ik heb het vrij open gespeeld. Gezegt dat als we seks willen hebben dat we dat dan echt wel doen, en dat het eigenlijk onlogisch is om seks te hebben als je voor de 1e keer bij elkaar slaapt met ouders + 2 kleine zusjes een kamer ernaast.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Vraag ze waar ze bang voor zijn. Voor seks? Daar hoeft het echt niet donker te zijn, en daar heb je zeker niet perse een bed voor nodig.
Jij hebt je onderbouwing gegeven, nu is het hun beurt.
Zoiets hier ook..quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:29 schreef Tippy het volgende:
Ik sliep de tweede nacht al met mijn vriendin, mijn ouders waren dan ook op vakantie, als ze thuis waren geweest zouden ze er niks van hebben gezegd.![]()
Maar je ouders geven dus aan dat ze vinden dat je eerst beter samen op vakantie kan gaan dan bij elkaar slapen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:32 schreef Eamon het volgende:
en even voor de duidelijkheid, we hebben al genoeg betere momenten voor seks gehad dan als we bij elkaar slapen met ouders en zusjes er vlak naast. Het gaat ons ook echt niet om seks ofzo, gewoon om een flinke tijd bij elkaar te zijn, zonder verplichtingen (school, huiswerk, vriendinnen etc).
Goed...gaat het niet over neuken...neemt niet weg dat de relatie tussen jou en jouw ouders inmho behoorlijk scheef zit en daar zal je iets aan moeten doen, ipv enkel een oplossing zoeken voor dit probleem.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:32 schreef Eamon het volgende:
en even voor de duidelijkheid, we hebben al genoeg betere momenten voor seks gehad dan als we bij elkaar slapen met ouders en zusjes er vlak naast. Het gaat ons ook echt niet om seks ofzo, gewoon om een flinke tijd bij elkaar te zijn, zonder verplichtingen (school, huiswerk, vriendinnen etc).
nja, die indruk kreeg ik. Slaat idd helemaal nergens op als je erover nadenkt. Het gaat echt super goed tussen ons, dus het lijkt me ook niet meer dan normaal dat het na 4 maanden mag. We hebben al een maand of 2 geduld gehad, dus langer wil / ga ik echt niet wachten.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:35 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
Maar je ouders geven dus aan dat ze vinden dat je eerst beter samen op vakantie kan gaan dan bij elkaar slapen?
Ik vind het echt een beetje vreemd..
Mijn ouders vonden het ook niet echt goed als ik meteen bij iemand bleef slapen.. maar na 4 maanden vind ik het toch echt wel logisch.![]()
Laat ze eerst maar eens een goede reden geven waar het NIET zou mogen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:38 schreef Eamon het volgende:
[..]
nja, die indruk kreeg ik. Slaat idd helemaal nergens op als je erover nadenkt. Het gaat echt super goed tussen ons, dus het lijkt me ook niet meer dan normaal dat het na 4 maanden mag. We hebben al een maand of 2 geduld gehad, dus langer wil / ga ik echt niet wachten.
Ik ben idd 18, maar woon voorlopig nog bij mijn ouders en het is dus belangrijk dat die relatie niet kapot gaat. Moet dus een aantal goede argumenten hebben om ze om te krijgen.
In hun ogen niet nodig. Er moet een goede reden zijn zoals een feest van iemand, zie niet in waar dat op slaat maar goed. We wonen 10 minuten fietsen van elkaar, ook daarom vinden ze dat het niet mag omdat je net zo goed thuis kan slapen. Te jong .. te vroeg ..quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:42 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens een goede reden geven waar het NIET zou mogen?
Tjees zijn jouw ouders nooit jong en verliefd geweest ofzo?quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:44 schreef Eamon het volgende:
[..]
In hun ogen niet nodig. Er moet een goede reden zijn zoals een feest van iemand, zie niet in waar dat op slaat maar goed. We wonen 10 minuten fietsen van elkaar, ook daarom vinden ze dat het niet mag omdat je net zo goed thuis kan slapen. Te jong .. te vroeg ..
bruikbare reactie, thxquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:49 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Tjees zijn jouw ouders nooit jong en verliefd geweest ofzo?![]()
Ik zou gewoon in hevige disucussie gaan, dat wanneer je verliefd bent je het gewoon fijn vind om samen te zijn, en het ook wel eens leuk is om samen te slapen, ontbijten, etc.
Zeg dat haar ouders het niet eens een probleem vinden dus dat je niet begrijpt waarom hun er wel zo moeilijk over doen, want waar zijn ze nou eigenlijk bang voor? Dat je opeens nooit meer thuis komt slapen?
Zeg ook gewoon dat als ze je blijven behandelen als een klein kind, jij je daar ook naar zal gedragen (en dus gewoon daar gaat slapen zonder toestemming).
Mag zij wel bij jou blijven slapen trouwens? Of is dat ook niet bespreekbaar?
kijk. Ik vind het prima dat ik na een maand nog niet bij haar mag slapen. Maar na 4 maanden vind ik het eigenlijk er ook wel bij horen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:51 schreef Sjakie01 het volgende:
- heeft iemand misschien ideeën om mijn ouders zover te krijgen dat het wel mag
Vertellen dat ze niet meer in het stenentijdperk leven.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:59 schreef Merovingian het volgende:
Je kunt ook gewoon zeggen dat jullie toch allang sex hebben gehad, dus dat maakt dan ook niet meer uit
Ik kan me er echt een beetje kwaad om maken, wat willen ouders hier nou mee bereiken? Ik vind t echt altijd zo dom gezeik als ouders verbieden om bij je vriend/vriendin te slapen, zeker als je al 18 en 4 maanden samen bent!quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:51 schreef Eamon het volgende:
[..]
bruikbare reactie, thx![]()
Nou, het zit zo. Het mocht dus eerst van haar ouders niet, en ik had verwacht dat mijn ouders er niet zo tegen zouden zijn. Haar moeder begon er vorige week zelf over en zei dat ze er nog even aan mensen wennen enz maar dat het binnenkort dus wel mag. Denk dat ze haar ouders het fijner vinden dat ik eerst bij haar slaap, maar dan zal het uiteindelijk ook wel bij mij mogen. Van mijn ouders mag het, tussen mijn ouders in, dat zeiden ze![]()
Daar gaat het me ook echt om .. Gewoon samen slapen, naast elkaar liggen enz. Maar mn ouders denken dus dat het puur en alleen om seks gaat![]()
quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:59 schreef Merovingian het volgende:
Je kunt ook gewoon zeggen dat jullie toch allang sex hebben gehad, dus dat maakt dan ook niet meer uit
nja, weet niet hoeveel t uitmaakt, maar word over 3 weken 18quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:16 schreef Kiteless het volgende:
Je bent 18 !
Zie de rest van mijn bijgeeditte argumenten bij mn vorige postquote:
Het gaat ze ook te snel. Ze vinden 4 maanden iets hebben niet lang genoeg om bij elkaar te slapen. En dan dit: 's middags zat er een vriendin van mijn moeder beneden, toen mijn vriendin binnenkwam. Die vriendin is jonger dan mn moeder, zo rond de 30. Mijn vriendin ging even bij hun zitten en na een paar minuten ging ze naar mijn kamer toe waar ik rustig achter de pc zat. Toen schijnt die vriendin gezegt te hebben: "kan dat zomaar tegenwoordig, alleen met je vriendje op een kamer?"quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:25 schreef Salsagirl het volgende:
Mja zegt dan gewoon dat als ze bang zijn dat jullie dan seks hebben...dat dat al lang is gebeurt
En dat het fijner/veiliger dat het in huis gebeurt dan zomaar ergens.., maar dat het daar helemaal nu niet eens over gaat. en jullie er aan toe zijn en haar ouders het wel begrijpen.
En dat je niet snap dat jullie wel samen op vakantie kunnen evt (en dan slaap je toch zeker samen) en dan wel thuis er een probleem van maken..
Maar door de opmerking van 'gaan jullie elkaar maar eerst beter leren kennen' heb ik het idee dat het ze te vlug gaat allemaal..
jij studeert aardrijkskundequote:Op vrijdag 29 september 2006 11:33 schreef Elegy het volgende:
WTF man, 4 maanden is niet lang genoeg om samen te mogen slapen maar wel om met z'n tweeën op vakantie te mogen? Wat zou dat dan voor vakantie worden? Een werkvakantie in de goelag ofzo?
En wat heeft die vriendin van je moeder te schaften met jullie relatie? Waar komt ze vandaan? Zwarte Kousië ofzo?
Ik studeer niks, ik lul slapquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:35 schreef Eamon het volgende:
[..]
jij studeert aardrijkskunde?
Eigenlijk is dat best een moderne vrouw .. Ze was een paar jaar geleden mijn kapster, toen hadden we het er nog over dat ze vroeger altijd illegaal vuurwerk afstak. Stond er ook raar van te kijken toen ik dat gisteren hoorde.
zoals eerder gemeld over 3 wekenquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:38 schreef trancethrust het volgende:
Ach die ouders draaien wel weer bij; gewoon voet bij stuk houden. Per slot van rekening ben je ook 18, mag hopen dat zij dat ook door hebben.
Ze is dan zo modern,maar ze vind het alleen samen zijn met je vriendin op een kamer..niet kunnen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:35 schreef Eamon het volgende:
[..]
jij studeert aardrijkskunde?
Eigenlijk is dat best een moderne vrouw .. Ze was een paar jaar geleden mijn kapster, toen hadden we het er nog over dat ze vroeger altijd illegaal vuurwerk afstak. Stond er ook raar van te kijken toen ik dat gisteren hoorde.
Ah ok, wellicht heeft zij dan ook een stevige doorsmeerbeurt nodig? Wat doet ze vanavond? Kan ze bij ons langskomenquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:39 schreef Eamon het volgende:
[..]
zoals eerder gemeld over 3 weken![]()
Het afsteken van illegaal vuurwerk. Dat niks, ik heb geen idee hoe je dat zegt. Als je haar ziet krijg je niet echt de indruk dat ze van die ouderwetse ideeën heeft
![]()
dat gaat dus niet. Ik heb al gezegt dat we dat gepland hadden "in de herfstvakantie". Lijkt me niet geloofwaardig overkomen als ik ermee kom dat ik bij een vriend ga slapen dan, iets wat ik zelden doequote:Op vrijdag 29 september 2006 11:42 schreef Salsagirl het volgende:
[..]
Ze is dan zo modern,maar ze vind het alleen samen zijn met je vriendin op een kamer..niet kunnen?
Kan me niet voorstellen dat als ze nog zo jong is dat ze nooit samen met een vriendje alleen op haar kamer is geweest..
Maar wat ik je al eerder als tip gaf.. gebruik dan de eerste keer een smoes om bij je vriendin te slapen en misschien is dat een eerste stapje als gewenning voor je ouders..
En als je ze dat gewoon uitlegt ?quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:44 schreef Eamon het volgende:
[..]
dat gaat dus niet. Ik heb al gezegt dat we dat gepland hadden "in de herfstvakantie". Lijkt me niet geloofwaardig overkomen als ik ermee kom dat ik bij een vriend ga slapen dan, iets wat ik zelden doe.
Ik vind eigenlijk ook niet dat een smoes daarvoor nodig is .. Ik probeerde gewoon eerlijk te zijn en had dit eigelnijk ook niet verwacht. Ze maken het er zo alleen maar na dat ik het dalijk zonder hun toestemming toch ga doen.
Mm, is wel goed om het op die manier te brengen idd.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:48 schreef Kiteless het volgende:
[..]
En als je ze dat gewoon uitlegt ?
Dat je niet ongehoorzaam wilt zijn, maar dat je op dit punt vind dat je je eigen weg moet vinden ?
En heb je ze al eens gevraagd waar ze nou eigenlijk bang voor zijn ?
Wat een gedoe.. maar vind je pa het zelfde , zie vooral dat je ma er op tegen is.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:44 schreef Eamon het volgende:
[..]
dat gaat dus niet. Ik heb al gezegt dat we dat gepland hadden "in de herfstvakantie". Lijkt me niet geloofwaardig overkomen als ik ermee kom dat ik bij een vriend ga slapen dan, iets wat ik zelden doe.
Ik vind eigenlijk ook niet dat een smoes daarvoor nodig is .. Ik probeerde gewoon eerlijk te zijn en had dit eigelnijk ook niet verwacht. Ze maken het er zo alleen maar na dat ik het dalijk zonder hun toestemming toch ga doen.
Mijn vader volgt de mening van mijn moederquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:04 schreef Salsagirl het volgende:
[..]
Wat een gedoe.. maar vind je pa het zelfde , zie vooral dat je ma er op tegen is.
En oke dat ik zei dat je een smoes moest verzinnen is niet het juiste advies,maar er zit niets anders op om met je ouders om de tafel te gaan zitten en te vragen waarom ze zo moeilijk doen ..
Je vraagt het ze teminste nog netjes,ik ken verhalen van jongens die na het stappen gewoon hun vriendinnetje mee naar huis namen en zagen die ouders in dat meisje met slaapogen de trap af komen..
Zoals gezegt hebben we dan 4 maanden iets. Mijn vriendin was hier al mee bezig toen we pas een maand iets hadden. We hebben dus al aardig wat geduld gehad .. Ik zou niet weten waarom het na 4 maanden niet mag en bijvoorbeeld na 6 wel, nu (na 4 maanden) hebben we er behoefte aan en gaat het goed tussen ons en wie weet is de situatie over een paar maanden heel anders. Niet dat ik dat verwacht hoor, maar niks is zeker.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:13 schreef purmernoord het volgende:
Opmerkingen hierboven als dat er iets goed mis is met de relatie tussen jij en je ouders slaan nergens op. Je ouders houden er gewoon iets meer ouderwetse normen en waarden op na. Daar is niks mis mee.. Alleen jij kan het niet afwachten om haar beter te leren kennen. Maar wees eerlijk, daar heb je toch nog tijd zat voor?
Dat het tegenwoordig mode is om snel met elkaar het bed in te duiken of zelfs one night stands te hebben, tja, dat isnatuurlijk voor je ouders de ver van hun bed show. De tijden zijn veranderd. Maar dat houdt niet in dat iedereen meeverandert. Je woont nog bij je ouders thuis, dus heb je je in principe te voegen naar wat zij willen en naar hun normen en waarden.
Uiteraard kan je hierover met ze discussieren. Misschien is het het beste om dat te doen met je vriendin er bij. ZE zullen het dan genuanceerder bekijken en ook merken dat jullie allebei serieus zijn en verliefd op elkaar zijn, en waarschijnlijk mondt het gesprek dan niet uit in een: "ik wil het niet dus punt uit!"
En sorry, het kan er bij mij niet in dat je alleen maar naast haar wilt liggen hoor. Probeer maar eens van iemand af te blijven de eerste keer in bed als je allebei verliefd bent..
Dus jij zegt dat TS zich maar moet aanpassen aan de verouderde normen en waaren van zjin ouders?quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:13 schreef purmernoord het volgende:
Opmerkingen hierboven als dat er iets goed mis is met de relatie tussen jij en je ouders slaan nergens op. Je ouders houden er gewoon iets meer ouderwetse normen en waarden op na. Daar is niks mis mee.. Alleen jij kan het niet afwachten om haar beter te leren kennen. Maar wees eerlijk, daar heb je toch nog tijd zat voor?
Dat het tegenwoordig mode is om snel met elkaar het bed in te duiken of zelfs one night stands te hebben, tja, dat isnatuurlijk voor je ouders de ver van hun bed show. De tijden zijn veranderd. Maar dat houdt niet in dat iedereen meeverandert. Je woont nog bij je ouders thuis, dus heb je je in principe te voegen naar wat zij willen en naar hun normen en waarden.
Uiteraard kan je hierover met ze discussieren. Misschien is het het beste om dat te doen met je vriendin er bij. ZE zullen het dan genuanceerder bekijken en ook merken dat jullie allebei serieus zijn en verliefd op elkaar zijn, en waarschijnlijk mondt het gesprek dan niet uit in een: "ik wil het niet dus punt uit!"
En sorry, het kan er bij mij niet in dat je alleen maar naast haar wilt liggen hoor. Probeer maar eens van iemand af te blijven de eerste keer in bed als je allebei verliefd bent..
Overigens vind ik het ook onzin om te zeggen dat de relatie met je ouders niet goed is . . .quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:13 schreef purmernoord het volgende:
Nee, dat zeg ik niet maar hij behoort ze in hun huis wel te respecteren.... Hij woont nog bij zijn ouders thuis. Weet je wel, die mensen die 'm hebben opgevoed en alles aan 'm hebben gegeven. Die hoor je te respecteren!quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:23 schreef Robar het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat TS zich maar moet aanpassen aan de verouderde normen en waaren van zjin ouders?
Tuurlijk heb je tijd zat om elkaar te leren kennen, maar als ze fysiek nog wat meer kennis willen overdragen, dan hoeven ze daarvoor echt niet een nachtje bij elkaar te slapen. Daarbij stelt hij zich keurig netjes op door eerst haar en haar ouders de tijd te geven en vervolgens het aan zijn ouders voor te leggen.
Hetzelfde punt als TS hierboven zelf aanvoert: waarom na 6 maanden wel en na 4 maanden (nog) niet..?quote:En TS is 18 jaar, dat is een leeftijd waarop je als ouder moet snappen dat hij verstandig genoeg is om te weten of dit wel of niet kan. Ik zie het probleem niet. Vier maanden is een mooie tijd. Je kunt ze toch niet tegenhouden wat betreft sex, dat gebeurt toch wel.
Ik beweer niet dat het niet op een keurige welopgevoede manier gaat. De punten die je hierboven zelf opnoemt kunnen ook prima in de discussie tussen TS en zijn ouders worden behandeld. Begrijp me goed, waarschijnlijk zou ik het wel toestaan (alhoewel die discussie nog even wegblijft hopenlijk; mijn zoon is 13 jaar), maar ik vind het niet meer dan normaal dat ouders het niet gelijk toejuichen; Dit is in veel gezinnen een punt van discussie wanneer de kinderen een bepaalde leeftijd hebben bereikt. En discussies hierover zijn heel gezond hoor.quote:Het is nu net alsof zijn ouders geen toestemming geven, omdat ze bang zijn dat ze sex hebben?
Waarom zijn ze daar bang voor?
Is sex eng?
Is hij te jong?
Is zij te jong?
Heeft iemand een SOA?
Kennen ze elkaar niet lang genoeg?
Kennen ze elkaar te lang?
4 maanden is een mooie tijd om te weten wat je wilt met iemand.
Hij is freaking 18 jaar, als hij alleen maar wil neuken, dan heeft hij dat allang met iemand gedaan.
Nu gaat het tenminste op een keurige welopgevoede manier.
Prima, ze mogen prima zeggen dat ie dat niet in hun huis mag doen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:38 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet maar hij behoort ze in hun huis wel te respecteren.... Hij woont nog bij zijn ouders thuis. Weet je wel, die mensen die 'm hebben opgevoed en alles aan 'm hebben gegeven. Die hoor je te respecteren!
Je mag er natuurlijk wel een discussie over aangaan. En wie weet, buigen ze hun mening om.. Hierboven staan best een aantal bruikbare punten om in de discussie te gebruiken.
Een discussie is niet 1 partij die zegt "HET MAG NIET EN DAARMEE BASTA !"quote:En discussies hierover zijn heel gezond hoor.
Dat je hun standpunt respecteert wil niet zeggen dat je het ermee eens bent of je er aan moet houden.quote:Hij hoort hun standpunt te respecteren, wanneer ze erbij blijven
Een ouder zou moeten adviseren en niet iets moeten verbieden wat toch gaat gebeuren. Respect werkt twee kanten uit. En het is niet alsof hij iemand wil gaan vermoorden toch?quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:38 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet maar hij behoort ze in hun huis wel te respecteren.... Hij woont nog bij zijn ouders thuis. Weet je wel, die mensen die 'm hebben opgevoed en alles aan 'm hebben gegeven. Die hoor je te respecteren!
Je mag er natuurlijk wel een discussie over aangaan. En wie weet, buigen ze hun mening om.. Hierboven staan best een aantal bruikbare punten om in de discussie te gebruiken.
[..]
Hetzelfde punt als TS hierboven zelf aanvoert: waarom na 6 maanden wel en na 4 maanden (nog) niet..?
Op hoeveel weken / maanden ligt hier de grens van snel of niet te snel? Wie bepaalt dat eigenlijk?
[..]
Ik beweer niet dat het niet op een keurige welopgevoede manier gaat. De punten die je hierboven zelf opnoemt kunnen ook prima in de discussie tussen TS en zijn ouders worden behandeld. Begrijp me goed, waarschijnlijk zou ik het wel toestaan (alhoewel die discussie nog even wegblijft hopenlijk; mijn zoon is 13 jaar), maar ik vind het niet meer dan normaal dat ouders het niet gelijk toejuichen; Dit is in veel gezinnen een punt van discussie wanneer de kinderen een bepaalde leeftijd hebben bereikt. En discussies hierover zijn heel gezond hoor.
Ik wens de TS dan ook veel succes in het gesprek tussen hem en zijn ouders.. Maar nogmaals, ik blijf erbij: hij hoort hun standpunt te respecteren, wanneer ze erbij blijven, en een maandje langer wachten is toch geen ramp?
Ik ook overigens; je begint dit topic toch zelf in "Seksualiteit" en niet in "R&P".quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:51 schreef Eamon het volgende:
[..]
Daar gaat het me ook echt om .. Gewoon samen slapen, naast elkaar liggen enz. Maar mn ouders denken dus dat het puur en alleen om seks gaat![]()
duh, natuurlijk zullen ze niet naast elkaar naar het plafond gaan liggen staren, maar hij hoeft dr toch ook niet gelijk compleet uit te wonen? gewoon beetje knuffelen en frunniken is al spannend zatquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:13 schreef purmernoord het volgende:
Hmm, dan zou ik het gewoon doen en achteraf melden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:48 schreef Eamon het volgende:
het probleem is dus dat ik niet verwacht had dat mijn ouders het een probleem zouden vinden. Mijn moeder zei pas geleden nog tegen mijn vriendin dat het veel uitmaakt of je een zoon / dochter hebt bij dit soort dingen. Dus ik denk, het mag van de ouders van mijn vriendin, dan zullen mijn ouders ook niet heel moeilijk gaan doen. Nu blijkt dat ze het wel een probleem vinden heb ik wel mooi een probleem. Ik leef nu, en niet over een paar maanden of jaren (als het aan mijn ouders ligt). Het voelt nu goed dus waarom zou ik er nog langer op gaan wachten ..
Ik probeer de regels van dit huis juist te accepteren. Ik vraag ook niet of het hier mag, het gaat over bij haar slapen . Dat het hier niet mag, tsja, daar kan ik weinig aan veranderen. Ik probeer het juist gewoon eerlijk en op een open manier te doen, maar blijkbaar hebben ze liever dat ik het gewoon doe en het niet bespreekbaar stel.
bovenaan de op stond al dat ik niet wist of dit hier op zijn plaats was. verplaatsen mischien mogelijk ?quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ook overigens; je begint dit topic toch zelf in "Seksualiteit" en niet in "R&P".
Ik zou zelf blijven logeren en naar huis bellen dat ze niet hoeven wakker te blijven omdat je gaat logeren bij je vriendin. Wat willen ze er aan doen? Je ophalen?
Dat ze het in hun eigen huis niet willen, daar zal je je denk ik nog op aan moeten passen. Het is en blijft hun huis. Wat je daarbuiten (geheel legaal) doet is jouw zaak.
Even uitgaande van je 18e verjaardag.
Mm, eigenlijk zitten we al heel lang met de "wens" om bij elkaar te slapen. We hebben dus al aardig lang gewacht en zou het eigenlijk niet meer dan normaal vinden dat het nu gewoon mag omdat haar ouders het nu ok vinden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:59 schreef purmernoord het volgende:
Maar je stelt in je openingspost dat het "veel problemen" oplevert als ze dit standpunt blijven houden.. Wat voor problemen bedoel je? Is het echt zo ontzettend erg als je dit keer niet mag?
Je moet gewoon eens aan je ouders vragen wanneer het volgens hun dan wel de juiste tijd is.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:10 schreef Eamon het volgende:
[..]
Mm, eigenlijk zitten we al heel lang met de "wens" om bij elkaar te slapen. We hebben dus al aardig lang gewacht en zou het eigenlijk niet meer dan normaal vinden dat het nu gewoon mag omdat haar ouders het nu ok vinden.
Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat ik er toch sterk over zit te denken dat als ik mijn ouders niet kan overtuigen het toch maar ga doen .. Ik ben op dat moment nog geen 18, maar dat scheelt op dat moment ook een week. En het lijkt me niet dat mijn ouders over 3 weken zeggen: je bent 18, ga je gang.
Ik doel dus meer op de problemen die ik ga krijgen als ik tegen de wil van mijn ouders in toch bij haar ga slapen.
ts gaat nu naar school voor het enige uurtje les van vandaag![]()
"Nou, wij zaten zo te denken rond je 26e !"quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:15 schreef Robar het volgende:
[..]
Je moet gewoon eens aan je ouders vragen wanneer het volgens hun dan wel de juiste tijd is.
Al doe je het na een maand dude.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:54 schreef Eamon het volgende:
[..]
kijk. Ik vind het prima dat ik na een maand nog niet bij haar mag slapen. Maar na 4 maanden vind ik het eigenlijk er ook wel bij horen.
He, dan ben ik sinds deze zomer legaal met mijn vriendin aan het sexenquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:16 schreef Kiteless het volgende:
[..]
"Nou, wij zaten zo te denken rond je 26e !"
Pf, ik doe het nog steeds gewoon illegaal met je vriendinquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:23 schreef Robar het volgende:
[..]
He, dan ben ik sinds deze zomer legaal met mijn vriendin aan het sexen![]()
je mag op je 24e ook het ouderlijk huis verlatenquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:21 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Al doe je het na een maand dude.
Je bent 18, het is jou leven, FOK! jou ouders.
Alsof je een jong geil chickie bent en tevens hun enige dochter waar ze zo zuinig op zijn ofzo.
Zeker als de ouders groen licht geven dat je bij haar kunt slapen, gewoon er voor gaan.
Echter is een stevige discussie met je ouders het overwegen waard zoals hier al gesuggereerd is.
Zo niet, dan het bovenstaande.
Echt hoor, want het gaat niet vanzelf weg als je ouder word.
Ik ben 24 en af en toe heeft mijn moeder nog steeds het idee dat ze me onder haar vleugel moet slaan.
"Doe even die computer uit als je zo moe bent!" nou echt niet!
Als ik vloekend en scheldend FEAR Combat wil spelen om 1 uur s'nachts terwijl ik de volgende dag gewoon naar werk moet dan doe ik dat gewoon.
With great power comes great responsibility.
But how can one be responsible (for anything) without any power?
1-0quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:24 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Pf, ik doe het nog steeds gewoon illegaal met je vriendin
LOL... ik kan niks anders tegen je zeggen: je hebt gelijk dude!quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:28 schreef Merovingian het volgende:
je mag op je 24e ook het ouderlijk huis verlaten![]()
Kijk, dat willen we horen!quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:36 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
LOL... ik kan niks anders tegen je zeggen: je hebt gelijk dude!![]()
Maar...
Daarom gaan mijn girl en ik (25, woont ook nog thuis) volgende week woensdag met een makkelaar praten en gaat een huisje kopen er nu echt wel inzitten daar ik een vast contract heb sinds 7 dagen terug!
ga je zoveel verdienen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:36 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Maar...
Daarom gaan mijn girl en ik (25, woont ook nog thuis) volgende week woensdag met een makkelaar praten en gaat een huisje kopen er nu echt wel inzitten daar ik een vast contract heb sinds 7 dagen terug!
als ik jou was zou ik voor een manege gaanquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:36 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Maar...
Ik denk dat haar vader je gewoon niet in zijn huis wil hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:30 schreef Thrilled het volgende:
Damn wat erg, ik ben dus toch niet alleenhier mijn verhaal, een tikkeltje erger:
Ik ben nu bijna 10 (ja 10 maanden!) maanden samen met mijn vriendin, dolgelukkig, en mijn ouders hebben al na maand 1 toestemming gegeven om te blijven slapen. Maar haar ouders werken niet echt mee. We mogen nog steeds niet bij elkaar bljiven slapen, met de redenen:
-Te vroeg/jong
-Wonen dicht bij elkaar (25 minuutjes fietsen, 15 minuutjes met de auto)
-HEEL misschien in speciale gevallen (oud&nieuw, verjaardag) maar dat is nog niet zeker
-en vaak reageert haar vader met: gewoon niet, omdat ik het zeg
dan te bedenken dat we van de zomervakantie naar spanje zijn geweest, 1 week samen geslapen, 7 nachten samen, en nu loopt hij weer te bitchenecht té erg voor worden. ik word in april 19 en zij is net 17 geworden.. ik wordt echt gek, helemaal omdat mijn vader wel toestemming gaf, en ikzelf ben nogal goed in mensen ompraten maar vader is rete streng en voel me zo machteloos..
ik herken dit allemaal echt zo erg in je verhaal.. na 2 maanden hadden we sex en weet niet of hij het weet, maar goed, dat gebeurt toch wel, houd je echt niet tegen... echt frustrerend allemaal
er is gebleken dat hij mij juist een toffe gozer vind, rustig, beetje stil af en toe.. en we slapen een verdieping hoger en ik denk wel dat ze dr kreunen binnensmonds houdquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:33 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik denk dat haar vader je gewoon niet in zijn huis wil hebben.
Of hij is bang dat hij midden in de nacht zijn dochter hoort kreunen.
Wilde het net zeggen jaquote:Op vrijdag 29 september 2006 15:15 schreef Elegy het volgende:
En als je nou zegt dat jullie alleen maar gaan neuken de hele nacht, dus niet slapen?
Lijkt me een goede oplossing
Nee. Wel andere dingen gedaan natuurlijk, maar gebatst nog nietquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:47 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Maar zeg eens eerlijk, heb je dr al geneukt?
inderdaad. Als we seks zouden willen, kan dat nu ook hier of vanavond ergens in de bosjes. Daarom snap ik ook echt niet waar mijn ouders mee bezig zijn. Want dat zeggen ze zelf ook.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:07 schreef Overlast het volgende:
Ik snap het wel enigszins. Bij elkaar slapen is nogal intiem. En al kunnen je ouders zichzelf nog voor de gek houden dat jullie geen seks hebben of in ieder geval hun ogen er voor sluiten. Als jullie bij elkaar slapen is het nogal overduidelijk he. Kindje wordt volwassen. Het probleem is dat je helemaal niks oplost met het verbieden van het slapen bij elkaar.
geef me een reden waarom het over een maand of twee niet goed zou voelen???quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:49 schreef Eamon het volgende:
[..]
Het voelt nu goed, we willen het allebei en haar ouders (ouders van vriendin) vinden het ook ok. Wat doen die 2 maanden er dan ook toe, dan zorg je alleen voor een extra spanning en verlangen waardoor het dalijk nog allemaal anders loopt dan nu gewoon ontspannen zonder problemen.
volgens mij willen mn ouders niet dat het spannender en al helemaal niet heftiger wordtquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:09 schreef purmernoord het volgende:
[..]
geef me een reden waarom het over een maand of twee niet goed zou voelen???
je probeert het op alle manieren naar je toe te praten..
maar er is niks mis met wat extra spanning en nog meer verlangen... maakt het allemaal juist nog lekkerder en heftiger
geen gelegenheidquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:25 schreef het.ismij het volgende:
17 en 17, 2 gezonde (neem k aan) jonge mensen, ouders die moeilijk doen dik 2 maanden verder, verlangs zijn der en nog geen sex gehad. (geen gelegenheid of nog niet zover? )
* het.ismij probeerd beetje achtergrond info te krijgen hiero.![]()
Nja, het gaat echt heel goed hoor .. Dat zien mijn ouders ook wel. Denk wel dat je een punt hebt want de ouders van mijn vriendin zeiden "dat ze zagen dat het heel goed ging en dat we daarom bij elkaar mochten slapen".quote:
wat een onzin. zoals al zo vaak gezegd is, als het om de seks ging was dat al eerder gebeurd. en dan nog, de keuze tussen seks of geen seks ligt toch bij ons/het stel zelf of niet dan? ga mij niet wijsmaken dat mijn vader gaat bepalen wanneer ik seks mag hebben met mijn vriendin. het voelt goed of het voelt niet goed, en dan beslis je zelf of je door gaat met seks ofzo, je ouders kunnen toch ook over een tijdje gescheiden zijn.. mogen ze dan ook geen seks? ik zou ze dan wat langer wachten en bij elkaar laten blijvenquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:21 schreef purmernoord het volgende:
Mijn inschatting: Je ouders willen je gewoon voor een "fout" behoeden. Die vinden het zonde dat je sex hebt met je meisje, wanneer de kans nog dik aanwezig is dat jullie misschien weer uit elkaar gaan. Ze denken dus, dat, hoelanger jullie bij elkaar zijn, hoe zekerder jullie van elkaar zijn en van julie relatie. De "eerste keer" doe je met iemand speciaal.. dus met een blijvertje... Begrijp me goed, ik denk dat dit hun denkwijze is, en dat ze daarom willen dat jullie nog een poosje wachten. Wat mij betreft had je gerust bij haar mogen slapen. Ik ben minder conservatief. Maar jouw ouders hebben gewoon een wat meer ouderwetse instelling...
god,wat een onzin. Die jonge is verdorie 18. Als hij bij zn meid wil slapen moet dat toch kunnenquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:09 schreef purmernoord het volgende:
[..]
geef me een reden waarom het over een maand of twee niet goed zou voelen???
je probeert het op alle manieren naar je toe te praten..
maar er is niks mis met wat extra spanning en nog meer verlangen... maakt het allemaal juist nog lekkerder en heftiger
neuken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:55 schreef Heersbeer het volgende:
wtf is batsen nou weer?
Je leest niet goed; het is niet hoe IK er overdenk, het is volgens mij de denkwijze van zijn ouders. En daarbij: TS denkt dat het klopt wat ik zeg..quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:55 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
god,wat een onzin. Die jonge is verdorie 18. Als hij bij zn meid wil slapen moet dat toch kunnen![]()
Ik dacht dat mijn moeder idioot was wat dit betreft maar dat valt nog mee als ik alles zo lees.
Ik was 16 en hij 26. En een week nadat we elkaar zagen sliepen we bij elkaar. En het gaat nog steeds goed. Heeft niks met blijvertje oid te maken
is wel groot leeftijdsverschilquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:55 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
god,wat een onzin. Die jonge is verdorie 18. Als hij bij zn meid wil slapen moet dat toch kunnen![]()
Ik dacht dat mijn moeder idioot was wat dit betreft maar dat valt nog mee als ik alles zo lees.
Ik was 16 en hij 26. En een week nadat we elkaar zagen sliepen we bij elkaar. En het gaat nog steeds goed. Heeft niks met blijvertje oid te maken
over een paar weken ja. Weet niet, bezorgd ofzo. Maar dan nog, als ik 18 ben en ik doe iets wat volgens hun echt nog niet kan kunnen ze me op aardig wat manieren benadelen (rijbewijs, studie .. ).quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:20 schreef Katana het volgende:
Dude, je bent 18 toch?
Waar bemoeien die ouders van je zich mee
het gaat bij mij dus om bij haar slapen, en niet bij mij. Dat het niet bij mij mag dat heb ik maar te accepteren. Eerst waren haar ouders tegen, nu mag het, mag het van mijn ouders nietquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:39 schreef cxnexo het volgende:
Ik heb precies hetzelfde gezeik thuis. Ben zelf 23, en owee als m'n vriendin thuis blijft slapen. Haar ouders maken er geen probleem van, heb daar al een paar x geslapen. Maar bij mij thuis kan om de meest wazige reden niet. Discussie met m'n moeder is gewoon niet mogelijk, dat resulteert alleen maar in dikke ruzie (zoals gisteravond weer eens).
Klote is dat mn pa het wel gewoon ok vindt, maar mn moeder is er vel op tegen.
Jaren loopt ze te zeuren dat ik eens een vriendin moet "zoeken" ... dan heb je er eindelijk 1tje maarja, die voldoet natuurlijk weer niet aan haar "standaarden" en wil ze dat ik het uitmaak.
Nu ben ik van mening dat ze hierover geen ruk te vertellen heeft (ben 23, komop zeg!). Maar forceren kan op het moment even echt niet. Kutleven
Vooral het woord batsen moet ik om lachen, anyways, geen gelegenheid in 2 maanden tijd?quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:29 schreef Eamon het volgende:
[..]
geen gelegenheidWat versta je onder sex ? batsen of het andere werk
. Dat laatste wel, niet gebatst
we doen het rustig aanquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:54 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Vooral het woord batsen moet ik om lachen, anyways, geen gelegenheid in 2 maanden tijd?
Met zijn 2e op 1 kamer lijkt mij toch al voldoende gelegenheid? ff "filmpje" kijken ofzo.
Dus wel gelegenheid maar gewoon nog niet aan toe.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:56 schreef Eamon het volgende:
[..]
we doen het rustig aanKomt ook echt wel als we daar alle 2 aan toe zijn. Ga om precies te zijn NU naar haar toe, even praten wat we het beste kunnen doen
![]()
Offtopic: mn moeder is er vel op tegenquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:39 schreef cxnexo het volgende:
Ik heb precies hetzelfde gezeik thuis. Ben zelf 23, en owee als m'n vriendin thuis blijft slapen. Haar ouders maken er geen probleem van, heb daar al een paar x geslapen. Maar bij mij thuis kan om de meest wazige reden niet. Discussie met m'n moeder is gewoon niet mogelijk, dat resulteert alleen maar in dikke ruzie (zoals gisteravond weer eens).
Jaren loopt ze te zeuren dat ik eens een vriendin moet "zoeken" ... dan heb je er eindelijk 1tje maarja, die voldoet natuurlijk weer niet aan haar "standaarden" en wil ze dat ik het uitmaak.
Nu ben ik van mening dat ze hierover geen ruk te vertellen heeft (ben 23, komop zeg!). Maar forceren kan op het moment even echt niet. Kutleven
Elkaar de kleren van het lijf scheuren, een partij dampende geyle neuqseks hebben, douchen, aankleden, eten, filmpje kijken en dan weer naar huisquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:56 schreef Eamon het volgende:
[..]
even praten wat we het beste kunnen doen![]()
Op je 23e mag je vriendin niet bij je slapen ??? Jeetje dat is dan wel weer heel heftig ... 23 toen was ik bevallenquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:39 schreef cxnexo het volgende:
quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:02 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Bye the way: 16 met 26? pedofilie!, daar zou ik het dus absoluut niet mee eens zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |