Snipquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:51 schreef weasel85 het volgende:
Ik vind de spreeuw de mooiste van alle gulden biljetten
Ik ookquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:55 schreef Bluezz het volgende:
Dat ziet er vertrouwd uit zeg
Ik wil de gulden terug
Spreeuwquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:51 schreef weasel85 het volgende:
Die goeie ouwe tijdquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:04 schreef navvy het volgende:
Daar kon je nog 2 avonden van stappen.
Mag ik je vragen waar jij je guldens inwisselt tegen euroos? Daar ga ik dan ook nog wel ff naar toe.....quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:00 schreef j0rrit het volgende:
Zomaar bijna ¤90,- erbij!...er zijn dagen dat ik minder verdien.
En ik de lichtmast!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:51 schreef weasel85 het volgende:
Dat kan nog tot het eind van het jaar hoor, stond vandaag nog een herinnering van in de krant...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:24 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Mag ik je vragen waar jij je guldens inwisselt tegen euroos? Daar ga ik dan ook nog wel ff naar toe.....![]()
200 / 2,20371 = ......quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:24 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Mag ik je vragen waar jij je guldens inwisselt tegen euroos? Daar ga ik dan ook nog wel ff naar toe.....![]()
Dat geldt voor de munten. Biljetten kun je nog tot en met 31-12-2032 kwijtquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:26 schreef Molluck het volgende:
[..]
Dat kan nog tot het eind van het jaar hoor, stond vandaag nog een herinnering van in de krant...
Zo idioot is dat niet hoor, ik heb nog nooit zo vaak rood gestaan als met de euroquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:57 schreef Bafnek het volgende:
Idioten met jullie: "Ik wil de gulden terug".
Ja goed, de prijzen zijn inderdad gigantisch gestegen, daar kan niemand iets aan ontkennen. Nederland is ook een schoftig duur kutland geworden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zo idioot is dat niet hoor, ik heb nog nooit zo vaak rood gestaan als met de euro![]()
![]()
je KUNT natuurlijk ook overdrijven...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:23 schreef 2Mini het volgende:
met 1 zon biljet kon je vroeger meer dan nu met een biljet van 100 euro
Nou ja, zo gek is het niet hoor. Ik weet nog dat 2 gulden voor een blikje fris op het station normaal was. Jaar of 10 geleden. Betaal je nu 0,908 euro? Nee hoor, je betaalt nu 2 euro. En dat is ook "normaal" of zo. Voor een halve liter betaal je zelfs 2,50. En dat terwijl je overal in Duitsland op stations halve liters bier, BETER dan bavaria, kan vinden voor prijzen als 98 cent, 1,20.......quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:53 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
je KUNT natuurlijk ook overdrijven...
Leuke vakantie gehad in Frankrijk?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Qua Horeca is NL internationaal gezien echt een Gods-schandalig duur land
Mijn ma vind dat zonde -.-quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:46 schreef borisbanaan het volgende:
Je houdt ze toch wel he? Uit nostalgie?
We zijn aan het verhuizen nu, dus alle tapijten moeten eruit ookquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:52 schreef IBAZ het volgende:
Hoe vaak stofzuig jij onder het tapijt?
Als je die PC nou ook even inpakt, dan hebben wij ook rust.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:53 schreef weasel85 het volgende:
[..]
We zijn aan het verhuizen nu, dus alle tapijten moeten eruit ook![]()
nix ervanquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:01 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Als je die PC nou ook even inpakt, dan hebben wij ook rust.
eenschquote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:40 schreef buzzer het volgende:
Van mij mogen ze de boel zo terug draaien
Plus dat ze alle kosten van de nieuwe conversie weer gaan doorberekenen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar denk je eens in wat er zou gebeuren bij een terug-conversie naar de gulden? Dan moet er WEER van alles "afgerond" gaan worden, wordt alles WEER ineens stukken duurder
Dat is ook het enige voordeel eraan.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Plus dat ze alle kosten van de nieuwe conversie weer gaan doorberekenen.
Overigens vind ik de Euro wel makkelijk, zeker als je naar het buitenland gaat.
Als je eenmaal in het buitenland bent is het wel handig, maar de voorpret van de vakantie, met geld wisselen en zo en je dan verbazen over het lelijke geld dat ze in al dat buitenland hebben, dat is voorbij. Het lelijke geld zit nu standaard in je portemonnee...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Plus dat ze alle kosten van de nieuwe conversie weer gaan doorberekenen.
Overigens vind ik de Euro wel makkelijk, zeker als je naar het buitenland gaat.
Ja, ach, naderhand lijkt het zo mooi heh, maar eigenlijk was het natuurlijk gewoon kut.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
maar de voorpret van de vakantie, met geld wisselen en zo
Toen begon de oplichting al, met die transactiekosten...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:58 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, ach, naderhand lijkt het zo mooi heh, maar eigenlijk was het natuurlijk gewoon kut.
Ja heimweequote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:51 schreef weasel85 het volgende:
wilde ik net zeggen.....quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:54 schreef Ablaze het volgende:
Niet inwisselen, inlijsten
Hartstikke mooi geld.
Nee het zijn biljetten, geen guldens.quote:
of 100.000quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:25 schreef wendytje het volgende:
[..]
wilde ik net zeggen.....
nu ¤90
over 15 jaar (misschien) ¤900
quote:
Joh, denk je dat ze 20 pleuries zijn?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:36 schreef mvc het volgende:
ik bied 20 euro voor beide briefjes !
Idd, ik moet bijna huilen als ik dit ziequote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:55 schreef Bluezz het volgende:
Dat ziet er vertrouwd uit zeg
Ik wil de gulden terug
en ondertussen wordt het geld meer waardquote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:20 schreef T42 het volgende:
jow ik wil de snipdie andere heb ik al
geef je 45,50 exl verzend kosten (mijne en jouwe betaal ik dan) hoefje niet eens naar de bank/post kantoor om daarna lang te w88 tot dat ze het storten op je rekening.
tjah dan zoek ik wel verderquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:42 schreef weasel85 het volgende:
[..]
en ondertussen wordt het geld meer waard![]()
Nee, de grootste fout ooit is door jouw ouders gemaakt...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zou het inlijsten
De gulden
Ik krijg bijna kippenvel ervan
De grootste fout ooit, afschaffing van de gulden en invoering van de euro.
dat is wat ik nou wil doen hahaquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zou het inlijsten
De gulden
Ik krijg bijna kippenvel ervan
De grootste fout ooit, afschaffing van de gulden en invoering van de euro.
Nou het dubbele is inderdaad wel wat overdreven, maar ik denk dat briefjes wel wat meer opleveren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:23 schreef Thetallguy het volgende:
Mensen die denken dat hun bewaarde guldens over 10 jaar bij verzamelaars het dubbele opbrengen
Dat klopt, teringeuroquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:23 schreef 2Mini het volgende:
met 1 zon biljet kon je vroeger meer dan nu met een biljet van 100 euro
Dat waren de mooiste ja,quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Owja we hadden toch ook van die 250gulden biljetten? 2x gezien ofzo totaal. Verder nooit mee betaald oid.
Die dingen al dan niet in perfecte staat worden de komende 200 jaar idd echt niks waard.quote:Op maandag 16 oktober 2006 09:31 schreef Casparovvv het volgende:
Er zijn veel te veel van die biljetten gemaakt om veel waard te worden. De lagere biljetten zijn er waarschijnlijk nog tienduizenden van, in verzamelingen etc. Misschien dat een biljet van 1000 gulden in een perfecte staat flink wat meer opbrengt, maar verder zou ik niet te veel verwachten.
Ja, zoiets heb ik nu ook al een paar keer meegemaakt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:46 schreef weasel85 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
gewoon onder het tapijt![]()
De euro is redelijk lelijk in vergelijking met de guldenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:36 schreef Casparovvv het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_gulden
De euro is ontworpen met de gedachte dat deze over 15 jaar nog steeds een modern uiterlijk heeft. De gulden ziet er ouderwets uit, en als we van te voren niet wisten wat voor negatieve gevolgen dit zou hebben zouden we allemaal aangedrongen hebben op een overstap naar de euro.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:48 schreef thedude0 het volgende:
[..]
De euro is redelijk lelijk in vergelijking met de gulden![]()
ik vind het toch echt BRUINquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:38 schreef Casparovvv het volgende:
............................ naar dat mooie oranje 50 euro biljet.
Valse hoopquote:Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef weasel85 het volgende:
mjah, ooit hoop ik dat de gulden terugkomt, en alles minder duur wordt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |