Het idee is goed, en ook uietvoerbaar ware het niet dat ik voor 90% klaar ben met rachelen in de woonkamer. In zo verre heeft de vloer er niets mee te maken, ik meet tussen vloer en plafond de hoogte. 8 Meter verder heb ik een verschil van 4 mm, dat zegt niet zo heel veel of alles waterpas is, maar ik heb iig 2 vlakken paralel lopen aan elkaarquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:51 schreef Cybersijp het volgende:
Pienjo,
heb nog ff zitten brainstormen over je "probleem om een plafond uit te vlakken midels een waterpas van 1.50 m.
Neem een punt dat je als punt wil nemen wat het laagste niveau moet zijn van je plafond, en van daar uit wil "vlakken". Bevestig dan een rechte haakse lat met de kopsekant boven(lengte zolang als je wil, mits het gewicht van de lat niet ervoor gaat zorgen dat het hout gaat doorhangen.) De waterpas maak je vast op de lat een de onderkant(of hou hem ertegenaan) net zo lang dat je aan het einde van de lat horizontaal uitkomt met je 'beginpunt". Het verschil vul je op, en bevestig de lat dan. Hierdoor kom je al een flink aantal meter aan het 'overbruggen' van je plafond. Omdat nu het eind van de lat gelijkloopt met je stelpunt. Kun je vandaaruit het zelfde trucje doen , net zo lang als nodig is om de totale lengte te overbruggen.
Deze bevestigde lat(ten) gebruik je nu als referentie punt, om de rest van het plafond uit te rachelen.
De vloer heeft an sich weinig met het plafond te maken, behalve natuurlijk als het scheef loopt (erg) dan kan je via een verloop in het plafond er voor zorgen dat e.e.a niet al te scheef eruit gaat zien. rechte lijnen tegenover elkaar (vloer en plafond) vallen minder op dan recht plafond en scheve vloer.
Dacht meld het ff in deel 3 van het grote Pienjo verbouwingstopic![]()
Wat voor afzuigkap ga je nemen / heb je gekocht?quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:04 schreef Marsepein het volgende:
Shit, die heb ik er helemaal niet in.... ff zoeken.
[afbeelding]
Zo dan!
Zet ook een mondkapje op.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:41 schreef Marsepein het volgende:
Vanavond een update, ik ben aan het isoleren van het plafond tussen begane grond en eerste etage.
Met glaswol![]()
En dat jeukt, en ws morgen nog e.e.a. isoleren, dan jeukt het weer
eerst je handen wassen voordat je naar de wc gegaat, heb al vaker een vriend of oom gezien die hielp met isoleren, naar de wc ging, en vervolgens constant in zijn kruis stond te krabbenquote:Op woensdag 8 november 2006 13:41 schreef Marsepein het volgende:
Vanavond een update, ik ben aan het isoleren van het plafond tussen begane grond en eerste etage.
Met glaswol![]()
Ben benieuwd naar de updatequote:Op woensdag 8 november 2006 13:41 schreef Marsepein het volgende:
Met glaswol![]()
Sambal bij ????quote:Op woensdag 8 november 2006 17:50 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb al gedoucht. En het gaat nu weer aardig. Foto's komen na het eten (Ik moet nog gaan koken of halen daar ben ik nog niet uit)
Je merkt het ook al direct. Ik doe het met name voor geluid (Er komen ook 2 lagen gips tegen aan) de echo is helemaal weg. Dat komt met het gips ertegen wel iets terug natuurlijk, maar het loopgeluid van boven is veeeeeeeeeel minder en dat is de echte reden.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:11 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik vind dat er altijd zo lekker knus uitzien. Huis dat een lekkere warme jas krijgt.
En het plafond ziet er super recht uit.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |