kauwgum te kopen!
Erg mooi gedaan. Ik neem aan dat je een foto hebt gebruikt?
quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:45 schreef Creature het volgende:
Ik heb dat pakje kauwgom ook naar de 3d warehouse van google geupload mocht je em willen downloaden
Zoekterm: stimorol
ja maar in het algemeen ookquote:Op maandag 23 oktober 2006 00:21 schreef Creature het volgende:
van die kauwgompjes?
Nope... ik heb de gratis versie.quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:35 schreef MoChe het volgende:
jullie hebben allemaal de pro versie?
ik heb bijde maar de pro heeft voor mij geen ¤485 meerwaardequote:Op maandag 23 oktober 2006 00:35 schreef MoChe het volgende:
jullie hebben allemaal de pro versie?
Nice!quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:40 schreef Creature het volgende:
Ik heb nu geprobeerd iets zo realistisch mogelijk na te maken...
[afbeelding]
[afbeelding]
Het flesje zelf ziet er al erg goed uitquote:Op maandag 23 oktober 2006 23:14 schreef Creature het volgende:
Iemand een idee hoe ik hier goed een etiket-texture op kan plakken:
[afbeelding]
Zeker per vlak de texture recht en aansluitend aan het naastgelegen vlak zetten?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:45 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het flesje zelf ziet er al erg goed uitHet is wel mogelijk, maar het is ff werken, dan krijg je zo'n soort resultaat:
[afbeelding]
De verhoudingen kloppen bij mij niet helemaal, maar dat komt omdat ik dit vrij snel (min of meer) heb gemaakt. Het plaatje zelf wordt er ook niet echt mooier van oprekken, dus éénmaal op maat gemaakt zou het er wat beter uit moeten zien. Het is in ieder geval mogelijk om het (bijna) perfect op maat te maken. Ik kan wel uitleggen hoe het moet, het enige probleem voor mij is dat het ff zal duren om het goed uit te kunnen leggen
Ik kan en wil het wel doen, daar niet van, maar dan moet ik ook zeker weten dat van m'n uitleg gebruik zal maken
Wachtend op een bevestiging![]()
Hij werkt wel hoor, ik snapte er eerst alleen ook geen hol vanquote:Op woensdag 25 oktober 2006 10:23 schreef MoChe het volgende:
opde ene of andere manier werkt de followme tool bij mij niet of kan ik her niet mee overweg
Tja, je moet er wat voor over hebben hequote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:49 schreef Creature het volgende:
[..]
Zeker per vlak de texture recht en aansluitend aan het naastgelegen vlak zetten?![]()
Das teveel werk vind ik![]()
Ook als je gewoon op het eindpunt kliktquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:01 schreef MoChe het volgende:
jah dat snap ik... maar als ie eenmaal alles gefollowd heeft en hij staat er zeg maar dan verdwijnt ie als ik iets anders doe....dus als ik ergens anders op klik of in/uitzoem verdwijnd alles weer
Kijk maar eens naar het tweede plaatjequote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:14 schreef ChOas het volgende:
Ik wil jullie toch even off-topic bedanken dat jullie Grolsch labels gebruiken als voorbeeld
Hmmm... maar je hebt er iig geen hekel aan, want dan had je wel doorgezochtquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:16 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar het tweede plaatje![]()
http://images.google.nl/images?q=bier+etiket&hl=nl
Kloptquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Hmmm... maar je hebt er iig geen hekel aan, want dan had je wel doorgezocht
Komop ChOas, Hertog Jan of Brandt; geen grolsch...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:14 schreef ChOas het volgende:
Ik wil jullie toch even off-topic bedanken dat jullie Grolsch labels gebruiken als voorbeeld
Het kan op jou manier ook wel, het probleem is dat je het niet precies kan plaatsen zoals je zelf wilt, tenminste, bij mij nietquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:22 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm.. het lijkt alleen zo simpel te werken bij cylinders.
Jawel, kan wel.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:23 schreef Xbox_360 het volgende:
Het kan op jou manier ook wel, het probleem is dat je het niet precies kan plaatsen zoals je zelf wilt, tenminste, bij mij niet![]()
Thanks, werkt wel ja, is inderdaad ook erg veel gedoequote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Jawel, kan wel.
Als je in het View-menu de Hidden Geometry aanzet, dan kun je met rechtsklikken op je object met texture ineens in het contextmenu de optie Texture vinden. Daar kun je dan kiezen voor Position, en dan verschijnen de bekende punaises.
Nadeel is wel dat je dan facet voor facet moet gaan zitten slepen...
Thanksquote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:57 schreef TwyLight het volgende:
Woow dat bureau is echt vet gemaakt met die boxjes enzo![]()
Heel graagquote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:54 schreef fokME2 het volgende:
Iemand anders vragen of ze wat leuke pics willen sturen?
[sub[Zal ik die dump nog maken?[/sub]
Mooi uitzichtquote:Op zondag 29 oktober 2006 00:41 schreef Xbox_360 het volgende:
En m'n dakraam:
[afbeelding]
En nee, ik heb geen muzieksmaak![]()
lol, zoiets zou opzich kunen, of dat ik één of ander huge gobogen billboard maak van die foto. zelfde met die etiketten maar dan omgekeerd zegmaquote:Op zondag 29 oktober 2006 10:41 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt een foto van je échte uitzicht achter het dakraam hangen..
Als je er een héle grote foto van maakt, en deze op enige afstand buiten plaatst, als een soort billboard, dan klopt het perspectief ook nog, als je met de camera voor het dakraam heen en weer beweegt.
Bedoel je soms het meetlint?quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:18 schreef MoChe het volgende:
hoe krijg je trouwens de meetlat in meters te zien?
Zou je daarvan een screenshot kunnen maken? Ik heb dit namelijk nog nooit gehad.quote:Op woensdag 1 november 2006 02:44 schreef Tichelaar het volgende:
Het is wel leuk iets te ontwerpen met SketchUp, maar gewone huizen e.d. lukken me niet zo goed, aan het eind van de rit zit ik haast altijd opgescheept met een vreemde 8-hoekige paal met allerhande raampjes.
Eén zo'n bolletje niet zo, maar om die zo door elkaar te husselen wel.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:00 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, zou dat moeilijk zijn? Effe proberen.
Duurde effe voordat ik zo'n tictac had.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:13 schreef EricG het volgende:
Eén zo'n bolletje niet zo, maar om die zo door elkaar te husselen wel.
Kloptquote:Op woensdag 1 november 2006 22:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Duurde effe voordat ik zo'n tictac had..
Lukt volgens mij alleen met de followme-tool?
Kan ook wel zonder Follow Me tool, maar dan moet je superveel lijntjes trekken.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:21 schreef Creature het volgende:
[..]
Klopt
[afbeelding]
De aangegeven (oranje) lijnen moeten even lang zijn.
De uiteinden van de omtrek hebben beide een halve cirkel.
De horizontale lijnen van het kruis moeten verwijderd worden.
En dan een kwestie van follow-me
Heb jij een magnetron en oven op je kamerquote:Op donderdag 2 november 2006 00:18 schreef MoChe het volgende:
Eindelijk iets serieus proberen te maken op een pak ice tea van de lidl na dan![]()
Mijn kamer in wording....
[afbeelding]
[afbeelding]
F*cking hell, ik heb zo'n scheithekel aan de "move-tool" gekregen. Vaak als ik het object naar het endpoint breng, gaat ie knipperen en uiteindelijk zet ie em op een heel andere plek neer dan dat jij eigenlijk wilt. Knap werkquote:
Ikea?quote:Op donderdag 2 november 2006 20:35 schreef Sehnsucht het volgende:
zoals gezegd, mijn eerste SketchUp werk:
[[url=http://xs208.xs.to/xs208/06444/Bureau.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
't is mijn bureau en m'n kastis klikbaar.
Dit was mijn eerste werk:quote:Op donderdag 2 november 2006 20:35 schreef Sehnsucht het volgende:
zoals gezegd, mijn eerste SketchUp werk:
[[url=http://xs208.xs.to/xs208/06444/Bureau.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
't is mijn bureau en m'n kastis klikbaar.
Hoe heb jij met die stoel gereden dat die wieltjes zo haaks op elkaar staan ?quote:Op donderdag 2 november 2006 20:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk niks vande poten zijn te dik en te laag, maar het is een begin. Valt een beetje in het niets vergeleken met m'n laatste werk
![]()
[afbeelding]
quote:Op donderdag 2 november 2006 20:53 schreef ChOas het volgende:
Hoe heb jij met die stoel gereden dat die wieltjes zo haaks op elkaar staan ?
lolquote:Op donderdag 2 november 2006 20:53 schreef ChOas het volgende:
[..]
Hoe heb jij met die stoel gereden dat die wieltjes zo haaks op elkaar staan ?
Die bureaustoel is best gecompliceerdquote:Op donderdag 2 november 2006 21:21 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
yup![]()
zijn er goede tutorials om dingen zoals bijv. die bureaustoel te maken?
Wow... die stoel!!!quote:Op donderdag 2 november 2006 20:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Dit was mijn eerste werk:
[afbeelding]
Klopt natuurlijk niks vande poten zijn te dik en te laag, maar het is een begin. Valt een beetje in het niets vergeleken met m'n laatste werk
![]()
[afbeelding]
Thanksquote:Op donderdag 2 november 2006 22:15 schreef Creature het volgende:
[..]
Wow... die stoel!!!![]()
Heb em net ff in sketchup bekeken.... een hoop vormen die mij nog niet gelukt zijn!![]()
Thanks manquote:Op donderdag 2 november 2006 23:11 schreef Creature het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
En met edges aan:
[afbeelding]
Je PC is te oud om 4x anti-aliasing te gebruiken?quote:Op donderdag 2 november 2006 23:14 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Thanks man![]()
Ziet er wel strakker uit dan bij mij
![]()
Blijkbaarquote:Op vrijdag 3 november 2006 03:54 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Je PC is te oud om 4x anti-aliasing te gebruiken?![]()
Is GeForce FX5200 niets meer waard... damn... ik heb er ook eenquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:17 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
BlijkbaarIk heb een Athlon 64 2800+ met 512 mb DDR-RAM met 333 Mhz en een (niet lachen) 128 mb Nvidia GeForce FX5200
![]()
Ach, ik game toch bijna alleen maar op m'n geliefde 360, wel jammer van de anti-alias.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:56 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Is GeForce FX5200 niets meer waard... damn... ik heb er ook een
Ik heb nog nooit een spelletje gespeeld op mn PC.. o, ja, NFS MW... die ging wel... AoE III trekt ie daarentegen zeer slecht....quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ach, ik game toch bijna alleen maar op m'n geliefde 360, wel jammer van de anti-alias.
Het lijkt me stug dat onze pc's het niet aankunnen. Mischien zou het wat minder soepel draaien op 4x, maar so what? Kun je tenminste mooie screenshots maken. En als ie anti-alias 4x ECHT niet kan draaien, moet anti-alias 2x toch wel mogelijk zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:24 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een spelletje gespeeld op mn PC.. o, ja, NFS MW... die ging wel... AoE III trekt ie daarentegen zeer slecht....
maar idd ruk van anti-alias
Ik heb 2 PC's met een Geforce 4800, die kan het ook.quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:17 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
BlijkbaarIk heb een Athlon 64 2800+ met 512 mb DDR-RAM met 333 Mhz en een (niet lachen) 128 mb Nvidia GeForce FX5200
![]()
Ga naar Window - Preferences - OpenGLquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:20 schreef Sehnsucht het volgende:
dia anti-aliasing, waar vind ik die setting?
Dude, dat meen je toch nietquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:22 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Ik heb 2 PC's met een Geforce 4800, die kan het ook.![]()
Ja, er staat in het door jou genoemde lijstje 0x, 2x en 4xquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:32 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ga naar Window - Preferences - OpenGL
Daar krijg je een lijstje waar je ook anti-alias in kan stellen
Bij mij bestaat de keuze uit 0x en 0x![]()
[..]
Dude, dat meen je toch nietDe mijne een Geforce 5200 en die kan het niet? Mischien als ik em opnieuw installeer? Wie weet valt er iets in te stellen ofzo
Zou het wat uitmaken?
Mooi zat nu ook ik anti-alias 4x kan instellenquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
als je het er echt mooi uit wilt laten zien kun je beter een externe renderer gebruiken.
een programma wat de sketch up bestanden inlaaad en er realistischere textures overheen gooit plus betere schaduw en belichtings effecten.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:44 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mooi zat nu ook ik anti-alias 4x kan instellenMaar wat is dat en hoe werkt het?
![]()
Geen ideequote:Op vrijdag 3 november 2006 23:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
een programma wat de sketch up bestanden inlaaad en er realistischere textures overheen gooit plus betere schaduw en belichtings effecten.
zoals maxwell renderer.
hoe heb je AA trouwens aangezet want als ik hardware acceleratie aanzet krijg ik last van artifacts![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |