abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42188164
Hoe dan ook... ik laat mijn plezier niet vergallen zondag...
dat gun ik mijnheer Verstappen niet.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_42191915
http://mgl.digi-dition.nl(...)_20060928_74_827.php

Wat kinderachtig om te gaan roepen dat fans races moeten gaan boycoten.
Are you nuts??
pi_42192123
Terecht van Verstappen.. Wie gaat er nou werken al je je salris pas maanden later ontvangt
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  donderdag 28 september 2006 @ 09:48:58 #254
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_42192203
echt te erg, al die figuren die in eens niet meer willen gaan, juist wel gaan.

als je huub en joske duidelijk wilt maken dat het je niet scheelt is dat de beste manier.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 28 september 2006 @ 10:24:16 #255
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_42192880
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:33 schreef whosvegas het volgende:
http://mgl.digi-dition.nl(...)_20060928_74_827.php

Wat kinderachtig om te gaan roepen dat fans races moeten gaan boycoten.
Het is net een klein kind dat zijn zin niet krijgt
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 28 september 2006 @ 10:57:14 #256
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_42193620
Autosport is gewoon business

(27/9/2006) Bron: www.autosport.nl

Vorige week sprak ik uitgebreid met Jos Verstappen. Over hoe hij de zomer was doorgekomen (een vraag die ik normaliter alleen aan skiërs stel), over kartvakanties in Italië, over de DTM, over de A1 Grand Prix in het algemeen en over de komende race op Zandvoort in het bijzonder. Jos verheugde zich op Zandvoort, zoveel was wel duidelijk. Op mijn vraag of nu alle problemen de wereld uit waren, aarzelde hij even. "Voor 99,5 procent", luidde toen het antwoord. Dat baarde mij zorgen. Terecht, naar nu is gebleken.

Dat Jos Verstappen in samenspraak met zijn manager Huub Rothengatter ervoor heeft gekozen om dit weekend niet te rijden, is voor vele tienduizenden Nederlandse fans een zware teleurstelling. Maar ik vind het wel begrijpelijk. Jos hoeft niets meer te bewijzen. Hij is de succesvolste Nederlandse Formule 1-coureur in de historie van de autosport. Heeft zijn sporen meer dan verdiend. En is inmiddels op een punt in zijn carrière aanbeland waarop racen geen absolute "must" meer is. Jos kan racen omdat hij dat leuk vindt, op een manier waarop hij daar plezier in heeft. Kan het niet zoals hij dat wil, dan kan hij er net zo goed voor kiezen om zich te richten op de begeleiding van zijn zoon Max in de kartsport.

Als het waar is, zoals hij zegt, dat hij een half jaar op zijn geld van het afgelopen seizoen in de A1 Grand Prix heeft moeten wachten, dan kan ik me voorstellen dat hij dat geen tweede keer wil meemaken. Nogmaals, hij hóeft het niet meer te doen. Als ik een artikel voor iemand moet schrijven en te lang op mijn geld moet wachten, wil ik de tweede keer ook een duidelijke afspraak over betalingen, anders gaat het feest gewoon niet door. Dat is een heel normale manier van zaken doen.

Natuurlijk, Nederlandse fans voelen zich bekocht, en terecht. Het merendeel van de bezoekers heeft kaartjes gekocht voor komend weekend om Jos in actie te zien, voor het eerst sinds 1993 (toen hij de Masters won) weer racend op Zandvoort. Hoe graag mensen Jeroen Bleekemolen zijn succes ook gunnen, hoe leuk een Nederlands team met Jan Lammers ook is, het merendeel van de mensen komt voor Jos. Daar hoef je geen helderziende voor te zijn, dat is gewoon een feit. En voor die mensen is het jammer.

Een feit is ook dat deze hele gang van zaken weer eens een buitengewoon negatief licht werpt op de professionaliteit, of liever gezegd het gebrek daaraan, in een groot deel van de Nederlandse autosport. We hebben er al heel wat zien komen en gaan. Sponsors die met grote mond verkondigden dat ze de Formule 1 wel even naar hun hand zouden zetten. Collega Nando Boers schreef er twee jaar geleden in "Formule 1" een fantastisch artikel over. "De paddock-cowboys", luidde de titel, en het verhaal sloeg de spijker precies op z'n kop. Dit seizoen hadden we ook te maken met perikelen in de DTM die de reputatie van ons land in de autosport geen goed deden. Rechtszaken, moddergooierij, vage afspraken en onduidelijke contracten. Broddelwerk.

En dat geldt ook in dit geval. Autosport is gewoon business, ondanks alle glitter en glamour die er omheen hangt, en die de sport zo aantrekkelijk maken voor dromers en luchtkastelenbouwers. Als je met iemand een zakelijke overeenkomst aangaat, moet je zorgen dat de boel financieel goed onderbouwd in elkaar zit. Of je nu praat over een bouwproject, een industrieorder, de uitgave van een blad of het runnen van een raceteam. Duidelijke afspraken, helderheid. Kun je het niet betalen, dan moet je het niet doen. En heb je er als leverancier geen vertrouwen in dat je je geld krijgt, dan moet je de opdracht niet aannemen. Waarvan akte.

René de Boer
  donderdag 28 september 2006 @ 11:13:46 #257
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42194085
En ik ben het dus niet eens met dit artikel, dat Verstappen zich niet hoeft te bewijzen. Wat heeft ie nou in al die jaren bereikt? Een paar podiumplaatsen met Bennetton en daarna niets meet. Tuurlijk heeft hij er zelf geen debet aan, allemaal de schuld van de bandieten van een teameigenaren...

Nee, Ik blijf erbij, hij laat zich wel erg kennen hier, en zal hier zelf in de komende tijd (en misschien zelfs nog wel als zoon Max wil gaan racen) last van gaan krijgen.

Lammers en Verstappen hadden dit natuurlijk al veel eerder moeten oplossen, en Lammers heeft hier zeker ook wel schuld. Ik blijf bij de punten die ik op de vorige pagina maakte, hij heeft alleen zichzelf hier maar mee. Dit kost hem meer dan het miljoen dat hij waarschijnlijk toch wel gehad had. Duidelijk geval van lose-lose situatie, door een aantal koppige en arrogante mannen.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:23:46 #258
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42194390
@ Libris; ik denk dat de schuld bij Lammers ligt en Verstappen totaal geen schuld treft in deze situatie. Lammers heeft de verhoudingen er dusdanig naar gemaakt dat Verstappen meer zekerheid wilde.

Dat Verstappen weigert Zandvoort te racen kun je hem op gebied van zakelijkheid niet kwalijk nemen, op gebied van sportiviteit en verantwoordelijkheid naar fans toe mag je het hem weer wel aanrekenen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42194403
quote:
Fans van Jos Verstappen die speciaal voor de Limburgse autocoureur een kaartje voor de A1GP-race in Zandvoort hebben gekocht kunnen hun geld terug krijgen. De organisatie van de A1GP heeft dit woensdag laten weten als reactie op de afmelding van Verstappen voor de wedstrijd van zondag. Supporters die hun kaarten willen teruggeven moeten dit vrijdag voor middernacht per e-mail laten weten.
www.dvhn.nl

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 28 september 2006 @ 11:26:29 #260
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42194451
Trouwens een goed stuk van het verstappen forum
quote:
- Ik lees vanmorgen in De digitale Limburger dat je oproept om de race zondag te boycotten. Jos, dit gaat me dus echt te ver!
Veel mensen in Nederland hebben hard gespaard om jou een keer live te zien racen in Zandvoort. Het zou de grote Jos-Verstappen-show worden, laten we eerlijk zijn, zo is het gewoon. Omdat je naar jullie mening niet genoeg zekerheid krijgt over het op tijd ontvangen van je salaris (de vraag OF je het krijgt speelt volgens mij geeneens maar meer de vraag of het wel voor de 27ste binnen is...) laat je 70.000 racefans keihard in de kou staan.
"Je moet aan jezelf denken" zeg je dan. Dat is heel egoistisch en dom gedacht. Het feit dat je nog in de autosport actief bent heb je voor een groot deel te danken aan de massale steun van je fans. Het feit dat de A1GP naar Zandvoort komt is ook te danken aan de steun die de fans op elk circuit ter wereld gaven het afgelopen seizoen. Die supporters waren zo trouw dat het wereldwijd opgemerkt werd. Supporters die voor Team Nederland kwamen maar voor een groot deel voor jou!
Diezelfde supporters sla je nu in het gezicht door te breken met A1GP. Als je een beetje om je supporters had gegeven dan had je de onderhandelingen over het spectacel in Zandvoort heen getilt. Waarom kon je daar niet op wachten? Had je verwacht dat ze zouden zwichten om niet 70.000 mensen teleur te stellen?

- Je roept nu zelfs op tot een boycot. Na de acties van afgelopen week denk ik niet dat veel mensen hier gehoor aan gaan geven, je hebt denk ik 99% van je goodwil, ook bij de hele trouwe aanhang, verspeeld. Voor veel mensen is de A1GP in Zandvoort iets waar heel lang naar uitgekeken wordt, dat is iets bijzonders.
Ook al heb je misschien gelijk in je standpunt, dat is voor een buitenstaander moeilijk te beoordelen, dan had ikzelf voor de fans toch gereden. Je laat nu op een hele lullige manier verstek gaan en dan vraag je ook nog aan de mensen om thuis te blijven om aan te geven dat ze achter je staan? Je zou vanavond op 4 zenders zendtijd moeten kopen om je excuses aan te bieden en uitleg te geven over de situatie!
Heel veel coureurs op de wereld, zowel in de F1, A1GP als alle andere raceklassen, zouden geld mee willen brengen als ze alsjeblieft maar voor eigen publiek zo'n race mochten rijden.

Ik snap ook dat jij je geld wilt krijgen, dat is voor iedereen duidelijk maar op dit moment ben je in een moddergooifestijn beland waar Van Basten en Van Nistelrooij een puntje aan kunnen zuigen. Daarnaast ben je denk ik wel een wat uitgebreidere en persoonlijkere verklaring schuldig aan alle leden van de fanclub en de bezoekers van verstappen.nl, heel veel mensen keren je nu de rug toe, mensen die je jaren gesteund hebben door dik en dun, soms bijna tegen beter weten in. Wat moeten die mensen nu van je denken Jos?

Groeten,
Yupiteru,
Ik heb net dat van die boycot gelezen. Die man (verstappen dus), leeft in een totaal andere wereld, 70.000 mensen die voor Team Nederland kaarten kopen om ze in zandvoort te zien racen. En na zelf niet te rijden, wil Verstappen ook nog eens dat mensen hun kaarten gewoon maar weg doen? Om het laatste beetje plezier te ontnemen?

Verstappen: „Ik vind het echt ontzettend vervelend voor mijn fans, maar ik kan niet anders. De echte fans moeten nu achter mij gaan staan en de races van komend weekend boycotten door massaal weg te blijven."
Ik ben benieuwd hoeveel echte fans er na deze soap nog over zijn.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:29:15 #261
65960 sanger
pi_42194542
Goed stukje inderdaad.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:30:20 #262
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42194576
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:23 schreef sanger het volgende:
@ Libris; ik denk dat de schuld bij Lammers ligt en Verstappen totaal geen schuld treft in deze situatie. Lammers heeft de verhoudingen er dusdanig naar gemaakt dat Verstappen meer zekerheid wilde.

Dat Verstappen weigert Zandvoort te racen kun je hem op gebied van zakelijkheid niet kwalijk nemen, op gebied van sportiviteit en verantwoordelijkheid naar fans toe mag je het hem weer wel aanrekenen.
Zoals ik al zei is Lammers natuurlijk ook niet clean, maar als zelfs Bruce Holmes van A1GP verklaard dat alles geregeld is... Verstappen heeft gewoon gegokt dat Lammers onder de druk van Zandvoort zou bezwijken, en dat is niet gebeurd.

Zoals ik op de vorige pagina al zei, zakelijk kan hem dit ook nog wel opbreken. Nu racet hij niet, merchandise gaat omlaag en zijn image is (nog) minder dan voorheen. Zakelijk is dit ook niet slim.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:33:43 #263
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_42194676
Jos heeft (naar mijn idee) wel vaker keuzes gemaakt die erg "berekenend" waren. Racen was bij die keuzes nooit prioriteit nummer 1. Ik snap dat Jos graag salaris wil hebben voor de geleverde prestaties, dat wil iedereen tenslotte. Wat ik niet snap is dat Jos juist de thuisrace waar iedereen al tijden naar uitkijkt op deze manier voor de fans verziekt. Bij deze keuze is racen duidelijk weer geen prioriteit 1.
Jos kan best goed sturen en gas geven, maar is gewoon geen racer pur sang !

[ Bericht 3% gewijzigd door GateWayX op 28-09-2006 11:40:01 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 september 2006 @ 11:38:46 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42194834
wat ik niet snap is dat hij hier de kans op de mooiste overwinning uit zn carriere had kunnen boeken. Op je thuis circuit een GP winnen, mooier kan toch niet.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42195215
Een open brief aan Jos Verstappen, laat me even weten wat jullie er van vinden.

Klik Hier
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 september 2006 @ 11:54:43 #266
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42195282
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:33 schreef GateWayX het volgende:
Jos heeft (naar mijn idee) wel vaker keuzes gemaakt die erg "berekenend" waren. Racen was bij die keuzes nooit prioriteit nummer 1. Ik snap dat Jos graag salaris wil hebben voor de geleverde prestaties, dat wil iedereen tenslotte. Wat ik niet snap is dat Jos juist de thuisrace waar iedereen al tijden naar uitkijkt op deze manier voor de fans verziekt. Bij deze keuze is racen duidelijk weer geen prioriteit 1.
Jos kan best goed sturen en gas geven, maar is gewoon geen racer pur sang !
Het kan ook een "chantage" middel zijn om z'n zin te krijgen...
Zou nog belachelijk zijn, maar je weet maar nooit....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_42195437
Mag ik nog een keer eraan herinneren dat hier geen sprake is van salaris. Er is gewoon een contract tussen twee bedrijven. De betalingen in die sfeer gaan wel vaker niet vanzelf.

En nogmaals: als Verstappen en/of zijn manager geen fiducie in Lammers hadden, zouden ze geen contract hebben moeten tekenen. Het is in het bedrijfsleven volstrekt idioot om dat wel te doen en dan achteraf nog een bankgarantie te willen hebben.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 28 september 2006 @ 12:05:51 #268
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_42195552
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het kan ook een "chantage" middel zijn om z'n zin te krijgen...
Wat mij betreft is het zeker 100% chantage. Racen komt dus weer niet op de eerste plaats.
Hij heeft gegokt en verloren. Ik denk dat hij meer verloren heeft als hij had verwacht.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 september 2006 @ 12:11:40 #269
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42195691
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:05 schreef GateWayX het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het zeker 100% chantage. Racen komt dus weer niet op de eerste plaats.
Hij heeft gegokt en verloren. Ik denk dat hij meer verloren heeft als hij had verwacht.
Dit gaat de hele wereld rond, dus teambazen bij alle soorten autosporten zijn op de hoogte waarschijnlijk...
Dus met een beetje pech voor hem is het einde oefening...
Ach, shit happens...
Ik ga zondag Jeroen toejuichen...
Ongeacht hoe hij het doet...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 28 september 2006 @ 12:12:40 #270
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_42195713
Zielige mongool, snapt blijkbaar niet dat er zonder fans geen prof. autosport is
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  donderdag 28 september 2006 @ 12:41:47 #271
158109 ikbenhetbeu
www.ikbenhetbeu.nl
pi_42196455
Ik heb kaartjes, en die heb ik zeker niet voor Jos gekocht. Ik vraag me toch af.... stel Jeroen wint zondag gewoon... zou er dan nog een fan zijn die de naam Jos weet te herrinderen? Ik denk het niet. En Jeroen maakt een hele goede kans, ik denk dat het nog een mooie zondag gaat worden!

Persoonlijk ben ik blij dat Jos weg is, en ik denk ook niet dat we hem nog ooi terug zien....
www.ikbenhetbeu.nl
www.ikbenhetbeu.nl/inschrijven 1e 100 auteurs in de hall of fame!
  donderdag 28 september 2006 @ 14:14:03 #272
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_42198562
Rothengatter: "Lammers en A1GP moeten ook hun verantwoordelijkheid nemen"

(28/9/2006) Huub Rothengatter heeft wel eens beter geslapen. De emoties van de Jos Verstappen fans laten hem, net als Jos zelf, natuurlijk niet koud. "Jos en ik hebben vannacht tot laat in avond de reacties op het forum van de site zitten lezen en Jos heeft zoveel mogelijk vragen op de fanzone beantwoord", zegt hij terwijl hij door zijn thee roert en de ochtendkranten doorneemt. Rothengatter snapt de gevoelens van de fans maar wijst er nog maar eens nadrukkelijk op dat emoties niet tellen in de keiharde wereld van de autosport, zeker als het om zakelijke afspraken gaat.

"Speciaal voor de fans wil ik eens goed onze kant van het verhaal vertellen", vervolgt hij. "Ik heb er zelf ook veel moeite mee als ik aan de fans denk die kaarten hebben gekocht om Jos te zien schitteren. Ook wij zijn diep teleurgesteld. Wij hadden het graag anders gezien én ook anders verwacht. Want de A1 is een fantastische serie om in te rijden." Toch wil hij de emoties even aan de kant schuiven en realistisch openheid van zaken geven. "Wat is er nu precies aan de hand? Wij, Jos en ik als zijn manager, zijn een jaar geleden met Jan Lammers in zee gegaan om voor het A1 Team Netherlands te gaan rijden. Er zijn afspraken gemaakt, handtekeningen gezet en vol enthousiasme zijn we aan het werk gegaan. We hebben meegewerkt aan allerlei promotionele activiteiten, de races gereden, WK punten en prijzen gepakt, kortom, gepresteerd en alles gedaan wat je van een werknemer mag verwachten. Gedurende het vorig seizoen hebben we helaas moeten ervaren dat er financiële problemen waren. Wij merkten dat, omdat er niet of te laat betaald werd. Jos is werknemer en kreeg gewoon zijn salaris niet of in ieder geval veel te laat."

Rothengatter wil de A1GP organisatie niet direct iets verwijten als het gaat om het contract van Jos als coureur. "Nee, want de A1 is onze partner niet. Dat is Jan Lammers, hij is de teambaas van A1 Team Netherlands, met hém hebben we een overeenkomst. Het is dus zijn verantwoordelijkheid." Toch blijft bij Rothengatter het respect voor Lammers overeind staan, ondanks het dispuut. "Jan is zelf een goede coureur en heeft enorm veel ervaring in de autosport. Het is slim van hem geweest om de allerbeste Nederlandse coureur aan te trekken en die in zijn oranje auto te zetten. Hij wist dat de kans van slagen voor de A1 in Nederland het grootst was als Jos in de auto zou zitten. Nou, aan de reacties en de kaartverkoop voor Zandvoort te zien bewijst dat Jan gelijk heeft gehad. Maar als je dan als werkgever afspraken maakt met je werknemer dan moet je als baas niet alleen prestaties verwachten van je personeel maar ook je zakelijke verantwoordelijkheid nemen."

Hij vindt dat Jan Lammers zich niet moet verschuilen achter de A1 organisatie. Bij financiële problemen van een team zou de A1 namelijk bijspringen. Als Lammers zijn coureur niet kon betalen moest het geld dus van de A1 organisatie komen. Dat was de realiteit vorig seizoen. De A1 organisatie kwam vervolgens veel te laat met de betalingen over de brug waardoor Lammers het salaris niet of pas veel later kon betalen. Lammers vond dat hem dus niets te verwijten viel. Onzin, vindt Huub Rothengatter. En dan fel: "hij verschuilt zich ten onrechte achter een ander. Jos heeft afspraken met Jan en niet met de A1. Stel je wordt ontslagen en je krijgt geen salaris meer. Je moet een week later naar de tandarts die je vervolgens een rekening stuurt. Die betaal je niet met het argument dat je baas je niet meer betaalt. Wat denk je wat die tandarts zegt? Nou dan!"

Lammers moet nu niet de verbouwereerde teammanager gaan uithangen, vindt Rothengatter. "Hij wist al heel lang dat deze problemen eraan zaten te komen. Vanaf begin dit jaar, midden in het vorig seizoen nota bene, gaven we al aan dat we het zat waren om steeds op onze centen te moeten wachten. We hebben gemaild, besprekingen gevoerd en de irritaties liepen steeds verder op omdat er geen oplossing kwam. Wel steeds excuses en uitvluchten van Jan Lammers; aanloopproblemen, we hebben geen geld, enzovoorts. Tja, om dan maar eens de woorden van Jan te gebruiken, dat is dan ondernemersrisico. Hij is de ondernemer en Jos is personeel, die wil gewoon zijn salaris en graag op tijd. De betalingsmoraal is beneden peil en die verandert niet, is onze overtuiging. Omdat we geloven in het product A1 hebben we al in een vroegtijdig stadium bij Jan aan de bel getrokken om, ondanks de financiële problemen, verder met elkaar te gaan. Maar dan wel gewoon betalen."

Dat Jos Verstappen en Huub Rothengatter door sommigen worden afgeschilderd als geldwolven deert de manager niet. "Het enige dat we vragen is of er op tijd betaald kan worden. We vragen geen cent méér dan vorig seizoen. Toen we het principeakkoord met Jan sloten zei hij me dat hij blij was dat we eruit waren maar dat hij zich wel grote zorgen maakte of hij wel aan zijn financiële verplichtingen zou kunnen voldoen. Dan zeg ik: een gewaarschuwd mens telt voor twéé, in ons geval drie. Als je dat weet dan kunnen wij geen akkoord aangaan voor uitsluitend de grote lijnen maar moeten we ervoor zorgen dat de puntjes op de i gezet worden. Nu, die puntjes hebben te maken met de betalingsmoraal, je verplichtingen nakomen."

Rothengatter begrijpt best dat de fans zich in de steek gelaten voelen maar vindt niet dat Jos had moeten wachten tot ná Zandvoort. "Nee, we zijn al zo lang aan het bakkeleien. De A1 heeft uiteindelijk alles betaald, maar wel een half jaar te laat. Zakelijk gezien is het te gek voor woorden. Toen ze zich uiteindelijk realiseerden dat het van onze kant menens was hebben ze gauw deze week het restant overgemaakt. Dat heeft nog te maken met vorig seizoen! Weet je hoe lang dat al geleden is? En nu doen ze net of er niks aan de hand is. We hebben toch alles betaald, zeggen ze nu. Wij hebben altijd geloofd in de zakelijke integriteit van zowel de A1 als Jan Lammers. Als dan 48 uur voor het Zandvoort evenement het laatste geld van nota bene het afgelopen seizoen wordt betaald dan vraag ik je: wie drijft het hier nu eigenlijk op de spits? Juist om Zandvoort te redden hebben we ze de ruimte én het voordeel van de twijfel gegeven om het op te lossen. Als je dan zó laat betaalt en dan nóg geen garanties wilt afgeven voor het komende seizoen dan willen en kunnen we niet verder. En Lammers moet mij eens vertellen waarom hij geen garantie wil afgeven voor een bedrag waar hij al eerder met ons contractueel is uitgekomen."

De A1 Grand Prix op het circuit van Zandvoort is nu beschadigd, vindt Rothengatter tot zijn spijt. "En dat hadden ze kunnen voorkomen. Ik snap dat de fans aan ons vragen waarom dit juist nú gebeurt. Maar ze moeten dat ook maar eens aan Jan Lammers en de A1GP organisatie vragen die al maandenlang wisten dat dit eraan zat te komen. Rothengatter is er de man niet naar om altijd maar de publiciteit te zoeken. Hij houdt graag zoveel mogelijk binnenskamers. "Waarom wil ik dit verhaal op deze site aan de fans vertellen?", licht hij toe. "Omdat ik het gevoel heb dat we ons steeds moeten verdedigen. Als onwaarheden namelijk een eigen leven gaan leiden word ik daar erg moe van en kan ik dat simpelweg pareren met de nodige correspondentie van de afgelopen maanden. Dinsdagavond heeft Jan Lammers, na ons laatste gesprek, als eerste de publiciteit gezocht (De Telegraaf, red.). Toen vond ik dat we dezelfde avond de problemen kenbaar moesten maken op deze site, de officiële Jos Verstappen website. Als dan blijkt dat Lammers de volgende dag, 's woensdags, er ook nog eens een persbericht overheen gooit waarin zowat de letterlijke besprekingen van dinsdagavond vermeld staan wil ik nu en hier een strikt zakelijk weerwoord geven. En als ik dan aan al die fans denk doe ik dat ook met pijn in ons hart."
pi_42198599
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:41 schreef ikbenhetbeu het volgende:
Ik heb kaartjes, en die heb ik zeker niet voor Jos gekocht. Ik vraag me toch af.... stel Jeroen wint zondag gewoon... zou er dan nog een fan zijn die de naam Jos weet te herrinderen? Ik denk het niet. En Jeroen maakt een hele goede kans, ik denk dat het nog een mooie zondag gaat worden!

Persoonlijk ben ik blij dat Jos weg is, en ik denk ook niet dat we hem nog ooi terug zien....
Nou ga er maar niet van uit. Bleekemolen is niet zo goed. Hij zal het hooguit aardig doen door zijn baan kennis.
pi_42201893
Oordeel allen pas over Verstappen als je de feiten kent en niet maar wat gaan schreeuwen als iemand een beslissing maakt, die je niet snapt! Eigenlijk is het gewoon een link spelleke geweest van Lammers. Verstappen is geen geldwolf, anders had hij deze keuze niet gemaakt. Hij koos gewoon eieren voor zijn geld. Verder wens ik Jeroen suc6, want het is een mooie kans voor hem.

Toch zie/zag ik Jos liever rijden. Jos is en blijft Neerland's beste coureur, ondanks dat hij ook degene met de meeste materiaalpech is. Dat zegt uiteindelijk iets over kwaliteit!
... Dat helpt toch geen nut...
  donderdag 28 september 2006 @ 18:21:40 #275
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_42205895
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:16 schreef CLIFFENBERGH het volgende:
Oordeel allen pas over Verstappen als je de feiten kent en niet maar wat gaan schreeuwen als iemand een beslissing maakt, die je niet snapt! Eigenlijk is het gewoon een link spelleke geweest van Lammers. Verstappen is geen geldwolf, anders had hij deze keuze niet gemaakt. Hij koos gewoon eieren voor zijn geld. Verder wens ik Jeroen suc6, want het is een mooie kans voor hem.

Toch zie/zag ik Jos liever rijden. Jos is en blijft Neerland's beste coureur, ondanks dat hij ook degene met de meeste materiaalpech is. Dat zegt uiteindelijk iets over kwaliteit!
De gast staat ook niet bepaalt bekend als een gezellige gozer. Heb hem ooit eens gezien in zo'n programma met Eddy Zoeë (of hoe je dat schrijft), kerel portie chago aan het doen.

Irritante limbo
dubbelop
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_42211685
quote:
Op donderdag 28 september 2006 18:21 schreef L-IS het volgende:

[..]

De gast staat ook niet bepaalt bekend als een gezellige gozer. Heb hem ooit eens gezien in zo'n programma met Eddy Zoeë (of hoe je dat schrijft), kerel portie chago aan het doen.

Irritante limbo
dubbelop
kan me dat herinneren ja. was Rob Kamphues trouwens.
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_42212894
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:55 schreef BigFire het volgende:

[..]

kan me dat herinneren ja. was Rob Kamphues trouwens.
http://www.tvopjepc.nl/programma/85 Aflevering 4. Staat nog online.
  vrijdag 29 september 2006 @ 03:16:34 #278
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42222922
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:17 schreef roelofjan het volgende:

[..]

http://www.tvopjepc.nl/programma/85 Aflevering 4. Staat nog online.
Net nog even gekeken en wat een drol is het toch ook in de sociale omgang. Wat die Rob inderdaad zei, pak gewoon die lijst aan, doe alsof je er blij mee bent en gooi hem in een hoek. Hij zette zich toen al te kijk voor het publiek, en nu doet hij het wederom. Erg jammer.
  vrijdag 29 september 2006 @ 21:48:11 #279
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_42243567
Zandvoort A1 bezoekers met nieuwe t-shirts:
pi_42243689
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 21:48 schreef -Hans- het volgende:
Zandvoort A1 bezoekers met nieuwe t-shirts: [afbeelding]
pi_42243915
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 03:16 schreef Libris het volgende:

[..]

Net nog even gekeken en wat een drol is het toch ook in de sociale omgang. Wat die Rob inderdaad zei, pak gewoon die lijst aan, doe alsof je er blij mee bent en gooi hem in een hoek. Hij zette zich toen al te kijk voor het publiek, en nu doet hij het wederom. Erg jammer.
Verstappen was kwaad omdat Kamphues geen 10.000 euro wilde betalen voor dat programma.

Ja, je leest het goed, Rob Kamphues maakt een programma over een mega Verstappen fan, en daar wil Jos/Raymond Vermeulen dan 10.000 euro voor vangen.

Het allertriests vond ik nog wel hoe Jos die fan behandelde.. die gozer had notebene zijn kind naar Jos vernoemd, maar Verstappen keurt hem nog geen blik waardig.. geen 'hoi', geen handdruk of wat dan ook...

[ Bericht 6% gewijzigd door roelofjan op 29-09-2006 22:06:28 ]
pi_42243994
quote:
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_42244476
Die aflevering... Wat een kansloze aap die Jos. Hij heeft toch ook een keer een gevecht gehad op de kartbaan omdat iemand hem niet voorbij liet op de baan ofzo?
pi_42244747
quote:
Hehe, wel een inkoppertje.
Ik zat te denken toen ik net de reclame voor A1 op rtl zag:
For the pride of your wallet, start your engine.
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:54:59 #285
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_42245399
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 22:30 schreef opinionr het volgende:

For the pride of your wallet, start your engine.
hehe die mag er ook wezen!

Net nog even Rob Kamphues in de herhaling gezien. Tsja, beetje jammer hoe Verstappen reageert. Maar wel tof dat die fan toch nog in de 2-zitter mocht, dat moet toch wel machtig mooi zijn geweest.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:38:27 #286
65960 sanger
pi_42246589
quote:
Je bent me voor! Ik had er ook al een foto van gemaakt.

Ze zitten een paar rijen voor me op de TH tribune.
pi_42247138
Net Jan Lammers op TV. Jos had 9 weken geleden een rekening ingeleverd bij Lammers voor reis onkosten etc van 38.000 euro. Die moesten nog overgemaakt worden. De rest (800.000 euro) was als overgemaakt in Augustus.
Jos wilde pas praten over volgend seizoen als hij die 38.000 euro binnen zou hebben. Dat is toen overgemaakt. Toen wilde jos een bankgarantie geven, en die wilde Jan hem wel geven, maar dan wel met de voorwaarde dat jos 6 races zou winnen in het jaar.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:52:50 #288
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_42247146
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:38 schreef sanger het volgende:

[..]

Je bent me voor! Ik had er ook al een foto van gemaakt.

Ze zitten een paar rijen voor me op de TH tribune.
Sorry!

Gewoon plaatsen joh.
pi_42247261
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Net Jan Lammers op TV. Jos had 9 weken geleden een rekening ingeleverd bij Lammers voor reis onkosten etc van 38.000 euro. Die moesten nog overgemaakt worden. De rest (800.000 euro) was als overgemaakt in Augustus.
Jos wilde pas praten over volgend seizoen als hij die 38.000 euro binnen zou hebben. Dat is toen overgemaakt. Toen wilde jos een bankgarantie geven, en die wilde Jan hem wel geven, maar dan wel met de voorwaarde dat jos 6 races zou winnen in het jaar.
Dat van die 6 races winnen was een geintje.

Maar het toont wederom aan dat Rothengatter een waardeloos manager is die mijn inziens de F1 carriere van Jos heeft verknalt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 30 september 2006 @ 00:15:14 #290
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42247901
net op RTL zitten kijken, beide kanten kwamen aan het woord......... en dan kies ik toch echt de kant van Jan. Terwijl Jos als hij het slim had gespeeld hier als de held uit had kunnen komen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42248036
Heb het ook gezien. Trouwens ook de herhaling van vorig seizoen met alle blunders van Verstappen (en z'n mooie acties).

Hij is trouwens wel lekker arrogant. Die gast denkt serieus dat de toeschouwers massaal komen omdat zijn naam eraan verbonden is. Ja natuurlijk...

Misschien zegt het genoeg dat slechts een fractie van de kaartjes is teruggegeven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 30 september 2006 @ 00:21:39 #292
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42248105
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:19 schreef budha het volgende:
Heb het ook gezien. Trouwens ook de herhaling van vorig seizoen met alle blunders van Verstappen (en z'n mooie acties).

Hij is trouwens wel lekker arrogant. Die gast denkt serieus dat de toeschouwers massaal komen omdat zijn naam eraan verbonden is. Ja natuurlijk...

Misschien zegt het genoeg dat slechts een fractie van de kaartjes is teruggegeven.
ja, terwijl vrijwel alle kaarten verkocht zijn voor hij tekende!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_42248329
Je kan wel lachen maar als Jeroen niet presteert is het heel gauw afgelopen met team Nederland. Zeker nu Spyker F1 ook een deel van de sponsoren lokt. Jos zijn prestaties vorig jaar waren misschien discutabel, maar hij brengt wel iets waar een hoop mensen graag naar kijken. Jos kan het met zijn rijstijl nog enigszins veroorloven om niet (goed) te presteren.

Jeroen pertinent niet.
pi_42248440
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:15 schreef rubbereend het volgende:
net op RTL zitten kijken, beide kanten kwamen aan het woord......... en dan kies ik toch echt de kant van Jan. Terwijl Jos als hij het slim had gespeeld hier als de held uit had kunnen komen
Ik vond Jos echt als een foute geldwolf overkomen. Het hele gesprek ging alleen maar over die miljoen dollar die hij zou moeten krijgen.

Zeikdoos die Jos, voor mij hoeft die gast niet meer.
  zaterdag 30 september 2006 @ 01:28:52 #295
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42249929
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 00:32 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik vond Jos echt als een foute geldwolf overkomen. Het hele gesprek ging alleen maar over die miljoen dollar die hij zou moeten krijgen.

Zeikdoos die Jos, voor mij hoeft die gast niet meer.
ik heb niks gezien nog, maar zag wel T-shirts van De Boss is dead, leve the bleek ofzoiets

en nog iets van Jos the Boss waarbij de B is met een kruis door heen en ervoor KLoss neer gezet werd

die stond een paar post eerder al zie ik
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_42256546
Ik vind het zeer jammer wat hier gebeurt
Als Verstappen het ging om die bankgarantie, geef ik Lammers groot gelijk, dan is het je kennelijk alleen om het geld te doen. Het zou juist een eer moeten zijn, om voor je land uit te komen.
Are you nuts??
  zaterdag 30 september 2006 @ 13:10:23 #297
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42256920
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:28 schreef whosvegas het volgende:
Ik vind het zeer jammer wat hier gebeurt
Als Verstappen het ging om die bankgarantie, geef ik Lammers groot gelijk, dan is het je kennelijk alleen om het geld te doen. Het zou juist een eer moeten zijn, om voor je land uit te komen.
Dat is natuurlijk onzin. Dit is Verstappen z'n baan, hij moet ervoor betaald worden. Al vind ik Verstappen nog steeds een lul (een thuisrace rijden zonder betaling doet hem geen pijn), kan ik het inmiddels wel een beetje begrijpen. De A1 staat op het moment gewoon op instorten. De sheik is eruit gestapt nadat ze 215 miljoen verlies hebben gedraaid, met de boodschap dat het duidelijk is dat er met de A1 geld verdiend kan worden. Nou, als je er na 1 seizoen zonder al te veel succes al mee nokt als miljardair zijnde, dan is er toch wel wat mis. Zonder sheik geen garantie tot betaling, zonder betaling gaat Jos niet in de auto zitten.

Alleen had Jos een hele stoere meneer geweest wanneer hij dat dus pas na Zandvoort had besloten. Dat hij er nu mee komt, en op deze manier, maakt hem gewoon best wel een triest figuur. Begrijpelijk dat hij uitstapt, onbegrijpelijk dat hij dat op dit moment doet.
pi_42257074
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:10 schreef twi het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Dit is Verstappen z'n baan, hij moet ervoor betaald worden. Al vind ik Verstappen nog steeds een lul (een thuisrace rijden zonder betaling doet hem geen pijn), kan ik het inmiddels wel een beetje begrijpen. De A1 staat op het moment gewoon op instorten. De sheik is eruit gestapt nadat ze 215 miljoen verlies hebben gedraaid, met de boodschap dat het duidelijk is dat er met de A1 geld verdiend kan worden. Nou, als je er na 1 seizoen zonder al te veel succes al mee nokt als miljardair zijnde, dan is er toch wel wat mis. Zonder sheik geen garantie tot betaling, zonder betaling gaat Jos niet in de auto zitten.

Alleen had Jos een hele stoere meneer geweest wanneer hij dat dus pas na Zandvoort had besloten. Dat hij er nu mee komt, en op deze manier, maakt hem gewoon best wel een triest figuur. Begrijpelijk dat hij uitstapt, onbegrijpelijk dat hij dat op dit moment doet.
Waar haal jij deze onzin vandaan? A1 op instorten
Van tevoren was al ingecalculeert dat het eerste seizoen niet winstgevend zou zijn. In de loop van de jaren moeten de landenteams zelf sponsors gaan zoeken om rond te komen.
pi_42257646
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waar haal jij deze onzin vandaan? A1 op instorten
Van tevoren was al ingecalculeert dat het eerste seizoen niet winstgevend zou zijn. In de loop van de jaren moeten de landenteams zelf sponsors gaan zoeken om rond te komen.
Ja, er was een verlies ingecalculeerd, alleen geen verlies van een dikke 200 miljoen US dollar.

Om dit seizoen te financieren hebben ze een lening van 120 miljoen dollar afgesloten, nu moet er nog even 80 miljoen dollar gevonden worden...

Jij gaat er voor het gemak maar van uit dat ze dat zo even ophalen?

En sponsoren staan zeker ook te springen om vele miljoenen in de teams te pompen?

Sheikh Maktoum had al aangekondigd dat hij na een aantal jaar zou stoppen, nu blijkt dat A1GP 200 miljoen per jaar kost lijkt het erop dat hij er ook zo snel mogelijk van af wil.

Zelf verklaart hij dat de serie inmiddels zo succesvol is dat hij met een gerust hart kan opstappen, maar dat valt toch maar moeilijk te rijmen met een verlies van 200 mjln..
  zaterdag 30 september 2006 @ 14:16:08 #300
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42257684
Wat hij zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')