abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42477261
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:16 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.
Ik blijf dan nog steeds heel beleefd glimlachen hoor Ik ben gewoon van jongs af aan gewend te vragen 'kan ik pinnen' of 'ik wil graag pinnen'. Gewoon even aangeven hoe je gaat betalen, ik vind dat niet uitzonderlijk beleefd.
Sowieso zijn dit ergernissen die ik hier uit, niet in de winkel, klant is koning niet waar.. ? Veel mensen weten niet dat de caissiere de pinautomaat in werking moet stellen door 'n druk op de knop, op deze manier weten toch 'n aantal mensen 't wel.
pi_42477354
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:19 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.
Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.
pi_42477505
ik vind dat TS wel een punt heeft, ik irriteer me ook altijd aan dat soort klanten (als klant zijnde dus)
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:31:29 #29
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42477540
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.
Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:31:38 #30
97348 Matness
Matt about you
pi_42477543
neem ontslag zeg.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:36:38 #31
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42477643
Dat je als verkoopster de kleding terug moet hangen, vind ik eerlijk gezegd niet meer dan normaal. Volgens mij is dat gewoon onderdeel van je baan. Ik geef de kleding die niet past dan ook braaf aan de dichtstbijzijnde verkoopster af zonder een spier te vertrekken of laat het fijn hangen in het pashokje.

De rest van je opmerkingen ben ik het mee eens.
pi_42477732
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen .
[..]

wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
[..]

check hierboven
[..]

als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
[..]

true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen . Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis .
[..]

ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
[..]

prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij . Lucky you .
Over dat pinnen, wat ik hierboven al zei; is meer 'n tip. Er staat 'pas aub' als je pas er door heen kan, en 'welkom' als de betaalhandeling nog niet bekend is. En ja, óveral. Dat is standaard bij die pinautomaatjes. Dus vanaf nu kan ik van jou wel verwachten dat jij weet bij welke automaat dat kan en bij welke niet, toch?

Je pakt de kleding zelf, je hangt ze ook weer zelf even terug. Bij een grote keten is 't onbegonnen werk als verkoopsters alle gepaste kleding weer terug moeten hangen. Maar goed, dat kan een verschil van mening zijn en dat blijft een verschil van mening, ik heb er zelf bij winkelen geen moeite mee om de eigendommen van die winkel, heb immers nog niet betaald, die ik pak en pas (wat op zich een service van de winkel is, laten we niet helemaal doen alsof betalen jouw enige plicht is in een winkel) weer netjes terug te hangen. Kwestie van wederzijdse beleefdheid. En wat ik al zei; vraag het de verkoopster, ik beschouw t ook als onbeleefd als die verkoopster nee zegt.

Een haaltje in kleding is niet kapot o.i.d., wij lossen het op. Knopen worden er bij gezocht, met een naald wordt 't haaltje weer terug gehaald. De kleding is voor 't gekocht is nog eigendom van de winkel, het is bij ons indien er een gaatje in de kleding zit goedkoper het zelf terug naar 't atelier te sturen dan 't te verkopen met 50% off. Het gaat mij om de klanten die echt op de korting hameren, die thuis echt niet met naald en draad de trui recht gaan zitten breien maar gewoon blij zijn dat ze een kledingstuk waar in principe niks mis mee is goedkoper hebben gekregen.

Fatsoenlijk werktempo uiteraard, ik ga echt niet zo zitten klagen als ik zelf met muziek op m'n oren klanten zit te helpen op mijn eigen tijd. Die klacht van haast vind ik dus nog steeds volledig terecht, aangezien ik echt wel m'n beleefdheid hou. Maar ik ga niet zitten stressen omdat jij je parkeerautomaat niet voldoende hebt bijgevuld, en dit duidelijk maakt door mij op te jutten.
pi_42477813
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:31 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...
Eens. Een topic over verkopers zou ook met gemak kunnen, en ook ik kan daar net zo'n verhaal over houden als in de openingspost Maar dit is een topic over de klanten.
pi_42477830
Het meest vervelende is idd wel als ze denken dat je niet slim bent of geen opleiding gedaan hebt.
Bah.
Vooroordelen.
pi_42478278
Mensen hebben tegenwoordig bijna allemaal haast en ze denken alleen maar aan zichzelf.
Als zij in een winkel komen dan moet alles gaan zoals zij willen en zoniet dan laten ze merken dat ze geirriteerd zijn.
Als mensen zich een beetje beleefder zouden opstellen dan zouden ze merken dat het allemaal wat prettiger is en dat hoeft helemaal niet zoveel tijd te kosten.
Het zal allemaal wel door de hoge levensstandaard komen waarbij men alles moet hebben en daarom ook met z'n tweeën moet werken.
Ja dan blijft er weinig tijd over om beleeft te zijn of om stress te voorkomen.
Ik ben wel eens in Engeland geweest en daar was het een stuk beleefder.
Audaces fortuna juvat
pi_42478303
Man, is Ict-netwerkbeheerder niets voor jou? Als je zo'n hekel aan klanten hebt zit je echt op de verkeerde plaats......
pi_42478439
En lucht het op... nu je het hier allemaal ff er uit kan gooien..?


Maar ja aan gedrag van bepaald soort mensen kan je niets aan veranderen..

neem anders een ander baantje
Salsa Espańola
pi_42478561
Ga dan op de vuilniswagen staan. Heb je geen last van klagerds.
JOHNNY HEITINGA
pi_42478634
dit is toch 'n klaagtopic? Waarom staan hier dan toch altijd mensen zich af te vragen waarom iemand klaagt?
Wat ik al zei; ik ga niet in een klaagtopic vertellen wat ik allemaal waardeer aan mijn baantje, maar voor de duidelijkheid: er zijn ook positieve dingen. Dus nee, ik neem geen ontslag, maar dank voor de tip
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:22:29 #40
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42478706
Misschien moet je eens wat klantgerichter gaan werken en zorgen dat je enig kennis van zaken hebt.
pi_42478912
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:19 schreef Taurus het volgende:
dit is toch 'n klaagtopic? Waarom staan hier dan toch altijd mensen zich af te vragen waarom iemand klaagt?
Ik denk dat vele mensen zich herkennen in het verhaal van jou en die mensen hebben nu eenmaal een bord voor hun kop.
Audaces fortuna juvat
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:33:59 #42
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_42479026
Weetje wat gaar is.

Geen eten in de kledingwinkel.

Want als je een frikandel eet worden de kleren ook echt vies
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_42479466
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:22 schreef Oksel het volgende:
Misschien moet je eens wat klantgerichter gaan werken en zorgen dat je enig kennis van zaken hebt.
Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneus
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:06:43 #44
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42479855
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneus
Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
pi_42479926
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:06 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
Dan moet je niet naar de sting gaan!
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:11:42 #46
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_42480001
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Gelijk heb je, dat ik daar niet eerder op ben gekomen
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:34:21 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42480551
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:40 schreef Taurus het volgende:
Een haaltje in kleding is niet kapot o.i.d., wij lossen het op. Knopen worden er bij gezocht, met een naald wordt 't haaltje weer terug gehaald. De kleding is voor 't gekocht is nog eigendom van de winkel, het is bij ons indien er een gaatje in de kleding zit goedkoper het zelf terug naar 't atelier te sturen dan 't te verkopen met 50% off. Het gaat mij om de klanten die echt op de korting hameren, die thuis echt niet met naald en draad de trui recht gaan zitten breien maar gewoon blij zijn dat ze een kledingstuk waar in principe niks mis mee is goedkoper hebben gekregen.
een haaltje in je kleren = kapot, dus korting.
Je moet echt niet van mensen verwachten dat ze thuis hun pas gekochte kleren gaan verstellen. Kom op zeg!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:34:26 #48
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_42480555
Haha dat "pinprobleem" dat ken ik. Mensen slaan soms echt door met die pasjes!!

Ik heb er alleen niet die ergernis bij die jij hebt Taurus. Ik maak er meestal nog een geintje over en kijk de klant
zogenaamd streng aan en zeg "Had ik al gezegd dat u mocht beginnen met pinnen?!!!" Als ik een diep decolleté
heb buig ik me daarbij nog voorover ook en vertel ze dat we hier verdorie niet bij de Albert Heijn zijn

Maar ja, euh....ik werk in een anders soort winkel waar zo'n reactie misschien wat gepaster is

Mijn ergernissen over klanten zijn anders van aard. Ik irriteer me vaak aan mensen die Engels spreken met zo'n
zwaar accent dat ik het niet eens als Engels herken. Ik begrijp die mensen ook niet, je weet dat je in een ander
land bent. Kun je dan niet eens proberen om "normaal" Engels te praten

Maar ook daar maak ik me er wel weer met een grapje vanaf door te zeggen dat ik Engels op school heb
geleerd en dat mijn leraar altijd vond dat ik het maar zozo deed, maar dat ik wel zeker wist dat als klant
dezelfde leraar had gehad dat hij pas echt iemand voor zich had die slecht Engels spreekt

Doorgaans krijg ik dan een antwoord als: "I come from Ireland....
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:38:55 #49
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42480679
Wat is er godverdomme gebeurd met klantvriendelijkheid????

"Oh ik zie dat u wil pinnen, moment hoor."

"U neemt die kleding toch niet? Hangen wij wel terug hoor, daar worden we voor betaald tenslotte."

"Een haaltje in die broek. Tja, ik denk niet dat ik daar korting op mag geven. Ik kan het wel even vragen?"

Enz. enz.

Damn!!!!
pi_42481575
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:34 schreef Faat het volgende:

Doorgaans krijg ik dan een antwoord als: "I come from Ireland....
Doodleuk zeggen: "Ah, now we've found the problem"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')