abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42337226
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:45 schreef Yildiz het volgende:
Wees eens eerlijk, krijgen er mensen betaald om hier te posten?
Ja, vijf euro per posting, incl. BTW.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_42337603
Burp.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2006 17:50:03 ]
pi_42337959
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

De economische groei van 3% heeft niets te maken met welke regering dan ook. (die is verwaarloosbaar) Die groei van 3% heeft te maken met de zogenaamde conjunctuurbeweging. Die conjunctuurbeweging heeft een cyclus van ongeveer 7 jaar. En toevallig zitten we net op het topje.
Conjuctuur speelt een rol, maar daarmee kun je niet verklaren waarom we een bovengemiddelde groei hebben t.o.v. vergelijkbare buurlanden. We zijn in drie jaar tijd van één van de slechts presterende economiën van Europa naar een economie gegaan die harder groeit dan in al onze buurlanden. Als het alleen conjuctuur was geweest hadden we netjes de lijn van Europa moeten volgen en hadden we nu een lagere groei gehad.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 18:11:35 #104
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42338124
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tering he, mooi propaganda verhaal, mits je even vergeet dat het structurele EMU saldo verslechterd is ipv verbeterd. Puur door eenmalige meevallers (verkoop KPN, gestegen aardgasbaten) is het tekort weggewerkt.
Over propaganda gesproken...

Euh, juist onder paars gingen er een hoop incidentele meevallers naar het tekort. Bijvoorbeeld de enorme opbrengst van de UMTSveiling. Logischerwijs zou je de opbrengst daarvan gewoon moeten activeren over de gehele periode waarin men de frequenties verhuren gaat. Maar nee, dat ging naar één jaar.. Maar goed, de discussie over ibls ga ik niet beginnen op fok..

Maar je hoeft mij niet te geloven hoor; Voila, figuur 1.7 uit de MEV..

Let vooral op wanneer de daling inzet; is het 2000 of kan je al 1999 nemen hiervoor..

[ Bericht 2% gewijzigd door Napalm op 03-10-2006 18:17:20 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42338181
We kunnen alleen maar hopen dat NL niet ten onder gaat....
pi_42338558
- Een te links kabinet geeft een bende.
- Een te rechts kabinet geeft ook een bende.

Het lijkt mij tijd voor het CDA, CU en ................??
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 18:46:56 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42338717
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 18:04 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Conjuctuur speelt een rol, maar daarmee kun je niet verklaren waarom we een bovengemiddelde groei hebben t.o.v. vergelijkbare buurlanden. We zijn in drie jaar tijd van één van de slechts presterende economiën van Europa naar een economie gegaan die harder groeit dan in al onze buurlanden. Als het alleen conjuctuur was geweest hadden we netjes de lijn van Europa moeten volgen en hadden we nu een lagere groei gehad.
Conjunctuur is niet de enige verklaring inderdaad. De open Nederlandse economie (Nederland distributieland) verklaart de hoge pieken en diepe dalen. Ook onder Paars was al een bovengemiddelde groei te zien tov andere EU-landen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_42339048
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 18:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De open Nederlandse economie (Nederland distributieland) verklaart de hoge pieken en diepe dalen.
Hoe verklaart een open economie hoge pieken en dalen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 19:26:22 #109
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_42339467
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 18:11 schreef Napalm het volgende:

[..]

Over propaganda gesproken...

Euh, juist onder paars gingen er een hoop incidentele meevallers naar het tekort. Bijvoorbeeld de enorme opbrengst van de UMTSveiling. Logischerwijs zou je de opbrengst daarvan gewoon moeten activeren over de gehele periode waarin men de frequenties verhuren gaat. Maar nee, dat ging naar één jaar.. Maar goed, de discussie over ibls ga ik niet beginnen op fok..

Maar je hoeft mij niet te geloven hoor; Voila, figuur 1.7 uit de MEV..
[afbeelding]

Let vooral op wanneer de daling inzet; is het 2000 of kan je al 1999 nemen hiervoor..
Daar heb je een goed punt. Je zou toch zeggen dat ze dan hun lesje wel hebben geleerd. Zalm zeker....

Je ziet dat het gewoon dus niet uitmaakt. Het zijn allemaal liegende cocksuckers.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:32:09 #110
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42342391
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 19:03 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoe verklaart een open economie hoge pieken en dalen?
Ik ben geen econoom, dus ik kan je geen sluitende theorieen presenteren, maar kort gezegd komt het erop neer dat een open economie sterk afhankelijk van anderen is wat versterkend werkt. Een economie die sterk leunt op export en import zal sterker de gevolgen voelen wanneer het met de handelende landen beter/slechter gaat dan een economie die het vooral moet hebben van binnenlandse investeringen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:42:39 #111
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42342724
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:32 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben geen econoom, dus ik kan je geen sluitende theorieen presenteren, maar kort gezegd komt het erop neer dat een open economie sterk afhankelijk van anderen is wat versterkend werkt. Een economie die sterk leunt op export en import zal sterker de gevolgen voelen wanneer het met de handelende landen beter/slechter gaat dan een economie die het vooral moet hebben van binnenlandse investeringen.
^^
Klopt.

Aangezien de NL economie opener is dan die van de meeste andere EU landen zijn wij gevoeliger voor de internationale conjunctuur dan andere EU landen. Overigens is een behoorlijk probleem dat Duitsland, onze belangrijkste handelspartner, al jaren in een diep economisch dal zit.

Desondanks is het natuurlijk niet allelmaal internationale conjucntuur. De overheid moet de voorwaarden scheppen waarbinenn de bedrijven onstaan, bloeien en inspelen op een veranderen de wereld. Het probleem is alleen dat veel van die dingen werken op de lange termijn. De juiste scholing; nu leren we kinderen Duits maar over 20 jaar blijkt dat we juist mensen die Chinees spreken nodig hebben..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:43:39 #112
Stranger than fiction
pi_42342756
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:42 schreef Napalm het volgende:

[..]

^^
Klopt.

Aangezien de NL economie opener is dan die van de meeste andere EU landen zijn wij gevoeliger voor de internationale conjunctuur dan andere EU landen. Overigens is een behoorlijk probleem dat Duitsland, onze belangrijkste handelspartner, al jaren in een diep economisch dal zit.
Dld zit momenteel in een opleving.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:48:57 #113
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42342917
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 19:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je ziet dat het gewoon dus niet uitmaakt. Het zijn allemaal liegende cocksuckers.
Je wil politici hebben die zeggen dat ze niets aan de situatie van vandaag of morgen kunnen doen maar wel iets aan die van de volgende maand?

Hoeveel zetels zou Maurice ze geven.......?

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 03-10-2006 23:39:58 ]
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 23:08:11 #114
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42345195
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 18:37 schreef koudijsj het volgende:

- Een te links kabinet geeft een bende.
- Een te rechts kabinet geeft ook een bende.

Het lijkt mij tijd voor het CDA, CU en ................??
VVD dan wordt het toch niet te rechts
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42349543
CDA + PVDA natuurlijk! twee middenpartijen:)
pi_42363876
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

VVD dan wordt het toch niet te rechts
Liever een iets te rechtse regering dan een iets te linkse regering want dan wordt het een nog grotere rotzooi dan het nu al is : zoals we nu nog steeds moeten ondervinden toen de PvdA mee regeerde . Ik heb een linkse opvoeding gehad ben lid ban de fnv en weet dat ze er voor de arbeider moeten zijn maar ik ben er de laatste jaren achter gekomen dat links enorm schadelijk voor ons land is . Ik werk in de Rotterdamse haven heb Wim Kok en Paul Rozenmuller meegemaakt met stakingen maar toen ze eenmaal op het Haagse pluche terecht kwamen kwam naar voren wat hun eigenlijke bedoelingen zijn en waren over onze rug en niets minder. En dat blijkt nu ook weer met het beste jongentje van de klas Woutertje bos ik walg gewoon van hem zeker met het geval van de pensioenen wat hij nu zogenaamd naar de achtergrond heeft geschoven maar let op als hij in de regering komt dan kunnen we het schudden . Ik weet echt niet welke partij er op dit moment mijn stem verdient maar de PvdA krijgt hem zeker niet dat staat als een paal boven water.Ik zou nog veel verder willen typen maar de moedeloosheid die ik heb t.o. de politiek en zeker het linkse gedeelte ontneemt mij gewoon de zin daarin. Ik hoop dat er met de verkiezingen een regering komt waar wij als Nederlanders in kunnen geloven en niet dat er een partij in de regering komt die omhoog gestuwd moet worden door onze allochtone medemens die soms niet weten waar ze voor stemmen . Ik hoop niet dat ik door die laatste zin als een racist afgeschilderd word want dat ben ik zéker niet, maar het stoort mij wel dat die partij er alles aan doet om die groep achter zich te krijgen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:08:52 #117
99433 Tup
Tupperwaar
pi_42374587
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 11:58 schreef freud het volgende:
Ik ben bang dat ik als Jan modaal gestraft ga worden dat ik gezond ben en werk. Ik betaal me nu al steeds blauwer, en verwacht dat dat alleen maar erger zal worden. Het is imo niet meer dan eerlijk dat mensen die werken, een streepje voor hebben op mensen die niet willen werken. Helaas komt er dan een club aan de macht die niet financieel slim bezig is.
Let wel dat de lasten juist door dit centrumrechtse kabinet voor Jan Modaal gestegen zijn. Dat moet wel want al die voorspoed voor 4xmodaal en grote bedrijven moet toch ergens van betaald worden.
Wasserwunderland
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:23:45 #118
99433 Tup
Tupperwaar
pi_42375127
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:34 schreef Napalm het volgende:
Het valt niet mee op uitgebreid op deze lulkoek te reageren.
[quote]
Sinds wanneer denk jij verstand van economie te hebben?
Gefeliciteerd dat je de " mythe van de rechts economische kennis" weer gestand doet. Economie is een labiele wetenschap gebaseerd op arbitraire en discutabele aannames en grove versimpelingen van de werkelijkheid.
quote:
Uiteraard. De SP staat ook voorop om mee the huilen met zielige Taida`s en dergelijke..
Schrijnend dat je blijkbaar meer vertrouwen hebt in zeg pak em beet economische mantra's dan een vluchtverhaal. Welk probleem overkomt jou als een meisje als Taida WEL mag blijven?
quote:
Dat ze niet failliet willen gaan? Alleen in communistisch Rusland kregen bedrijven gratis hun grondstoffen e.d. Over huilt links altijd als het over privatisering gaat dat de prijzen zullen stijgen (maar dat is niet waar), nu is het weer geen probleem maar de schuld van bedrijven. Die zal ik onthouden..
Alleen het feit dat het doel van bedrijven -als we het hebben over (semi-)collectieve goederen- winst boven kwaliteit en boven sociale aspecten stellen, maakt dat het idd. de schuld van bedrijven is. Stuitend is altijd weer:
- het feit dat het argument " het is toch logisch dat bedrijven winst willen maken, anders kunnen ze niet bestaan" vaak aangehaald wordt.
- dan gesuggereerd wordt dat dit iedereen echter ten goede komt (trickle down)
quote:
Mensen met succes werken daar meestal hard voor. Neem je de beloning af dan zal je succes najagen minder stiimuleren. Als iemand succes heeft dan heeft dat ook goede effecten voor anderen/ de economie
Mensen hebben een natuurlijk behoefte aan succesbeleving. De NL economie maakt hier al veelvuldig gebruik van bij bijv. de econ. positie van de vrouw. Netto verdienen vrouwen met kinderen er nl. helemaal niet veel bij, maar " het sociale aspect" e.d. gaat dan meespelen. Om die reden zal het zo'n vaart niet lopen. Daarnaast wordt maar weer aangenomen dat succes gelijk staat aan meer geld verdienen, wellicht voor het gemankeerde wereldbeeld van rechtse marktadepten een logische conclusie, ik denk dat dit te simpel gesteld is.
quote:
Of zoals John Galbraith zei:
Trickle-down theory. The less than elegant meaphor that if one horse eats enough oats, some will pass through to the road for the sparrows.
Non-zero-sum: een gigantische aanname.
quote:
Logica. Waarom zou je nog hard leren, je beste jaren slijten achter accountancyboeken of reageerbuisjes terwijl je amper meer gaat verdienen dan Harry de straatveger?
Nee, intellectuele nieuwsgierigheid.
quote:
Hogere lasten voor bedrijven jagen investeringen weg. Logisch.
Je krijgt het de Amerikanen nu al niet aan de kop gepraat waarom alle arbeidsplaatsen zoveel kosten en bescherming met zich meebrengen
Dat komt omdat ze niet anders gewend zijn. Bepaalde soorten bedrijven gaan weg, anderen komen ervoor terug. Angstpraterij.
quote:
De eerste maanden. Daarna wordt duidelijk dat al die feestjes geld kosten. Geld dat we niet meer verdienen omdat we de bedrijven en de trekkers van de economie wegjagen.. Het sociale paradijs van het Oostblok bleek toch ook een grauw feestje..
Demagogie. Het zijn rechtse kortkijkers die suggereren dat SP/GL/PvdA een Oostblokland wil zijn.
Wasserwunderland
pi_42377190
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:23 schreef Tup het volgende:
Dat komt omdat ze niet anders gewend zijn. Bepaalde soorten bedrijven gaan weg, anderen komen ervoor terug.
Wat voor soort bedrijven zijn dat precies die van hoge loonkosten en strikte regulering houden?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:51:50 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42378280
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 13:20 schreef du_ke het volgende:
Ach roepen dat ze gaan emigreren is heel wat anders dan het ook uitvoeren .
Ik heb nog wat topics in mijn bookmarks staan met "Als wouter bos premier wordt ga ik emigreren" roepers.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:09:50 #121
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42441691
quote:
Gefeliciteerd dat je de " mythe van de rechts economische kennis" weer gestand doet. Economie is een labiele wetenschap gebaseerd op arbitraire en discutabele aannames en grove versimpelingen van de werkelijkheid.
Bijna alle wetenschappen. Ik heb vanavond wat zitten lezen over de ontwikkelingen in de "string-theorie" en zelfs dat is niet heilig.
quote:
Schrijnend dat je blijkbaar meer vertrouwen hebt in zeg pak em beet economische mantra's dan een vluchtverhaal. Welk probleem overkomt jou als een meisje als Taida WEL mag blijven?
Een zal onmerkbaar zijn. Miljoenen heel merkbaar. Voor de rest snap ik de relevantie van deze opmerking niet helemaal?
quote:
Alleen het feit dat het doel van bedrijven -als we het hebben over (semi-)collectieve goederen- winst boven kwaliteit en boven sociale aspecten stellen, maakt dat het idd. de schuld van bedrijven is. Stuitend is altijd weer:
- het feit dat het argument " het is toch logisch dat bedrijven winst willen maken, anders kunnen ze niet bestaan" vaak aangehaald wordt.
- dan gesuggereerd wordt dat dit iedereen echter ten goede komt (trickle down)
Dat is niet stuitend dat is de realiteit. Eerstejaars college economie. En geen nieuwe lessen hoor, Adam Smith wist dat 3 eeuwen terug al http://en.wikipedia.org/wiki/Invisible_Hand
quote:
Mensen hebben een natuurlijk behoefte aan succesbeleving. De NL economie maakt hier al veelvuldig gebruik van bij bijv. de econ. positie van de vrouw. Netto verdienen vrouwen met kinderen er nl. helemaal niet veel bij, maar " het sociale aspect" e.d. gaat dan meespelen. Om die reden zal het zo'n vaart niet lopen. Daarnaast wordt maar weer aangenomen dat succes gelijk staat aan meer geld verdienen, wellicht voor het gemankeerde wereldbeeld van rechtse marktadepten een logische conclusie, ik denk dat dit te simpel gesteld is.
Als geld verdienen niet meer van belang is waarom zouden mensen hun succes dan nog via hun [s]werk[/s economische] productiviteit definieren? Dat is pas een aanname!
quote:
Non-zero-sum: een gigantische aanname.
A) waar maak je dat Non-zero sum uit op?
B) Je weet toch wel wie Galbraith was? Niet zomaar een pipo..
C) Lijkt me een logisch verhaal.
quote:
Nee, intellectuele nieuwsgierigheid.
Ik ken redelijk wat accountants en er is er geenéén accountantcy gaan doen uit intellectuele nieuwsgierigheid..
quote:
Dat komt omdat ze niet anders gewend zijn. Bepaalde soorten bedrijven gaan weg, anderen komen ervoor terug. Angstpraterij.
We trekken bedrijven aan met hoge belastingen?
quote:
Demagogie. Het zijn rechtse kortkijkers die suggereren dat SP/GL/PvdA een Oostblokland wil zijn.
Uiteraard willen ze dat niet. Het is echter wel de logische uitkomst van hun kreten.
pi_42478505
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:37 schreef Sickie het volgende:
Zo'n coalitie klapt ongetwijfeld. De SP en de PvdA gaat absoluut niet boteren in een coalitie.
Daar ben ik ook bang voor, (of eigenlijk ben ik er niet bang voor want ik denk niet dat deze coalitie er gaat komen).
pi_42478732
Met een SP/PvdA kabinet heb ik in ieder geval wel het gevoel dat er meer oog is voor de samenleving en daar kan geen burger tegen zijn.
Neem de privatiseringen van energie of het OV, voor wie is dat tot nu toe voordelig?
De topbestuurders graaien flinke bonussen bij elkaar en voor de burgers wordt het duurder en slechter terwijl die burgers het opzetten van die bedrijven notabene betaald hebben.
Neem de woningwereld in ons land waar een gemiddelde woning nu 240.000 euro kost en dat kan alleen nog maar betaald worden als we allemaal 14 miljard aan extra belasting betalen om de hypotheekrenteaftrek in stand te houden.
Ook hier zie je dat de projectontwikkelaars en bouw(fraude)bedrijven flink hun zakken vullen terwijl de burger ook nu weer meer en meer moet betalen.
Tot slot is er ook nog de wereld van de lonen, waar de burger op de nullijn moet blijven en waar de beursgenoteerde bedrijven al jaren een gemiddelde winst hebben van zo'n 29%.
Alles bij elkaar genomen kun je wel zeggen dat rijk Nederland ten koste van het hele land zijn zakken vult.
Audaces fortuna juvat
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:54:48 #124
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42479541
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:39 schreef Jurgen21 het volgende:
Weekblad Elsevier heeft de gevolgen van een links kabinet al eens prima op een rijtje gezet. Lees en huiver:
[..]

Heeft iemand een emmertje?
Wel eens van de term 'referentiekader' gehoord?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:25:41 #125
121310 venomsnake
El Saltador
pi_42480347
Lijkt me prima zo'n links kabinet.
Eens kijken wie er daadwerkelijk gaan emigreren hier.

Een paar jaartjes oppositie zal de VVD goed doen na al die jaren.!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_42494432
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:25 schreef venomsnake het volgende:
Lijkt me prima zo'n links kabinet.
Eens kijken wie er daadwerkelijk gaan emigreren hier.

Een paar jaartjes oppositie zal de VVD goed doen na al die jaren.!
Precies
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
pi_42494871
hierboven heeft het rechtse blaadje Elsevier de negatieve gevolgen van een links kabinet opgesomd:

hoge lasten
autovrije dagen
soepeler verleende vergunningen aan moskeeën en islamitische scholen
hogere uitkeringen
nieuwe, gesubsidieerde 'Melkert-banen’,
hogere salarissen bij overheid, onderwijs en zorg
ontwikkelingshulp
gesubsidieerde cultuur
sociale huisvesting
afschaffen van de hypotheekrenteaftrek
meer geld naar openbaar vervoer
belastingaftrek van pensioenpremies zal worden beperkt
De belastingen gaan in het algemeen omhoog
nieuwe hoge belastingschijf in het leven te roepen die kan oplopen tot 72 procent
kinderopvang gratis en door staat geregeld
autorijden en vliegen duurder
armoedetoeslag
coffeeshops zullen worden gelegaliseerd
anti-Amerikaanse geluid zal toenemen

Ben het niet met alles eens maar verreweg het meeste toch wel. Was het echt de bedoeling van Elsevier om een negatief beeld van een links kabinet te schetsen?
pi_42494916
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:49 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Mensen met een topinkomen.
Hoeveel ruggen moet je per maand in je zaksteken voor dat je de status topinkomen hebt?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42513359
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:45 schreef enermid het volgende:

[..]

Liever een iets te rechtse regering dan een iets te linkse regering want dan wordt het een nog grotere rotzooi dan het nu al is : zoals we nu nog steeds moeten ondervinden toen de PvdA mee regeerde .
Oh, weer zo iemand die goed naar Pim heeft geluisterd maar niet weet waar de klepel hangt.
De laatste keer dat de PvdA meeregeerde, was de VVD toch ook behoorlijk prominent in het kabinet aanwezig. Toch niet bepaald een linkse regering als je het mij vraagt.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:30:10 #130
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42516254
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:20 schreef Genverbrander het volgende:
hierboven heeft het rechtse blaadje Elsevier de negatieve gevolgen van een links kabinet opgesomd:

Ben het niet met alles eens maar verreweg het meeste toch wel. Was het echt de bedoeling van Elsevier om een negatief beeld van een links kabinet te schetsen?
Jep, vind het er best prima uitzien allemaal.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:02:41 #131
572 Sniper
Gull Catcher
pi_42519646
Goed ik probeer het me voor te stellen...

Ok.

De Euro van Femke. "Goed voor het milieu".

Nederland ontbindt leger en stapt uit de NAVO. "Kost alleen maar geld! Dat kan beter naar de parasieten pardon inactieven in de samenleving gesluisd worden."

Nederland wordt lid van de PanArabische Unie en officieel woordvoerder voor NoordKorea in Europa. "Onze Koreaanse en Arabische vrinden hebben ons nodig in de strijd tegen de Grote Satan"

Instelling van Kolchozen. "Reorganisatie van de landbouwsector was hard nodig!"

Iedereen die meer heeft dan modaal krijgt een kleptocratentax van 100% aan de broek. "Laten we wel wezen: crypto-fascistoide-kapitalistische zwijnen moeten hard aangepakt worden". Het politburo van de SP zorgt voor de controle.
pi_42520076
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:02 schreef Sniper het volgende:
Goed ik probeer het me voor te stellen...
Ok nu een keer de programma's doornemen en nog een keer proberen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42675266
Voor degene die een voorstander zijn van een socialistische regering zouden zich eens moeten verdiepen in landen waar dergelijke regeringen nu nog aan de macht zijn.
Neem Hongarije, een nieuw EU land. Na ruim 4 jaar een socialistische regering aan de macht ligt de economie onder het dieptepunt terwijl Europa aan het stijgen is. Een land waar de armoe schrikbarend toeneemt evenals het begrotingstekort. Het land is zwaar verpauperd want aan onderhoud wordt weinig tot niets gedaan.
Na enorme lastenverzwaringen zowel voor het bedrijfsleven als de gewone man, dat ontzagelijk veel bedrijven sluiten/gaan failliet. Multinationals vertrekken, de kapitaalvlucht wat nu gaande is is ongekend. Investeerders vertrekken of laten het land links liggen ondanks relatief goedkope arbeidskrachten. De werkloosheid neemt schrikbarend toe evenals zwart werken en criminaliteit gaat met enorme sprongen omhoog.

Mensen moeten zich eens bedenken wat een "socialische" regering teweeg kan brengen.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:03:15 #134
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42675340
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Voor degene die een voorstander zijn van een socialistische regering zouden zich eens moeten verdiepen in landen waar dergelijke regeringen nu nog aan de macht zijn.
Neem Hongarije, een nieuw EU land. Na ruim 4 jaar een socialistische regering aan de macht ligt de economie onder het dieptepunt terwijl Europa aan het stijgen is. Een land waar de armoe schrikbarend toeneemt evenals het begrotingstekort. Het land is zwaar verpauperd want aan onderhoud wordt weinig tot niets gedaan.
Na enorme lastenverzwaringen zowel voor het bedrijfsleven als de gewone man, dat ontzagelijk veel bedrijven sluiten/gaan failliet. Multinationals vertrekken, de kapitaalvlucht wat nu gaande is is ongekend. Investeerders vertrekken of laten het land links liggen ondanks relatief goedkope arbeidskrachten. De werkloosheid neemt schrikbarend toe evenals zwart werken en criminaliteit gaat met enorme sprongen omhoog.

Mensen moeten zich eens bedenken wat een "socialische" regering teweeg kan brengen.
mensen moeten eens de partijprogramma's nakijken voor ze zulke onzin als dit uitkramen. Dat zou pas schelen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42675443
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

mensen moeten eens de partijprogramma's nakijken voor ze zulke onzin als dit uitkramen. Dat zou pas schelen.
Onzin? Ik WOON er..............................
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:10:49 #136
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42675539
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Onzin? Ik WOON er..............................
Dus? Dan kan je de situatie in Hongarije toch nog steeds niet op Nederland betrekken. Al die rare doem-scenario's die allerlei onzinnige dingen uit hun mouw schudden zijn echt te belachelijk voor woorden.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:21:58 #137
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42675827
Hoe hoog/laag is de economische groei in Hongarije Dr.Nikita? Hoe hoog is de werkloosheid, hoe groot is de kapitaalvlucht?

Niet dat de Hongaarse situatie toepasbaar/vergelijkbaar is met Nederland, maar ik ben toch benieuwd naar wat meer concrete cijfers.
pi_42676002
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dus? Dan kan je de situatie in Hongarije toch nog steeds niet op Nederland betrekken. Al die rare doem-scenario's die allerlei onzinnige dingen uit hun mouw schudden zijn echt te belachelijk voor woorden.
Nee? Wat maakt dat NL in een uitzonderlijke positie zit?

Maar droom maar lekker verder hoor. Misschien word je over een paar jaar wakker in de grote mensenwereld.....................
pi_42676518
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:21 schreef Sidekick het volgende:
Hoe hoog/laag is de economische groei in Hongarije Dr.Nikita? Hoe hoog is de werkloosheid, hoe groot is de kapitaalvlucht?

Niet dat de Hongaarse situatie toepasbaar/vergelijkbaar is met Nederland, maar ik ben toch benieuwd naar wat meer concrete cijfers.
Volgens officiële cijfers was dat in juni 7.4%. Per 1 oktober zijn de werkgeverslasten met 15% gestegen op arbeidskrachten. Om mij heen zie ik de laatste maand veel werklozen bijkomen. In werkelijkheid ligt dit veel hoger daar velen niet zijn aangemeld als werkzoekende daar na een half jaar de uitkering stopt. Steeds meer werken zwart vanwege de lage lonen en enorme loonlasten.

De economische groei is volgens officiële cijfers 4%.
Als je het nieuws gevolgd hebt de laatste maanden is je ongetwijfeld de protesten in Boedapest opgevallen. Dit is o.a. het gevolg van de rooskleurige leugens die de minister president zowel richting bevolking als Brussel presenteerde. In werkelijkheid sluiten juist vele MKB bedrijven. IBM, en andere grote multinationals zijn reeds vertrokken. Begrotingstekort is op een recordhoogte en maar te zwijgen over de inflatieleugens.

Wat de kapitaalvlucht is zwijgt men, zeker na invoering van 20% belasting op rente per 1 oktober. De ervaring van mij is dat in de maanden augustus en september geen grotere bedragen waren op te nemen bij de banken door geldgebrek. Vakantiegangers klaagden dat de geldautomaten ineens "storing" hadden. Aan de balie kon men tijdelijk maar 100 euro wisselen.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:16:47 #140
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42677092
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Volgens officiële cijfers was dat in juni 7.4%. Per 1 oktober zijn de werkgeverslasten met 15% gestegen op arbeidskrachten. Om mij heen zie ik de laatste maand veel werklozen bijkomen. In werkelijkheid ligt dit veel hoger daar velen niet zijn aangemeld als werkzoekende daar na een half jaar de uitkering stopt. Steeds meer werken zwart vanwege de lage lonen en enorme loonlasten.
In mijn ogen is dat niet eens zo dramatisch voor Hongarije. Natuurlijk worden niet werkzoekenden niet als werkloos gezien, dat is overal zo. Zwart werken heeft ook veel te maken met de fiscale controle.
quote:
De economische groei is volgens officiële cijfers 4%.
Als je het nieuws gevolgd hebt de laatste maanden is je ongetwijfeld de protesten in Boedapest opgevallen. Dit is o.a. het gevolg van de rooskleurige leugens die de minister president zowel richting bevolking als Brussel presenteerde.
Die 4% is te rooskleurig, en wat is dan het echte cijfer?
quote:
en maar te zwijgen over de inflatieleugens.
Nou, ik ben wel benieuwd naar de waarheden daarover dan.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:26:22 #141
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42677341
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee? Wat maakt dat NL in een uitzonderlijke positie zit?

Maar droom maar lekker verder hoor. Misschien word je over een paar jaar wakker in de grote mensenwereld.....................
En wanneer wordt jij het en leer je dat situaties in landen niet 1-op-1 inwisselbaar zijn. Ik betwijfel of een linkse regering hier het net zo aanpakt als de regering in Hongarije. Maargoed, jij weet het schijnbaar beter.
pi_42677451
Als je kijkt naar de situatie in het huidige Rusland toen er een linkse regering aan de macht kwam, dan zie je dat dat de periode was van de industrialisering waarin een sterke economische groei te zien was, gepaard met een succesvolle buitenlandse expansie, het land tot een der machtigste op de planeet makend. Uit dat eerste succesvolle linkse experiment blijkt dat een linkse regering Nederland waarschijnlijk zeer welvarend zal maken.
pi_42677685
Vroeger was Elsevier een inhoudelijk hoogstaand opinieweekblad.
Inmiddels is het tot het niveau van een ultra-rechts sensatieblaadje afgezakt.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:36:33 #144
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42679308
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 19:38 schreef FeestNummer het volgende:
Vroeger was Elsevier een inhoudelijk hoogstaand opinieweekblad.
Inmiddels is het tot het niveau van een ultra-rechts sensatieblaadje afgezakt.
Of ligt het er misschien meer aan dat ze de dingen meer waarheids getrouw weergeven dan dat links zou willen voor de verkiezingen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:08:20 #145
Stranger than fiction
pi_42680306
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Of ligt het er misschien meer aan dat ze de dingen meer waarheids getrouw weergeven dan dat links zou willen voor de verkiezingen?
Nee, het is gewoon een poepblad. Zoals er overigens veel meer zijn. Op welk politiekspectrum dan ook.
pi_42680332
Elsevier heeft vaak wel wat poeperigs, ja.
pi_42681146
quote:

Ieder zijn mening, maar ik heb mijn abonnement opgezegd.
Ik vind Elsevier een paniekzaaiend, ophitsend sensatieblaadje geworden.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_42681306
quote:

[..]

Dat waarheidsgetrouw is juist het probleem.
Als je kijkt naar wat Verdonk heeft gezegd en wat Elsevier daar van maakt dan zakt mijn broek af.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:50:49 #149
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42681554
De Elsevier is gewoon tof.
pi_42681653
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 21:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Elsevier is gewoon tof.
Zoals de Pravda dat eens ook was, zeker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')