abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42140303
OP/Apple

Wat is dit voor een reeks?

Dit is de Apple Slowchat, een SC reeks voor iedereen die Apple producten heeft, wilt hebben,
of er vragen over heeft

Ik hoor veel positiefs over Apple, maar ik vraag me af of het nu echt zo goed is. Kan iedereen met een Apple omgaan? Is Mac OS X beter dan Windows XP? Zal Mac OS X mij bevallen?

Dit blijft natuurlijk erg subjectief, maar hoe dan ook: Mac OS X is zeker anders dan Windows. Als je aan OS X (het besturingssysteem van Apple) begint moet je hier dus rekening mee houden. Maar je krijgt er wel iets voor terug. Zo is OS X veiliger en gebruiksvriendelijker. Mac OS X heeft namelijk een Unix-achtige kern gecombineerd met een erg gebruiksvriendelijke interface. Als je dit niets zegt: Unix is een systeem dat, onder andere, op veel servers gebruikt wordt.

Voor OS X zijn veel verschillende programma's te krijgen. Zo heeft Apple een eigen fotoprogramma, dat je overigens gratis bij iedere Mac krijgt, net als een programma om films te maken. Er zit een DVD-studio en een weblog-applicatie. Het fotoprogramma heet iPhoto en, zoals de naam al een beetje weggeeft, dit programma lijkt op iTunes, wat je misschien wel kent.

Van een ander veel gebruikt programma, Microsoft Office, is ook gewoon een versie voor OS X uit. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je niet meer in Word kunt werken. Maar ook hier geldt: Word for Mac ziet er anders uit dan je gewend bent. Voor Mac Office 2004 moet overigens betaald worden, je krijgt wel een testversie bij een Mac.

Ook zijn voor Mac OS X op het web heel veel free- of shareware programma's te vinden die je veelal hier kunt vinden. Onderaan deze openingspost staan er ook een paar.

Toch zijn er een hoop programma's die alleen onder Windows XP werken. Als je zo'n programma gebruikt, is er goed nieuws: sinds Apple begin dit jaar processors van Intel is gaan gebruiken, is het mogelijk ook Windows op je Mac te draaien. Dat kan op twee manieren: door met Apple's eigen Boot Camp Windows als opstart-optie toe te voegen, of door met de zogenaamde 'Virtuele Machine' van Parallels een Windows computer in een schermpje aan je OS X toe te voegen. Let overigens wel op dat beide producten testversies zijn. Boot Camp lijkt goed te werken, maar met Parallels zijn er af en toe nog problemen.

De beste manier om te kijken of een Mac iets voor je is, is altijd nog naar een Apple winkel, of een kennis met een Apple, te gaan en een beetje te spelen met het systeem. Probeer zelf wat dingen, kijk naar een beetje uitleg, en ontdek zelf wat je er van vind.

Samengevat: Als je niet bang bent voor verandering, en een ander besturingssysteem wilt proberen, dan is een Mac iets voor jou. Als je bang bent om het uit te proberen, onthoud dan dat Windows ook prima draait.

Wat is er van waar dat Mac's veel duurder zijn dan gewone PC's?

Alles en niets, afhankelijk van je verhaal. Waar je in de PC wereld voor 300 euro uit losse onderdelen een simpel pc-tje kunt samen stellen, is de goedkoopste Mac, de Mac Mini, nog altijd 650 euro - zonder keyboard, muis of scherm. Dus, een Mac is vrij duur.

Maar is die Mac echt duurder dan een pc? Niet als je ze wat eerlijker met elkaar gaat vergelijken. De van de hierboven genoemde Mac Mini afgeleide AOpen Mini is net zo duur als de Mac Mini. Ook de Apple notebooks zijn ongeveer even duur als vergelijkbare Windows notebooks. Euh, als vergelijkbare Windows-only notebooks, dus.

Bovendien bestaat een nieuwe Mac uit een totaalpakket. Je krijgt veel software, een mooi design, een afstandsbediening met een soort mini Media-center, en bij alle Macs met een scherm een ingebouwde webcam. Dit zijn extra's die je normaal niet bij je laptop krijgt.

Samengevat: Je kunt Apple's duurder noemen, maar een eerlijke vergelijking is moeilijk. Hoe dan ook, Apple geeft je uiteindelijk waar voor je geld, vanwege het design, de afstemming en de meegeleverde software, kortom: het totaalplaatje is zeker niet te duur.

Waar kan ik terecht voor meer Apple achtergrond info, aanschaf en alle andere weetjes?

Apple homepage voor online updates/aankopen/nieuws

Apple Centers/Resellers in Nederland.

Basiscursus Mac OSX voor beginners.

Appleinsider de nr. #1 geruchten website over Apple.

Macrumors de nr.# 2 geruchten website over Apple

Mac OSX.nl Nederlands grootste Mac community met uitgebreide reviews en nieuwsfeitjes en sinds een klein jaar een eigen Podcast.

Think Secret

Welke software moet ik zeker eens bekijken?

Open Source/Freeware:

AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in.
Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen'
VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust
Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime
ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client
QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal!
Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface.
MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden.
Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader.
ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden.
Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje.
CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier.
Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour.
MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien.
Coconut Battery - Informatie over de capaciteit en status van je batterij.
RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken
Flip4Mac - Een plugin waardoor embedded wmv bestanden geen probleem meer zijn. Geen windows Media Player meer nodig. Met de goedkeuring[/url van microsoft.
[url=http://www.steelskies.com/coverflow/download.php]Coverflow
- Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren
Frontpage widget - projectje van ChOas.
My active topics widget - projectje van ChOas.
MediaCentral - Een volwaardig alternatief voor FrontRow.
Disk Inventory X - Zie snel welke bestanden en directories veel ruimte innemen op je schijf. Perfecte tool voor de maandelijkse schoonmaak.
Httpmail-plugin - Hotmail of msn account op Mail.

Commerciele software:
BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon
SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.

En als ik verder nog vragen heb?
Stel ze! In dit topic zitten een hoop behulpzame Apple-gebruikers

Was dat alles?

Nee, we hebben natuurlijk ook nog wat regeltjes:
-Wees lief tegen elkaar. Geen flames tegen elkaar, of tegen Windows en Windows gebruikers.
-Hou je Appleslowchat alleen voor algemene Applezaken en ga niet offtopic met gespecificeerde vragen over de MacBook of iPod of wat dan ook. Soms zijn daar al speciale threads voor.
-Verpest het topic niet Misdraag je niet, en als iemand dat wel doet, gebruik dan de topicreport in plaats van het topic zelf.
-Houd je verder aan de regels van Fok! en [DIG]. Het klinkt bijna te logisch

Dat was wel alles. Maak er een leuke slowchat van
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_42140317
HOI HIETWEEF.
Ik ga naar huis.
pi_42140331
HALLO NIETZ!!!!
Get woke, go broke!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 september 2006 @ 14:00:34 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42140398
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom kan ik op een mac niet met de pijltjes toetsen een andere optie op een pop-up selecteren? (dus bv zo'n 'wachtwoord onthouden' ding de keuze tussen ja/nee moet ik bemuizen)
pi_42140417
Eén week wachttijd op de RSS reparatiekit is al verstreken
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_42140432
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom kan ik op een mac niet met de pijltjes toetsen een andere optie op een pop-up selecteren? (dus bv zo'n 'wachtwoord onthouden' ding de keuze tussen ja/nee moet ik bemuizen)
Vond ik ook al irritant ja, maar als iets me niet lukt op de MAC geef ik altijd mijn onkunde de schuld eerst .
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:02:40 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42140453
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Wordt dat niet opgelost als je Full Keyboard Access aan zet?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 september 2006 @ 14:06:14 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42140524
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Wordt dat niet opgelost als je Full Keyboard Access aan zet?
Waar vind ik dat? In systeem voorkeuren kom ik een dergelijke frase niet tegen bij toetsenbord.
pi_42140857
Haix.
Ik post om het posten.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:26:38 #10
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42141055
Ik wil ook een mac (pheno niet reageren ) Heeft niemand een tweedehands ding voor me
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_42141065
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:26 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik wil ook een mac (pheno niet reageren ) Heeft niemand een tweedehands ding voor me
HeatWave. Maar niet zijn iMac G3 want dan tackle ik je.
Ik post om het posten.
pi_42141087
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:27 schreef Furious het volgende:

[..]

Die gaat deze week waarschijnlijk nog de deur uit voor 175 euro .

50 euro was me echt te karig, sorry .
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:28:14 #13
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42141103
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:27 schreef Furious het volgende:

[..]

Ik ga HW ff heel lief aankijken ,

HW is de deal rond?
pi_42141145
nee dus, iig niet hier . 2dehandsmac was toch iets aanlokkelijker .
Get woke, go broke!
pi_42141169
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:26 schreef muhammad_ali het volgende:
Ha, weer iemand die toch het licht ziet De naam HeatWave is al genoemd.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:31:12 #16
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42141188
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:29 schreef HeatWave het volgende:
nee dus, iig niet hier . 2dehandsmac was toch iets aanlokkelijker .
Geef me ff een linkje naar info ofzo dan misschien kan ik em van je kopen...
pi_42141377
Ik bied het 6 dubbele!

Ik post om het posten.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:40:52 #18
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42141426
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:38 schreef Furious het volgende:
Ik bied het 6 dubbele!

pi_42141476
Ik zou zeggen kijk even in het vorige topic naar wat ik heb nog .

Kijk voor de GEMIDDELDE prijs even op www.tweedehandsmac.nl en daar zit ik dan meestal wel flink onder met mijn vraagprijs .

maar op een bedrag van 200 ( gemiddeld voor Imac snow) 150 inleveren ging me wat ver .
Get woke, go broke!
pi_42141480
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:40 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

[afbeelding]
Je zei er niet bij dat je Ali Bombali heette.

Overigens, het was een reservebod HeatWeave.
Ik post om het posten.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:43:50 #21
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42141500
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:42 schreef Furious het volgende:

[..]

Je zei er niet bij dat je Ali Bombali heette.

Overigens, het was een reservebod HeatWeave.
ik neem aan dat je je bod intrekt nu
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:47:03 #22
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42141584
Is dit nogsteeds de lijst?

iMac G3 (CRT) 600Mhz, 1GB, 40GB, USB, FW (iPod wit) OSX 10.4.6

12' iBook 600Mhz, 640MB, 15GB, USB FW (iPod wit) OSX 10.4.6

12; iBook 500Mhz 256MB 10GB Geen CD speler, USB FW (iPod wit) OSX 10.4.6 (mist Z-toets, spatiebalk zit los)

G3 Powerbook 400Mhz 256MB, 8GB, usb FW (zwart) OSX 10.3 (cd speler gaat moeilijk open)

G3 Powerbook 266Mhz 192MB 4GB usb (zwart) geen OS (geen geschikte cd thuis)

iBook Clamshell 300Mhz 160MB 3 GB USB OS 9.2.2 (hard disk ratelt beetje, werkt wel 100%)

G4 toren 500Mhz 1GB, 30GB DVDROM USB FW. (grijs) geen OS. (krijg OSX er niet op).
pi_42141604
Yeps,. op die eerste iMac na natuurlijk .
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:49:32 #24
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42141646
deze is juist het meest intressant voor mij Maar ik kijk nog eventjes
pi_42141688
Die G3 is nog niet weg, maar heb wel een bod van iemand die hem opkomt halen . En versturen is niet echt een optie ook .
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:53:18 #26
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42141726
Opzich is het ophalen geen probleem. Ik kan wel komen, maar jij kreeg van die heer 175 euro was het niet?
pi_42141768
Hij bood 150 omdat hij hem opkwam halen, soort delen van verzendkosten zeg maar . Prijs stond eerst op 200, toen wou ik 175 .

150 incl ophalen dus, wie het snelste is .
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:55:43 #28
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42141789
Heb je een fototje voor je, of ben ik nu te moeilijk?
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:56:13 #29
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_42141806
Hullo
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_42141837
HeatWave; wat vraag je voor je iBook?

Work hard, play harder!
Last.fm
pi_42141848
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:55 schreef muhammad_ali het volgende:
Heb je een fototje voor je, of ben ik nu te moeilijk?
Digicam is net overleden .

maar het is dus een iMac snow, beetje iPod wit. moet wel te vinden zijn op google, en op die mac site .

Verder ziet hij er nog prima uit... .
Get woke, go broke!
pi_42141869
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:57 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
HeatWave; wat vraag je voor je iBook?

Das het mooie dat het nog niet in V&A staat, vraagprijs is niet verplicht .

Ik handteer de regel : kijk op www.tweedehandsmac.nl en bied iets wat daar (in alle redelijkheid) onder zit .
Get woke, go broke!
pi_42142091
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Das het mooie dat het nog niet in V&A staat, vraagprijs is niet verplicht .

Ik handteer de regel : kijk op www.tweedehandsmac.nl en bied iets wat daar (in alle redelijkheid) onder zit .
Als die iBook in goede staat is heb ik er wel 200 euries voor over. Neem aan dat alles er nog bij zit (adapter, OS op cd, tec)?
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_42142330
Ding is nog prima on orde, wel een beetje gebruikssporen, maar niets ernstigs.

Adapter zit erbij, OS op Cd niet en wat bedoel je met tec?
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:21:24 #35
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42142361
daar bedoelt ie waarschijnlijk ect mee.
pi_42142379
Aha, dacht dat het een Apple afko was .

Nou ja, hij is (net als de rest) as is. .
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:23:49 #37
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42142416
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:21 schreef muhammad_ali het volgende:
daar bedoelt ie waarschijnlijk ect mee.
Ja, of etc.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:28:30 #38
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42142538
Clamshell of huur betalen. Moeilijke keuze.
Ik ga naar huis.
pi_42142553
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:28 schreef nietzman het volgende:
Clamshell of huur betalen. Moeilijke keuze.
Die wou je toch niet, heeft geen FW .
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:31:42 #40
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42142629
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ja, of etc.
en dat bedoelde ik ook idd
pi_42142641
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:20 schreef HeatWave het volgende:
Ding is nog prima on orde, wel een beetje gebruikssporen, maar niets ernstigs.

Adapter zit erbij, OS op Cd niet en wat bedoel je met tec?
Haha, ik bedoelde idd etc
Work hard, play harder!
Last.fm
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:32:41 #42
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42142656
Mjah, ik had me bedacht dat ik eigenlijk helemaal geen FireWire nodig zou hebben. Ti's op m'n huidige bak vrij essentieel omdat ik m'n data op een externe meedraag, maar zo'n iBook zou toch geen werkpaard worden, en Tiger kan ik wel via CD images installeren. Ik zou alleen eventjes een airport kaartje op de kop moeten tikken.
Ik ga naar huis.
pi_42142741
Het is MIJ niet gelukt om er Tiger op te krijgen, install loopt vast al bij het opstarten. 9.2.2 doet het wel prima nu. Zal wel weer iets niet goed doen .

Zit er veel verschil trouwens in versies OS9 cd's? Ik zie versies voor iMacs, iBooks... en die voor de iBook doet het iig niet op mijn Powerbook G3.
Get woke, go broke!
pi_42143040
Jammer dat OSX 10.4.6 niet op cd er bij zit, maar wat vond je van het bod HeatWave?
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_42143075
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:46 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Jammer dat OSX 10.4.6 niet op cd er bij zit, maar wat vond je van het bod HeatWave?
(niet op de officiele)

Opzich kan ik er mee leven, zit idd iets onder de prijs op de mac site .

Maar alles is wel ophalen in Amsterdam of evt CS .
Get woke, go broke!
pi_42143299
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

(niet op de officiele)

Opzich kan ik er mee leven, zit idd iets onder de prijs op de mac site .

Maar alles is wel ophalen in Amsterdam of evt CS .
Ophalen in Amsterdam is geen probleem, en A'dam CS al helemaal niet. Ben meestal toch in de buurt van Sloterdijk voor mn werk... Had je foto's of was je die nog van plan te maken?
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_42143324
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:55 schreef TheEgoHasLanded het volgende:

[..]

Ophalen in Amsterdam is geen probleem, en A'dam CS al helemaal niet. Ben meestal toch in de buurt van Sloterdijk voor mn werk... Had je foto's of was je die nog van plan te maken?
Mijn digicam is naar de klote.

Maar uiteraard is afspreken niet meteen totale verplichting tot kopen hoor, je mag er best even mee spelen eerst .
Get woke, go broke!
pi_42143431
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mijn digicam is naar de klote.

Maar uiteraard is afspreken niet meteen totale verplichting tot kopen hoor, je mag er best even mee spelen eerst .
Dat klinkt goed idd
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_42143453
Uiteraard zou ik wel op prijs stellen dat je hem koopt als hij in orde blijkt te zijn .
Get woke, go broke!
pi_42143676
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:01 schreef HeatWave het volgende:
Uiteraard zou ik wel op prijs stellen dat je hem koopt als hij in orde blijkt te zijn .
Allicht, maar met die intentie kom ik dan ook. Ik heb nu een vergadering, denk ik er ondertussen nog even over na, laat ik het je vanavond weten en dan kunnen we een afspraak maken
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_42143719
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:09 schreef TheEgoHasLanded het volgende:

[..]

Allicht, maar met die intentie kom ik dan ook. Ik heb nu een vergadering, denk ik er ondertussen nog even over na, laat ik het je vanavond weten en dan kunnen we een afspraak maken
Is goed, ik ben zelf weg vanavond maar kan deze week iig morgenavond wel op CS zijn na je werk. Donderdag en vrijdag gaat niet lukken.

overdag zou ik ect wel naar Sloterdijk kunnen komen in je lunchpauze of .

Ik lees het morgen wel dan .
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:24:58 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42144036
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar vind ik dat? In systeem voorkeuren kom ik een dergelijke frase niet tegen bij toetsenbord.
Bij 'snelkoppelingen', onderaan. Of anders met Control-F7. Overigens gaat het hier om Tabs en niet om pijltjes, zie ik nu.

HeatWave: Je had toch ook nog een G4 toren waar wel OS X op kon? Heeft die verder dezelfde specs?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')