quote:Markteconomie waarin iedereen gestimuleerd wordt aan het werk te gaan, ook als hij of zij niet productief genoeg is. De overheid subsidieert dan de werkgever.
Dit geldt niet voor werkzoekenden (denk ik).quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]Wat doet Melkert bij de LibDem's?
tenzij er genoeg mensen zijn die de extreme partijen wel zat zijn en zichzelf toch niet in de grote x-aantal partijen kunnen vinden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:12 schreef du_ke het volgende:
Opzich op het eerste gezicht een heel interessant programma. Denk alleen dat dit het verkeerde moment is om mee te gaan doen aan de verkiezingen je maakt als splinter met een redelijk programma nu gewoon geen kans dat is even voorbehouden aan de extremere partijen.
Klopt maar die kans acht ik niet zo gek groot. In het midden laten CDA en PvdA eigenlijk geen ruimte over momenteel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:16 schreef BoukeF het volgende:
[..]
tenzij er genoeg mensen zijn die de extreme partijen wel zat zijn en zichzelf toch niet in de grote x-aantal partijen kunnen vinden.
D'66 wel. En dat was altijd een relatief grote partij.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt maar die kans acht ik niet zo gek groot. In het midden laten CDA en PvdA eigenlijk geen ruimte over momenteel.
De overeenkomsten met D66 vielen mij ook gelijk op ja.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:14 schreef Willaaam het volgende:
Ik heb net het programma doorgelezen en ik moet zeggen dat ik laaiend enthousiast ben!
LibDem komt bij mij over als een partij welke in het vaarwater van D'66 koerst. En dat is mooi want D'66 is effectief dood.
In mijn ogen is er potentie in de zin van het aantal kiezers en er is de wil om ervoor te gaan. Economisch is het relatief goed onderbouwd en met betrekking tot het onderwijs in Nederland slaan jullie de spijker op de kop.
Mijn stem hebben jullie, ik hoop ook die van vele anderen.
Geprivatiseerde onderdelen terugbrengen is niet te doen en overstijgt het profijt, maar op dit moment is prorail nog van de overheid, de NS deels en Schiphol nog volledig. De bedoeling is om die niet verder te privatiseren.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:00 schreef BoukeF het volgende:
reactie op het partijprogramma,
punt 2c. hoe ga je de al geprivatiseerde onderdelen weer terug onder de overheid brengen?
Het gaat eigenlijk alleen om mensen wier arbeidsproductiviteit niet hoog genoeg is om aan het werk te kunnen bij een normale werkgever. Door ze toch aan het arbeidsproces te laten deelnemen is er meer netto arbeid geleverd voor slechts een kleine prijs.quote:punt 4b. effect alle lonen lager, want overheid springt wel bij?
Ik zou als bedrijf zijnde nu alle lonen lager gaan leggen,
de overheid geeft subsidie en ik ben dan goedkoper uit. dit lijkt mij niet het doel van die punt.
Hier heb je op zich wel een goed punt. Zoals ik zei, de partij is nog jong en er is altijd ruimte voor verbetering. Dit is dan weer een invulling van het beleidsplan.quote:punt 11g, ik mis een optie als meer en betere parkeerplaatsen voor auto's bij stations.
Ja, misschien, op lokale schaal is een referendum wel effectief. Kijk naar Utrecht (heropenleggen singel/winkelsluitingstijdenwet).quote:punt 12d, waar moeten we aan denken? bewoners mogen stemmen hoe en wat aan onderhoud en inrichting van de wijk?
De strekking van het betoog is een grotere aandacht voor fietsendiefstal omdat dat de burger flink kan treffen (mobiliteitsgezien en financieel). Over de precieze uitwerking valt later nog te praten. Misschien in combinatie met een nieuw ID-pasje van cc-formaat dat gratis door de overheid gedistribueerd wordt in ruil voor de ID-plicht die vorig jaar is ingevoerd. Lijkt me wel zo eerlijk.quote:punt 15f, Dit wordt weer een hele administratieve rompslomp, want je wilt uiteraard ook bijhouden wie op wleke moment eigenaar van het pasje is, anders kan je fiets en pasje stelen. Hierdoor wordt de verkoop van een fiets automatisch duurder vanwege de administratieve kosten zoals bij autoverkoop.
Als we niet uitkomen met de AOW door de toenemende vergrijzing is dit een van de maatregelen die je kan nemen, maar dat is dus alleen als we niet uitkomen. Verder moet je natuurlijk weten dat de levensverwachting met tien jaar is gestegen maar de pensioenleeftijd niet (in de afgelopen 40 jaar), dus een eenmalig aanpassing tot een maximum van bv 69 jaar lijkt mij niet zo verkeerd.quote:punt 17b, elk jaar werk maand erbij, voor mij houdt dit in 40 maanden erbij, is te overzien en werken tot ongeveer je 69 kan best, maar waar houdt het op? de gemiddelde levensverwachting stijgt toch niet elk jaar met 1 maand?
Mooi zo.quote:Verder heb je me wel geintereseerd gemaakt in de partij.
Hehehehequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:16 schreef BoukeF het volgende:
ok,
waar wil je het over hebben?
* spitsstroken niet altijd open
* steekpartij sociale dienst
* turkije vs frankrijk
* eindtoets voor alle basisschoolleerlingen
* analyse van debatkwaliteiten pechtold
zo, hele krant doorgegaan,
wat zie ik op pagina 35 van de 36
Liberalen krijgen inhoud
even lezen
ik zal een samenvatting tikken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:27 schreef dVTB het volgende:
[..]
HeheheheIk was er niet op uit om de hele krant voorgelezen te krijgen. Op basis van wat Reino zei, begreep ik dat NRC Next iets over LibDem heeft geschreven? En ik ben wel nieuwsgierig naar strekking van dat verhaal. Liberalen krijgen inhoud?
Ik kreeg de partij als derde op mijn lijstje.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:39 schreef Leshy het volgende:
Hey, toevallig vandaag keihard bij LibDem terechtgekomen toen ik de nieuwe Stemwijzer bekeek
alleen niet in Friesland, Zeeland en Limburg,quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:30 schreef DiRadical het volgende:
Libdem kwam bij mij op de stemwijzer helemaal bovenaan.
Ook D'66 en de VVD en zelf Éen NL (to mijn grote vebazing) scoorden behoorlijk hoog
Voorheen twijfelde ik altijd tussen de VVD en D'66. VVD is eigenlijk iets te conservatief en D'66 is eigenlijk iets te zwalkend.
Ben benieuwd of ze in alle kiesdisctricten verkiesbaar zijn.
Wat is je bron daarvoor?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:38 schreef BoukeF het volgende:
[..]
alleen niet in Friesland, Zeeland en Limburg,
Ah, ok. De partij zelf dus. Ik had eigenlijk gehoopt dat je een overzichtje van alle partijen had. Totnutoe kan ik alleen maar het overzicht vinden van in welke kieskringen elke lijst ingeleverd was, niet waar ze daadwerkelijk deel mogen nemen. Dat overzicht zal de komende week dan wel komen.quote:
De gelinkte bron zegt expliciet dat ze in heel Nederland meedoen, met uitzondering van de genoemde drie provinciën, Friesland, Zeeland en Limburg.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:58 schreef freako het volgende:
Ah, ok. De partij zelf dus. Ik had eigenlijk gehoopt dat je een overzichtje van alle partijen had. Totnutoe kan ik alleen maar het overzicht vinden van in welke kieskringen elke lijst ingeleverd was, niet waar ze daadwerkelijk deel mogen nemen. Dat overzicht zal de komende week dan wel komen.
Dat geloof ik ook wel. Ik zoek alleen een bron waar dat voor alle 26 partijen staat (of in ieder geval voor de 17 partijen die nog niet in de Tweede Kamer zitten, die andere 9 doen sowieso in het hele land mee). Niet elke partij houdt namelijk even trouw z'n website bij heb ik gemerkt (als ze die al hebben.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:20 schreef Leshy het volgende:
[..]
De gelinkte bron zegt expliciet dat ze in heel Nederland meedoen, met uitzondering van de genoemde drie provinciën, Friesland, Zeeland en Limburg.
No offense, D66 heeft als partij redelijk goede standpunten (alhoewel ze al die bestuurlijke vernieuwings-onzin eens moeten laten varen en hun andere punten, zoals onderwijs, wat meer aandacht moeten geven), maar het is een compleet zootje van draaikonten die geen idee hebben wat ze willen, en zoals de afgelopen kabinetsperiode heeft aangetoond, geen enkele politieke realiteitszin of ruggegraat hebben.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:37 schreef Visitor1982 het volgende:
Gewoon D66 stemmen.
En daarom heb ik er ook nooit op gestemd, arme Pechtold, laatst nog een flyer van em gekregen... (en daarom vond ik Koefnoen gisteren ook hilarischquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:44 schreef Leshy het volgende:
[..]
No offense, D66 heeft als partij redelijk goede standpunten (alhoewel ze al die bestuurlijke vernieuwings-onzin eens moeten laten varen en hun andere punten, zoals onderwijs, wat meer aandacht moeten geven), maar het is een compleet zootje van draaikonten die geen idee hebben wat ze willen, en zoals de afgelopen kabinetsperiode heeft aangetoond, geen enkele politieke realiteitszin of ruggegraat hebben.
met Verdonk hebben ze laten zien dat ze niets minder dan Halsema en Wilders politici van de korte termijn zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:51 schreef Visitor1982 het volgende:
met Verdonk hebben ze laten zien dat ze wel ballen hebben
Dat noemen ze pragmatisch geloof ikquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:44 schreef Leshy het volgende:
[..]
No offense, D66 heeft als partij redelijk goede standpunten (alhoewel ze al die bestuurlijke vernieuwings-onzin eens moeten laten varen en hun andere punten, zoals onderwijs, wat meer aandacht moeten geven), maar het is een compleet zootje van draaikonten die geen idee hebben wat ze willen, en zoals de afgelopen kabinetsperiode heeft aangetoond, geen enkele politieke realiteitszin of ruggegraat hebben.
Niet de grote democratische kroonjuwelen is voor mij al een pluspunt. Bestuurlijke vernieuwing prima, maar D66 heeft mij er nooit van kunnen overtuigen dat het overgrote deel van hun plannen in die richting wel bestuurlijke verbeteringen waren.quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:20 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Mij is eigenlijk nog niet helemaal duidelijk waarom de LibDem zoveel anders is dan D66, de leden bestaan zelfs uit oud-d66'ers en oud-vdd'ers
Dat is de partij, niet hun inhoud. Ik vraag me af wat het verschil qua inhoud is.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:11 schreef Nessy-Max het volgende:
Misschien is het grote verschil dat d66 zichzelf totaal ongeloofwaardig heeft gemaakt bij het debat over afghanistan en verdonk. Daar werd mij duidelijk dat d66 ideologie mist en gewoon een stelletje opportunisten zijn.
Een partij die geen invloed heeft in de kamer (de kiesdrempel niet haalt), zie ik als een verloren stem.quote:Op maandag 20 november 2006 22:20 schreef Nessy-Max het volgende:
Waarom niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |