abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42476423
Ik heb als bijbaantje verkoopster in 'n kledingwinkel en 't gedrag van klanten is daar altijd weer 'n punt van ergernis. Hier even een paar punten waar mensen als ik over 't algemeen gek van worden, misschien helpt 't. Dus kijk even of je jezelf daarin herkent als irritante klant:

* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.

* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?' Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.

* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.

* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).

* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.

* Honden.. Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.

* Aannemen dat de caissiere zo dom is als 't achtereind van 'n varken. Zo'n geirriteerd met ogen rollend gezicht trekken als ik in de eerste instantie niet begrijp wat de klant wil. Ik merk gewoon dat geen enkele vergissing van mij door de beugel kan aangezien ze dan meteen in hun vooroordeel bevestigd worden, je ziet 't ze denken, sterker nog, je hoort 't soms ook nog: "Ja, dat snap jij natuurlijk niet".

* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......

Dit lijkt me wel even voldoende, kan er ongetwijfeld op nog meer komen maar dit zijn de ergste. Mocht je jezelf er in herkennen, in 1 van de punten, doe er dan wat aan.
pi_42476470
neem ontslag!
pi_42476495
leuk werk heb je man
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_42476507
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_42476519
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
pi_42476521
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
leuk werk heb je man
Zeg dit is 'n klaagtopic Lijkt me niet de bedoeling dat ik er ook nog bij ga schrijven wat ik allemaal wél gezellig en leuk vind aan dit baantje.
pi_42476555
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
! ! !
Scheren is voor schapen!
pi_42476587
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Kentaro het volgende:
wat een drama zeg.. ga lekker wat anders doen als je wilt dat de klant zich precies aan jou aanpast. Heb je er ooit aan gedacht jij je maar aan moet passen om het de klant (die jouw salaris betaald) naar de zin te maken.
Precies aan mij aanpast... Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:54:06 #9
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_42476635
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:54:25 #10
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42476643
Kortom: onfatsoenlijke mensen moeten dood? Volledig mee eens!
Ik heb al een boek.
pi_42476655
welke winkel werk je? grote keten of stand alone zaakje?
Hooray for boobies!
pi_42476686
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Precies aan mij aanpast... Zich gewoon normaal gedraagd zou al ruim voldoende zijn hoor.
quote:
* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken
Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:00:01 #13
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42476781
Ik vind dat TS in zoverre gelijk heeft dat de fatsoensnormen bij sommige mensen ver te zoeken zijn. Uiteraard is dit part of the job, maar dit roept ook ergernissen op bij fatsoenlijke klant.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:00:11 #14
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_42476788
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
pi_42476838
Werk je bij de zeeman ofzo?
Even helemaal weg.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:05:42 #16
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_42476938
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
pi_42477017
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:54 schreef PirE het volgende:
En wat krijg ik als ik mezelf er niet in herken?
Een applausje.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:12:55 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42477091
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?

Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Vampire Romance O+
pi_42477096
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:56 schreef Kentaro het volgende:

[..]


[..]

Wat heeft dit met normaal gedragen van de klant te maken? Als ik haast heb, maar toch nog mijjn zuurverdiende geld bij jou wil ruilen voor een stukje textiel, kun je natuurlijk ook een beetje meewerken
Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:14:31 #20
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_42477133
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:05 schreef Max_Dark het volgende:

[..]

Hangt ie et zomaar weer terug als je et niet koopt? NAJAAHH! Onbeschoft!
Een duur shirtje wat redelijk beschadigd is hing hij zo weer terug zonder iets aan de prijs te veranderen. Oftewel, als iemand anders er niet op let doet deze een miskoop!
pi_42477139
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:12 schreef MouseOver het volgende:
Klanten zijn een lastige bijkomstigheid nietwaar?

Met sommige punten heb je gelijk, maar je pinopmerking is bijvoorbeeld weer gezeik.
Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:14:55 #22
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_42477140
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef RenzoBrad het volgende:
Ik vind dat jij niets te klagen hebt, want:

-In Amerika is het normaal dat je kledingstukken meeneemt naar de paskamer en deze hoef je niet zelf terug te hangen, dat doen de medewerksters. Je mag het gewoon lekker laten liggen

-Je kunt ontslag nemen

-Was tijdje terug in The Sting, zag daar een supermooi shirtje wat wel duur was. Anyway, wilde hem wel graag hebben dus ik naar de kassa. Sta ik daar in de rij, zie ik ineens dat er een gaatje ter hoogte van de schouder in het shirtje zit. Redelijk goed zichtbaar. Dus ik terug naar boven, gevraagd of er nog een ander shirtje was maar helaas 't was nog de enige Zegt die gast dat ie me wel een tientje korting mag geven, ik zeg dat doen we niet voor zo'n duur shirtje. En wat doet die gast doodleuk, hangt 't shirtje gewoon weer terug....

Personeel van kleidingwinkels....
Ik vind dat jij een kutvergelijking maakt, want:

- We zijn niet in Amerika
- Jij kunt ook onder een tram komen
- Wat jij in The Sting hebt meegemaakt is niet terzake doende
Ik heb al een boek.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:16:45 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42477184
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:14 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is gewoon 'n dingetje waar je je als caissiere aan gaat ergeren, als 't keer op keer op keer gebeurt. Geen onbeschoft gedrag op zich, maar wel 'n beetje vreemd.
Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.
Vampire Romance O+
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:18:43 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42477225
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:45 schreef Taurus het volgende:
* Pinnen. Niet in élke winkel kan pinnen automatisch nog vóór de caissiere alles gescanned heeft! Over 't algemeen kan dat nog steeds alleen in supermarkten, en bovendien kun je 't zien, 'pas a.u.b.' en niet 'welkom'. Allemaal klanten die als 'n gek hun pasje al door dat automaatje gaan raggen, echt 3 of 4 keer, niet begrijpend dat dat niet kan.. :'( Zeg voor de beleefdheid gewoon even 'ik wil graag pinnen', of 'kan ik pinnen?'. Niks mis mee hoor.
tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen .
quote:
* kleding zelf terug hangen.. Als je dan echt geen zin hebt om je enorme stapel zelf weer terug te brengen, loop dan gewoon op 'n verkoopster af en vraag 'kunt u deze terug hangen voor mij', gewoon waar 't op staat. Geen laffe smoezen als 'als ik 't zelf terug hang wordt 't echt 'n zooitje hoor' (so what) en 'moet ik dit zelf terug hangen?' Als je 't zo vraagt krijg je natuurlijk een 'ja, dat is wel de bedoeling' van mij.
wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
quote:
* kleding in pashokje laten hangen of gewoon aan ander rek hangen. Geldt eigenlijk dezelfde oplossing voor als hierboven beschreven staat, heb je er echt geen zin in, vraag dan gewoon of iemand anders 't kan doen. Lekker moeilijk zeg. Goede manieren kennen noemen we dat.
check hierboven
quote:
* Ook 'n hele erge: kortingjagers. Je best doen om een broek te vinden met 'n minuscuul haaltje en dan de volgende conversatie met de caissiere aan gaan. "Goedemiddag, kijk, hier zit een haaltje. Ja het is de laatste in mijn maat en ik vind 'm eigenlijk wel heel mooi". En dan? Dan verwachten dat de korting je direct op een presenteerblaadje wordt aangereikt, want zegt vervolgens niks meer. "ja.. Ja dat is lastig dan. Maar ik denk dat dat nog wel met 'n naaldje naar binnen te werken is hoor". Klant dwingen tot opbiechting van eigenlijke wens: "ja... ja misschien.. maar ik vind eigenlijk dat er gewoon wat af moet.. van de prijs".. Dat je 't uit je strot krijgt vind ik op zich al 'n applausje waard, die broeken kosten al niks, zijn niet van de hoogste kwaliteit, en als 't opgelost wordt is de klant in kwestie eigenlijk nog steeds niet tevreden want kortingsplan mislukt. (let op, het gaat hier om een hááltje he, niet om een enorm gat. Een haaltje is heel simpel weer te corrigeren).
als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
quote:
* Kinderen. Goed, dit is niet voor iedereen haalbaar maar echt, laat je kids van 3 of 4 thuis of in 'n karretje of voed ze op zo'n manier op dat ze weten dat rondrennen in 'n winkel en gillen en huilen niet door iedereen schattig en leuk gevonden wordt. En dit zeg ik dan eigenlijk voor de klant, omdat ik juist meer last heb van de klant die tegen mij gaat zeuren of die kinderen niet hun mond kunnen houden dan dat ik last heb van die kinderen.
true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen . Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis .
quote:
* Honden.. Spreekt al voor zich lijkt me, hoort niet in 'n kledingwinkel. Zelfde geldt voor sigaretten en patat.
ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
quote:
* haast hebben. Heeft de caissiere niks mee te maken, en ik kan je garanderen dat op 't moment dat jij op je horloge gaat kijken, chagrijnig gaat zuchten en kreunen als de caissiere een geldrolletje moet open maken of als er 'n collega iets vraagt, met voeten gaat tappen, etc. etc. ik daar niet harder van ga werken......
prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij . Lucky you .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:19:50 #25
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42477245
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als jij vriendelijk blijft doen wel ja, natuurlijk.
Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_42477261
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:16 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat kan, maar je klaagt dat klanten doen alsof je een domme koe bent als je een foutje maakt of ze niet begrijpt terwijl je klanten nu eigenlijk op dezelfde manier benaderd als ze hun pas te snel door je sleuf halen.
Ik blijf dan nog steeds heel beleefd glimlachen hoor Ik ben gewoon van jongs af aan gewend te vragen 'kan ik pinnen' of 'ik wil graag pinnen'. Gewoon even aangeven hoe je gaat betalen, ik vind dat niet uitzonderlijk beleefd.
Sowieso zijn dit ergernissen die ik hier uit, niet in de winkel, klant is koning niet waar.. ? Veel mensen weten niet dat de caissiere de pinautomaat in werking moet stellen door 'n druk op de knop, op deze manier weten toch 'n aantal mensen 't wel.
pi_42477354
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:19 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Nee, hoe dan ook moet jij vriendelijk blijven doen. Zeker in een servicegerichte winkel als een kledingwinkel. Dat het vervelend is dat er zulke klanten zijn, ja, dat is jammer.
Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.
pi_42477505
ik vind dat TS wel een punt heeft, ik irriteer me ook altijd aan dat soort klanten (als klant zijnde dus)
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:31:29 #29
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_42477540
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik blijf ook vriendelijk doen, ik ga alleen niet mee haasten met de klant als deze mij niet op 'n normale manier behandeld. Ik ben geen machine, ik kan niet mezelf instellen dat ik 't zo blijf doen zoals in 't boekje staat. Het gaat hier om 'n handeling tussen twee weldenkende normale mensen, dus mag ik best van enige beleefdheid uit gaan.
Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:31:38 #30
97348 Matness
Matt about you
pi_42477543
neem ontslag zeg.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:36:38 #31
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42477643
Dat je als verkoopster de kleding terug moet hangen, vind ik eerlijk gezegd niet meer dan normaal. Volgens mij is dat gewoon onderdeel van je baan. Ik geef de kleding die niet past dan ook braaf aan de dichtstbijzijnde verkoopster af zonder een spier te vertrekken of laat het fijn hangen in het pashokje.

De rest van je opmerkingen ben ik het mee eens.
pi_42477732
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

tja, niet de schuld van de klanten. Je kunt niet van ons verwachten dat wij precies bijhouden waar het wel en niet kan. Ik was een keer zo haastig met pinnen dat ik nog voor m'n beurt pinde en zodoende de aankoop van een andere persoon had betaald. Was nog een heel gedoe om dat op te lossen .
[..]

wij komen om te shoppen, niet om kleren terug te hangen. Als ik kleren terug hang, doe ik dat meestal wel op de juiste plek, maar sommige winkels zijn zo onoverzichtelijk ingericht dat ik ze lukraak ergens terughang. Jullie lopen toch rond door de winkel om de kleren weer goed te hangen? Als wij alles volgens het boekje doen, kunnen jullie de hele dag aan de koffie. Lijkt me ook niet de bedoeling, eh.
[..]

check hierboven
[..]

als wij iets kopen, hebben we recht op een product dat in perfecte staat verkeert. Ik ga echt niet zelf met naald en garen aan de slag om een onvolkomenheid aan een trui recht te breien. Net als wanneer je een tv koopt en er zit een diepe kras op de bovenkant. Dan zeg je ook niet als verkoper: leg er maar een kleedje op, dan zie je het niet meer.
[..]

true. Van de week was ik in een schoenenzaak en er waren kinderen tikkertje aan het spelen . Die kids moeten de winkel uitgeschopt worden, maar er werd niks van gezegd, want de moeder was druk aan het schoenen passen en als ze haar met haar kids wegjagen, lopen ze een klant mis .
[..]

ook waar. Eten hoor je sowieso niet in de winkel te doen. In dezelfde schoenenzaak als hierboven, zag ik ook drie varkentjes met een broodje Bart binnen lopen. Overal met hun beboterde vingertjes aan zitten enzo.
[..]

prima, maar ik mag van jou wel een fatsoenlijk werktempo verwachten. Je gaat niet met je collega's zitten beppen als je een klant helpt, je hebt geen muziek op (ja, zelfs dát kom ik tegen) en je doet er geen 5 minuten over om iets in te pakken (waarbij je het nog eens fout doet, er weer nieuw papier omheen moet --> maakte ik mee in een kledingwinkel). Dus zolang je gewoon doet waar je voor aangenomen bent, krijg je geen problemen met mij . Lucky you .
Over dat pinnen, wat ik hierboven al zei; is meer 'n tip. Er staat 'pas aub' als je pas er door heen kan, en 'welkom' als de betaalhandeling nog niet bekend is. En ja, óveral. Dat is standaard bij die pinautomaatjes. Dus vanaf nu kan ik van jou wel verwachten dat jij weet bij welke automaat dat kan en bij welke niet, toch?

Je pakt de kleding zelf, je hangt ze ook weer zelf even terug. Bij een grote keten is 't onbegonnen werk als verkoopsters alle gepaste kleding weer terug moeten hangen. Maar goed, dat kan een verschil van mening zijn en dat blijft een verschil van mening, ik heb er zelf bij winkelen geen moeite mee om de eigendommen van die winkel, heb immers nog niet betaald, die ik pak en pas (wat op zich een service van de winkel is, laten we niet helemaal doen alsof betalen jouw enige plicht is in een winkel) weer netjes terug te hangen. Kwestie van wederzijdse beleefdheid. En wat ik al zei; vraag het de verkoopster, ik beschouw t ook als onbeleefd als die verkoopster nee zegt.

Een haaltje in kleding is niet kapot o.i.d., wij lossen het op. Knopen worden er bij gezocht, met een naald wordt 't haaltje weer terug gehaald. De kleding is voor 't gekocht is nog eigendom van de winkel, het is bij ons indien er een gaatje in de kleding zit goedkoper het zelf terug naar 't atelier te sturen dan 't te verkopen met 50% off. Het gaat mij om de klanten die echt op de korting hameren, die thuis echt niet met naald en draad de trui recht gaan zitten breien maar gewoon blij zijn dat ze een kledingstuk waar in principe niks mis mee is goedkoper hebben gekregen.

Fatsoenlijk werktempo uiteraard, ik ga echt niet zo zitten klagen als ik zelf met muziek op m'n oren klanten zit te helpen op mijn eigen tijd. Die klacht van haast vind ik dus nog steeds volledig terecht, aangezien ik echt wel m'n beleefdheid hou. Maar ik ga niet zitten stressen omdat jij je parkeerautomaat niet voldoende hebt bijgevuld, en dit duidelijk maakt door mij op te jutten.
pi_42477813
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:31 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, je moet je niet op laten fokken. Moet je ook op geen enkele manier laten merken natuurlijk. Toch merk ik het zelfs (juist) in de duurdere kledingwinkels dat veel verkopers onbeschoft zijn. Vaak staan ze te lullen op een kluitje en als je ze wat wilt vragen kijken ze elkaar aan met zo'n vragende blik van: wie gaat deze nou weer helpen pff...
Eens. Een topic over verkopers zou ook met gemak kunnen, en ook ik kan daar net zo'n verhaal over houden als in de openingspost Maar dit is een topic over de klanten.
pi_42477830
Het meest vervelende is idd wel als ze denken dat je niet slim bent of geen opleiding gedaan hebt.
Bah.
Vooroordelen.
pi_42478278
Mensen hebben tegenwoordig bijna allemaal haast en ze denken alleen maar aan zichzelf.
Als zij in een winkel komen dan moet alles gaan zoals zij willen en zoniet dan laten ze merken dat ze geirriteerd zijn.
Als mensen zich een beetje beleefder zouden opstellen dan zouden ze merken dat het allemaal wat prettiger is en dat hoeft helemaal niet zoveel tijd te kosten.
Het zal allemaal wel door de hoge levensstandaard komen waarbij men alles moet hebben en daarom ook met z'n tweeën moet werken.
Ja dan blijft er weinig tijd over om beleeft te zijn of om stress te voorkomen.
Ik ben wel eens in Engeland geweest en daar was het een stuk beleefder.
Audaces fortuna juvat
pi_42478303
Man, is Ict-netwerkbeheerder niets voor jou? Als je zo'n hekel aan klanten hebt zit je echt op de verkeerde plaats......
pi_42478439
En lucht het op... nu je het hier allemaal ff er uit kan gooien..?


Maar ja aan gedrag van bepaald soort mensen kan je niets aan veranderen..

neem anders een ander baantje
Salsa Española
pi_42478561
Ga dan op de vuilniswagen staan. Heb je geen last van klagerds.
JOHNNY HEITINGA
pi_42478634
dit is toch 'n klaagtopic? Waarom staan hier dan toch altijd mensen zich af te vragen waarom iemand klaagt?
Wat ik al zei; ik ga niet in een klaagtopic vertellen wat ik allemaal waardeer aan mijn baantje, maar voor de duidelijkheid: er zijn ook positieve dingen. Dus nee, ik neem geen ontslag, maar dank voor de tip
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:22:29 #40
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42478706
Misschien moet je eens wat klantgerichter gaan werken en zorgen dat je enig kennis van zaken hebt.
pi_42478912
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:19 schreef Taurus het volgende:
dit is toch 'n klaagtopic? Waarom staan hier dan toch altijd mensen zich af te vragen waarom iemand klaagt?
Ik denk dat vele mensen zich herkennen in het verhaal van jou en die mensen hebben nu eenmaal een bord voor hun kop.
Audaces fortuna juvat
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:33:59 #42
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_42479026
Weetje wat gaar is.

Geen eten in de kledingwinkel.

Want als je een frikandel eet worden de kleren ook echt vies
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_42479466
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:22 schreef Oksel het volgende:
Misschien moet je eens wat klantgerichter gaan werken en zorgen dat je enig kennis van zaken hebt.
Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneus
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:06:43 #44
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42479855
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:51 schreef Taurus het volgende:

[..]

Want wat klopt er allemaal niet? Vertel 't eens, wijsneus
Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
pi_42479926
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:06 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat in de gemiddelde kledingzaak een puisterige puber staat die heel lief lacht, maar GEEN idee heeft waar het over gaat, NOCH iets kán verkopen. Ik wil een VERKOPER, die mij helpt, overtuigd hoe goed zijn product wel niet is.
Dan moet je niet naar de sting gaan!
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:11:42 #46
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_42480001
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Ja, vervelend altijd, die klanten.
Ze zouden een winkel moeten openen waar klanten verboden zijn, dan heb je het tenminste lekker rustig als verkoopster.
Gelijk heb je, dat ik daar niet eerder op ben gekomen
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:34:21 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42480551
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:40 schreef Taurus het volgende:
Een haaltje in kleding is niet kapot o.i.d., wij lossen het op. Knopen worden er bij gezocht, met een naald wordt 't haaltje weer terug gehaald. De kleding is voor 't gekocht is nog eigendom van de winkel, het is bij ons indien er een gaatje in de kleding zit goedkoper het zelf terug naar 't atelier te sturen dan 't te verkopen met 50% off. Het gaat mij om de klanten die echt op de korting hameren, die thuis echt niet met naald en draad de trui recht gaan zitten breien maar gewoon blij zijn dat ze een kledingstuk waar in principe niks mis mee is goedkoper hebben gekregen.
een haaltje in je kleren = kapot, dus korting.
Je moet echt niet van mensen verwachten dat ze thuis hun pas gekochte kleren gaan verstellen. Kom op zeg!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:34:26 #48
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_42480555
Haha dat "pinprobleem" dat ken ik. Mensen slaan soms echt door met die pasjes!!

Ik heb er alleen niet die ergernis bij die jij hebt Taurus. Ik maak er meestal nog een geintje over en kijk de klant
zogenaamd streng aan en zeg "Had ik al gezegd dat u mocht beginnen met pinnen?!!!" Als ik een diep decolleté
heb buig ik me daarbij nog voorover ook en vertel ze dat we hier verdorie niet bij de Albert Heijn zijn

Maar ja, euh....ik werk in een anders soort winkel waar zo'n reactie misschien wat gepaster is

Mijn ergernissen over klanten zijn anders van aard. Ik irriteer me vaak aan mensen die Engels spreken met zo'n
zwaar accent dat ik het niet eens als Engels herken. Ik begrijp die mensen ook niet, je weet dat je in een ander
land bent. Kun je dan niet eens proberen om "normaal" Engels te praten

Maar ook daar maak ik me er wel weer met een grapje vanaf door te zeggen dat ik Engels op school heb
geleerd en dat mijn leraar altijd vond dat ik het maar zozo deed, maar dat ik wel zeker wist dat als klant
dezelfde leraar had gehad dat hij pas echt iemand voor zich had die slecht Engels spreekt

Doorgaans krijg ik dan een antwoord als: "I come from Ireland....
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:38:55 #49
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42480679
Wat is er godverdomme gebeurd met klantvriendelijkheid????

"Oh ik zie dat u wil pinnen, moment hoor."

"U neemt die kleding toch niet? Hangen wij wel terug hoor, daar worden we voor betaald tenslotte."

"Een haaltje in die broek. Tja, ik denk niet dat ik daar korting op mag geven. Ik kan het wel even vragen?"

Enz. enz.

Damn!!!!
pi_42481575
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:34 schreef Faat het volgende:

Doorgaans krijg ik dan een antwoord als: "I come from Ireland....
Doodleuk zeggen: "Ah, now we've found the problem"
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:02:45 #51
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42483199
Mensen die in een winkel werken, en zich ergeren aan klanten
totally n00b
pi_42484072
Gisteren werd ik heel goed door beleefd en attent personeel geholpen in een kledingzaak. Komt helaas zo zelden voor dat ik nog steeds in shock rondloop.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:36:02 #53
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42484273
Waarom valt iedereen TS zo aan?
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:44:32 #54
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_42484577
TS is een schoolvoorbeeld van hoe personeel zich tegenwoordig tegen klanten gedraagt: onbeschoft, onbehoorlijk, onvriendelijk en dan nog klagen over klanten die in je winkel komen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:47:06 #55
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_42484651
TS, ben jij ook zo'n kanker breezer die elke keer iedereen begroet als je de winkel binnen loopt?

ik wil gewoon rustig winkelen, maar ik voel me dan altijd enorm aangevallen alsof je in 3 seconden 50 broeken moet kopen, enorm storend
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_42485183
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:47 schreef beertenderrr het volgende:

ik wil gewoon rustig winkelen, maar ik voel me dan altijd enorm aangevallen alsof je in 3 seconden 50 broeken moet kopen, enorm storend
In Nederland valt het best mee. Ben eens een New Yorkse kledingwinkel binnengelopen. Na drie stappen zat er al een meisje vastgeplakt dat je naar de paskamer dirigeerde en constant nieuwe broeken bleef pakken. Of haar collega toeschreeuwde (ja, SCHREEUWDE) dat ze die en die broek uit dat en dat rek moest pakken. Bijna onmogelijk om weg te komen
pi_42485380
Bij mij in de supermarkt is het ook zo irritant, dagelijks vinden we wel producten die gekoeld dienen te worden terug in een ongekoeld vak, helemaal ergens weggemoffeld. Kinderen met die kleine winkelwagentjes zijn ook leuk, vooral als ze nogal druk zijn. Klanten kunnen soms zo asociaal zijn.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_42485432
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:36 schreef TC03 het volgende:
Waarom valt iedereen TS zo aan?
Omdat degene die zo zitten te klagen op haar zichzelf herkennen in het verhaal van TS'er
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:14:43 #59
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42485605
Bij wat voor winkel of soort winkel werkt TS?
pi_42486957
ik wil eerst foto van ts om te kijken of ik wel bij haar wil komen winkelen
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:20:24 #61
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_42487739
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:47 schreef beertenderrr het volgende:
TS, ben jij ook zo'n kanker breezer die elke keer iedereen begroet als je de winkel binnen loopt?
Wat is daar mis mee? Hoort in mijn ogen wel degelijk bij klantvriendelijkheid om binnenkomende
klanten te begroeten

Lekker taalgebruik heb je trouwens wel, snotneus!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:38:33 #62
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42488387
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:20 schreef Faat het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Hoort in mijn ogen wel degelijk bij klantvriendelijkheid om binnenkomende
klanten te begroeten

Lekker taalgebruik heb je trouwens wel, snotneus!!
Bij de meeste winkels roepen die mokkels op zo'n fake toontje.
Zo van: 'zucht....ik groet iedereen maar, omdat het nu eenmaal moet van de baas.....zucht......'

[ Bericht 9% gewijzigd door Gluckskafer op 08-10-2006 19:45:02 ]
pi_42488448
is in een supermarkt net zo hoor
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_42488626
luister de klanten van tegenwoordig zijn gewoon asosciaal,je moet maar eens dagje zelf in de winkel komen staan als de uitverkoop begint...dan lullen jullie allemaal anders...
Mensen liggen altijd te zeiken,en willen altijd korting overal op...
en oje ojee als de uitverkoop begint,liggen ze in de rekken te baggeren alsof er iets voor niks te halen is.....met als gevolg dat ze met een lullig truitje van 5 euro de winkel verlaten.. Maarja ondertussen liggen alle kleren op de grond......hangen topjes en truien en broekhangers en het winkelpersoneel mag dan de zooi opruimen
pi_42489004
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:38 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Bij de meeste winkels roepen die mokkels op zo'n fake toontje.
Zo van: 'zucht....ik groet iedereen maar, omdat het nu eenmaal moet van de baas.....zucht......'
en dan neem je het hen kwalijk?
Maar zo is het wel, toch?
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:11:49 #66
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_42489612
klanten
verkopers
ha ha ha ha ha
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:16:24 #67
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42489779
Klantenservice lijkt in Nederland zo'n vreselijk vies woord te zijn. Wanneer je klanten bij binnenkomst moet begroeten, dan wordt daar op neergekeken en is dat vooral dom gedrag. Kleding die moet worden terug gehangen, blijkt niet in de taakomschrijving te staan ofzo terwijl dat er natuurlijk gewoon bij hoort. Je wordt betaald om klanten vriendelijk te woord staan, gedag te zeggen, geduldig te zijn en niet neer te kijken op mensen die wel in jouw winkel komen omdat het een keer uitverkoop is en omdat ze het anders niet kunnen betalen.

Shoppen in Nederland wordt door sommige verkoopsters hier gezien als een baan waarvoor je veel gestudeerd moet hebben en waarvoor je een hoog iq nodig hebt ( ) terwijl je ondertussen als gelduitgevende klant wordt behandeld alsof je een grote gunst wordt verleend als je een keertje voor vele euro's af mag rekenen.
pi_42490827
zoals ik al zei,kom zelf maar eens in de winkel staan
behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden zeg ik altijd...
dus als klanten komen met een grote asosciale bek,dan zet ik ze mijn winkel uit
omdat ik in de winkel sta hoef ik niet te worden behandeld als een hond.... jezus als je af en toe ziet wat de winkel binnenloopt,de helft van die mensen spreekt nog geen normaal woord nederlands......tegenwoordig is het moeilijk om de juiste voorzetsels te gebruiken in een zin.....

klant:-'' mevrouw dat ding wat in de etalage ligt,waar is dat ding''???
Verkoper: sorry wat bedoelt u?? Wat ligt er in de etalage?"" (een trui ligt niet ,maar zit op een pop gepresenteerd)
Klant: "Ja je weet wel,dat ding..." (kledingstukken heten tegenwoordig "dingen')
Verkoper: Welke etalage bedoelt u?? (6 etalages in de winkel)
Klant;" ja die daar aan de buitenkant" (duh hoe stom kun je zijn)
Verkoopster: ja meid ik wil je best helpen maar wat bedoelt u??
Klant:: JA of wat,dat trui......of wat.....hey ( laten nu net alle poppen een trui aan hebben,dus je bent nog geen steek verder)
Klant;Met die paarse strepen.....of wat.....
Verkoper; "Aha nu weet ik wat u bedoelt" (een half uur verder)
pi_42493189
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

een haaltje in je kleren = kapot, dus korting.
Je moet echt niet van mensen verwachten dat ze thuis hun pas gekochte kleren gaan verstellen. Kom op zeg!
WIJ lossen 't op. En dan is de klant teleurgesteld aangezien er geen korting af is gegaan. Haaltje is niet kapot. Duw je met 'n naald zo terug, zie je niks van. Bovendien heb ik in mijn beginpost uitgelegd dat de kleding niet super hoge kwaliteit is, en dermate goedkoop dat ik van die kortingjankerds zelf ook gewoon echt om te huilen vind.
pi_42493255
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:44 schreef LENUS het volgende:
TS is een schoolvoorbeeld van hoe personeel zich tegenwoordig tegen klanten gedraagt: onbeschoft, onbehoorlijk, onvriendelijk en dan nog klagen over klanten die in je winkel komen
Het gaat over klanten! Niet over hoe TS zich gedraagd?! Verkoopster staat niet gelijk aan slaaf, ik hoef niet alles te pikken. Dit doe ik overigens wel, maar dan uit ik hier graag mijn ongenoegen over die ervaringen. Onzinnige reactie dus.
pi_42493434
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:16 schreef Maerycke het volgende:
Klantenservice lijkt in Nederland zo'n vreselijk vies woord te zijn. Wanneer je klanten bij binnenkomst moet begroeten, dan wordt daar op neergekeken en is dat vooral dom gedrag. Kleding die moet worden terug gehangen, blijkt niet in de taakomschrijving te staan ofzo terwijl dat er natuurlijk gewoon bij hoort. Je wordt betaald om klanten vriendelijk te woord staan, gedag te zeggen, geduldig te zijn en niet neer te kijken op mensen die wel in jouw winkel komen omdat het een keer uitverkoop is en omdat ze het anders niet kunnen betalen.

Shoppen in Nederland wordt door sommige verkoopsters hier gezien als een baan waarvoor je veel gestudeerd moet hebben en waarvoor je een hoog iq nodig hebt ( ) terwijl je ondertussen als gelduitgevende klant wordt behandeld alsof je een grote gunst wordt verleend als je een keertje voor vele euro's af mag rekenen.
Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt. De kleding is nog van de winkel, jij past het, jij probeert 't. Dat is een mogelijkheid die die winkel jou geeft, en jij dient die nog niet gekochte kleding netjes te behandelen en niet op een vreemd rek te hangen of terug in de paskamers. En nogmaals; vraag aan de verkoopster of zij 't terug wil hangen en je zult bij mij in elk geval geen nee horen, dus wat is er nou zo verbazingwekkend aan die klacht van mij?
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:46:33 #72
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42493562
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:43 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is echt gewoon grote onzin, dat dat er 'natuurlijk' bij hoort (kleding terug hangen). Het is absoluut niet te veel gevraagd als de klant zélf die kleding terug hangt. De kleding is nog van de winkel, jij past het, jij probeert 't. Dat is een mogelijkheid die die winkel jou geeft, en jij dient die nog niet gekochte kleding netjes te behandelen en niet op een vreemd rek te hangen of terug in de paskamers. En nogmaals; vraag aan de verkoopster of zij 't terug wil hangen en je zult bij mij in elk geval geen nee horen, dus wat is er nou zo verbazingwekkend aan die klacht van mij?
Komt het misschien in je op dat het terug hangen van kleding wellicht gewoon in de prijs is inbegrepen en dat het bij de service hoort?

Hoe meer je hier tekeer gaat, hoe sneuer je begint te klinken overigens.
pi_42493676
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:42 schreef WonderMe het volgende:
zoals ik al zei,kom zelf maar eens in de winkel staan
behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden zeg ik altijd...
dus als klanten komen met een grote asosciale bek,dan zet ik ze mijn winkel uit
omdat ik in de winkel sta hoef ik niet te worden behandeld als een hond.... jezus als je af en toe ziet wat de winkel binnenloopt,de helft van die mensen spreekt nog geen normaal woord nederlands......tegenwoordig is het moeilijk om de juiste voorzetsels te gebruiken in een zin.....

klant:-'' mevrouw dat ding wat in de etalage ligt,waar is dat ding''???
Verkoper: sorry wat bedoelt u?? Wat ligt er in de etalage?"" (een trui ligt niet ,maar zit op een pop gepresenteerd)
Klant: "Ja je weet wel,dat ding..." (kledingstukken heten tegenwoordig "dingen')
Verkoper: Welke etalage bedoelt u?? (6 etalages in de winkel)
Klant;" ja die daar aan de buitenkant" (duh hoe stom kun je zijn)
Verkoopster: ja meid ik wil je best helpen maar wat bedoelt u??
Klant:: JA of wat,dat trui......of wat.....hey ( laten nu net alle poppen een trui aan hebben,dus je bent nog geen steek verder)
Klant;Met die paarse strepen.....of wat.....
Verkoper; "Aha nu weet ik wat u bedoelt" (een half uur verder)
Een verkoper geeft dan de simpele vraag aan de klant
"Welk kledingstuk op welke etage bedoelt u?"

Goh dan is het opeens een verhaaltje van een halve minuut. Moeilijk he nadenken.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_42493930
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:46 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Komt het misschien in je op dat het terug hangen van kleding wellicht gewoon in de prijs is inbegrepen en dat het bij de service hoort?

Hoe meer je hier tekeer gaat, hoe sneuer je begint te klinken overigens.
Dat komt niet in mij op nee, omdat het niet zo is.
Nouja, nog een keertje dan.. Sommige winkels hanteren een beleid van zelfbediening. Dit houdt in dat je zelf je kleding pakt, zelf kijkt of het goed staat, en zelf naar de kassa wandelt met je kleding. Om je heen staan verkoopsters die je zo vaak als je maar wil kan vragen om hulp, kan vragen om de kleding terug te hangen, kan vragen waar de stropdassen hangen, etc. Vinden veel mensen veel prettiger winkelen dan dat ze vanalles aangereikt krijgen van de verkoopster, maar dan lopen ze wel die extra service van het automatisch kleding terug hangen mis.

En hier laat ik 't bij wat jou betreft, gezien je laatste opmerking. Is niet nog 'n reactie waard.
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:53:47 #75
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42496282
Ik vind het juist vervelend als verkoopsters m'n kleding terug willen hangen
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')