Een kiesdrempel voor een specifieke partij instellen? Probeer er even niet onderuit te glippen met cynisme.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:00 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Als het D66 stemmen zijn zie ik het bezwaar niet zo![]()
In Nederland is er geen kiesdrempel nee. Waarom zouden alleen de mensen die meer dan (x) honderdduizend medestanders een stem krijgen, en de stem van een kleine minderheid (kan opgeteld nog een flink deel zijn) naar de andere partijen gaan waar ze helemaal niets mee te maken willen hebben?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:00 schreef Godslasteraar het volgende:
Daarbij, er is neem ik aan toch wel een kiesdrempel? In Duitsland in ieder geval wel. Maar goed, laten we het dan maar niet doen
Cynisme? ik ben bloedserieus!quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Een kiesdrempel voor een specifieke partij instellen? Probeer er even niet onderuit te glippen met cynisme.
om de simpele reden dat je op die manier allerlei randgroepen, lees randdebielen uitschakelt. Wil zo'n partij dan een groter kiezersbestand aanspreken zullen ze naar het midden moeten schuiven, water bij de wijn doen.quote:In Nederland is er geen kiesdrempel nee. Waarom zouden alleen de mensen die meer dan (x) honderdduizend medestanders een stem krijgen, en de stem van een kleine minderheid (kan opgeteld nog een flink deel zijn) naar de andere partijen gaan waar ze helemaal niets mee te maken willen hebben?
Dit laat ik maar even varen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Cynisme? ik ben bloedserieus!![]()
En jij bent degene die voor heel Nederland bepaalt wie randdebiel is en wie niet? Waarom mag een partij niet aan de rand van het spectrum staan als daar electoraat voor is? Laat ik het anders zeggen: domheid is niet verboden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:16 schreef Godslasteraar het volgende:
om de simpele reden dat je op die manier allerlei randgroepen, lees randdebielen uitschakelt. Wil zo'n partij dan een groter kiezersbestand aanspreken zullen ze naar het midden moeten schuiven, water bij de wijn doen.
Als de AEL in het parlement komt is er toch niks mis? De SGP is ook een radicale religieuze partij maar om nou te zeggen dat die dagelijks in het acht uur journaal komen...nee...CU...nee...LPF...nee....Nawijn...nee.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:16 schreef Godslasteraar het volgende:
Stel je eens voor dat de AEL in het parlement zou zitten met één zetel. Elke scheet van die partij zou vervolgens in het 8-uur nieuws behandeld worden, met een of andere islamoloog als "expert". Nou haalde de AEL geeneens de verkiezingen,
Het nut van democratie en het horen van minderheidsstemmen ga ik hier niet uitleggen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:16 schreef Godslasteraar het volgende:
maar Wilders gaat dat wél lukken. En nog 4 jaar gedraai van D66, ik moet er niet aan denken. En waarvoor? Wat is het nut, behalve de carriere van Kereltje Pechtold?
Jawel hoor, soms zie dat hele kleine partijtjes het verschil uitmaken in stemmingen. Verder lukt het de partijen zelf prima om te fuseren als dat nodig is (ChristenUnie, GroenLinks, CDA), maar meneer Godslasteraar uit Den Haag heeft niks te zeggen welke stem wel en welke niet gehoord mag worden of wat die minderheidspartijen moeten doen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:16 schreef Godslasteraar het volgende:
En zo'n partij van 1.2.3.4.5. zetels heeft ook uiteindelijk helemaal niets in de melk te brokkelen. Laat ze dan maar fuseren, en wat compromissen sluiten.
Waarom zoek je zulke dingen uit?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:32 schreef sizzler het volgende:
Stelletje oplichters! Echt, hoe DOM kan je zijn!
Check dit dan....
Ik herkende er één van die reclame.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Waarom zoek je zulke dingen uit?
Ach de een heeft veel vrije tijd, de ander woont in een zolder.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Uiteraard is dat niet echt bonafide, maar dat uitzoeken is een beetje een teken van het hebben van teveel vrije tijd.2
quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach de een heeft veel vrije tijd, de ander woont in een zolder.![]()
Ik denk dat op fok 5 miljoen meer van dit soort uitspraken te vinden zijn. Waar jij je trouwens ook schuldig aan maakt. Het is dan ook erg goed dat jij het aanhaalt, het is een spiegel voor je. Leer ervan.quote:
"Negers zijn apen"quote:
wat nouquote:
Kijk, we zagen het al met Halsema's kritiek op de anti-vrouw coalitie van fundamentalisten; de SGP en CHU die zich opwerpen als woordvoerders van "het" christendom, terwijl er veel christenen zijn die, fatsoenlijker dan de SGP-freaks, net zo'n afkeer hebben van de vrouwenhaat van religie-fanaten als Halsema.quote:En jij bent degene die voor heel Nederland bepaalt wie randdebiel is en wie niet? Waarom mag een partij niet aan de rand van het spectrum staan als daar electoraat voor is? Laat ik het anders zeggen: domheid is niet verboden.
[..]
Als de AEL in het parlement komt is er toch niks mis? De SGP is ook een radicale religieuze partij maar om nou te zeggen dat die dagelijks in het acht uur journaal komen...nee...CU...nee...LPF...nee....Nawijn...nee.
het nu van democratie hoef je me inderdaad niet uit te leggen, maar aan de representatie van minderheidsstemmen zijn wel grenzen.quote:Het nut van democratie en het horen van minderheidsstemmen ga ik hier niet uitleggen.
Fuseren is prima. Is de cpn niet geintegreerd in Groen Links? QED.quote:Jawel hoor, soms zie dat hele kleine partijtjes het verschil uitmaken in stemmingen. Verder lukt het de partijen zelf prima om te fuseren als dat nodig is (ChristenUnie, GroenLinks, CDA), maar meneer Godslasteraar uit Den Haag heeft niks te zeggen welke stem wel en welke niet gehoord mag worden of wat die minderheidspartijen moeten doen.
Dat de AEL veel in de media kwam heeft toch niets te maken gehad met de kiesdrempel? Ze kwamen zo in de picture omdat er een bepaalde hype was (moslims). Ik ken overigens weinig moslims die zich laten gijzelen door een gek als Jahjah, de herrie die er was komt door media.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:03 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wat nou![]()
[..]
Kijk, we zagen het al met Halsema's kritiek op de anti-vrouw coalitie van fundamentalisten; de SGP en CHU die zich opwerpen als woordvoerders van "het" christendom, terwijl er veel christenen zijn die, fatsoenlijker dan de SGP-freaks, net zo'n afkeer hebben van de vrouwenhaat van religie-fanaten als Halsema.
De AEL werd al vóór de verkiezingen min of meer als woordvoerders bestempeld van de "moslimzuil", en zelfs recentelijk kwam Donner er weer mee aankakken, terwijl de AEL zelfs i Antwerpen niet meer dan 0,6% van de stemmen haalde.
Als de AEL vervolgens met laten we zeggen 2/3 zetels in het parlement zou zitten hebben ze in de praktijk geen enkele invloed op de regering, maar wel op de media. Bij elke gelegenheid zullen ze zich opwerpen als verdedigers van de moslim in Nederland, terwijl maar een kleine minderheid op hen gestemd zal hebben. Waarna Nederlandse moslims min of meer gegijzeld worden door de AEL. Herinner je ook de gretigheid waarmee de Dittrichs en Van Dams "in discussie" wilden gaan met de AEL? Heb al langer het idee dat met dergelijke vrienden de Nederlandse moslims geen "rechtse" vijanden meer nodig hebben.![]()
Ja, ze krijgen maar een kleine stem, navenant hun aanhang. Dat is de grens.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:03 schreef Godslasteraar het volgende:
het nu van democratie hoef je me inderdaad niet uit te leggen, maar aan de representatie van minderheidsstemmen zijn wel grenzen.
Dat zei ik toch? Samen met andere splintergroeperingen zijn ze zelfstandig gefuseerd zonder dat er een kiesdrempel nodig was. Het blijkt succesvol, succesvoller dan wat D66 nu in z'n eentje doet. Idem met de CU.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:03 schreef Godslasteraar het volgende:
Fuseren is prima. Is de cpn niet geintegreerd in Groen Links? QED.
Als ze een zetel hadden was Duitsland weer nazistisch geworden, of hoe moet ik dit argument zien? Heeft die kiesdrempel bijgedragen aan een afname van het aantal nazi's? Ik denk dat vooral een stukje egoïsme aan de kant van de gote partijen debet is aan het invoeren/handhaven van dit stelsel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:03 schreef Godslasteraar het volgende:
En die invloed van kleine partijen, NSDAP anyone? Men heeft in Duitsland dan ook lessen geleerd uit het verleden, en heeft men een kiesdrempel van 5%. Waardoor een nazistische partij als de NPD buiten spel wordt gezet, en niet kan rotzooien met één zeteltje in het parlement, en geen deel kan uitmaken van machtspelletjes en gelegenheidscoalities van anti-democraten.
Nee hoor.quote:
quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:01 schreef Autodidact het volgende:
Ze hebben gewoon gelijk, 't is alleen dat Marokkanen weinig te discrimineren hebben. Negers moet je spreiden en stinkende Turken zijn inderdaad fockt op.
Midas Dekkers is Maarten van Rossem.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:17 schreef Aoristus het volgende:
Midas Dekkers heeft het steeds over de Homo Adidas
gaan! anders komt het er nooit van. En het zal niet zo snel uit de hand lopen hoor, Noord Korea is er nog veell en veel slechter aan toe dan de Sovjet Unie in 1988. Daarbij schijnt dat atoomproefje van ze maar half gelukt te zijn, én ze hebben nu eigenlijk geen kaarten meer om uit te spelen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:20 schreef Apropos het volgende:
Ben ik een ontzettende mongool als ik zeg dat ik pas door de proefneming van afgelopen week ben gaan twijfelen of ik wel naar Zuid-Korea op vakantie wil?
Atoomorlogen moet je ook eens hebben meegemaaktquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:20 schreef Apropos het volgende:
Ben ik een ontzettende mongool als ik zeg dat ik pas door de proefneming van afgelopen week ben gaan twijfelen of ik wel naar Zuid-Korea op vakantie wil?
Ik zeg geen ja, maar ook geen nee.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:20 schreef Apropos het volgende:
Ze laten zich nu weer wat minder in het wild zien.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat mag best hoor.
Het is trouwens opvallend dat nu juist tijdens de herfst zoveel plaatjes van bevallige dames worden geplaatst. Heeft hier iemand een verklaring voor?
Die broek wordt tenminste echt gedragen. Die dames in lingerie kom ik alleen tegen op internet (ok, toegegeven, ook wel in de hoerenbuurt).quote:
Wat moet je daar voor doen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:04 schreef Aoristus het volgende:
Zo, m'n IDFA toegang is ook weer geregeld.
zo min mogelijkquote:
analfabeetquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is de IDFA?
quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:01 schreef Godslasteraar het volgende:SiGmE
Bestrijding winterdepressie met daglicht en tieten.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is trouwens opvallend dat nu juist tijdens de herfst zoveel plaatjes van bevallige dames worden geplaatst. Heeft hier iemand een verklaring voor?
Dat is te doen. Inderdaad het kleinste klusje met de minste verantwoordelijkheid kiezenquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:13 schreef Aoristus het volgende:
[..]
zo min mogelijk![]()
Een uurtje werk per dag, ik neem altijd het simpelste baantje dat niemand wil, krantjes in bakjes leggen en een enkele keer zaalwacht, daarmee kom je overal. Vooral de projectieruimtes zijn superdeluxe gaaf
quote:
ben benieuwd hoeveel bagger er dit keer over the American war on terror wordt uitgelichtquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is te doen. Inderdaad het kleinste klusje met de minste verantwoordelijkheid kiezen.
quote:
Helpt het?quote:Bestrijding winterdepressie met daglicht en tieten.
losse kaartjes 8 euri, een dag passepartout 50 ofzo. Het feest duurt 2 wekenquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:21 schreef Autodidact het volgende:
Wat kost het daar, een dagje?
Sigmequote:Op maandag 9 oktober 2006 20:21 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tsjongejongejonge.
Moet je ff langskomen. Kunnen we het uit proberen.quote:
powerrrrrr, het is natuurlijk niet hetzelfde als wat jij doet in een metalen uniformpje met een steek mensen vermaken, maar tochquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:23 schreef Apropos het volgende:
Je bent een titaantje, Harry.
Ja hallo, van jullie krijg ik m'n informatie nietquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Jezus, A. heb je niks beters te doen 2weken lang?
50 Euro voor een dag? Fucking hell. Is er in A'dam meer inflatie of zo.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:22 schreef Aoristus het volgende:
[..]
losse kaartjes 8 euri, een dag passepartout 50 ofzo. Het feest duurt 2 weken
Kan niet, van M. worden mensen mensenschuwquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Jij bent degene waar M een liefdesrelatie mee heeft
Ja, ik had het sommetje wel opgelost. Eerst dacht ik aan 519 kuub, het ontging wat dat met mij te maken had.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:23 schreef Napalm het volgende:
[..]
Sigme
SiGmE
S1gm3
519m3
leet-speak ofzo.
Even langskomen zegt 'ie. Dat is een hele dag rijden en ik kan de E42 wel drómen.quote:[..]
Moet je ff langskomen. Kunnen we het uit proberen.![]()
Volgens mij zit de Albert Heijn er achterquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
50 Euro voor een dag? Fucking hell. Is er in A'dam meer inflatie of zo.
Hij kan heel levendig over youtube vertellen hoorquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kan niet, van M. worden mensen mensenschuw.
quote:Tom Cruise boos over ButtplugDe Amerikaanse fimster Tom Cruise heeft een rechtszaak aangespannen tegen de seksspeeltjesfabrikant Holesome Fun Incorporated. De reden is dat de fabrikant een nieuw speeltje op de markt heeft gebracht: The Mission Insertable butt plug. Een seksspeeltje in de vorm van het hoofd van Cruise.
Cruise eist dat met onmiddellijke ingang het verspreiden van de Holesome Fun's Dark Side of the Moon-catalogus stopgezet word. Daarin staat het Cruise-speeltje afgebeeld. De directeur van de speeltjesfabrikant is totaal niet onder de indruk van de dreigementen van Tom Cruise en denkt dat het een onmogelijk is voor Cruise de rechtszaak te winnen. "Laat hem zijn aanklacht stoppen waar de zon nooit schijnt", aldus Trey Guccione.
Waarvan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Doe s een foto.
Jij en M samen.quote:
Ik heb 'm een keer gezien, op neutrale grond, namelijk het maagdenhuis. Er was toen zo'n buitenhof gast die over het failliet van het transatlantische verbond kwam spreken.quote:
quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:35 schreef pberends het volgende:
Rutte op Ned2, bij P-Side (Prem).
Wat een geslepen hondelul is het toch ook.
Rutte met z'n "Dan heb je nu een keuze"quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:35 schreef pberends het volgende:
Rutte op Ned2, bij P-Side (Prem).
Wat een geslepen hondelul is het toch ook.
Ik zie alleen maar een oma aan de keukentafel die op veel te duur papier haar boodschappenlijstje bijhoudtquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Rutte met z'n "Dan heb je nu een keuze".
Dan wil ik M zeker in lingerie zien!quote:
terechtquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan wil ik M zeker in lingerie zien!
Danny's hemelquote:
Dat werken in de tuin heeft je goed gedaan.quote:
Er is niets zo mooi als een zonnige herfstdag.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat werken in de tuin heeft je goed gedaan.
*kraak* In herinner me haar optreden in Toppop, met het wezenloze nummer 'Holiday'..quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je praat iig wel als iemand die over de 10.000 is gegaan. "Vroeger... toen Madonna nog 18 was en ik ook..."
Net zo hip als je moeder ja.quote:
Tegenlicht!quote:
Yep, je hebt helemaal gelijk gehad, een mooie film, maar met een beetje een rottig eindequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:53 schreef Godslasteraar het volgende:
FANTASTISCHE film bekeken: A Roman Holiday
met Audrey Hepburn![]()
[afbeelding]
![]()
Zal ze leuk vinden om te horen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Net zo hip als je moeder ja.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |