abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42476423
Ik heb als bijbaantje verkoopster in 'n kledingwinkel en 't gedrag van klanten is daar altijd weer 'n punt van ergernis. Hier even een paar punten waar mensen als ik over 't algemeen gek van worden, misschien helpt 't. Dus kijk even of je jezelf daarin herkent als irritante klant:

* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.

* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?' Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.

* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.

* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).

* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.

* Honden.. Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.

* Aannemen dat de caissiere zo dom is als 't achtereind van 'n varken. Zo'n geirriteerd met ogen rollend gezicht trekken als ik in de eerste instantie niet begrijp wat de klant wil. Ik merk gewoon dat geen enkele vergissing van mij door de beugel kan aangezien ze dan meteen in hun vooroordeel bevestigd worden, je ziet 't ze denken, sterker nog, je hoort 't soms ook nog: "Ja, dat snap jij natuurlijk niet".

* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......

Dit lijkt me wel even voldoende, kan er ongetwijfeld op nog meer komen maar dit zijn de ergste. Mocht je jezelf er in herkennen, in 1 van de punten, doe er dan wat aan.
pi_42476470
neem ontslag!
pi_42476495
leuk werk heb je man
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_42476507
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_42476519
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
pi_42476521
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
leuk werk heb je man
Zeg dit is 'n klaagtopic Lijkt me niet de bedoeling dat ik er ook nog bij ga schrijven wat ik allemaal wél gezellig en leuk vind aan dit baantje.
pi_42476555
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
! ! !
Scheren is voor schapen!
pi_42476587
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Kentaro het volgende:
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
Precies aan mij aanpast... Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:54:06 #9
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_42476635
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:54:25 #10
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42476643
Kortom: onfatsoenlijke mensen moeten dood? Volledig mee eens!
Ik heb al een boek.
pi_42476655
welke winkel werk je? grote keten of stand alone zaakje?
Hooray for boobies!
pi_42476686
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Precies aan mij aanpast... Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
quote:
* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken
Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:00:01 #13
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42476781
Ik vind dat TS in zoverre gelijk heeft dat de fatsoensnormen bij sommige mensen ver te zoeken zijn. Uiteraard is dit part of the job, maar dit roept ook ergernissen op bij fatsoenlijke klant.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:00:11 #14
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_42476788
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
pi_42476838
Werk je bij de zeeman ofzo?
Even helemaal weg.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:05:42 #16
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_42476938
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
pi_42477017
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:54 schreef PirE het volgende:
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
Een applausje.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:12:55 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42477091
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?

Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Vampire Romance O+
pi_42477096
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:56 schreef Kentaro het volgende:

[..]


[..]

Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:14:31 #20
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_42477133
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:05 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
Een duur shirtje wat redelijk beschadigd is hing hij zo weer terug zonder iets aan de prijs te veranderen. Oftewel, als iemand anders er niet op let doet deze een miskoop!
pi_42477139
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:12 schreef MouseOver het volgende:
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?

Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:14:55 #22
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42477140
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
Ik vind dat jij een kutvergelijking maakt, want:

- We zijn niet in Amerika
- Jij kunt ook onder een tram komen
- Wat jij in The Sting hebt meegemaakt is niet terzake doende
Ik heb al een boek.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:16:45 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42477184
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:14 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.
Vampire Romance O+
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:18:43 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42477225
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:45 schreef Taurus het volgende:
* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.
tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen .
quote:
* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?' Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.
wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
quote:
* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.
check hierboven
quote:
* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).
als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
quote:
* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.
true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen . Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis .
quote:
* Honden.. Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.
ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
quote:
* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......
prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij . Lucky you .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:19:50 #25
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42477245
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_42477261
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:16 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.
Ik blijf dan nog steeds heel beleefd glimlachen hoor Ik ben gewoon van jongs af aan gewend te vragen 'kan ik pinnen' of 'ik wil graag pinnen'. Gewoon even aangeven hoe je gaat betalen, ik vind dat niet uitzonderlijk beleefd.
Sowieso zijn dit ergernissen die ik hier uit, niet in de winkel, klant is koning niet waar.. ? Veel mensen weten niet dat de caissiere de pinautomaat in werking moet stellen door 'n druk op de knop, op deze manier weten toch 'n aantal mensen 't wel.
pi_42477354
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:19 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.
Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.
pi_42477505
ik vind dat TS wel een punt heeft, ik irriteer me ook altijd aan dat soort klanten (als klant zijnde dus)
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:31:29 #29
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42477540
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.
Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:31:38 #30
97348 Matness
Matt about you
pi_42477543
neem ontslag zeg.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:36:38 #31
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42477643
Dat je als verkoopster de kleding terug moet hangen, vind ik eerlijk gezegd niet meer dan normaal. Volgens mij is dat gewoon onderdeel van je baan. Ik geef de kleding die niet past dan ook braaf aan de dichtstbijzijnde verkoopster af zonder een spier te vertrekken of laat het fijn hangen in het pashokje.

De rest van je opmerkingen ben ik het mee eens.
pi_42477732
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen .
[..]

wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
[..]

check hierboven
[..]

als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
[..]

true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen . Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis .
[..]

ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
[..]

prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij . Lucky you .
Over dat pinnen, wat ik hierboven al zei; is meer 'n tip. Er staat 'pas aub' als je pas er door heen kan, en 'welkom' als de betaalhandeling nog niet bekend is. En ja, óveral. Dat is standaard bij die pinautomaatjes. Dus vanaf nu kan ik van jou wel verwachten dat jij weet bij welke automaat dat kan en bij welke niet, toch?

Je pakt de kleding zelf, je hangt ze ook weer zelf even terug. Bij een grote keten is 't onbegonnen werk als verkoopsters alle gepaste kleding weer terug moeten hangen. Maar goed, dat kan een verschil van mening zijn en dat blijft een verschil van mening, ik heb er zelf bij winkelen geen moeite mee om de eigendommen van die winkel, heb immers nog niet betaald, die ik pak en pas (wat op zich een service van de winkel is, laten we niet helemaal doen alsof betalen jouw enige plicht is in een winkel) weer netjes terug te hangen. Kwestie van wederzijdse beleefdheid. En wat ik al zei; vraag het de verkoopster, ik beschouw t ook als onbeleefd als die verkoopster nee zegt.

Een haaltje in kleding is niet kapot o.i.d., wij lossen het op. Knopen worden er bij gezocht, met een naald wordt 't haaltje weer terug gehaald. De kleding is voor 't gekocht is nog eigendom van de winkel, het is bij ons indien er een gaatje in de kleding zit goedkoper het zelf terug naar 't atelier te sturen dan 't te verkopen met 50% off. Het gaat mij om de klanten die echt op de korting hameren, die thuis echt niet met naald en draad de trui recht gaan zitten breien maar gewoon blij zijn dat ze een kledingstuk waar in principe niks mis mee is goedkoper hebben gekregen.

Fatsoenlijk werktempo uiteraard, ik ga echt niet zo zitten klagen als ik zelf met muziek op m'n oren klanten zit te helpen op mijn eigen tijd. Die klacht van haast vind ik dus nog steeds volledig terecht, aangezien ik echt wel m'n beleefdheid hou. Maar ik ga niet zitten stressen omdat jij je parkeerautomaat niet voldoende hebt bijgevuld, en dit duidelijk maakt door mij op te jutten.
pi_42477813
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:31 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...
Eens. Een topic over verkopers zou ook met gemak kunnen, en ook ik kan daar net zo'n verhaal over houden als in de openingspost Maar dit is een topic over de klanten.
pi_42477830
Het meest vervelende is idd wel als ze denken dat je niet slim bent of geen opleiding gedaan hebt.
Bah.
Vooroordelen.
pi_42478278
Mensen hebben tegenwoordig bijna allemaal haast en ze denken alleen maar aan zichzelf.
Als zij in een winkel komen dan moet alles gaan zoals zij willen en zoniet dan laten ze merken dat ze geirriteerd zijn.
Als mensen zich een beetje beleefder zouden opstellen dan zouden ze merken dat het allemaal wat prettiger is en dat hoeft helemaal niet zoveel tijd te kosten.
Het zal allemaal wel door de hoge levensstandaard komen waarbij men alles moet hebben en daarom ook met z'n tweeën moet werken.
Ja dan blijft er weinig tijd over om beleeft te zijn of om stress te voorkomen.
Ik ben wel eens in Engeland geweest en daar was het een stuk beleefder.
Audaces fortuna juvat
pi_42478303
Man, is Ict-netwerkbeheerder niets voor jou? Als je zo'n hekel aan klanten hebt zit je echt op de verkeerde plaats......
pi_42478439
En lucht het op... nu je het hier allemaal ff er uit kan gooien..?


Maar ja aan gedrag van bepaald soort mensen kan je niets aan veranderen..

neem anders een ander baantje
Salsa Española
pi_42478561
Ga dan op de vuilniswagen staan. Heb je geen last van klagerds.
JOHNNY HEITINGA
pi_42478634
dit is toch 'n klaagtopic? Waarom staan hier dan toch altijd mensen zich af te vragen waarom iemand klaagt?
Wat ik al zei; ik ga niet in een klaagtopic vertellen wat ik allemaal waardeer aan mijn baantje, maar voor de duidelijkheid: er zijn ook positieve dingen. Dus nee, ik neem geen ontslag, maar dank voor de tip
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:22:29 #40
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42478706
Misschien moet je eens wat klantgerichter gaan werken en zorgen dat je enig kennis van zaken hebt.
pi_42478912
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:19 schreef Taurus het volgende:
dit is toch 'n klaagtopic? Waarom staan hier dan toch altijd mensen zich af te vragen waarom iemand klaagt?
Ik denk dat vele mensen zich herkennen in het verhaal van jou en die mensen hebben nu eenmaal een bord voor hun kop.
Audaces fortuna juvat
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:33:59 #42
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_42479026
Weetje wat gaar is.

Geen eten in de kledingwinkel.

Want als je een frikandel eet worden de kleren ook echt vies
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_42479466
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:22 schreef Oksel het volgende:
Misschien moet je eens wat klantgerichter gaan werken en zorgen dat je enig kennis van zaken hebt.
Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneus
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:06:43 #44
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42479855
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneus
Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
pi_42479926
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:06 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
Dan moet je niet naar de sting gaan!
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:11:42 #46
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_42480001
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Gelijk heb je, dat ik daar niet eerder op ben gekomen
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:34:21 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42480551
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:40 schreef Taurus het volgende:
Een haaltje in kleding is niet kapot o.i.d., wij lossen het op. Knopen worden er bij gezocht, met een naald wordt 't haaltje weer terug gehaald. De kleding is voor 't gekocht is nog eigendom van de winkel, het is bij ons indien er een gaatje in de kleding zit goedkoper het zelf terug naar 't atelier te sturen dan 't te verkopen met 50% off. Het gaat mij om de klanten die echt op de korting hameren, die thuis echt niet met naald en draad de trui recht gaan zitten breien maar gewoon blij zijn dat ze een kledingstuk waar in principe niks mis mee is goedkoper hebben gekregen.
een haaltje in je kleren = kapot, dus korting.
Je moet echt niet van mensen verwachten dat ze thuis hun pas gekochte kleren gaan verstellen. Kom op zeg!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:34:26 #48
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_42480555
Haha dat "pinprobleem" dat ken ik. Mensen slaan soms echt door met die pasjes!!

Ik heb er alleen niet die ergernis bij die jij hebt Taurus. Ik maak er meestal nog een geintje over en kijk de klant
zogenaamd streng aan en zeg "Had ik al gezegd dat u mocht beginnen met pinnen?!!!" Als ik een diep decolleté
heb buig ik me daarbij nog voorover ook en vertel ze dat we hier verdorie niet bij de Albert Heijn zijn

Maar ja, euh....ik werk in een anders soort winkel waar zo'n reactie misschien wat gepaster is

Mijn ergernissen over klanten zijn anders van aard. Ik irriteer me vaak aan mensen die Engels spreken met zo'n
zwaar accent dat ik het niet eens als Engels herken. Ik begrijp die mensen ook niet, je weet dat je in een ander
land bent. Kun je dan niet eens proberen om "normaal" Engels te praten

Maar ook daar maak ik me er wel weer met een grapje vanaf door te zeggen dat ik Engels op school heb
geleerd en dat mijn leraar altijd vond dat ik het maar zozo deed, maar dat ik wel zeker wist dat als klant
dezelfde leraar had gehad dat hij pas echt iemand voor zich had die slecht Engels spreekt

Doorgaans krijg ik dan een antwoord als: "I come from Ireland....
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:38:55 #49
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42480679
Wat is er godverdomme gebeurd met klantvriendelijkheid????

"Oh ik zie dat u wil pinnen, moment hoor."

"U neemt die kleding toch niet? Hangen wij wel terug hoor, daar worden we voor betaald tenslotte."

"Een haaltje in die broek. Tja, ik denk niet dat ik daar korting op mag geven. Ik kan het wel even vragen?"

Enz. enz.

Damn!!!!
pi_42481575
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:34 schreef Faat het volgende:

Doorgaans krijg ik dan een antwoord als: "I come from Ireland....
Doodleuk zeggen: "Ah, now we've found the problem"
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:02:45 #51
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42483199
Mensen die in een winkel werken, en zich ergeren aan klanten
totally n00b
pi_42484072
Gisteren werd ik heel goed door beleefd en attent personeel geholpen in een kledingzaak. Komt helaas zo zelden voor dat ik nog steeds in shock rondloop.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:36:02 #53
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42484273
Waarom valt iedereen TS zo aan?
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:44:32 #54
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_42484577
TS is een schoolvoorbeeld van hoe personeel zich tegenwoordig tegen klanten gedraagt: onbeschoft, onbehoorlijk, onvriendelijk en dan nog klagen over klanten die in je winkel komen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:47:06 #55
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_42484651
TS, ben jij ook zo'n kanker breezer die elke keer iedereen begroet als je de winkel binnen loopt?

ik wil gewoon rustig winkelen, maar ik voel me dan altijd enorm aangevallen alsof je in 3 seconden 50 broeken moet kopen, enorm storend
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_42485183
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:47 schreef beertenderrr het volgende:

ik wil gewoon rustig winkelen, maar ik voel me dan altijd enorm aangevallen alsof je in 3 seconden 50 broeken moet kopen, enorm storend
In Nederland valt het best mee. Ben eens een New Yorkse kledingwinkel binnengelopen. Na drie stappen zat er al een meisje vastgeplakt dat je naar de paskamer dirigeerde en constant nieuwe broeken bleef pakken. Of haar collega toeschreeuwde (ja, SCHREEUWDE) dat ze die en die broek uit dat en dat rek moest pakken. Bijna onmogelijk om weg te komen
pi_42485380
Bij mij in de supermarkt is het ook zo irritant, dagelijks vinden we wel producten die gekoeld dienen te worden terug in een ongekoeld vak, helemaal ergens weggemoffeld. Kinderen met die kleine winkelwagentjes zijn ook leuk, vooral als ze nogal druk zijn. Klanten kunnen soms zo asociaal zijn.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_42485432
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:36 schreef TC03 het volgende:
Waarom valt iedereen TS zo aan?
Omdat degene die zo zitten te klagen op haar zichzelf herkennen in het verhaal van TS'er
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:14:43 #59
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42485605
Bij wat voor winkel of soort winkel werkt TS?
pi_42486957
ik wil eerst foto van ts om te kijken of ik wel bij haar wil komen winkelen
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:20:24 #61
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_42487739
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:47 schreef beertenderrr het volgende:
TS, ben jij ook zo'n kanker breezer die elke keer iedereen begroet als je de winkel binnen loopt?
Wat is daar mis mee? Hoort in mijn ogen wel degelijk bij klantvriendelijkheid om binnenkomende
klanten te begroeten

Lekker taalgebruik heb je trouwens wel, snotneus!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:38:33 #62
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42488387
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:20 schreef Faat het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Hoort in mijn ogen wel degelijk bij klantvriendelijkheid om binnenkomende
klanten te begroeten

Lekker taalgebruik heb je trouwens wel, snotneus!!
Bij de meeste winkels roepen die mokkels op zo'n fake toontje.
Zo van: 'zucht....ik groet iedereen maar, omdat het nu eenmaal moet van de baas.....zucht......'

[ Bericht 9% gewijzigd door Gluckskafer op 08-10-2006 19:45:02 ]
pi_42488448
is in een supermarkt net zo hoor
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_42488626
luister de klanten van tegenwoordig zijn gewoon asosciaal,je moet maar eens dagje zelf in de winkel komen staan als de uitverkoop begint...dan lullen jullie allemaal anders...
Mensen liggen altijd te zeiken,en willen altijd korting overal op...
en oje ojee als de uitverkoop begint,liggen ze in de rekken te baggeren alsof er iets voor niks te halen is.....met als gevolg dat ze met een lullig truitje van 5 euro de winkel verlaten.. Maarja ondertussen liggen alle kleren op de grond......hangen topjes en truien en broekhangers en het winkelpersoneel mag dan de zooi opruimen
pi_42489004
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:38 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Bij de meeste winkels roepen die mokkels op zo'n fake toontje.
Zo van: 'zucht....ik groet iedereen maar, omdat het nu eenmaal moet van de baas.....zucht......'
en dan neem je het hen kwalijk?
Maar zo is het wel, toch?
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:11:49 #66
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_42489612
klanten
verkopers
ha ha ha ha ha
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:16:24 #67
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42489779
Klantenservice lijkt in Nederland zo'n vreselijk vies woord te zijn. Wanneer je klanten bij binnenkomst moet begroeten, dan wordt daar op neergekeken en is dat vooral dom gedrag. Kleding die moet worden terug gehangen, blijkt niet in de taakomschrijving te staan ofzo terwijl dat er natuurlijk gewoon bij hoort. Je wordt betaald om klanten vriendelijk te woord staan, gedag te zeggen, geduldig te zijn en niet neer te kijken op mensen die wel in jouw winkel komen omdat het een keer uitverkoop is en omdat ze het anders niet kunnen betalen.

Shoppen in Nederland wordt door sommige verkoopsters hier gezien als een baan waarvoor je veel gestudeerd moet hebben en waarvoor je een hoog iq nodig hebt ( ) terwijl je ondertussen als gelduitgevende klant wordt behandeld alsof je een grote gunst wordt verleend als je een keertje voor vele euro's af mag rekenen.
pi_42490827
zoals ik al zei,kom zelf maar eens in de winkel staan
behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden zeg ik altijd...
dus als klanten komen met een grote asosciale bek,dan zet ik ze mijn winkel uit
omdat ik in de winkel sta hoef ik niet te worden behandeld als een hond.... jezus als je af en toe ziet wat de winkel binnenloopt,de helft van die mensen spreekt nog geen normaal woord nederlands......tegenwoordig is het moeilijk om de juiste voorzetsels te gebruiken in een zin.....

klant:-'' mevrouw dat ding wat in de etalage ligt,waar is dat ding''???
Verkoper: sorry wat bedoelt u?? Wat ligt er in de etalage?"" (een trui ligt niet ,maar zit op een pop gepresenteerd)
Klant: "Ja je weet wel,dat ding..." (kledingstukken heten tegenwoordig "dingen')
Verkoper: Welke etalage bedoelt u?? (6 etalages in de winkel)
Klant;" ja die daar aan de buitenkant" (duh hoe stom kun je zijn)
Verkoopster: ja meid ik wil je best helpen maar wat bedoelt u??
Klant:: JA of wat,dat trui......of wat.....hey ( laten nu net alle poppen een trui aan hebben,dus je bent nog geen steek verder)
Klant;Met die paarse strepen.....of wat.....
Verkoper; "Aha nu weet ik wat u bedoelt" (een half uur verder)
pi_42493189
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

een haaltje in je kleren = kapot, dus korting.
Je moet echt niet van mensen verwachten dat ze thuis hun pas gekochte kleren gaan verstellen. Kom op zeg!
WIJ lossen 't op. En dan is de klant teleurgesteld aangezien er geen korting af is gegaan. Haaltje is niet kapot. Duw je met 'n naald zo terug, zie je niks van. Bovendien heb ik in mijn beginpost uitgelegd dat de kleding niet super hoge kwaliteit is, en dermate goedkoop dat ik van die kortingjankerds zelf ook gewoon echt om te huilen vind.
pi_42493255
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:44 schreef LENUS het volgende:
TS is een schoolvoorbeeld van hoe personeel zich tegenwoordig tegen klanten gedraagt: onbeschoft, onbehoorlijk, onvriendelijk en dan nog klagen over klanten die in je winkel komen
Het gaat over klanten! Niet over hoe TS zich gedraagd?! Verkoopster staat niet gelijk aan slaaf, ik hoef niet alles te pikken. Dit doe ik overigens wel, maar dan uit ik hier graag mijn ongenoegen over die ervaringen. Onzinnige reactie dus.
pi_42493434
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:16 schreef Maerycke het volgende:
Klantenservice lijkt in Nederland zo'n vreselijk vies woord te zijn. Wanneer je klanten bij binnenkomst moet begroeten, dan wordt daar op neergekeken en is dat vooral dom gedrag. Kleding die moet worden terug gehangen, blijkt niet in de taakomschrijving te staan ofzo terwijl dat er natuurlijk gewoon bij hoort. Je wordt betaald om klanten vriendelijk te woord staan, gedag te zeggen, geduldig te zijn en niet neer te kijken op mensen die wel in jouw winkel komen omdat het een keer uitverkoop is en omdat ze het anders niet kunnen betalen.

Shoppen in Nederland wordt door sommige verkoopsters hier gezien als een baan waarvoor je veel gestudeerd moet hebben en waarvoor je een hoog iq nodig hebt ( ) terwijl je ondertussen als gelduitgevende klant wordt behandeld alsof je een grote gunst wordt verleend als je een keertje voor vele euro's af mag rekenen.
Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt. De kleding is nog van de winkel, jij past het, jij probeert 't. Dat is een mogelijkheid die die winkel jou geeft, en jij dient die nog niet gekochte kleding netjes te behandelen en niet op een vreemd rek te hangen of terug in de paskamers. En nogmaals; vraag aan de verkoopster of zij 't terug wil hangen en je zult bij mij in elk geval geen nee horen, dus wat is er nou zo verbazingwekkend aan die klacht van mij?
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:46:33 #72
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42493562
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:43 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt. De kleding is nog van de winkel, jij past het, jij probeert 't. Dat is een mogelijkheid die die winkel jou geeft, en jij dient die nog niet gekochte kleding netjes te behandelen en niet op een vreemd rek te hangen of terug in de paskamers. En nogmaals; vraag aan de verkoopster of zij 't terug wil hangen en je zult bij mij in elk geval geen nee horen, dus wat is er nou zo verbazingwekkend aan die klacht van mij?
Komt het misschien in je op dat het terug hangen van kleding wellicht gewoon in de prijs is inbegrepen en dat het bij de service hoort?

Hoe meer je hier tekeer gaat, hoe sneuer je begint te klinken overigens.
pi_42493676
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:42 schreef WonderMe het volgende:
zoals ik al zei,kom zelf maar eens in de winkel staan
behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden zeg ik altijd...
dus als klanten komen met een grote asosciale bek,dan zet ik ze mijn winkel uit
omdat ik in de winkel sta hoef ik niet te worden behandeld als een hond.... jezus als je af en toe ziet wat de winkel binnenloopt,de helft van die mensen spreekt nog geen normaal woord nederlands......tegenwoordig is het moeilijk om de juiste voorzetsels te gebruiken in een zin.....

klant:-'' mevrouw dat ding wat in de etalage ligt,waar is dat ding''???
Verkoper: sorry wat bedoelt u?? Wat ligt er in de etalage?"" (een trui ligt niet ,maar zit op een pop gepresenteerd)
Klant: "Ja je weet wel,dat ding..." (kledingstukken heten tegenwoordig "dingen')
Verkoper: Welke etalage bedoelt u?? (6 etalages in de winkel)
Klant;" ja die daar aan de buitenkant" (duh hoe stom kun je zijn)
Verkoopster: ja meid ik wil je best helpen maar wat bedoelt u??
Klant:: JA of wat,dat trui......of wat.....hey ( laten nu net alle poppen een trui aan hebben,dus je bent nog geen steek verder)
Klant;Met die paarse strepen.....of wat.....
Verkoper; "Aha nu weet ik wat u bedoelt" (een half uur verder)
Een verkoper geeft dan de simpele vraag aan de klant
"Welk kledingstuk op welke etage bedoelt u?"

Goh dan is het opeens een verhaaltje van een halve minuut. Moeilijk he nadenken.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_42493930
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:46 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Komt het misschien in je op dat het terug hangen van kleding wellicht gewoon in de prijs is inbegrepen en dat het bij de service hoort?

Hoe meer je hier tekeer gaat, hoe sneuer je begint te klinken overigens.
Dat komt niet in mij op nee, omdat het niet zo is.
Nouja, nog een keertje dan.. Sommige winkels hanteren een beleid van zelfbediening. Dit houdt in dat je zelf je kleding pakt, zelf kijkt of het goed staat, en zelf naar de kassa wandelt met je kleding. Om je heen staan verkoopsters die je zo vaak als je maar wil kan vragen om hulp, kan vragen om de kleding terug te hangen, kan vragen waar de stropdassen hangen, etc. Vinden veel mensen veel prettiger winkelen dan dat ze vanalles aangereikt krijgen van de verkoopster, maar dan lopen ze wel die extra service van het automatisch kleding terug hangen mis.

En hier laat ik 't bij wat jou betreft, gezien je laatste opmerking. Is niet nog 'n reactie waard.
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:53:47 #75
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42496282
Ik vind het juist vervelend als verkoopsters m'n kleding terug willen hangen
Vampire Romance O+
pi_42496732
ik ram mn pas ook altijd direct door die automaten. Als ik mn pas te voorschijn haal dan ga ik ervanuit dat die pin aan staat. En het zal me geen fuck schelen als dat betekent dat die cassiere snel op een pin knop moet drukken wanneer ze ziet dat ik naar mn pinpas grijp.
tuurlijk wil ik pinnen, kleren zijn meestal grote bedragen, die ga ik toch zeker niet contant doen.

Maar het frappantste van je klachten vind ik nog wel dat je vind dat klanten hun kleren zelf maar moet terug hangen. Ja kijk, een winterjas kan ik zelf wel weer om dat hangertje krijgen, maar T-shirts enzo krijg ik niet goed gevouwen, die stop ik dus maar in de handen van een verkoper zodat ze het weer netjes terug kunnen leggen. Dan blijft de winkel er tenminste netjes uitzien. En ja, ik zeg er dan inderdaad iets bij van als ik het terug leg dan wordt het nooit zo mooi als dat het er lag.

Maar neem ontslag, alsjeblieft.
Jupiler is goed
pi_42498336
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:29 schreef Xcalibur het volgende:
ik vind dat TS wel een punt heeft, ik irriteer me ook altijd aan dat soort klanten (als klant zijnde dus)
Je ergert je ook altijd aan dat soort klanten (als klant / klant zijnde).
Wat je vindt, moet je naar de politie brengen
pi_42498442
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:06 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
Ik wil dat mensen die geen Nederlands kunnen NIET op een forum mogen posten. Maar ja, je krijgt niet altijd wat je wilt.
Wat je vindt, moet je naar de politie brengen
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:50:29 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42498542
Die klanten zijn helegaar niet geintegreerd in je winkel!
Zet ze eruit!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42498634
Ga bij een onlinekledingwinkel werken
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_42498662
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:53 schreef Steve-O het volgende:
Ga bij een onlinekledingwinkel werken
Dan krijg je allemaal stomme mailtjes met stomme vragen erin die je moet beantwoorden. .
Scheren is voor schapen!
pi_42498727
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:54 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Dan krijg je allemaal stomme mailtjes met stomme vragen erin die je moet beantwoorden. .
Delete
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_42503969
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:04 schreef Aurelium het volgende:
ik ram mn pas ook altijd direct door die automaten. Als ik mn pas te voorschijn haal dan ga ik ervanuit dat die pin aan staat. En het zal me geen fuck schelen als dat betekent dat die cassiere snel op een pin knop moet drukken wanneer ze ziet dat ik naar mn pinpas grijp.
tuurlijk wil ik pinnen, kleren zijn meestal grote bedragen, die ga ik toch zeker niet contant doen.

Maar het frappantste van je klachten vind ik nog wel dat je vind dat klanten hun kleren zelf maar moet terug hangen. Ja kijk, een winterjas kan ik zelf wel weer om dat hangertje krijgen, maar T-shirts enzo krijg ik niet goed gevouwen, die stop ik dus maar in de handen van een verkoper zodat ze het weer netjes terug kunnen leggen. Dan blijft de winkel er tenminste netjes uitzien. En ja, ik zeg er dan inderdaad iets bij van als ik het terug leg dan wordt het nooit zo mooi als dat het er lag.

Maar neem ontslag, alsjeblieft.
Nouja, dan ben jij dus iemand aan wie ik mij lichtelijk irriteer. Zo erg is dat toch niet? Ik neem 't wel voor lief want ik neem geen ontslag nee. Om (iets van 3 keer) eerder genoemde redenen.
Bovendien lees jij totaal niet wat ik zeg, want als jij t-shirts aan de verkoopster geeft dan vind ik dat ze geen nee moet zeggen, dus zo frappant ben ik nou ook weer niet bezig.
pi_42504557
een heleboel dingen die TS zegt komen me bekend voor

ik heb ook liever dat klanten mij de gepaste kleding gewoon aangeven, dan dat ze zelf een poging doen (doen ze toch nooit goed ) of alles onbeschoft op een bult laten liggen op een soel of in t pashokje...
daarom probeer ik het voor te zijn en vraag ik of ik iets aan kan nemen wat weer terug mag

ouders met kinderen... heel leuk en schattig.. de meeste kindjes dan...
sommige etters zitten echt overal aan, kruipen onder de rekken door, gaan racen met olifanten poten, gooien vanalles op de grond... en dan heb je van die ouders die net doen alsof ze het niet doorhebben en de kids lekker hun gang laten gaan... en als je iets tegen die kinderen zegt, dat ze ergens vanaf moeten blijven of niet zo moeten rennen.. dan zijn de ouders kwaad op de onbeschofte verkoopster... en komen ze nooit meer in zo'n belachelijke zaak...
of de ouders zijn zo druk met kijken en passen dat ze de loslopende kinderen vergeten... en dan ineens kind foetsie... dan kunnen ze je beschuldigend aankijken (of zelfs zeggen) of we niet beter op hun kinderen hadden kunnen passen? euh, het is een winkel geen kindercreche.. bovendien lopen er meer klanten rond die ook aandacht willen?

Mensen die alles nazoeken op kleine mankementjes om maar korting te krijgen... daar trap ik niet in
dan zeg ik gewoon dat zoiets terug gaat naar de fabrikant, dus dat we dat niet met korting gaan verkopen
een uitzondering is een echt onverkoopbaar kledingstuk wat dus niet meer terug kan.. dan wil ik er nog wel met wat moeilijk doen iets van de prijs halen
en als het gewoon leuke klanten zijn, dan proberen we het gewoon goed op te lossen.. dan wordt het gemaakt of er wordt een andere besteld of ze krijgen een kleine korting..
(edit: bedenk me net een gevalletje van een mevrouw die wilde korting omdat ze een jurkje wilde gaan verven in een andere kleur, dus dan moest ze nog verf kopen en dat werd dan zo duur... duh, ik krijg ook geen korting op brood bij de bakker omdat ik naast brood nog gebakjes wil kopen?)

ruilen vind ik wel het meest irritante....
mensen hebben geen zin in passen, nemen dingen mee.. en dan blijkt het thuis dus niet goed te zitten... dan proppen ze het gewoon weer terug in de tas, laten het een paar dagen staan...
en dan halen wij het er vervolgens compleet gekreukt er weer uit
maar dat zal hun boeien... ze hoeven het toch niet.. dat een ander met een nieuw kledingstuk zit dat er uit ziet als een vod, dat interesseert hun toch niet?
(wat doen andere verkoopsters in zo'n situatie? neem je het gewoon terug? ben ik wel benieuwd naar )

en dan nog mensen die je iets vragen... is dit er nog in die maat? dan heb je net iemand geholpen die t zelfde moest hebben in die maat en dat was er niet... dus dan zeg ik nee, dat is op... en dan gaan ze nog de hele winkel doorzoeken of ik stiekum toch niet lieg (tuurlijk, ik ben verkoopster dus dan ga ik alles verstoppen zodat klanten het niet kunnen vinden en dus niet kunnen kopen, en als ze er om vragen dan lieg ik dat het er niet is! )

of iemand zoekt een broek.. legt een beetje uit wat voor iets.. ik luister en kijk naar het figuur en denk oh dan zou broek 1 wel eens goed kunnen zijn...
klant passen.. mwah dat is het toch net niet volgens klant (terwijl ik denk ow die zit wel goed).. ok broek 2, 3, 4, 5 enz.. is het allemaal niet (en ik denk broek 1 zat toch eigenlijk wel erg goed) dus ik geef broek 1 nog een keer.. klant heeft het niet door dat t broek 1 weer is, trekt het aan... en zegt: "ja! deze zit lekker, precies wat ik bedoel "
snap jij dat nou? ach in elk geval wel een broek verkocht

en zo kan je nog wel een hele reeks door blijven tikken... werken met mensen kan soms behoorlijke ergernissen opleveren... maar meestal is het juist hartstikke leuk
alleen merk ik dus wel dat er steeds minder respect is en dat meer mensen zich onbeschoft gedragen..
Dus mensen denk even na voordat je iets zegt.. leef je een beetje in in een ander.. en behandel iedereen zoals je zelf ook behandeld zou willen worden... zoveel moeite is dat toch allemaal niet?
Het word er wel een stuk gezelliger van!
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_42504842
Ik ben het met de TS eens dat het fatsoen van klanten soms heel ver te zoeken is. Ik sta zelf regelmatig in de Bijenkorf en mijn collega is tijdens de Drie Dwaze Dagen tot vier keer toe uitgescholden omdat iets uitverkocht was
Jammer trouwens dat echt heel veel klanten denken dat winkelpersoneel te dom is om een andere baan te kunnen hebben... Ik werk er juist zodat ik mijn studie kan betalen.

Aan de andere kant stoor ik me zelf ook vaak aan winkelpersoneel dat er geen zin in heeft. Werken in een winkel is gewoon leuk, maar het moet je liggen en als je er gaat staan omdat je niets beters weet dan straal je dat ook uit.
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:09:48 #86
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_42505152
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:43 schreef Taurus het volgende:
Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt.
Absoluut niet. Het is in jullie belang dat die kleding op de juiste plek en op de juiste manier teruggehangen wordt. Als ik een aantal dingen gepast heb, en er dus wat teruggehangen moet worden, weet ik echt niet meer waar alles vandaan komt. Jij wel, 't is je baan nl.

Dus nee, ik doe 't spul wel op de hanger maar geef het dan gewoon aan de verkoper. Dat is de reden dat je daar loopt, service, niets meer.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:14:02 #87
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_42505249
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:46 schreef Maerycke het volgende:
Komt het misschien in je op dat het terug hangen van kleding wellicht gewoon in de prijs is inbegrepen en dat het bij de service hoort?
Inderdaad. Ik geloof niet dat er een enorm lage marge op dingen als spijkerbroeken en jassen zit enzo, en als je ziet wat je daar voor neerlegt mag daar best wat voor tegenover staan.

Maargoed, een winkel zonder verkopers is ook prima hoor, mits dat doorberekend wordt
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_42505684
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef Catbert het volgende:

[..]

Absoluut niet. Het is in jullie belang dat die kleding op de juiste plek en op de juiste manier teruggehangen wordt. Als ik een aantal dingen gepast heb, en er dus wat teruggehangen moet worden, weet ik echt niet meer waar alles vandaan komt. Jij wel, 't is je baan nl.

Dus nee, ik doe 't spul wel op de hanger maar geef het dan gewoon aan de verkoper. Dat is de reden dat je daar loopt, service, niets meer.
Wat zeg ik nou de hele tijd? Geef het inderdaad aan de verkoopster als je geen zin hebt om 't zelf op te zoeken, ik heb geloof ik al 3 of 4 keer gezegd dat de verkoopster geen nee zal zeggen. En dat dat ook niet kan.

Maar dan nog is 't niet vanzelfsprekend overigens Geef het aan de verkoopster, zal ze geen nee zeggen, maar er zijn gewoon zelfbedieningszaken waarbij je zoveel als je wil mag meenemen de paskamers in, maar waarbij je het zelf dient terug te hangen. Ténzij je daar dus geen zin in hebt en 't aan de verkoopster geeft. En dit soort winkels zijn er nog in overvloed (waar je 't zelf terug moet hangen) dus ik snap de verbazing niet.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:04:46 #89
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_42506632
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:32 schreef Taurus het volgende:
Maar dan nog is 't niet vanzelfsprekend overigens Geef het aan de verkoopster, zal ze geen nee zeggen, maar er zijn gewoon zelfbedieningszaken waarbij je zoveel als je wil mag meenemen de paskamers in, maar waarbij je het zelf dient terug te hangen. Ténzij je daar dus geen zin in hebt en 't aan de verkoopster geeft. En dit soort winkels zijn er nog in overvloed (waar je 't zelf terug moet hangen) dus ik snap de verbazing niet.
Tja, ik heb geen idee wat volgens jou 'zelfbedieningswinkels' zijn, zelfs bij de H&M, waar ik nooit kom, hebben ze nog verkoopsters rondlopen. Ik vind het dus absoluut vanzelfsprekend dat verkopers de dingen voor je terughangen. Niet dat ik het ze lomp in de handen druk ofzo, ik vraag ze gewoon vriendelijk of ik dit aan hun over kan laten (en dit is natuurlijk een rethorische vraag), maar dit is WEL je taak: service. Waarom loop je als verkoper anders rond dan voor de service?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_42509218
2-3 Verkoopsters die meteen op je aflopen als je 1stap de winkel binnenzet en meteen vragen of ze je kunnen helpen..
pi_42513596
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:04 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tja, ik heb geen idee wat volgens jou 'zelfbedieningswinkels' zijn, zelfs bij de H&M, waar ik nooit kom, hebben ze nog verkoopsters rondlopen. Ik vind het dus absoluut vanzelfsprekend dat verkopers de dingen voor je terughangen. Niet dat ik het ze lomp in de handen druk ofzo, ik vraag ze gewoon vriendelijk of ik dit aan hun over kan laten (en dit is natuurlijk een rethorische vraag), maar dit is WEL je taak: service. Waarom loop je als verkoper anders rond dan voor de service?
Ik snap het conflict hier niet zo, ik zeg gewoon precies hetzelfde als jij in de laatste drie regels. Als je het vraagt is 't vanzelfsprekend dat verkopers die dingen terug hangen, maar alleen al 't feit dat jij 't moet vragen geeft al aan dat 't niet standaard in de service zit. Ik sta niet zelf te jagen op klanten met stapels kleren die ik dan terug moet hangen, als je zelf de kleding pakt en 't past lijkt 't me niet de grootste moeite dit ook weer even terug te hangen.

Waarom loop ik rond? Ik ruim voornamelijk kleding op die klanten uit de rekken trekken om 't te bekijken of om de maat te zoeken en vervolgens op grond laten vallen of ergens over heen gooien (want ik ga nog wat schokkends zeggen: bij de rekjes staan ook niet 30 medewerkers om 't kledingstuk wat jij uit 't rek haalt voor jou er netjes weer tussen te stoppen), ik beantwoord vragen, ik speld af, ik geef advies, ik haal kleding uit de reserve, ik vul kledingrekken bij etc. Genoeg bezigheden met betrekking tot service dus. Geloof me, ieder kledingstuk wat de klant past terug hangen gaat echt niet lukken. Dus doe ik dat alleen bij de personen die 't vragen.
pi_42521525
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:43 schreef droomkoningin het volgende:
alleen merk ik dus wel dat er steeds minder respect is
Fatsoen heet dat gewoon
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:04:44 #93
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_42524301
Weetje wat ook cancer gaar is bij klanten ....

Er hangt geen prijs boven een product, hij/zij komt naar je toe en zegt:

Dies zeker voor niks he ? hahaha ..

En ik dan zo van ... nee :/
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_42692868
ja klanten menen dat ze grappig zijn,ik geef dan gewoon een dom antwoord terug
pi_42692944
het lijkt me van service getuigen als een verkoopster uit zichzelf zegt "zal ik het even voor je terughangen?"
Als verkoopster dien je servicegericht te zijn, het excuus dat de kleding nog van de winkel is en dat je die kleding al mag passen, vind ik niet getuigen van een goede service. De klant past die kleding en koopt deze daarna, dat is het hele idee van een kledingwinkel.Als je daar geen zin in hebt, moet je bij de aldi gaan werken.
pi_42693308
dat over die kleding terug nemen heb je gelijk....dat hoort ook zo
maar daar gaat het hier helemaal niet over...het gaat over het gedrag van de klanten en hun asosciale houding..
bijvoorbeeld eergisteren had ik weer zo eentje aan de telefoon.... zo'n aso kankerlijer
Krijg ik een meisje aan de telefoon voor een kaartje voor het concert van Rihnanna,ze had diezelfde dag al het smorgens gebeld voor een kaartje om deze te reserveren... Wij mochten deze kaartjes niet reserveren maar goed omdat ik niet de beroerdste ben had ik toch een kaartje voor haar weg gelegd tot 18.00!! Om half 6 belde het meisje terug dat ze toch geen tijd had om het op te komen halen.....nou omdat die kaartjes bij ons storm lopen zag ik het niet zitten om haar kaartje nog een dag voor haar te reserveren...ik heb dit ook netjes uitgelegd dat dat het ook eigenlijk niet mocht om deze te reserveren...Krijg ik ineens die vader aan de telefoon...begint die wat te zeiken met zijn grote bek........en dat hij zelf wel eens even langs zou komen......en dat hij dat kaartje wel komt ophalen blablabla
kijk daar ben ik dus niet van gediend he van zo'n asociale bek en wat het personeel liggen te bedreigen dan gaat hij maar ergens bij de voorverkoop van een ticketservice een dag voor de deur liggen te wachten ofzo....teringlijer
pi_42695340
mee eens, maar ts vind dat het blijkbaar een gunst is dat mensen in haar winkel kunnen passen en kopen, ze gaat toch niet de gepaste kleding zomaar terughangen?
pi_42695400
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:43 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt. De kleding is nog van de winkel, jij past het, jij probeert 't. Dat is een mogelijkheid die die winkel jou geeft
dit bedoelde ik, het is toch belachelijk dat ze vind dat het een gunst is dat kleding gepast mag worden voordat het gekocht wordt?
pi_42695448
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen .
[..]

wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
[..]

check hierboven
[..]

als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
[..]

true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen . Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis .
[..]

ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
[..]

prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij . Lucky you .
Ja, hier ben ik het wel mee eens.
Ik denk dat topicstarter een typische verkoper is die met een zure bek rondloopt en waarbij de klant per definitie al chagerijnig benadert wordt omdat de klant 'altijd zeurt'. Het kan ook anders, en dat verschil merk je als klant.
  zondag 15 oktober 2006 @ 16:36:35 #100
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42699589
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')