abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 september 2006 @ 00:03:31 #1
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_42034825
Zo hier maar weer verder met leuke omroepberichten van melige conducteurs

Vorige delen:
deel 1: Mooiste of leukste omroepbericht n de trein
deel 2: Mooiste of leukste omroepbericht in de trein deel 2

game on!
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_42035990
Tvp
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:07:36 #3
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_42039253
De eerste van vandaag:

"Dames en heren, wilt u de gangpaden vrij houden? We hebben een hele lange trein, dus of u even naar achteren door wilt lopen."
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:08:18 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_42039262
centraal topic
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_42040353
ik ga nu heel vaak met de trein, maar nooit iets echt heel grappigs... hoogstens die keer dat we enorm veel problemen hadden om in utrecht te komen (wisselstroring ofzo) en toen reed er eindelijk 1 en toen zei de conducteur enorm enthousiast: Damens en heren! Het volgende station is UTRECHT CENTRAAL!!'
alsof het een soort wonder was
pi_42041066
Ik ga dit topic even bookmarken.
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:07:59 #7
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_42043348
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:44 schreef piepster het volgende:
Ik ga dit topic even bookmarken.
Goed plan


Vandaag in de trein de bekende 'Denk aan uw spullen en neem ze ook mee' gehoord...
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_42043768
Intercity vanuit Utrecht komt aan in Amersfoort: "Goedenmiddag Dames en Heren, we hebben een vertraging opgelopen van 10 minuten. De aansluitende intercity richting Enschede is al weg. Dat is jammer dan voor u! Veel plezier met wachten. Vergeet vooral niet uw spullen want wij hebben er ook niks aan."
pi_42043822
ik had altijd last van die gasten die dan de trein nummers tijdens het ontkoppelen gingen opnoemen alsof het bingo is... get a life
  zondag 24 september 2006 @ 09:35:25 #10
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_42087744
Ik krijg nooit wat leuks te horen
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_42090240
Gister in de trein ineens:
'Lang zal ze leven, lang zal ze leven.. (enz)'
En zo'n klein kindje steeds net een beetje later dan de rest erdoorheen
pi_42109150
vrijdag druk in de trein riep hij dit om (ik weet het niet meer precies, iets in deze richting).
dames en heren... stoptrein emmen... alle tussengelegen stations... bent u vrijgezel, spreek dan even degene naast u aan, wie weet houdt u nog een leuke date aan deze rit over
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:40:33 #13
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_42141420
Het blijft leuk om te lezen!
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
pi_42177579
De stoptrein vol met dagelijkse studenten en forensen van Harlingen naar Leeuwarden komt conform dienstregeling om 08.29uur aan in Leeuwarden.

De machinist roept louter om, met een heel droge stem, in het Fries:
"We benne der wer" (We zijn er weer)

pi_42192215
Nog één, afgelopen vrijdag, bij vertrek van de Sneltrein Groningen - Leeuwarden om 15.13uur. Vrijdagmiddag, de trein zit vol met huiswaarts terugkerende studenten. Het ene treinstel dat ingezet is, is onvoldoende en de conducteur roept bij vertrek om:

"U zult er nu niets aan hebben, maar ik heb doorgegeven dat ze deze trein volgende week langer moeten maken."

Ben benieuwd, morgen!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 september 2006 @ 10:14:01 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42192644
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:49 schreef Socios het volgende:
Nog één, afgelopen vrijdag, bij vertrek van de Sneltrein Groningen - Leeuwarden om 15.13uur. Vrijdagmiddag, de trein zit vol met huiswaarts terugkerende studenten. Het ene treinstel dat ingezet is, is onvoldoende en de conducteur roept bij vertrek om:

"U zult er nu niets aan hebben, maar ik heb doorgegeven dat ze deze trein volgende week langer moeten maken."

Ben benieuwd, morgen!
Damn zeg. Heb ik iets gemist. Normaal neem ik die trein altijd, maar was net vorige week een uurtje later. En ja die trein was in NoordNed tijd op vrijdag 4 bakken, maar sinds 11 december, de datum waarop het contract met arriva inging, op vrijdag nog maar 2 bakken en dat blijkt al tijden te weinig te zijn. Het zal de machinist wel zijn die het gezegd heeft, omdat er nauwelijks conducteurs op die treinen aanwezig zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42192702
Deze mag wel weer in m'n MyAT!
pi_42249934
ik heb wel een keer gehad dat ze omriepen dat de trein langzaam moest rijden vanwege een domme fout blablabla (spoorwegbeheerder ofzo ben de naam kwijt) en dat het em speet... maar verder nie veul
пусть всегда будет солнце
pi_42439684
wat een heerlijk topic
pi_42609872
Gisteren tegen 15.00uur: aankomst Intercity vanuit Leeuwarden te Amersfoort. Normaal kan men te Amersfoort overstappen op de Intercity naar Amsterdam Centraal. Echter had de trein een paar minuten vertraging en reed de trein naar Amsterdam al weg. Bij aankomst in Amersfoort riep de conducteur om:

"Dames en heren, uw aansluitende trein richting Amsterdam Centraal staat gereed aan de andere kant van dit perron" ... rust ... "En rijdt nu net weg".
  donderdag 12 oktober 2006 @ 19:31:16 #21
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_42618916
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:23 schreef Socios het volgende:
Gisteren tegen 15.00uur: aankomst Intercity vanuit Leeuwarden te Amersfoort. Normaal kan men te Amersfoort overstappen op de Intercity naar Amsterdam Centraal. Echter had de trein een paar minuten vertraging en reed de trein naar Amsterdam al weg. Bij aankomst in Amersfoort riep de conducteur om:

"Dames en heren, uw aansluitende trein richting Amsterdam Centraal staat gereed aan de andere kant van dit perron" ... rust ... "En rijdt nu net weg".
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_42619446
Dames en heren we staan op dit moment stil, zoals u zelf ook wel gemerkt heeft, op dit spoor staat voor ons een goederentrein en daarachter een andere passagierstrein en het ziet er niet naar uit dat er snel beweging inkomt, de machinist loopt nu naar de achterkant van de trein en dan rijden we een stukje terug richting duivendrecht door de wissels om vervolgens op een ander perron binnen te komen ...oja en de vertraging bedraagt 20 minuten
pi_42781314
Jammer dat ik nou nooit meer van dat soort omroepen hoor! Das altijd wel gezellig
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:48:34 #24
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_42991877
Vandaag in de intercity Eindhoven - Venlo van 16:01:

"Dames en heren, vanwege het mooie weer zullen we vandaag extra stoppen op Horst-Sevenum"
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_43340271
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:48 schreef MPG het volgende:
Vandaag in de intercity Eindhoven - Venlo van 16:01:

"Dames en heren, vanwege het mooie weer zullen we vandaag extra stoppen op Horst-Sevenum"
Dat is wel aardig van ze
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  donderdag 9 november 2006 @ 19:41:13 #26
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_43405939
Enige wat ik ooit heb meegemaakt is een klein kind wat "Holland Spoor" mocht omroepen, dat klonk ongeveer als: "Hollie spoh".

En een keer "over enkele ogenblikken...ik herhaal, op DIT ogenblik station Holland Spoor"

Niks echt leuks dus
Jawel, je keek.
pi_43406072
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:41 schreef jna het volgende:
Enige wat ik ooit heb meegemaakt is een klein kind wat "Holland Spoor" mocht omroepen, dat klonk ongeveer als: "Hollie spoh".
Dat is wel lief!
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:53:07 #28
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_43418906
"Dames en heren, wij naderen nu eindelijk station Venlo. Bij aankomst zullen wij een vertraging van ongeveer 15 minuten hebben. Onze excuses hiervoor. Klachten kunt u richten aan de regering, zij zijn immers verantwoordelijk voor prorail, dat de seinen niet goed bedient. Zo dadelijk station venlo, en nogmaals onze excuses voor de vertraging."
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  zaterdag 11 november 2006 @ 09:00:26 #29
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_43447571
De trein nadert station Duiven. De conducteur kondigt dit als volgt aan: "Het volgende station is station Duiven, roekoe roekoe!"
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_43447695
Grappig topic
Pa van een vriend van me is ook machinist. Mooi persoon is dat.
Hij is 110% Feyenoord fan en 110% anti ajax. Dus hij moest een keer vanaf Arnhem naar Amsterdam rijden. Bij een van die kleine stations rond Amsterdam stond een groepje ajacieden. Hij moest daar stoppen. Maar wat denk je? Gewoon door gereden naar centraal
pi_43448091
Bij ons in de trein waren de deuren kapot, conducteur loopt heel de tijd voorbij enzo.....
reden we weer verder, roept de machinist om dat we van de deuren af moesten blijven, hij zei ook dat hij niet voor de gevolgen instond als we ze wel aanraakten....
bij het volgende station kregen ze de deuren niet meer open, waardoor iedereen via de cabine eruit moest
pi_43448116
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 09:00 schreef sararaats het volgende:
De trein nadert station Duiven. De conducteur kondigt dit als volgt aan: "Het volgende station is station Duiven, roekoe roekoe!"
pi_43451781
Gister in de trein naar Leeuwarden bij Heerenveen, de trein had op heerenveen ijsstadion moeten stoppen ivm de wereldbeker maar dat was de machinist even vergeten dus werd er omgeroepen: euhm ja voor de mensen die naar Heerenveen ijsstadion moesten, dat station zijn we net voorbij, u kunt op heerenveen oversteken naar de andere trein en die trein zal er wel gewoon netjes stoppen... als het goed is, onze excuses voor het ongemak.
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:05:47 #34
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_43543932
naast de welbekende 'Denkt u aan uw bagage en neemt u deze dan ook even mee' vanmorgen, straks ook wel iets leuks op mijn terugweg (geen omroepbericht maar wel grappig )

Trein richting Roosendaal stopt op Nijmegen centraal en de machinist stapt uit, druk met de conducteur over de portofoon pratende over koffie
De gewoonlijke menigte stroomt naar de deuren toe, welke niet open gaan.

mensen in de trein: ' m'n aansluiting! '
mensen buiten: ' '
machinist: *sprint van de kiosk terug naar de cabine* 'sorry sorry, ik zal em even van de beveiliging afhalen '
Knoei
pi_43560734
Dames en heren de reden waarom we zijn gestopt is het volgende. We bevinden ons op dit moment achter een trein die niet verder kan reiden. Als u een momentje geduld zou willen hebben, gaan de machinisten de treinen verbinden zodat we de trein mee kunnen duwen tot Leiden.

MEEDUWEN TOT LEIDEN. Amsterdam Centraal - Den Haag HS in TWEE UUR.
pi_43560770
Euh, rijden.
pi_43848136
Twee dagen geleden:

Intercity Schiphol - Utrecht Centraal, vertrek 19.13uur. Bij binnenkomst te Utrecht Centraal:
"Door logistieke problemen en problemen aan de infrastructuur heeft deze trein bij aankomst een vertraging van één minuut."

Intercity Utrecht Centraal - Leeuwarden, vertrek 20.22uur. Net voorbij Akkrum (zonder stop uiteraard):
"We bevinden ons achter de vertraagde stoptrein richting Leeuwarden. We kunnen er niet omheen, niet overheen en niet onderdoor. Hierdoor duurt het wat langer voordat we in Leeuwarden zijn."

(Uiteindelijke vertraging bedroeg 8 minuten)
pi_43848539
een week of 2 geleden:
"we komen aan bij station Lelystad, let goed op uw bagage en kinderen, ook verdachte pakketjes mag u meenemen"
pi_43849240
tvp-tje
pi_43947085
Ik zou kunnen zweren dat de conducteur vandaag 'Amsterdam sloppenwijk' ipv 'Amsterdam Sloterdijk' omriep...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_43948429
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:37 schreef Serendips het volgende:
Ik zou kunnen zweren dat de conducteur vandaag 'Amsterdam sloppenwijk' ipv 'Amsterdam Sloterdijk' omriep...
Hehe!
pi_43961651
Vorige week, in de stoptrein Rotterdam -> Utrecht zat er een vracht kinderen in de trein met moeders/jufvrouwen, etc:
"Dames en heren, het volgende station is Utrecht Centraal. Utrecht is ons eindpunt, dus we verzoeken u hier uit of over te stappen. Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw persoonlijke eigendommen, en vergeet ook uw kinderen niet. Ik heb er al genoeg."
pi_44032237
Hehehe

Vorige week zat ik in een trein waarbij de intercom stoorde waardoor de stem klonk alsof het Russisch was.. erg grappig om te horen
pi_44097693
Leuk topic dit

Heb het een paar weken geleden meegemaakt dat er een verwarde vrouw voor onze trein liep over het spoor toen we bij het station Eindhoven Beukenlaan wegreden... hoor ik die conducteur tegen zijn collega zeggen: "Ze is het spoor in ieder geval niet bijster"

Ze hebben het vrouwtje wel binnengehaald overigens
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_44097746
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 09:53 schreef MPG het volgende:
"Dames en heren, wij naderen nu eindelijk station Venlo. Bij aankomst zullen wij een vertraging van ongeveer 15 minuten hebben. Onze excuses hiervoor. Klachten kunt u richten aan de regering, zij zijn immers verantwoordelijk voor prorail, dat de seinen niet goed bedient. Zo dadelijk station venlo, en nogmaals onze excuses voor de vertraging."
Die is leuk
in a crowd you lose humanity
  woensdag 6 december 2006 @ 16:05:42 #46
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_44195777
Er zal vanaf zondag wel weer een hoop fout gaan dus ook een hoop leuke omroepberichten!
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2006 @ 16:22:12 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_44196316
Dat kun je idd verwachten, maar wat wil je ook met zo'n grote operatie.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_44197089
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:05 schreef Dr.Aart het volgende:
Er zal vanaf zondag wel weer een hoop fout gaan dus ook een hoop leuke omroepberichten!
Goed dat je het zegt, ik moet nog kijken wat er bij mijn treinen verandert.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:17:52 #50
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_44813107
schop
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:37:15 #51
19242 yavanna
Results may vary.
pi_44813735
quote:
Op zondag 3 december 2006 10:40 schreef TheVulture het volgende:
Leuk topic dit

Heb het een paar weken geleden meegemaakt dat er een verwarde vrouw voor onze trein liep over het spoor toen we bij het station Eindhoven Beukenlaan wegreden... hoor ik die conducteur tegen zijn collega zeggen: "Ze is het spoor in ieder geval niet bijster"

Ze hebben het vrouwtje wel binnengehaald overigens


~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_44871711
Helaas rijd ik zelden met de trein... Het enige dat ik een keer mee heb mogen maken is dat de omroeper suuuuperhard begon te lachen.... :s
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:24 schreef Daantke het volgende:
Pas een melige buschauffeur:
Jongen die binnenstapt: Lelystad.
Buschauffeur: Oké, die kant moet ik toch al uit.
Laatst had ik wel zoiets vergelijkbaars in de stadsbus. Bijna voorin de bus zat een meisje te bellen en ze zei natúúrlijk dat ze in de bus zat. De buschauffeur zei vervolgens heel droog: "Ik ook!" Ze vertelde dat de bus begon te rijden, de buschauffeur: "Ik ook!" En zo maakte hij nog wat voor haar irritante opmerkingen. Ze vertelde dat ze een bepaalde richting op ging... jaaa de buschauffeur natuurlijk ook! Uiteindelijk had ze aan de buschauffeur tijdens het bellen gevraagd of hij ook langs een bepaalde halte kwam. Maar omdat hij zoveel grappen had lopen maken, heeft ze wel drie keer nagevraagd of dat echt echt echt de halte was die ze moest hebben en of hij geen grappen maakte.... Heeeeeel flauw allemaal, maar zo laat op de avond kon ik er wel om lachen. (Maar je had erbij moeten zijn...)

[ Bericht 82% gewijzigd door SweetLittleRamona op 31-12-2006 00:16:17 ]
You see things; and you say, 'Why?' But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
~George Bernard Shaw~
pi_44884308
Vorige week sávonds doorgereden bij station gilzerijen. Hoefde er zelf niet te zijn maar we kregen een hele zenuwachtige conducteur over de intercom te horen
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_44926945
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:07 schreef Battlefan het volgende:

[..]

Goed plan


Vandaag in de trein de bekende 'Denk aan uw spullen en neem ze ook mee' gehoord...
Ook vandaag gehoord En: 'Het volgende dorp is Deventer'.
pi_45180261
Paar weken terug in een té volle trein Nijmegen -> Den Bosch: "Wilt u bij station Oss voor de deuren blijven staan, zodat er niet teveel reizigers in kunnen stappen?". Vervolgens bleef de conducteur maar aangeven dat hij "onze veiligheid niet kon garanderen", omdat de trein zo vol zat. Heel fijn
  maandag 15 januari 2007 @ 17:21:51 #56
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45377840
Afgelopen vrijdag, de trein Amersfoort - Ede-Wageningen. Bij vertrek uit Amersfoort een uur vertraging, omdat er stroomuitval was op station Amersfoort. De machinist (trein zonder conducteurs, Connexxion he) had er gelukkig nog zin in. Eerst omroepen over de intercom: Goeeedeeemooorgen dames en heren, deze trein gaat naar Ede-Wageningen! Daarna zat ie op elk station de Radetzky-mars te blazen op z'n fluitje. . Je zou er zelf nog vrolijk van worden.
  maandag 15 januari 2007 @ 17:30:44 #57
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_45378102
Vandaag, even na 9:00u op station Venlo:
"Dames en heren, de intercity naar Venlo van 9 uur 2 vertrekt over enkele minuten"

[ Bericht 3% gewijzigd door MPG op 15-01-2007 20:14:03 ]
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_45378204
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:12 schreef koenimex het volgende:
Paar weken terug in een té volle trein Nijmegen -> Den Bosch: "Wilt u bij station Oss voor de deuren blijven staan, zodat er niet teveel reizigers in kunnen stappen?". Vervolgens bleef de conducteur maar aangeven dat hij "onze veiligheid niet kon garanderen", omdat de trein zo vol zat. Heel fijn
pi_45378228
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:30 schreef MPG het volgende:
Vandaag, even na 9:00u op station Venlo:
"Dames en heren, de intercity naar Venlo van 9 uur 2 vertrekt over enkele minuten"
zo doen ze dat tegenwoordig, ze hopen dat dan minder opvalt dat de trein vertraging heeft
in a crowd you lose humanity
  maandag 15 januari 2007 @ 20:12:56 #60
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_45384289
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

zo doen ze dat tegenwoordig, ze hopen dat dan minder opvalt dat de trein vertraging heeft
Dat wist ik al, het ging mij meer over het station waarop ik mij bevond en de bestemming van de trein met vertraging
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_45466736
Zojuist in de trein Utrecht-Rotterdam:
quote:
Kleine en grote mensen, het volgende station is Rotterdam Centraal
[...](de conducteur noemt alle verdere overstapmogelijkheden in Rotterdam Centraal plus de bijbehorende perrons)[...]
Bij aankomst regent het een beetje, maar achter de wolken schijnt de zon, always look on the bright side of life en we wensen u nog een prettige dag toe
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:08:22 #62
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_45468585
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:11 schreef SNArky het volgende:
Zojuist in de trein Utrecht-Rotterdam:
[..]
Die conducteur gaat vaker mee op dat traject ! Ik heb hem een tijd geleden iig ook gehoord . Word je spontaan vrolijk van .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 18 januari 2007 @ 15:17:40 #63
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_45473283
we rijden amersfoort in.. staan +- 10 min stil hoor je ineens:

"Dames en Heren, sorry voor het ongemak maar we zijn de machinist kwijt"
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_45616084
De pa van een vriend van m'n broertje is machinist. Tijd geleden was 'ie in een lollige bui, reed hard een station binnen, remde heel hard en riep toen heel droog om: 'Dit station is x, uw koffers liggen voor in de trein!'

edit: typo
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_45616099
edit: wijzigen bram, niet quoten!
Wel lekker blijven plakken hè?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:15:31 #66
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_45616292
"Dames en heren, zometeen station Venlo, eindpunt van deze trein, enz."
Trein stopt voor rood sein op de Maasbrug en even later klinkt het:
"Dames en heren, dit is niet station Venlo, stapt u alstublieft nog niet uit, want dan valt u in de Maas en wij hebben helaas geen reddingsboeien bij ons. Over enkele ogenblikken zullen wij pas aankomen te Venlo."
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_45630396
In de trein van Hoorn - Den Haag CS paar weken geleden, het waaide en regende ontzettend hard buiten:

"Dames en Heren, over enkele ogenblikken station Obdam. Denkt u bij het verlaten van de trein om uw hoofddeksels, paraplu's en bagage want ze zouden nog wel eens weg kunnen waaien.
Als u nog niet uitstapt heeft u geluk, want wat is er nu leuker dan gezellig droog in de trein te zitten met dit weer! "

pi_45748895
Leukste is ongetwijfeld twee jaar geleden, combitrein naar rotjeknor met de beruchte feyenoord - Ajax op 17 april 2005... gasten hadden de intercom gejat van de machinist en toen Hava Nagila afspelen. Goede stemmingmakert
pi_45896311
een hele hoge mannenstem.. echt heel vrouwelijk maar je hoorde gewoon dat het toch een man was. Moeilijk uit te leggen maar erg gay..
die zei niet zoveel bijzonders eigenlijk "we naderen nu station Amersfoort. Station Amersfoort. Vergeet uw bagage nieeet!" maar ik was niet de enige die moest lachen om zijn stem
Pluk de sinaasappels, maak jus d'orange..
[..]Check mn stamboom, ik kijk de kat eruit.. en pluk de vrucht.
Serieus ik vind dit heerlijk, lekker uitleven in de tuin van al het leven
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:03:54 #70
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_45899144
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:58 schreef Rooosje het volgende:
een hele hoge mannenstem.. echt heel vrouwelijk maar je hoorde gewoon dat het toch een man was. Moeilijk uit te leggen maar erg gay..
die zei niet zoveel bijzonders eigenlijk "we naderen nu station Amersfoort. Station Amersfoort. Vergeet uw bagage nieeet!" maar ik was niet de enige die moest lachen om zijn stem
Typisch gevalletje van "Je moest er bij zijn"
Jawel, je keek.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:41:12 #71
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45907867
Afgelopen zomer, in de trein tijdens een wolkbreuk: "Het volgende station is Amsterdam Sloterdijk. Alleen uitstappen als u een zwemdiploma heeft."

Een jaar of 7-8 geleden, tijdens wateroverlast in Drenthe: "Het volgende station is Meppel aan Zee, u kunt hier overstappen voor de snelboot naar Leeuwarden".
pi_45910972
Ik heb nooit echt dat ze wat leuks zeggen, ze blijven af en toe in hun woorden hangen, maar dat ik alles.

Ondanks dat heb ik wel eens een buschauffer gehad die aan iedereen zijn excuses aanbood omdat hij iets te laat aankwam
  vrijdag 2 februari 2007 @ 11:58:04 #73
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45912250
Een paar weken geleden vertrokken we met 8 minuten vertraging uit Groningen richting Zwolle. Reden: ze moesten nog een machinist zoeken. . De (inval?-)machinist vervolgens over de intercom: "Excuses voor de vertraging, ik ga mijn best doen om die in te lopen." Bij elk station werd de tussenstand vermeld, en in Zwolle bood de machinist nogmaals z'n excuses aan, hij was een minuut te vroeg. .
  vrijdag 2 februari 2007 @ 11:59:34 #74
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45912292
Waar ik van baal zijn niet-Twentse conducteurs die Almelo en Hengelo als Almelooo en Hengelooo uitspreken.
pi_45942071
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:03 schreef jna het volgende:

[..]

Typisch gevalletje van "Je moest er bij zijn"
ja klopt
Pluk de sinaasappels, maak jus d'orange..
[..]Check mn stamboom, ik kijk de kat eruit.. en pluk de vrucht.
Serieus ik vind dit heerlijk, lekker uitleven in de tuin van al het leven
  maandag 5 februari 2007 @ 19:51:37 #76
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_46017657
ik rijd niet zoveel met de trein en in België zijn de omroepberichten moeilijk te verstaan

maar als ik in Nederland een goei bericht hoor zal ik het zeker posten
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_46017705
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:56:22 #78
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_46080816
had tijdje terug ook een conducteur, toen er weer eens iemand was voorgesprongen zodat de trein weer niet verder kon, en die hield zo'n beetje een tirade over dat iemand het weer eens leuk vond om voor de trein te liggen en we nu daarom allemaal wéér vertraging hadden.. volgens mij wilde hij ook graag naar huis
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_46319945
die omroepberichten vergeet ik altijd maar ik heb welns gehad met een nachttrein dat de conducteur of de machinist om het de reizigers wat "confortabeler" te maken, zijn telefoon tegen de intercom gooide waardoor we dus naar grote zn verzameling ringtones mochten luisteren
pi_46518356
Er zijn blijkbaar meer mensen die wel om dit soort dingen kunnen lachen..
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_46518435
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:59 schreef freako het volgende:
Waar ik van baal zijn niet-Twentse conducteurs die Almelo en Hengelo als Almelooo en Hengelooo uitspreken.
Hoe moet het dan? Almeleu en Hengeleu?
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:29:20 #82
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46519031
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:00 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Hoe moet het dan? Almeleu en Hengeleu?
Nee, gewoon Almelo en Hengelo. Dus niet de "o" wat langer dan gebruikelijk aanhouden om een Twents accent na te doen. . Dat geintje ken ik zo langzamerhand wel.

Het is net zo flauw als een conducteur van boven de rivieren die Maastricht omroept met een fake LImburgs accent.
pi_46519096
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:29 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, gewoon Almelo en Hengelo. Dus niet de "o" wat langer dan gebruikelijk aanhouden om een Twents accent na te doen. . Dat geintje ken ik zo langzamerhand wel.

Het is net zo flauw als een conducteur van boven de rivieren die Maastricht omroept met een fake LImburgs accent.
Ah, op die manier.

Ik ken het, kom zelf uit Groningen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:44:18 #84
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46519344
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:32 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ah, op die manier.

Ik ken het, kom zelf uit Groningen.
Ik heb een keer meegemaakt dat een Groningse conducteur in het Nederlands en daarna in het Gronings station Groningen (oftewel "Stad" in het Gronings) aankondigde. Daarna riep ie ook nog in beide talen om dat je niet moest vergeten je bagage mee te nemen. In het Gronings werd daar een prachtig woord voor gebruikt, wat ik helaas vergeten ben.

Dat was wel leuk. .
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:31:08 #85
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_46529708
In de trein van Eindhoven naar Den Bosch: "Het volgende station is station Oeteldonk, oftewel 's Hertogenbosch."
  donderdag 22 februari 2007 @ 09:09:35 #86
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_46550160
Conducteur 1: "Ede Wageningen, eindpunt van deze trein. Ede Wageningen. Ede Wageningen".
30 sec. later: Conducteur 2: "Ede Wageningen, eindpunt van deze trein. Denk u bij het verlaten van deze trein aan uw eigendommen. Ede Wageningen. Eindpunt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 22 februari 2007 @ 09:19:01 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_46550281
Maandagmorgen trein van 8.10 u van Gouda naar Voorburg

Stoptreinstel waar onderdelen onderuit vielen op het spoor.
Machinist: Onze excuses voor het ongemak, wegens een technische storing rijden we wat langzamer.
Conducteur: Man, technische storing je verliest je onderdelen!

Gistermiddag stoptrein Voorburg Gouda:
Mededeling voor de reizigers in het achterste treinstel:
"Dit treinstel heeft 3, ik herhaal 3 deuren, deze zijn allemaal in dienst, gebruik deze dan ook!!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 23 februari 2007 @ 15:36:31 #88
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_46596096
Tijdje terug de conducteur bij binnenrijden in Meppel:
"Stationnetje Meppel"
pi_46747741
aantal weken terug: "De eindbestemming is station Breda, vergeet uw lege koffers en tassen niet."
pi_46953827
In de sneltrein van Hoorn naar Amsterdam:

"Het volgende station is Purmerend Overwhere"

Waar de trein vrolijk voorbij rijd aangezien deze volgens de dienstregeling hier niet hoeft te stoppen.
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2007 @ 02:07:43 #91
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47144717
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:36 schreef RenzoBrad het volgende:
Tijdje terug de conducteur bij binnenrijden in Meppel:
"Stationnetje Meppel"
Ik snap de humor even niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47145087
Wat snap je niet dan?
pi_47148048
Afgelopen week ergens:

"Dames en heren, het volgende station is Zwolle. Zwolle is een prachtig station met overstapmogelijkheden voor half Nederland. U kunt hier prachtig overstappen voor de richtingen... (noemt overstapmogelijkheden op)."
Bananenyoghurt...
pi_47148173
Een klassieker hoorde ik van de week ook weer voorbij komen:
"Dames en heren, over enkele minuten Schiphol Amsterdam Airport. Overstappen voor de richting Londen, Madrid, New York en Singapore. Reizigers naar Den Haag, Rotterdam, Roosendaal, Antwerpen en Brussel kunnen van deze trein gebruik blijven maken."
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2007 @ 15:07:18 #95
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47155468
quote:
Op zondag 11 maart 2007 02:30 schreef Socios het volgende:
Wat snap je niet dan?
Wat is er grappig aan 'stationnetje'
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47156692
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 09:09 schreef Yozzz het volgende:
Conducteur 1: "Ede Wageningen, eindpunt van deze trein. Ede Wageningen. Ede Wageningen".
30 sec. later: Conducteur 2: "Ede Wageningen, eindpunt van deze trein. Denk u bij het verlaten van deze trein aan uw eigendommen. Ede Wageningen. Eindpunt.
beetje hetzelfde straatje als wat ik v/d week hoorde;

een vd conducteurs was bezig met zn bericht dat we eindpunt Rotterdam aan het naderen waren. het volume stond echter een beetje zacht waardoor het slecht hoorbaar was.
een andere conducteur hoorde ws ook niet dat die ene conducteur al bezig was met omroepen, dus die begint ook vrolijk met zn omroepbericht en praat er dus dwars doorheen.
pi_47181201
Gisteren. Zeeland-Delft, treinverkeer tussen Schiedam-Delft lag plat, zelfmoord, dus via Gouda en Den Haag centraal omgereden (2 uur vertraging)

Stoptrein in Den Haag moest nog wachten. ("We proberen het treinverkeer zo spoedig mogelijk te herstellen zodra we zijn uitgedwijld" Ik lag dubbel, echt
pi_47183918
hehe en terecht
het is ook asociaal om je voor de trein te gooien. zoveel mensen die er last van ondervinden
  maandag 12 maart 2007 @ 21:45:47 #99
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_47207806
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wat is er grappig aan 'stationnetje'
Het was de manier waarop...
pi_47276248
Met carnaval: "Dames en heren, dit is station Den Bosch, ook wel Oeteldonk. Voor de carnavalsvierders: veel plezier! Carnavalshaters kunnen daarentegen beter nog even blijven zitten en meerijden tot bijvoorbeeld Nijmegen, Arnhem.."
Mon 'en!
pi_47382743
Stond de trein al enige tijd stil tussen eindhoven en sittard ergens en werd omgeroepen.

"U heeft vast gemerkt dat de trein stilstaat, maar er loopt een schaap op de rails en die wilt niet zomaar weggaan, onze excuses voor dit ongemak"

haha
pi_47382943
En in sittard worden de trein ontkoppelt en gesplits naar maastricht en heerlen. riepen ze om bij aankomt:

"de deuren zullen nog enige tijd gesloten blijven omdat we moeten ontkoppelen. dit is voor uw eigen veiligheid zodat niemand uit de trein valt en we niet weeer vertraging oplopen. bedankt voor uw medewerking"
pi_47798418
ladies and gentleman in a few moments station Almelo this is the final destination of this train, this train will be terminated here, station Almelo
  zaterdag 21 april 2007 @ 13:43:21 #104
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_48569826
Tvp!

En omg, een schaap op de rails
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:10:52 #105
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_48571967
Afgelopen woensdag vlak voor station Duivendrecht : Dames en heren, het is een heerlijke 30 graden. 15 graden binnen en 15 graden buiten.

Jawel, je keek.
  maandag 23 april 2007 @ 21:24:24 #106
176140 YourBuddy
Deze bijdrage is 1 euro waard
pi_48648076
Sneltrein Amsterdam Centraal - Almere Centrum 15:35:

Dames en heren. Onze excuses dat we te laat zijn vertrokken. Dit komt doordat er mensen bezig waren met het spoor. Omdat we de trein niet wouden vies maken konden we niet over die mensen heenrijden.
YB
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:47:25 #107
147941 FrancesTheMute
Shockless shackles free you
pi_48970830
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:24 schreef YourBuddy het volgende:
Sneltrein Amsterdam Centraal - Almere Centrum 15:35:

Dames en heren. Onze excuses dat we te laat zijn vertrokken. Dit komt doordat er mensen bezig waren met het spoor. Omdat we de trein niet wouden vies maken konden we niet over die mensen heenrijden.
  maandag 7 mei 2007 @ 21:02:40 #108
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_49117038
Intercity om 9 uur 's ochtends van enschede naar hengelo is een DM`90 altijd en zal dan weer verdwijnen en de internationale trein (richting oldenzaal-berlijn) zal dan de intercitydienst overnemen
bij enschede drienerlo begint de trein vaart te minderen hoor je de conducteur ineens:
"beste collega, dit is een intercity. u mag doorrijden"

leuk als je er bij bent
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 7 mei 2007 @ 22:25:12 #109
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_49121293
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:02 schreef Erosjuhhh het volgende:
Intercity om 9 uur 's ochtends van enschede naar hengelo is een DM`90 altijd en zal dan weer verdwijnen en de internationale trein (richting oldenzaal-berlijn) zal dan de intercitydienst overnemen
bij enschede drienerlo begint de trein vaart te minderen hoor je de conducteur ineens:
"beste collega, dit is een intercity. u mag doorrijden"

leuk als je er bij bent
Whehe... Geniaal

Laatst op station eindhoven riep een man om dat de stoptrein naar venlo vertraging had...
Eindelijk een NS medewerker die het beestje bij de naam noemt ... Want het heet wel intercity, maar m.u.v de 3 kleine stations van Helmond stopt hij overal
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:08:53 #110
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_49288280
Gisteren richting Heerhugowaard "Het volgende station is Heerhugowaard, Ja dames en heren hier wonen mensen."

En een keer met een buitenlandsemachinist. "voelgent statoen iesj Hoerhugooooward"

En vorige week richting Amsterdam. De trein moest even stil staan om de een of andere reden.
"Dames en heren we moeten even stil staan want *blablabla* als u nu met zn allen even naar links kijkt *iedereen kijkt naar links* dan ziet u rechts niets. Bedankt voor de medewerking."
pi_49288567
Topic
pi_49289240
Een klassieker;

"Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw bagage,"
*stilte*
"eeuuhhh denk er niet alleen aan maar neem het ook mee."
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 12 mei 2007 @ 01:05:30 #113
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_49289968
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een klassieker;
"Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw bagage,"
*stilte*
"eeuuhhh denk er niet alleen aan maar neem het ook mee."
Deze heb ik laatst ook voor t eerst gehoord. Reis eigenlijk haast nooit met de trein dus zelf ook geen verhalen, maar het is erg leuk om bovenstaande allemaal te lezen. Zo lees je toch nog eens wat positieve dingen over de NS.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_49293603
De intercity naar Zeeland (in zware hoosbuien)

Dit is de zonexpress blablabla, op deze schitterende dag blablabla, nog een goede reis in de zonexpress.

En verdomd; in Zeeland scheen de zon
pi_49293648
tvp natuurlijk
I pwn u!
  maandag 21 mei 2007 @ 04:23:16 #116
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_49594353
Station Dieren uitstappen
en de mensen ook graag

ik lag dubbel
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 21 mei 2007 @ 23:48:21 #117
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_49629361
quote:
Op maandag 21 mei 2007 04:23 schreef Muck het volgende:
Station Dieren uitstappen
en de mensen ook graag

ik lag dubbel
Whehe
Geniaal...

Gezellig trouwens dat je komt buurten in mijn topic
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:36:41 #118
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_49640577
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:48 schreef MPG het volgende:

[..]

Whehe
Geniaal...

Gezellig trouwens dat je komt buurten in mijn topic
ben hier al vaker geweest hoor lieverd
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:33:11 #119
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_50244966
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:58 schreef freako het volgende:
Een paar weken geleden vertrokken we met 8 minuten vertraging uit Groningen richting Zwolle. Reden: ze moesten nog een machinist zoeken. . De (inval?-)machinist vervolgens over de intercom: "Excuses voor de vertraging, ik ga mijn best doen om die in te lopen." Bij elk station werd de tussenstand vermeld, en in Zwolle bood de machinist nogmaals z'n excuses aan, hij was een minuut te vroeg. .
Die kan ik me nog herrineren ja, is al weer lang geleden
Wie, ik?
pi_50265626
De NS .

Ik stap in Rotterdam de trein in om naar Elst te gaan (tussen Arnhem en Nijmegen). We komen met zo'n 5 minuten vertraging in Arnhem aan. 100 meter voor het station komen we tot stilstand.

* Dames en heren, zoals u ziet staan we stil, we wachten op een perron die vrij komt. *

Ondertussen staan we daarvoor 15 (!) minuten stil maar opeens, beweging! Na zo'n 30 meter gereden te hebben opeens een noodstop en iedereen heeft in de gaten, er zit iets goed fout.

* Dames en heren, we zijn zojuist over een sein heen gereden. *

En weer zo'n 5 minuten stil. Opeens begint de trein te rijden maar de andere kant op. Na zo'n 50 meter staat de trein weer stil.

* Dames en heren, zoals u ziet staan we weer stil, de machinist moet namelijk van de ene kant naar de andere kant van de trein lopen, sorry voor het ongemak.*

Trein begint na zo'n 5 minuten weer te rijden, en we gaan weer 50 meter vooruit. Maar dan weer, stilstand. De reizigers (waaronder een boel Stones fans die op weg waren naar de Goffert) beginnen sarcastisch te worden.

* Dames en heren, zoals u snapt moeten we opnieuw wachten op een perron dat vrij komt. *

Weer een paar minuten later.
* Dames en heren, zoals u ziet beginnen we te rijden. We rijden nu naar een perron dat berekend is op een treinstel van 10 wagons, terwijl u in een trein zit van 12. Houdt daar aub rekening mee met het uitstappen . *

Maar goed, we rijden in ieder geval Arnhem binnen! Terwijl de trein tot stilstand komt weer een nieuw bericht.

* Dames en heren, u bevindt zich nu in de sneltrein naar Den Haag centraal, reizigers in de richting Nijmegen let aub goed op de omroepberichten. *

Stap de trein uit, en ja hoor dat valt mee, een omroepbericht!

* Dames en heren, voor de reizigers in de richting Nijmegen staat een vervangende trein klaar op perron 4b. *

Ik dus die trein in met vele lotgenoten, een nieuw bericht.

* Welkom in de intercity naar Nijmegen. *

Noooooooooooooooh . Die stopt dus niet in Elst terwijl de originele trein daar wel stopt. Ik de trein weer uit. Dan maar naar een bord kijken wat er komt in de richting Elst. Intussen zie ik daar druk discussierende mensen die in precies hetzelfde schuitje zitten.

* De stoptrein de de richting Nijmegen heeft een vertraging van 1 kwartier. *

Na een kwartier wachten stap ik dus die trein in. Ja hoor, het kan nog erger ik zie aan de overkant de stoptrein in de richting Tiel aankomen (stopt ook in Elst). Ik ga bij de deur staan om te kijken welke conducteur het eerste afblaast. Het was gelukkig mijn trein.

Eindstand: 58 minuten vertraging en een lang verhaal .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50265738
Laatst met een vriendin in de trein. Wij hadden een paraplu bij ons, en die gast zag dat. Dus hij zo; Vergeet niet uw eigendommen mee te nemen, en ook uw paraplu
  zondag 10 juni 2007 @ 14:19:12 #122
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_50296829
Van de week in de trein van Leiden naar Utrecht, we stonden een hele tijd stil op Leiden Lammenschans. Na een tijdje: 'Dames en heren, we staan stil omdat de brug open staat. We zullen nog even moeten... oh, hij gaat net weer dicht. Dat scheelt weer.'
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:53:09 #123
176140 YourBuddy
Deze bijdrage is 1 euro waard
pi_50969181
Sneltrein van Amsterdam Centraal naar Amersfoort. Vertrekt normaal om 15:40:

15:45
Dames en heren, sorry dat wij nog niet vertrokken zijn maar de machinst die deze trein hoort te besturen zit in een vertraagde trein die zometeen aankomt op Amsterdam Centraal. We weten nog niet of we op hem gaan wachten of dat we een andere machinist gaan zoeken.

Na 10 minuten wachten kwam er toch nog eindelijk beweging in de trein.
YB
pi_50974586
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
*lang verhaal*
Eindstand: 58 minuten vertraging en een lang verhaal .
Gevalletje formulier Geld Terug Bij Vertraging invullen .
pi_51029088
"de machinst is vergeten te stoppen te DH laan van N.O.I.; we rijden even achteruit. Excuses voor het ongemak"

en een andere keer net voor DH HS:
"Door een fout zijn we op een zijspoortje gezet. We rijden even terug"
  zondag 1 juli 2007 @ 20:21:06 #126
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_51036790
'' dames en heren even een mededeling, zou de meneer in wagon 3 ze broek willen ophijsen en ze kont van het raam willen houden? bedankt voor uw medewerking''
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
pi_51038654
nog een grappig moment (meer als je er bij was maar goed ):
je hoort vaak zo'n belletje bij de machinist om de zoveel tijd. "Ting!"

conducteur: "het volgende station is ehm... -stile-..... <TING!!> Station Leiden!"
Iedereen moest lachen
pi_51771376
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:08 schreef Queen_Minny het volgende:
Gisteren richting Heerhugowaard "Het volgende station is Heerhugowaard, Ja dames en heren hier wonen mensen."

En een keer met een buitenlandsemachinist. "voelgent statoen iesj Hoerhugooooward"

En vorige week richting Amsterdam. De trein moest even stil staan om de een of andere reden.
"Dames en heren we moeten even stil staan want *blablabla* als u nu met zn allen even naar links kijkt *iedereen kijkt naar links* dan ziet u rechts niets. Bedankt voor de medewerking."


Ik vind het in de trein altijd leuk om de verschillende accenten van de machinisten te horen.
Hoewel ik vaak met de trein reis heb ik nooit echt hele grappige dingen meegemaakt, buiten een kindje dat begon te zingen waarna je de machinist hoorde praten dat ze moest stoppen omdat ze anders niet meer met pappa mee mocht!
  maandag 6 augustus 2007 @ 23:40:57 #129
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_52155269
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:16 schreef Impry het volgende:
Deze mag wel weer in m'n MyAT!
pi_52155526
Intercity Utrecht - Den Haag

'Dit is een mededeling voor meneer van den Berg, u bent uw vrouw vergeten op Utrecht C.S. Zij zal aankomen om 11.55 op spoor 8b in Den Haag CS en verzoekt u vriendelijk daar op haar te wachten en haar kaartje aan de conducteur te overhandigen'
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52178346
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:52 schreef Addict89 het volgende:
Intercity Utrecht - Den Haag

'Dit is een mededeling voor meneer van den Berg, u bent uw vrouw vergeten op Utrecht C.S. Zij zal aankomen om 11.55 op spoor 8b in Den Haag CS en verzoekt u vriendelijk daar op haar te wachten en haar kaartje aan de conducteur te overhandigen'
Ooooh!!!! Classic!

En hulde voor die vent.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:50:35 #132
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_52179081
Hahaha, die is mooi dan sta je ook ff goed voor paal zeg
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:54:51 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52181092
Die is echt goed zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52196821
Ik heb twee dingen meegemaakt die me wel zijn bijgebleven.

Het éne was op het station in Deventer, enkele jaren geleden. De stoptrein zou vertrekken van Spoor 4A. Er staan ongeveeer 120 mensen te wachten totdat de trein naar het perron zou worden gereden (Deventer was toen nog het beginpunt). Maar goed, er werd dus omgeroepen “de trein vertrekt vanaf Spoor 4B”. Ik vond het al raar, omdat dit spoor zich juist achter de wissel bevond en de trein dan eerst naar het perron zou moeten rijden, en dan weer langs het perron een heel stuk terug.
Affijn, die hele meute mensen liep in pas naar Spoor 4B, wordt er omgeroepen “de stoptrein vertrekt van Spoor 4A”. Iedereen synchroon weer teruglopen totdat halverwege weer werd omgeroepen “excuses, de trein vertrekt toch van Spoor 4B”, en toen stond iedereen even te aarzelen en elkaar aan te kijken van “jaja” totdat we terugliepen.
Goed, zetten ze de trein uiteindelijk klaar…….op Spoor 4A. Maar daarover geen omroepbericht meer gehoord, maar iedereen had wel door dat er iets niet klopte.

· Ik weet de nummers niet meer precies, dus heb ik maar even een paar verzonnen.

Het tweede was begin dit jaar in de Intercity van Rotterdam naar Utrecht Centraal. Voor Utrecht Centraal moet de trein meestal even wachten totdat het spoor vrij is. Dit keer waren we echter een beetje te vroeg, waardoor we wat langer moesten wachten.
Riep de machinist om: “Dames en heren, we staan momenteel even stil omdat we niet rijden”……..stilte……..iedereen kijkt elkaar aan met zo’n blik van “no shit”………..komt de machinist weer bulderend van het lachen “Jaaa, ik vond hem zelf ook heel erg grappig” en vertelt dus zijn standaard verhaal van rood sein en perron bezet.
pi_52208200
Jaren geleden eens gehoord op maandagmorgen:

"Goedemorgen Dames en Heren, we naderen Dan Haag HS..Reizigers voor....bla bla bla....en dan ga ik nu naar huis met twee paracetamol want ik sterf van de pijn in mijn kop....werkze vandaag !."
Take on the situation, but not the torment ...
pi_52211739
De mooiste vond ik nog de omroepen van Zwolle en Amsterdam Zuid WTC op z´n Surinaams
pi_52464286
Leuk topic! Al wordt ik zelf niet altijd vrolijk van te vrolijke conducteurs 's morgens vroeg
pi_52502138
blijft een leuk topic. Bij mij houden ze zich redelijk koest de laatste tijd
straks weer in de trein hopelijk dan wat meer humor
pi_52996572
Tvp
pi_53028350
jammer dat de conducteurs trouwens allemaal een cursus omroepen moeten gaan volgen.. In de toekomst zal het dus wel wat minder worden met de gave omroepberichten
pi_53028529
Ja, net als die standaard vooraf ingesproken omroepberichten op het station... Erg jammer...
pi_53028946
Vorige week aankomst op station Roosendaal met de IC vanuit de richting Breda, na het standaardverhaaltje over eindstation enzo: ".....en een bericht voor de machinist, rij maar rustig het station binnen, dit zijn je laatste meters" En bij uitstappen (ik zat in de eerste wagon) een hele groep mensen met allemaal bloemen en een groot applaus.

Niet echt grappig, maar wel mooi om een keer mee te maken.
pi_53287484
kick en tevens tvp
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 24 september 2007 @ 23:10:50 #144
185792 pasjesjen
fulltime-Bitch
pi_53447301
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:52 schreef Addict89 het volgende:
Intercity Utrecht - Den Haag

'Dit is een mededeling voor meneer van den Berg, u bent uw vrouw vergeten op Utrecht C.S. Zij zal aankomen om 11.55 op spoor 8b in Den Haag CS en verzoekt u vriendelijk daar op haar te wachten en haar kaartje aan de conducteur te overhandigen'
Ik ben niet lullig sommige mensen kunnen gewoon niet tegen de waarheid!
pi_53450341
Stoptrein Utrecht - Rhenen
"Dames en heren, deze trein komt te vervallen, vanwege de afwezigheid van een machinist"

En die omroepberichten op perrons stroken niet met de werkelijkheid:
"Dames en heren, de IC naar Utrecht vertrekt over enkele minuten"
Vervolgens kun je dan net twee rode achterlichten naar Utrecht zien verdwijnen.

Komt vrij dom over.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 26 september 2007 @ 22:00:32 #146
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_53499745
Stoptrein Leeuwarden - Groningen

Er was een elektrische storing (iets met de deuren geloof ik) en de machinist had gezegd dat het wel even zou duren voordat deze verholpen zou zijn.

Na ongeveer 2 minuten: ''Ik ben goed ! We gaan verder.''
want de klop doet het niet.
  donderdag 27 september 2007 @ 00:50:36 #147
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_53504768
een keer in de metro in rotterdam, normaal is het altijd een opgenomen stem, dit keer
plat rotterdams:
STAASJON WILLEMIENAPLeN Passop dit perron loop schuin
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_53504857
Een paar jaar geleden op een zomerse dag in de trein van Haarlem naar Zandvoort, had de conducteur duidelijk de zomer in de bol .

'Goedemiddag dames en heren, we naderen station Zandvoort aan Zee. Wilt u allen bij het uitstappen uw emmertje en schepje niet vergeten? Deze trein zal zometeen weer terugrijden naar Haarlem, want de machinist is zijn zwembroek vergeten. Dames en heren, station Zandvoort.'
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_53547780
Niet hilarisch, maar wel een glimlach waard.

"Dames en heren, het volgende station is Groningen. Groningen is tevens de eindbestemming van deze trein en u wordt dan allen ook verzocht vriendelijk de trein te verlaten."
Bananenyoghurt...
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:13:38 #150
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_53549851
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:43 schreef groningerstudent het volgende:
Niet hilarisch, maar wel een glimlach waard.

"Dames en heren, het volgende station is Groningen. Groningen is tevens de eindbestemming van deze trein en u wordt dan allen ook verzocht vriendelijk de trein te verlaten."
Ik snap hem niet

dat is toch gewoon de standaard zin als ze bij het eindpunt aankomen?
Jawel, je keek.
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:16:57 #151
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53549909
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:13 schreef jna het volgende:

[..]

Ik snap hem niet

dat is toch gewoon de standaard zin als ze bij het eindpunt aankomen?
quote:
"Dames en heren, het volgende station is Groningen. Groningen is tevens de eindbestemming van deze trein en u wordt dan allen ook verzocht vriendelijk de trein te verlaten."
Wordt meestal omgedraaid
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53549938
En ´dan´ en ´allen´ mag ook wel omgedraaid.
pi_53550590
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:16 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]


[..]

Wordt meestal omgedraaid
Dat dus...
Bananenyoghurt...
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:55:16 #154
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53550739
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:48 schreef groningerstudent het volgende:

[..]

Dat dus...
Al lijkt me dat als je niet heel scherp oplet je dat haast niet hoort..
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:21:17 #155
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_53553137
Oh ok, had er overheen gelezen
Jawel, je keek.
pi_53558124
Vanmiddag op Amsterdam CS (16:30) in de sneltrein naar Amersfoort Schothorst een eindeloze herhaling van de zwoele ingeblikte damesstem "We naderen nu Amsterdam Centraal - Eindpunt van deze trein" . "We naderen nu Zaandam" "We naderen nu Schoorl" "Dit is Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein" "we naderen nu Amersfoort" Enzovoorts enzovoorts. Met alle tussenliggende stations. De blikken dame was kennelijk op hol geslagen. Wel een leerzaam lesje topografie.
Zucht.
  zondag 30 september 2007 @ 00:41:51 #157
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_53580452
in België zijn de omroepberichten in de trein meestal onduidelijk
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 30 september 2007 @ 01:17:21 #158
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_53580949
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:17 schreef buzzer het volgende:
schop
AUW!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_53584164
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:33 schreef FiveseveN het volgende: "We naderen nu Schoorl"
Dat is zelfs uniek als je dat hoort. Er is helemaal geen station Schoorl namelijk.
pi_53584192
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:41 schreef sararaats het volgende:
in België zijn de omroepberichten in de trein meestal onduidelijk
Ik zou het anders wel heel fijn vinden als we, net als in de belgische intercities, hier in nederland ook gewoon digitale schermen in de trein hadden met welke stations er komen.
pi_53584457
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:00 schreef Laevid het volgende:

[..]

Ik zou het anders wel heel fijn vinden als we, net als in de belgische intercities, hier in nederland ook gewoon digitale schermen in de trein hadden met welke stations er komen.
Hebben sommige treinen al.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53584918
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:18 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Hebben sommige treinen al.
Da's waar ook, had dat in de nieuwe Arriva treinen in Noord-Nederland...maar aangezien ik aan de andere kant van het land woon . Of zijn er nog meer (ns-materieel) die het hebben?

(Al was het bij die arriva-treinen volgens mij wel op de manier: dit is het eindstation, dit is het volgende station, terwijl men in belgie om de zoveel tijd ook alle stations die de trein nog aan doet laat zien).
pi_53585039
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:41 schreef Laevid het volgende:

[..]

Da's waar ook, had dat in de nieuwe Arriva treinen in Noord-Nederland...maar aangezien ik aan de andere kant van het land woon . Of zijn er nog meer (ns-materieel) die het hebben?

(Al was het bij die arriva-treinen volgens mij wel op de manier: dit is het eindstation, dit is het volgende station, terwijl men in belgie om de zoveel tijd ook alle stations die de trein nog aan doet laat zien).
Ik heb het over NS treinen in de randstad. . En inderdaad, dit is het eindstation, dit is het volgende station en soms zo'n lijst met alle stations waar de trein nog moet stoppen met de vertrektijden erbij
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53585216
Laatst hoorde ik in een trein ook alle overstapmogelijkheden opgenoemd bij ieder station waar gestopt werd. Heel netjes met vertrektijden en sporen, net als in Duitsland. Was wel mooi.
  zondag 30 september 2007 @ 13:24:01 #165
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53587259
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:41 schreef sararaats het volgende:
in België zijn de omroepberichten in de trein meestal onduidelijk
Ik hoor nooit omroepberichten in Belgie. Je moet het zelf maar uitvissen volgens mij.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53587830
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:47 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Ik heb het over NS treinen in de randstad. . En inderdaad, dit is het eindstation, dit is het volgende station en soms zo'n lijst met alle stations waar de trein nog moet stoppen met de vertrektijden erbij
Als ze dat dan ook eens in de rest van NL doen is het top . Maar de NS kennende denken ze eerst een hele tijd alleen aan de randstad en komt daarna ooit eens de rest van het land.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 september 2007 @ 14:55:25 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53590086
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:58 schreef Socios het volgende:
Laatst hoorde ik in een trein ook alle overstapmogelijkheden opgenoemd bij ieder station waar gestopt werd. Heel netjes met vertrektijden en sporen, net als in Duitsland. Was wel mooi.
Welke trein was dat?

Syntus geeft in hun lintjes de overstappen weer bij het aankondigen van het volgende station. Iets wat mijns inziens goed is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53590753
Intercity Rotterdam - Leeuwarden. Zoals je weet is dat niet gebruikelijk. Ik heb nog niet in een Lintje gezeten, wil dat wel eens horen, goede zaak inderdaad.
pi_53627254
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:58 schreef Laevid het volgende:

[..]

Dat is zelfs uniek als je dat hoort. Er is helemaal geen station Schoorl namelijk.
Weet ik ook veel, ik heb i.i.g. een heleboel Nood-Hollandse plaatsnamen gehoord. Deze "sneltrein", eigenlijk een veredeld boemeltje, rijdt van Amersfoort tot ergens in Noordholland (en weer terug natuurlijk).
pi_53627436
Net als die zogenaamde Intercity´s tussen Alkmaar en Den Helder... Overal stoppen... Vroeger had je tenminste nog de ´Marinetrein´ die nergens tussen die twee steden stopte. Maar goed, wel weer meer kans op leuke omroepberichten. Vandaag nog de ene conducteur tegen de andere horen zeggen nadat één van beide bij binnenkomst in Zwolle de benodigde zaken omgeroepen had: "Moet je ´m wel uitzetten!" (heel hard, na wat gebrabbel)
pi_53628465
Leuk topic dit!



Ik heb de volgende dingen weleens gehoord:

1. 'Dames en heren... Hmm, station gemist!' (Moest stoppen op Tilburg-west, reed dus door)
2. 'Dames en heren, jongens en meisjes en alles wat er tussenin zit, we staan stil.... en ik weet niet waarom!' .. 1 minuut later .. 'Dames en heren, jongens en meisjes en alles wat er tussenin zit, we rijden weer!'
3. We hadden enorm vertraging door een iemand die blijkbaar nog mee moest met de trein en waar dus op gewacht werd. Volgende bericht kwam toen we eindelijk gingen reizen: 'Dames en heren, de persoon met het opvallende oranje jack is net naar binnengestapt en door deze meneer kunnen we nu met flinke vertraging doorreizen. Ik neem aan dat ik namens hem de excuses kan aanbieden'. Ik heb de man verder niet in de trein gezien, maar die zal niet blij zijn geweest.
pi_53930428
Vast al een keer voorbijgekomen:

Op weg naar de AutoRAI, in een stampvolle trein: Wegens de grote drukte stoppen we niet op station Amsterdam RAI.

Minuutje later:

Jaaa, daar had ik juliie he! Over enkele ogenblikken komen we aan op station Amsterdam RAI.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_53932307
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:24 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Ik hoor nooit omroepberichten in Belgie. Je moet het zelf maar uitvissen volgens mij.
Nou idd, vooral in Antwerpen is het erg, ik hoor dan alleen veel galm en wat gemompel over spoor 1.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 10:57:22 #174
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_54006458
Laatst in de intercity Venlo-Den Haag:

"Dames en heren, deze trein gaat niet naar Eindhoven."

Even later:
"Dames en heren, daarnet beweerde een of andere lolbroek dat deze trein NIET naar eindhoven gaat. Als wij deze persoon weten te vinden kan hij een fikse boete en een warm onthaal door de spoorwegpolitie te eindhoven verwachten. Als u weet wie dit is geweest verzoeken wij u dit te melden bij de conducteur. Deze trein stopt WEL in eindhoven. Dank voor uw medewerking."

KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 7 november 2007 @ 20:27:20 #175
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_54438394
Vanmiddag in de intercity naar Nijmegen:

"Dames en heren, wij naderen station Nijmegen, het eindstation van deze trein. Wij verzoeken u vriendelijk de trein te verlaten en neem daarbij uw eigendommen mee. Mocht u toch wat willen laten liggen, doe dat dan bij voorkeur met spullen die waardevol zijn."
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 21 november 2007 @ 01:18:57 #176
133952 sarkasper
en zijn arrogasme
pi_54752517
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:27 schreef MPG het volgende:
Vanmiddag in de intercity naar Nijmegen:

"Dames en heren, wij naderen station Nijmegen, het eindstation van deze trein. Wij verzoeken u vriendelijk de trein te verlaten en neem daarbij uw eigendommen mee. Mocht u toch wat willen laten liggen, doe dat dan bij voorkeur met spullen die waardevol zijn."
ook gehoord!
en vorige week had ik de laatste trein van Amsterdam naar Nijmegen gemist door vertraging van mijn vlucht, in de trein naar Utrecht:
" station Utrecht, eindbestemming van deze trein, Voor de reiziger naar Nijmegen, de door de NS betaalde taxi staat gereed op het taxiplatform"

toch wel netjes geregeld
[Second-Opinion] maar kijk ook op metalmeeting.nl
pi_54753631
De NS had een taxi voor jou geregeld en betaald van Utrecht naar Nijmegen omdat je wat later was met je vliegtuig?!?! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dat is dan zeker netjes, ja...
  woensdag 21 november 2007 @ 11:11:21 #178
133952 sarkasper
en zijn arrogasme
pi_54756039
Dat doen ze wel voor meer mensen die ergens vastlopen schijnt. De taxischauffeur reed voor de NS vanaf Utrecht het hele land door, UTC heeft een contract met 30% korting afgesloten. Kosten van zo'n ritje naar Nijmegen, 180,-. Komende tijd mogen ze van mij wel wat vertraging hebben hoor
[Second-Opinion] maar kijk ook op metalmeeting.nl
pi_54756175
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:21 schreef jakkop het volgende:
Vast al een keer voorbijgekomen:

Op weg naar de AutoRAI, in een stampvolle trein: Wegens de grote drukte stoppen we niet op station Amsterdam RAI.

Minuutje later:

Jaaa, daar had ik juliie he! Over enkele ogenblikken komen we aan op station Amsterdam RAI.
pi_54756320
Ik had eens op station sloterdijk , Omroepbericht dat de trein later kwam de omroepster lag echter helemaal dubbel en dat kon iedereen op het perron horen sommige mensen vonden dat alleen niet zo tof
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_54760463
Ik had laatst een conducteur die was net zo gefrustreerd als de reizigers (na 20min vertraging).

"Dames en Heren, we naderen station Utrecht centraal, sorry voor de lage snelheid maar ProRail vond het belangrijker om een goederentrein voor te laten gaan".
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:33:58 #182
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_54799503
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:05 schreef Loqi het volgende:
naast de welbekende 'Denkt u aan uw bagage en neemt u deze dan ook even mee' vanmorgen, straks ook wel iets leuks op mijn terugweg (geen omroepbericht maar wel grappig )

Trein richting Roosendaal stopt op Nijmegen centraal en de machinist stapt uit, druk met de conducteur over de portofoon pratende over koffie
De gewoonlijke menigte stroomt naar de deuren toe, welke niet open gaan.

mensen in de trein: ' m'n aansluiting! '
mensen buiten: ' '
machinist: *sprint van de kiosk terug naar de cabine* 'sorry sorry, ik zal em even van de beveiliging afhalen '
Dat hebben ze heeeel vaak tussen arnhem-nijmgen! met die intercity.
Ook sta ik altijd net met mn fiets in elst bij de deur waarvan de andere kant in nijmegen defect blijkt te zijn mag ik de coupe door met mn fiets, en dat oko nog es voor ie weer wegrijd -_-


[ Bericht 4% gewijzigd door WebHawkjuh op 23-11-2007 14:41:33 ]
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_54799627
Het omroepen van Arrrrrrnemuiden is op een gegeven moment niet leuk meer
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:53:41 #184
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_54799891
Dames en heren, dit is het eindpunt van deze trein. Vergeet u bij het uitstappen uw eigendomen en uw schoonmoeder niet.


[ Bericht 13% gewijzigd door WebHawkjuh op 23-11-2007 14:41:08 ]
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:40:11 #185
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_54801982
Hier in Elst wil de auto-omroeper (Tuffie ) nog wel eens overslaan:
De trein naar Arnhem Zuid en Arnhem Centraal van 11.20 vertrekt over onge-uten.
Of andersom:
De trein naar Arnhem Zuid en Arnhem Centraal van 11.20 vertrekt over ongeveer 5 minuten. uten. uten. uten. uten.
Eerste komt geregeld voor, 2e zelden.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_54854553
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:40 schreef WebHawkjuh het volgende:
Hier in Elst wil de auto-omroeper (Tuffie ) nog wel eens overslaan:
De trein naar Arnhem Zuid en Arnhem Centraal van 11.20 vertrekt over onge-uten.
Of andersom:
De trein naar Arnhem Zuid en Arnhem Centraal van 11.20 vertrekt over ongeveer 5 minuten. uten. uten. uten. uten.
Eerste komt geregeld voor, 2e zelden.
Eh, is het station niet te rustig gewoon ?
pi_54923711
laatst een haagse sjohn:
damus en heruhh station gouda goverwelluh !
My wife made me join a bridge club. I jump off next Tuesday
pi_55519185
Paar maande geleden toen we met de trein naar Cardiff moesten kwamen we langs Birmingham, roept de conducteur om toen we Birminghm naderden "welcome to the dark side"
pi_55519279
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:40 schreef Piles het volgende:
Het omroepen van Arrrrrrnemuiden is op een gegeven moment niet leuk meer
zeg dan gewoon erremu
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_55632119
Klassieker op weg naar Roermond vanuit Nijmegen bij station Boxmeer..

Conducteur: station Boxminder lag ook helemaal dubbel, maar ze zullen het daar wel vaker horen..
pi_55635611
"Dames en heren laat u geen kinderen in de ballenbak achter?"
pi_55650576
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik had laatst een conducteur die was net zo gefrustreerd als de reizigers (na 20min vertraging).

"Dames en Heren, we naderen station Utrecht centraal, sorry voor de lage snelheid maar ProRail vond het belangrijker om een goederentrein voor te laten gaan".
Ja, die frustratie heb ik al vaker gehoord
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_56362916
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:11 schreef jakkop het volgende:

[..]

zeg dan gewoon erremu
Ik zit elke dag in de trein daar langs, en dat heeft ie een keer omgeroepen. Ik lag dubbel gewoon, bij alle andere stations super serieus, en dan bij Arnemuiden op z'n plat Zeeuws .

Standaard praatje bij Vlissingen: "Station Vlissingen is het eindpunt van deze trein, u wordt dan ook vriendelijk verzocht de trein te verlaten, denkt u bij het verlaten van de trein aan uw persoonlijke eigendommen".

Leuke varianten daar op:

"Station Vlissingen is het eindpunt van deze trein, u wordt dan ook vriendelijk verzocht de trein te verlaten, denkt u bij het verlaten van de trein aan uw persoonlijke eigendommen en neemt u deze ook mee".

"Station Vlissingen is het eindpunt van Nederland, hierna volgt alleen nog wat nattigheid".

"Station Vlissingen is het eindpunt van deze trein, u wordt dan ook vriendelijk verzocht de trein te verlaten, denkt u bij het verlaten van de trein aan uw persoonlijke eigendommen, ik wens u nog een prettige dag toe maar ik meen er geen fuck van".

Ook een keer iemand die ging aftellen: "Nog 500 meterrrrrrrrrrr en dan komen we aan bij station Vlissingen, nog 450 meterrrrrrrrrrr en dan zijn we bij het eindpunt van deze trein. Nog 400 meterrrrrrrrrr en dan verzoek ik jullie om de trein te verlagen. Nog 350 meterrrrrrrrrrrrrr voordat u aan uw persoonlijk eigendommen moet denken" en zo verzon ie nog vanalles
pi_56362939
En natuurlijk:

"Omdat het spoor in Vlissingen nog steeds ophoudt, is dit het eindpunt van deze trein"
pi_56495942
"De groeten van Donald Duck!" met daaropvolgend geschaterlach.

Of deze:
"Vergeet bij het uitstappen uw hond niet."
Er zaten opvallend veel honden in de trein.

Oh, en deze helemaal vergeten:
"Dames en heren, over enkele ogenblikken station Utrecht Overvecht."
Trein stopt, een andere stem roept om:
"Dit is een sneltrein, we stoppen niet op Overvecht!"
"Dames en heren, we rijden weer verder."
pi_56496670
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:08 schreef Piles het volgende:
En natuurlijk:

"Omdat het spoor in Vlissingen nog steeds ophoudt, is dit het eindpunt van deze trein"
Inderdaad.
Life is Music
pi_56585481
Afgelopen zondag:

Goedemiddag,

Zoals U merkt hebben wij vertraging, een paar die zich verveelden hebben de toilet met papier in de fik gestoken mocht U wat ruiken is het niet Uw buur.
Het volgende station is Amsterdam Centraal, denkt U bij het verlaten van de trein aan uw baggage en eigendommen, mocht U toch wat achterlaten , laat het dan wat waardevols zijn dan heb ik er ook nog wat aan..
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
  Moderator donderdag 7 februari 2008 @ 17:27:03 #198
42184 crew  DaMart
pi_56585912
Vanmiddag in de trein van Woerden naar Leiden, had de conducteur een beetje vreemde uitspraak van Alphen a/d Rijn:

"Station Afval aan de Rijn, station Afval aan de Rijn" .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_56587276
Een tijdje geleden gehoord, paar dagen na opening van het nieuwe treinstation:

"Het is even wennen, maar het volgende station is Purmerend Weidevenne."
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:43:36 #200
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_56587379
" Den Dolder, station Den Dolder" is geloof ik het grappigste dat ik een conducteur heb horen omroepen.
Ik weet niet. Reis al zó lang met de trein, maar nog nooit echt iets écht grappigs gehoord volgens mij. Hoogstens een conducteur die het net even iets origineler probeert te brengen.
Maar zal er eens op gaan letten en eventuele tekstuele escapades proberen te onthouden.
Every Not Is Truething
pi_56640092
met carnaval trein maastricht-noorden:
"dames en heren t volgende station is station Oeteldonk, voor de mensen die carnaval willen ontvluchten: "hierna zullen we nog stoppen te Utrecht Centraal etc."
pi_56724398
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:43 schreef Ceriel het volgende:
" Den Dolder, station Den Dolder" is geloof ik het grappigste dat ik een conducteur heb horen omroepen.
Ik weet niet. Reis al zó lang met de trein, maar nog nooit echt iets écht grappigs gehoord volgens mij. Hoogstens een conducteur die het net even iets origineler probeert te brengen.
Maar zal er eens op gaan letten en eventuele tekstuele escapades proberen te onthouden.
Dat is een halte voor Bilthoven... zo heet die plaats gewoon..
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
pi_56724763
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 12:17 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Dat is een halte voor Bilthoven... zo heet die plaats gewoon..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:06:21 #204
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_56849486
"Denkt u bij het verlaten van de trein aan jas en hoed,
anders zien wij u weldra bij de balie voor verloren goed"
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:09:41 #205
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_56849582
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:06 schreef MPG het volgende:
"Denkt u bij het verlaten van de trein aan jas en hoed,
anders zien wij u weldra bij de balie voor verloren goed"
die heb ik ook eens gehoord!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57044001
Gehoord in de Intercity al een tijd terug. "Het volgende station is Harderwijk, maar zoals u ziet stoppen wij hier niet."
  zondag 2 maart 2008 @ 17:29:52 #207
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_57108257
Vanuit de internationale trein, laatste halte in nederland is Hengelo.. Omroep: De volgende halte is Hengelo, voor de mensen die niet vanuit duitsland uren willen lopen naar nederland zullen hier uit moeten stappen
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_57132586
Haha ehm ik woon in Den Helder, en aangezien dat aan zee ligt gaat de trein nooit verder.

De conducteur: We naderen het eeeeeeeeeeeeindeeeeeeeeeee.
pi_57132592
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:05 schreef Breathtaking het volgende:
Haha ehm ik woon in Den Helder, en aangezien dat aan zee ligt gaat de trein nooit verder.

De conducteur: We naderen het eeeeeeeeeeeeindeeeeeeeeeee.
pi_57132620
Omg. ik wilde wijzigen niet quoten, sorry
pi_57352160
"Er werd net lacherig over gedaan, maar de conducteur is bloedserieus. De volgende keer krijgt iedereen die voor 9 uur met korting reist gewoon een boete".

En een keer een breed glimlachende conductrice gehad die mij voor de derde dag op een rij al 5 minuten probeerde wakker te krijgen voor kaartcontrole
pi_57391190
In de nieuwe arriva treinen roept de machinist/conducteur normaal niets om maar dat doet een sprekende computer met vrouwenstem.

Laatst waren we station Kropswolde al voorbij en riep dat ding nu: Dames en heren het volgende station is Kropswolde, Meine damen und herren die negste haltestelle ist Kropswolde. 10 minuten later bij station Scheemde hetzelfde verhaal.

Roept de machinst ineens: Sorry mensen Annie is een beetje in de war, zal wel in de overgang zijn.
  Jubileum moderator zaterdag 15 maart 2008 @ 20:48:51 #213
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57401418
Leuk topic
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57587657
Tvp
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_57589758
Laatst in de trein een man die dacht dat iedereen achterlijk was, na elk woord stopte hij serieus een seconde, en ging dan verder. Hij vond het nodig om drie keer te vertellen dat via spoor de snelbussen van Den Bosch naar Utrecht vertrokken, via spoor 1, naar Utrecht, vanuit Den Bosch, zhe busses wil liev vrom spoor wan, zis is Den Bosch, go to platform een.
Zwaar irritant, met z'n brakke Engels, en half Nederlands, en hij heeft ongeveer 10 keer verteld dat we op Den Bosch aankwamen, en dat we vanaf daar via spoor 1 naar de snelbussen naar Utrecht konden...
Achja, iedereen stond zo meewarig mee te luisteren
  woensdag 23 april 2008 @ 14:15:40 #216
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_58253343
vanmorgen in de trein van Driebergen naar Nijmegen:
"Goeiemorgen dames en heren, over enkele minuten stationneTJE Arnhem. Na een korte stop zullen wij onze weg vervolgen naar de parel van Gelderland, Nijmegen"
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_58706802
Vanmorgen ook een hele mooie:
"Over enkele ogenblikken komen we aan in Breda. Ik hoop niet dat er hier te veel NAC-supporters zijn, want die zullen wel erg ziek zijn van gisteren "

(NEC won gisteren met 6-0 van NAC)
pi_58706906
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:04 schreef Leso_Varen het volgende:
zhe busses wil liev vrom spoor wan, zis is Den Bosch, go to platform een.
Steenkolen-engels
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:58:17 #219
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59202592
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:05 schreef Breathtaking het volgende:
Haha ehm ik woon in Den Helder, en aangezien dat aan zee ligt gaat de trein nooit verder.

De conducteur: We naderen het eeeeeeeeeeeeindeeeeeeeeeee.
''Dames en heren het volgende station is Alkmaar. Hier houdt de wereld op maar wij rijden lekker door.''
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:51:06 #220
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_59663715
het omroepsysteem stond aan terwijl dat niet de bedoeling was. Hoorde je voor vertrek dingen als:
"ja meester, de remmen zijn in orde". Kwam er wel leuk uit...
niet echt een omroepbericht maar ik vond het toch wel grappig, op het moment zelf in ieder geval.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 01:32:19 #221
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_59903213
Het was een tijd geleden maar goed.... Het ging als volgt

Sorry voor de vertraging er schijnt een storing te zijn met een andere trein. 3 seconde pauze en daarna zegt hij.... Het is een Syntus!

All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zondag 13 juli 2008 @ 15:14:43 #222
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_60075946
Een keer laat in de avond terug naar Tilburg vanuit Eindhoven.
Bijna aangekomen en in een slakkegangetje.....
" We naderen in sneltreinvaart.... nou ja... sneltreinvaart..... we naderen in elk geval Tilburg..."
Ik ben een eckte rapnegert
  zondag 13 juli 2008 @ 21:15:10 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_60083241
Leuk topic
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:24:41 #224
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_60613270
"Dit is een bericht voor Irma; je vriendin Ineke zit ook in de trein."

My mama didn't raise no fool
  donderdag 7 augustus 2008 @ 00:32:30 #225
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_60614846
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 23:24 schreef La_Vita het volgende:
"Dit is een bericht voor Irma; je vriendin Ineke zit ook in de trein."

als ik kennissen zoek in de trein, ga ik dat ook eens vragen of ze dat willen doen
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  donderdag 7 augustus 2008 @ 08:48:38 #226
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_60619111
Dames en heren, we gaan ervoor, dit is station Hollands Spoor!
Dames en heren, we zijn al op de helft, dit is station Delft!

Gelukkig moest ik er daar uit
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_60783229
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 08:48 schreef SaskiaR het volgende:
Dames en heren, we gaan ervoor, dit is station Hollands Spoor!
Dames en heren, we zijn al op de helft, dit is station Delft!

Gelukkig moest ik er daar uit
En het is niet eens Sinterklaas
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_61890494
quote:
Op zondag 11 maart 2007 11:02 schreef Socios het volgende:
Een klassieker hoorde ik van de week ook weer voorbij komen:
"Dames en heren, over enkele minuten Schiphol Amsterdam Airport. Overstappen voor de richting Londen, Madrid, New York en Singapore. Reizigers naar Den Haag, Rotterdam, Roosendaal, Antwerpen en Brussel kunnen van deze trein gebruik blijven maken."
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:01 schreef bloempjuh het volgende:
Met carnaval: "Dames en heren, dit is station Den Bosch, ook wel Oeteldonk. Voor de carnavalsvierders: veel plezier! Carnavalshaters kunnen daarentegen beter nog even blijven zitten en meerijden tot bijvoorbeeld Nijmegen, Arnhem.."
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:08 schreef Queen_Minny het volgende:
Gisteren richting Heerhugowaard "Het volgende station is Heerhugowaard, Ja dames en heren hier wonen mensen."

En een keer met een buitenlandsemachinist. "voelgent statoen iesj Hoerhugooooward"

En vorige week richting Amsterdam. De trein moest even stil staan om de een of andere reden.
"Dames en heren we moeten even stil staan want *blablabla* als u nu met zn allen even naar links kijkt *iedereen kijkt naar links* dan ziet u rechts niets. Bedankt voor de medewerking."
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:57 schreef DaMart het volgende:
Een paar jaar geleden op een zomerse dag in de trein van Haarlem naar Zandvoort, had de conducteur duidelijk de zomer in de bol .

'Goedemiddag dames en heren, we naderen station Zandvoort aan Zee. Wilt u allen bij het uitstappen uw emmertje en schepje niet vergeten? Deze trein zal zometeen weer terugrijden naar Haarlem, want de machinist is zijn zwembroek vergeten. Dames en heren, station Zandvoort.'
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:00 schreef Laevid het volgende:

[..]

Ik zou het anders wel heel fijn vinden als we, net als in de belgische intercities, hier in nederland ook gewoon digitale schermen in de trein hadden met welke stations er komen.
quote:
"Station Vlissingen is het eindpunt van Nederland, hierna volgt alleen nog wat nattigheid".
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:00 schreef Laevid het volgende:

[..]

Ik zou het anders wel heel fijn vinden als we, net als in de belgische intercities, hier in nederland ook gewoon digitale schermen in de trein hadden met welke stations er komen.
Die hebben wij ook, alleen ze werken niet, er staan alleen foto's op van reizigers

En dat omroepsysteem hebben wij ook, dat is niet leuk. ze vergist zich bijna nooit
Of ze moet halverwege tussen roermond en nijmegen ineens zeggen "Dames en Heren, welkom in de veolia-trein richting Nijmegen."
Of "Veolia transport wenst u een prettige reis. uitstappen rechts. Volgend station Nijmegen" verkeerde volgorde dus.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:33:18 #229
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_62094354
Ga nauwelijks met de trein.
Maar erger mij dagelijks aan de automatische halte aangeving in de bus. Het vrouwtje zegt elke keer ipv Litserstraat - Listerstraat. Irritant!!
pi_62190836
''Dames en heren, we rijden momenteel wat langzamer omdat we niet snel gaan. Onze excuses voor het ongemak.''
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_62211487
Vandaag iemand die uitkeek naar het moment dat z'n dienst er op zat:

'Goedenavond dames en heren. Herstel: goedenmiddag. De wens is de vader van de gedachte blijkt maar weer.'
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:08:08 #232
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_62236455
Leuk topic, reis jammer genoeg nauwelijks nog met de trein. 'n Klassieker die ik wel eens heb gehoord is 'Dames en heren zoals u merkt staan we nu stil, we zullen weldra verder rijden' no shit!

M.
Hallon!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:46:25 #233
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_62237426
"Dames en heren, station Arnhem!"
*keiharde pieptoon, gevolgd door een "kut" en op de achtergrond: Je moet daar op drukken, dan gaat 'ie uit!!!


pi_62238724
Ik kom ze helaas zelden tegen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:25:31 #235
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_62399212
"Dames en heren we naderen station Utrecht Centraal, vergeet bij het uitstappen uw spullen en partner niet mee te nemen"

En verder roepen ze bij rotterdam centraal altijd heel enthousiast: Dames en Heren, RRRRRROTTTTERRRDAM CENTRRRRRAAALLLLL.

Ik ga elke dag met de trein maar de mensen in de treinen tussen dordrecht en Rotterdam zijn nooit zo enthousiast..
I play sports...no I don't, what the fuck?
pi_62610554
haha geweldig topic!

Ik had er laatst ook 1:

Goeden avond dames en heren, deze stoptrein blablabla, en op t einde zegt ie; Zo te zien valt die crediet crisis wel mee, iedereen heeft weer goed geld uit gegeven aan de winkels, ga zo door!

Maar die conducteur zei het echt op een grappige manier iedereen moest lachen
Wie zijn eigen weg durft te lopen, verdwaalt nooit.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:31:26 #237
202348 Susi
Temple of Love
pi_62827026
Mooi topic, lig dubbeldubbel !
pi_63063724
In de stoptrein van 7.54 uur van Nijmegen naar Den Bosch is het altijd superdruk. We komen zoals wel vaker te laat aan op station Den Bosch en dan horen we:
'Dames en heren, we naderen station Den Bosch, het eindpunt van deze trein, we komen ongeveer 10 minuten te laat binnen op het station in verband met het in- en uitstappen van reizigers'

Het lijkt me nogal logisch dat als het spits is het even duurt voordat iedereen in en uitgestapt is
pi_63069766
tvp...ik hoor ook regelmatig leuke =)
pi_63070962
Keihard "HOIIIII !!!" in de intercom roepen, en dan verder niets ')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 november 2008 @ 13:07:42 #241
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_63099952
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 09:00 schreef sararaats het volgende:
De trein nadert station Duiven. De conducteur kondigt dit als volgt aan: "Het volgende station is station Duiven, roekoe roekoe!"
Die is wel erg zeg .
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:57 schreef DaMart het volgende:
Een paar jaar geleden op een zomerse dag in de trein van Haarlem naar Zandvoort, had de conducteur duidelijk de zomer in de bol .

'Goedemiddag dames en heren, we naderen station Zandvoort aan Zee. Wilt u allen bij het uitstappen uw emmertje en schepje niet vergeten? Deze trein zal zometeen weer terugrijden naar Haarlem, want de machinist is zijn zwembroek vergeten. Dames en heren, station Zandvoort.'
!!!!!!!!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_63448951
Fantastisch wat de conducteurs allemaal voor leuke uitspraken hebben
Als ik zoiets zou horen, zou het mijn dag zeker opvrolijken

Ik heb een aantal jaar met de trein gereisd, voornamelijk tussen Emmen - Zwolle, maar er is me niet echt iets bijzonders bijgebleven. Behalve de gevleugelde uitspraak: "Denk aan uw bagage en vergeet deze niet mee te nemen" en een keer een paar kleine meisjes die het volgende station om mochten roepen
pi_63473380
tvp
pi_63630026
Vrijdag in de intercity naar Eindhoven ook nog wat leuks gehoord. We stopten vlak na station Best. Krijgen we te horen:
Dames en heren, we lopen hier enige vertraging op vanwege een verdachte persoon in het spoor, herhaling.....

Lijkt mij dat het op het spoor moet zijn, maar ja. De mensen in de trein ook zo van: nou gewoon doorrijden maar, als we een bobbel voelen weten we dat we erover heen zijn gereden en anders rijden we gewoon weer verder. Hahaha.
pi_63654901
Laatst de trein naar Amsterdam CS, we kwamen langs Amsterdam Muiderpoort, CS was het eindpunt. Wordt er omgeroepen dat het volgende station Amsterdam CS is, dat het het eindpunt is, maar dat de mensen voor Amsterdam Muiderpoort lekker kunnnen blijven zitten, want het hele zaakje gaat toch zo weer terug...
Best wel droog hoe hij het zei.
  woensdag 10 december 2008 @ 20:53:00 #246
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_63915584
Ik zat vanmiddag in de stoptrein van Eindhoven naar Tilburg. Bij Boxtel ging hij ineens vol op de rem. Toen de trein stil stond, sprak de machinist de reizigers toe.

Machinist: "We voerden zojuist een remproef uit en de proef is geslaagd. We zullen nu weer verder rijden."
Coupé: "Zucht....."
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_63916245
ook een keer, intercity breda - eindhoven. Op station tilburg 10 minuten stilgestaan, waarna we weer gingen rijden.

"dames en heren, we stonden stil op station tilburg vanwege een technisch defect. Helaas is het niet opgelost. Daarom rijden we nu langzaam, we willen namelijk geen wagons verliezen."


en vandaag, in dezelfde intercity. Tilburg was gewoon 'station tilburg' , maar in eindhoven kwam de hele riedel (we zullen nog stoppen te helmond, blerick, horst-sevenum en de eindbestemming venlo. Reizigers in de richting blablabla, u kunt te eindhoven overstappen. Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw bagage) in 3 talen Eindhoven Bahnhof!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 14 december 2008 @ 01:37:06 #248
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_63999128
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:12 schreef sbientje het volgende:

"dames en heren, we stonden stil op station tilburg vanwege een technisch defect. Helaas is het niet opgelost. Daarom rijden we nu langzaam, we willen namelijk geen wagons verliezen."

  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 00:06:29 #249
42184 crew  DaMart
pi_64518266
Vanochtend een onheilspellend bericht in de Intercity van Zandvoort naar Amsterdam. Vlak voor binnenkomst te Amsterdam Centraal, riep de conductrice om dat het het eindpunt was. Nadat ze dat in het Nederlands had gedaan, deed ze het ook nog even in het Engels:
quote:
"Ladies and gentlemen, the next stop is Amsterdam central station, our final destination."
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_64533385
quote:
Op woensdag 31 december 2008 00:06 schreef DaMart het volgende:
Vanochtend een onheilspellend bericht in de Intercity van Zandvoort naar Amsterdam. Vlak voor binnenkomst te Amsterdam Centraal, riep de conductrice om dat het het eindpunt was. Nadat ze dat in het Nederlands had gedaan, deed ze het ook nog even in het Engels:
[..]
whehe
pi_64534487
Na een voetbalwedstrijd begon er eens een conducteur 'you'll never walk alone' the zingen toen we op de eindbestemming waren aangekomen
Patat Friet
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:16:13 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65047193
"Station Den Haag Hollands Spoor. Na dit station zal deze trein verder rijden als, doorhalen wat niet van toepassing is: Intercity, Internationale trein, stoptrein naar Den Haag Centraal."

Het ging om een stoptrein.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:25:50 #253
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_65060069
Dames en heren, u zult het niet gelovuh, maar we zijn bij eindhovuh.
-blablalba-
En dan komt er een treindoormiddenzager, en die zaagt de trein door midden! het achterste deel gaat naar.. en het voorste naar...
Knoei
pi_65065369
pi_65066222
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:25 schreef Loqi het volgende:
Dames en heren, u zult het niet gelovuh, maar we zijn bij eindhovuh.
-blablalba-
En dan komt er een treindoormiddenzager, en die zaagt de trein door midden! het achterste deel gaat naar.. en het voorste naar...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:14:04 #256
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_65423310
Ik zat in de stoptrein van Alkmaar naar Nijmegen toen we bij Heilo stopten werd er om geroepen:
"Heiloo, we zijn er zoo! "
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:46:00 #257
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_65951729
Van de week op station Venlo de opmerkelijke omroep:
quote:
Dames en heren, de intercity naar Venlo vertrekt over enkele ogenblikken van spoor 1
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 februari 2009 @ 15:49:24 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65951888
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:14 schreef maffemaniak het volgende:
Ik zat in de stoptrein van Alkmaar naar Nijmegen toen we bij Heilo stopten werd er om geroepen:
"Heiloo, we zijn er zoo! "
Die trein is geen stoptrein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66176880
Dit is de enigste keer dat ik het jammer vind dat Belgen zo gereserveerd zijn.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_66177358
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die trein is geen stoptrein
whehe van alkmaar naar nijmegen en dan overal stoppen... dat lijkt me wel erg... kom je dan trouwens langs heilo? dat klinkt echt alsof het in drenthe ligt namelijk
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2009 @ 22:16:58 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66177465
Heiloo ligt boven Amsterdam ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:55:50 #262
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_66190621
Laatst in de stoptrein van Dordrecht naar Rotterdam begon iemand zomaar te lachen door de intercom?
weird.
I play sports...no I don't, what the fuck?
pi_66204718
Geen omroepbericht maar wel grappig.

Kwam laatst een conducteur de vrij volle coupé binnen:
"Dames en Heren goedemiddag allemaal uwe plaatsbewijzen graag dan zal ik deze eens goed controleren"
Dus iedereen zijn kaartje/ov zoeken. Vervolgens liep die keihard de coupe door met alleen bij elke bank een "Goedzo"
pi_66205701
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die trein is geen stoptrein
Tussen Alkmaar en Amsterdam wel.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_66209025
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:39 schreef jakkop het volgende:

[..]

Tussen Alkmaar en Amsterdam wel.
Bedoel je dan niet de trein die ook naar Maastricht gaat?
Die stopt wel op Heiloo

zo wat een slechte tvp
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:39:04 #266
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66209725
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:22 schreef lynda het volgende:

[..]

Bedoel je dan niet de trein die ook naar Maastricht gaat?
Die stopt wel op Heiloo

zo wat een slechte tvp
De trein van Den Helder naar Nijmegen stopt tussen Amsterdam en Den Helder op elk station.
pi_66210362
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:39 schreef Yozzz het volgende:

[..]

De trein van Den Helder naar Nijmegen stopt tussen Amsterdam en Den Helder op elk station.

de intercity van Den Helder naar Nijmegen stopt niet op Heiloo
pi_66221604
tvp!
pi_66282562
Vandaag een erg aardig persoon door de intercom in de trein Groningen-Den Haag. Bij vertrek uit Groningen werd ons al een 'prettige en gezellige reis gewenst, hoe lang uw reis ook mag zijn'. En bij elk tussenstation was het: 'Voor de uitstappers: bedankt voor uw bijdrage en vergeet uw eigendommen niet.'
pi_66355340
foutje.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:14:12 #271
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_66369321
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:10 schreef jna het volgende:
Afgelopen woensdag vlak voor station Duivendrecht : Dames en heren, het is een heerlijke 30 graden. 15 graden binnen en 15 graden buiten.

.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 23 februari 2009 @ 15:03:19 #272
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66512679
Leuk topic!

Ik heb alleen meegemaakt dat ik in de stoptrein naar Zwolle zat.. en dat we Den Dolder voorbij reden.
Moesten we alsnog terug met een omroepbericht dat de machinist Den Dolder niet belangrijk vond en gelijk door wilde gaan naar Amersfoort.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:41:42 #274
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_66525529
Vorige week van Groningen naar Utrecht. Conducteur komt binnen: 'Ja na lang overleg hebben we toch besloten dat we uw vervoersbewijzen graag even zouden zien.'
pi_66694158
Terugweg van Berlijn - Schiphol, met de ICE.
quote:
Dames en heren, we naderen het station van de enige Nederlanse plaats met 27 klinkers: Almeloooooo!


Alle Nederlanders in de trein lachen, alle buitenlandse mensen keken zo van: huh?
pi_66695475
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:58 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Terugweg van Berlijn - Schiphol, met de ICE.
[..]



Alle Nederlanders in de trein lachen, alle buitenlandse mensen keken zo van: huh?
pi_66847329
Paar maanden geleden in trein bij Arnhem
Ik doe het even zo, zo kan iedereen horen hoe DOM u bent, ja mevrouw u weet zelf wel dat ik u bedoel. Nog even gauw in de trein springen als de deuren dichtgaan is levensgevaarlijk en DOM,wat bent U DOM bezig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66847446
Vanavond in de trein van Zwolle naar Deventer riep de conductrice om "Goedenavond, u bevindt zich in de intercity naar Wijhe, Olst, of is het Olst, Wijhe?, Deventer..."

Het is uiteraard ZWO, dus Zwolle, Wijhe, Olst.
pi_66847565
"Goedemorgen dames en heren... wij naderen station Utrecht Centraal... de grootste SJOELBAK van Nederland. Helaas zijn alle vakjes vol, en daarom wachten we even..."
pi_66850885
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:54 schreef elkravo het volgende:
"Goedemorgen dames en heren... wij naderen station Utrecht Centraal... de grootste SJOELBAK van Nederland. Helaas zijn alle vakjes vol, en daarom wachten we even..."
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:00:04 #281
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_67023613
Iemand die ik ken hoorde deze vandaag:

"Dames en heren, zoals u heeft gemerkt, staan wij nog steeds voor een rood sein te wachten totdat de trein op spoor 2 is vertrokken. Er is een probleem met die trein - er is geen personeel om die trein te rijden want dat is onze volgende trein."
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_67027824
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:00 schreef Battlefan het volgende:
Iemand die ik ken hoorde deze vandaag:

"Dames en heren, zoals u heeft gemerkt, staan wij nog steeds voor een rood sein te wachten totdat de trein op spoor 2 is vertrokken. Er is een probleem met die trein - er is geen personeel om die trein te rijden want dat is onze volgende trein."
pi_67113282
ik vind de uitspraak 'we naderen het eindstation, station *******. u dient hier uit- of over te stappen.' nog altijd zeer onlogisch

als je overstapt stap je toch ook uit?
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 09:20:14 #284
42184 crew  DaMart
pi_67382885
Vanochtend kwam mijn trein niet weg op station Leiden. De verklaring van de conducteur:

"We kunnen niet rijden wegens gladde sporen, en er liggen niet eens blaadjes op!"

.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:06:17 #285
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67389885
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:08 schreef Queen_Minny het volgende:
En vorige week richting Amsterdam. De trein moest even stil staan om de een of andere reden.
"Dames en heren we moeten even stil staan want *blablabla* als u nu met zn allen even naar links kijkt *iedereen kijkt naar links* dan ziet u rechts niets. Bedankt voor de medewerking."
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:32:38 #286
200021 Mistahlilg
Your brada from anada mada
pi_67390723
Op weg van Rotterdam naar Utrecht Centraal via Gouda....

"Jaaaaa volgend station is Station Gouda, maar daar stoppen we niet want de remmen zijn stuk..."

Natuurlijk vraagtekens in de coupé..???

2 minuten later

"1 april, kikker in uw.... oh het is 6 november he..., volgend station Gouda Centraal "
pi_67390978
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:32 schreef Mistahlilg het volgende:
Op weg van Rotterdam naar Utrecht Centraal via Gouda....

"Jaaaaa volgend station is Station Gouda, maar daar stoppen we niet want de remmen zijn stuk..."

Natuurlijk vraagtekens in de coupé..???

2 minuten later

"1 april, kikker in uw.... oh het is 6 november he..., volgend station Gouda Centraal "
pi_67391473
Vandaag i.p.v. Deventer is de eindbestemming: Deventer is de bestemming ik herhaal Deventer is de bestemming. Iedereen in de trein : EINDbestemming haha.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_67391523
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:54 schreef elkravo het volgende:
"Goedemorgen dames en heren... wij naderen station Utrecht Centraal... de grootste SJOELBAK van Nederland. Helaas zijn alle vakjes vol, en daarom wachten we even..."
hahahaha
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 29 april 2009 @ 17:50:36 #290
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_68505588
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:54 schreef elkravo het volgende:
"Goedemorgen dames en heren... wij naderen station Utrecht Centraal... de grootste SJOELBAK van Nederland. Helaas zijn alle vakjes vol, en daarom wachten we even..."
fantastisch!
pi_68506092
In de stoptrein van Zwolle naar Utrecht Centraal.

Trein staat nog stil op Zwolle; ineens wordt dr omgeroepen.

Goedenavond Dames & Heren,
U zit in de stoptrein naar Wezep, 't Harde, Nunspeet, Harderwijk, Ermelo, Putten, Nijkerk, Amsterdam Vathorst, Amsterdam Schothorst, Amster..... Oh.. Excuses dames en heren. Ik bedoelde Amersfoort Vathorst, Amersfoort Schothorst, Amersfoort, Den Dolder, Bilthoven, Utrecht Overvecht en als eindbestemming Utrecht Centraal.

Naja, iedereen in die trein gelijk in de stress toen ze Amsterdam hoorden
pi_69296270
Paar maanden geleden in de trein van Roermond naar Maastricht maakt de trein ineens een noodstop..

Zoals u zojuist waarschijnlijk gemerkt heeft hebben we een noodstop uit moeten voeren, dit in verband met een aanhanger die achter de spoorbomen was blijven steken, helaas konden we nog net op tijd tot stilstand komen.. na 10 sec.. Correctie, ik bedoel natuurlijk ,gelukkig zijn wij nog juist op tijd tot stilstand gekomen
Slevin: Who are you?
The Boss: I'm The Boss.
Slevin: I thought he was The Boss.
The Boss: Why? Do we look alike?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:58:14 #293
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_69296756
goed topic, ga zelf nooit met de trein, dus verwacht geen nuttige bijdrage van mij.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_69297111
Paar weken terug, de trein van Zwolle naar Roosendaal nadert station Arnhem.

Dames, het volgende station is station Arnhem. Na Arnhem rijdt deze trein nog verder in de richting (..stations..). In Arnhem kunt u overstappen voor de richtingen (..stations..). Heren, dit geldt ook voor u.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:09:38 #295
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69297112
ik maak nooit een lollig bericht mee
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:13:11 #296
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_69297211
Mag tram ook?

Ik zat een keer in de tram naar de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Tram stampvol met studenten. Die tramchauffeur: Volgende halte, Erasmus kinderdagverblijf!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_69299749
Even bijhouden dit
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  vrijdag 22 mei 2009 @ 18:58:09 #298
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_69300065
In de Syntus van Arnhem richting Winterswijk. Tussen station Arnhem en Arnhem Velperpoort de volgende omroep:
quote:
Het volgende station is Doetinchem de Huet.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_69300608
In de trein van Den Haag CS naar Utrecht

"Goedemorgen dames en heren, helaas kunnen wij Utrecht Centraal nog niet in rijden omdat wij in de file staan.. Sorry, voor het ongemak en zeker voor diegene die juist de trein pakken om juist niet in de file willen staan op de A12

En bij Schiphol..
Our next stop will be Amsterdam Flyfield.. uhm.. Airport..

Hoewel de mooiste omroepbericht was nog wel in het vliegtuig
"Thank you for flying AirFrance-KLM. Our destination will be Copenhagen"

Lichtelijke paniek onder de niet-Nederlandse passagiers.. want we ging naar Göteborg. Daar zei de stewardess wel dat we naar Göteborg gingen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  vrijdag 22 mei 2009 @ 23:32:16 #300
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_69311061
Flyfield !!!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')