quote:Wilders: 'Ik geloof niet in de Islam'
Gepubliceerd op zaterdag 07 oktober 2006
''Nederland staat aan de vooravond van een ‘tsunami van islamisering’. Dat zegt Wilders in een interview met de Volkskrant. Volgens hem zullen moslims de Nederlandse samenleving overspoelen en criminaliteit en overlast veroorzaken.
Volgens de lijsttrekker van Partij voor de Vrijheid zal de intolerante en gewelddadige islamatische cultuur de Nederlandse samenleving raken ‘in het hart, in onze identiteit’. Wilders noemt de islamisering het grootste probleem van Nederland.
Verband
Verder zegt Wilders dat er een rechtstreeks verband is tussen de islamitische cultuur en criminaliteit van Marokkaanse 'straatterroristen'. "Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien."
In een gematigde islam zegt hij niet te geloven. ‘Ik geloof helemaal niet in de islam. Wat krijgen we nou?’ Hij pleit in de Volkskrant voor een keiharde aanpak: Niet-westerse allochtonen zijn niet langer welkom in Nederland.
Assimilatiecontract
De al aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen.
quote:
Hmm, beetje vreemde quote neem ik aan. Alsof 1,7 miljoen mensen opeens moeten verhuizenquote:Hij pleit in de Volkskrant voor een keiharde aanpak: Niet-westerse allochtonen zijn niet langer welkom in Nederland.
Neeee nee, van belastingontduiking is géén sprake, ze heeft gewoon een hele hoge aanslag gekregen geloof ik. M'n ouders hebben een kennis die expert is, en dus is ze die gaan opzoeken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:40 schreef sigme het volgende:
Domme ik, antwoord aan Godslasteraar kwijt gemaakt.
Opnieuw: Mijn familie is misschien vreemd maar komt wel met regelmaat & met plezier bij elkaar over de vloer. En niemand verwacht ooit kadootjes, fijn he?
Belastingontduiken is uiteindelijk niet echt handig. Mijn vader doet tegenwoordig de zaken voor mijn ietwat kluizenarige oom - die ontduikt de post, uiteindelijk kom je daar niet mee weg.
Mijn tante (andere kant) heeft nog een flinke kluif gehad aan het ontwarren van de puinhoop die een andere oom naliet. Die was schizofreen. Mooiste was nog wel het stopzetten van aanslagen voor een auto die de politie in beslag had genomen en een ietsiepietsie kwijt gemaakt.
Hij heeft een gebrek aan thema's, dus de enige manier om gehoord te blijven worden is dus alleen maar harder roepen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:00 schreef Godslasteraar het volgende:
Tja, voor een stevige aanpak van al die religieuze onzin ben ik een voorstander. Geen zoete broodjes bakken wat dat betreft. Maar Wilders maakt er nu wel een vertoning van, sjonge jonge. En als ie er nu nog een echte Alan B'Stard-act van maakte, o.k., maar dit is gewoon sneu. En dat terwijl het een gewaardeerd kamerlid van de VVD was die het ook goed deed naar het schijnt. Mischien dat ie door al dat gedoe van de laatste jaren psychisch een beetje beschadigd is.
Oh ja, dat stond ook in mijn gewiste antwoord. Ik denk niet dat ik geld kan besparen met een kantoortje, maar wel een hoop frustratie. Helaas begin ik altijd te laat met zoeken naar een kantoor dat de opdracht wil aannemen, ze zitten altijd vol.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Neeee nee, van belastingontduiking is géén sprake, ze heeft gewoon een hele hoge aanslag gekregen geloof ik. M'n ouders hebben een kennis die expert is, en dus is ze die gaan opzoeken.
Een vriend van mij liet laatst een afrekening zien. Die had een kantoortje ingezet voor zijn belastingen. Koste 120/130 euro, en leverde hem 1700 euro aan teruggave op. Ik heb het al vaker tegen m'n zus gezegd dat ze dat beter kan uitbesteden. Zo'n kantoortje zet er een handtekening onder, en dan is het ook gewoon klaar, met een minimum aan gezeur.
Oh, ik ben niet -niet in het minst- beledigd hoorquote:verder had ik je familie beter "merkwaardig" kunnen noemen, met de Belgische betekenis![]()
Maar dat snap ik dus niet, er zijn genoeg thema's. Hij zou bv van de toetreding van Turkije een thema kunnen maken, en wel door een referendum te beloven of iets dergelijks. Gekozen burgemeester, Betuwelijn, HSL-lijn en al die bodemloze putten. Het enorme aatal analfabeten onder moslim vrouwen/meisjes. (een prima stok om links mee om de oren te slaan). Extreem lage effectieviteit van de Nederlandse politie en justitie vergeleken met Duitsland. Maar met de manier waarop hij nu tekeer gaat jaagt hij zelfs de laatste kiezers, m.u.v. JohnDope, weg.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hij heeft een gebrek aan thema's, dus de enige manier om gehoord te blijven worden is dus alleen maar harder roepen.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:15 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb niet zo'n rare familie. Ja, eentje dan. Die heeft na een stads leventje een bouwvalboerdeij in Drente gekocht en is daar met haar vent schapen gaan houden. Ze heeft een saai kantoorbaantje maar in haar vrije tijd discussieert ze politiek op internet en klust ze in het huis. Als ze op vakantie gaat, gaat ze het liefst naar een woestijn en als het even kan loopt ze het liefst bloot. Ja, en als we op visite gaan krijgen we altijd van die zelfgebakken appeltaarten, die eet ik dan uit fatsoen maar op.
Jaaaaa! geweldigquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:14 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
"Toen ik voor het laatst zo met je vader zwierde, toen zat jij nog warmpjes in mamma's buik, Frank." "Ja, dat weet ik, moeder, want daar ben ik voor behandeld."
truste dan maarquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:23 schreef sigme het volgende:
Hoe dan ook, het was vandaag een goede fok-dag, zoveel complimenten krijg ik zelden.
Ik ga te neste. 'trusten allemaal!.
En die moeder die ervan overtuigd is dat haar zoon homo isquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:31 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Jaaaaa! geweldigMoeder en zoon. Die aflevering waarin de zoon samen met moeder winkelt, en hij het publiek toevertrouwd dat hij een "lekkere blonde del" wil is ook geweldig
ik heb een vermoeden dat Drugshond óf eMule de sporen heeft gegeven, óf een greep in de kast heeft gedaanquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:27 schreef Reya het volgende:
[..]
En die moeder die ervan overtuigd is dat haar zoon homo is![]()
Minder mensen = meer mensquote:Respect: nog een lange weg te gaan
ROTTERDAM - De voorbeelden van respectloos gedrag liggen voor het oprapen. Toch ziet premier Balkenende een revival van de normen en waarden. Die zou te danken zijn aan zijn kabinet.
Het offensief voor normen en waarden is een groot succes, vindt premier Balkenende. ,,Fatsoen is geen vies woord meer,’’ zei de premier vorige week in het debat over de Miljoenennota.
Maar hoe tevreden Balkenende zich in de Kamer ook toonde over het aandeel van zijn kabinet hierin, er is nog een lange weg te gaan wat betreft respectvol met elkaar omgaan. De PvdA constateerde juist dat het onderling respect tegenwoordig ‘steeds minder vanzelfsprekend’ is. Daarom komt partijleider Bos met een actieplan tegen ‘hufterigheid, overlast en asociaal gedrag’.
Een greep uit de incidenten van de afgelopen week lijken de PvdA’er gelijk te geven. Een oudere man in Den Haag wordt met zijn eigen rollator om de oren geslagen. In Woerden trappen bromfietsers iemand zonder reden van de fiets. Bij Utrecht-Ajax klinken massaal kwetsende spreekkoren. Een Rotterdammer zet naaktfoto’s van zijn ex-vriendin op internet uit woede om het einde van hun relatie.
Cultuurhistoricus Thomas von der Dunk is verbaasd over de borstklopperij van de premier. ,,In de discussie blijven de oorzaken van respectloos met elkaar omgaan buiten beschouwing,’’ zegt Von der Dunk. ,,En de overheid geeft zelf het slechte voorbeeld.’’
Of het respect in Nederland toe- of afneemt, is moeilijk vast te stellen. ,,In deze egalitaire samenleving is wel veel minder respect voor gezag,’’ zegt Von der Dunk. ,,In Duitsland luistert men naar de politie, hier niet.’’
De cultuurhistoricus vermoedt dat bij veel incidenten alcohol in het spel is. ,,We drinken te veel. Maar daar doet de overheid niets aan, want dat is economisch niet profijtelijk. ’’
Dat het aantal voorbeelden van respectloos gedrag binnen één week voor het oprapen ligt, vloeit voort uit de vermenging van midden- en volksklasse. ,,Dat is een belangrijke factor,’’ volgens de cultuurhistoricus. ,,Vroeger was er bijvoorbeeld ook zinloos geweld, maar kwam de middenklasse daar niet direct mee in contact. Door de vermenging van beide klassen is het gebrek aan respect veel zichtbaarder voor de middenklasse en daardoor een veel belangrijker onderwerp dan vroeger. Er is bovendien sprake van een versofting: de overheid durft niet op te treden en geeft ook zelf niet altijd het goede voorbeeld.’’
Von der Dunk doelt bijvoorbeeld op taalgebruik en gedrag - zo noemde minister Zalm zijn collega Verdonk een ‘takkenwijf’ - of het niet ingrijpen bij tv-programma’s als De Gouden Kooi. ,,De overheid zou een Endemoltax moeten invoeren, zodat dergelijke programma’s financieel niet meer aantrekkelijk zijn.’’
We hebben bovendien allemaal haast in een land waar zestien miljoen mensen op elkaars lip zitten. Von der Dunk: ,,Ik word ook geïrriteerd als iemand de laatste parkeerplek voor mijn neus wegkaapt.’’ De normen-en- waardendiscussie kan nog sterk verbeteren, meent Von der Dunk. ,,We moeten praten over de oorzaken van onfatsoenlijk gedrag.’’
quote:Zondag in Buitenhof
> De koers van een partij in nood
De lijsttrekker van D66 Alexander Pechtold over hoe hij de negatieve spiraal van zijn partij kan keren.
> Een van de laatste taboes: versoepeling van het ontslagrecht
Het ontslagstelsel in Nederland is een ' lawyer's paradise'. Dat is historisch zo gegroeid.Prof. mr. Paul van der Heijden, hoogleraar arbeidsrecht en kroonlid van de SER vindt het de hoogste tijd voor modernisering.Kandidaat Tweede Kamerlid van de PvdA Ton Heerts is daar tegen. En ondernemer Anne-Marie Rakhorst weet als geen ander hoe het in de praktijk werkt.
> Op naar een nieuw Nederland
Prof.dr. Halleh Ghorashi , bijzonder hoogleraar op de Pavem - leerstoel, houdt vrijdag 13 oktober haar oratie. In Buitenhof blikt zij hierop vooruit. Zij maakt zich zorgen over het integratiedebat. Zij geeft antwoord op de vraag hoe Nederland tot een geslaagde multiculturele samenleving kan komen.
> Dichter bij de politiek
Met, op de dag van de gemeenteraadsverkiezingen in zijn land, de Belgische schrijver en dichter Tom Lanoye.
Columnist:
Ronald Plasterk
in de jaren zestig dachten ze dat in 2000 twintig miljoen mensen in Nederland zouden wonen, in mijn geboorteplaats waren toen plannen om over een kreek te bouwen omdat ze groeistad waren toen, in werkelijkheid echter begon men pas ergens in 2000 die sprong over de kreek te maken, toen pas werd dat noodzakelijk.. voorspellen blijft lastigquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Minder mensen = meer mens.
Komen ze nu achter. Hadden ze in de jaren 60 ten tijde van die gastarbeiders eens moeten doen.
Grappig genoeg hoor je er in de politiek geen ene hond over. Fatsoen moet je doen, maar verzin dan eens echte oplossingen.
quote:Von der Dunk doelt bijvoorbeeld op taalgebruik en gedrag - zo noemde minister Zalm zijn collega Verdonk een ‘takkenwijf’ - of het niet ingrijpen bij tv-programma’s als De Gouden Kooi. ,,De overheid zou een Endemoltax moeten invoeren, zodat dergelijke programma’s financieel niet meer aantrekkelijk zijn.’’
03:00 naar bed ook 08:00 op, s'weekends slaap ik altijd 2x op 1 dag.quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:21 schreef sigme het volgende:
![]()
Pain au chocolat in de oven..
Goeiemorgen!
Half tien naar bed, 8 uur op.. hmmmmmmmmmmmm![]()
quote:Wat mij vooral in het protestantisme bevalt, is het rechtstreeks contact met het hogere. Gewoon jij en het geloof. En de dominee die je daarbij op weg helpt, en je niet in de weg staat.
Waarom dan?quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
03:00 naar bed ook 08:00 op, s'weekends slaap ik altijd 2x op 1 dag.
s'-middags en s'-nachts
Het blijft vervelend, dat eeuwige getrek aan je portefeuille. Dat is eigenlijk de essentie van het dagelijks bestaan op aarde. De buitenwereld wil je geld hebben, en jijzelf wil het geld niet uit handen geven. Of beter, jijzelf moet het geld niet willen uitgeven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, dat stond ook in mijn gewiste antwoord. Ik denk niet dat ik geld kan besparen met een kantoortje, maar wel een hoop frustratie. Helaas begin ik altijd te laat met zoeken naar een kantoor dat de opdracht wil aannemen, ze zitten altijd vol.
Ach, wat heet gewoon. Ik heb met de grote meerderheid van mijn (zeer burgerlijke) familie geen enkel contact, en mocht m'n oma overlijden zal dat contact vermoedelijk tot 0 reduceren. Het contact met m'n vaders familie ís in feite al niet bestaand.quote:Oh, ik ben niet -niet in het minst- beledigd hoor. Vroeger noemden we (en ze) ons gewoon alternatief. Reuze alternatief..
Het verbaast me altijd dat de meeste families zo .. gewóón zijn. Zo raar vind ik de mijne niet, maar dat is het misschien toch wel.
eeeuh, goeie vraag, die vermoedelijk nog nooit gesteld isquote:Op zondag 8 oktober 2006 09:56 schreef sararaats het volgende:
wat zijn clowneske complotjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |