En een chirurg dan? Moet ie ook de loodgieter bellen als hij een ader wil fixen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:23 schreef Slungel het volgende:
Ik zie bijvoorbeeld mijn buren, zij is huisarts, hij heeft ook een of ander functie op universiteitsniveau.
Als je ziet wat die mensen kunnen of niet kunnen, het is te gek voor woorden.
Bijvoorbeeld een plant ompotten, daar moet een tuinman voor komen,
een lamp ophangen, er komt een electriën voor,
en zo zijn er tientallen voorbeelden te noemen.
Dan zij ze maare wat blij met een vmbo er
Je zit te lang tussen de Rednecks; die komma staat er prima, in ieder geval volgens de in 1997/1998 geldende taalregels van de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 11 januari 2007 04:26 schreef StefanP het volgende:
Je bedoelt zoals de foutieve komma in jouw post?
oeh, nerdfight!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:56 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Je zit te lang tussen de Rednecks; die komma staat er prima, in ieder geval volgens de in 1997/1998 geldende taalregels van de Nederlandse taal.
Of wil je beweren, dat jij mijn VWO-NL cijfer van 9,8 gemiddeld bij jouw eindexamen VMBO hebt overtroffen?
Sowieso mensen die hun eigen kwaliteiten ophemelen geven alleen hun eigen persoonlijkheid weer. Juist, ze komen goed te kort in wat dan ook, en daarom proberen ze ten koste van een ander als hoger gezien te worden. De echte mensen, die echt zelfvertrouwen hebben en weten iets te gaan bereiken hebben dit helemaal niet, dit zijn dan ook de enige mensen die in dit aspect veel respect verdienen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:00 schreef dady het volgende:
Jullie komen allemaal veel te kort. Sowieso mensen die lopen af te geven op mensen met een lagere opleiding geven alleen hun eigen persoonlijkheid weer. Juist, ze komen goed te kort in wat dan ook, en daarom proberen ze ten koste van andere als hoger gezien te worden. De echte mensen, die echt zelfvertrouwen hebben en weten iets te gaan bereiken hebben dit helemaal niet nodig, dit zijn dan ook de enige mensen die in dit aspect veel respect verdienen. Maar blijf maar lekker afgeven boys, zo wordt mijn positie steeds hoger en hoger terwijl jullie jezelf begraven in je lelijke dromen.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:56 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Je zit te lang tussen de Rednecks; die komma staat er prima, in ieder geval volgens de in 1997/1998 geldende taalregels van de Nederlandse taal.
Of wil je beweren, dat jij mijn VWO-NL cijfer van 9,8 gemiddeld bij jouw eindexamen VMBO hebt overtroffen?
Sorry, ik heb m'n VMBO niet afgerond...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:56 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
[..]
[GEZ] 4 Keukenkastjes, salontafel en (rol)gordijn (140 br)
Factory Five GTM supercar
Oeh, mijn ogen!
Wat laat je je toch weer heerlijk kennen in dat topic met die lelijke auto.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 04:11 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, ik heb m'n VMBO niet afgerond...
Ik heb wel van horen zeggen dat het VWO-NL eindexamen niet bestaat uit spelling maar juist uit boekverslagen, samenvattingen en soortgelijke onzin. En laat ik nou net meer waarde hechten aan wat mijn ogen zien dan aan wat iemand op het Internet beweert
[GEZ] 4 Keukenkastjes, salontafel en (rol)gordijn (140 br)
Factory Five GTM supercar
Oeh, mijn ogen!
ik vroeg mij afquote:Op dinsdag 26 september 2006 12:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Samenvatting en klacht : Hoog opgeleide die mensen met een lagere opleiding bestempelen als dom en minderwaardig.
Studenten en HBO-ers. Zij worden opgeleid om de hoge posities in de samenleving te gaan bekleden. Ze moeten jarenlang naar school zodat ze genoeg kennis hebben om de dingen te doen waar een ander niet genoeg kennis voor heeft.
Maar waarom moet er altijd medegedeelt worden dat ze zo slim zijn, waarom word de gewone man bestempeld als dom en onkundig. Telkens zie je weer dat er door een student of HBO-er afgegeven word op iemand met minder kennis. De magazijnmedewerker die zo dom is dat hij alleen maar brandblussers kan vullen ooooh hij is zooo domHij kijkt vast iedere avond naar shownieuws zo dom zal hij wel zijn.
Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom... VMBO is de nieuwe MAVO dat weer de nieuwe LTS was. Elke bouwvakker van 40+ heeft op de LTS gezeten zijn hun dan ook allemaal dom?
Moet er nou altijd de nadruk gelegt worden op het feit dat Studenten en HBO-ers een hogere opleiding volgen. Zou je niet beter kunnen kijken naar wat iemand bereikt heeft in het leven. Misschien heeft die VMBO-er wel een succesvol bedrijf opgezet en verdient hij nu 10.000 per maand...
En wat hebben die HBO-ers niets want ze kunnen geen werk vinden, niemand wil ze hebben omdat ze geen werkervaring hebbenEn wat gaan ze dan doen? Juist ze nemen een baantje waar normaal een VMBO-er voor werd gezocht. Maar zijn ze dan ook zo dom als een VMBO-er nee want hun hebben HBO gedaan.
Het is triest dat mensen die geen HBO of hoger hebben gedaan het stempel; dom en minderwaardig krijgen.
[afbeelding]
Eerlijk, het is voor mij een reden geweest om te stoppen met mijn studie destijds. Van die opmerkingen als heb jij verkering met een timmerman...?... Ik had echt zoiets van... Is dit het soort mensen waar ik de rest van mijn leven de hele dag mee opgescheept moet zitten....Nee dank je...quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Samenvatting en klacht : Hoog opgeleide die mensen met een lagere opleiding bestempelen als dom en minderwaardig.
...
Het is triest dat mensen die geen HBO of hoger hebben gedaan het stempel; dom en minderwaardig krijgen.
[afbeelding]
ben jij ook al minderwaardig...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:58 schreef buurvrouw4 het volgende:
[..]
Eerlijk, het is voor mij een reden geweest om te stoppen met mijn studie destijds. Van die opmerkingen als heb jij verkering met een timmerman...?... Ik had echt zoiets van... Is dit het soort mensen waar ik de rest van mijn leven de hele dag mee opgescheept moet zitten....Nee dank je...
En ja, nu ben ik ouder en ben studies in de avonduren aan het volgen.... Om toch hogerop te komen. Dus of dat zo slim was destijds... Maar dan nog, ik zal nooit een top-functie ambiëren, maar een beetje meer verdienen mag nog wel
![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 20:02 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
ben jij ook al minderwaardig...
heb ik altijd al aan mijn buuf willen vragen... neucken ?![]()
![]()
![]()
Dat is dan heel dom van zequote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:34 schreef Cahir het volgende:
Mensen die VMBO doen zijn niet dom.. die zijn lui! Ze doen amper wat huiswerk, doen amper de moeite om een hoofdstuk te leren voor een toets. Kletsen tijdens de les... en achteraf gaan ze mekkeren Het is gewn hun eigen schuld..
laat me raden, PABO?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:23 schreef PumpingsoaB het volgende:
Ik doe zelf HBO, maar mensen met een lager opleidingsniveau zijn dus echt niet persee dom..
Als je dat denkt als HBO-er of WO-er ben je zelf tenenkrommend dom.
Een HBO-er is eerder iemand die een HBO-opleiding heeft afgerond.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:00 schreef wjschreuder het volgende:
[..]
Een student is iemand die studeert aan de Universiteit.
Een HBO-er is een scholier die leert op de Hoge School.
Een verschil dat tegenwoordig door HBO-ers graag over het hoofd wordt gezien.
Er is een verschil tussen intelligent zijn en wijs zijn. Ik denk dat ik zelf best intelligent ben maar of ik goed wijs ben dat betwijfel ik.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:33 schreef paradoXical het volgende:
De vraag is hoe je dom definieerd.
Mijn zus is arts, maar ze kan amper een mailtje opstellen op een computer. Mijn broer heeft amper opleiding gevolgd en speelde WOW. Ik moet zeggen dat hij dat spel tot op het bot kende, en alle veranderingen in de complexe economie kende en daar ook erg handig van profiteerde, ik weet zeker dat mijn zus dat nooit voor elkaar zou krijgen.
Over het algemeen worden mensen met een hoge opleiding als "slim" bestempeld, terwijl dat niet altijd het geval hoeft te zijn. Iemand met meer kennis over 1 onderwerp hoeft ook niet perse slimmer te zijn dan een persoon welke minder weet over dat onderwerp. Ik denk dat veel mensen intelligentie bezitten, maar daar op verschillende manieren gebruik van maken.
Ik ken genoeg mensen die een HBO studie afronden met dagen achter elkaar stampen.. Vervolgens vergeten ze die stof weer.
Ben je dan slim? Nee! Of een arts, deze heeft veel medische kennis, maar weet van andere onderwerpen weer niets af.
Intelligentie is niet gebonden aan opleiding, door opleiding vergroot je alleen je kennis, en de snelheid waarmee je je kennis vergroot is op zijn beurt weer afhangkelijk van je intelligentie.
Onsamenhangend verhaal, ik weet het.. Ben je een stuk aan het typen, wil je weer meer vertellen, maar tis al laat
jemig he, dat is wel erg triest ja.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:03 schreef star_gazer het volgende:
Ik ken iemand die moet *nakomen* op het MBOStel je voor: *nakomen* op je voortgezette opleiding
Het is duidelijk dat men als kind behandeld moet worden, omdat de boel anders losslaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |