abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42502901
Zo, deeltje 2 was vol, dus is het tijd voor deel 3.

Eerst maar even wat linkjes spammen:

De klusperikelen van Marsepein (Deel 1)
De klusperikelen van Marsepein (Deel 2)

Na een behoorlijke klusdip, is het weer tijd om e.e.a. te gaan doen. Het huis is niet af, en dat is wel het doel. Met stilzitten wordt het doel niet bereikt. Dus er moet zo langzaam aan weer wat gaan gebeuren.

In dit topic zal ik mijn verdere perikelen vermelden, aangevuld met beeldige foto's en hulpvragen.

Wat foto's uit de vorige delen:

Verhuizen

Oh ja, hoe wonen we nu?

En dan het punt waar we gebleven zijn:
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:00:13 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42502949
Ik kom gewoon lekker nog even terug op de foto's van de keuken.
Echt gaaf geworden!
pi_42503013
Shit, die heb ik er helemaal niet in.... ff zoeken.

Zo dan!
pi_42503086
Ziet er weer goed uit!
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:36:53 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42503458
Mooi dat je weer motivatie gevonden hebt Marsepein!

Game on!!!!!!!!!!!!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:29:24 #6
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_42505614
Ook deel3 wil ik niet missen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_42563243
Pienjo,

heb nog ff zitten brainstormen over je "probleem om een plafond uit te vlakken midels een waterpas van 1.50 m.

Neem een punt dat je als punt wil nemen wat het laagste niveau moet zijn van je plafond, en van daar uit wil "vlakken". Bevestig dan een rechte haakse lat met de kopsekant boven(lengte zolang als je wil, mits het gewicht van de lat niet ervoor gaat zorgen dat het hout gaat doorhangen.) De waterpas maak je vast op de lat een de onderkant(of hou hem ertegenaan) net zo lang dat je aan het einde van de lat horizontaal uitkomt met je 'beginpunt". Het verschil vul je op, en bevestig de lat dan. Hierdoor kom je al een flink aantal meter aan het 'overbruggen' van je plafond. Omdat nu het eind van de lat gelijkloopt met je stelpunt. Kun je vandaaruit het zelfde trucje doen , net zo lang als nodig is om de totale lengte te overbruggen.

Deze bevestigde lat(ten) gebruik je nu als referentie punt, om de rest van het plafond uit te rachelen.

De vloer heeft an sich weinig met het plafond te maken, behalve natuurlijk als het scheef loopt (erg) dan kan je via een verloop in het plafond er voor zorgen dat e.e.a niet al te scheef eruit gaat zien. rechte lijnen tegenover elkaar (vloer en plafond) vallen minder op dan recht plafond en scheve vloer.

Dacht meld het ff in deel 3 van het grote Pienjo verbouwingstopic
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_42563427
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:51 schreef Cybersijp het volgende:
Pienjo,

heb nog ff zitten brainstormen over je "probleem om een plafond uit te vlakken midels een waterpas van 1.50 m.

Neem een punt dat je als punt wil nemen wat het laagste niveau moet zijn van je plafond, en van daar uit wil "vlakken". Bevestig dan een rechte haakse lat met de kopsekant boven(lengte zolang als je wil, mits het gewicht van de lat niet ervoor gaat zorgen dat het hout gaat doorhangen.) De waterpas maak je vast op de lat een de onderkant(of hou hem ertegenaan) net zo lang dat je aan het einde van de lat horizontaal uitkomt met je 'beginpunt". Het verschil vul je op, en bevestig de lat dan. Hierdoor kom je al een flink aantal meter aan het 'overbruggen' van je plafond. Omdat nu het eind van de lat gelijkloopt met je stelpunt. Kun je vandaaruit het zelfde trucje doen , net zo lang als nodig is om de totale lengte te overbruggen.

Deze bevestigde lat(ten) gebruik je nu als referentie punt, om de rest van het plafond uit te rachelen.

De vloer heeft an sich weinig met het plafond te maken, behalve natuurlijk als het scheef loopt (erg) dan kan je via een verloop in het plafond er voor zorgen dat e.e.a niet al te scheef eruit gaat zien. rechte lijnen tegenover elkaar (vloer en plafond) vallen minder op dan recht plafond en scheve vloer.

Dacht meld het ff in deel 3 van het grote Pienjo verbouwingstopic
Het idee is goed, en ook uietvoerbaar ware het niet dat ik voor 90% klaar ben met rachelen in de woonkamer. In zo verre heeft de vloer er niets mee te maken, ik meet tussen vloer en plafond de hoogte. 8 Meter verder heb ik een verschil van 4 mm, dat zegt niet zo heel veel of alles waterpas is, maar ik heb iig 2 vlakken paralel lopen aan elkaar
pi_42680856
Even Inbouwspots brandveilig monteren. hier spammen hoor
pi_42684871
Leuk dat je weer bezig bent, nu snel de plafond dicht enzo!
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:34:06 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42685997
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 09:04 schreef Marsepein het volgende:
Shit, die heb ik er helemaal niet in.... ff zoeken.

[afbeelding]

Zo dan!
Wat voor afzuigkap ga je nemen / heb je gekocht?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:53:16 #12
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_42686668
Leuk dat je weer aan de slag gaat!! Ik ga het topic weer gezellig volgen, dat er maar veel foto's mogen komen.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_43323570
In Is deze dimmer geschikt voor deze trafo? staat even snel een vraag
pi_43357011
Vanavond een update, ik ben aan het isoleren van het plafond tussen begane grond en eerste etage.

Met glaswol

En dat jeukt, en ws morgen nog e.e.a. isoleren, dan jeukt het weer
pi_43357595
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:41 schreef Marsepein het volgende:
Vanavond een update, ik ben aan het isoleren van het plafond tussen begane grond en eerste etage.

Met glaswol

Zet ook een mondkapje op.
O ja en je bril, spoel die na het werk eerst goed af met water. Als je gelijk gaat wrijven krijg je allemaal krassen. En laat je bril niet bij de opticien in een spiritus of amoniak badje schoon maken want dan word hij echt schoon en zie je alle bouwkrassen en zie je dus niks meer door die krassen.
Isolatie snijden: Met lang breekmesje Met lat waar gesneden moet worden helemaal in/plat duwen en dan met mesje erlangs. Is in een keer door. Stoft ook niet zo als je dat met een kartelmes zou doen.
Gebruik je rollen of platen?
pi_43360496
quote:

Met glaswol

eerst je handen wassen voordat je naar de wc gegaat, heb al vaker een vriend of oom gezien die hielp met isoleren, naar de wc ging, en vervolgens constant in zijn kruis stond te krabben
  woensdag 8 november 2006 @ 15:32:55 #17
65960 sanger
pi_43360587
quote:

Met glaswol

Ben benieuwd naar de update

* gelukkig nooit last van jeuk door isolatie
pi_43364218
Ik ben er voor vandaag mee gestopt. Ik had overal jeuk, echt niet normaal. Knalrode kop (Voor de grapjurken onder ons, Ik heb het niet over mijn haar) van de uitslag, en elke 5 minuten een niesbui van 10 a 15 niezen.

Ik ben een heel eind maar dus net niet af. Morgen nog een keer de jeuk woonkamer in om de laatste stukken te isoleren.

Ik schat een uurtje of 2 werk. Ik denk dat ik vroeg begin, rond 7:00 uur, dan sta ik om 9:00 uur onder de douche en ben ik snel van de jeuk en het niezen af.

Solingjan, bedankt voor de tips, de meeste kende ik wel en gebruik ik ook. Maar nooit never nooit een stofkapje langer dan 5 minuten op. Ik stik dan, ga bijna dood, mijn kijkijzer beslaat als een dolle stier. Dan maar een avondje gruis happen.
  woensdag 8 november 2006 @ 17:25:06 #19
65960 sanger
pi_43364426
Nog een tip voor tijdens het douchen: laat eerst het water langs je lichaam spoelen voordat je gaat "wassen" daarmee voorkom je dat je het juist in je huid prikt.
pi_43365285
Ik heb al gedoucht. En het gaat nu weer aardig. Foto's komen na het eten (Ik moet nog gaan koken of halen daar ben ik nog niet uit)
  woensdag 8 november 2006 @ 17:52:01 #21
65960 sanger
pi_43365353
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:50 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb al gedoucht. En het gaat nu weer aardig. Foto's komen na het eten (Ik moet nog gaan koken of halen daar ben ik nog niet uit)
Sambal bij ????

Zal ze morgenochtend wel zien dan!

Ook foto's van de uitslag?
pi_43374885
En de foto's van vandaag.

Isover glaswoldeken, 10 cm dik, 1,20 meter breed en 5 meter lang, omdat de ruimte tussen de balken 59 cm is, zaag ik de rol precies door de midden:

En het zaag resultaat:

5 meter uitgerold om af te meten:

Het eerste stuk erin:

En tot zover:
pi_43376298
Ik vind dat er altijd zo lekker knus uitzien. Huis dat een lekkere warme jas krijgt.

En het plafond ziet er super recht uit.
pi_43376437
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:11 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik vind dat er altijd zo lekker knus uitzien. Huis dat een lekkere warme jas krijgt.

En het plafond ziet er super recht uit.
Je merkt het ook al direct. Ik doe het met name voor geluid (Er komen ook 2 lagen gips tegen aan) de echo is helemaal weg. Dat komt met het gips ertegen wel iets terug natuurlijk, maar het loopgeluid van boven is veeeeeeeeeel minder en dat is de echte reden.
pi_43380255
Ja maar die rollen gebruik ik niet. Waarom neem je niet die met alu folie. Dan heb je er minder last van. En die isoleren ook nog beter. O ja voor geluid!
Komt wel goed uit precies middendoor. Is het niet verstandig, kosten wegen op tegen de baten om er nog een laagonder te leggen met alu folie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')