Oefening baarde kunstquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:36 schreef VoreG het volgende:
Erg irritant dat je maar 1 unit per keer kon bewegen
Worm Signquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:40 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Oefening baarde kunst![]()
*klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik*
*klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik*
En je front was weer 5 vakjes opgeschoven![]()
En mannetjes van de vijand overrijden met je harvester *splats*![]()
Bij toeval ergens tegen gekomen, ben het helaas weer kwijt . . .quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:38 schreef Camplo het volgende:
Kent iemand dit nog?
LHX Attack Chopper:
*HAP* Harvester weg . . .quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:41 schreef VoreG het volgende:
Worm Sign
*klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik*
*klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik**klik*
Dat viel best mee met 5 palace's op een rijquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:37 schreef ThunderChild het volgende:
"Warning! Missile approaching"
Die dingen waren kut. Kut om te krijgen en kut om te schieten. Ze waren verre van nauwkeurig . . .![]()
Dat jij er 5 bouwen kon, had er al moeite om 2 uit de grond te krijgen voordat ik "Unable to create more" kreeg ...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat viel best mee met 5 palace's op een rij![]()
Dat was inderdaad wat minder. Helemaal als je tegenwoordig C&C en aanverwanten gewend bent.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:36 schreef VoreG het volgende:
Erg irritant dat je maar 1 unit per keer kon bewegen
Kwam dan altijd zo'n leuk bloedvlekje.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:40 schreef DJKoster het volgende:
[..]
En mannetjes van de vijand overrijden met je harvester *splats*![]()
Dune 2. Ja.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:48 schreef pascalheister het volgende:
ik dacht de muziekformatie Dune![]()
Hadden ook goeie nummers . . .quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:48 schreef pascalheister het volgende:
ik dacht de muziekformatie Dune![]()
Ordos was leuk, kreg je die Deviators. Kon je die Devastators of Sonictanks tijdelijk naar jouw kant overhalen en dan terug richting enemybase sturen . . .quote:
Ik had altijd een rijtje Deviators voor mijn basis staan. Elke unit van de tegenstander werd dan geraakt en in een verdediginglinie voor mijn Deviators geplaatst. Als de tank na een paar minuten weer in zijn oorspronkelijke kleur terug veranderde brak er grote paniek uitquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:01 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Ordos was leuk, kreg je die Deviators. Kon je die Devastators of Sonictanks tijdelijk naar jouw kant overhalen en dan terug richting enemybase sturen . . .![]()
Die sandworm ging altijd dood als hij iets van 5 units had opgegeten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:53 schreef Hutch het volgende:
wat een game was dat, wat kon ik toch vloeken op die verdomde sandworm
*klik*klik*klik*klik*klik*klik*klik*klik*klik*klik*quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:33 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Die sandworm ging altijd dood als hij iets van 5 units had opgegeten.
Ik stuurde altijd een paar van mijn goedkoopste mankrachten naar die sandworms om zich te laten opeten
Da's een race tussen deze of Warcraft.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:33 schreef VoreG het volgende:
Waar de strategiespellen allemaal vandaan komen
Warcraft heeft nog geen eigen topicquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Da's een race tussen deze of Warcraft.
Voor Dune 2 kocht ik m'n eerste geluidskaart, een soundblaster 2.0..
Warcraft kwam later dan Dune 2 (en voor Command & Conquer), dus het lijkt erop dat het aller begin bij Dune 2 ligt . . .quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:15 schreef Dagonet het volgende:
Da's een race tussen deze of Warcraft.
Jij ook al ??quote:Voor Dune 2 kocht ik m'n eerste geluidskaart, een soundblaster 2.0..
Toch!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:22 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Warcraft kwam later dan Dune 2 (en voor Command & Conquer), dus het lijkt erop dat het aller begin bij Dune 2 ligt . . .
Al m'n uitbreidingen waren voor spelletjes, dit deed ik voor de stemmen, later upgrade ik naar een 386 voor X-wing en al snel kwam de soundblaster proquote:Jij ook al ??
Speelde 'm voor het eerst bij een oom van me (die wel een SB had) en daarna op m'n eigen machine met een Adlib kaartje (kan overigens ook voor Prince of Persia 2 zijn geweest). Ben er gelijk voor naar Escom () voor gegaan, daar waren zo toen vrij goedkoop voor die tijd . . .
*klik*klik*klik*klik*klik*klik*klik*klik*klik*klik*quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:28 schreef Q. het volgende:
Ik krijg nog RSI als ik er aan denk.
X-wingquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:24 schreef Dagonet het volgende:
Al m'n uitbreidingen waren voor spelletjes, dit deed ik voor de stemmen, later upgrade ik naar een 386 voor X-wing en al snel kwam de soundblaster pro.
Waren net zo snel verdwenen als die Tandy winkels destijds . . .quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:29 schreef Q. het volgende:
Tijd voor een Escom topic!
Je had geloof ik wel een bug in het spel. Je moest met Ordos een wagen van de vijand in jouw kleur veranderen, vervolgens "attack" selecteren en dan wachten tot die weer in de kleur van de vijand veranderde. Toen kon je daar als nog mee een gebouw of een wapen van de vijand mee aanvallen zonder dat er tegenstand was.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:31 schreef Stereotomy het volgende:
Ordos had ook de kutste wapens met de Saboteur (die altijd neergeknald werd) en dat gasraket lanceerdertje, maar de nieuwe groene tankjes werden met 1 schot alweer hun oude kleur, dus dat was stom.
Zo nam ik complete basissen over. Zat je dan, als Harkonnen zijnde met zowel Devastators als Sonic tanks . . .quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 01:28 schreef Stereotomy het volgende:
Je kon trouwens ook met een soldaatje in een windtrap lopen, daar kreeg de windtrap een opdonder van
Eigenlijk is Herzog het allereerste begin, Dune2 begint dan weer met basemanagement.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:22 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Warcraft kwam later dan Dune 2 (en voor Command & Conquer), dus het lijkt erop dat het aller begin bij Dune 2 ligt . . .
[..]
Die ken ik niet, dus die telt ook niet mee . . .quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:37 schreef Prosac het volgende:
Eigenlijk is Herzog het allereerste begin, Dune2 begint dan weer met basemanagement.
Ik speel hem nog regelmatig met DOSBox.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:50 schreef VoreG het volgende:
http://www.abandonia.com/games/en/36/Dune2.htm
Hier het orgineel, met windows XP sound patch etc.
scenario.pakquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:32 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Niemand ooit gecheat met behulp van een HEX-editor?![]()
Je kon een bestand bewerken waardoor je de eigenschappen van het veld, units en gebouwen kon beïnvloeden. Zo kon je zelfs die Sandworms besturen![]()
Als ze *hier* nou ook eens een Java-game van zouden maken![]()
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:08 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Ik had altijd een rijtje Deviators voor mijn basis staan. Elke unit van de tegenstander werd dan geraakt en in een verdediginglinie voor mijn Deviators geplaatst. Als de tank na een paar minuten weer in zijn oorspronkelijke kleur terug veranderde brak er grote paniek uit
Ergens op mijn pc moet nog een mapje zijn met alle midi muziekjes van dune 2.
Daar staan ook alle midi'squote:
een soort vanquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:32 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Je kon een bestand bewerken waardoor je de eigenschappen van het veld, units en gebouwen kon beïnvloeden. Zo kon je zelfs die Sandworms besturen![]()
Als ze *hier* nou ook eens een Java-game van zouden maken![]()
Ik klikte attack nooit aan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:06 schreef VoreG het volgende:
http://d2tm.duneii.com/
Hebbes.
Dune in een nieuw jasje. Tenminste je kan meerdere units selecteren en niet krampachtig attack aan te klikken
Ow.. En ik maar een muisarm oplopen door dat panische geklikquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:15 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Ik klikte attack nooit aan.
Je kon gewoon de A indrukken als je wilde aanvallen
*klik* (unit selecteren) A *klik* (doel selecteren) *klik* (unit selecteren) A *klik* *klik* A *klik* *klik* A *klik* *klik* A *klik* *klik* A *klik*quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:19 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ow.. En ik maar een muisarm oplopen door dat panische geklik
Zo heb ik in het laatste level de paleisen verwijdert... althans, bij Atreides en Harkonen. Anders lukte 't me echt niet :$ Ordos heb ik wel "correct" uit gespeeld... met de attack-bug die hier al beschreven werd. (Paleisen vernietigd zonder dat ik een stap buiten m'n eigen kamp gedaan hadquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:32 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Tssk zo moeilijk was dat spel niet hoor, gewoon zorgen dat je je resources op orde had, en als er een legerunit kapot ging zorgen dat er een in de wachtrij stond en er gelijk op af sturen. Ik heb alle drie de huizen zonder cheats uitgespeeld.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 06:04 schreef Rocho het volgende:
[..]
Zo heb ik in het laatste level de paleisen verwijdert... althans, bij Atreides en Harkonen. Anders lukte 't me echt niet :$ Ordos heb ik wel "correct" uit gespeeld... met de attack-bug die hier al beschreven werd. (Paleisen vernietigd zonder dat ik een stap buiten m'n eigen kamp gedaan had)
Nah, niet eens.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:50 schreef VoreG het volgende:
Het spel was gebaseerd op "het grootste leger wint" en dat gebeurde ook.
de construction yard, maar daarna ook z.s.m. de heavy factory uit de weg ruimenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nah, niet eens.
Gewoon met een kleine groep aan de ene kant van de basis aanvallen zodat je iedereen naar je toelokt en dan met een grote groep snelle lichte units aan de andere kant binnenvallen en de construction yard vernietigen. Daarna is het een kwestie van tijd.
Kost je misschien 4, 5 tanks en 5 van die quads.
Dat, of z'n spicefactories.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
de construction yard, maar daarna ook z.s.m. de heavy factory uit de weg ruimen
kijk wel uit dat je geen sonic tanks ACHTER andere units plaatsquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:19 schreef MeneerMuis het volgende:
Met de Sonic Wave tanks kon je altijd net, zonder geraakt te worden, hun afweer uitschakelen
God I love Sonic Wave Tanks
edit: En altijd voor je je missle schiet even saven, gaat die niet goed, dan even load game doen en opnieuw proberen. Zo raakte je dus altijd wel het gebouw dat je wilde raken![]()
![]()
en altijd de repair factory's compleet inbouwen met muren, zodat tanks ook weer teruggebracht worden naar waar ze waren door de caryallquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:03 schreef DJKoster het volgende:
Rocket launcher tanks met 2 siege tanks, vijandelijke units worden keurig op tijd uitgeschakeld, en de wat snellere units door de siege tanks.
Front telkens een stukje op laten schuiven, alles kapot schieten, weer een stukje opschuiven, etc. etc.
Gecombineerd met een paar carry-alls en 2 opknapfabrieken en je hebt vrijwel geen verliezen..
Als je zo'n inbouwfabriek had ingebouwd dan werden de units ook weer keurig op de lokatie terug gebrachtquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:03 schreef DJKoster het volgende:
Rocket launcher tanks met 2 siege tanks, vijandelijke units worden keurig op tijd uitgeschakeld, en de wat snellere units door de siege tanks.
Front telkens een stukje op laten schuiven, alles kapot schieten, weer een stukje opschuiven, etc. etc.
Gecombineerd met een paar carry-alls en 2 opknapfabrieken en je hebt vrijwel geen verliezen..
Zie ook dune 2000, wat eigenlijk neerkomt op wat jij zegt..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:41 schreef VoreG het volgende:
Er is trouwens iemand bezig met een remake van deze versie.
Dat wil zeggen dat je gewoon meerdere units kon besturen etc. Zoals de huidige RTS ook werkt. De laatste keer dat ik die versie zag was een jaar geleden en toen was het nog niet zo ver
oneens. Het ging er vooral om wie het beste techniekje kende van de domme AI van de computer te omzeilen...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:50 schreef VoreG het volgende:
Het spel was gebaseerd op "het grootste leger wint" en dat gebeurde ook.
Dune 2 had veel beter graphicsquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zie ook dune 2000, wat eigenlijk neerkomt op wat jij zegt..![]()
Nooit gewetenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
en altijd de repair factory's compleet inbouwen met muren, zodat tanks ook weer teruggebracht worden naar waar ze waren door de caryall
Nooit last van gehad, ik gebruikte mijn eigen harversters hier nl voorquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:05 schreef NoBody122 het volgende:
Ook een leuk truukje was om een mannetje van jezelf expres te laten overrijden door een harvester van de tegenstander, die harvester bleef daarna de rest van het spel stilstaan
Harvesters kunnen elkaar niet overrijden in Dune 2quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nooit last van gehad, ik gebruikte mijn eigen harversters hier nl voor![]()
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:49 schreef LENUS het volgende:
Beste spel ooit gemaakt! Ik heb dit spel bijna 2 jaar aan één stuk door gespeeld![]()
En blijft jouw harvester dan ook de rest van het spel stilstaan?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Harvester over infantries
Dat was geen Dune game, dat was meer Command & Conquer met was zandgraphics en ditto poppetjes . . .quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zie ook dune 2000, wat eigenlijk neerkomt op wat jij zegt..![]()
VEEEEEET!quote:
Dat dus.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 20:56 schreef Becherovka het volgende:
Beste topic van het afgelopen jaar.
Het is er bij jou met de paplepel ingegoten hoor ik welquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 22:38 schreef Becherovka het volgende:
En de Rocket turret noemde ik als 10 jarig kutventje altijd de rotte turk
Wel Dune 2, deel 1 was niet zo tofquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:48 schreef Zero2Nine het volgende:
doe 90's het weer? deze kwam opeen naar boven in myat.DUNE
Dan was je wel laat, 95/96. Volgens mij speelde ik Dune 2 in 1992?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:03 schreef Zero2Nine het volgende:
Deel 1 was een adventure toch? die heb ik nooit gespeeld. Deel 1 leren kennen doordat mijn neef het speelde en er toen helemaal lyrisch over was. Later (denk 95 of 96) heb ik het zelf ook opgepakt en het was idd erg leuk.
He, dat was vet cool, jeweetsquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is er bij jou met de paplepel ingegoten hoor ik wel
Ik weet nog wel dat ik het van een paar neefjes kreeg op 5 diskettes. Was echt een enorm groot spelquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:23 schreef Becherovka het volgende:
[..]
He, dat was vet cool, jeweets![]()
Volgens mij paste het op 3 diskettes. Lekker met ARJ aan de slag en dan steeds de disk wisselen
Dat zekerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:52 schreef leolinedance het volgende:
Een van de weinige spellen waarbij deel 1 overtroffen wordt![]()
Dat selecteren van meerdere units in 1 keer met zo'n rechthoek kon helemaal niet, je klikte jezelf een RSI als je een massale troepenverplaatsing moest doenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 02:27 schreef NoBody122 het volgende:
Dune 2 was volgens mij 4 diskettes.
Een demo van Dune 2: The Making:
Ze hebben het oude Dune 2 gevoel prima weten te behouden
Dit is een remakequote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat selecteren van meerdere units in 1 keer met zo'n rechthoek kon helemaal niet, je klikte jezelf een RSI als je een massale troepenverplaatsing moest doen
Ik weet, heb m inmiddels zelfs geinstalleerdquote:
Waar is deze legaal te verkrijgen? Ohja, ik liet elke keer het intro helemaal uitlopen, want ik vond het geweldig tof dat mijn 386SX25 zoiets moois kon voorschotelen. Volgens mij was het spel 9 MB btw, du zo'n 4 diskettes met ARJ. ARJquote:Op woensdag 8 oktober 2008 02:27 schreef NoBody122 het volgende:
Ben jij assgierquote:Op woensdag 8 oktober 2008 02:27 schreef NoBody122 het volgende:
quote:
Ik denk dat je de Starport bedoelt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:42 schreef koffiegast het volgende:
was wel erg jong toen ik dit speelde zeg
wel met alle rassen uitgespeeld, kan me herinneren dat ik voornamelijk sonic tanks en de market (palace geloof ik) bezig was voor cheapass stuff kopen![]()
Ik niet, alleen House Harkonnen. Bij de laatste levels van andere rassen konden de Harkonnen altijd zo verrekte goed mikken met hun palacequote:Op zaterdag 11 oktober 2008 21:42 schreef koffiegast het volgende:
wel met alle rassen uitgespeeld,
Het werkt wel maar je kunt nog niet loaden en saven... dat is toch vrij essentieel voor Dune, het is dan ook nog een demo. De versie die je kan downloaden is wel vrij oud (februari 2006), maar aan de projectwebsite kun je zien dat er nog wel actief aan gewerkt wordt. Voor de nieuwste verise met fixes zul je wel de code moeten downloaden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Waar is deze legaal te verkrijgen? Ohja, ik liet elke keer het intro helemaal uitlopen, want ik vond het geweldig tof dat mijn 386SX25 zoiets moois kon voorschotelen. Volgens mij was het spel 9 MB btw, du zo'n 4 diskettes met ARJ. ARJ![]()
ARJ a -va a:\dune2.arj C:\games\arj
Ik niet met Ordos. De Atreides hadden die geniale sonic tanks nog. De Ordos waren denk ik het moeilijkste ras om mee te spelen. De deviator (rocket launcher die vijandelijke units tijdelijk Ordosunits kon maken) was wel leuk maar imo toch een stuk minder dan de sonic tank en die brute tank van de Harkonnen. Verder hadden de Harkonnen idd het beste superwapen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:08 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik niet, alleen House Harkonnen. Bij de laatste levels van andere rassen konden de Harkonnen altijd zo verrekte goed mikken met hun palace
Bedoelen jullie niet gewoon Emperor: Battle for Dune ipv de remake Dune 2000? Ik vond die laatste namelijk vrijwel hetzelfde als het origineel.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:35 schreef Loveless85 het volgende:
jaren later ook nog Dune 2000 gespeeld, maar vond die toch stukken minder
De beste strategy voor de Ordos is om een Starport te bouwen en zo veel mogelijk Rocket Launchers en Siege Tanks te bestellen, ook de Raider trikes zijn de snelste units in het spel en zijn erg goed voor scouting.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik niet met Ordos. De Atreides hadden die geniale sonic tanks nog. De Ordos waren denk ik het moeilijkste ras om mee te spelen. De deviator (rocket launcher die vijandelijke units tijdelijk Ordosunits kon maken) was wel leuk maar imo toch een stuk minder dan de sonic tank en die brute tank van de Harkonnen. Verder hadden de Harkonnen idd het beste superwapen.
De ordos konden de rocketlauncher ook niet bouwen in de vehicle factory toch?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:42 schreef Rexonium het volgende:
[..]
De beste strategy voor de Ordos is om een Starport te bouwen en zo veel mogelijk Rocket Launchers en Siege Tanks te bestellen, ook de Raider trikes zijn de snelste units in het spel en zijn erg goed voor scouting.
De Deviator is de sterkste unit voor indirecte aanvallen: zoek de sterkste unit bij een vijandelijke basis uit en val hem met de Deviator aan. Nu heb je een unit die je kan gebruiken om op vijandelijke gebouwen te schieten terwijl ze hem niet aanvallen, zoals wel gebeurd als je er units mee probeert te vernietigen. Ook kan je zolang je de unit geselecteerd hebt een Attack uitvoeren of hij nu groen of rood of paars is
De Ordos Spy was inderdaad helemaal niks waard in vergelijking met Fremen of de Death Hand missile. Als ik zou moeten kiezen tussen de drie kies ik toch voor 5 Fremen Trooper Squads (Atreides), handige scouts en goed voor de vernietiging van vijandige units. De Death Hand was niet echt accuraat te noemen.
Ben ik toch nog bezig over Dune, ik ga maar eens Dune 2000 spelen, weet iemand BTW hoe je die kan spelen als je een widescreen (1440x900) hebt? Ik kan geen windowed mode vinden.
Nee, konden ze alleen via de Starport bestellen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:49 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De ordos konden de rocketlauncher ook niet bouwen in de vehicle factory toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |