abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 12:40:55 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_42138316
Samenvatting en klacht : Hoog opgeleide die mensen met een lagere opleiding bestempelen als dom en minderwaardig.

Studenten en HBO-ers. Zij worden opgeleid om de hoge posities in de samenleving te gaan bekleden. Ze moeten jarenlang naar school zodat ze genoeg kennis hebben om de dingen te doen waar een ander niet genoeg kennis voor heeft.

Maar waarom moet er altijd medegedeelt worden dat ze zo slim zijn, waarom word de gewone man bestempeld als dom en onkundig. Telkens zie je weer dat er door een student of HBO-er afgegeven word op iemand met minder kennis. De magazijnmedewerker die zo dom is dat hij alleen maar brandblussers kan vullen ooooh hij is zooo dom Hij kijkt vast iedere avond naar shownieuws zo dom zal hij wel zijn.

Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom... VMBO is de nieuwe MAVO dat weer de nieuwe LTS was. Elke bouwvakker van 40+ heeft op de LTS gezeten zijn hun dan ook allemaal dom?

Moet er nou altijd de nadruk gelegt worden op het feit dat Studenten en HBO-ers een hogere opleiding volgen. Zou je niet beter kunnen kijken naar wat iemand bereikt heeft in het leven. Misschien heeft die VMBO-er wel een succesvol bedrijf opgezet en verdient hij nu 10.000 per maand...

En wat hebben die HBO-ers niets want ze kunnen geen werk vinden, niemand wil ze hebben omdat ze geen werkervaring hebben En wat gaan ze dan doen? Juist ze nemen een baantje waar normaal een VMBO-er voor werd gezocht. Maar zijn ze dan ook zo dom als een VMBO-er nee want hun hebben HBO gedaan.

Het is triest dat mensen die geen HBO of hoger hebben gedaan het stempel; dom en minderwaardig krijgen.

Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:42:44 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_42138363
"Studenten en HBO'ers" (5x)

Ben jij ook zo'n gefrustreerd typje dat vindt dat HBO'ers geen student genoemd mogen worden?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_42138394
Ik snap je punt wel, maar als jij hier aandacht aan geeft doe je er zelf alleen maar aan mee. Mijn advies: trek je er maar niets van aan en bemoei je gewoon met je eigen leven. Als je iets voor anderen kunt betekenen of een band met anderen kunt opbouwen, doe dat dan integer en laat dat gelul alsjeblieft gewoon links liggen. Je schiet er niets mee op en voedt het alleen maar.
pi_42138416
De vooroordelen gaan twee kanten op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42138449
quote:
Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom
Onder andere daardoor
pi_42138450
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:42 schreef JDude het volgende:
"Studenten en HBO'ers" (5x)

Ben jij ook zo'n gefrustreerd typje dat vindt dat HBO'ers geen student genoemd mogen worden?
Hij bedoelt studenten en mensen die HBO afgerond hebben

Maar hij vergeet de WO-ers
pi_42138483
quote:
Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom
Nee, dat is te makkelijk. Ik ben zelf niet van het vooroordelen en gebruik het woord dom dan ook niet zo snel. Ook VMBOers hebben we echt nodig. Maar het is wel zo dat er bepaalde bevolkingsgroepen met het niveau VMBO een slechte reputatie creëren voor anderen.

En mensen vinden het gewoon lekker makkelijk om te generaliseren.
pi_42138500
Ben het wel met je eens, maar het werkt ook de andere kant op. Dat technisch geschoolde mensen met non-argumenten afgeven op studenten en HBO-ers. In de trant van "Hij denkt gelijk dat hij het gemaakt heeft met die opleiding van hem."

Ik denk dat het gewoon per persoon verschillend is. De mensen die ECHT wat presteren (technisch geschoold of HBO / universitair) blazen niet hoog van de toren. Vooral de net-niet figuren menen hun eigen onkunde te moeten compenseren door neerbuigend over een ander te doen.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_42138576
Ok, vanaf dat ik de TT las was t grappig .
quote:
Telkens zie je weer dat er door een student of HBO-er afgegeven word op iemand met minder kennis.
Op dit moment begon ik hardop te lachen. .
quote:
Elke bouwvakker van 40+ heeft op de LTS gezeten zijn hun dan ook allemaal dom?
En toen viel ik van mn stoel .

Beste topic sinds tijden
pi_42138608
Ad Scheepbouwer (CEO KPN) is een autodidact dus heeft nooit enige vorm van opleiding genoten behalve basis onderwijs. HBO is niet per definitie slim ken zat HBOers waarbij ik denk van damn kom je uit een ei ofzo?
pi_42138614
quote:
Telkens zie je weer dat er door een student of HBO-er afgegeven word op iemand met minder kennis.
Het is trouwens vrij standaard om iemand met minder kennis als dommer te bestempelen hoor en daar valt niks tegenin te brengen
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 12:52:01 #12
Toezicht is gezond!
pi_42138623
Het gaat mij niet speciaal om de punten die ik in de OP gezet heb maar om de algehele discussie.
Een topic over VMBO-ers die afgeven op studenten had ik ook kunnen maken maar dat kan best ook besproken worden in dit topic.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_42138627
Ik ben zelden een slimme student tegengekomen.

Pretenties maken iemand dom.
pi_42138655
O ja, ik geef nooit af op mensen met een lagere opleiding, maar de TS is wel héél stom
pi_42138706
Ik ben blij dat er mensen zijn die niet gestudeerd hebben. Ik vind het tof dat iemand mijn vuilnis ophaalt en verwerkt, het riool werkende houdt, de tram rijdt, noem maar op.
Het lijkt mij kutwerk, dus ik ben blij dat ik het zelf niet hoef te doen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_42138726
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben blij dat er mensen zijn die niet gestudeerd hebben. Ik vind het tof dat iemand mijn vuilnis ophaalt en verwerkt, het riool werkende houdt, de tram rijdt, noem maar op.
Het lijkt mij kutwerk, dus ik ben blij dat ik het zelf niet hoef te doen
En wat heb je zelf voor geweldige baan?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:56:32 #17
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42138736
quote:
Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom... VMBO is de nieuwe MAVO dat weer de nieuwe LTS was. Elke bouwvakker van 40+ heeft op de LTS gezeten zijn hun dan ook allemaal dom?
Ja.

Verder wil ik HBO-ers graag ook in het rijtje zetten van domme en minderwaardige mensen.
pi_42138747
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:55 schreef Metal_Mart het volgende:
En wat heb je zelf voor geweldige baan?
Systeembeheerder, en ik vind het heerlijk
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:58:31 #19
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_42138786
Wat is het verschil tussen studenten en HBO'ers?
Don't love if you want to die in peace.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:00:35 #20
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42138836
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:58 schreef Mr.Black het volgende:
Wat is het verschil tussen studenten en HBO'ers?
Een student is iemand die studeert aan de Universiteit.
Een HBO-er is een scholier die leert op de Hoge School.

Een verschil dat tegenwoordig door HBO-ers graag over het hoofd wordt gezien.
pi_42138844
Jullie komen allemaal veel te kort. Sowieso mensen die lopen af te geven op mensen met een lagere opleiding geven alleen hun eigen persoonlijkheid weer. Juist, ze komen goed te kort in wat dan ook, en daarom proberen ze ten koste van andere als hoger gezien te worden. De echte mensen, die echt zelfvertrouwen hebben en weten iets te gaan bereiken hebben dit helemaal niet nodig, dit zijn dan ook de enige mensen die in dit aspect veel respect verdienen. Maar blijf maar lekker afgeven boys, zo wordt mijn positie steeds hoger en hoger terwijl jullie jezelf begraven in je lelijke dromen.
pi_42138849
Er zijn nu eenmaal een hoop domme mensen. Maar dat maakt niet uit, zolang ze hard werken.

Dan heb je ook nog dom tuig, daar kijk ik pas op neer.
pi_42138867
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:00 schreef wjschreuder het volgende:

[..]

En wat doet volgens jou een WO'er?
pi_42138868
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:51 schreef Ultralaser het volgende:
Ad Scheepbouwer (CEO KPN) is een autodidact dus heeft nooit enige vorm van opleiding genoten behalve basis onderwijs. HBO is niet per definitie slim ken zat HBOers waarbij ik denk van damn kom je uit een ei ofzo?
Echte scholen zal hij misschien na zijn lagere school niet hebben gedaan, maar tijdens zijn carriere heeft hij trainingen zat gehad om te leren wat hij nu doet... dus dat is natuurlijk een heel betrekkelijke opmerking.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_42138885
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:01 schreef Oksel het volgende:

[..]

Universiteit...
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:04:15 #26
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42138916
quote:

[..]

WO staat voor Wetenschappelijk Onderwijs, oftewel Universiteit, dat is toch geen discussie onderwerp??
pi_42138929
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:00 schreef dady het volgende:
Jullie komen allemaal veel te kort. Sowieso mensen die lopen af te geven op mensen met een lagere opleiding geven alleen hun eigen persoonlijkheid weer. Juist, ze komen goed te kort in wat dan ook, en daarom proberen ze ten koste van andere als hoger gezien te worden. De echte mensen, die echt zelfvertrouwen hebben en weten iets te gaan bereiken hebben dit helemaal niet nodig, dit zijn dan ook de enige mensen die in dit aspect veel respect verdienen. Maar blijf maar lekker afgeven boys, zo wordt mijn positie steeds hoger en hoger terwijl jullie jezelf begraven in je lelijke dromen.
Verklaar je eens nader, want dit stukje zweverige tekst zegt heel erg weinig...
pi_42138941
quote:
Sinds wanneer moet je iets kunnen om CEO te worden? Bedrijfskunde is ook de makelijkste studie die er is. Naja, op rechten na dan.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:07:00 #29
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_42138990
quote:
Dat deed mijn opleidingsinstituut overigens ook. Er werd bijvoorbeeld gewoon gesproken van een "afstudeeronderzoek". In correspondentie werd ik aangesproken als "student".

Nou kan het schelen dat het een ingenieursopleiding (vroegere HTS) was.

Als ik echter naar de huidige eerstejaars kijk, die bijna alleen nog in groepjes met het fantastische "projectgericht leren" bezig zijn en amper meer colleges volgen, dan vraag ik me af of scholier inderdaad niet een betere term is .
pi_42139054
quote:

[..]

Wat jij roept is geen feit.
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 13:09:29 #31
Toezicht is gezond!
pi_42139060
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat deed mijn opleidingsinstituut overigens ook. Er werd bijvoorbeeld gewoon gesproken van een "afstudeeronderzoek". In correspondentie werd ik aangesproken als "student".

Nou kan het schelen dat het een ingenieursopleiding (vroegere HTS) was.
Bij een MBO opleiding werd ik ook aangesproken met student in de correspondentie. Ik vind dat de term student alleen aan studenten op de uni toebehoort.
pi_42139071
quote:

[..]

Student:
stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende

Tertiair onderwijs:
CBS-linkje (Van Dale gaf hierop geen antwoord).

M.a.w.: je lult uit je nek
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:13:03 #33
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42139163
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Student:
stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende

Tertiair onderwijs:
CBS-linkje (Van Dale gaf hierop geen antwoord).

M.a.w.: je lult uit je nek
Ik weet dat de term student nogal verbasterd is, maar van oudsher is een student toch echt iemand die studeert aan de Universiteit.
"Studeren" kan je ook alleen maar aan de Universiteit, anders zit je namelijk op een school (MBO of HBO) en dan "leer" je op een schoolse manier.

[ Bericht 1% gewijzigd door wjschreuder op 26-09-2006 14:20:48 ]
pi_42139215
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:13 schreef wjschreuder het volgende:

[..]

Ik weet dat de term student nogal verbasterd is, maar van uitsher is een student toch echt iemand die studeert aan de Universiteit.
"Studeren" kan je ook alleen maar aan de Universiteit, anders zit je namelijk op een school (MBO of HBO) en dan "leer" je op een schoolse manier.
Hoe weet je dat? Wat is volgens jou dan schools?
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:15:31 #35
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_42139217
quote:

Ik weet dat de term student nogal verbasterd is, maar van uitsher is een student toch echt iemand die studeert aan de Universiteit.
Ook dat verschil is vervaagd... ik merkte weinig verschil tussen mijn studie en die van vrienden aan diverse Uni's. Daarentegen zag ik wel weer een groot contrast tussen mijn opleiding (Verkeerskunde) en de huppeltutjes van Toerisme en Vrijetijdskunde ( ), die in hetzelfde gebouw waren gevestigd. Die leken de godganse dag in de kantine, achter de computer of buiten in de zon te zitten .
pi_42139232
quote:
Kom op, "omdat het vroeger zo was" is wel een hele magere bewijslast. Als echte student zou je wel beter moeten weten en wel met meer dan dit moeten komen.

Dus al met al: wat is dan volgens jou "studeren" precies? Waarom geldt het alleen aan de universiteit en niet aan een hogeschool?
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:17:26 #37
151099 Sebash
I'm rich BIAATCH!1
pi_42139266
ik spreek dus regelmatig met doktoren... die gasten denken echt dat ze god zijn.
maarja goed, wat doen zij zonder assistenten? secretaresse's? sterilisatie medewerkers? schoonmakers?

idd... niets, ik heb er echt een gruwelijke hekel aan als mensen op andere neerkijken.
als ik een schoonmaker zie heb ik zoiets van: liever jij dan ik, maar ik zal hem nooit 'dom'' vinden/noemen
The circle is through the looking glass
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:28:04 #38
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42139529
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Kom op, "omdat het vroeger zo was" is wel een hele magere bewijslast. Als echte student zou je wel beter moeten weten en wel met meer dan dit moeten komen.

Dus al met al: wat is dan volgens jou "studeren" precies? Waarom geldt het alleen aan de universiteit en niet aan een hogeschool?
Als er iets is waar studenten waarden aan hechten, dan is het wel 'omdat het vroeger zo was'

Het schoolse leren is feitjes leren uit je boek, op een aangegeven manier met vaste aangegeven stof. Studeren gaat veel verder, je krijgt geen vaste stof maar een zee van informatie waaruit je jezelf zal moeten leren. Als je verder bent ga je ook zelf nieuwe "stof" schrijven, om het maar in deze context te houden.

Zo wordt er ook wel eens gezegd dat studenten de wetten schrijven, HBO-ers deze praktiseren, en MBO-ers het vervolgens uitvoeren.
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 13:30:03 #39
Toezicht is gezond!
pi_42139589
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:28 schreef wjschreuder het volgende:

[..]

Als er iets is waar studenten waarden aan hechten, dan is het wel 'omdat het vroeger zo was'

Het schoolse leren is feitjes leren uit je boek, op een aangegeven manier met vaste aangegeven stof. Studeren gaat veel verder, je krijgt geen vaste stof maar een zee van informatie waaruit je jezelf zal moeten leren. Als je verder bent ga je ook zelf nieuwe "stof" schrijven, om het maar in deze context te houden.
Zo wordt er ook wel eens gezegd dat studenten de wetten schrijven, HBO-ers deze praktiseren, en MBO-ers het vervolgens uitvoeren.
Een soort Trias Politica
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:30:59 #40
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42139619
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Een soort Trias Politica
Inderdaad een goede vergelijking, het is een schakel waarbij studenten misschien bovenaan staan, maar elke schakel van groot belang is.
pi_42139667
quote:

[..]

Toen ik op de HTS zat vond ik ook dat ik hard studeerde...

Nu ik op de TU zit weet ik zeker dat de HTS geen studeren is
pi_42139672
HBO-er meldt
Ik heb 40x meer respect voor degene die mijn auto uit elkaar kan schroeven en weer in elkaar kan zetten, dan het gebruikelijke slappe geblaat wat ons hbo-ers eruit gooit om minimaal 2x zoveel te verdienen als aan automonteur.
Ik ken iemand die voor 35 miljoen genoteerd staat zonder basischool diploma, dom? nah, hij heeft meer bereikt dan een gemiddeld uni ventje ooit in zijn leventje bij elkaar kan sprokkelen.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 13:35:24 #43
Toezicht is gezond!
pi_42139753
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:32 schreef Sjonnjoop het volgende:
HBO-er meldt
Ik heb 40x meer respect voor degene die mijn auto uit elkaar kan schroeven en weer in elkaar kan zetten, dan het gebruikelijke slappe geblaat wat ons hbo-ers eruit gooit om minimaal 2x zoveel te verdienen als aan automonteur.
Ik ken iemand die voor 35 miljoen genoteerd staat zonder basischool diploma, dom? nah, hij heeft meer bereikt dan een gemiddeld uni ventje ooit in zijn leventje bij elkaar kan sprokkelen.
De heer van der most bijvoorbeeld de oudijzerboer Wat een boel centen heeft hij nu.
Er zijn zoveel vooroordelen beide kanten op. Dat is gewoon jammer.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:35:51 #44
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42139770
Ik vind mensen niet dom aan de hand van de opleiding die ze gedaan hebben, maar aan de hand van de taal die ze uitkramen.
quote:

[..]

Dit is een typisch voorbeeld van een dom persoon. Misschien heeft ie wel HBO gedaan. Toch vind ik hem dom. Zelf ben ik diplomaloos. Echter, ik kraam geen bullshit uit en weet waar ik het over heb als ik een gesprek aanga.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42140023
quote:
Studeren gaat veel verder, je krijgt geen vaste stof maar een zee van informatie waaruit je jezelf zal moeten leren.
Ok, duidelijk, hier valt wat voor te zeggen
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:02:50 #46
153368 Rapalje
A.k.a. schorriemorrie
pi_42140457
quote:

[..]

Dat was vroeger misschien inderdaad zo; tegenwoordig is het verschil tussen HBO en Uni wat wat jij 'studeren' noemt betreft minimaal. Ik heb beide gedaan; en denk dat wat dat betreft de Univ veel naar t HBO zijn toegekropen...
Drank, drugs, steenkool...
Ja, en nu??
pi_42140582
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De heer van der most bijvoorbeeld de oudijzerboer Wat een boel centen heeft hij nu.
Hennie
Hij kan niet fatsoenlijk ABN spreken en heeft alleen LTS, maar door zijn ondernemersgeest heeft hij ik-weet-niet-hoeveel dingen voor elkaar gekregen. Supergozer.
  Eindredactie Games dinsdag 26 september 2006 @ 14:10:10 #48
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42140629
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Studenten en HBO-ers.
daar ga je al...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 14:10:56 #49
Toezicht is gezond!
pi_42140650
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:10 schreef donald_dick het volgende:

[..]

daar ga je al...
Omdat?
  Eindredactie Games dinsdag 26 september 2006 @ 14:12:28 #50
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42140691
quote:
maar van uitsher
maer in dezer teyt praaten gelden ehr anderen regelen...
  Eindredactie Games dinsdag 26 september 2006 @ 14:14:54 #51
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42140760
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Omdat?
het vanaf daar al niet klopt
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 14:15:38 #52
Toezicht is gezond!
pi_42140778
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:14 schreef donald_dick het volgende:

[..]

het vanaf daar al niet klopt
Ik vind studenten en HBO-ers 2 verschillende begrippen. Maar als jij dat niet vind dan moet je maar even over HBO-ers heen lezen
  Eindredactie Games dinsdag 26 september 2006 @ 14:22:13 #53
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42140945
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik vind studenten en HBO-ers 2 verschillende begrippen. Maar als jij dat niet vind dan moet je maar even over HBO-ers heen lezen
omdat jij het vind betekent niet automatisch dat het klopt. Of is de wereld plat en is vrouwenbesnijdenis oke?
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 14:46:31 #54
Toezicht is gezond!
pi_42141565
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:22 schreef donald_dick het volgende:

[..]

omdat jij het vind betekent niet automatisch dat het klopt. Of is de wereld plat en is vrouwenbesnijdenis oke?
Hallo het gaat hier om een mening? Wat lul je nou vent....
  Eindredactie Games dinsdag 26 september 2006 @ 15:01:08 #55
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42141911
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hallo het gaat hier om een mening? Wat lul je nou vent....
dat zijn toch ook meningen
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:25:54 #56
94113 Kurk
:D Kijk, een post -->
pi_42142475
quote:
Samenvatting en klacht : Hoog opgeleiden die mensen met een lagere opleiding bestempelen als dom en minderwaardig.

Studenten en HBO-ers. Zij worden opgeleid om de hoge posities in de samenleving te gaan bekleden. Ze moeten jarenlang naar school zodat ze genoeg kennis hebben om de dingen te doen waar een ander niet genoeg kennis voor heeft.

Maar waarom moet er altijd medegedeelt worden dat ze zo slim zijn, waarom word de gewone man bestempeld als dom en onkundig. Telkens zie je weer dat er door een student of HBO-er afgegeven word op iemand met minder kennis. De magazijnmedewerker die zo dom is dat hij alleen maar brandblussers kan vullen ooooh hij is zooo dom Hij kijkt vast iedere avond naar shownieuws, zo dom zal hij wel zijn.

Moet er nou altijd de nadruk gelegt worden op het feit dat Studenten en HBO-ers een hogere opleiding volgen. Zou je niet beter kunnen kijken naar wat iemand bereikt heeft in het leven. Misschien heeft die VMBO-er wel een succesvol bedrijf opgezet en verdient hij nu 10.000 per maand...

En wat hebben die HBO-ers? Niets want ze kunnen geen werk vinden, niemand wil ze hebben omdat ze geen werkervaring hebben En wat gaan ze dan doen? Juist ze nemen een baantje waar normaal een VMBO-er voor werd gezocht. Maar zijn ze dan ook zo dom als een VMBO-er, nee, want hun hebben HBO gedaan.

Het is triest dat mensen die geen HBO of hoger hebben gedaan het stempel; dom en minderwaardig krijgen.
Eerst stond hier niets, maar nu wel.
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:26:30 #57
153368 Rapalje
A.k.a. schorriemorrie
pi_42142492
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat hangt er van af wat je onder studenten verstaat; zichzelf mateloos interessant vindende lallende corpsballen met een kraagje of 10 heb je idd niet zoveel op t HBO als op de Uni. Het lijkt me eerder dat het er ook om gaat of je zelf verantwoording dient te dragen voor het verloop van je studie en grote delen van je studie thuis moet doen.
Ik heb wat dat betreft weinig verschil gemerkt tussen HBO en Uni.
Drank, drugs, steenkool...
Ja, en nu??
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:29:03 #58
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_42142560
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:26 schreef Rapalje het volgende:

[..]

Ik heb wat dat betreft weinig verschil gemerkt tussen HBO en Uni.
Het enige verschil dat ik heb gemerkt is de benadering van het HBO op de Uni. Iets waar ik nu zelf ook slachtoffer van ben omdat ik als bevoegd docent tijdens de VU stage behandeld wordt als een beginnelingetje...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_42142626
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:29 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Het enige verschil dat ik heb gemerkt is de benadering van het HBO op de Uni. Iets waar ik nu zelf ook slachtoffer van ben omdat ik als bevoegd docent tijdens de VU stage behandeld wordt als een beginnelingetje...
Maar dat ben je toch ook?
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 15:37:43 #60
Toezicht is gezond!
pi_42142785
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:01 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dat zijn toch ook meningen
Daarom geef ik toch aan dat je er dan maar overheen moet lezen...
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:39:05 #61
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42142812
Je hebt een punt, maar studeren is niet aan iedereen besteed. Je bent wel bevoorrecht als je het kan.
Zyggie.
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 15:40:41 #62
Toezicht is gezond!
pi_42142859
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:39 schreef Zyggie het volgende:
Je hebt een punt, maar studeren is niet aan iedereen besteed. Je bent wel bevoorrecht als je het kan.
Zeker ik zou het zelf niet kunnen.
pi_42142910
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:05 schreef Mtijn het volgende:
Sinds wanneer moet je iets kunnen om CEO te worden? Bedrijfskunde is ook de makelijkste studie die er is. Naja, op rechten na dan.
Frustratie^2

Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:43:58 #64
144296 Hakbar
Neem een snuif...
pi_42142952
quote:

Samenvatting en van mijn klacht : Hoog opgeleide opgeleiden die mensen met een lagere opleiding bestempelen als dom en minderwaardig.

Studenten en HBO-ers, zij worden opgeleid om de hoge posities in de samenleving te gaan bekleden. Ze moeten jarenlang naar school zodat opdat ze genoeg kennis hebben om de dingen te doen waar een ander niet genoeg kennis voor heeft.

Maar waarom moet er altijd medegedeelt medegedeeld worden dat ze zo slim zijn, waarom word wordt 'de gewone man' bestempeld als dom en onkundig. Telkens zie je weer dat er door een student of HBO-er afgegeven word wordt op iemand met minder kennis. De magazijnmedewerker die zo dom is dat hij alleen maar brandblussers kan vullen 'ooooh hij is zooo dom, hij kijkt vast iedere avond naar shownieuws zo dom zal hij wel zijn.'

Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart standaard dom... VMBO is de nieuwe MAVO dat weer de nieuwe LTS was. Elke bouwvakker van 40+ heeft op de LTS gezeten zijn hun dan ook allemaal dom?
MAVO was vroeger een stapje moeilijker dan de LTS en het VMBO is er in 4 lagen, waarvan alleen de theoretische leerweg zich enigszins kan staven aan de ouderwetse MAVO.

Moet er nou altijd de nadruk gelegt gelegd worden op het feit dat Studenten en HBO-ers een hogere opleiding volgen. Zou je niet beter kunnen kijken naar wat iemand bereikt heeft in het leven. Misschien heeft die VMBO-er wel een succesvol bedrijf opgezet en verdient hij nu 10.000 per maand...

En wat hebben die HBO-ers? Niets want ze kunnen geen werk vinden, niemand wil ze hebben omdat ze geen werkervaring hebben. En wat gaan ze dan doen? Juist, ze nemen een baantje waar normaal een VMBO-er voor werd wordt gezocht. Maar zijn ze dan ook zo dom als een VMBO-er? Nee want hun zij hebben HBO gedaan.

Het is triest dat mensen die geen HBO of hoger hebben gedaan het de stempel; 'dom en minderwaardig' krijgen.
Cijfer voor je verhaal: 2.5
Surveillance-Fiets, let er voortaan op dat je je argumenten goed aankondigt, een goede structuur in je verhaal probeert te vinden en gebruik vooral geen drogredenaties. Jouw verhaal is bovendien niet erg objectief, hetgeen de overtuigingskracht niet ten goede komt. Probeer jezelf te dwingen te letten op het onderwerp van jouw betoog. Je wisselt namelijk af en toe van onderwerp. Eerst schrijf je over alle HBO-ers en studenten, even later alleen nog maar over HBO-ers en in je conclusie val je weer terug op HBO-ers en studenten. Kortom: je hebt nogal wat steken laten vallen in je verhaal.

Cijfer voor spelling: 1
Als ik jou was, zou ik nog een keer een lesje spelling nemen. Je gebruikt de '-dt' op plekken waar het niet hoort en haalt alle tijden en personen door elkaar. Ook zijn er nogal wat structuurfouten in je zinnen op te sporen. Ik heb al jouw fouten gemarkeerd, probeer er wat van te leren. Sla het groene boekje er maar op na eerdaags!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hakbar op 26-09-2006 15:49:04 ]
... en pak een fuif!
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:44:36 #65
120304 descendent1
pi_42142967
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Die VU stage bestond uit lesgeven; iets waar ik al 4 jaar lang voor was opgeleid en iets waarvoor ik mn bevoegdheid heb gehaald... Dan is het erg frustrerend als men dat niet wil inzien...
Dus beginnelingetje? Neuh.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_42142998
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:43 schreef Hakbar het volgende:
quote:
Maar waarom moet er altijd medegedeelt medegedeelt worden dat ze zo slim zijn
Cijfer voor je nakijkwerk: 0!
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:46:52 #67
144296 Hakbar
Neem een snuif...
pi_42143036
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

[..]

Cijfer voor je nakijkwerk: 0!
Haha, zag het net ook al. Met al die bold gevallen raak ik nogal in de war. Trouwens, met een foutje heb je nog geen 0, is het niet?

Bovendien, het feit dat ik dat "medegedeelt" had doorgestreept geeft ook al aan dat ik zag dat dat fout was.
... en pak een fuif!
pi_42143060
quote:
[i]Surveillance-Fiets, let er voortaan op dat je je argumenten goed aankondigdt,
pi_42143088
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:46 schreef Hakbar het volgende:
Haha, zag het net ook al. Met al die bold gevallen raak ik nogal in de war. Trouwens, met een foutje heb je nog geen 0, is het niet?

Bovendien, het feit dat ik dat "medegedeelt" had doorgestreept geeft ook al aan dat ik zag dat dat fout was.
Ik zat je ook maar te stangen hoor
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:49:48 #70
144296 Hakbar
Neem een snuif...
pi_42143126
... en pak een fuif!
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 15:50:35 #71
Toezicht is gezond!
pi_42143150
quote:

[..]

[
Danku wat de spelleing betreft Je hebt helemaal gelijk. Ik zal er eens op gaan letten.
Dit verhaal is puur om een gezonde discussie op gang te brengen. Als ik mijn gelijk had willen halen dan had ik zeker even goed nagedacht over argumenten die ik dan zou gaan gebruiken.
pi_42144118
Ieder zijn kwaliteiten. Even een klein voorbeeld:

Ik ben erg slim op gebied van techniek / financiën / economie (op taalgebied niet). Ik heb maar een normale opleiding gehad, maar heb nu wel een erg goede (ook goed betaalde) baan.

Mijn broer heeft minder verstand van techniek / talen / economie enz... maar hij heeft ENORM veel succes met meiden en heeft een hele grote sociale kring, veel respect en vrij veel macht.

Er zijn natuurlijk ook altijd mensen die in niets goed zijn, dat noemen we marginalen, maar de meeste mensen zijn niet marginaal. Let op dat mensen van +40 jaar gewoon een (totaal) andere leefwereld hebben.
pi_42144227
muahaehaeah

Je bent wel lomp dom als je zo'n topic gaat openen, terwijl je weet dat je eigen zinsbouw compleet verneukt is

Hulde
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 16:58:00 #74
Toezicht is gezond!
pi_42144886
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:30 schreef Dakota het volgende:
muahaehaeah

Je bent wel lomp dom als je zo'n topic gaat openen, terwijl je weet dat je eigen zinsbouw compleet verneukt is

Hulde
Daarom studeer ik ook geen journalistiek Maar werk ik graag met mijn handen.
pi_42145740
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Daarom studeer ik ook geen journalistiek Maar werk ik graag met mijn handen.
Waarom gebruik je je handen?
pi_42145825
HBO-ers met een IQ van 200, geloof je het zelf?
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:46:15 #77
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42145884
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:27 schreef Emu het volgende:
Ieder zijn kwaliteiten. Even een klein voorbeeld:

Ik ben erg slim op gebied van techniek / financiën / economie (op taalgebied niet). Ik heb maar een normale opleiding gehad, maar heb nu wel een erg goede (ook goed betaalde) baan.

Mijn broer heeft minder verstand van techniek / talen / economie enz... maar hij heeft ENORM veel succes met meiden en heeft een hele grote sociale kring, veel respect en vrij veel macht.

Er zijn natuurlijk ook altijd mensen die in niets goed zijn, dat noemen we marginalen, maar de meeste mensen zijn niet marginaal. Let op dat mensen van +40 jaar gewoon een (totaal) andere leefwereld hebben.
Je broer heeft geen verstand van techniek/financiën/economie/taal, doet het goed bij de meiden, heeft een grote sociale kring, veel respect (?) en vrij veel macht (???) : hij is een drugsdealer neem ik aan?
pi_42146700
Schrijf er goddomme een Harry Mulisch over of zo.
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:23:38 #79
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_42146804
Gezeik, allemaal gezeik!!! Maar daar is de Klaagbaak dan ook voor he!
The truth is relative, pick one that works!
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:27:18 #80
120304 descendent1
pi_42146899
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:46 schreef wjschreuder het volgende:

[..]

Je broer heeft geen verstand van techniek/financiën/economie/taal, doet het goed bij de meiden, heeft een grote sociale kring, veel respect (?) en vrij veel macht (???) : hij is een drugsdealer neem ik aan?
Ik denk eerder een loverboy of pooier...
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 18:34:17 #81
Toezicht is gezond!
pi_42147063
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:43 schreef Ricky_ het volgende:
HBO-ers met een IQ van 200, geloof je het zelf?
pi_42147423
ik heb ce gedaan op het hbo
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 18:52:12 #83
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_42147561
quote:
[..]
Waarom is iedereen die VMBO gedaan heeft standaart dom...
[..]
daarom dus
Tevens -purist.
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:53:55 #84
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42147621
quote:
Elke bouwvakker van 40+ heeft op de LTS gezeten zijn hun dan ook allemaal dom?
Zij. Niet hun.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:55:17 #85
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_42147664
topic
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_42147678
uni=student

rest zijn allemaal cursisten
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:57:51 #87
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42147746
Overigens vind ik dit een enorm stom topic waar iedereen massaal hetgeen beoefent waar ze zelf over klagen. "Ja, die studenten noemen alle VMBO'ers dom, wat een stelletje generaliserende sukkels zeg!" .
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:04:26 #88
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_42149762
School is sowieso stom.
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_42149842
quote:
Over Ad Scheepbouwer:

Uw soort autodidactische bestuurders sterft uit. De nieuwe generatie heeft minstens een universitaire opleiding, aangevuld met een MBA. Mist u het dat u geen studie heeft gedaan?
'Tot je vijfendertigste is het een manco. Dan denken mensen toch: "Wat heeft die man geleerd? Mmm, dat is wel een beetje weinig." Vandaar dat ze me bij Pakhoed naar Insead hebben gestuurd. Later werkt het niet meer tegen je.'
Wat ik mooi vond aan Insead, een MBA-opleiding, was dat daar een poging werd gedaan managers dingen te leren die ik al lang wist. Die ik al lang in de praktijk had geleerd. Goh, dat is ook sterk, dacht ik toen: blijkbaar klopt het wat ik altijd al deed.'

Bron: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=59904

Insead is natuurlijk ook simpel Pfff zet dan geen voorbeeld neer
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:11:37 #90
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42149957
VMBO + MBO + HBO = ook dom?
Dreams do come true
pi_42149996
Jij was toch die gast die in een magezijn werkt?
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 september 2006 @ 20:14:35 #93
Toezicht is gezond!
pi_42150045
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:12 schreef Obnx het volgende:
Jij was toch die gast die in een magezijn werkt?
Nee dat was een lemming
pi_42153145
HBO´ers met een IQ .

(Ik heb niet gekeken, maar het kan onmogelijk misstaan.)
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_42153192
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Je ziet iets over het hoofd.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_42153300
Het zit je wel hoog hè
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_42153311
Beter een HBO 'scholier' dan een bier-vererende corpsbal in z'n polo'tje (met kraag omhoog uiteraard) met bijbehorende bierpens en standaard gel-doordrenkt achterovergekamd middellang haar. Haar wat geplant zit op een bolle rood-verbrande plofkop.

Over generalisaties gesproken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:50:39 #98
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42153542
quote:
. VMBO is de nieuwe MAVO dat weer de nieuwe LTS was.
Dat dacht ik ook. Totdat ik voor mijn stage op een VMBO-school kwam en zag hoe het er aan toe gaat. Een sociale werkplaats is er niets bij.
pi_42153797
Tsjah, ik doe VMBO, en ik ken wel een aantal mensen die op 't moment de Uni doen.
Zo speciaal zijn ze ook weer niet, alleen ze hebben een wat hoger IQ.
Amstelveen de beste
pi_42153825
quote:

[..]

Surveillance-Fiets, let er voortaan op dat je je argumenten goed aankondigt, een goede structuur in je verhaal probeert te vinden en gebruik vooral geen drogredenaties. Jouw verhaal is bovendien niet erg objectief, hetgeen de overtuigingskracht niet ten goede komt. Probeer jezelf te dwingen te letten op het onderwerp van jouw betoog. Je wisselt namelijk af en toe van onderwerp. Eerst schrijf je over alle HBO-ers en studenten, even later alleen nog maar over HBO-ers en in je conclusie val je weer terug op HBO-ers en studenten. Kortom: je hebt nogal wat steken laten vallen in je verhaal.

Cijfer voor spelling: 1
Als ik jou was, zou ik nog een keer een lesje spelling nemen. Je gebruikt de '-dt' op plekken waar het niet hoort en haalt alle tijden en personen door elkaar. Ook zijn er nogal wat structuurfouten in je zinnen op te sporen. Ik heb al jouw fouten gemarkeerd, probeer er wat van te leren. Sla het groene boekje er maar op na eerdaags!
Zeikerd, we zitten hier niet op school hoor.
Amstelveen de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')