bron: nu.nlquote:Politie zet A2 af
Uitgegeven: 25 september 2006 13:09
Laatst gewijzigd: 25 september 2006 13:11
AMSTERDAM - De politie heeft maandagmiddag rond 13.00 uur de A2 afgesloten ter hoogte van Zaltbommel. Zwaarbewapende eenheden houden de snelweg bezet. Nadere gegevens ontbreken nog.
* -skippybal- Start GE opquote:Op maandag 25 september 2006 13:17 schreef Razor21 het volgende:
Wilde net een topic openen. Ben benieuwd...iemand in de gelegenheid om met Google Earth ze kijken wat voor "objecten"daar in de buurt staan?
Of misschien is er eeng gijzeling of iets bezig bij een pomp....ben benieuwd
Nounou, een brug over de Waal en verdacht veel boerderijen. En natuurlijk niet de gigantische haven van Zaltbommel te vergeten....quote:
quote:Twee geldwagens staan langs de vluchtstrook geparkeerd. Volgens ooggetuigen zoeken eenheden de omgeving af.
ja joepie, het lange wachten is voorbijquote:Op maandag 25 september 2006 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
top eindelijk actie
heb jij dan vaker te maken met gewapende eenheden?quote:Op maandag 25 september 2006 13:28 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
ja joepie, het lange wachten is voorbij
Jij maakt verder niks mee in je leven?
Ehm, ja, maar dat doet er verder niet toe. Actie hoeft toch niet meteen met zwaarbewapende eenheden te zijn?quote:Op maandag 25 september 2006 13:28 schreef mrdjey het volgende:
[..]
heb jij dan vaker te maken met gewapende eenheden?
het sarcasme was niet goed overgekomen zo te zienquote:Op maandag 25 september 2006 13:28 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
ja joepie, het lange wachten is voorbij
Jij maakt verder niks mee in je leven?
ik denk dat je dit bedoeld anders wordt het wel heel ergquote:Op maandag 25 september 2006 13:30 schreef Spekkiemonster het volgende:
ook richting utrecht wordt de weg bezet door antiterreureenheden
www.nu.nl
Denk het ook ja. Dan sturen ze gelijk elite anti-terreur eendheden heenquote:Op maandag 25 september 2006 13:31 schreef IHVK het volgende:
Wedden dat iemand twee mannen met baarden in een auto heeft gezien en meteen de politie heeft gebeld?
WAT ?quote:Op maandag 25 september 2006 13:30 schreef Spekkiemonster het volgende:
ook richting utrecht wordt de weg bezet door terreureenheden
www.nu.nl
Nee, van het zinnetje:" top eindelijk actie" droop het niet af..quote:Op maandag 25 september 2006 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het sarcasme was niet goed overgekomen zo te zien![]()
Ik had alleen maar een deja-vu hoor.quote:Op maandag 25 september 2006 13:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Denk het ook ja. Dan sturen ze gelijk elite anti-terreur eendheden heen![]()
Zaltbommel valt volgens mij onder Gelderland zuid.quote:Op maandag 25 september 2006 13:25 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand een idee wat de regio voor die lui zijn op P2000??
Extraaaa benzineeeequote:Op maandag 25 september 2006 13:34 schreef -skippybal- het volgende:
Terroristen kunnen wel goed oefenen voor een aanlag daaro. Gewoon flink a2-racer doen en je bent al die politie veels te snel af en weet precies waar je kan tanken....
quote:Op maandag 25 september 2006 13:35 schreef Razor21 het volgende:
Terreur-eenheid Vind Postpakketje langs A2![]()
en misschien staan ze dan wel nummer 1 in de server rankingsquote:Op maandag 25 september 2006 13:36 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik hoop dat de CT van de Terrorists wint. Dan galmt er heel hard: GODLIKE over de A2.
Donner.quote:Op maandag 25 september 2006 13:37 schreef -skippybal- het volgende:
Maar hoe gaan ze dit nu coordineeren zonder die ene van Justitie diet 't doet met de politie![]()
quote:Remkes start nieuwe rampencampagne
` Minister Remkes (Binnenlandse Zaken)
heeft in IJmuiden het startsein gegeven
voor de nieuwe rampencampagne van de
overheid 'Denk vooruit'.De kern daarvan
is dat mensen zich bewuster moeten
worden van de risico's die ze in hun
eigen omgeving lopen.
Iedereen zou zelf een voorraad eten en
drinken moeten aanleggen,en een zaklamp
en transistorradio moeten hebben,staat
in de campagne.Op een poster is te zien
wat iemand bijvoorbeeld moet doen in
geval van een aanslag of overstroming.
Mensen kunnen veel doen om voorbereid
te zijn op een ramp,zei Remkes.De
nieuwe campagne kost 1,2 miljoen euro.
Ligt eraan hoe die clan het er eerder vanaf heeft gebracht in de server: [NL] 24/7 de_A2quote:Op maandag 25 september 2006 13:37 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
en misschien staan ze dan wel nummer 1 in de server rankings
OMGWTF dit isch egt erg!!11 Al qaeda heeft spijkers op de weg gelegdquote:Op maandag 25 september 2006 13:37 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens de ANWB verkeersinformatie is er een geldwagen met een lekke bandSure...
quote:AMSTERDAM - De marechaussee heeft maandagmiddag rond 13.00 uur de A2 ter hoogte van Zaltbommel afgezet. Zwaarbewapende anti-terreureenheden houden de rijbaan richting Utrecht bezet. Volgens onbevestigde berichten zou een geldtransportwagen een klapband hebben gekregen.
Twee geldwagens staan langs de vluchtstrook geparkeerd. De marechaussee heeft op de rijrichting onder meer spijkermatten geplaatst. Volgens ooggetuigen zochten anti-terreureenheden eerder de omgeving af.
En daarom zoeken ze ook de omgeving afquote:Op maandag 25 september 2006 13:37 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens de ANWB verkeersinformatie is er een geldwagen met een lekke bandSure...
Zijn toch elite mariniers?quote:Op maandag 25 september 2006 13:37 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Dat is BSB. Koninklijke Marechaussee.
Politie valt onder Binnenlandse Zakenquote:Op maandag 25 september 2006 13:37 schreef -skippybal- het volgende:
Maar hoe gaan ze dit nu coordineeren zonder die ene van Justitie diet 't doet met de politie![]()
Ja, zijn militairen die ook ingezet kunnen worden in oorlogsgebieden ten behoeve van persoonbescherming (politici).quote:
Sinds heel lang, iig wel die van Brinks.quote:Op maandag 25 september 2006 13:41 schreef Crazy-M het volgende:
en sinds wanneer rijden die over de snelweg
In de Balkan hebben ze ook vaak samen met SAS en Green Barets oorlogsmisdadigers uit hun huis ontvoerd en op 't vliegtuig naar Den Haag gezet.quote:Op maandag 25 september 2006 13:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ja, zijn militairen die ook ingezet kunnen worden in oorlogsgebieden ten behoeve van persoonbescherming (politici).
en sinds wanneer wordt dan het hele leger opgeroepenquote:Op maandag 25 september 2006 13:41 schreef Crazy-M het volgende:
AMSTERDAM - De marechaussee heeft maandagmiddag rond 13.00 uur de A2 ter hoogte van Zaltbommel afgezet. Zwaarbewapende anti-terreureenheden houden de rijbaan richting Utrecht bezet. Volgens onbevestigde berichten zou een geldtransportwagen een klapband hebben gekregen.
hmm volgens mij heeft een geldwagen ook anti lekbanden
en sinds wanneer rijden die over de snelweg
Ligt eraan wat erin zit.quote:en sinds wanneer wordt dan het hele leger opgeroepen
Ja voor het beveiligen van een defecte waardetransport auto is normaal gesproken de reguliere politie toch prima uitgerust?quote:Op maandag 25 september 2006 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en sinds wanneer wordt dan het hele leger opgeroepen![]()
Natuurlijk, een transport wat bij stilstand het met veel wapenvertoon compleet afsluiten van een snelweg rechtvaardigt rijdt niet gewoon door op een lekke band.quote:Op maandag 25 september 2006 13:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Koninklijke Marechaussee begeleid, beveiligd ook geldtransporten van de Nederlandse Bank dus hier is niets vreemds aan. Auto heeft lekke band gekregen waardooor het transport stil is komen te staan en nu een makkelijker risico vormt om overvallen te worden. Deze geldstransporten rijden normaal altijd door en stoppen nergens voor.
Dan nog is het een beetje overdreven.... Een héél klein beetje maar....quote:Op maandag 25 september 2006 13:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Dit is dus een geldtranspoort van de Nederlandse Bank en niet van brinks of een ander bedrijf.
Het zijn in ieder geval stevige bussen jaquote:Op maandag 25 september 2006 13:41 schreef Syd het volgende:
Misschien was er een geldwaren gestolen en wouden terroristen daarmee een gebouw binnen rijden:p
geen geld zijn we onze goudstaven aan het vervoerenquote:
quote:Op maandag 25 september 2006 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en sinds wanneer wordt dan het hele leger opgeroepen![]()
quote:De Koninklijke Marechaussee verricht beveiligingswerk voor De Nederlandsche Bank.
Waardetransporten - van De Nederlandsche Bank naar haar agentschappen - die over de weg plaatsvinden, worden begeleid door motorrijders en gepantserde terreinwagens van de Marechaussee. Marechaussees zijn gehuisvest in de bank, ook om de bedrijfsbewaking in geval van overvallen en andere calamiteiten snel te kunnen assisteren.
Daar erger ik me ook kapot aan jaquote:Op maandag 25 september 2006 13:45 schreef Razor21 het volgende:
Wel raar dat Maxima Hoofd Nieuws blijft op NU.NL
Ga maar even op CNN kijken![]()
Uhm ja, afhankelijk van wat ze vervoeren.quote:Op maandag 25 september 2006 13:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Natuurlijk, een transport wat bij stilstand het met veel wapenvertoon compleet afsluiten van een snelweg rechtvaardigt rijdt niet gewoon door op een lekke band.
Geloof je het zelf?
in ieder geval de marechausee.quote:Op maandag 25 september 2006 13:46 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Ja voor het beveiligen van een defecte waardetransport auto is normaal gesproken de reguliere politie toch prima uitgerust?
De Koninklijke Marechaussee verricht beveiligingswerk voor De Nederlandsche Bank.quote:Op maandag 25 september 2006 13:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Natuurlijk, een transport wat bij stilstand het met veel wapenvertoon compleet afsluiten van een snelweg rechtvaardigt rijdt niet gewoon door op een lekke band.
Geloof je het zelf?
quote:Op maandag 25 september 2006 13:46 schreef Klonk het volgende:
mischien willen de anti terreur eenheden meer salaris, en om dat kracht bij te zetten hebben ze eerst met spijkermatten een geldwagen een klapband bezorgd en nu wordt niet aan hun eisen voldaan en houden ze de A2 bezet
Dat zeg ik Gammaquote:
dan is het nog steeds overdreven. tenzij ze denken dat de lekke band gepland was.quote:Op maandag 25 september 2006 13:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
De Koninklijke Marechaussee verricht beveiligingswerk voor De Nederlandsche Bank.
Waardetransporten - van De Nederlandsche Bank naar haar agentschappen - die over de weg plaatsvinden, worden begeleid door motorrijders en gepantserde terreinwagens van de Marechaussee. Marechaussees zijn gehuisvest in de bank, ook om de bedrijfsbewaking in geval van overvallen en andere calamiteiten snel te kunnen assisteren.
Is niet waar, maar zou wel een stunt zijn.quote:mischien willen de anti terreur eenheden meer salaris, en om dat kracht bij te zetten hebben ze eerst met spijkermatten een geldwagen een klapband bezorgd en nu wordt niet aan hun eisen voldaan en houden ze de A2 bezet
Whehe, moest ik ook al aan denkenquote:Op maandag 25 september 2006 13:49 schreef -skippybal- het volgende:
Maar uhm... Als er alleen een lekker band () zou zijn, waarom speuren ze dan de omgeving af?? Zoeken ze soms de schuldige scherf/spijker?
quote:Op maandag 25 september 2006 13:49 schreef -skippybal- het volgende:
Maar uhm... Als er alleen een lekker band () zou zijn, waarom speuren ze dan de omgeving af?? Zoeken ze soms de schuldige scherf/spijker?
Omgeving veilig stellen lijkt me he.quote:Op maandag 25 september 2006 13:49 schreef -skippybal- het volgende:
UMTS'enquote:Op maandag 25 september 2006 13:50 schreef Razor21 het volgende:
Ik vraag me af hoe iemand live ter plaatse zo snel die foto's online krijgt op NU.NL![]()
Die jeeps en motorrijders rijden standaard mee met zo´n transport. Ik denk dat het niet slim is om een transport met weet ik veel erin stil te zetten naast de snelweg met voorbij razende auto´s en vrachtwagens.quote:Op maandag 25 september 2006 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan is het nog steeds overdreven. tenzij ze denken dat de lekke band gepland was.
He, een a.s. baby is toch belangrijker dan een lekke bandquote:Op maandag 25 september 2006 13:45 schreef Razor21 het volgende:
Wel raar dat Maxima Hoofd Nieuws blijft op NU.NL
Ga maar even op CNN kijken![]()
Inderdaad.quote:Op maandag 25 september 2006 13:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Omgeving veilig stellen lijkt me he.
Mobiele telefoon, laptop, internet, digitale camera..... Lijkt mij niet zo erg moeilijk hoor...quote:Op maandag 25 september 2006 13:50 schreef Razor21 het volgende:
Ik vraag me af hoe iemand live ter plaatse zo snel die foto's online krijgt op NU.NL![]()
Misschien zijn bepaalde eenheden daar wel voor uitgerust, gewone politie niet trouwens, maar daar zijn ze niet voor bedoeld.quote:Op maandag 25 september 2006 13:46 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Ja voor het beveiligen van een defecte waardetransport auto is normaal gesproken de reguliere politie toch prima uitgerust?
wat wil je doen ze kunnen 1 baan afsluiten maar een complete snelweg is echt overdreven zeker omdat die krengen nog 30km kunnen doorrijden op lekke banden.quote:Op maandag 25 september 2006 13:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Die jeeps en motorrijders rijden standaard mee met zo´n transport. Ik denk dat het niet slim is om een transport met weet ik veel erin stil te zetten naast de snelweg met voorbij razende auto´s en vrachtwagens.
Omdat?quote:Op maandag 25 september 2006 13:52 schreef -skippybal- het volgende:
Ik zou dit echt weer typisch Nederland vinden als het om een lekke band gaat![]()
quote:Hoe lang de afzetting duurt is nog niet bekend. In de andere rijrichting staat een kijkersfile.
Dus is het meest logische om gewoon door te rijden. Daar zijn die transportwagens op berekend.quote:Op maandag 25 september 2006 13:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Die jeeps en motorrijders rijden standaard mee met zo´n transport. Ik denk dat het niet slim is om een transport met weet ik veel erin stil te zetten naast de snelweg met voorbij razende auto´s en vrachtwagens.
Ze vervoeren echt geen zak met stuivers, het zou pas echt Nederlands zijn als een dergelijk vervoer daadwerkelijk wordt overvallen en we achteraf gaan roepen "hoe heeft dit kunnen gebeuren !".quote:Op maandag 25 september 2006 13:52 schreef -skippybal- het volgende:
Ik zou dit echt weer typisch Nederland vinden als het om een lekke band gaat![]()
Anti terreureenheden is een groot woord. Dit is standaard beveiliging. Lange wapens betekent niet meteen anti terrerur.quote:Op maandag 25 september 2006 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat wil je doen ze kunnen 1 baan afsluiten maar een complete snelweg is echt overdreven zeker omdat die krengen nog 30km kunnen doorrijden op lekke banden.
verder wordt er dan niet de anti-terreur eenheid bijgeroepen.
Ja wellicht vervoeren ze geen geld, maar gevangenen o.i.d.quote:Op maandag 25 september 2006 13:54 schreef IkWilbert het volgende:
Wat moet er in godsnaam wel niet achter in die bus liggen om daarvoor zoiets op touw te zetten...
Lijkt wel of Bin Laden in dat geldtransport zit.
Kijk wat een gedoe zeg. Anti-terreur eenheden die misschien wel dé drukste snelweg van NL afsluiten omdat er een lekke band (quote:Op maandag 25 september 2006 13:53 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Omdat?
Het zal gewoon procedure zijn hoor.
Als hier niet op gereageerd wordt, wordt het erg makkelijk om zo'n geldtransport te overvallen... een lekke band is zo verzorgd..
spijkerstrips zul je bedoelen....quote:Op maandag 25 september 2006 13:52 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Het zal wel weer niks zijn. Gevalletje spijkers op laag water zoeken, lijkt me
Daarom werken hun bij de KMar en jij ergens anders. Iedereen kijkt er met een andere blik naar.quote:Op maandag 25 september 2006 13:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dus is het meest logische om gewoon door te rijden. Daar zijn die transportwagens op berekend.
Een dergelijk zwaar beveiligd transport stilzetten vanwege een suffe lekke band, en dan met veel misbaar de hele snelweg afsluiten? Da's zelfs voor NL begrippen een te groot staaltje prutswerk.
Het zijn gewoon zwaar bewapende KMAR, geen anti-terreur voertuigen of personen te zien op die foto's.quote:Op maandag 25 september 2006 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
verder wordt er dan niet de anti-terreur eenheid bijgeroepen.
Whehequote:Op maandag 25 september 2006 13:54 schreef hermandeperman het volgende:
Ze hebben in ieder geval toepasselijke reclame op nu.nl
[afbeelding]
dat las ik hier maar zie nu op de foto`s dat het marechausse is.quote:Op maandag 25 september 2006 13:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Anti terreureenheden is een groot woord. Dit is standaard beveiliging. Lange wapens betekent niet meteen anti terrerur.
En dan hebben ze het waarschijnlijk ook nog zelf veroorzaakt.quote:Op maandag 25 september 2006 13:52 schreef -skippybal- het volgende:
quote:AMSTERDAM - De marechaussee heeft maandagmiddag rond 13.00 uur de A2 ter hoogte van Zaltbommel afgezet. Zwaarbewapende anti-terreureenheden houden de rijbaan richting Utrecht bezet. Volgens onbevestigde berichten zou een geldtransportwagen een klapband hebben gekregen.
Twee geldwagens staan langs de vluchtstrook geparkeerd. De marechaussee heeft op de rijrichting onder meer spijkermatten geplaatst. Volgens ooggetuigen zochten anti-terreureenheden eerder de omgeving af.
quote:Op maandag 25 september 2006 13:54 schreef hermandeperman het volgende:
Ze hebben in ieder geval toepasselijke reclame op nu.nl
[afbeelding]
Denk je dat ze dat zelf ook niet hebben bedachtquote:Op maandag 25 september 2006 13:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat las ik hier maar zie nu op de foto`s dat het marechausse is.
maar wat ik bedoelde die wagens hadden makkelijk naar een andere lokatie kunnen doorrijden om daar alles af te zetten.
quote:Op maandag 25 september 2006 13:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
En dan hebben ze het waarschijnlijk ook nog zelf veroorzaakt.![]()
[..]
![]()
quote:Op maandag 25 september 2006 13:51 schreef I_PANDA_I het volgende:
Die lekke band komt natuurlijk door die spijkermat die ze op de weg hebben gelegd![]()
precies. En het verklaart het vermeende afzoeken van de omgeving nog niet.quote:Op maandag 25 september 2006 13:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat las ik hier maar zie nu op de foto`s dat het marechausse is.
maar wat ik bedoelde die wagens hadden makkelijk naar een andere lokatie kunnen doorrijden om daar alles af te zetten.
quote:Marechaussee sluit A2 afDe A2 van Den Bosch naar Utrecht is maandag aan het begin van de middag bij Zaltbommel helemaal afgesloten, nadat een geldtransport met pech was gestrand. Een defensiewoordvoerster heeft dat gezegd. De Koninklijke Marechaussee bewaakt het voertuig.
Woordvoerders van het Korps landelijke politiediensten en de ANWB meldden dat de geldwagen een lekke band heeft. Achter de afsluiting stond omstreeks 13.30 uur een file van tien kilometer.
In de andere rijrichting staat een kijkersfile. De marechaussee verwacht dat het voertuig zijn weg snel weer kan vervolgen.
Meisje Peijs, ik bedoel, als de wegen zo slecht zijn ................quote:Op maandag 25 september 2006 13:56 schreef Razor21 het volgende:
Ben benieuwd wie er nu gaat aftreden, gaan kamervragen komen Donner is natuurlijk al weg![]()
Man het gaat niet om die lekke band, maar om het feit dat zo'n WAARDE transport stil staat langs de kant van de weg als een sitting duck.quote:Op maandag 25 september 2006 13:54 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Kijk wat een gedoe zeg. Anti-terreur eenheden die misschien wel dé drukste snelweg van NL afsluiten omdat er een lekke band () is.
Bronquote:De A2 van Den Bosch naar Utrecht is maandag aan het begin van de middag bij Zaltbommel helemaal afgesloten, nadat een geldtransport met pech was gestrand. Een defensiewoordvoerster heeft dat gezegd. De Koninklijke Marechaussee bewaakt het voertuig.
Woordvoerders van het Korps landelijke politiediensten en de ANWB meldden dat de geldwagen een lekke band heeft. Achter de afsluiting stond omstreeks 13.30 uur een file van tien kilometer.
In de andere rijrichting staat een kijkersfile. De marechaussee verwacht dat het voertuig zijn weg snel weer kan vervolgen.
Oke nog een keer uitleggen.quote:Op maandag 25 september 2006 13:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
precies. En het verklaart het vermeende afzoeken van de omgeving nog niet.
daarom vind ik het zo vreemd dat ze juist daar staan en niet gewoon 1 of ander kut weiland afsluiten.quote:Op maandag 25 september 2006 13:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Denk je dat ze dat zelf ook niet hebben bedacht![]()
Amen.quote:Op maandag 25 september 2006 13:59 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Man het gaat niet om die lekke band, maar om het feit dat zo'n WAARDE transport stil staat langs de kant van de weg als een sitting duck.
Het gaat erom dat het best een truuk had kunnen zijn van criminelen om de wagen te overvallen...
Maar focus jij maar lekker op die lekke band
Hopen dat het niet gejat wordt, dan kan het vervolgens uitgekeerd worden om de economische schade van deze show te dekken.quote:Op maandag 25 september 2006 13:58 schreef __Saviour__ het volgende:
dan zal het wel om veel geld gaan.
Geld, goud of waardepapieren. En daar heel veel van.quote:Op maandag 25 september 2006 13:59 schreef funkyskunkie het volgende:
Nu ben ik ook wel benieuwd naar wat er inzit, als ze er een complete snelweg voor afzetten.
Ik focus me inderdaad op die lekke band. Ik neem toch aan dat dat soort dingen van die banden hebben waar je nog mee door kan raggen na een lek. Laat ze dit gedoe dan ergens anders doen dan op een drukke snelwegquote:Op maandag 25 september 2006 13:59 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Man het gaat niet om die lekke band, maar om het feit dat zo'n WAARDE transport stil staat langs de kant van de weg als een sitting duck.
Het gaat erom dat het best een truuk had kunnen zijn van criminelen om de wagen te overvallen...
als het een truuk is dan ga je toch juist niet stilstaan.quote:Op maandag 25 september 2006 13:59 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Als er hier iemand zich als 'deskundige' loopt te gedragen dan ben jij het wel.quote:Op maandag 25 september 2006 14:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En iedereen is één keer deskundige op het gebied van autobanden.
Precies. Het is zo onlogisch om gelijk de op de rem te trappen en spijkermatten uit te rollen.quote:Op maandag 25 september 2006 14:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als het een truuk is dan ga je toch juist niet stilstaan.
Zoiets lijkt mij ook ja. Er kunnen vele miljoenen daar aan de kant van de weg staan.quote:Op maandag 25 september 2006 14:00 schreef Dante_A het volgende:
Waarschijnlijk:
B) Dit is niet de dagopbrengst van Bart Smit die naar de plaatselijke Rabobank gaat. Dit is een geldtransport van de DNB. Daar zit over het algemeen wat meer in dan een gewone geldwagen. Iedereen die wel eens de eerste Euro-transporten heeft gezien weet dat die dingen niet met een standaard geldwagen gaan en niet met enkel gewone politiebegeleiding.
Waarschijnlijk hoor.
Als het inderdaad een DNB transport is is het volkomen logisch de hele snelweg af te sluiten.
Dat is in de beveiligingswereld toch wel les 1 die er in geramd wordt inderdaad.quote:Op maandag 25 september 2006 14:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als het een truuk is dan ga je toch juist niet stilstaan.
*Funky krijgt een ingeving en rent naar zijn auto om zijn reseverband te chekkenquote:Op maandag 25 september 2006 14:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En iedereen is één keer deskundige op het gebied van autobanden.
ah kijk dat veranderd de zaak.quote:Op maandag 25 september 2006 14:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nu.nl heeft de klapband nu dus veranderd in PECHGEVAL. Dat verklaart een hoop, waarom ze dus niet door kunnen rijden.
Mijn god?!quote:Op maandag 25 september 2006 14:02 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Precies. Het is zo onlogisch om gelijk de op de rem te trappen en spijkermatten uit te rollen.
of als er iets aan de hand is en ze ons de echte reden niet geven.quote:Op maandag 25 september 2006 14:03 schreef gelly het volgende:
Ze zetten een dergelijk transport alleen stil als het echt niet anders kan, dus nee, ze hadden niet kunnen doorrijden.
Zou kunnen. Al blijf ik de hele afzettings-actie zwaar over de top vinden. Het is niet zo dat de inhoud al op straat ligt en zo meegenomen kan worden. En de kans dat een zwikje criminelen in een uurtje een dergelijk legertje bij elkaar krijgen om die wagen te bemachtingen lijkt mij ook al redelijk verwaarloosbaar.quote:Op maandag 25 september 2006 14:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nu.nl heeft de klapband nu dus veranderd in PECHGEVAL. Dat verklaart een hoop, waarom ze dus niet door kunnen rijden.
als hummers en pantservoertuigen dat kunnen dan moet dat voor een geldwagen toch ook geen probleem zijn.quote:Op maandag 25 september 2006 14:06 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Mijn god?!
Denk je dat ze stil gaan staan als het niet anders kan? Denk je dat echt
Weet je wat zo'n wagen weegt? En dan door rijden op een velgje zeker
Er zal best één of andere beveiliging in die band zitten, maar als die ook faalt dan sta je toch echt stil...
Tenzij het een vooropgsteld plan was?quote:Op maandag 25 september 2006 14:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En de kans dat een zwikje criminelen in een uurtje een dergelijk legertje bij elkaar krijgen om die wagen te bemachtingen lijkt mij ook al redelijk verwaarloosbaar.
Geldwagens van BRINKS zijn al overvallen met explosieven en raketwerpers en daar zit behoorlijk wat minder geld in dan hierin. En onderschat onze vriendeljke vrienden uit het oostblok niet.quote:Op maandag 25 september 2006 14:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Zou kunnen. Al blijf ik de hele afzettings-actie zwaar over de top vinden. Het is niet zo dat de inhoud al op straat ligt en zo meegenomen kan worden. En de kans dat een zwikje criminelen in een uurtje een dergelijk legertje bij elkaar krijgen om die wagen te bemachtingen lijkt mij ook al redelijk verwaarloosbaar.
en mij ook.quote:Op maandag 25 september 2006 14:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Zou kunnen. Al blijf ik de hele afzettings-actie zwaar over de top vinden. Het is niet zo dat de inhoud al op straat ligt en zo meegenomen kan worden. En de kans dat een zwikje criminelen in een uurtje een dergelijk legertje bij elkaar krijgen om die wagen te bemachtingen lijkt mij ook al redelijk verwaarloosbaar.
Lees het topic en nieuwsbericht eens er is geen klapband.quote:Op maandag 25 september 2006 14:08 schreef Syd het volgende:
Ik denk dat die kerl achter het stuur dacht dat die aangevallen werd, (door deklap van de band die die hoorde)
Zal ik je een geheimpje verklappen? Maar niet verder vertellen hoor, want dit is echt top-secret!quote:Op maandag 25 september 2006 14:06 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Mijn god?!
Waarschijnlijk staat het complete Bruto Nationaal Product van een middelgroot ontwikkelingsland langs de kant van de snelweg en jij vindt het vreemd dat ze die snelweg afzetten? Laat Truus die op bezoek moet bij Tante Sjaan maar lekker even wachten hoor.quote:Op maandag 25 september 2006 14:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Mijn god indeed. Die auto's kunnen dan doorrijden ja!quote:Op maandag 25 september 2006 14:06 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Mijn god?!
Er zal best één of andere beveiliging in die band zitten, maar als die ook faalt dan sta je toch echt stil...
en dan nog is een snelweg verre van ideaal om een overval te plegenquote:Op maandag 25 september 2006 14:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Geldwagens van BRINKS zijn al overvallen met explosieven en raketwerpers en daar zit behoorlijk wat minder geld in dan hierin. En onderschat onze vriendeljke vrienden uit het oostblok niet.
Hah, dus tochquote:Anti-terreureenheden bewaken een geldtransportwagen met een klapband, zo verklaarde een defensiewoordvoerder
Correct. Met dat ene hele grote verschil dat dat geplande acties waren waar maanden aan voorbereiding in is gaan zitten, en niet in een uurtje op touw gezet.quote:Op maandag 25 september 2006 14:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Geldwagens van BRINKS zijn al overvallen met explosieven en raketwerpers en daar zit behoorlijk wat minder geld in dan hierin. En onderschat onze vriendeljke vrienden uit het oostblok niet.
dat zou ik ook denken.quote:Op maandag 25 september 2006 14:11 schreef MouseOver het volgende:
Op het eerste oog een vreemde beslissing, als je de kosten van die file meeneemt in het besluit. 1 baan afsluiten zou genoeg moeten zijn zou je zeggen.
Brigade Speciale Beveiligingsopdrachtenquote:Op maandag 25 september 2006 14:14 schreef The_Martian het volgende:
Volgens mij is het de brigade speciale bijstand van de KMAR.
Was maar als grapjequote:Op maandag 25 september 2006 14:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Lees het topic en nieuwsbericht eens er is geen klapband.
Ik denk dat je Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten (BSB) bedoelt.quote:Op maandag 25 september 2006 14:14 schreef The_Martian het volgende:
Volgens mij is het de brigade speciale bijstand van de KMAR.
Tenzij de vrachtwagen stilstaat door sabotage!quote:Op maandag 25 september 2006 14:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Correct. Met dat ene hele grote verschil dat dat geplande acties waren waar maanden aan voorbereiding in is gaan zitten, en niet in een uurtje op touw gezet.
Indeedquote:Op maandag 25 september 2006 14:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten![]()
Heerlijk!quote:Op maandag 25 september 2006 14:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Het is één grote aanslag
Het Centraal Station van Utrecht is maandagmiddag getroffen door een stroomstoring. "Er rijdt geen trein meer in of uit het station", aldus een woordvoerster.
Over de oorzaak van de storing en hoe lang die nog gaat duren kon ze niets zeggen. "Alle seinen en wissels werken niet."
en een nieuw fotootje:quote:Anti-terreureenheden bewaken een geldtransportwagen met een klapband, zo verklaarde een defensiewoordvoerder
had je maar in brabant moeten gaan wonenquote:Op maandag 25 september 2006 14:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Heerlijk!
Het OV in Rotterdam staakt
A16 vanochtend afgesloten ivm een ongeval
A2 afgesloten ivm een ongeplande 'open dag' van de BSB.
CS Utrecht plat
Was ik maar op de fiets gegaan vandaag.
Blijkt nu toch welquote:Op maandag 25 september 2006 14:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Lees het topic en nieuwsbericht eens er is geen klapband.
Ondertussen wordt Schiphol opnieuw berooftquote:Op maandag 25 september 2006 14:22 schreef JaWi het volgende:
Dit is gewoon in scene gezet om alle speciale eenheden af te leiden.
Hier is nog niets aan de hand hoorquote:Op maandag 25 september 2006 14:23 schreef Syd het volgende:
[..]
Ondertussen wordt Schiphol opnieuw berooft
Hehe, daar achter loopt gewoon nog iemandquote:Op maandag 25 september 2006 14:24 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Gaan ze tijdrijden ofzo met die helmen op![]()
'Als die gast in dat mintgroene shirt nog een stap dichterbij zet dan knallen we the living shit out of him'quote:
Hihi, gewoon pomtiedomtiedom...quote:Hehe, daar achter loopt gewoon nog iemand .
quote:Op maandag 25 september 2006 14:27 schreef The_Martian het volgende:
[..]
'Als die gast in dat mintgroene shirt nog een stap dichterbij zet dan knallen we the living shit out of him'
hier hadden ze dus makkelijk de meest linker open kunnen laten....quote:
Precies, zo'n agent had best even z'n krik kunnen uitlenen en een handje kunnen helpen als die chauffeuse van de geldwagen zelf haar nagels niet wilde brekenquote:Op maandag 25 september 2006 14:32 schreef funkyskunkie het volgende:
Ze lopen daar met heel veel mankracht rond, en nog steeds is het bandje niet verwisseld![]()
Damn, en maar belasting betalen![]()
A) Er is geen leger bij betrokken.quote:Op maandag 25 september 2006 14:22 schreef Crazy-M het volgende:
hmm skippybal, ze kunnen de pot op
voor een klapband laat je heus geen heel leger komen
dus ja ik blijf het raar vinden
Nederland op Flip mode vandaag
Hmmmquote:14:28 uur Den Haag<->Rotterdam Op last van de politie rijden er tussen Rijswijk en Rotterdam geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten.
Ja Nederland heeft gewoon behoefte aan een poldervariant van Jack Bauerquote:Op maandag 25 september 2006 15:02 schreef Crazy-M het volgende:
Die nieuwe campagne wat te doen bij rampen,
start lekker vandaag
mooi optijd
Marechaussee is militairquote:Op maandag 25 september 2006 14:57 schreef Dante_A het volgende:
[..]
A) Er is geen leger bij betrokken.
B) Er is wel Marechaussee bij betrokken maar die hebben ze niet hoeven laten komen want die zijn standaard al aanwezig bij zwaardere transporten.
C) Mogelijk is dit een wekelijks transport waar je je als criminele organisatie dus maanden of jaren voor hebt kunnen voorbereiden en wil je als verantwoordelijke sowieso geen risico nemen.
D) Doorrijden of een andere locatie hadden ze zelf waarschijnlijk ook liever gehad maar kennelijk was die mogelijkheid er niet.
E) Waarschijnlijk is dit de standaard procedure bij dit soort zeldzame gevallen en komt dit zo uit een draaiboek.
F) Bij DNB transporten zetten ze zelfs zonder pechgeval al wel eens de weg af dus zo bijzonder is het niet.
G) Aan de voorzorgsmaatregelen en gebruikte materieel kun je afleiden dat dit niet om een lullige 10 miljoen euro gaat.
Zo goed zeg van geenstijl.......waar zullen ze dat toch vandaan hebben? Lees anders het hele topic eens door i.p.v. stom posten.quote:Op maandag 25 september 2006 15:21 schreef FJD het volgende:
Op Geenstijl melden ze dat een wagen van het geldtransport een lekke band had en dat toen alles werd afgezet
Sorry hoor dat ik een ander leven heb en dus niet alles kan volgenquote:Op maandag 25 september 2006 15:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zo goed zeg van geenstijl.......waar zullen ze dat toch vandaan hebben? Lees anders het hele topic eens door i.p.v. stom posten.
idd zei ik ook al.quote:Op maandag 25 september 2006 15:04 schreef Klonk het volgende:
voorlopig is de enigste conclusie: niet wonen in de randstad
dat is nu dus duidelijkquote:Op maandag 25 september 2006 15:48 schreef The_Martian het volgende:
Dan zal ik het ook maar even zeggen nog dan; Niet wonen in de randstad.
quote:Op maandag 25 september 2006 14:06 schreef ScottishAsshole het volgende:
quote:Op maandag 25 september 2006 14:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Zal ik je een geheimpje verklappen? Maar niet verder vertellen hoor, want dit is echt top-secret!
Ja, dat kunnen die wagens.
quote:Op maandag 25 september 2006 14:11 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mijn god indeed. Die auto's kunnen dan doorrijden ja!
quote:Anti-terreureenheden bewaken een geldtransportwagen met een klapband, zo verklaarde een defensiewoordvoerder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |