merciquote:Op zondag 15 oktober 2006 18:19 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ga naar: Window - Model Info - Units - Stel bij 'Format' 'Decimal'
Nu kun je kiezen uit Inches, Feet, Millimeters, Centimeters, Meters![]()
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik gebruik altijd heel veel "hulplijntjes" om het zo maar te zeggen, lijntjes die je wist zodra je de juiste hoogte hebt. Daarvoor kun je gewoon de dire assen gebruiken. Als je van één object de juiste hoogte hebt trek je een horizontale lijn over de groene of rode as. Hier een voorbeeld:quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:28 schreef gieling het volgende:
Nice work! Wat mij nog niet helemaal lukt om objecten op zelfde hoogte/breedte te laten komen (die naast elkaar staan), zoals bijv. die tredes van de hoogslaper
			
			
			
			
			
			
			
			Thanksquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:48 schreef dop het volgende:
tip: als je een lijn begint zet je eerst de juiste richting in en tikt vervolgens op het toetsenbord de lengte, dat werkt vlug en precies
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Uhm, zoiets?quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:56 schreef Repeat het volgende:
ik snap er geen tyfus van, ik wil een soort beker maken, dus een cirkel van 8 cm als onderkant, en als bovenkant 6cm, die dus een beetje uitloopt, geen idee hoe ik zoiets teken
			
			
			
			goed idee, maar je kan een curved surface niet pushen/pullen...quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:01 schreef wyccie het volgende:
Een koker cilinder van 8 cm maken, dan een off set aan de bovenkant van 6 cm, dan de buitenste ring indrukken?
(Heb het niet uitgeprobeerd, is maar een gedachte.)
ja zoiets idd, alleen dan met dikkere wanden, maar dat maakt voorlopig even niet uit, ben al benieuwd hoe je dit doet?quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:06 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Uhm, zoiets?![]()
[afbeelding]
Nou ja, dit is meer een glas![]()
			
			
			
			
			
			
			
			Trek een lijntje en voer op het toetsenbord de straal in (straal = de helft van de diameter) en druk op enter. Maak een cirkel, het middelpunt van de cirkel aan één uiteinde van het lijntje en de rand van de cirkel aan het andere uiteinde van de lijn. Trek dan een lijn over de blauwe as (hoogte) van bijvoorbeeld 10 cm (kun je ook invoeren op het toetsenbord en daarna op enter drukken). Trek nog een cirkel vanuit het hoogste punt en voer opnieuw de straal in die je wilt. Haal de hulplijntjes weg. Je hebt nu twee cirkels recht boven elkaar. Elke cirkel bestaat uit een bepaalde hoeveelheid hoekjes. Dan hoef je alleen nog vanuit elk hoekje een lijn naar hetzelfde hoekje van de andere cirkel te trekken (die lijntjes kun je goed zien bij mijn glas). Een dikkere wand kan ook wel, maar dat is wel meer gedoe.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
goed idee, maar je kan een curved surface niet pushen/pullen...
[..]
ja zoiets idd, alleen dan met dikkere wanden, maar dat maakt voorlopig even niet uit, ben al benieuwd hoe je dit doet?
			
			
			
			Hoe bedoel je dat? Een lijn trekken en gewoon wat intypen in je toetsenbord? Zonder menu ofzo?quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:18 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Trek een lijntje en voer op het toetsenbord de straal in (straal = de helft van de diameter) en druk op enter.
			
			
			
			
			
			
			
			Only in America!quote:Op zondag 15 oktober 2006 23:45 schreef KaMo het volgende:
oeps ik heb een skatepark ter groote van een stad in amerika gezet![]()
			
			
			
			Je begint gewoon een lijn, zorgt dat ie in de goede richting staat. Stel je wilt een lijn van 3 cm dan druk je gewoon op 3 en dan op enter en dan heb je een lijn in de goede richting van precies 3 cm. Let wel goed op dat de maten goed staat ingesteldquote:Op zondag 15 oktober 2006 23:11 schreef crossover het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Een lijn trekken en gewoon wat intypen in je toetsenbord? Zonder menu ofzo?
quote:Op zondag 15 oktober 2006 23:45 schreef KaMo het volgende:
oeps ik heb een skatepark ter groote van een stad in amerika gezet![]()
			
			
			
			
			
			
			
			Kan iedereen zien wat jij in Google Earth hebt gezetquote:Op maandag 16 oktober 2006 00:43 schreef KaMo het volgende:
jeaj
al bijna af nu ff zat
op google earth:
"Skatepark te Hulst" lat=51.2790294813, lon=4.04857584072
			
			
			
			neequote:Op maandag 16 oktober 2006 00:53 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Kan iedereen zien wat jij in Google Earth hebt gezetIs toch alleen op je eigen pc?
			
			
			
			
			
			
			
			jammerquote:
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik ging gewoon voor de grap eens kijken of het een leuk programma was, meer de bedoeling om er maar een beetje mee te gaan kloten. Maar ik kwam er snel achter dat het een prettig en leuk programma was om mee te werken. 3d max is mischien wat mooier, maar ik vind dat je met SketchUp toch ook best mooie dingen kunt maken. Ik heb het programma nu een week en ik ben er nu al redelijk vaardig in (vind ik danquote:Op maandag 16 oktober 2006 14:14 schreef Zeeltje het volgende:
Ik mag toch wel aan nemen dat je gewoon bij sketchup.com hebt gekeken he!
oh en waarom sketch up gebruiken als 3dmax veel meer heeft, en ook nog eens mooier
oke
voordeel van sketch up is dat het gratis istenzij je cdrom hebt van 3d max
			
			
			
			
			
			
			
			| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |