Zeg dit is 'n klaagtopicquote:
quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Precies aan mij aanpast...quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Kentaro het volgende:
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Precies aan mij aanpast...Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerkenquote:* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken
Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:
-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen![]()
-Je kunt ontslag nemen![]()
-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enigeZegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg
dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....
![]()
Personeel van kleidingwinkels....![]()
Een applausje.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:54 schreef PirE het volgende:
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:56 schreef Kentaro het volgende:
[..]
[..]
Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
Een duur shirtje wat redelijk beschadigd is hing hij zo weer terug zonder iets aan de prijs te veranderen. Oftewel, als iemand anders er niet op let doet deze een miskoop!quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:05 schreef Max_Dark het volgende:
[..]
Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:12 schreef MouseOver het volgende:
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?
Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Ik vind dat jij een kutvergelijking maakt, want:quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:
-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen![]()
-Je kunt ontslag nemen![]()
-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enigeZegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg
dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....
![]()
Personeel van kleidingwinkels....![]()
Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossenquote:Op zondag 8 oktober 2006 12:45 schreef Taurus het volgende:
* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.
wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.quote:* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?'Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.
check hierbovenquote:* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.![]()
als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.quote:* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).
true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelenquote:* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.
ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.quote:* Honden..Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.
prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mijquote:* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......![]()
Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
Ik blijf dan nog steeds heel beleefd glimlachen hoorquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:16 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.
Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:19 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.
Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:24 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.
Over dat pinnen, wat ik hierboven al zei; is meer 'n tip. Er staat 'pas aub' als je pas er door heen kan, en 'welkom' als de betaalhandeling nog niet bekend is. En ja, óveral. Dat is standaard bij die pinautomaatjes. Dus vanaf nu kan ik van jou wel verwachten dat jij weet bij welke automaat dat kan en bij welke niet, toch?quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen.
[..]
wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
[..]
check hierboven
[..]
als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
[..]
true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen. Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis
.
[..]
ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
[..]
prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij. Lucky you
.
Eens. Een topic over verkopers zou ook met gemak kunnen, en ook ik kan daar net zo'n verhaal over houden als in de openingspostquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:31 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...
Ik denk dat vele mensen zich herkennen in het verhaal van jou en die mensen hebben nu eenmaal een bord voor hun kop.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:19 schreef Taurus het volgende:dit is toch 'n klaagtopic? Waarom staan hier dan toch altijd mensen zich af te vragen waarom iemand klaagt?
Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneusquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:22 schreef Oksel het volgende:
Misschien moet je eens wat klantgerichter gaan werken en zorgen dat je enig kennis van zaken hebt.
Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneus![]()
Dan moet je niet naar de sting gaan!quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
Gelijk heb je, dat ik daar niet eerder op ben gekomenquote:Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
een haaltje in je kleren = kapot, dus korting.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:40 schreef Taurus het volgende:
Een haaltje in kleding is niet kapot o.i.d., wij lossen het op. Knopen worden er bij gezocht, met een naald wordt 't haaltje weer terug gehaald. De kleding is voor 't gekocht is nog eigendom van de winkel, het is bij ons indien er een gaatje in de kleding zit goedkoper het zelf terug naar 't atelier te sturen dan 't te verkopen met 50% off. Het gaat mij om de klanten die echt op de korting hameren, die thuis echt niet met naald en draad de trui recht gaan zitten breien maar gewoon blij zijn dat ze een kledingstuk waar in principe niks mis mee is goedkoper hebben gekregen.
Doodleuk zeggen: "Ah, now we've found the problem"quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:34 schreef Faat het volgende:
Doorgaans krijg ik dan een antwoord als: "I come from Ireland....![]()
In Nederland valt het best mee. Ben eens een New Yorkse kledingwinkel binnengelopen. Na drie stappen zat er al een meisje vastgeplakt dat je naar de paskamer dirigeerde en constant nieuwe broeken bleef pakken. Of haar collega toeschreeuwde (ja, SCHREEUWDE) dat ze die en die broek uit dat en dat rek moest pakken. Bijna onmogelijk om weg te komenquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:47 schreef beertenderrr het volgende:
ik wil gewoon rustig winkelen, maar ik voel me dan altijd enorm aangevallen alsof je in 3 seconden 50 broeken moet kopen, enorm storend
Wat is daar mis mee? Hoort in mijn ogen wel degelijk bij klantvriendelijkheid om binnenkomendequote:Op zondag 8 oktober 2006 17:47 schreef beertenderrr het volgende:
TS, ben jij ook zo'n kanker breezer die elke keer iedereen begroet als je de winkel binnen loopt?
Bij de meeste winkels roepen die mokkels op zo'n fake toontje.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:20 schreef Faat het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Hoort in mijn ogen wel degelijk bij klantvriendelijkheid om binnenkomende
klanten te begroeten![]()
Lekker taalgebruik heb je trouwens wel, snotneus!!![]()
en dan neem je het hen kwalijk?quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:38 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Bij de meeste winkels roepen die mokkels op zo'n fake toontje.
Zo van: 'zucht....ik groet iedereen maar, omdat het nu eenmaal moet van de baas.....zucht......'
WIJ lossen 't op. En dan is de klant teleurgesteld aangezien er geen korting af is gegaan. Haaltje is niet kapot. Duw je met 'n naald zo terug, zie je niks van. Bovendien heb ik in mijn beginpost uitgelegd dat de kleding niet super hoge kwaliteit is, en dermate goedkoop dat ik van die kortingjankerds zelf ook gewoon echt om te huilen vind.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
een haaltje in je kleren = kapot, dus korting.
Je moet echt niet van mensen verwachten dat ze thuis hun pas gekochte kleren gaan verstellen. Kom op zeg!
Het gaat over klanten! Niet over hoe TS zich gedraagd?! Verkoopster staat niet gelijk aan slaaf, ik hoef niet alles te pikken. Dit doe ik overigens wel, maar dan uit ik hier graag mijn ongenoegen over die ervaringen. Onzinnige reactie dus.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:44 schreef LENUS het volgende:
TS is een schoolvoorbeeld van hoe personeel zich tegenwoordig tegen klanten gedraagt: onbeschoft, onbehoorlijk, onvriendelijk en dan nog klagen over klanten die in je winkel komen![]()
Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt. De kleding is nog van de winkel, jij past het, jij probeert 't. Dat is een mogelijkheid die die winkel jou geeft, en jij dient die nog niet gekochte kleding netjes te behandelen en niet op een vreemd rek te hangen of terug in de paskamers. En nogmaals; vraag aan de verkoopster of zij 't terug wil hangen en je zult bij mij in elk geval geen nee horen, dus wat is er nou zo verbazingwekkend aan die klacht van mij?quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:16 schreef Maerycke het volgende:
Klantenservice lijkt in Nederland zo'n vreselijk vies woord te zijn. Wanneer je klanten bij binnenkomst moet begroeten, dan wordt daar op neergekeken en is dat vooral dom gedrag. Kleding die moet worden terug gehangen, blijkt niet in de taakomschrijving te staan ofzoterwijl dat er natuurlijk gewoon bij hoort. Je wordt betaald om klanten vriendelijk te woord staan, gedag te zeggen, geduldig te zijn en niet neer te kijken op mensen die wel in jouw winkel komen omdat het een keer uitverkoop is en omdat ze het anders niet kunnen betalen.
Shoppen in Nederland wordt door sommige verkoopsters hier gezien als een baan waarvoor je veel gestudeerd moet hebben en waarvoor je een hoog iq nodig hebt () terwijl je ondertussen als gelduitgevende klant wordt behandeld alsof je een grote gunst wordt verleend als je een keertje voor vele euro's af mag rekenen.
Komt het misschien in je op dat het terug hangen van kleding wellicht gewoon in de prijs is inbegrepen en dat het bij de service hoort?quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt. De kleding is nog van de winkel, jij past het, jij probeert 't. Dat is een mogelijkheid die die winkel jou geeft, en jij dient die nog niet gekochte kleding netjes te behandelen en niet op een vreemd rek te hangen of terug in de paskamers. En nogmaals; vraag aan de verkoopster of zij 't terug wil hangen en je zult bij mij in elk geval geen nee horen, dus wat is er nou zo verbazingwekkend aan die klacht van mij?
Een verkoper geeft dan de simpele vraag aan de klantquote:Op zondag 8 oktober 2006 20:42 schreef WonderMe het volgende:
zoals ik al zei,kom zelf maar eens in de winkel staan
behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden zeg ik altijd...
dus als klanten komen met een grote asosciale bek,dan zet ik ze mijn winkel uit
omdat ik in de winkel sta hoef ik niet te worden behandeld als een hond.... jezus als je af en toe ziet wat de winkel binnenloopt,de helft van die mensen spreekt nog geen normaal woord nederlands......tegenwoordig is het moeilijk om de juiste voorzetsels te gebruiken in een zin.....
klant:-'' mevrouw dat ding wat in de etalage ligt,waar is dat ding''???
Verkoper: sorry wat bedoelt u?? Wat ligt er in de etalage?"" (een trui ligt niet ,maar zit op een pop gepresenteerd)
Klant: "Ja je weet wel,dat ding..." (kledingstukken heten tegenwoordig "dingen')
Verkoper: Welke etalage bedoelt u?? (6 etalages in de winkel)
Klant;" ja die daar aan de buitenkant" (duh hoe stom kun je zijn)
Verkoopster: ja meid ik wil je best helpen maar wat bedoelt u??
Klant:: JA of wat,dat trui......of wat.....hey ( laten nu net alle poppen een trui aan hebben,dus je bent nog geen steek verder)
Klant;Met die paarse strepen.....of wat.....
Verkoper; "Aha nu weet ik wat u bedoelt" (een half uur verder)
Dat komt niet in mij op nee, omdat het niet zo is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:46 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Komt het misschien in je op dat het terug hangen van kleding wellicht gewoon in de prijs is inbegrepen en dat het bij de service hoort?
Hoe meer je hier tekeer gaat, hoe sneuer je begint te klinken overigens.
Je ergert je ook altijd aan dat soort klanten (als klant / klant zijnde).quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:29 schreef Xcalibur het volgende:
ik vind dat TS wel een punt heeft, ik irriteer me ook altijd aan dat soort klanten (als klant zijnde dus)
Ik wil dat mensen die geen Nederlands kunnen NIET op een forum mogen posten. Maar ja, je krijgt niet altijd wat je wilt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
Dan krijg je allemaal stomme mailtjes met stomme vragen erin die je moet beantwoorden.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:53 schreef Steve-O het volgende:
Ga bij een onlinekledingwinkel werken
Deletequote:Op zondag 8 oktober 2006 23:54 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Dan krijg je allemaal stomme mailtjes met stomme vragen erin die je moet beantwoorden..
Nouja, dan ben jij dus iemand aan wie ik mij lichtelijk irriteer. Zo erg is dat toch niet? Ik neem 't wel voor lief want ik neem geen ontslag nee. Om (iets van 3 keer) eerder genoemde redenen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:04 schreef Aurelium het volgende:
ik ram mn pas ook altijd direct door die automaten. Als ik mn pas te voorschijn haal dan ga ik ervanuit dat die pin aan staat. En het zal me geen fuck schelen als dat betekent dat die cassiere snel op een pin knop moet drukken wanneer ze ziet dat ik naar mn pinpas grijp.
tuurlijk wil ik pinnen, kleren zijn meestal grote bedragen, die ga ik toch zeker niet contant doen.
Maar het frappantste van je klachten vind ik nog wel dat je vind dat klanten hun kleren zelf maar moet terug hangen. Ja kijk, een winterjas kan ik zelf wel weer om dat hangertje krijgen, maar T-shirts enzo krijg ik niet goed gevouwen, die stop ik dus maar in de handen van een verkoper zodat ze het weer netjes terug kunnen leggen. Dan blijft de winkel er tenminste netjes uitzien. En ja, ik zeg er dan inderdaad iets bij van als ik het terug leg dan wordt het nooit zo mooi als dat het er lag.
Maar neem ontslag, alsjeblieft.
Absoluut niet. Het is in jullie belang dat die kleding op de juiste plek en op de juiste manier teruggehangen wordt. Als ik een aantal dingen gepast heb, en er dus wat teruggehangen moet worden, weet ik echt niet meer waar alles vandaan komt. Jij wel, 't is je baan nl.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:43 schreef Taurus het volgende:
Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt.
Inderdaad. Ik geloof niet dat er een enorm lage marge op dingen als spijkerbroeken en jassen zit enzo, en als je ziet wat je daar voor neerlegt mag daar best wat voor tegenover staan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:46 schreef Maerycke het volgende:
Komt het misschien in je op dat het terug hangen van kleding wellicht gewoon in de prijs is inbegrepen en dat het bij de service hoort?
Wat zeg ik nou de hele tijd? Geef het inderdaad aan de verkoopster als je geen zin hebt om 't zelf op te zoeken, ik heb geloof ik al 3 of 4 keer gezegd dat de verkoopster geen nee zal zeggen. En dat dat ook niet kan.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Absoluut niet. Het is in jullie belang dat die kleding op de juiste plek en op de juiste manier teruggehangen wordt. Als ik een aantal dingen gepast heb, en er dus wat teruggehangen moet worden, weet ik echt niet meer waar alles vandaan komt. Jij wel, 't is je baan nl.
Dus nee, ik doe 't spul wel op de hanger maar geef het dan gewoon aan de verkoper. Dat is de reden dat je daar loopt, service, niets meer.
Tja, ik heb geen idee wat volgens jou 'zelfbedieningswinkels' zijn, zelfs bij de H&M, waar ik nooit kom, hebben ze nog verkoopsters rondlopen. Ik vind het dus absoluut vanzelfsprekend dat verkopers de dingen voor je terughangen. Niet dat ik het ze lomp in de handen druk ofzo, ik vraag ze gewoon vriendelijk of ik dit aan hun over kan laten (en dit is natuurlijk een rethorische vraag), maar dit is WEL je taak: service. Waarom loop je als verkoper anders rond dan voor de service?quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:32 schreef Taurus het volgende:
Maar dan nog is 't niet vanzelfsprekend overigensGeef het aan de verkoopster, zal ze geen nee zeggen, maar er zijn gewoon zelfbedieningszaken waarbij je zoveel als je wil mag meenemen de paskamers in, maar waarbij je het zelf dient terug te hangen. Ténzij je daar dus geen zin in hebt en 't aan de verkoopster geeft. En dit soort winkels zijn er nog in overvloed (waar je 't zelf terug moet hangen) dus ik snap de verbazing niet.
Ik snap het conflict hier niet zo, ik zeg gewoon precies hetzelfde als jij in de laatste drie regels. Als je het vraagt is 't vanzelfsprekend dat verkopers die dingen terug hangen, maar alleen al 't feit dat jij 't moet vragen geeft al aan dat 't niet standaard in de service zit. Ik sta niet zelf te jagen op klanten met stapels kleren die ik dan terug moet hangen, als je zelf de kleding pakt en 't past lijkt 't me niet de grootste moeite dit ook weer even terug te hangen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, ik heb geen idee wat volgens jou 'zelfbedieningswinkels' zijn, zelfs bij de H&M, waar ik nooit kom, hebben ze nog verkoopsters rondlopen. Ik vind het dus absoluut vanzelfsprekend dat verkopers de dingen voor je terughangen. Niet dat ik het ze lomp in de handen druk ofzo, ik vraag ze gewoon vriendelijk of ik dit aan hun over kan laten (en dit is natuurlijk een rethorische vraag), maar dit is WEL je taak: service. Waarom loop je als verkoper anders rond dan voor de service?
Fatsoen heet dat gewoonquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:43 schreef droomkoningin het volgende:
alleen merk ik dus wel dat er steeds minder respect is
dit bedoelde ik, het is toch belachelijk dat ze vind dat het een gunst is dat kleding gepast mag worden voordat het gekocht wordt?quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt. De kleding is nog van de winkel, jij past het, jij probeert 't. Dat is een mogelijkheid die die winkel jou geeft
Ja, hier ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen.
[..]
wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
[..]
check hierboven
[..]
als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
[..]
true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen. Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis
.
[..]
ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
[..]
prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij. Lucky you
.
quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |