abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42476423
Ik heb als bijbaantje verkoopster in 'n kledingwinkel en 't gedrag van klanten is daar altijd weer 'n punt van ergernis. Hier even een paar punten waar mensen als ik over 't algemeen gek van worden, misschien helpt 't. Dus kijk even of je jezelf daarin herkent als irritante klant:

* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.

* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?' Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.

* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.

* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).

* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.

* Honden.. Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.

* Aannemen dat de caissiere zo dom is als 't achtereind van 'n varken. Zo'n geirriteerd met ogen rollend gezicht trekken als ik in de eerste instantie niet begrijp wat de klant wil. Ik merk gewoon dat geen enkele vergissing van mij door de beugel kan aangezien ze dan meteen in hun vooroordeel bevestigd worden, je ziet 't ze denken, sterker nog, je hoort 't soms ook nog: "Ja, dat snap jij natuurlijk niet".

* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......

Dit lijkt me wel even voldoende, kan er ongetwijfeld op nog meer komen maar dit zijn de ergste. Mocht je jezelf er in herkennen, in 1 van de punten, doe er dan wat aan.
pi_42476470
neem ontslag!
pi_42476495
leuk werk heb je man
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_42476507
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_42476519
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
pi_42476521
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
leuk werk heb je man
Zeg dit is 'n klaagtopic Lijkt me niet de bedoeling dat ik er ook nog bij ga schrijven wat ik allemaal wél gezellig en leuk vind aan dit baantje.
pi_42476555
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
! ! !
Scheren is voor schapen!
pi_42476587
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Kentaro het volgende:
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
Precies aan mij aanpast... Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:54:06 #9
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_42476635
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:54:25 #10
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42476643
Kortom: onfatsoenlijke mensen moeten dood? Volledig mee eens!
Ik heb al een boek.
pi_42476655
welke winkel werk je? grote keten of stand alone zaakje?
Hooray for boobies!
pi_42476686
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Precies aan mij aanpast... Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
quote:
* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken
Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:00:01 #13
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42476781
Ik vind dat TS in zoverre gelijk heeft dat de fatsoensnormen bij sommige mensen ver te zoeken zijn. Uiteraard is dit part of the job, maar dit roept ook ergernissen op bij fatsoenlijke klant.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:00:11 #14
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_42476788
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
pi_42476838
Werk je bij de zeeman ofzo?
Even helemaal weg.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:05:42 #16
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_42476938
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
pi_42477017
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:54 schreef PirE het volgende:
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
Een applausje.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:12:55 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42477091
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?

Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Vampire Romance O+
pi_42477096
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:56 schreef Kentaro het volgende:

[..]


[..]

Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:14:31 #20
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_42477133
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:05 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
Een duur shirtje wat redelijk beschadigd is hing hij zo weer terug zonder iets aan de prijs te veranderen. Oftewel, als iemand anders er niet op let doet deze een miskoop!
pi_42477139
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:12 schreef MouseOver het volgende:
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?

Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:14:55 #22
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42477140
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
Ik vind dat jij een kutvergelijking maakt, want:

- We zijn niet in Amerika
- Jij kunt ook onder een tram komen
- Wat jij in The Sting hebt meegemaakt is niet terzake doende
Ik heb al een boek.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:16:45 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42477184
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:14 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.
Vampire Romance O+
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:18:43 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42477225
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:45 schreef Taurus het volgende:
* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.
tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen .
quote:
* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?' Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.
wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
quote:
* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.
check hierboven
quote:
* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).
als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
quote:
* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.
true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen . Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis .
quote:
* Honden.. Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.
ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
quote:
* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......
prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij . Lucky you .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:19:50 #25
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42477245
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_42477261
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:16 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.
Ik blijf dan nog steeds heel beleefd glimlachen hoor Ik ben gewoon van jongs af aan gewend te vragen 'kan ik pinnen' of 'ik wil graag pinnen'. Gewoon even aangeven hoe je gaat betalen, ik vind dat niet uitzonderlijk beleefd.
Sowieso zijn dit ergernissen die ik hier uit, niet in de winkel, klant is koning niet waar.. ? Veel mensen weten niet dat de caissiere de pinautomaat in werking moet stellen door 'n druk op de knop, op deze manier weten toch 'n aantal mensen 't wel.
pi_42477354
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:19 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.
Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.
pi_42477505
ik vind dat TS wel een punt heeft, ik irriteer me ook altijd aan dat soort klanten (als klant zijnde dus)
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:31:29 #29
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42477540
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.
Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:31:38 #30
97348 Matness
Matt about you
pi_42477543
neem ontslag zeg.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:36:38 #31
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42477643
Dat je als verkoopster de kleding terug moet hangen, vind ik eerlijk gezegd niet meer dan normaal. Volgens mij is dat gewoon onderdeel van je baan. Ik geef de kleding die niet past dan ook braaf aan de dichtstbijzijnde verkoopster af zonder een spier te vertrekken of laat het fijn hangen in het pashokje.

De rest van je opmerkingen ben ik het mee eens.
pi_42477732
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen .
[..]

wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
[..]

check hierboven
[..]

als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
[..]

true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen . Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis .
[..]

ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
[..]

prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij . Lucky you .
Over dat pinnen, wat ik hierboven al zei; is meer 'n tip. Er staat 'pas aub' als je pas er door heen kan, en 'welkom' als de betaalhandeling nog niet bekend is. En ja, óveral. Dat is standaard bij die pinautomaatjes. Dus vanaf nu kan ik van jou wel verwachten dat jij weet bij welke automaat dat kan en bij welke niet, toch?

Je pakt de kleding zelf, je hangt ze ook weer zelf even terug. Bij een grote keten is 't onbegonnen werk als verkoopsters alle gepaste kleding weer terug moeten hangen. Maar goed, dat kan een verschil van mening zijn en dat blijft een verschil van mening, ik heb er zelf bij winkelen geen moeite mee om de eigendommen van die winkel, heb immers nog niet betaald, die ik pak en pas (wat op zich een service van de winkel is, laten we niet helemaal doen alsof betalen jouw enige plicht is in een winkel) weer netjes terug te hangen. Kwestie van wederzijdse beleefdheid. En wat ik al zei; vraag het de verkoopster, ik beschouw t ook als onbeleefd als die verkoopster nee zegt.

Een haaltje in kleding is niet kapot o.i.d., wij lossen het op. Knopen worden er bij gezocht, met een naald wordt 't haaltje weer terug gehaald. De kleding is voor 't gekocht is nog eigendom van de winkel, het is bij ons indien er een gaatje in de kleding zit goedkoper het zelf terug naar 't atelier te sturen dan 't te verkopen met 50% off. Het gaat mij om de klanten die echt op de korting hameren, die thuis echt niet met naald en draad de trui recht gaan zitten breien maar gewoon blij zijn dat ze een kledingstuk waar in principe niks mis mee is goedkoper hebben gekregen.

Fatsoenlijk werktempo uiteraard, ik ga echt niet zo zitten klagen als ik zelf met muziek op m'n oren klanten zit te helpen op mijn eigen tijd. Die klacht van haast vind ik dus nog steeds volledig terecht, aangezien ik echt wel m'n beleefdheid hou. Maar ik ga niet zitten stressen omdat jij je parkeerautomaat niet voldoende hebt bijgevuld, en dit duidelijk maakt door mij op te jutten.
pi_42477813
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:31 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...
Eens. Een topic over verkopers zou ook met gemak kunnen, en ook ik kan daar net zo'n verhaal over houden als in de openingspost Maar dit is een topic over de klanten.
pi_42477830
Het meest vervelende is idd wel als ze denken dat je niet slim bent of geen opleiding gedaan hebt.
Bah.
Vooroordelen.
pi_42478278
Mensen hebben tegenwoordig bijna allemaal haast en ze denken alleen maar aan zichzelf.
Als zij in een winkel komen dan moet alles gaan zoals zij willen en zoniet dan laten ze merken dat ze geirriteerd zijn.
Als mensen zich een beetje beleefder zouden opstellen dan zouden ze merken dat het allemaal wat prettiger is en dat hoeft helemaal niet zoveel tijd te kosten.
Het zal allemaal wel door de hoge levensstandaard komen waarbij men alles moet hebben en daarom ook met z'n tweeën moet werken.
Ja dan blijft er weinig tijd over om beleeft te zijn of om stress te voorkomen.
Ik ben wel eens in Engeland geweest en daar was het een stuk beleefder.
Audaces fortuna juvat
pi_42478303
Man, is Ict-netwerkbeheerder niets voor jou? Als je zo'n hekel aan klanten hebt zit je echt op de verkeerde plaats......
pi_42478439
En lucht het op... nu je het hier allemaal ff er uit kan gooien..?


Maar ja aan gedrag van bepaald soort mensen kan je niets aan veranderen..

neem anders een ander baantje
Salsa Española
pi_42478561
Ga dan op de vuilniswagen staan. Heb je geen last van klagerds.
JOHNNY HEITINGA
pi_42478634
dit is toch 'n klaagtopic? Waarom staan hier dan toch altijd mensen zich af te vragen waarom iemand klaagt?
Wat ik al zei; ik ga niet in een klaagtopic vertellen wat ik allemaal waardeer aan mijn baantje, maar voor de duidelijkheid: er zijn ook positieve dingen. Dus nee, ik neem geen ontslag, maar dank voor de tip
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:22:29 #40
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42478706
Misschien moet je eens wat klantgerichter gaan werken en zorgen dat je enig kennis van zaken hebt.
pi_42478912
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:19 schreef Taurus het volgende:
dit is toch 'n klaagtopic? Waarom staan hier dan toch altijd mensen zich af te vragen waarom iemand klaagt?
Ik denk dat vele mensen zich herkennen in het verhaal van jou en die mensen hebben nu eenmaal een bord voor hun kop.
Audaces fortuna juvat
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:33:59 #42
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_42479026
Weetje wat gaar is.

Geen eten in de kledingwinkel.

Want als je een frikandel eet worden de kleren ook echt vies
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_42479466
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:22 schreef Oksel het volgende:
Misschien moet je eens wat klantgerichter gaan werken en zorgen dat je enig kennis van zaken hebt.
Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneus
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:06:43 #44
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42479855
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneus
Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
pi_42479926
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:06 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
Dan moet je niet naar de sting gaan!
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:11:42 #46
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_42480001
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Gelijk heb je, dat ik daar niet eerder op ben gekomen
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:34:21 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42480551
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:40 schreef Taurus het volgende:
Een haaltje in kleding is niet kapot o.i.d., wij lossen het op. Knopen worden er bij gezocht, met een naald wordt 't haaltje weer terug gehaald. De kleding is voor 't gekocht is nog eigendom van de winkel, het is bij ons indien er een gaatje in de kleding zit goedkoper het zelf terug naar 't atelier te sturen dan 't te verkopen met 50% off. Het gaat mij om de klanten die echt op de korting hameren, die thuis echt niet met naald en draad de trui recht gaan zitten breien maar gewoon blij zijn dat ze een kledingstuk waar in principe niks mis mee is goedkoper hebben gekregen.
een haaltje in je kleren = kapot, dus korting.
Je moet echt niet van mensen verwachten dat ze thuis hun pas gekochte kleren gaan verstellen. Kom op zeg!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:34:26 #48
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_42480555
Haha dat "pinprobleem" dat ken ik. Mensen slaan soms echt door met die pasjes!!

Ik heb er alleen niet die ergernis bij die jij hebt Taurus. Ik maak er meestal nog een geintje over en kijk de klant
zogenaamd streng aan en zeg "Had ik al gezegd dat u mocht beginnen met pinnen?!!!" Als ik een diep decolleté
heb buig ik me daarbij nog voorover ook en vertel ze dat we hier verdorie niet bij de Albert Heijn zijn

Maar ja, euh....ik werk in een anders soort winkel waar zo'n reactie misschien wat gepaster is

Mijn ergernissen over klanten zijn anders van aard. Ik irriteer me vaak aan mensen die Engels spreken met zo'n
zwaar accent dat ik het niet eens als Engels herken. Ik begrijp die mensen ook niet, je weet dat je in een ander
land bent. Kun je dan niet eens proberen om "normaal" Engels te praten

Maar ook daar maak ik me er wel weer met een grapje vanaf door te zeggen dat ik Engels op school heb
geleerd en dat mijn leraar altijd vond dat ik het maar zozo deed, maar dat ik wel zeker wist dat als klant
dezelfde leraar had gehad dat hij pas echt iemand voor zich had die slecht Engels spreekt

Doorgaans krijg ik dan een antwoord als: "I come from Ireland....
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:38:55 #49
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42480679
Wat is er godverdomme gebeurd met klantvriendelijkheid????

"Oh ik zie dat u wil pinnen, moment hoor."

"U neemt die kleding toch niet? Hangen wij wel terug hoor, daar worden we voor betaald tenslotte."

"Een haaltje in die broek. Tja, ik denk niet dat ik daar korting op mag geven. Ik kan het wel even vragen?"

Enz. enz.

Damn!!!!
pi_42481575
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:34 schreef Faat het volgende:

Doorgaans krijg ik dan een antwoord als: "I come from Ireland....
Doodleuk zeggen: "Ah, now we've found the problem"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')