Er was Spyker Squadron merchandise, McGregor stond daar als sponsor opquote:Op donderdag 21 december 2006 11:11 schreef LeXX het volgende:
Was er niet al Spyker kleding, wat door McGregor gemaakt werd? Tom Coronel zat er wel eens mee in de studio bij SBS.
Voor de rest goed nieuws natuurlijk. Als dit zo doorgaat is het straks meer uitzondering dat je géén F1 sponsort dan wel![]()
Verrassend.quote:Tweede stoeltje Spyker voor Sutil
De Duitse autocoureur Adrian Sutil heeft het tweede stoeltje van het formule 1-team van Spyker bemachtigd. De nieuwe renstal van de Nederlander Michiel Mol maakte donderdag bekend dat de 23-jarige Sutil een meerjarig contract heeft getekend. Kopman bij Spyker is Christijan Albers.
Sutil was dit seizoen al bij drie Grote Prijzen testrijder in de oranjegrijze bolide, die in het wereldkampioenschap Formule 1 volgend jaar de beschikking heeft over een Ferrari-motor. De coureur uit München won als wedstrijdrijder in 2006 het Japanse kampioenschap in de Formule 3.
welke grote naam zou Spyker binnen kunnen halen?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:04 schreef twi het volgende:
Heb je eindelijk een Nederlands team, zet je een mof in de 2e auto. Ken 'm niet, heb z'n tests en het Japanse F3 niet gevolgd, maar ik denk niet dat dit een goeie zaak is voor Spyker en Albers. Albers kan geen indruk maken tegen een ervaren teamgenoot, en Spyker zal geen sponsors aantrekken behalve Sutil's persoonlijke. Haal je een grotere naam binnen, moet je misschien wel betalen. Maar dan heb je in elk geval ook meer exposure tijdens de wedstrijden en word je dus vanzelf interessant voor sponsors.
De twee posts hierboven, licht dat eens toe? Mis ik iets over Sutil? Is dat een absoluut toptalent? Ik heb in de geruchtenstroom van welk stoeltje dan ook nog nooit over 'm gehoord als serieuze kandidaat, dus zie niet echt reden om hierop 'te hopen'?
Sutil is als coureur vele malen getalenteerder dan Monteiro. Kijk maar naar zijn prestaties op de vrijdagen vorig seizoen.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:04 schreef twi het volgende:
De twee posts hierboven, licht dat eens toe? Mis ik iets over Sutil? Is dat een absoluut toptalent? Ik heb in de geruchtenstroom van welk stoeltje dan ook nog nooit over 'm gehoord als serieuze kandidaat, dus zie niet echt reden om hierop 'te hopen'?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat Sutil in dat geval het stoeltje had gekregen. Ik denk dat het team hier concesies heeft gedaan.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:34 schreef Spooky4u het volgende:
Maar hebben die wel voldoende geld? Sutil en Monteiro zouden nu achteraf echte Paydrivers genoemd kunnen worden, wie het meeste meeneemt krijgt het stoeltje.
Ferrari heeft ook Marc Gene overigens.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:44 schreef twi het volgende:
En daarom zal het geen indruk wekken wanneer Albers Sutil zou verslaan.
En wanneer je zoveel geld bij elkaar kunt peuren om een team op te zetten, kun je ook wel een paar miljoen extra uittrekken om iemand zijn laatste kunstje te laten doen. Ik denk niet dat Hakkinen realistisch zou zijn, maar De La Rosa zal toch geen bankroet opleveren? Jammer dat Ferrari geen ervaren 3e coureur heeft. Of althans, Badoer is ervaren maar natuurlijk niet van hoog niveau. Hadden ze daar een jongen met pakweg 50 GP's ervaring in (sub)topteams rond lopen had je die best kunnen betrekken in de motorendeal.
Denk het niet. Beiden spreken een net iets andere doelgroep aan dacht ik.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:01 schreef Rory78 het volgende:
goed keuze m.i.
maar zal medion niet gaan conflicteren met trust?
Spyker wilde een ervaren rijder als ze hun budget rond zouden hebben, maar een paar weken geleden liet Michiel Mol al weten dat ondanks de vele interesse het budget nog niet rond was. Ze willen het in 2007 schijnbaar met 53 miljoen doen en begin december was daar 30 miljoen van toegezegd. Het werd dus erg belangrijk om een rijder binnen te halen die veel betaalt. Ik neem aan dat Sutil toch wel minstens 10 miljoen euro meebrengt. Sowieso wordt nu al gezegd dat 2008 het eerste serieuze jaar van het team zal worden. Sutil krijgt een kans, maar zal daarvoor ongetwijfeld meer geld meebrengen dan Monteiro, want die werd in het team erg gewaardeerd.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat Sutil in dat geval het stoeltje had gekregen. Ik denk dat het team hier concesies heeft gedaan.
We zullen het nooit zeker wetenquote:Op donderdag 21 december 2006 22:43 schreef mbn het volgende:
[..]
Spyker wilde een ervaren rijder als ze hun budget rond zouden hebben, maar een paar weken geleden liet Michiel Mol al weten dat ondanks de vele interesse het budget nog niet rond was. Ze willen het in 2007 schijnbaar met 53 miljoen doen en begin december was daar 30 miljoen van toegezegd. Het werd dus erg belangrijk om een rijder binnen te halen die veel betaalt. Ik neem aan dat Sutil toch wel minstens 10 miljoen euro meebrengt. Sowieso wordt nu al gezegd dat 2008 het eerste serieuze jaar van het team zal worden. Sutil krijgt een kans, maar zal daarvoor ongetwijfeld meer geld meebrengen dan Monteiro, want die werd in het team erg gewaardeerd.
quote:
Denk het niet, de invloed zal meer door Ferrari komen denk ik.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:13 schreef Spooky4u het volgende:
Zo laat had ik niet verwacht.
Zou er dan toch een veel grotere invloed van Gascoyne zijn?
Ik denk dat die achterstand in 1 testweek wel redelijk ingelopen kan zijn. Vergeet niet dat ook Bridgestone hun bevindingen van de banden aan Spyker door zal geven.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:23 schreef 4-elements het volgende:
Beetje laat. Of het nou verstandig is om helemaal niet te testen vraag ik me af. Ze zullen op het gebied van banden toch wel een achterstand oplopen ten opzichte van de andere teams.
Als een team zegt dat ze de boel op de rails hebben dan verwacht ik dat hun auto in januari klaar is.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:12 schreef sanger het volgende:
Ik vind het goed ja, dat je de link hebt verandert
Het nieuws over het testen is iets minder, maar was wel te verwachten denk ik.
Misschien dat er toch een grotere invloed van Gascoine is en dat daarom eea uitgesteld is?quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:40 schreef kriele het volgende:
[..]
Als een team zegt dat ze de boel op de rails hebben dan verwacht ik dat hun auto in januari klaar is.
De invloed van Mike Gascoine is pas echt zichtbaar halverwege het jaar, vanaf november kun je niet veel doen aan de nieuwe wagen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat er toch een grotere invloed van Gascoine is en dat daarom eea uitgesteld is?
met andere woorden; je weet het niet.
dat is nog niet zeker he.., in het huidige concorde agreement mag je geen chassis nemen die door een ander team is ontworpen en gemaakt.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:11 schreef kriele het volgende:
Niet dat ik hoge verwachtingen heb, hoor. STR gaat met een veredelde Newey auto rijden, en SA met een Honda chassis. Dat betekent de rode lantaarn voor Spyker.
Ik geloof dat ze toch een kier in de agreement hebben gevonden, best klote voor spyker maar bij STR spelen ze het dus wel slim.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:05 schreef WEST het volgende:
[..]
dat is nog niet zeker he.., in het huidige concorde agreement mag je geen chassis nemen die door een ander team is ontworpen en gemaakt.daarom spant spyker ook een rechtzaak aan.
En om nog maar een open deur in te trappen, Sutil heeft gezegd dat hij Albers wil verslaan.quote:Op zondag 7 januari 2007 01:48 schreef rubbereend het volgende:
Hamilton verwacht dat Albers om z'n oren gereden gaat worden
er is wel een verschil tussen iets willen en de verwachting uitspreken dat het gaat gebeuren!quote:Op zondag 7 januari 2007 01:50 schreef roelofjan het volgende:
[..]
En om nog maar een open deur in te trappen, Sutil heeft gezegd dat hij Albers wil verslaan.
Kortom, totaal niets boeiends of verrassends gezegd dus.
Ik betwijfel of Hamilton wel zo snel is als gehypt wordtquote:Op zondag 7 januari 2007 01:57 schreef Vitalogy het volgende:
Ik ben er wel benieuwd naar. Hamilton's mening doe ik niet meteen af als onzin iig.
Bronquote:‘Spyker plant grote update halverwege 2007’
Velen hebben tot nu toe hun twijfels gezet bij de werkwijze van het nieuwe Spyker F1. De renstal heeft ervoor gekozen de laatste testweken van 2006 te laten voor wat het was omdat het team geen animo had een expensieve interimbolide te bouwen. Vraagtekens rijzen echter helemaal bij de Formule 1-volger doordat het voormalige Midland ook in januari niet zal testen.
Toch zijn er ook dingen die wél positief zijn aan de fabrikant uit Zeewolde. Zo heeft het team de beschikking over de krachtige en betrouwbare V8-motoren van Ferrari en heeft de renstal topontwerper Mike Gascoyne vastgelegd. Bekend is dat de nieuwe bolide die in Melbourne aan de start verschijnt nog niet van de hand van hem zal zijn. Halverwege het seizoen kunnen we echter een grondige update verwachten van het team, als we autosport.com mogen geloven.
Sinds Gascoyne in november aan de slag is gegaan bij het team heeft hij zich volgens de website met name gefocust op de lange termijn van Spyker, verder houdt hij zich ook bezig met herstructureringen binnen de equipe. Dat houdt in dat de wagen die aan de start staat in Australië in geen enkele weg een geesteskind is van de ontwerper die vorig jaar door Toyota de laan werd uitgestuurd. Deze is in handen van James Key.
De eerste invloeden van Mike Gascoyne zullen volgens Autosport te merken zijn halverwege het seizoen, als Spyker een grote update aan de bolide heeft gepland. Begrepen is zelfs dat het team met een geheel nieuw type bolide op de proppen kan komen, welke verbeteringen zal kennen dankzij het werk van Gascoyne.
Waarom hij niet gelijk is begonnen met verbeteringen die in Melbourne al te zien zijn? Gascoyne legt uit. “Het heeft absoluut geen zin om op het moment te veel te veranderen”, laat de voormalig ingenieur van Jordan weten. “We zijn aan het herstructureren voor de toekomst. Ik richt mij niet op Melbourne omdat ik voor die tijd geen dingen kan veranderen.'
Konden ze niet Gascoyne zijn contract afkopen? Hij was toch sinds de zomer op non actief. Was veel beter geweest.quote:
En veel duurderquote:Op maandag 8 januari 2007 09:28 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Konden ze niet Gascoyne zijn contract afkopen? Hij was toch sinds de zomer op non actief. Was veel beter geweest.
nee. Het budget is iig rond voor dit jaar. Ze zijn wel in gesprek maar die gaan vooral over een hoofdsponsor voor 2008.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:53 schreef roelofjan het volgende:
Hebben ze nog geen hoofdsponsor?
Ziet er gaaf uit.quote:
En waar hebben de andere teams hun shakedown uitgevoerd? Kijk eens naar Ferrari. Die wijken uit van Mugello naar Vallelunga om alsnog in de regen te zitten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:55 schreef kriele het volgende:
Sutil heeft een Spyker in de bandenstapels geparkeerd. Dom van hem? Nee, maar wel een beetje van het team. Het is koud en nat op Silverstone. De reden dat de andere F1 teams een stukje zuiderlijker af zijn gereist. Daar waar het droger en warmer is.
Qua kleurstelling en/of ontwerp?quote:Op zondag 11 februari 2007 17:37 schreef _Administr8or_ het volgende:
Eigenljk is het gewoon een vrij lelijke wagen, wat toch wel jammer is.
Maar het is ook niet de lelijkste wagen, want die prijs gaat naar Renault
Ik hoop in ieder geval dat ze het goed gaan doen, maar daar heb ik mijn twijfels over..
Qua kleurstelling. Een ander kleurtje naast het oranje was wel mooi geweest. Nu is het me iets te saai.quote:
De combinatie van zilver en oranje is inderdaad mooi.quote:Op zondag 11 februari 2007 19:57 schreef 4-elements het volgende:
De kleurstelling van de Le Mans wagen was beter. Misschien dat ze nog wat met onze adviezen kunnen doen?![]()
[afbeelding]
Iets meer oranje misschien, maar het is in ieder geval beter dan totaal oranje zoals de F1 wagen.
Ik vind het meer McLarenesque......quote:Op zondag 11 februari 2007 20:29 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
De combinatie van zilver en oranje is inderdaad mooi.
ik vind de kleurstelling van deze Spyker nog mooierquote:Op zondag 11 februari 2007 19:57 schreef 4-elements het volgende:
De kleurstelling van de Le Mans wagen was beter. Misschien dat ze nog wat met onze adviezen kunnen doen?![]()
[afbeelding]
Iets meer oranje misschien, maar het is in ieder geval beter dan totaal oranje zoals de F1 wagen.
War kun je die tijden vinden?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:29 schreef Vitalogy het volgende:
Voorlopig moeten ze zich eerst maar eens concentreren op het verslaan van Super Aguri.
Dat gat is al een stuk geslonken tov gisteren.
Vergeet niet dat dit pas de eerste test is, en ze dus geen enkel idee hebben wat de beste set up moet zijn......quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:44 schreef 4-elements het volgende:
Voorlopig blinkt de Spyker dus uit in langzame tijden... Dat wordt een zware eerste seizoenshelft lijkt het...
nieuwe spyker livery:quote:
quote:Spyker past livery aan
[Nieuwe livery Spyker F1 - Spyker F1 Team] Spyker heeft haar shakedown vandaag op het circuit van Silverstone uitgevoerd in een aangepaste livery. De kleuren van de Spyker bolide zijn aangepast omdat de oranje livery die Spyker presenteerde niet goed overkwamen op foto's en televisie.
[Nieuwe livery Spyker F1 - Spyker F1 Team] Het oranje in de vorige livery bleek te fel en kleurde op foto's zelfs rood. De nieuwe livery is duidelijker en moet ervoor zorgen dat sponsoren beter te zien zijn. Bijkomend voordeel is dat voor de aangepaste livery slechts 1 laag verf is vereist, dit waren er eerst 3. Hiermee bespaart het team 16 kilogram aan gewicht.
De nieuwe livery heeft naast het oranje ook zwarte tinten gekregen. De kleur zwart was nog niet eerder op de bolides van Spyker F1 te zien.
Peter Gloudemans
F1News.nl
de Boekhoorn deal moet er nog op, dat worden ebdirjven van Boekhoorn of relaties van hemquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:30 schreef kriele het volgende:
Stukken mooier. Er is nog veel ruimte voor meerdere sponsoren. Zouden ze nog met iets op de proppen komen?
Bronquote:Aërodynamische update voor Spyker in Maleisië
Finishen is voor Spyker het devies in Australië, maar daarna begint het seizoen pas echt. In Maleisië komt het team met een aërodynamische update. Daarmee moet echt geracet kunnen worden tegen de middengroep.
Spyker is sowieso al van plan om van de zomer – rond de Grand Prix van Turkije – een B-versie van de F8-VII in te zetten. Daar wordt veel van verwacht omdat Mike Gascoyne zijn tanden in het project zet. Deze update komt daar nu bij.
Maar voordat het zover is, moet het team zich eerst door het openingsweekend in Melbourne zien te worstelen. ,,We weten net zo goed als ieder ander dat we zeker niet vooraan staan, maar we voelen dat de situatie verre van hopeloos is. De groep voor ons is niet ver weg”, vertelt de Chief Technical Officer.
,,Voor de Grand Prix van Maleisië verwachten we de aërodynamica significant te verbeteren. In Australië hopen we met beide auto's de finish te bereiken en aan te klampen indien mogelijk. Dan kunnen we daarna echt de strijd met hen aangaan.”
Kortom, in Melbourne moet de Nederlandse renstal misschien even door de zure appel heen bijten, maar over de rest van het seizoen is de renstal (gematigd) positief gestemd. ,,Het is altijd leuk om aan een nieuw seizoen te beginnen na zo'n lange winter met alleen wat tests.”
,,Het testwerk verliep trouwens best goed. De wagen is betrouwbaar en er doen zich geen problemen met bijvoorbeeld de koeling voor. We kunnen zeker optimistisch zijn.”
Mwoah, de tijd dat het halve(of meer) veld uitviel hebben we wel gehad. Enkel regen zou dat kunnen veroorzaken.quote:Op zondag 11 maart 2007 17:14 schreef WEST het volgende:
Uitrijden is voor Spyker het belangrijkst in Melbourne. De eerste race zit altijd vol met gekkigheid je kan zomaar punten pakken (zie webber in de minardi van 2002)![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |