abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42473224
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat de techniek gewoon een rol speelt, zowel in het voordeel van Schumi als in zijn nadeel. Dus dat het huilen is om nu te roepen dat Alonso alleen maar met mazzel wereldkampioen wordt. Als je wint doordat de eerste uitvalt, moet je er wel eerst voor zorgen dat je tweede ligt.

Kapot gaan hoort bij de sport, soms werkt het in je voordeel, soms in je nadeel.
En als Senna in Aida van de baan wordt geramd, valt dat nog steeds onder uitvallen. Met Brazilië zat ik dan mis, maar zonder die overwinningen was Schumi geen kampioen geworden.

En wat net door een ander gezegd is, dat als ze hun auto zo snel mogelijk maken, het risico op kapot gaan groter wordt.
Dan moet je ook even meenemen dat de FIA dat jaar Schumacher drie races schorste omdat ie Hill inhaalde tijdens een opwarmronde. Staan ze weer gelijk, want Schumacher reed drie races minder en werd wegens 1mm te smalle bodyplank ook nog 's geschorst in Spa.

En ik heb al 100 keer gezegd: met een Renault kun je tweede liggen, dat is geen enkel probleem. Het siert Alonso totaal niet dat ie er niks aan doet om 1e te worden. En nu is ie zo blij als wat, zonder daar iets voor te doen.
Calmer than you are
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:32:56 #252
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_42473226
Alonso doet net alsof hij wereldkampioen is.

Ga toch zwaaien
Confidence through competence
pi_42473227
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:28 schreef twentemeisje het volgende:
"Alonso wint de race op fabelachtige wijze"

Damn... klotezooi...
Fabelachtig was het niet, maar het was opzich geen slechte race van Alonso. Hij profiteerde maximaal van de problemen van Schumacher.

Ik hoop echt dat Schumacher alsnog kampioen wordt, maar die kans is wel heel klein
pi_42473230
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:29 schreef twi het volgende:

[..]

Dat is zeker zo, ik mag Alonso ook niet (meer) door al die acties. Maar dat maakt Schumacher geen haar beter, en die is tien keer zo erg als Alonso, die ik nog nooit iemand van de baan heb zien knallen.
Dat gebeurt ook niet als je iemand niet probeert in te halen
Calmer than you are
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:33:50 #255
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42473233
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:32 schreef Stereotomy het volgende:
Alonso doet net alsof hij wereldkampioen is.

Ga toch zwaaien
dat deed die toch in de uitloop ronde
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:33:54 #256
55709 Stereotomy
pi_42473234
Kijk die Sato eens
pi_42473235
ALONSO WERELD KAMPIOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dag dag duitser !!
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:34:14 #258
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473236
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Liever niet inhalen en op je lijn blijven, dan 2 keer ingehaald worden en op het moment dat het gebeurt je tegenstander van de baan af knallen
pi_42473238
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:34 schreef Dreams-Software het volgende:
ALONSO WERELD KAMPIOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die krijg je wel op je neus van Schumi-fans, mocht over twee weken de comeback van de (nog korte) eeuw komen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:35:13 #260
55709 Stereotomy
pi_42473239

FOK!fotograaf zondag 8 oktober 2006 @ 08:35:43 #261
842 Zorro
Z
pi_42473245
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat Schumacher Hill of Villeneuve aan het inhalen was destijds
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:36:01 #262
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473247
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:35 schreef Stereotomy het volgende:
[afbeelding]

Op eBay.es zetten en veilen
pi_42473248
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dan moet je ook even meenemen dat de FIA dat jaar Schumacher drie races schorste omdat ie Hill inhaalde tijdens een opwarmronde. Staan ze weer gelijk, want Schumacher reed drie races minder en werd wegens 1mm te smalle bodyplank geschorst in Spa.

En ik heb al 100 keer gezegd: met een Renault kun je tweede liggen, dat is geen enkel probleem. Het siert Alonso totaal niet dat ie er niks aan doet om 1e te worden. En nu is ie zo blij als wat, zonder daar iets voor te doen.
Ja, da's ook waar. Maar niettemin: de techniek speelt nu eenmaal een rol in een technische sport.

En een auto waar je tweede mee kunt worden, kun je dus ook winnen, je hebt dan voldoende snelheid. En Alonso heeft echt niet al zijn overwinningen te danken aan het uitvallen van anderen.
pi_42473250
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:34 schreef twi het volgende:

[..]

Liever niet inhalen en op je lijn blijven, dan 2 keer ingehaald worden en op het moment dat het gebeurt je tegenstander van de baan af knallen
Villeneuve was Schumacher's fout, Hill had drie bochten geduld moeten hebben en dan was ie twee jaar eerder WDC geweest.

En van dat k.tkgedrag van Alonso krijg ik overduidelijk jeuk.
Calmer than you are
pi_42473251
Marseillaise
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:36:59 #266
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473252
Wie is er dood dat Fisichella zo aan het grienen is?
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:37:31 #267
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473256
Ah, een vriend van 'm dus.
pi_42473259
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:

En van dat k.tkgedrag van Alonso krijg ik overduidelijk jeuk.
Krijg ik meestal ook jeuk van. Voordeel is dat hij volgend seizoen voor McLaren rijdt. Dus daar hebben we dan geen last meer van.
pi_42473261
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, da's ook waar. Maar niettemin: de techniek speelt nu eenmaal een rol in een technische sport.

En een auto waar je tweede mee kunt worden, kun je dus ook winnen, je hebt dan voldoende snelheid. En Alonso heeft echt niet al zijn overwinningen te danken aan het uitvallen van anderen.
Da's waar, maar bij de meest belangrijke helaas voor hem wel. Hij heeft sinds juni niet meer gewonnen en op het meest cruciale moment heeft ie de typische Alonso-mazzel. In directe gevechten is ie absoluut niet sterk en ik denk dat dat volgend jaar tegen Kimi duidelijk zal worden.
Calmer than you are
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:38:27 #270
55709 Stereotomy
pi_42473265
Doornbos: "Ja, ze waren echt niet bezig met racen. Hoor je de ene ronde engine mode 7, engine mode 8... engine mode 9... engine mode 10.... je eindigt met een grasmaaier!"

zondag 8 oktober 2006 @ 08:39:58 #271
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473272
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Da's waar, maar bij de meest belangrijke helaas voor hem wel. Hij heeft sinds juni niet meer gewonnen en op het meest cruciale moment heeft ie de typische Alonso-mazzel. In directe gevechten is ie absoluut niet sterk en ik denk dat dat volgend jaar tegen Kimi duidelijk zal worden.
Ik zie het gewoon niet als mazzel. Het is geen mazzel als je tegenstander uitvalt, het is de fout van de tegenstander. Auto's gaan namelijk niet om onverklaarbare redenen stuk.
pi_42473289
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:39 schreef twi het volgende:

[..]

Ik zie het gewoon niet als mazzel. Het is geen mazzel als je tegenstander uitvalt, het is de fout van de tegenstander. Auto's gaan namelijk niet om onverklaarbare redenen stuk.
Helemaal mee eens.

Ben alleen benieuwd naar de reactie van de Alonsofans als over 2 weken Alonso ploft en Schumi 1e wordt, dan is het ineens een heel ander verhaal.
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:43:35 #273
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42473290
quote:

[..]

schumacher lag voor italie nog aantal punten achter en toen plofde die van alonso dus was dat een mazzel van schumi, nu is het anders om thats racing
pi_42473291
quote:

[..]

Alonso zelf ziet het blijkbaar wel als geluk.
pi_42473294
quote:

[..]

Nee, precies.

En in het verleden heeft Schumacher ook nogal wat races gewonnen met teamorders.
pi_42473299
quote:

[..]

Da's waar. Maar mijn probleem met Alonso is dat ie duidelijk geen aanstalten maakt om te gaan voor de overwinning. Daarom noem ik dat in de schoot geworpen krijgen. Als het niet goed gaat, gaat ie janken en zwaaien. Gaat het goed dankzij de fout van een ander doet ie alsof het zijn verdienste is.

Zo'n inhaalmanoeuvre als Kimi op Fisichella deed vorig jaar zie ik Alonso totaal niet maken.
Calmer than you are
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:45:02 #277
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473302
Ik zou het overigens wel aardig vinden als dat scenario waarheid wordt hoor. Alonso die nu dat prachtige dansje van vreugde heeft gedaan en over 2 weken in tranen zit dat Schumacher alsnog kampioen wordt.

Zelfs als Schumi-hater kan ik me geen mooiere ontknoping van het seizoen bedenken als dat
pi_42473310
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:45 schreef twi het volgende:
Ik zou het overigens wel aardig vinden als dat scenario waarheid wordt hoor. Alonso die nu dat prachtige dansje van vreugde heeft gedaan en over 2 weken in tranen zit dat Schumacher alsnog kampioen wordt.

Zelfs als Schumi-hater kan ik me geen mooiere ontknoping van het seizoen bedenken als dat
Zou mooi zijn. Maar dat zie ik helaas niet gebeuren.
pi_42473313
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Da's waar. Maar mijn probleem met Alonso is dat ie duidelijk geen aanstalten maakt om te gaan voor de overwinning. Daarom noem ik dat in de schoot geworpen krijgen. Als het niet goed gaat, gaat ie janken en zwaaien. Gaat het goed dankzij de fout van een ander doet ie alsof het zijn verdienste is.

Zo'n inhaalmanoeuvre als Kimi op Fisichella deed vorig jaar zie ik Alonso totaal niet maken.
Alonso is ook zeker mijn type niet, die is flink door het ijs gezakt waar ik hem in het begin van zijn F1 carriere nog wel als opvolger an Schumi had willen zien.

Zou niet weten op dit moment welke coureur volgend jaar mijn favoriet word, zeker niet Alonso, misschien Massa.
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:47:38 #280
102466 cappp
Ondertitel
pi_42473314
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:34 schreef Dreams-Software het volgende:
ALONSO WERELD KAMPIOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dag dag duitser !!
Ehm... Nee?
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:47:40 #281
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42473315
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:45 schreef twi het volgende:

idd dan is het verdiend maar dit jaar is toch weer voor het eerst in jaren dat het kampioenschap pas in de laatste race beslist wordt.
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:48:13 #282
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473318
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ach, dat soort dingen zijn ook maar momentopnames. Kijk naar Hakkinen, toch ook niet een heel spectaculair coureur. Maar hij heeft toch een prachtige inhaalmanoeuvre op z'n naam staan.

En Schumacher zelf is nu ook niet het toonbeeld van spectaculaire inhaalacties. Ik kan me er geen een voor de geest halen. Misschien heb je dat wel nodig om kampioen te worden, het geduld om gewoon je eigen race te rijden zonder gekke dingen op de baan uit te halen.
pi_42473319
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, precies.

En in het verleden heeft Schumacher ook nogal wat races gewonnen met teamorders.
Precies, en vorige week was ook geen teamorder aan Fisichella om de tweede plek aan Alonso te geven
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 oktober 2006 @ 08:48:42 #284
862 Arcee
Look closer
pi_42473321
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:59 schreef Sally het volgende:
Ach ja: ik heb gewisseld naar de Michelins èn de Ferrarimotor naar de Renault... Ik zat wel op de bank van: "Stom, had ik nou maar niet...."
Gegokt en verloren.
Dat viel achteraf allemaal wel een beetje mee, hè?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_42473323
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:47 schreef WEST het volgende:

[..]

idd dan is het verdiend maar dit jaar is toch weer voor het eerst in jaren dat het kampioenschap pas in de laatste race beslist wordt.
En dat ,is een mooi gegeven!

Game on!!!!!
pi_42473324
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:47 schreef WEST het volgende:

[..]

2003 nog
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:50:12 #287
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_42473327
Wat een boutopmerking dat Alonso niet sterk zou zijn in directe gevechten. Hij rijdt ijzersterk onder druk en maakt nooit beslissende fouten. Van een Schumacher hebben we vaak genoeg gezien dat die onder druk wel foutjes maakt.

Al dat gezeik over Alonso wordt ik een beetje schijtziek van. Je kan hem arrogant en een grote lul vinden. Maar niet aan komen zetten dat die geluk heeft gehad of dat het geen goeie coureur is. Ik denk zelfs dat we volgend jaar gewoon zien dat die 90% van de races uitrijdt in de Mercedes waar een Raikonen er nooit 2 achter elkaar uit kan rijden.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_42473331
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:48 schreef twi het volgende:

[..]

Ach, dat soort dingen zijn ook maar momentopnames. Kijk naar Hakkinen, toch ook niet een heel spectaculair coureur. Maar hij heeft toch een prachtige inhaalmanoeuvre op z'n naam staan.

En Schumacher zelf is nu ook niet het toonbeeld van spectaculaire inhaalacties. Ik kan me er geen een voor de geest halen. Misschien heb je dat wel nodig om kampioen te worden, het geduld om gewoon je eigen race te rijden zonder gekke dingen op de baan uit te halen.
Nou, Hakkinen is imo een van de meest spectaculaire coureurs uit de eind jaren 90.

En Schumacher haalt ook niet vaak in, maar dat is gedeeltelijk aerodynamica. Maar Schumacher zal altijd proberen eerste te worden; dat zag je vorige week (met twee wielen op het gras om in te halen) en in Hongarije. Dat dat in die laatste race niet lukte is jammer maar tekenend voor zijn win-mentaliteit. Dat heeft Alonso niet.
Calmer than you are
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:50:31 #289
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473332
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies, en vorige week was ook geen teamorder aan Fisichella om de tweede plek aan Alonso te geven
Ach, dat was nog wat minder hypocriet dan Ferrari die het fair wilde spelen in Suzuka en in ronde 3 Massa aan de kant liet gaan voor Schumacher. Ik bedoel, wat ben je dan voor een huichelachtig kutteam
pi_42473335
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:49 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

2003 nog
Toen deed zelfs Williams nog een tijdje mee om de titel. Blijft dan toch raar om te zien hoe ze nu aanmodderen.
pi_42473339
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:50 schreef twi het volgende:

[..]

Ach, dat was nog wat minder hypocriet dan Ferrari die het fair wilde spelen in Suzuka en in ronde 3 Massa aan de kant liet gaan voor Schumacher. Ik bedoel, wat ben je dan voor een huichelachtig kutteam
Canada vorig jaar..?
Turkije vorig jaar...?

Wat ben je dan voor een huichelachtig kutteam
Calmer than you are
pi_42473342
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Het is nog wel wat anders als dat in de slotfase van een WK gebeurd, als het om een paar punten gebeurd (en gaat in de stand), als vanaf het begin van het seizoen, wat bij Schumi altijd het geval was.
pi_42473348
Wat een lulkoekverhaal Alonso. I though we could go for the victory why not? It was only half of the race. Schumacher knalde m.i. 16 ronden voor het end en da's toch al > 1/3.

En ook duidelijk: Let's not try to take too much risk in Brazil. Loser coureur.
Calmer than you are
pi_42473350
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:50 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Toen deed zelfs Williams nog een tijdje mee om de titel. Blijft dan toch raar om te zien hoe ze nu aanmodderen.
Ja, alleen reed Montoya toen een enorme kutrace op Indianapolis, waardoor die droom er ook weer aan ging. Maar ik klaagde niet: HHF op het podium
pi_42473356
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Canada vorig jaar..?
Turkije vorig jaar...?

Canada vorig jaar? Daar liet Renault Fisi niet aan de kant gaan. Alonso lag tweede, en riep naar de pits dat 'ie sneller was. Reactie: "ga er maar voorbij dan", maar geen signaal naar Fisi dat 'ie de wagen aan de kant moest zetten.
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:54:04 #296
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42473358
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een lulkoekverhaal Alonso. I though we could go for the victory why not? It was only half of the race. Schumacher knalde m.i. 16 ronden voor het end en da's toch al > 1/3.

Je moet het wel doen

en tung heeft weer wat uitgevonden
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:54:11 #297
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473359
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, Hakkinen is imo een van de meest spectaculaire coureurs uit de eind jaren 90.
Ik ben toch echt een gigantische fan geweest van Hakkinen, maar er was met de ijskoude Fin echt niet zoveel spektakel te beleven hoor. Er zullen hier en daar wat hoogtepuntjes zijn geweest zoals die race op Spa Francorchamps, maar daar bleef het meestal wel bij.

Hakkinen was ooit in de Lotus op Monza aardig spectaculair bezig, had z'n crash op Adelaide die spectaculair was, maar bovenal triest vanwege z'n coma, maar andere wow-momenten kan ik me toch niet herinneren.
pi_42473360
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is nog wel wat anders als dat in de slotfase van een WK gebeurd, als het om een paar punten gebeurd (en gaat in de stand), als vanaf het begin van het seizoen, wat bij Schumi altijd het geval was.
Ik neem aan dat je Oostenrijk 2002 bedoelt. Dat ben ik duidelijk met je eens.

Maar denk 's terug aan Australie 1998. In de eerste race van het seizoen liet DC ook Hakkinen voorbij op basis van een teamagreement.
Calmer than you are
  zondag 8 oktober 2006 @ 08:55:53 #299
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42473367
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Canada vorig jaar..?
Turkije vorig jaar...?

Met dus het verschil dat Renault niet van tevoren aankondigden het fair (dus zonder teamorders) te willen spelen. Want dat was iets wat in die tijd normaal was, maar nu niet meer geaccepteerd wordt.
pi_42473368
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:

Ik had Alonso ook niet meer zien winnen zonder pech van Schumi, maar 5 sec is niet per definitie een onoverbrugbaar gat met nog een derde van de race te gaan.

Logisch dat 'ie voor Brazilië geen risico's meer gaat nemen. Dat is helemaal normaal. Hij heeft nog één punt nodig, dan ga je geen risico's nemen om meer punten te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')