Filmpje heeft mijn humeur wel een beetje opgeklaard Googolplexian.
Ik ben een beetje machteloos tegenover andere hulpbehoevende hondjes nu ik Spekkie in huis heb dus een topic als dit (
Dieren zoeken een tehuis ) maakt me niet bepaald blij. Vandaar dat ik het even hier spam, want iedereen zou een zielig hondje moeten adopteren in plaats van een wollig pupje wat iedereen wel in huis wil hebben. Laatste kans voor veel honden...
Met Spekkie gaat het nog steeds heel goed maar ik heb hem niet meer op de weegschaal gehad, misschien dat ik dat vanmiddag wel even kan gaan doen, maar ik verwacht niet dat er veel gewicht af is. Daarentegen zit hij wel steeds lekkerder in zijn veel te grote vel, hij blijft altijd blij en opgewekt. Hij laat wel een beetje met zich sollen door Herman. Die heeft veel meer zin om te spelen dan Spekkie, maar die laatste zal echt niet grommen of grauwen als hij het beu is. Speelt maar een beetje halfslachtig mee, wat Herman juist weer aanmoedigt om door te gaan met stoeien
![]()
Schooien om eten is nog maar een zeldzaamheid. Hij gaat nu ook bij de deur staan als hij moet plassen, lekker makkelijk, een hondje wat zelf wel laat weten wat hij nodig heeft. Ik heb nog niet eerder zo'n braaf hondje gehad wat betreft uitlaten trouwens, hij wijkt niet van mijn zijde, en zeker in het donker blijft ie zo dicht mogelijk bij me. Terwijl Herman overal op af rent, blijft Spekkie wat afwachtend, wel zo veilig, als je het mij vraagt.
Ik weet alleen nog steeds niet zeker of Spekkie hier blijft wonen...
![]()
ik vertrek als alles goed gaat eind april naar Frankrijk, en Spekkie mag wel mee maar ik weet eerlijk niet of hij dat wel zo leuk zou vinden. Het is echt een huishondje vooralsnog en geen stoer boerderijdier. Hij moet ook nog wel een paar kilo kwijt anders zou hij een warmer klimaat niet eens aan kunnen. Genoeg te doen nog de komende maandjes.