abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42193944
Beste Jos,

Wat heb je jezelf nu toch weer aangedaan? Hoe krijg je het toch altijd weer voor elkaar om binnen 24 uur je zelf van ‘beste formule 1 coureur ooit’ te degraderen tot ‘ordinaire geldwolf’? Hoe kun je nu in hemelsnaam meer dan 70.000 fans a.s. zondag zomaar in de steek laten? Alle internetforums staan vol met doodsverwensingen richting jouw hoofd en die van Huub. Hoe kun je jezelf toch zoveel pijn doen? Laat ik om te beginnen even voorop te stellen dat ik weet dat er twee kanten van het verhaal zijn, die van jou en Huub en die van Jan Lammers. Als ik het goed heb begrepen, zit de situatie ongeveer als volgt in elkaar.

Vorig jaar, na de bekendmaking dat Jan Lammers het Nederlandse A1GP Team zou gaan runnen, heeft Jan jou direct opgebeld met de vraag of jij voor het team zou willen rijden. Na een (korte) werkloze periode aan jouw kant was dit een fantastische kans om weer eens lekker aan het werk te zijn en jezelf tevens weer in de kijker te rijden; Jos Verstappen als nationale volksheld in de A1GP, een sprookje, te mooi om waar te zijn. Honderdduizenden Nederlandse fans zagen jou voor het eerst in de A1GP bolide stappen en de eerste rondjes afleggen. Duizenden fans bezochten de meest verre races van het seizoen, voor het Nederlandse team, maar vooral toch ook voor jou.

De eerste weken, maanden verliepen zonder grote problemen, alleen de sportieve prestaties vielen toch wat tegen. Maar naarmate het seizoen vorderde kwamen er wat grotere scheurtjes in de relatie tussen jou en Jan. Termijnbetalingen werden niet meer op tijd overgemaakt, jij stapte een aantal keren uit de auto, terwijl Jan je nadrukkelijk had verzocht dat niet te doen, en ondertussen was nog steeds geen race gewonnen. De race in Durban was prachtig; daar stond je dan op de hoogste trede van het podium, maar in je achterhoofd al nadenkend wanneer eindelijk het prijzengeld naar je toe zou komen, ‘Jan Lammers kennende’. De scheuren werden groter en groter, plezier had je er niet echt meer in. Vreemd vind ik dat; als ‘echte’ racer wil je toch gewoon lekker racen en beleef je alleen daaraan al genoeg plezier? Maar nee, dat geld (in totaal bijna USD 1.000.000) vormde kennelijk een groot probleem voor je.

Toen kwam het grote nieuws; als dank voor de steun van alle Nederlandse fans, zou de openingsrace van het nieuwe seizoen plaatsvinden op Zandvoort. Nederlands beste formule 1 coureur, in een Nederlands Team, tijdens een Nederlandse Grand Prix, wat een sprookje, weer te mooi om waar te zijn!! Dit bleek wel uit de kaartverkoop; alle kaarten waren binnen een mum van tijd uitverkocht. Iedereen wilde het Nederlandse A1GP Team zien, maar een groot deel kocht ze toch vanwege jou. Jij begon ondertussen hard te twijfelen of je nog wel een jaar zo door wilde gaan, maar liet dit absoluut niet aan de fans merken. Eind juli kwam daar een bekendmaking dat er overeenstemming was bereikt met Jan om nog een jaar A1GP te rijden. Ik citeer je: “Ik ben echt heel blij dat het rond is, voor mezelf en de fans is het natuurlijk geweldig dat we in Zandvoort beginnen. We hebben allemaal veel geleerd vorig jaar en daar kunnen we nu gelukkig op doorwerken. Ik hoop het enthousiasme van het publiek te belonen met goede resultaten.”

Ik vroeg me van de week al direct af of er toen inderdaad wel een definitief contract was getekend. Als ik jou was, en ik had mijn geld (voor jou zo belangrijk) nog niet binnen van het afgelopen jaar, dan had ik namelijk nooit getekend. Jan bevestigde vanmorgen vroeg dat er inderdaad geen definitief contract is getekend. Vreemd dat jullie dit dan toch bekendmaakten; alle kaarten voor Zandvoort waren toch al verkocht? Maar nee, jij en je management hielden jullie mond, maar je wist al lang dat er een (grote) kans bestond dat jij niet zou gaan rijden. In feite bedonderde je toen al je eigen fans. Afgelopen dinsdag kwam de mededeling dat je niet zou gaan rijden, omdat de A1GP je geen bankgarantie kon geven voor je salaris en prijzengeld van komend seizoen.

Hoe kon je dat toch in hemelsnaam doen, vlak voor die zo speciale race op Zandvoort? Hieruit blijkt wel dat je in vele ogen nooit een ‘echte’ racer bent geweest. Altijd had geld bij jou voorrang op het racen, en nu dus ook weer. Ik citeer uit een berg reacties op formule1.nl: “…eerst was het de affaire met Trust, toen de afgeketste deal met Jordan, en nu dit weer. Na al deze gebeurtenissen ben ik het nu echt helemaal zat, ik zeg mijn lidmaatschap van Jos per direct op….”. Hier op Zandvoort had je het kunnen maken; hier had je absoluut volksheld nummer 1 kunnen worden. Iedereen verheugde zich erop, jong en oud, man en vrouw, en vervolgens laat je al deze mensen keihard barsten, voor het niet krijgen van een bankgarantie. Begrijpelijk dat zij nu allemaal de strontkar volledig over je uitstorten.

Tuurlijk begrijp ik ook jouw kant van het verhaal. Voor jou is het werk, en voor werk wil je op tijd betaald worden, zo simpel is het. Maar waarom laat je nu juist vlak voor de race op Zandvoort verstek gaan? Had je niet beter daarna de stekker eruit kunnen trekken? Dit had jouw race kunnen zijn. Tienduizenden fans zijn nu heel, heel erg diep teleurgesteld in je. Dat moet een groot sportman erg veel pijn doen, tenzij het inderdaad alleen maar om geld draait. Walgelijk vind ik ook enkele reacties van je van afgelopen week. Zo beschuldig je Jan van het feit dat hij misbruik van je heeft gemaakt om de kaartverkoop te promoten, terwijl je zelf begin van het jaar al wist dat de kans groot was dat je mogelijk niet zou rijden.

En je uitspraak “de laatste zeven jaar was ik alleen bezig met overleven, de eindjes aan elkaar knopen.” vind ik echt gewoon zielig. Een miljonair die het heeft over ‘de eindjes aan elkaar knopen’; het is inderdaad moeilijk rondkomen met een salaris van 1 miljoen per jaar, ik heb terecht medelijden met je. Ik heb vanochtend gebeld met de Samenwerkende Hulp Organisaties. Vanaf morgen is giro 555 beschikbaar voor je. Na ‘de tsunami’ en ‘de aardbeving’, staat giro 555 vanaf morgen in het teken van ‘Nederlands beste F1 coureur die niet kan rondkomen met USD 1.000.000’.

Jos, begrijp me niet verkeerd, ik heb je altijd beschouwd als een geweldige coureur. Maar er is in alle jaren teveel gebeurd, waardoor er boven al je prestaties 1 grote zwarte wolk hangt.
Gegroet. Een zeer teleurgestelde, voormalig fan van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 september 2006 @ 11:12:32 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42194041
Leuke brief, maar nu mailen naar hem....
Denk niet dat hij hier op Fok! komt...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_42194142
F1 dtraait nu eenmaal gewoon om geld, grof geld.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_42194261
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:09 schreef Rudy-F1 het volgende:
‘beste formule 1 coureur ooit’
Hier stopte ik met lezen
I am the Alpha and the Omega
pi_42194518
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:19 schreef BossFight het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen
Dat is jammer want het is een erg goede brief.
Ik ben het overigens helemaal mee eens, alleen ben ik sowieso nooit zo'n fan geweest van Jos.
Jos is altijd erg "berekenend" geweest in zijn keuzes. En inderdaad was, naar mijn idee, racen nooit prioriteit 1.
pi_42195439
quote:

En je uitspraak “de laatste zeven jaar was ik alleen bezig met overleven, de eindjes aan elkaar knopen.” vind ik echt gewoon zielig.
Ja, je zou toch eens in een rijtjeshuis moeten gaan wonen en in een Golfje moeten rijden Wat een walgelijk figuur is die man. Misplaatste grootheidswaanzin. Ik hoop dat nu de 5 resterende fans ook inzien dat hij geen steun verdient.

Verder puike brief
pi_42195631
"Jan bevestigde vanmorgen vroeg dat er inderdaad geen definitief contract is getekend" Dat heb ik even gemist. Waar zegt Jan dat?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_42195754
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:09 schreef multatuli het volgende:
"Jan bevestigde vanmorgen vroeg dat er inderdaad geen definitief contract is getekend" Dat heb ik even gemist. Waar zegt Jan dat?
Vanochtend op radio 538 in de uitzending. "Ik heb 3 maal een contract richting Huub en Jos gestuurd, met de vraag welke dingen zij aangepast wilden zien. Hierop heb ik nooit een reactie ontvangen. Er is nooit een definitief contract getekend, en als Jos beweert dat wij al weer 8 weken achterlopen met betalen, dan gaat hij uit van de termijnbetalingen zoals die vorig seizoen in het contract stonden."
pi_42196763
Ah, dank.

De Telegraaf schijnt geschreven te hebben: "Terwijl hem nog een riant voorstel werd gedaan, zijnde een bedrag dat vijf nullen voor de komma bedroeg als eerste termijnbetaling van zijn salaris. Daaraan was wel gekoppeld de verplichting om op Zandvoort aan te treden. Ernst zou dan proberen dat bedrag met de A1-organisatie te verrekenen. „Maar Huub heeft dat niet geaccepteerd. Er viel met hem niet te praten. Hij zei spijkerhard dat hij het gehele bedrag voor het seizoen vooruit betaald wilde hebben”,
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_42197084
Ik begin langzaam aan het gevoel te krijgen dat Verstappen niet wil tekenen, no matter wat de voorwaarden zijn. Zou het niet zo kunnen zijn dat zijn oude vriendje Michiel Mol + Trust (waar afgelopen maanden schoon schip mee gemaakt is) hem hebben gevraagd voor een laatste kunstje in de F1, waarbij ze het alleenrecht op zijn diensten willen hebben? Dat we Jos dus de Spyker-Ferrari gaan zien ontwikkelen en volgend jaar zien besturen?

* Coelho denkt dat er veel meer speelt dan wij ooit te weten zullen komen...
pi_42197779
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
* Coelho denkt dat er veel meer speelt dan wij ooit te weten zullen komen...
Ik denk dat jij teveel romantische verhaaltjes leest
Jos gaat gewoon voor het geld.. nothing more, nothing less...
pi_42198061
quote:
Gegroet. Een zeer teleurgestelde, voormalig fan van je.
Hoe kan je nou fan zijn van iemand die feitelijk niet eens zelf een sportprestatie levert met het eigen lichaam, maar afhankelijk is van techniek? Wat is er "sportief" aan autorijden? Afgezien van het feit dat die jongens een beetje conditie moeten hebben om te voorkomen dat het nekje knakt in een bocht, is er geen enkele reden om zulke slampampers toe te juichen.
Fan zijn van "beroepschauffeurs" is zielig, idolaat zijn van zulke figuren (maar ook van de borsato's, barneys, vandervaarts & meisen op deze wereld) is kennelijk iets voor mensen die geen eigen identiteit hebben. SBS6-kijkers dus
Kijk je ook naar domino-day, en dancing on ice? Plebejer!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_42198164
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:50 schreef Gripper het volgende:

[..]

Hoe kan je nou fan zijn van iemand die feitelijk niet eens zelf een sportprestatie levert met het eigen lichaam, maar afhankelijk is van techniek? Wat is er "sportief" aan autorijden? Afgezien van het feit dat die jongens een beetje conditie moeten hebben om te voorkomen dat het nekje knakt in een bocht, is er geen enkele reden om zulke slampampers toe te juichen.
Fan zijn van "beroepschauffeurs" is zielig, idolaat zijn van zulke figuren (maar ook van de borsato's, barneys, vandervaarts & meisen op deze wereld) is kennelijk iets voor mensen die geen eigen identiteit hebben. SBS6-kijkers dus

Nee idd anderhalf uur rondrijden op snelheden en met een acceleratie die jouw auto nooit ook maar kan benaderen, met een remweg die jouw auto alleen kent als je m tegen tegen een boom aan zet, waarin de temperatuur al snel oploopt tot ver boven de lichaamstemperatuur is idd iets wat zelfs de grootste luiwammes kan.

In dat opzicht is straaljagervliegen ook geen echte baan, zelf kunnen ze niet vliegen, dat doet de straaljager

Ik zeg niet dat ik een groot fan ben maar je bent toch wel erg ontwetend als je denkt dat dit geen topsport is.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42198282
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:55 schreef FJD het volgende:

[..]

Nee idd anderhalf uur rondrijden op snelheden en met een acceleratie die jouw auto nooit ook maar kan benaderen, met een remweg die jouw auto alleen kent als je m tegen tegen een boom aan zet, waarin de temperatuur al snel oploopt tot ver boven de lichaamstemperatuur is idd iets wat zelfs de grootste luiwammes kan.

In dat opzicht is straaljagervliegen ook geen echte baan, zelf kunnen ze niet vliegen, dat doet de straaljager

Ik zeg niet dat ik een groot fan ben maar je bent toch wel erg ontwetend als je denkt dat dit geen topsport is.
Mijn bezwaar tegen autosport is dat -afgezien van het feit dat ze zullen moeten trainen om die auto in bedwang te kunnen houden- de prestatie wordt geleverd door de auto. Laat schumi, (die ongetwijfeld even hard traint in de zin van hardlopen, fitnessen, gezond eten en veel karten) maar eens rijden in de slechtste auto, en hij wint ineens niet meer. Oké, je bent als coureur deels verantwoordelijk voor de prestatie, maar de auto is het ding dat echt het verschil maakt tussen winnen of verliezen. En daarom vind ik het geen sport. Wel een leuk spelletje om naar te kijken. Maar om nou te gaan janken omdat iemand die je als god op aarde beschouwt ook eens een grens stelt... Als mijn baas m'n salaris niet betaald zou ik ook zeggen: "de groeten, ik wacht thuis wel tot het op m'n rekening staat"
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 28 september 2006 @ 14:08:49 #15
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_42198448
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:01 schreef Gripper het volgende:

[..]
Als mijn baas m'n salaris niet betaald zou ik ook zeggen: "de groeten, ik wacht thuis wel tot het op m'n rekening staat"
Precies. Het gaat om het principe dat je gewoon op tijd moet betalen. Jos komt echt de maand wel door, maar er moet gewoon op tijd betaald worden.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_42198481
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:01 schreef Gripper het volgende:

enorm lulverhaal....
Kerel, als autosport je niet interesseert blijf dan weg uit de topics en ga lekker sportief om een boom heen rennen ofzo. Je hebt er geen reet verstand van dat blijkt wel weer.

Waarschijnlijk fitness je 1 keer in de week en heb je hierdoor een enigzins "overrated" zelfbeeld
pi_42198567
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:08 schreef Everett het volgende:

[..]

Precies. Het gaat om het principe dat je gewoon op tijd moet betalen. Jos komt echt de maand wel door, maar er moet gewoon op tijd betaald worden.
Als je je goed ingelezen zou hebben had je geweten dat er verschillende garanties en oplossingen zijn aangeboden. Het gaat erom dat Jos nu door te dreigen over de rug van z'n fans probeerde tot deals te komen. Hij heeft gegokt en verloren.
pi_42198688
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:08 schreef Everett het volgende:
Als hij echt hart voor de autosport had gehad dan had hij nog twee races gereden en dan pas op z'n strepen gaan staan. Dan pakt hij niet de duizenden fans die voor hem naar Zandvoort komen en ook niet de paar dozijn die de week erna in Tsjechie staan.

Maar goed, Jos heeft gegokt en verloren en iedereen weet nu dat hij volgende seizoen als sidekick bij Jack kan
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42200665
Ja ik vind ook dat Jos iig in Zandvoort had moeten rijden voordat hij op zijn strepen ging staan. En Jos gaat absoluut niet naar Spyker. Die kerel van Spyker heeft al eens bij Barend en van Dorp zich heel deningrerend uitgelaten over Jos. Kwam erop neer dat Spyker een kwaliteitsmerk is en Jos een boer en dat paste niet. Dus zet dat sowieso maar uit je hoofd. Persoonlijk denk ik dat Spyker het ook niet fantastisch gaat doen. Het is gewoon de Nederlandse mentaliteit die niet werkt.

Maar goed, Jos heeft bij mij nu ook behoorlijk afgedaan. Ik vind dit absoluut geen chique aktie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 september 2006 @ 07:33:55 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42223729
Jos is en blijft een ordinaire geldwolf en z'n manager ook.
Wanneer ze niet eens een garantie van de A1GP organisatie vertrouwen....
Dus einde carriere josje...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:18:29 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42226124
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:50 schreef Gripper het volgende:

[..]

Domme post, vooral in een F1 georienteerd topic.

F1 is fysiek zwaarder dan je zou denken. Iedere ronde krijgt je lichaam behoorlijk te verduren. De fysieke prestatie is dus hoe je hiermee omgaat en hoelang je dat volhoudt.

Groter is misschien nog wel de mentale prestatie. Ronde na ronde scherp blijven, op het randje van je kunnen opereren, continu de juiste keuze maken (schakelen, apex). Ieder klein foutje vertaald zich in tijdverlies, en dat is waar F1 coureurs op worden afgerekend.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:20:47 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42226180
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 07:33 schreef Netsplitter het volgende:

Wanneer ze niet eens een garantie van de A1GP organisatie vertrouwen....
A1GP organisatie heeft vorig seizoen anders wel een heel behoorlijk verlies geleden, meer dan was begroot en verwacht. Tevens gaan er ook geruchten dat De Sjeik er mee zou willen stoppen. Als dat gebeurt is het maar de vraag of de A1GP zelf genoeg inkomsten kan genereren om door te gaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')