Conctrete slabs waren zeer irritant idd

je kon er soms tot midden in de enemy base mee komen en rocket turrets bouwen dat wel.
Ik moet zeggen dat ik het spelen ervan echt mis op mijn 386DX 40 MHz, dat ding had een S3 Virge 2 MB videokaart en geen geluidskaart, nog zonder co-processor / FPU lol. Met DOSBox enzovoort gaat wel maar na Dune 2000 (wat gewoon een kopie van C&C was) en Emperor: Battle for Dune (wat ik heb liggen en ooit nog eens moet uitspelen) is de experience nooit meer zo goed geweest als terug in het DOS / Windows 3.11 tijdperk.
Ooit nog eens een demo van Frank Herbert's Dune gespeeld maar ik kan me er weinig over herinneren. Jammer genoeg ging Dune: Generations niet door dankzij een faillisement van Cryonetworks, dat leek me echt een geweldige RTS/RPG/Space shooter combinatie, maar hopelijk is er iemand anders die een WoD maakt (World / Universe of Dune).

Ik zou er echt uren over kunnen praten, spellen zoals Dune I, Dune II: The building of a dynasty, Wolfenstein 3D, Commander Keen, Battle Isle enz...
Maar goed ff weer on topic: Iemand bekend met de Starport bug? 6000+ credits uitgeven en daarna nooit meer een bestelling krijgen. Ik geloof dat er een patch was die dit fixte. Ook gingen soms een vijandelijke Harvester + Troopers naar de linkerbovenhoek van de map.

Naja zaten wel wat bugs in maar heb ze met alle drie Houses meerdere keren uitgespeeld. Ik kan elke unit van elk House nog herinneren zo verslaafd was ik als 8-jarige aan dat spel lol.
Tip voor de laatste missie: als je met een Trike / Quad naar de linkerkant van de map gaat kom je een stuk land tegen waarop je kunt bouwen. Bouw een Heavy Factory en een Repair pad zodat je een MCV kan bouwen. Deze gebruik je om een basis op eerdergenoemde plek te bouwen, maar zorg er wel voor dat je alles dubbel hebt. (dus in elke basis 1 of 2 Heavy Factories, Light Factories, Construction Yards, Wind traps etc.)
Als je door de Sardaukar of de Harkonnen wordt aangevallen met de Death Hand Missile (kutding xD) heb je altijd nog een complete basis over. Het beste blijft toch een snelle strike op de Palaces van de computer, vooral met de Ordos als je 10+ Raider Trikes bouwt.

Zoals ik al zei, ik kan er uren over doorlullen dus nu stop ik er echt mee, nog twee laatste tips:
1 - Sluit heel je Repair pad in met gebouwen / muren / turrets, zo worden kapotte units automatisch opgehaald en teruggebracht naar de zelfde plek door een Carry-all (als je die hebt).
2 - Deze is evil, val de vijandelijke Harvesters aan met Infantry en zorg dat ze platgereden worden. Nu blijft die Harvester daar staan voor de rest van het spel. xD
PS: zoek eens rond op internet, alle boeken van Dune zijn als PDF te vinden, in het Engels maar goed...

edit: filmpje van Dune: Generations:
http://www.thedune.ru/cgi(...)/dunegenerations.avi (6MB)
[ Bericht 2% gewijzigd door Rexonium op 13-10-2008 16:47:38 (Filmpje toegevoegd) ]
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. |
Bluelight.RU |
Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL