quote:Op maandag 23 april 2007 21:24 schreef YourBuddy het volgende:
Sneltrein Amsterdam Centraal - Almere Centrum 15:35:
Dames en heren. Onze excuses dat we te laat zijn vertrokken. Dit komt doordat er mensen bezig waren met het spoor. Omdat we de trein niet wouden vies maken konden we niet over die mensen heenrijden.
Whehe... Geniaalquote:Op maandag 7 mei 2007 21:02 schreef Erosjuhhh het volgende:
Intercity om 9 uur 's ochtends van enschede naar hengelo is een DM`90 altijd en zal dan weer verdwijnen en de internationale trein (richting oldenzaal-berlijn) zal dan de intercitydienst overnemen
bij enschede drienerlo begint de trein vaart te minderen hoor je de conducteur ineens:
"beste collega, dit is een intercity. u mag doorrijden"
leuk als je er bij bent
Deze heb ik laatst ook voor t eerst gehoord. Reis eigenlijk haast nooit met de trein dus zelf ook geen verhalen, maar het is erg leuk om bovenstaande allemaal te lezen. Zo lees je toch nog eens wat positieve dingen over de NS.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een klassieker;
"Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw bagage,"
*stilte*
"eeuuhhh denk er niet alleen aan maar neem het ook mee."
Whehequote:Op maandag 21 mei 2007 04:23 schreef Muck het volgende:
Station Dieren uitstappen
en de mensen ook graag
ik lag dubbel
ben hier al vaker geweest hoor lieverdquote:Op maandag 21 mei 2007 23:48 schreef MPG het volgende:
[..]
Whehe
Geniaal...
Gezellig trouwens dat je komt buurten in mijn topic
Die kan ik me nog herrineren ja, is al weer lang geledenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:58 schreef freako het volgende:
Een paar weken geleden vertrokken we met 8 minuten vertraging uit Groningen richting Zwolle. Reden: ze moesten nog een machinist zoeken.. De (inval?-)machinist vervolgens over de intercom: "Excuses voor de vertraging, ik ga mijn best doen om die in te lopen." Bij elk station werd de tussenstand vermeld, en in Zwolle bood de machinist nogmaals z'n excuses aan, hij was een minuut te vroeg.
.
Gevalletje formulier Geld Terug Bij Vertraging invullenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
*lang verhaal*
Eindstand: 58 minuten vertraging en een lang verhaal.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:08 schreef Queen_Minny het volgende:
Gisteren richting Heerhugowaard "Het volgende station is Heerhugowaard, Ja dames en heren hier wonen mensen."
En een keer met een buitenlandsemachinist. "voelgent statoen iesj Hoerhugooooward"
En vorige week richting Amsterdam. De trein moest even stil staan om de een of andere reden.
"Dames en heren we moeten even stil staan want *blablabla* als u nu met zn allen even naar links kijkt *iedereen kijkt naar links* dan ziet u rechts niets. Bedankt voor de medewerking."
Ooooh!!!! Classic!quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:52 schreef Addict89 het volgende:
Intercity Utrecht - Den Haag
'Dit is een mededeling voor meneer van den Berg, u bent uw vrouw vergeten op Utrecht C.S. Zij zal aankomen om 11.55 op spoor 8b in Den Haag CS en verzoekt u vriendelijk daar op haar te wachten en haar kaartje aan de conducteur te overhandigen'
quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:52 schreef Addict89 het volgende:
Intercity Utrecht - Den Haag
'Dit is een mededeling voor meneer van den Berg, u bent uw vrouw vergeten op Utrecht C.S. Zij zal aankomen om 11.55 op spoor 8b in Den Haag CS en verzoekt u vriendelijk daar op haar te wachten en haar kaartje aan de conducteur te overhandigen'
Ik snap hem nietquote:Op vrijdag 28 september 2007 16:43 schreef groningerstudent het volgende:
Niet hilarisch, maar wel een glimlach waard.
"Dames en heren, het volgende station is Groningen. Groningen is tevens de eindbestemming van deze trein en u wordt dan allen ook verzocht vriendelijk de trein te verlaten."
quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:13 schreef jna het volgende:
[..]
Ik snap hem niet
dat is toch gewoon de standaard zin als ze bij het eindpunt aankomen?
Wordt meestal omgedraaidquote:"Dames en heren, het volgende station is Groningen. Groningen is tevens de eindbestemming van deze trein en u wordt dan allen ook verzocht vriendelijk de trein te verlaten."
Al lijkt me dat als je niet heel scherp oplet je dat haast niet hoort..quote:
AUW!quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:17 schreef buzzer het volgende:
schop
Dat is zelfs uniek als je dat hoort. Er is helemaal geen station Schoorl namelijk.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:33 schreef FiveseveN het volgende: "We naderen nu Schoorl"
Ik zou het anders wel heel fijn vinden als we, net als in de belgische intercities, hier in nederland ook gewoon digitale schermen in de trein hadden met welke stations er komen.quote:Op zondag 30 september 2007 00:41 schreef sararaats het volgende:
in België zijn de omroepberichten in de trein meestal onduidelijk
Hebben sommige treinen al.quote:Op zondag 30 september 2007 11:00 schreef Laevid het volgende:
[..]
Ik zou het anders wel heel fijn vinden als we, net als in de belgische intercities, hier in nederland ook gewoon digitale schermen in de trein hadden met welke stations er komen.
Da's waar ook, had dat in de nieuwe Arriva treinen in Noord-Nederland...maar aangezien ik aan de andere kant van het land woonquote:
Ik heb het over NS treinen in de randstad.quote:Op zondag 30 september 2007 11:41 schreef Laevid het volgende:
[..]
Da's waar ook, had dat in de nieuwe Arriva treinen in Noord-Nederland...maar aangezien ik aan de andere kant van het land woon. Of zijn er nog meer (ns-materieel) die het hebben?
(Al was het bij die arriva-treinen volgens mij wel op de manier: dit is het eindstation, dit is het volgende station, terwijl men in belgie om de zoveel tijd ook alle stations die de trein nog aan doet laat zien).
Ik hoor nooit omroepberichten in Belgie. Je moet het zelf maar uitvissen volgens mij.quote:Op zondag 30 september 2007 00:41 schreef sararaats het volgende:
in België zijn de omroepberichten in de trein meestal onduidelijk
Als ze dat dan ook eens in de rest van NL doen is het topquote:Op zondag 30 september 2007 11:47 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik heb het over NS treinen in de randstad.. En inderdaad, dit is het eindstation, dit is het volgende station en soms zo'n lijst met alle stations waar de trein nog moet stoppen met de vertrektijden erbij
![]()
Welke trein was dat?quote:Op zondag 30 september 2007 11:58 schreef Socios het volgende:
Laatst hoorde ik in een trein ook alle overstapmogelijkheden opgenoemd bij ieder station waar gestopt werd. Heel netjes met vertrektijden en sporen, net als in Duitsland. Was wel mooi.
Weet ik ook veel, ik heb i.i.g. een heleboel Nood-Hollandse plaatsnamen gehoord. Deze "sneltrein", eigenlijk een veredeld boemeltje, rijdt van Amersfoort tot ergens in Noordholland (en weer terug natuurlijk).quote:Op zondag 30 september 2007 10:58 schreef Laevid het volgende:
[..]
Dat is zelfs uniek als je dat hoort. Er is helemaal geen station Schoorl namelijk.![]()
Nou idd, vooral in Antwerpen is het erg, ik hoor dan alleen veel galm en wat gemompel over spoor 1.quote:Op zondag 30 september 2007 13:24 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Ik hoor nooit omroepberichten in Belgie. Je moet het zelf maar uitvissen volgens mij.![]()
ook gehoord!quote:Op woensdag 7 november 2007 20:27 schreef MPG het volgende:
Vanmiddag in de intercity naar Nijmegen:
"Dames en heren, wij naderen station Nijmegen, het eindstation van deze trein. Wij verzoeken u vriendelijk de trein te verlaten en neem daarbij uw eigendommen mee. Mocht u toch wat willen laten liggen, doe dat dan bij voorkeur met spullen die waardevol zijn."
quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:21 schreef jakkop het volgende:
Vast al een keer voorbijgekomen:
Op weg naar de AutoRAI, in een stampvolle trein: Wegens de grote drukte stoppen we niet op station Amsterdam RAI.
Minuutje later:
Jaaa, daar had ik juliie he! Over enkele ogenblikken komen we aan op station Amsterdam RAI.
Dat hebben ze heeeel vaak tussen arnhem-nijmgen! met die intercity.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:05 schreef Loqi het volgende:
naast de welbekende 'Denkt u aan uw bagage en neemt u deze dan ook even mee' vanmorgen, straks ook wel iets leuks op mijn terugweg (geen omroepbericht maar wel grappig)
Trein richting Roosendaal stopt op Nijmegen centraal en de machinist stapt uit, druk met de conducteur over de portofoon pratende over koffie![]()
De gewoonlijke menigte stroomt naar de deuren toe, welke niet open gaan.
mensen in de trein: 'm'n aansluiting!
'
mensen buiten: '![]()
'
machinist:![]()
*sprint van de kiosk terug naar de cabine* 'sorry sorry, ik zal em even van de beveiliging afhalen
'
Eh, is het station niet te rustig gewoon ?quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:40 schreef WebHawkjuh het volgende:
Hier in Elst wil de auto-omroeper (Tuffie) nog wel eens overslaan:
De trein naar Arnhem Zuid en Arnhem Centraal van 11.20 vertrekt over onge-uten.
Of andersom:
De trein naar Arnhem Zuid en Arnhem Centraal van 11.20 vertrekt over ongeveer 5 minuten. uten. uten. uten. uten.
Eerste komt geregeld voor, 2e zelden.
zeg dan gewoon erremuquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:40 schreef Piles het volgende:
Het omroepen van Arrrrrrnemuiden is op een gegeven moment niet leuk meer
Ja, die frustratie heb ik al vaker gehoordquote:Op woensdag 21 november 2007 14:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik had laatst een conducteur die was net zo gefrustreerd als de reizigers (na 20min vertraging).
"Dames en Heren, we naderen station Utrecht centraal, sorry voor de lage snelheid maar ProRail vond het belangrijker om een goederentrein voor te laten gaan".
Ik zit elke dag in de trein daar langs, en dat heeft ie een keer omgeroepen. Ik lag dubbel gewoon, bij alle andere stations super serieus, en dan bij Arnemuiden op z'n plat Zeeuwsquote:
Inderdaad.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:08 schreef Piles het volgende:
En natuurlijk:
"Omdat het spoor in Vlissingen nog steeds ophoudt, is dit het eindpunt van deze trein"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |