bronquote:Verdonk valt uit naar Kamerlid om dubbel paspoort
Uitgegeven: 4 oktober 2006 19:19
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2006 19:54
AMSTERDAM - Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) heeft Tweede Kamerlid Naïma Azough (GroenLinks) woensdag tijdens een debat over het Nederlanderschap persoonlijk de mantel uitgeveegd over haar dubbele nationaliteit. In het debat liet Azough zien dat zij niet alleen een Nederlands paspoort heeft, maar ook een Marokkaans identiteitsbewijs.
"Het geeft geen pas dat u hier als Nederlandse parlementariër zomaar met twee paspoorten staat te zwaaien", beet Verdonk het Kamerlid tijdens een debat over een aanpassing van de Rijkswet op het Nederlanderschap toe. "Waarom geeft u niet het goede voorbeeld. Ik begrijp niet dat u niet zegt: ik vind Nederland nu het belangrijkst."
...
Wat een beroerd argument. Laten we wel ontopic blijven.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:25 schreef Sargon het volgende:
Iedereen mag verdonk uilokken en voor weet ik wat niet uitmaken, maar ze hoeft maar iets terug te zeggen en bepaalde mensen zijn weer zo enorm op hun pik getrapt.
Heb je de OP wel gelezen? Het is het vetgedrukte deel in de quote. Voor meer info zie de bron (link in de OP)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:24 schreef haaahaha het volgende:
Waar haal je het vandaan dat de mening van dat kamerlid haar niet aanstaat??
Ik duim met je meequote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:35 schreef gelly het volgende:
Sja, het is ook een kutwijf. Nog een maandje geduld.
het is geen argument, reageer je ook tegen andere die roepen dat het een kutwijf is, droplulquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat een beroerd argument. Laten we wel ontopic blijven.
Tja, het is ook wel een beetje vreemd dat een kamerlid haar Marokkaanse paspoort meeneemt van huis om daar in een debat mee te gaan zwaaien. Kan me niet voorstellen dat dat een enorme inhoudelijke bijdrage aan het debat heeft opgeleverd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
bron
Ik vind het eerlijk gezegd nogal genant en intolerant dat een minister een parlementarier op deze manier in de hoek meent te moeten zetten, louter en alleen omdat de mening van dat kamerlid haar niet aanstaat. Azough overtreedt geen wet of reglement van orde. Ze heeft alleen maar een andere mening dan de minister en dat staat Verdonk kennelijk niet aan.
Wat een onzin. Je bent vertegenwoordiger van de mensen die op je hebben gestemd, niet van elke Nederlander. Bevalt het je niet dat iemand 2 paspoorten heeft dan stem je wat anders. Simpel he ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind dat je zeker als een vertegenwoordiger van de Nederlandse bevolking je maar een nationaliteit mag hebben de Nederlandse.
Anders mag je wat mij betreft geen volksvertegenwoordiger worden want je vertegenwoordigd het Nederlandse volk. Gewoon een oorzaak gevolg
Dat is niet waar, als lid van de Tweede Kamer vertegenwoordig je het gehele Nederlandse volk, niet alleen de mensen die op je gestemd hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je bent vertegenwoordiger van de mensen die op je hebben gestemd, niet van elke Nederlander. Bevalt het je niet dat iemand 2 paspoorten heeft dan stem je wat anders. Simpel he ?
Technisch gezien ja.Men zit echter in de kamer om de belangen van degenen die op hen gestemd hebben te verdedigen. Lijkt me toch de essentie van een politieke partij.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is niet waar, als lid van de Tweede Kamer vertegenwoordig je het gehele Nederlandse volk, niet alleen de mensen die op je gestemd hebben.
En met een dubbel paspoort ben je niet geintegreerd want?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:47 schreef Sjakie01 het volgende:
Bericht dat ik al op de frontpage had gezet:
Verdonk groot gelijk. Als je in de regering zit, wat dus kortweg inhoudt dat je een land mede aan het regeren bent, behoor je dus ook dusdanig in het desbetreffende land te zijn geintegreerd, en moet je niet trost met een ander paspoort gaan lopen zwaaien.
Maarja het kan en mag allemaal in Nederland dankzij boomknuffelaars, werkloze paupers en al het andere economisch profiterende grut.
Ja, en je bestuurd ook een land en dat doe je terwijl je ook nog burger bent van een ander land. Dat vind ik heel vreemd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:45 schreef Pool het volgende:
Dat is niet waar, als lid van de Tweede Kamer vertegenwoordig je het gehele Nederlandse volk, niet alleen de mensen die op je gestemd hebben.
Maar het is even goed onzin dat je het Nederlandse volk niet kunt vertegenwoordigen als je naast je Nederlandse paspoort nog een ander paspoort hebt. Ze is rechtmatig gekozen en er is geen enkele reden om te denken dat ze het Nederlandse volk niet zou kunnen vertegenwoordigen. Al is het maar dat ze óók alle Nederlanders vertegenwoordigt die twee paspoorten hebben.
In principe kan dat ja. In principe kan Filemon ook in de TK komen. Ik zie echt het probleem niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en je bestuurd ook een land en dat doe je terwijl je ook nog burger bent van een ander land. Dat vind ik heel vreemd.
Dan zou Nederland dus in princiepe bestuurd kunnen worden daar een MP met een Turkse en een Nederlandse Nationaliteit. Dan zou ik mij altijd afvragen welk land dient hij
Je vraagt je bij andere politici nooit af welke belangen ze eventueel nog meer dienen, of is het bij iemand met een dubbel paspoort wat zichtbaarder waardoor je zo paranoïde wordt ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en je bestuurd ook een land en dat doe je terwijl je ook nog burger bent van een ander land. Dat vind ik heel vreemd.
Dan zou Nederland dus in princiepe bestuurd kunnen worden daar een MP met een Turkse en een Nederlandse Nationaliteit. Dan zou ik mij altijd afvragen welk land dient hij
En dat vraag jij je niet af met al die VVD-ertjes die in allerlei bestuurtjes, clubjes en bedrijfjes zitten? Dat zijn toch dingen die je vanuit het Nederlandse kabinet makkelijker kunt 'dienen' dan een land ver weg waar je als Nederlandse regering geen bal over te zeggen hebt.......quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij bij meer politici wel af maar zo iets wezelijks als het dienen van een land vind ik wel belangrijk. Want je bestuurd wel een land en daar moet je voor de volle 100 % achterstaan en dan vind ik dat je ook voor de volle 100 % voor die nationaliteit moet gaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:53 schreef gelly het volgende:
Je vraagt je bij andere politici nooit af welke belangen ze eventueel nog meer dienen, of is het bij iemand met een dubbel paspoort wat zichtbaarder waardoor je zo paranoïde wordt ?
Benauwde onzin. Niemand hoeft zijn liefde voor een land te bewijzen aan de hand van één exclusief paspoort; ook politici niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij bij meer politici wel af maar zo iets wezelijks als het dienen van een land vind ik wel belangrijk. Want je bestuurd wel een land en daar moet je voor de volle 100 % achterstaan en dan vind ik dat je ook voor de volle 100 % voor die nationaliteit moet gaan.
Ze begint zelf met haar eigen paspoorten te zwaaien en als iemand daar dan een opmerking over maakt...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd nogal genant en intolerant dat een minister een parlementarier op deze manier in de hoek meent te moeten zetten, louter en alleen omdat de mening van dat kamerlid haar niet aanstaat.
Om ook even met vreemde vergelijkingen aan te komen:quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze begint zelf met haar eigen paspoorten te zwaaien en als iemand daar dan een opmerking over maakt...
Dat is inderdaad wel een hele vreemde vergelijking...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Om ook even met vreemde vergelijkingen aan te komen:
Nou nou, dat wil ik nou ook weer niet zeggen hoor.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:24 schreef Meki het volgende:
onmenselijke heks
It's the economy stupid.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:22 schreef Yildiz het volgende:
Nu even on-topic, beste Tikorev. Zoals je ziet wordt er niet gepoogd Verdonk de mond te snoeren, niet het land uit te trappen of wat dan ook. Men zegt hooguit dat het beschamend gedrag is.
En die mening deel ik.
Pas kreeg ik toevallig een toespraak van 1 van de directeuren van Ikea. In Nederland heeft men het Headquarters, in Delft, voor concepten. Ook ken ik nog een directeur van een groot technisch bedrijf, die ook alleen maar Engels en Fins spreekt. Ook zit in Delft de internationale school voor aankomende Ikea-store bedrijfsleiders. Geloof me, daar is Nederlands leren zeer onbelangrijk gezien je na de cursus weer terug gaat.
Als Verdonk haar zin had gekregen, met 'schpreekt Nederlandsch oph Shtraath', dan hadden deze mensen, onder het zielige mom van 'regels zijn regels' ook een boete gekregen.
Snap je nu waarom ik een beetje een afkeer heb van Verdonk?
Nee, jij ziet echt spoken met je onnozele voorbeeld.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:22 schreef Yildiz het volgende:
Snap je nu waarom ik een beetje een afkeer heb van Verdonk?
Daar zit niks ongelukkigs aan hoor, perfect uitgedachte manier om stemmen te trekken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou nou, dat wil ik nou ook weer niet zeggen hoor.
Ze drukt alleen haar onderbuikgevoelens, wellicht 'haar instinct', op een beetje ongelukkige manier uit, volgens sommigen.
Een prachtig argument, ik ben helemaal om.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:29 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee, jij ziet echt spoken met je onnozele voorbeeld.![]()
Ik hou helemaal niet van Verdonk of de VVD,maar ik vind wel dat ze een punt heeft. Je ziet dat nu met de discussie over de genocide op armeniërs. Het is voor Nederland helemaal niet zo'n issue, maar dat wordt het wel, omdat de trukse nederlanders zich ineens als Turk gaan opstellen en niet als Nederlander.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
bron
Ik vind het eerlijk gezegd nogal genant en intolerant dat een minister een parlementarier op deze manier in de hoek meent te moeten zetten, louter en alleen omdat de mening van dat kamerlid haar niet aanstaat. Azough overtreedt geen wet of reglement van orde. Ze heeft alleen maar een andere mening dan de minister en dat staat Verdonk kennelijk niet aan.
Ja maar het is Verdonk hè. Daar mag je met elke stok tegen slaan die je maar kan bedenken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze begint zelf met haar eigen paspoorten te zwaaien en als iemand daar dan een opmerking over maakt...
Voor de Marokkaanse wet is iemand die waar ook ter wereld geboren wordt uit minimaal 1 marokkaanse ouder, automatisch Marokkaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:28 schreef Tup het volgende:
Hoe zat het met het volgens Marokkaans recht niet kunnen "opzeggen" van de Marokkaanse nationaliteit?
Dat zou in theorie inderdaad kunnen. (Alhoewel ik niet zeker ben of de Turkse wet het toestaat of je als Turk het bevel mag hebben over strijdkrachten van een ander land, maar dat heeft de Nederlandse MP niet direct).quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik snap echt niet dat het inleveren van een paspoort ten goede komt aan de integratie.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:36 schreef Boomstam het volgende:
Naïma Azough heeft natuurlijk gewoon het recht te kiezen voor eendubbele nationaliteit.
maar als voorbeeld zou ze er best goed aan doen de marokkaanse inteleveren.
Ik kan verdonk niet kwalijk nemen dat ze er over begint, want dat zou best wel is ten goede kunnen komen aan integratie.
jammer genoeg is haar ministerie het minst goed draaiendequote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:38 schreef FlowerMary het volgende:
En weer heeft onze minister het bij het rechte eind. God, wat hou ik van die vrouw. Rechtlijnig en consequent!
De Republikein Michael Chertoff, de Secratary van het Department of Homeland Security heeft ook twee paspoorten trouwens..... Net als enkele Senatoren en Representatives.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:30 schreef StefanP het volgende:
Verdonk heeft helemaal gelijk. Het is stijlloos om met twee paspoorten in een parlement te zitten. En als dat het geval mocht zijn door een achterlijke wet uit je achterlijke geboorteland, dan kun je met een simpele opmerking in de trant van "ik heb dan wel 2 paspoorten, maar kies ervoor om Nederlander te zijn" alles goed maken. Wat precies is waar Verdonk om vroeg. En waar die doos blijkbaar geen repliek meer op durfde te geven, wat haarfijn duidelijk maakt waar haar loyaliteit echt ligt.
Volgens mij is er geen ministerie waar zoveel vooruitgang is geboekt als die van haar. De ongebreidelde stroom asielzoekers uit de jaren 90 is toch enigszins onder controle gebracht. Regels voor de gezinshereniging zijn succesvol verstrengt. Achterstanden zijn grotendeels weggewerkt. Inburgeren heeft eindelijk een dwingend karakter gekregen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:42 schreef Boomstam het volgende:
[..]
jammer genoeg is haar ministerie het minst goed draaiende
Alleen kan ze haar paspoort ritueel verbranden en een brief schrijven aan de Marokkaanse koning dat ze niet meer Marokkaan wil zijn..... de Marokkaanse koning lacht vervolgens hardop, gooit de brief in het vuur, en draagt zijn onderdanen op om die trut een nieuw paspoort op te sturen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:36 schreef Boomstam het volgende:
Naïma Azough heeft natuurlijk gewoon het recht te kiezen voor eendubbele nationaliteit.
maar als voorbeeld zou ze er best goed aan doen de marokkaanse inteleveren.
Als het aan haar ligt krijgen Marokkanen die het Marokkaanse staatsburgerschap niet willen of kunnen opzeggen ook geen Nederlanderschap meer. En dat is dan weer enorm slecht voor de integratie.... je kunt ze beter Nederlander laten worden met behoud van dat andere paspoort, dan pertinent alle Marokkanen weigeren om Nederlander te worden. Dat werkt de integratie alleen maar meer tegen.quote:Ik kan verdonk niet kwalijk nemen dat ze er over begint, want dat zou best wel is ten goede kunnen komen aan integratie.
Het enige wat ik vind is dat ze die twee paspoorten mischien niet zo duidelijk in Verdonks gezich had moeten smijten..... maar het is wel weer de ZOVEELSTE keer dat Verdonk begind te zeuren over de dubbele nationaliteit, en met de kans dat ze na December niet meer verder mag als de VVD wellicht buiten de volgende regering valt, wil ze koste wat het kost er nog een en ander proberen door te drukken. Ik kan Naïma wat dat betrefd ook wel begrijpen.quote:Dus verdonk heeft er goed aan gedaan het te zeggen, maar Naïma moet het maar gewoon zelf weten wat ze doet. is te persoonlijk
Ja, dat noemen we tegenwoordig ook service, slechte service leveren.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen ministerie waar zoveel vooruitgang is geboekt als die van haar. De ongebreidelde stroom asielzoekers uit de jaren 90 is toch enigszins onder controle gebracht. Regels voor de gezinshereniging zijn succesvol verstrengt. Achterstanden zijn grotendeels weggewerkt. Inburgeren heeft eindelijk een dwingend karakter gekregen.
Da's nou nèt wat ze wilde aantonen. Dat het geen reet uitmaakt, en dat ze voldoende 'Nederlander' is, mèt twee paspoorten.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind dat je zeker als een vertegenwoordiger van de Nederlandse bevolking je maar een nationaliteit mag hebben de Nederlandse.
Anders mag je wat mij betreft geen volksvertegenwoordiger worden want je vertegenwoordigd het Nederlandse volk. Gewoon een oorzaak gevolg
Regressiebeleid? Repressiebeleid neem ik aan? Daar zou dan inderdaad het probleem kunnen liggen. Je vindt het type beleid gewoon niks. Gelukkig denken vele anderen daar toch heel anders over.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Sterker nog, ik kots op de hele term 'regressiebeleid'.
Zelfs binnen de VVD is er commentaar geweest over de manier waarop ze bepaalde zaken heeft afgehandeld. En ze is eigenlijk alleen maar negatief in het nieuws gekomen. De VVD is een prima partij.... zolang Verdonk er maar uit stapt, want die trut moet echt gewoon de politiek uit na al die affaires.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:00 schreef Tikorev het volgende:
Regressiebeleid? Repressiebeleid neem ik aan? Daar zou dan inderdaad het probleem kunnen liggen. Je vindt het type beleid gewoon niks. Gelukkig denken vele anderen daar toch heel anders over.
Dat doet niets af aan het feit dat heel veel mensen een repressief asielbeleid een prima beleid vinden. Verdonk is niet voor niets zo populair.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Zelfs binnen de VVD is er commentaar geweest over de manier waarop ze bepaalde zaken heeft afgehandeld.
Bij aantoonbaar 'minder begaafden', jaquote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan het feit dat heel veel mensen een repressief asielbeleid een prima beleid vinden. Verdonk is niet voor niets zo populair.
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Bij aantoonbaar 'minder begaafden', ja
En haat van mensen met een schuldgevoel.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Bij aantoonbaar 'minder begaafden', ja
V.
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:12 schreef FlowerMary het volgende:
[..]
En haat van mensen met een schuldgevoel.
Ze heeft meer bereikt dan al haar voorgangers bij elkaar:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:11 schreef Verbal het volgende:
Neemt niet weg dat je werkelijk een chronisch minder goed functionerend beoordelingsvermogen moet hebben om die stoethaspel (nog steeds) een goede minister te vinden
Het is een blunderende kluns.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze heeft meer bereikt dan al haar voorgangers bij elkaar:
De ongebreidelde stroom asielzoekers uit de jaren 90 is toch enigszins onder controle gebracht. Regels voor de gezinshereniging zijn succesvol verstrengt. Achterstanden zijn grotendeels weggewerkt. Inburgeren heeft eindelijk een dwingend karakter gekregen.
Mensen die zich schuldig voelen omdat ze het zo goed hebben tegenover asielzoekers. Waaronder jij.quote:
Wat een gebazel. 1) ik haat dat mens niet, 2) ik heb geen schuldgevoel.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:17 schreef FlowerMary het volgende:
[..]
Mensen die zich schuldig voelen omdat ze het zo goed hebben tegenover asielzoekers. Waaronder jij.
Ik geloof je niet, want je bazelt wat en je ene hersencel overtuigt de andere dat je gelijk hebt.quote:Nou geloof mij maar. Zo erg hebben de meeste asielzoekers het heus niet, 80% komt namelijk deze kant op om economische redenen.
Verdonk bereikt niet half zoveel als je denkt, liegt en bedriegt om dat beetje te bereiken dat haar lukt en liegt en bedriegt om de schijn op te houden.quote:Dan doet Verdonk daar tenminste wat aan. En daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Dat doe ik ook niet. Het zijn de resultaten die tellen:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Verwar ijzerenheinig en leugenachtig stormram-gedrag nou niet met goed ministerschap.
Neequote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:23 schreef Verbal het volgende:
want je wilt mij toch niet gaan wijsmaken dat jij, als je een arme sloeber uit een verscheurd Afrikaans land was, gewoon maar bleef doormodderen voor twee petoties per jaar? Sodemieter toch op).
Mooi. Hypocriet.quote:
Nee. Het zou al heel wat schelen als er door zelfingenomen oranjeblanjebleu-nono's die hooguit trots kunnen zijn op iets waar ze zelf geen flikker voor hebben hoeven doen wat minder minachtend zou worden gedaan over mensen die niet dat voor vanzelfsprekend genomen geluk hebben gehad.quote:Maar jij wil dus alle arme Afrikanen binnen laten?
Het binnenlaten van mensen heeft niets te maken met het wel of niet toekennen van de Nederlandse nationaliteit en het eventueel behoud van een andere nationaliteit.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:25 schreef FlowerMary het volgende:
Maar jij wil dus alle arme Afrikanen binnen laten?
Ja hypocriet ja. Maar zo is het leven. Accepteer het nou maar.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mooi. Hypocriet.
[..]
Nee. Het zou al heel wat schelen als er door zelfingenomen oranjeblanjebleu-nono's die hooguit trots kunnen zijn op iets waar ze zelf geen flikker voor hebben hoeven doen wat minder minachtend zou worden gedaan over mensen die niet dat voor vanzelfsprekend genomen geluk hebben gehad.
Maar dat is ongetwijfeld teveel gevraagd, dus laat maar zitten
V.
Zuurpruim...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar dat is ongetwijfeld teveel gevraagd, dus laat maar zitten
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:31 schreef FlowerMary het volgende:
[..]
Ja hypocriet ja. Maar zo is het leven. Accepteer het nou maar.
Ken je dat voorbeeldje van de vlot op zee al?
Waarvan aktequote:
Ze krijgen te eten en dan worden ze teruggestuurd. Wat verwacht je dan? Dat ik ze in mijn bed laat slapen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:35 schreef Verbal het volgende:
'Maar dat is ongetwijfeld teveel gevraagd...'
[..]
[..]
Waarvan akte
V.
Niet voor lang.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:50 schreef maartena het volgende:
* maartena laat nog steeds met trots zijn TWEE paspoorten zien!
Die regel blijft bestaan.quote:
Papiertjes kunnen een heleboel vertegenwoordigen. Neem de huwelijksacte...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:40 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat het inleveren van een paspoort ten goede komt aan de integratie.
Integratie hangt af van jezelf, niet van een papiertje.
Onderbouw dat eens. Jij gaat mijn Nederlanderschap afnemen onder welk wetsvoorstel?quote:
Wat heeft dat met de wil (of juist niet) om te integreren te makenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 02:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Papiertjes kunnen een heleboel vertegenwoordigen. Neem de huwelijksacte...
Ach man denk eens na. Zonder buitenlanders bestond dit hele land allang niet meer. En zelfs de Marokkanen hebben daar een steentje aan bijgedragen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 06:54 schreef Balthar het volgende:
Ik vind dat een Politicus geen dubbele nationaliteit zou mogen hebben.
Waarom niet?
De Politiek regeert ons land. In principe kan Nederland nu dus geregeerd worden door mensen die een dubbele nationaliteit hebben.'
Anders gezegd Marokko kan straks Nederland regeren via zijn onderdanen die hier de politieke macht hebben verkregen.
Natuurlijk zal het zo'n vaart niet lopen, maar het is in principe niet correct.
Daarnaast lijkt mij het niet teveel gevraagd om een keuze te maken, zeker niet als je ons land politiek wil besturen.
Verdonk heeft hier gelijk.
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen? Het is het vetgedrukte deel in de quote. Voor meer info zie de bron (link in de OP)
1. een kamerlid zit niet in de regeringquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:47 schreef Sjakie01 het volgende:
Bericht dat ik al op de frontpage had gezet:
Verdonk groot gelijk. Als je in de regering zit, wat dus kortweg inhoudt dat je een land mede aan het regeren bent, behoor je dus ook dusdanig in het desbetreffende land te zijn geintegreerd, en moet je niet trost met een ander paspoort gaan lopen zwaaien.
Maarja het kan en mag allemaal in Nederland dankzij boomknuffelaars, werkloze paupers en al het andere economisch profiterende grut.
Ik zie het verband tussen een dubbele nationaliteit en het hebben van een mening over de Armeense kwestie niet. Die mening verandert echt niet als je je Turkse paspoort opeens inlevert.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:53 schreef kenz het volgende:
[..]
...
Ik vind dubbele nationaliteit toch een soort 'paard van troje'. Heel onverwacht kan er iets akeligs uit de hoge hoed komen. Die armeense kwestie is nu een (mild) voorbeeld. Ik ben daardoor wel gaan twijfelen of ik op de PvdA stem.
Kan je niet lezen of ben je aan het trollen? Lees ook de brontekst even.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 07:35 schreef haaahaha het volgende:
[..]Er staat nergens dat haar 'de mening van dat kamerlid haar niet aanstaat'.
Verdonk heeft ongelijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 06:54 schreef Balthar het volgende:
Waarom niet?
De Politiek regeert ons land. In principe kan Nederland nu dus geregeerd worden door mensen die een dubbele nationaliteit hebben.'
Anders gezegd Marokko kan straks Nederland regeren via zijn onderdanen die hier de politieke macht hebben verkregen.
Daarnaast lijkt mij het niet teveel gevraagd om een keuze te maken, zeker niet als je ons land politiek wil besturen.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 06:54 schreef Balthar het volgende:
Waarom niet?
Over welke mening heb je het dan? Over haar mening dat ze 2 paspoorten mag hebben? Want je hebt het in je openingspost over 'louter en alleen omdat de mening van dat kamerlid haar niet aanstaat' en Ze heeft 'alleen maar een andere mening dan de minister en dat staat Verdonk kennelijk niet aan.'quote:Op donderdag 5 oktober 2006 07:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Kan je niet lezen of ben je aan het trollen? Lees ook de brontekst even.
En als ze dat niet kunnen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 07:55 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Politici moeten hun 2e paspoort opgeven
Nederlanders kiesrecht ontnemen?quote:en anders uit de regering verdwijnen.
Die regel hebben we: een parlementslid moet de Nederlandse nationaliteit bezitten.quote:Dit is Nederland, dat dient bestuurd te worden door Nederlanders en niet door halve Marokkanen of ander tuig.
Verdonk dacht zeker dat zij het parlement controleert..quote:Klasse actie van Verdonk!
Iedere Nederlander kan meer dan alleen de Nederlandse nationaliteit bezitten. Weet jij niet eens wat jouw rechten zijn? Of dacht je dat parlementariërs minder rechten hebben dan andere Nederlanders?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 07:57 schreef Strolie75 het volgende:
Een parlementarier met twee nationaliteiten...het moet niet gekker worden in dit land.![]()
Door dat andere tuig kan jij hier in vrijheid dit soort stomme uitspraken doen. !quote:Op donderdag 5 oktober 2006 07:55 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Politici moeten hun 2e paspoort opgeven en anders uit de regering verdwijnen. Dit is Nederland, dat dient bestuurd te worden door Nederlanders en niet door halve Marokkanen of ander tuig.
Klasse actie van Verdonk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |