Je zit gewoon de database functie van AniDB te kopiėren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:37 schreef mschol het volgende:
ik wil van jullie eff een mening hebben:
ik ben dus voor me zelf eens aan het knutselen geslagen in php
en ben bezig me anime die ik gezien heb/wil zien in een database te gooien..
Nou.. Dat is volgens mij alleen een vraag die je zelf kan beantwoorden. Het is jouw site, wat wil je er mee bereiken? Wat is het doel van de site? Wat willen de gebruikers (jij dus eigenlijk, de site is voor jezelf, toch?) zien?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:37 schreef mschol het volgende:
ik wil van jullie eff een mening hebben:
ik ben dus voor me zelf eens aan het knutselen geslagen in php
en ben bezig me anime die ik gezien heb/wil zien in een database te gooien..
nu weet ik echter niet wat ik precies in de database zal opslaan
graag zou ik jullie mening willen horen:
ik had het volgende in gedachte:
2 tabellen
1 voor anime titels
em bevat de volgende velden:
[ code verwijderd ]
1 voor fansub groepen
[ code verwijderd ]
nou weet ik bijvoorbeeld niet of ik in mijn anime tabel ook de gegevens moet zetten van welke versie van de serie ik heb gezien (op dvd of in avi formaat en , als het avi is, welke codec (h.264 of xvid of nog een andere))
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:45 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Je zit gewoon de database functie van AniDB te kopiėren.
ik ben benieuwd. mijn overzicht maakte ik gewoon eerst in kladblokquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:05 schreef mschol het volgende:
[..]
maar probleem is dat ik het niet flexiebel genoeg vond, zij gaan er namelijk vanuit dat je je anime altijd op fansub kijkt, wat bij mij niet het geval is..
em ik kan gelijk erbij zetten waar ik de fansub heb gelaten (la 3, spindel 20, schijfje 20)
en tis gewoon gelijk een hele leuke php ervaring (efficient omgaan met me server) en ook een goeie customized serie DB
Anime HQ.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:00 schreef Rahl het volgende:
godver
laatste 11 afleveringen van gundam SEED binnen (KAA is er nog mee bezig en wilde niet wachten) blijkt het een engelse dub te zijn
daar word ik nou chagerijnig van
inderdaad, die had ik dusquote:
heb je het al geprobeerd bij www.gendou.com ????quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:42 schreef mschol het volgende:
iemand die weet of de inukami OST (liefst Opening en ending) ergens in goeie kwaliteit is te downloaden?
Anime HQ is dual audio.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:51 schreef Rahl het volgende:
[..]
inderdaad, die had ik dusal een nieuwe gevonden, maar dat duurt wel weer even voor ie binnen is <_<
Nouja, daar heb ik nog speciaal naar gekeken maar ik kon die optie niet in de menu's van Media Player Classic vindenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:26 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Anime HQ is dual audio.Je had dus wel de goeie alleen heb je dus niet geswitched naar Japans met Engelse subs.
![]()
Had ik met MPC ook wel eens maar met VLC Player heb ik tot nog toe prima kunnen switchen tussen de audio channels en de subtitles.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 08:18 schreef Rahl het volgende:
[..]
Nouja, daar heb ik nog speciaal naar gekeken maar ik kon die optie niet in de menu's van Media Player Classic vinden
Ik gebruik CCCP en met Elfen Lied kon ik prima switchen tussen Engels en Japans met MPC dus vandaar dat ik ze al verwijderd heb.
*ahem*quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:43 schreef Intronic het volgende:
nanashi is trouwens klaar met eurkea seven, episode 43-50 zijn eindelijk uit
![]()
Audio en subs kun je gewoon switchen in het Navgatie tabje in MPC.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Had ik met MPC ook wel eens maar met VLC Player heb ik tot nog toe prima kunnen switchen tussen de audio channels en de subtitles.
ps. ep 2 van Sumomomo Momomo is released voor de liefhebbers
Ik moet alle 2 seasons nog kijken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:48 schreef Zeurberus het volgende:
GITS-SAC is zoooo tof
2nd gig vond ik persoonlijk wel iets minder dan de eerste maar nog steeds prima te pruimen
Ach, het begon al goed met de introductie van de nieuwe teamleden...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:48 schreef Zeurberus het volgende:
GITS-SAC is zoooo tof
2nd gig vond ik persoonlijk wel iets minder dan de eerste maar nog steeds prima te pruimen
idd een hele leuke en frisse serie voor tussendoorquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:15 schreef mschol het volgende:
zooo en Kage Kara Mamoru is ook weer klaar
leuke serie
en d'r is als je het mij vraagt genoeg ruimte voor een 2de seizoen..(door die val)
dat zijn dan weer dingen die mij niet opvallen (al is het wel denk ik een jaar geleden dat ik Midori no Hibi heb gezienquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:10 schreef Sh0g het volgende:
[..]
(dat stemmetje van Yuna is dezelfde als die van Midori uit Midori no Hibi, erg kawaii)
Ik kon de stem ook niet echt plaatsen eerst, maar ik vond hem wel super cute. Dus ik ging op zoek naar de stemactrice bij animenewsnetwork en zodoende kwam ik erachter dat die actrice ook Midori deed, maar daarnaast ook stemmen doet in o.a. Amaenaideyo!! (+ vervolg), Mai Hime, Mai Otome en Strawberry Panic en ook de themesong van laatstgenoemde. Het is gewoon een hele bekende stem.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:49 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zijn dan weer dingen die mij niet opvallen (al is het wel denk ik een jaar geleden dat ik Midori no Hibi heb gezien)
Ik wil wel eens weten wat dat getalletje überhaupt betekent of wat je ermee kanquote:klein vraagje:
waarmee bereken die fansubgroepen die crc/hash/ getalletje in de bestandsnaam
[Kiss-Kyuu]_Muteki_Kanban_Musume_-_06[508B215E].avi
die dus..?
Daar zijn progsels voor. Hier staan er een paar: http://www.febooti.com/pr(...)ous-screenshots.htmlquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:49 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zijn dan weer dingen die mij niet opvallen (al is het wel denk ik een jaar geleden dat ik Midori no Hibi heb gezien)
klein vraagje:
waarmee bereken die fansubgroepen die crc/hash/ getalletje in de bestandsnaam
[Kiss-Kyuu]_Muteki_Kanban_Musume_-_06[508B215E].avi
die dus..?
Hmm.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:35 schreef Sh0g het volgende:
Ik wil wel eens weten wat dat getalletje überhaupt betekent of wat je ermee kancrc / hash zegt me niks
Het grote Anime/Manga topic deel 32 : Sayonara SlowChat!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:30 schreef wdn het volgende:
Ikzelf ben trouwens al jaaaaaaren fan van Anime. Akira, Ghost in a Shell, Tank Police, Fist of the North Star, Metroplis staan allemaal in mijn vhs (ja ik ben oud) en dvd kast. Miijn grootste probleem was altijd dat er niets te vinden was bij ons in de buurt (of veel van hetzelfde...). En om nou naar de Randstad te gaan voor nieuwe dvd's ging me wat te ver. Dus... ben ik sinds een week of wat ook maar eens aan het downloaden geslagen. (volgens het klik-alles-wat-beweegt principe)
Gezien:
= Cowboy Bebop. Ik kende die al maar wilde deze serie nog eens zien. Verschrikkelijk goed![]()
= Angelic Layer/Battle Doll. Het is eigenlijk voor kleine meisjes maar om een of andere reden beviel me zowel de stijl als ook het concept en het verhaal.
Full Metal Alchemist en Lain staan klaar om te worden bekeken.
Het gaat qua Gb's erg hard zegOverigens zijn het allemaal Engelse Dubs want Japans met Engelse subtitles gaat me nog iets te ver (het is me te vermoeiend
). Ik heb het geprobeerd met FLCL maar het werkte gewoon niet voor me
![]()
Zijn er naast deze series nog die 'must see' zijn? Ik kan me 3x3 nog herinneren en Bubblegum Crisis maar verder kom ik niet echt*HELP*
Angelic Layer is een serie van CLAMP, het team van vier schrijfsters die onder de verzamelnaam CLAMP manga's schrijven.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:30 schreef wdn het volgende:
Zijn er naast deze series nog die 'must see' zijn? Ik kan me 3x3 nog herinneren en Bubblegum Crisis maar verder kom ik niet echt*HELP*
Chobitsquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Angelic Layer is een serie van CLAMP, het team van vier schrijfsters die onder de verzamelnaam CLAMP manga's schrijven.
Andere series van CLAMP zijn (oa) XXXHolic, Tsubasa Chronicles, Card Captor Sakura en Chobits.
Vooral Chobits is een must-see.
Hmmm met jullie kan ik pratenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:39 schreef mschol het volgende:
[..]
Het grote Anime/Manga topic deel 32 : Sayonara SlowChat!
zie mijn post iet verder terug in het topic
enkele suggesties
Neuh... Maar CCSakura is een čchte kinderserie en een heel repetitief gebeuren. In Angelic Layer speelt de rode draad een grotere rol.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:10 schreef wdn het volgende:
[..]
ChobitsKomt me bekend voor. Staan allemaal genoteed
![]()
En nu ik het zo zie staan: Sakura en Angelic Layer zijn inderdaad dezelfde stijl. Sailermoon is zeker ook van hun?![]()
dohquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:30 schreef wdn het volgende:
Het gaat qua Gb's erg hard zegOverigens zijn het allemaal Engelse Dubs want Japans met Engelse subtitles gaat me nog iets te ver (het is me te vermoeiend
). Ik heb het geprobeerd met FLCL maar het werkte gewoon niet voor me
![]()
Waarom? Hier kan ik me namelijk goed in vinden:quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:13 schreef Zeurberus het volgende:
En doe jezelf gelijk een lol en kijk het gewoon met engelse subs daar waar het mogelijk is.
dubs
Nee, je moet op de sub wachtenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:03 schreef Zeurberus het volgende:
Hmmz, die column over dubs is goed geschreven en hij heeft zeker op een paar punten gelijk. Maar ik zal je een hele goede reden geven waarom je daar waar het kan de japanse dub met sub moet kijken.
Dan kan je een aflevering van een serie meteen kijken als die uit komt![]()
![]()
waarom ga je het niet gewoon proberen? ik kan al hiragana/katakana met kwartiertje per dagquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:14 schreef wdn het volgende:
Ceased2Be: mooi shot![]()
[..]
Nee, je moet op de sub wachten![]()
Ik zou mijn linkerarm geven om NU Japans te kunnen lezen, schrijven en spreken![]()
Ik begin samen met een vriendin van me met de 'Rosetta Stone' cd-rom cursus Japansquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:22 schreef koffiegast het volgende:
[..]
waarom ga je het niet gewoon proberen? ik kan al hiragana/katakana met kwartiertje per dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |