Thanksquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:54 schreef fokME2 het volgende:
Heb het nog niet bekeken, maar jou werk verdient wel een complimentje![]()
Zit er standaard bij als je het programma opstartquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:36 schreef ThaRooP het volgende:
Ziet er wel netjes uit, zijn hier ook tutorials voor te vinden ?
Ja kloptquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:23 schreef Isegrim het volgende:
Dit is trouwens erg leuk om bijvoorbeeld een nieuwe inrichting uit te testen ofzo.
Tja, aan al die lijntjes is weinig te doen. Maar er zitten standaard bij Google SketchUp een hoop texturen. Je kan ze ook zelf maken en dan in de map 'Materials' zetten, maar dan moet het plaatje wel de goede afmetingen hebben. Dat rooster van de subwoofer heb ik bijvoorbeeld met paint gemaakt. Maar standaard zijn er al texturen zoals: gras, spaanplaat, metaal, tegels enz. Kijk hieronder maar eensquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:21 schreef droks het volgende:
Ziet er wel hendig maar cartoonachtig uit, zal het eens proberen als ik m'n pc weer heb.
Is volgens mij altijd al van Google geweest, het is ook niet echt nieuw meer.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:25 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Heeft Google Sketch Up overgenomen? Eerder liep hier ook een topic over Sketch Up.
het is door google over genomenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:35 schreef droks het volgende:
[..]
Is volgens mij altijd al van Google geweest, het is ook niet echt nieuw meer.
Ik heb het nog niet gebruikt, probeer zoveel mogelijk zelf te makenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:06 schreef dop het volgende:
lol best handig soms de 3d warehouse
Volgens mij is dat sketchup vreemd...quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:35 schreef nietzman het volgende:
Is antialiasing Sketchup vreemd of kun je je beelden uiteindelijk wel 'renderen'?
Nee, volgens mij niet, heb ik ook al eens gekeken, das één van de weinige nadelen van het programma. Ik vind het namelijk echt een fijn programma om mee te werkenquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:35 schreef nietzman het volgende:
Is antialiasing Sketchup vreemd of kun je je beelden uiteindelijk wel 'renderen'?
quote:Op zondag 15 oktober 2006 04:12 schreef Boschkabouter het volgende:
Leuk programma.
Ik ga eens mijn kamer in SketchUp maken.
In het echt komen er nog 2 zitstoelen, een bureaustoel, een gitaar, een keyboard en heel veel rotzooi op mijn bureau bij.quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:41 schreef Isegrim het volgende:
In het echt is het vast niet zo netjes.
En een matras hoop ikquote:Op zondag 15 oktober 2006 15:55 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
In het echt komen er nog 2 zitstoelen, een bureaustoel, een gitaar, een keyboard en heel veel rotzooi op mijn bureau bij.
Ga naar: Window - Model Info - Units - Stel bij 'Format' 'Decimal'quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:55 schreef Repeat het volgende:
leuk, je kan ook afmetingen instellen, maar alleen in feet en inches
kan je dit ook instellen op het metrische systeem?
merciquote:Op zondag 15 oktober 2006 18:19 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ga naar: Window - Model Info - Units - Stel bij 'Format' 'Decimal'
Nu kun je kiezen uit Inches, Feet, Millimeters, Centimeters, Meters![]()
Ik gebruik altijd heel veel "hulplijntjes" om het zo maar te zeggen, lijntjes die je wist zodra je de juiste hoogte hebt. Daarvoor kun je gewoon de dire assen gebruiken. Als je van één object de juiste hoogte hebt trek je een horizontale lijn over de groene of rode as. Hier een voorbeeld:quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:28 schreef gieling het volgende:
Nice work! Wat mij nog niet helemaal lukt om objecten op zelfde hoogte/breedte te laten komen (die naast elkaar staan), zoals bijv. die tredes van de hoogslaper
Thanksquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:48 schreef dop het volgende:
tip: als je een lijn begint zet je eerst de juiste richting in en tikt vervolgens op het toetsenbord de lengte, dat werkt vlug en precies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |