abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31801435
HOLY SHIT!!!































FILMPJES!

http://www.factoryfive.com/images/videos/GTM/movfirstlight.MPG


meer (helaas niet echt interessant omdat er pas 3 prototypes zijn): http://www.factoryfive.com/videogallery.html
quote:
Factory Five's newest design...An all-out mid-engined supercar.

Based on tough Corvette C-5 running gear and utilizing a high-strength tubular steel/aluminum racing chassis, the GTM weighs under 2,200 lbs and promises to deliver world class performance at a price you can afford.
De kit kost $20000 en je moet zelf de andere onderdelen hebben. Een Porsche transmissie, en de motor en al de rest van een corvette.

2200 pond, dat is 1000 kilo! Geschatte 0-100 is dan ook rond de 3 seconden. Wat kun je daar nog van zeggen? Het uiterlijk is om een puntje aan te zuigen, zelden zag ik zo'n mooie auto. Hij lijkt een beetje op een Ford GT, maar voor totaal $35000 (geschatte kosten) is ie een stuk goedkoper.

Moddervet

Weet iemand of je zoiets in Nederland op kenteken kunt krijgen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:42:54 #2
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_31801830
Ik weet niet of je deze auto op kenteken kunt krijgen in Nederland, maar ik weet wel dat ik het uiterlijk spuuglelijk vind en de specs ubergeil
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  zondag 30 oktober 2005 @ 09:05:14 #3
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_31801998
erg brute bak ja Hij moet alleen wel een spoiler achterop anders is het gelijk een stuk minder

en ik denk dat het vrij lastig wordt om hem in nl op kenteken te krijgen
pi_31804673
geil! idd wel met taartschep
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31804964
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 06:09 schreef StefanP het volgende:
Hij lijkt een beetje op een Ford GT, maar voor totaal $35000 (geschatte kosten) is ie een stuk goedkoper.
De koplampen komen mij ook bekend voor.
pi_31806772
Zo hoort een supercar er gewoon uit te zien en zeker te klinken!
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:22:15 #7
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_31806929
dit vind ik nou wel een leuk dingetje
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_31807196
leuk ding, uiterlijk is wel ok, specs zullen wel goed zitten met 1000 kilo.
V10
pi_31808261
Wat een oerlelijk apparaat zeg . Samen geraapt zootje die body specs zijn wel ok daarintegen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_31808270
Dertien in een dozijn supersportwagen
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:04:30 #11
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_31809902
Hij lijkt idd wel erg op de Saleen S7
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:13:21 #12
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_31810104
Volgens mij zou dit ontwerp zich goed thuisvoelen in een arcaderacer...
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:46:18 #13
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_31814633
kruising Corvette/Ferrari/Callaway/Saleen/Marcos Mantis

of niet?

[ Bericht 13% gewijzigd door CybPraetorian op 30-10-2005 17:54:33 ]
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_31814726
teveel callaway en een vleugje teveel ford (gt40)
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_31828890
Komt waarschijnlijk ook beschikbaar met ruimte voor de nieuwe Z06 motor. 500pk en 800Nm op 1000 kilo, dat zal wel willen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44808749
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44813725
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 06:09 schreef StefanP het volgende:
HOLY SHIT!!!


FILMPJES!

http://www.factoryfive.com/images/videos/GTM/movfirstlight.MPG
[afbeelding]

meer (helaas niet echt interessant omdat er pas 3 prototypes zijn): http://www.factoryfive.com/videogallery.html
[..]

De kit kost $20000 en je moet zelf de andere onderdelen hebben. Een Porsche transmissie, en de motor en al de rest van een corvette.

2200 pond, dat is 1000 kilo! Geschatte 0-100 is dan ook rond de 3 seconden. Wat kun je daar nog van zeggen? Het uiterlijk is om een puntje aan te zuigen, zelden zag ik zo'n mooie auto. Hij lijkt een beetje op een Ford GT, maar voor totaal $35000 (geschatte kosten) is ie een stuk goedkoper.

Moddervet

Weet iemand of je zoiets in Nederland op kenteken kunt krijgen?
35000 totaal? waarvan 20000 voor de kit?knap als je ergens een goed covette chassis + goede porsche motor en transmissie kan krijgen voor 15000.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:45:53 #18
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_44813978
quote:
afschuwelijk ... en dat die amerikanen dit uberhaupt al durven te zetten in een vergelijking met een mclaren, porsches, ferrari's etc. ... koop dan een echte occasion, ben je nog goedkoper uit ook

en dat interieur... vooral dat stuurwiel
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_44816112
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:37 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

35000 totaal? waarvan 20000 voor de kit?knap als je ergens een goed covette chassis + goede porsche motor en transmissie kan krijgen voor 15000.
dat dacht ik ook al ja.

en dan nog lacht iedereen die wel een porsche, ferrari (etc) heeft je uit dat je in deze plastic pauperbak rijdt.
  vrijdag 29 december 2006 @ 03:06:34 #20
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_44816542
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat dacht ik ook al ja.

en dan nog lacht iedereen die wel een porsche, ferrari (etc) heeft je uit dat je in deze plastic pauperbak rijdt.
idd
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_44816692
O jee, want je hebt natuurlijk geen merkje op je auto Ik lach om mensen die de status van hun auto/kleding/wat dan ook ontlenen aan het merk. Precies de reden waarom ik op ferrari, porsche, lamborghini en dergelijke. Ze worden gekocht door losers. Doe mij maar zo'n 'plastic pauperbak.'
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44817445
Mja, je vergeet alleen dat Amerikanen geen auto's kunnen maken. Bovendien is hij te lelijk en heeft vast de bladveren van de C6.

Laat me niet lachen zeg.
Old Blood and Guts
pi_44817645
Sterke argumenten:

'Amerikanen kunnen geen auto's maken'
Lelijk
Je vermoedt dat hij bladveren heeft.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44818277
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 03:26 schreef StefanP het volgende:
O jee, want je hebt natuurlijk geen merkje op je auto Ik lach om mensen die de status van hun auto/kleding/wat dan ook ontlenen aan het merk. Precies de reden waarom ik op ferrari, porsche, lamborghini en dergelijke. Ze worden gekocht door losers. Doe mij maar zo'n 'plastic pauperbak.'
nouja zeg.

porsche's en ferrari's zijn echt tot in de perfectie gebouwd. Alles bij die dingen is van de hoogste kwaliteit, de motoren, onderstellen, remmen, interieur, vooral de afwerking etc.
Dat gaat echt niet alleen om het merk, maar die staan echt wel op een hoger niveau dan een Corvette of zo'n kit (en dan heb ik het niet per se over de rijkwaliteiten)
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:50:34 #25
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_44819224
De fort GT40 is anders goed gelukt.

Afwerking is niet zo belangrijk voor de Amerikanen heb ik altijd het idee.
Zo lang het er leuk uit ziet is het prima, binnen kant mag lekker el chepo zijn.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_44819299
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:45 schreef dr.dunno het volgende:


en dat interieur... vooral dat stuurwiel
Zo'n auto's koop je niet vanwege het interieur, maar vanwege de prestaties dunkt me
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44819305
Maar ik ben het wel met je eens; dat stuur ziet er niet uit
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44819825
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 08:54 schreef StefanP het volgende:
Sterke argumenten:

'Amerikanen kunnen geen auto's maken'
Lelijk
Je vermoedt dat hij bladveren heeft.
Prima, noem jij eens een Amerikaanse auto die het beter doet dan de Europese concurrentie.

Amerikaanse auto's zijn te goedkoop, technisch zwaar verouderd en inferieur en zijn van een slechte kwaliteit. Ik heb het genoegen gehad om ooit eens te sturen met een Corvette C5 en dat is echt geen pretje. Er is alleen snelheid in een rechte lijn, sturen en vooral remmen kan je vergeten. En dan kijk je eens naar het interieur, alles kraakt en ziet er goedkoop uit, grote naden tussen de interieuronderdelen. Het gaat allemaal best hard en het klinkt geweldig, maar ik zou toch wel een beetje kwaliteit willen hebben en geen onderdelen die door bedrijven zijn gemaakt die het voor de laagste prijs konden doen.

Bovendien is het echt niet moeilijk om een hardcore supercar te maken, een paar buizen, een dikke V8, vier wielen, een stuur en een stoel en klaar ben je, daar is geen kunst aan. Helemaal niet als je de hele handel baseert op bestaande techniek. Het is net als met die lui van Callaway. Twee keer zoveel vermogen uit hetzelfde blok, geen probleem, maar zou je dan ook niet even gelijk de ophanging, remmen en dif aanpassen?

Aan de andere kant, er is geen concurrent met dezelfde hoeveelheid power voor dat geld, dus er is vast een markt voor, maar vast niet in Europa.
Old Blood and Guts
pi_44819869
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:50 schreef ook_gek het volgende:
De fort GT40 is anders goed gelukt.
Ja inderdaad, dat is de uitzondering. Je vergeet alleen even dat je voor die Ford vier van die Corvettes-met-een-nieuw-jasje kan halen.
Old Blood and Guts
pi_44822218
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 03:26 schreef StefanP het volgende:
O jee, want je hebt natuurlijk geen merkje op je auto Ik lach om mensen die de status van hun auto/kleding/wat dan ook ontlenen aan het merk. Precies de reden waarom ik op ferrari, porsche, lamborghini en dergelijke. Ze worden gekocht door losers. Doe mij maar zo'n 'plastic pauperbak.'
Dan laat je je wel kennen...wat kan jou het nou schelen wat iemand van je auto denkt? En laat je je daardoor beinvloeden of je een auto mooi/vet vindt of niet?
pi_44822590
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:50 schreef ook_gek het volgende:
De fort GT40 is anders goed gelukt.

Afwerking is niet zo belangrijk voor de Amerikanen heb ik altijd het idee.
Zo lang het er leuk uit ziet is het prima, binnen kant mag lekker el chepo zijn.
Een Ford GT40 is tegenwoordig onbetaalbaar in goede staat en is weinig amerikaans.

De Ford GT is ook weinig amerikaans.
Wielen -> duits
Remmen -> Italiaans
Versnellingsbak -> Engels
Body -> Engels
Besturing -> Aston Martin -> Engels
Afstelling door Lotus -> Engels
pi_44826622
Een spoiler is alleen al een must qua looks. Zonder een spoiler achterop lijkt er echt iets te ontbreken. Kijk naar die zwarte versie. Daar moet toch gewoon een spoiler achterop?

En de achterlichten vind ik lelijk. Alsof er uit een stuk hout 2 ronde gaten gezaagd zijn waar de lichtunits van een vouwwagen in geplaatst zijn..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:29:31 #33
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_44846928
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 08:54 schreef StefanP het volgende:
Sterke argumenten:

'Amerikanen kunnen geen auto's maken'
Lelijk
Je vermoedt dat hij bladveren heeft.
nee, we weten ook dat hij bladveren heeft.

sommige van die typisch amerikaanse 'sportwagens' hebben zelfs een starre achteras ; je kunt zelf toch ook wel verzinnen dat zo'n geval nooit snel een bocht door kan komen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_44848093
Zoals ik in een ander topic al aangaf maakt dat geen ruk uit, omdat je 3x per jaar op een circuit rijdt. Bovendien ben je blijkbaar absoluut niet op de hoogte van de prestaties van de vipers en corvettes op circuits en races. Verder mocht je willen dat je zo'n 'sportwagen' had.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44848459
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 02:35 schreef StefanP het volgende:
Zoals ik in een ander topic al aangaf maakt dat geen ruk uit, omdat je 3x per jaar op een circuit rijdt. Bovendien ben je blijkbaar absoluut niet op de hoogte van de prestaties van de vipers en corvettes op circuits en races. Verder mocht je willen dat je zo'n 'sportwagen' had.
Jezus Stefan, wat is dit voor een lame reply? Het gaat niet puur of je die auto wel in bezit hebt, maar hoe de auto's eigenlijk zijn. Als je iedere keer zit te mekkeren dat Veyron maar 1000 pk's heeft, zeg ik toch ook niet tegen jou: "Mocht je willen dat je zo'n sportwagen had."

Je mag trouwens ook geen kritiek op bv. BMW M5 leveren, want die heb je niet eens.

StefanP, beoefenaar van sofisme.
pi_44848552
Over lame replies gesproken! Het enige waar bepaalde lieden mee aan kunnen komen is

-hij heeft bladveren
-ze vinden het stuur niet mooi
-ze denken dat hij alleen hard rechtdoor kan
-er zit een spleetje tussen de dashpanelen
-er hangt geen porsche of ferrari merkje aan
-goedkoop
-technisch zwaar verouderd
-inferieur
enz.

Terwijl ze zelf nog nooit verder gekomen zijn dan een zesdehands afgeragde opel calibra of instapmodel 3-serie met 120pk. Dus bespaar me de preek dat ik met lame replies aankom.

Het verschil is dat ik wel degelijk in vipers, vettes, supras, porsches en dergelijke rijd en weet dat de een niet voor de ander omdoet omdat het interieur toevallig niet van leer is.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44855173
ik zou me er niet voor schamen als hij in mn garage stond vooral in het zwart vind ik het een geile bak, mooie kitcar er zijn toch ook zat mensen met westfields die rondscheuren? ook dat vind ik prachtige wagens, nee het zijn geen echte lotus super sevens maarja hè

natuurlijk zou ik een (echte) lamborghini of ferrari prefereren over deze auto, waarom? omdat die technisch praktisch uitmuntend zijn.. het jammere is inderdaad dat veel mensen zo'n ding kopen als statussymbool zonder dat ze uberhaupt weten wat er gebeurt boven de 3000rpm en zonder dat ze ooit een bocht gemaakt hebben en vervolgens 60.000km met een set banden doen... dat is jammer ja, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet een zou willen bezitten
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:07:03 #38
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_44855591
StefanP je bent echt mijn held :/
pi_44859594
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:07 schreef pwnd het volgende:
StefanP je bent echt mijn held :/
hij heeft hier wel een punt
pi_44860921
overigens de bladveer van een nieuwe vette is niet echt meer herkenbaar als stereotype bladvering is toch ook redelijk geavanceerde vering zullen we maar zeggen...



wat is nou beter... een opgerold staafje staal... of een lang flexibel stuk staal... ik weet het niet
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')