Vind het altijd trieste berichten, mensen die dood worden terug gevondenquote:SOMEREN - De politie heeft vrijdagochtend in de bossen aan de Hoijserstraat in Someren een stoffelijk overschot aangetroffen. Over de identiteit en het geslacht van het slachtoffer doet de politie geen enkele mededeling. De politie sluit niet uit dat het gaat om de 15-jarige Melanie Sijbers die twee weken geleden spoorloos uit haar woonplaats Geldrop verdwenen.
De Geldropse tiener werd niet ver van de vindplaats van het overschot voor het laatst gezien. Haar familie is vrijdagmiddag ingelicht over de vondst van de nog onbekende dode. Bovendien zocht de politie eerder op andere plek in hetzelfde bos naar het meisje.
De politie ging vrijdag in het bos kijken na een melding van een wandelaar omstreeks 9.30 uur. De ruime omgeving van de vindplaats werd hermetisch afgesloten. Veertig agenten werden ingezet om de afzetting te controleren en het gebied te beschermen.
Nieuwsgierigen werden op enkele honderden meters afstand gehouden. Tien rechercheurs van de forensisch technische dienst verrichten het sporenonderzoek, aldus een woordvoerder. Aan het begin van vrijdagavond was het onderzoek nog in volle gang. De familie Sijbers kreeg vrijdagmiddag bezoek van de recherche.
Geen commentaar
De politie bevestigt noch ontkent dat de familie is geïnformeerd over de vondst. De zus van Melanie verklaarde dat de politie de familie heeft meegedeeld dat er mogelijk pas zaterdag uitsluitsel is over de identiteit van de gevonden persoon. De politie kan niet zeggen wanneer er meer duidelijkheid is.
Melanie Sijbers verdween op dondermiddag 7 september, nadat ze haar ouderlijk huis in Geldrop had verlaten. De politie neemt haar verdwijning vanaf het begin zeer serieus en sluit niets uit.
Vijftien rechercheurs onderzoeken de vermissing. In verband met de verdwijning werden in totaal twee verdachten aangehouden. Zij werden deze week allebei vrijgelaten.
Bron:Nu.nl
Ja, dat is hetzelfde meisje inderdaad....quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:10 schreef milagro het volgende:
is dit dat meisje dat het laatst gezien was met de vader van haar vriendinnetje? ze zouden samen een kadootje gaan kopen voor dat vriendinnetje of zoiets...
die man was opgepakt, maar dus weer vrijgelaten begrijp ik
bah..
Je hebt heel lang je kind verzorgd, alles met haar beleefd, ik zou totaal kapot zijn, dat er zo'n stuk van jezelf word weggerukt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:54 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik kan me werkelijk niet indenken wat er nu wel niet door die ouders en familie en vrienden van het meisje heen zullen gaan, die moeten helemaal kapot zijn..
ben bang van wel en als de dader gevonden wordt komt hij er waarschijnelijk vanaf, door een paar jaar in de gevangenis een hotel te verblijven.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:49 schreef Barcelona het volgende:
Zal wel weer een gruwelijk verhaal worden...
Sorry, word ff misselijkquote:Op zaterdag 23 september 2006 02:57 schreef GnAgn het volgende:
Ze is dus wel dood, anders staat op dr vriend zn profiel geen rip bij die eerste foto
http://www.superdudes.nl/*Bounzzer*
Laatste Update
14/09/2006
dat is dan wel weer vreemd
bij een foto aanpassing word de update datum niet vermeld.quote:Op zaterdag 23 september 2006 02:57 schreef GnAgn het volgende:
Laatste Update
14/09/2006
dat is dan wel weer vreemd
En toen?quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:27 schreef amaranta het volgende:
Doet me denken aan een zaak van een jaar of 15 geleden hier in eindhoven.
Toen werd er ook een 15 jarig meisje vermist dat later werd teruggevonden in de bossen in Eindhoven.
Was dat niet Manon Seijkens?quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:27 schreef amaranta het volgende:
Doet me denken aan een zaak van een jaar of 15 geleden hier in eindhoven.
Toen werd er ook een 15 jarig meisje vermist dat later werd teruggevonden in de bossen in Eindhoven.
Ging de wekker nou goed.quote:
nou ik denk dat CSI Geldrop niet zo effectief is als haar televisiecollega'squote:Op zaterdag 23 september 2006 15:47 schreef Marietje_34 het volgende:
ach god dat meiske. En haar familie... Hoop dat er iig snel duidelijkheid komt over wat er nu precies gebeurd is.
De zaak is nooit opgelostquote:
quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:51 schreef Rock-shocker het volgende:
Wat naar voor de familie en vrienden. En voor haarzelf natuurlijk
Mij verbaast niks meerquote:Aanhouding in verdwijningszaak-Melanie Sybers
Uitgegeven: 23 september 2006 22:38
Laatst gewijzigd: 23 september 2006 23:54
EINDHOVEN - De politie heeft zaterdagmiddag in het politiebureau aan de Mathildelaan in Eindhoven een verdachte aangehouden in de zaak rond het overlijden van Melanie Sybers uit Geldrop. De 41-jarige man uit Geldrop wordt verdacht van betrokkenheid bij de verdwijning en het overlijden van het 15-jarige meisje. Dit heeft de politie zaterdagavond bekendgemaakt.
De man is na zijn aanhouding rond 17.30 uur in verzekering gesteld voor verder onderzoek. Hij had zichzelf bij het politiebureau gemeld, aldus de politie.
Sectie op het stoffelijk overschot dat vrijdag werd gevonden in het bos bij Someren heeft zaterdag uitgewezen dat het om het lichaam van Melanie Sybers gaat. De doodsoorzaak wordt nog onderzocht. De recherche werkt nog steeds met een team van vijftien mensen aan de zaak, aldus de politie.
Sporenonderzoek
De technische recherche had zaterdagmiddag het sporenonderzoek afgerond in het bos in Someren waar vrijdag het lichaam van Melanie werd gevonden. Omstreeks 16.00 uur werd het bosgebied vrijgegeven, meldde een poltiewoordvoerster. Kort daarna bezochten familieleden van het meisje de vindplaats.
Vrijdag vond de politie het stoffelijk overschot na een melding van een wandelaar. De hele dag en avond werd daarna op de vindplaats onderzoek gedaan door tien experts. Vrijdagavond laat meldde de politie al dat het waarschijnlijk ging om de tiener die sinds 7 september werd vermist.
Omstreeks middernacht was het sporenonderzoek op de vindplaats afgerond. Het lichaam is toen overgebracht naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag. Dat heeft zaterdagmiddag sectie verricht om de identiteit van het slachtoffer definitief vast te stellen en meer duidelijkheid te krijgen over de doodsoorzaak. Vermoedelijk is er zondag meer te zeggen over de resultaten, verklaarde de woordvoerster.
Bij het ouderlijk huis van Melanie Sijbers in Geldrop hebben buurtbewoners een monumentje ingericht. Er liggen bloemen en er staan kaarsjes.
Stiefvader van Melanie, of die vader van die vriendin?quote:Op zondag 24 september 2006 10:13 schreef milagro het volgende:
volgens sommige reageerders op dit register is de dader dus die stiefvader ( met dubieus verleden , tbs maar vanwege een vormfout vrij), wiens alibi "ik was aan het vissen met..." niet bleek te kloppen, gezien de gsm-gegevens, althans zo wordt daar beweerd.
stiefvader van vriendin, de man die ondergedoken was, maar zich nu gemeld heeft op het politiebureau.... althans zo begrijp ik het.quote:Op zondag 24 september 2006 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Stiefvader van Melanie, of die vader van die vriendin?
Natuurlijk is hij het wel!quote:Op zondag 24 september 2006 12:46 schreef Gia het volgende:
Volgens een van de laatste berichten op de site, is die stiefvader al helemaal onderzocht en blijken geruchten over zijn verleden niet te kloppen. Weet ook niet wat waar is, natuurlijk.
Lijkt me beter dat ze het allemaal heel goed uitzoeken dan alleen maar af te gaan op de mening van z'n vrouw en jou.quote:Op zondag 24 september 2006 16:47 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij het wel!
Z'n eigen vrouw zegt dat hij het is, dus ja dan zal dat hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn hè. Daarbij heeft hij al een verleden van verkrachting.
Dus ik snap echt niet hoe je er bij komt dat hij het _niet_ zou zijn!!![]()
joh!quote:Op zondag 24 september 2006 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lijkt me beter dat ze het allemaal heel goed uitzoeken dan alleen maar af te gaan op de mening van z'n vrouw en jou.![]()
Nee, maar het is wel waarschijnlijk dat hij het is. En daar had ik het dus over.quote:Misschien had ie wel ruzie met z'n vrouw en ook al heeft ie een verleden betekent het nog niet dat er niet mogelijk een andere schuldige is.
quote:Familie mag Melanie niet meer zien
Het stoffelijk overschot van de 15-jarige Melanie Sijbers is zo verminkt, dat het onherkenbaar is geworden.
De politie heeft de familie van de vermoorde tiener verteld dat ze Melanie daarom niet meer kunnen zien om afscheid te nemen.
Om het meisje toch te eren, heeft de familie zaterdag de plek bezocht waar het lichaam van Melanie is gevonden. Wat de doodsoorzaak is, wordt onderzocht in het Nederlands Forensisch instituut.
De politie heeft de hoofdverdachte in de zaak, de 41-jarige Peter H., sinds dit weekeinde in hechtenis. De stiefvader van Melanies hartsvriendin meldde zich zaterdag bij het politiebureau in Eindhoven. Hij was een dag na de vermissing op de vlucht geslagen, toen bleek dat de politie hem voor de tweede keer wilde horen. Peter H. had op de dag van de verdwijning van Melanie drie keer telefonisch contact met haar en had met haar afgesproken. Sindsdien ontbrak elk spoor van het meisje.
Uit de gsm-gegevens van H. blijkt dat hij donderdagavond tussen half negen en tien uur in Someren was. Onbekend is nog of hij gezelschap had.
Mogelijk is ook zijn vriend Antoine de H. daar die avond geweest. Hij is ook verdachte.
AD.nlquote:Melanie was lief meisje van uitersten
Door ANNELIEKE DIJKSTRA
GELDROP - Het was een meisje van uitersten. Ze kon in haar kamer uit haar dak gaan op hardcore housemuziek, maar ook...
...urenlang op de bank luisteren naar Guus Meeuwis. Maar die tienervreugde is Melanie Sijbers, het 15-jarige meisje uit Geldrop, niet meer gegund. Dit weekeinde maakte de politie bekend dat het inderdaad haar levenloze lichaam is dat afgelopen vrijdag bij de bossen van Someren is gevonden.
Familie en vrienden vragen zich vertwijfeld af waarom juist Melanie dit moest overkomen. Ze was lief en altijd in voor gezelligheid. Maar ze had ook ADHD en de bijbehorende hyperactiviteit. Ze zocht wanhopig naar liefde en aandacht. Het gemis van een liefdevolle moeder, die zo’n twee jaar geleden na veel strijd het gezin verliet, zorgde bij Melanie soms voor een extreme hunkering naar warmte.
Ze had een eigen weblog op contactsite sugababes.nl en was veel op het internet aan het chatten met jongens. Zo ontmoette ze tien maanden geleden ook haar vriend Erik. ,,Ik vergeet het nooit meer. We hadden afgesproken in een speeltuintje. Ik was meteen verliefd. Melanie had humor, was open en spontaan,’’ zei hij gisteren.
Uitgaan deed ze bijna nooit, omdat ze nog geen 16 was. En als ze ging, dan ging de hele familie mee. Vader John was gek op zijn jongste dochter, zij was zijn oogappel. En ook met broer John (19) en zussen Angela (21) en Marina (23) had ze een innige band.
Haar moeder sprak ze heel af en toe sinds de scheiding. Zij zou sinds de vermissing nog niets van zich hebben laten horen.
Melanie zat op het vmbo en deed de richting verzorging. Ze wilde het liefste masseuse worden, misschien in een sportcentrum of iets dergelijks. En kinderen vond ze geweldig. Alle kinderen in de buurt kenden Melanie dan ook en hielpen de afgelopen twee weken mee om posters met haar foto op te hangen in de buurt.
Maar een goede vriendin verklaarde een dag na de vermissing van Melanie bij de politie dat het meisje behalve lief en zorgzaam, ook een wat ‘gevaarlijke levensstijl’ had. Ze sprak soms af met mannen die ze niet kende en wist dan ook dat ze een risico nam. Het was alsof ze die spanning nodig had in haar leven. Er zijn dan ook veel vraagtekens rond de afspraak die ze had met Peter H., de stiefvader van hartsvriendin Sharon. Volgens Melanie zouden ze samen een cadeautje gaan kopen, maar ze vertelde een vriendin wel dat ze ‘het niet vertrouwde’ en vroeg haar haar elk half uur te bellen. Tien minuten na de afspraak met Peter H. was Melanie echter al onbereikbaar voor iedereen
ik geloof dat die man gewoon Ad van den Hurk heet, wat een smerige oprui post zegquote:Op maandag 25 september 2006 14:37 schreef Barcelona het volgende:
Dit is 'm volgens mij onder een andere naam: http://www.andydewitt.info/
ohja en als Geenstijl het zegt is het waarquote:Op maandag 25 september 2006 14:59 schreef Barcelona het volgende:
Flikker op zeg, kneus! Die gast werd anders op geenstijl meerder malen genoemd..
Ow god.............geenstijl.nlquote:Op maandag 25 september 2006 14:59 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Flikker op zeg, kneus! Die gast werd anders op geenstijl meerder malen genoemd..
Is nou niet het eerste waar ik aan denk nee, bij zo'n bericht.quote:Op maandag 25 september 2006 21:04 schreef amaranta het volgende:
Ben ik de enige die het woord 'hartsvriendin' een stom woord vind?
Dat je het in spreektaal gebruikt, oke, maar toch niet persberichten
Los van het bericht eppo.quote:Op maandag 25 september 2006 21:11 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Is nou niet het eerste waar ik aan denk nee, bij zo'n bericht.![]()
Wat boeit dat nou zeg!! In zo'n topic, ga je schamen doos.quote:Op maandag 25 september 2006 21:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Los van het bericht eppo.
Dat is toch gewoon basisschooltaal :'W
Ik vind het storend dat ik dat woord overal lees.quote:Op maandag 25 september 2006 21:52 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Wat boeit dat nou zeg!! In zo'n topic, ga je schamen doos.
quote:Peter H. heeft lang strafblad
Door ANNELIEKE DIJKSTRA
GELDROP - Peter H., de hoofdverdachte in de moordzaak van Melanie Sijbers, heeft een groot crimineel verleden.
De advocaat van de 41-jarige man bevestigt dat zijn cliënt een lang strafblad heeft. Welke delicten hij heeft gepleegd is nog onduidelijk. Wel verklaarde zijn vriendin bij de politie dat Peter H., wegens zijn verleden, in de buurt wordt gezien als ‘pedo’ en ‘verkrachter’.
Peter H. komt uit een gebroken gezin en heeft broers die ook al diverse keren met justitie in aanraking kwamen. De familie is berucht in de omgeving van Geldrop en het nabijgelegen Mierlo, de geboorteplaats van H. Het is des te opmerkelijker dat de politie de man een dag na de vermissing van Melanie Sijbers liet gaan na het eerste verhoor. Op dat moment was ook al bekend dat H., stiefvader van Melanies hartsvriendin, op het tijdstip van de vermissing een afspraak met haar had. Hij ontkende dat overigens, maar zijn alibi hield geen stand. Zijn gsm-gegevens verraadden dat hij in de omgeving van de vindplaats van Melanie was op de avond van de verdwijning van het meisje.
Peter H. meldde zich afgelopen weekeinde zelf bij de politie en werd meteen ingerekend. Hij wordt vandaag voorgeleid bij de rechter-commissaris, die zal bepalen of hij langer vast blijft zitten.
Intussen is een andere verdachte in de zaak, de 38-jarige Ger L., naar Polen vertrokken. Volgens zijn raadsman betekent dat niet dat hij op de vlucht is. L., die in een caravan woont vlakbij de vindplek van Melanie, gaat vaker naar Polen om oude auto’s op te halen.
De politie zegt dat de man is vrijgelaten en daarom niet in het land hoeft te blijven. L. ontkent iets met de zaak te maken te hebben. Hij zegt dat hij Peter H. niet kent.
Melanie wordt vrijdagmiddag in Geldrop begraven. Volkszanger Frans Bauer is ook uitgenodigd. Volgens de vader van Melanie kende hij het meisje goed. Ze is een paar keer bij hem in Fijnaart geweest en was een groot fan van de zanger. Op haar begrafenis zal een nummer van Bauer worden gezongen.
Hartsvriendin is een heel gewoon woord om aan te duiden dat iemand je beste vriendin is.quote:Op maandag 25 september 2006 22:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind het storend dat ik dat woord overal lees.
Klopt, alleen op één of andere manier voelen vrouwen zich toch tot dat soort lui aangetrokken. Je moest eens weten hoeveel fanmail Ted Bundy in deathrow kreeg... heel bizar... schijnt er ook mee te maken te hebben dat die vrouwen het idee hebben dat juist zij diegene zal zijn die hem kan veranderen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kan alleen niet begrijpen dat een vrouw met kinderen daar nu een relatie mee gaat beginnen.![]()
Dat gedicht heeft ze niet zelf verzonnen hoor.quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:39 schreef Moon_of_74 het volgende:
om de berichtgeving compleet te houden.
Vermoorde Melanie Sijbers ook misbruikt
staat ook nog een gedicht van haar in de comments
dat is wel nieuwsquote:Op dinsdag 26 september 2006 23:11 schreef TommyGun het volgende:
Hij heeft bekend, hoor het net van m'n zusje. M'n zusje komt tevens regelmatig bij een vriendin van haar die ook veel contact had met die man. Kwam bij hen oppassen op twee kleintjes enzo... kun je na gaan.
Ik weet iig wel dat hij geen zuivere achtergrond heeft. Flink strafblad, al eens gezeten enzo. Veel kamp lui, ook de ouders van Melanie zelf. (En dan niet haar stiefvader maar echte vader en moeder. Gescheiden, drugs, moeder ging gewoon op vakantie toen ze nog vermist was e.d.)quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:31 schreef Moon_of_74 het volgende:
[..]
dat is wel nieuwsmaar ik weet niet wat ik er van moet zeggen
![]()
AD.nlquote:Tbs’er Peter H. was ‘stabiel’
Door ANNELIEKE DIJKSTRA JO LAMERICHS
GELDROP - Peter H., de man die ervan wordt verdacht Melanie Sijbers te hebben omgebracht, heeft in 1988 twee vrouwen verkracht. Hij was toen 23 jaar en werd veroordeeld tot vier jaar cel en tbs. Vijf jaar geleden werd hij stabiel verklaard en uit de tbs-kliniek ontslagen.
De 41-jarige H., die inmiddels ook verdacht wordt van verkrachting of seksueel misbruik van Melanie, brak achttien jaar geleden bij zijn slachtoffers in om te stelen. Vervolgens knevelde hij hen en misbruikte hen. Tijdens zijn rechtszaak in 1990 verklaarde H. dat hij moest worden behandeld voor zijn seksuele agressie.
De politie, die het criminele verleden van H. kende, wil niet zeggen waarom ze hem liet lopen op 8 september, de eerste dag na de vermissing van Melanie. Toen was immers al duidelijk dat de oud-zedendelinquent een afspraak had met Melanie. H. vluchtte na het eerste verhoor en meldde zich afgelopen zaterdag bij de politie.
Volgens ingewijden is H. vaker op de vlucht geslagen voor justitie. Al na korte tijd vluchtte hij begin jaren ’90 tijdens een proefverlof uit tbs-kliniek Van Mesdag in Groningen. Hij verbleef anderhalf jaar in Oost-Europa, maar omdat hij daar ook in de gevangenis belandde, vroeg hij om uitlevering en terugkeer naar de Van Mesdag Kliniek.
Die instelling mocht hij in 2001 verlaten omdat zijn behandelaars vonden dat hij stabiel was geworden. Belangrijke overweging was daarbij dat hij een liefdesrelatie had gekregen met een vrouw uit Geldrop. Dit is de moeder van Sharon, de hartsvriendin van Melanie.
Melanie had op de dag van haar vermissing afgesproken met H., naar verluidt om met hem een cadeautje te kopen voor Sharon. Uiteindelijk werd afgelopen vrijdag haar stoffelijk overschot gevonden. De hechtenis van H. is met twee weken verlengd
Nee, voor eeuwig de cel in, die vent mag NOOIT meer vrij komen.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:14 schreef jorienvdherik het volgende:
Doodstraf...
Ja, hèhè, helaas komt het voor dat ouders gaan scheiden. En dan is er geen stabiele gezinssituatie meer. Voor zover ik kan oordelen deed die vader het nog helemaal zo slecht niet.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:53 schreef Meaghan het volgende:
Als dit meisje een stabiele gezinssituatie had gekend, had dit waarschijnlijk nooit gebeurd
Hier ben ik het dan wel weer mee eens. Echter ging ze met zijn dochter om. Dat was haar beste vriendin. En dat kind kan er tenslotte ook niks aan doen dat haar stiefvader niet deugt. Je kunt je dochter toch niet verbieden om te gaan met haar beste vriendin. Waarschijnlijk waren ze al vriendinnen voordat die eikel op de proppen kwam.quote:Diep treurig dat je je kind met een beruchte pedo laat omgaan.
Nee levenslang. Hoe erg een misdaad ook is, de Staat heeft niet het recht om iemand te doden.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:14 schreef jorienvdherik het volgende:
Doodstraf...
Jij hebt volgens mij geen idee hoeveel het kost om iemand levenslang vast te zetten?quote:Op woensdag 27 september 2006 12:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee levenslang. Hoe erg een misdaad ook is, de Staat heeft niet het recht om iemand te doden.
Er is wel even wat meer loos daar dan alleen maar gescheiden ouders als ik het zo lees. Een moeder die niet meer naar haar dochter omkijkt en zelfs op vakantie gaat als haar kind onder verontrustende omstandigheden verdwenen isquote:Op woensdag 27 september 2006 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, hèhè, helaas komt het voor dat ouders gaan scheiden. En dan is er geen stabiele gezinssituatie meer. Voor zover ik kan oordelen deed die vader het nog helemaal zo slecht niet.
[..]
Hier ben ik het dan wel weer mee eens. Echter ging ze met zijn dochter om. Dat was haar beste vriendin. En dat kind kan er tenslotte ook niks aan doen dat haar stiefvader niet deugt. Je kunt je dochter toch niet verbieden om te gaan met haar beste vriendin. Waarschijnlijk waren ze al vriendinnen voordat die eikel op de proppen kwam.
Vind het dus niet de schuld van de ouders.
O, dat laatste zeker. Het lijken mij ook niet de netste mensen. Maar ten eerste woonde moeder daar niet meer, die was vertrokken. Je kunt het vader en het gezin niet aanrekenen dat die moeder op vakantie gaat, natuurlijk.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:15 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Er is wel even wat meer loos daar dan alleen maar gescheiden ouders als ik het zo lees. Een moeder die niet meer naar haar dochter omkijkt en zelfs op vakantie gaat als haar kind onder verontrustende omstandigheden verdwenen isEn een vader die wist van het foute verleden van deze man en toch zijn dochter daar over de vloer laat komen en zelfs laat logeren
Het was ook bekend dat ze afspraakjes had met oudere mannen. Dan zie je als ouder toch wel dat er iets aan de hand is met je kind? Het komt op mij over als een asociaal milieu, maar goed het is maar net wat je zelf gewend bent.
Bron:AD.nlquote:GELDROP - De familie van Melanie Sijbers wil volgende week in Geldrop een stille tocht voor haar houden.
De gemeente heeft dat woensdag namens de nabestaanden laten weten.
Op dit moment vergt de uitvaart alle aandacht, staat in een verklaring die de burgemeester van Geldrop heeft opgesteld. De familie vraagt daarin degenen die het initiatief hebben genomen voor een stille tocht donderdagavond daarvan af te zien.
Een gemeentewoordvoerder verwacht dat de stille tocht van de familie midden komende week zal plaatsvinden. De familie brengt tegen die tijd zelf naar buiten hoe en wanneer dat precies zal zijn. De 15-jarige Geldropse werd afgelopen vrijdag na twee weken vermissing dood gevonden in een bos in Someren. Ze wordt vrijdag begraven.
Het Openbaar Ministerie (OM) maakte woensdag bekend dat het de 41-jarige verdachte die vastzit in verband met de verdwijning en het overlijden van de tiener ook verdenkt van verkrachting. Het gaat om de stiefvader van een vriendinnetje van het slachtoffer.
Het AD meldde woensdag dat de verdachte in 1990 is veroordeeld tot een gevangenisstraf en tbs voor twee verkrachtingen in 1988. Justitie kon vragen over het behandelverleden van de man woensdag niet beantwoorden.
Het Eindhovens Dagblad schrijft dat de man heeft bekend dat hij het meisje heeft gedood. Zijn raadsman Huub van Stiphout geeft geen enkel commentaar. Het OM verwacht volgende week meer te kunnen zeggen over het resultaat van zijn verhoor. (ANP)
Wat is er de meerwaarde van die naam vrij te geven?quote:Op donderdag 28 september 2006 16:38 schreef Gia het volgende:
De naam van de man is nu ook vrijgegeven, heb ik vernomen. Maar mag natuurlijk niet op Fok?
Staat in elk geval niet onder die naam in Geldrop in het telefoonboek.
Is in elk geval allemaal familie van elkaar.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat is er de meerwaarde van die naam vrij te geven?
Met een beetje pech woont daar iemand met dezelfde naam en komen er boze mensen verhaal halen.
*Vader v Melanie wist het verleden van Peter niet.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet je als vader je dochter omgang met haar hartsvriendin (sinds jaren) gaan verbieden, omdat diens moeder een foute vriend heeft? Neem aan dat ze Melanie wel gewaarschuwd hebben voor die vent, maar meer kun je dus ook niet doen.
En of vader wel wist dat Melanie met oudere mannen afsprak, weet ik niet.
Ben overigens wel benieuwd of er nog een motief was. Of Melanie iets met die man had, of juist niet met hem en wel met andere. Dus dat bezittingsdrang een rol speelt. Je weet het allemaal niet.
Deze smerige vuile tbser, had nooit vrijgelaten moeten worden.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:17 schreef Coelho het volgende:
Volgens heeft meneertje Hees haar misbruikt/verkracht en vervolgens haar vermoord uit paniek dat ze het door zou vertellen. Ze is verminkt, dat duidt normaal gesproken op paniek. Motief zal hem best in de relatiesfeer hebben kunnen zitten. Misschien wel in de American Beauty hoek...
quote:Rechter liet Peter H. tegen advies in vrij
Door ANNELIEKE DIJKSTRA
GELDROP - Peter H., de man die inmiddels heeft bekend de 15-jarige Melanie Sijbers te hebben omgebracht, is in 2001 vrijgelaten...
De Van Mesdagkliniek in Groningen vond vijf jaar geleden dat het niet veilig was Peter H. te laten terugkeren in de maatschappij. H. was in 1990 veroordeeld tot vier jaar en tbs voor verkrachting en seksueel misbruik van twee vrouwen. Een jaar ervoor had hij ook een vrouw verkracht.
Tijdens zijn verblijf in de Van Mesdagkliniek kreeg de nu 41-jarige H. een verhouding met een jeugdkennis uit Geldrop. Hij vroeg in 2000 om vrijlating, maar zijn psychotherapeuten én de rechtbank in Den Bosch vonden dat nog te vroeg.
H. ging echter tegen die uitspraak in hoger beroep. Het hof in Arnhem besloot uiteindelijk dat hij toch naar huis mocht. Hij trok vervolgens in bij zijn vriendin, de moeder van Melanie Sijbers’ hartsvriendin Sharon.
Melanie Sijbers wordt vandaag begraven
AD.nlquote:Broer Peter H.: Hij stond op springen
Door ANNELIEKE DIJKSTRA
GELDROP - Ze had hem al de hele avond in zijn auto voor de deur zien staan, maar de alleenstaande moeder dacht dat het wel zou loslopen.
Tot ze om half een ’s nachts naar bed ging en lawaai hoorde bij haar achterdeur. Tot haar schrik zag ze een onbekende man voor het raam staan. Ze belde de politie, die dankzij het kenteken dat ze doorgaf een verdachte oppakte.
En zo zat Peter H., de man die al twee keer bij vrouwen inbrak en ze seksueel misbruikte, weer op het politiebureau. Hij moest eigenlijk in oktober voorkomen voor deze poging tot inbraak, maar dat zal gezien de jongste verdenking tegen H., het ombrengen en verkrachten van Melanie Sijbers, minder prioriteit hebben bij justitie.
Voor de broers van Peter H. is het onbegrijpelijk dat de politie hem na die arrestatie in april weer heeft laten lopen. ,,Ik heb tegen ze gezegd: hij staat op springen, er gaan slachtoffers vallen,’’ verklaart H.’s broer John.
De politie kon echter weinig doen, omdat de proeftijd van de serieverkrachter in 2003 was verlopen, nadat het Hof in 2001 had bepaald dat H. kon worden vrijgelaten. Hij had toen elf jaar tbs achter de rug.
Justitie vond dat H. rijp was voor een tweede kans in de maatschappij en vroeg niet om verlenging van de proeftijd. H. leefde drie jaar als ogenschijnlijk brave huisvader, kreeg twee dochtertjes bij zijn vriendin en was in de buurt een geliefd persoon. Tot het lichaam werd gevonden van Melanie Sijbers en H. zich aangaf bij de politie [........].
Hij is op dit moment alleen nog maar verdachte, ook al heeft hij bekend. Verdachten worden beschermd door hun achternaam af te korten.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:45 schreef Gia het volgende:
D'r is ook geen meerwaarde, maar ik vind het altijd raar dat de naam van de dader altijd afgekort wordt, zelfs als hij al bekend heeft en heel Nederland zijn naam weet, terwijl het slachtoffer en de familieleden altijd met naam en toenaam genoemd worden.
Hier op Fok zie je ook al dat de familie Sijbers flink over de tong gaat, ondanks het feit dat hun dochter/zus vermoord is, terwijl de familie H. buiten schot blijft, omdat die naam niet genoemd mag worden.
Je moet eens weten hoeveel mail (aanzoeken) Dutroux krijgt, er zijn blijkbaar dames zo wanhopig op zoek naar "liefde" dat ze zulke heren opzoeken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat een vrouw een relatie met zo iemand aangaat en hem toelaat tot haar wereld; haar kinderen en hun vrienden.
Of zou ze echt niks hebben geweten van z'n verleden? Maar dat was toch algemeen bekend in Geldrop wat die kerel op z'n kerfstok had?
ms dus toch?quote:Politieteam Sijbers onderzoekt verband met oude moord
Uitgegeven: 29 september 2006 10:04
Laatst gewijzigd: 29 september 2006 10:14
DEN BOSCH - Het politieteam dat onderzoek verricht naar de moord op de 15-jarige Melanie Sijbers uit Geldrop bekijkt het mogelijke verband met een vergelijkbare zaak meer dan tien jaar geleden. Persofficier van justitie in Den Bosch M. Wijnbelt heeft een bericht daarover vrijdag in De Telegraaf bevestigd.
Het gaat om de eveneens 15-jarige Nicole van den Hurk uit Eindhoven die in 1995 dood werd gevonden in een bos dat grenst aan het gebied waar Melanie Sijbers vorige week werd aangetroffen. Wijnbelt: "De politie heeft oog voor de parallellen."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |