1.
SL 2 – On A Ragga TipPlaat uit 1992 die ik altijd heb kunnen waarderen. Was zijn tijd denk ik ver vooruit, zou nu anno 2006 nog zo meekunnen.
7/92.
Apollo 440 – Ain’t Talking ‘Bout DubDancetrack uit 1996 met de overbekende sample van Van Halen’s
Ain’t Talking ‘Bout Love. Deze expres uit het stukje weggelaten, alsnog wisten zes deelnemers de track te herkennen.
6/93.
Felix da Housecat – Silver Screen Shower SceneIntrigerend plaatje uit 2001. Heb hem toentertijd zelf vaak gedraaid als opwarmertje naar wat hardere dance. Vooral bekend geworden van de Bacardi Breezer reclame. De toevoeging feat. Miss Kitten was niet noodzakelijk geweest.
7/94.
Audio Bullys – We Don’t Care”There things I haven’t told you, I go out late at night. And if I was to tell you, you see my different side”. Ik heb niet veel met de Audio Bullys, maar dit slaat altijd wel lekker in. Ooit eens een hele avond die vocal gebruikt, wordt op den duur best vervelend.
5/95.
Deep Dish – BagelsDe eerste niet geraden plaat van de lijst. Dit is dus Deep Dish, met het vrij onbekend gebleven Bagels. Geheel niet in de Deep Dish stijl die men gewend is; Bagels is een heel duistere track, anders dan de melotrance van bijvoorbeeld Say Hello.
0/96.
Switch – A Bit PatchyFijne alternatieve danceplaat uit mei van dit jaar. Kreeg bekendheid nadat een DJ deze als afsluiter draaide op een feest in Groningen. Kan binnen Fok! echter slechts rekenen op bekendheid bij 3 deelnemers.
3/97.
Luke Howard – Hi LifeAanstekelijk plaatje uit 2002. Bij mij is deze bekend geworden omdat een kennis deze had gemash-upped met Masters At Work – Work. Vrolijk deuntje, wat wel gaat vervelen. Enkel HenkieSpankie en warezguy05 herkenden de track.
2/98.
Robbie Williams – RudeboxVerrassende plaat van Robbie, die het momenteel goed doet. Ik ben zelf geen fan van Robbie, maar deze plaat heeft wel wat. Hoewel erg bekend, wisten toch drie deelnemers de plaat niet te herkennen.
6/99.
Reneé et Gaston – Vallee des LarmesEen echte klassieker, deze track. Olav Mol zette deze ooit op een CD met tracks die hij gebruikte gedurende de uitzendingen rond de Formule 1. Typische “oja” plaat.
5/910.
Digitalism – ZdarlightTech House uit Frankrijk. Grappige deuntjes en tunetjes. Alleen Laevid herkende de plaat.
1/911.
Peyotee – AlcatrazBlijkbaar te onbekende plaat, niemand herkende het. Mysterieuze plaat, uit begin jaren’90. Gaat ook door het leven als “Happy Birthday”, want dat blijken die stemmen te zeggen.
0/912.
Alibi – EternityThijs en Armin samen, dat geeft vuurwerk. Eternity is voor mij een van de beste trance platen ooit gemaakt. Super intro, mooie opbouw en heerlijke climax. Warezguy05 en Gitanki herkenden de plaat.
2/913.
Benjamin Bates – Music Nobody Likes E.P.Eigenlijk heet de plaat Shelter (de A-kant van de E.P.), maar de track gaat gewoon door het leven als Music Nobody Likes E.P. Vreemd genoeg herkende niemand deze track, dit jaar toch wel een klein hitje.
0/914.
St. John vs. Locust – Mind CirclesBetere progressive trance kun je niet krijgen. Ik wilde kijken hoe bekend de eerste productie van Perry O’Neill eigenlijk is. Er moest natuurlijk wel wat Zeeuwse inbreng in de contest natuurlijk
![]()
. Gitanki wist van het bestaan van deze plaat af, als enige…
1/915.
The Age Of Love – The Age Of LoveHoewel pas een hit in 1997, stamt deze plaat al uit 1990. Hoe een track zijn tijd ver vooruit kan zijn… Een classic geworden, en terecht.
7/916.
Veracocha – Carte BlancheEen van de weinige Ferry Corsten producties die ik echt goed vind. Is ook een beetje jeugdsentiment, track komt uit 1999, in mijn ogen de glorietijd van de échte trance.
5/917.
Diminish – Feel That (Out Of Grace Remix)Marco V en Benjamin Bates als Diminish, en dan de Out of Grace remix. Nooit begrepen, want zijn die zelfde Marco en Benjamin niet ook Out of Grace? Scoort hoog bij mij, deze plaat. Gitanki was de enige die hem herkende.
1/918.
Abel Ramos – Electro Fun (E-Craig Remix)Weer eentje uit 2006. Dit was dus niet Geht’s Noch van Roman Flügel. Het eerste stuk van de track is eigenlijk beter, maar de hele plaat loopt wel lekker. Winnaar Flamebringer herkende hem als enige.
1/919.
Vorwerk – Vietnam/CambodiaJump! Plaat uitgebracht onder beide titels, omdat één van de twee weer niet mocht. Nu bekend als Vietnam. Origineel is inderdaad van Kim Wilde (en nee, daar krijg je geen extra punt voor
![]()
), Pulsedriver heeft er ook nog een leuke mix van gemaakt.
3/920.
Holy Noise – Get Down EverybodyVoordat DJ Paul als Holy Noise succes kreeg met James Brown is still alive, was er al de track Get Down Everybody, die veel beter in elkaar zit dan het goedkope James Brown. Slechts Sequencial en Flamebringer herkenden de track.
2/921.
Carlos – The Silmarilla*zucht*… *zwijmel*…
7/922.
Cosmic Gate – Mental AtmosphereDe eerste
![]()
Cosmic Gate
![]()
. Deze, samen met The Drums, heb ik echt grijs gedraaid. Hardtrance zoals hardtrance bedoeld is. Er komt dus wel iets goeds uit Duitsland. HenkieSpankie kende de plaat, warezguy05 niet maar wist wel te vertellen dat het om de Cosmic Gate ging.
1/923.
]DJ Buzz Fuzz – FrequenciesStuiteren! Haha, snelle gabber track met heerlijke melodieën. Twee keer Pessa Pessa tegen gekomen in de inzendingen. Op basis van de sample valt daar best wat voor te zeggen… HenkieSpankie wist als enige waar het om ging.
1/924. 3 Steps Ahead – Hardcore
3 Steps Ahead
![]()
. Peter-Paul overleed in 2003. Triest. De track Hardcore is een wat onbekendere van hem, onbegrijpelijk eigenlijk.
3/9, warezguy05 gokte op Hardcore en kreeg daarvoor een punt
![]()
.
25.
Re-Style – Keep The Vibes AliveNaast Perry nog maar een Zeeuwse inbreng. Re-Style werd in 2002 opgepikt door Bass-D & King Matthew en timmert langzaam aan de weg. Dit is zijn beste track, knap gedaan van een jong manneke. Warezguy05 was de enige die in de buurt kwam en had de artiest goed
0/9