Mja. Ik had onder bootcamp in Excel 2003 wat moois gemaakt, gereboot naar OSX, dit bestand geopend in Excel 2004 for Mac, en toen moest ik eerst alle letters vergroten om het mooi te kunnen zien (nee, vergroten gaf niet het goede effect, alles zat niet goed in verhouding).quote:Op donderdag 21 september 2006 20:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Office is sowieso niet tof. Behalve Excel. Wat ook niet tof is, maar in elk geval een degelijk programma.
i-spy ???quote:
Nog nooit gehad.. Bij wat voor soort documenten komt dat voor, dan?quote:Op donderdag 21 september 2006 20:41 schreef JoMo0 het volgende:
Dat klopt wel ja , Documenten via Office voor MAC naar Windows levert rare dingen op.
Zitten er ineens rare tekens in bijvoorbeeld.
Ik ook niet... alleen dus dat het ietsiepietsie uit verhouding ligt. Maar dat zal, zodra de nieuwe Office XML ondersteund, waarschijnlijk wel voorbij zijnquote:Op donderdag 21 september 2006 20:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog nooit gehad.. Bij wat voor soort documenten komt dat voor, dan?
Shuffle?quote:Op donderdag 21 september 2006 20:48 schreef JoMo0 het volgende:
Je gebruikt 1 afspeellijst ?
Gewoon uh Word tekst documenten.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog nooit gehad.. Bij wat voor soort documenten komt dat voor, dan?
Wat heeft XML te maken met de uiteindelijke render op je scherm? Word, op winows en macos, rendert adhv gegevens je document. Dit kan voor inconsistente dingen zorgen.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ook niet... alleen dus dat het ietsiepietsie uit verhouding ligt. Maar dat zal, zodra de nieuwe Office XML ondersteund, waarschijnlijk wel voorbij zijn
Hap nou niet steeds, Annie.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat heeft XML te maken met de uiteindelijke render op je scherm? Word, op winows en macos, rendert adhv gegevens je document. Dit kan voor inconsistente dingen zorgen.
Een PDF is onafhankelijk van platform omdat alle font- en andere attributen worden opgeslagen zodat het op elk platform er consistent uitziet.
quote:Op donderdag 21 september 2006 20:54 schreef JoMo0 het volgende:
Wat is er dan 1984 ?
Ga je mond spoelen... met zeep... nu!quote:Op donderdag 21 september 2006 20:54 schreef JoMo0 het volgende:
Wat is er dan 1984 ?
Okay sorryquote:Op donderdag 21 september 2006 20:55 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen... met zeep... nu!
In 1984 introduceerde Apple de Macintosh en lanceerden ze een memorabele reclame waarin ze referen aan George Orwell's 1984.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:54 schreef JoMo0 het volgende:
Wat is er dan 1984 ?
Helemaal met je eens...quote:Op donderdag 21 september 2006 20:58 schreef Q. het volgende:
ChOas, ik vind het heel triest dat er mensen zijn die De Commercial niet kennen.
Gekozen tot meest invloedrijke commercial aller tijden door TV Guide.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
In 1984 introduceerde Apple de Macintosh en lanceerden ze een memorabele reclame waarin ze referen aan George Orwell's 1984.
Ik wacht wel ff tot 'de chick' thuis is, dan pas zij de TT wel aanquote:Op donderdag 21 september 2006 20:54 schreef JoMo0 het volgende:
Wat is er dan 1984 ?
Waah, echt cool.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:59 schreef ChOas het volgende:
[..]
Helemaal met je eens...
Deze is trouwens ook wel ERG strak
Oeh, een powerchick, hendig!quote:Op donderdag 21 september 2006 21:00 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik wacht wel ff tot 'de chick' thuis is, dan pas zij de TT wel aan
Prima , nu weet ik wat er achter zitquote:Op donderdag 21 september 2006 21:00 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik wacht wel ff tot 'de chick' thuis is, dan pas zij de TT wel aan
Sorry Q. maar ik heb een hekel aan het gissen naar dingen terwijl mensen soms zo onwetend overkomen. Ik zeg niet dat ik het precies weet, maar dit soort gedoe is zo onlogisch dat zelfs Microsoft het niet zou gebruiken. Ik hoop niet dat hij een Informatica opleiding doet...quote:
Zijn er Informatica opleidingen op VLBO niveau?quote:Op donderdag 21 september 2006 21:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat hij een Informatica opleiding doet...
Ik bedoel dat met XML de concurentie eindelijk ook een kans krijg, en ik geen duur Office pakket hoef te gebruikenquote:Op donderdag 21 september 2006 20:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat heeft XML te maken met de uiteindelijke render op je scherm? Word, op winows en macos, rendert adhv gegevens je document. Dit kan voor inconsistente dingen zorgen.
Een PDF is onafhankelijk van platform omdat alle font- en andere attributen worden opgeslagen zodat het op elk platform er consistent uitziet.
Technische Informatica, mocht je het boeien.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Sorry Q. maar ik heb een hekel aan het gissen naar dingen terwijl mensen soms zo onwetend overkomen. Ik zeg niet dat ik het precies weet, maar dit soort gedoe is zo onlogisch dat zelfs Microsoft het niet zou gebruiken. Ik hoop niet dat hij een Informatica opleiding doet...
quote:Op donderdag 21 september 2006 21:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Zijn er Informatica opleidingen op VLBO niveau?
D'r iBook stond nog aanquote:
Je wilt zeggen dat je het hebt gekocht ?quote:Op donderdag 21 september 2006 21:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik bedoel dat met XML de concurentie eindelijk ook een kans krijg, en ik geen duur Office pakket hoef te gebruiken
Jeejquote:Op donderdag 21 september 2006 21:05 schreef ChOas het volgende:
[..]
D'r iBook stond nog aan
Het wachten is over
Leer je daar net als elke andere TI studie ook klikken op knopjes waar je niet hoort te klikken?quote:Op donderdag 21 september 2006 21:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik bedoel dat met XML de concurentie eindelijk ook een kans krijg, en ik geen duur Office pakket hoef te gebruiken
[..]
Technische Informatica, mocht je het boeien.
Ik snap niet exact wat je hier mee bedoeld.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Leer je daar net als elke andere TI studie ook klikken op knopjes waar je niet hoort te klikken?
Ik 4 jaar Telematica, en Technische Computerkunde aan de TH Rijswijkquote:Op donderdag 21 september 2006 21:08 schreef Tijn het volgende:
Oe, ik heb ook een maand Technische Informatica gedaan. Aan de TU Delft. Maar toen vond ik het niet leuk meer en ben ik gestopt
Je hebt de gebruikershandleiding al gelezen?quote:Op donderdag 21 september 2006 21:09 schreef JoMo0 het volgende:
Welke Bootcamp-draaiers/gebruikers hebben ook een Apple BT Board ?
Elke keer als ik Windows opstart moet ik opnieuw connecten , reboot ik weer naar OSX staat mn Klok verkeerd en moet ik weer connectenWindows
![]()
Of je nog wat anders leert dan Visuele Programmeeromgevingen en je ook zeker iets van het onderlinge OS leert of hardware, want de ervaring van een TI Student (op HBO niveau) is dat ze allemaal 'spelletjes' willen maken, geen wiskunde willen en vooral niet al te moeilijk doen want pointers zijn eng.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik snap niet exact wat je hier mee bedoeld.
Ik zit nu op de TH Rijswijk met Elektrotechniek. Wanneer ben je afgestudeert?quote:Op donderdag 21 september 2006 21:10 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik 4 jaar Telematica, en Technische Computerkunde aan de TH Rijswijk
Bleef het trouwens wel leuk vinden
Handleiding ? Wat is dat ?quote:Op donderdag 21 september 2006 21:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je hebt de gebruikershandleiding al gelezen?
Hier werkt het trouwens prima. De klok word automatisch gesynchroniseerd, dus ik zie het even voor een paar seconde dat hij fout staat en daarna gaat hij weer prima.
Cool!quote:Op donderdag 21 september 2006 21:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zit nu op de TH Rijswijk met Elektrotechniek. Wanneer ben je afgestudeert?
Ik gok dat je het over dhr. Jongsma hebt?quote:Op donderdag 21 september 2006 21:14 schreef ChOas het volgende:
[..]
Cool!
Ik ben in '98 afgestudeerd....
Hoorde jammer genoeg laatst geruchten dat een van mijn favoriete leraren daar is overleden
Ja, dat is een bekend probleem met Boot Camp. Het komt doordat OS X en Windows de interne klok anders benaderen. OS X gaat er vanuit dat de klok op CET staat en past daarop de lokale tijdzone toe om tot de juiste tijd te komen. Windows gaat er vanuit dat de klok gewoon op de juiste lokale tijd staat. Tussen deze twee zit een paar uur verschil (hoeveel hangt er vanaf of het zomer- of wintertijd is). Daarom is je klok steeds verkeerd.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:09 schreef JoMo0 het volgende:
Elke keer als ik Windows opstart moet ik opnieuw connecten , reboot ik weer naar OSX staat mn Klok verkeerd en moet ik weer connectenWindows
![]()
Oke bedankt voor de heldere uitlegquote:Op donderdag 21 september 2006 21:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is een bekend probleem met Boot Camp. Het komt doordat OS X en Windows de interne klok anders benaderen. OS X gaat er vanuit dat de klok op CET staat en past daarop de lokale tijdzone toe om tot de juiste tijd te komen. Windows gaat er vanuit dat de klok gewoon op de juiste lokale tijd staat. Tussen deze twee zit een paar uur verschil (hoeveel hangt er vanaf of het zomer- of wintertijd is). Daarom is je klok steeds verkeerd.
Mijn oplossing is om zowel Windows als OS X de tijd met het internet te syncen. Dan loopt het altijd goed. Nou ja, in OS X in elk geval wel, want tijdens het inloggen vindt er altijd een synchronisatie plaats. Windows synct echter op vaste intervallen, dus daarin heb ik al een paar keer gehad dat ik naar de verkeerde tijd zat te kijken
Ja... Jongsma... ik zie nu trouwens ook zelf dat het geen geruchten zijn...quote:Op donderdag 21 september 2006 21:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik gok dat je het over dhr. Jongsma hebt?
Daar heb ik nog les van gehad. Ik ben ook bij de dienst geweest. Ik werk nu trouwens op zijn kamer.
Jongsma kon heel erg goed bepaalde dingen uitleggen. Een FIFO buffer werd met behulp dropjes uitgelegd. Prachtige lessen waren datquote:Op donderdag 21 september 2006 21:18 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ja... Jongsma... ik zie nu trouwens ook zelf dat het geen geruchten zijn...
Was een wereldgozer, dankzij zijn lessen ben ik me zo in protocollen gaan verdiepen dat ik sommige RFCs nu echt kan dromen...
Ik zat in de klas met de zoon van Dykstra trouwens...
Wow... zo kan ik me 'm wel voorstellen ja... die man genoot van het lesgeven...quote:Op donderdag 21 september 2006 21:20 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Jongsma kon heel erg goed bepaalde dingen uitleggen. Een FIFO buffer werd met behulp dropjes uitgelegd. Prachtige lessen waren dat.
Het is inderdaad geen gerucht. Dhr. Jongsma is begin dit jaar overleden nadat hij een jaar aan botkanker leed. Ongeneeslijk en hij is zeer snel er aan bezweken. Hij heeft tot het moment dat het niet meer kon zelfs nog les gegeven. Erg knap.
Heb jij ook nog les van Harry Broeders gehad trouwens?
Kalend en snorretjequote:Op donderdag 21 september 2006 21:22 schreef ChOas het volgende:
[..]
Wow... zo kan ik me 'm wel voorstellen ja... die man genoot van het lesgeven...
Ja, broeders heb ik nog een zooi programeerlessen bij gevolgd.. stekeltjes en klein snorretje was het toen... nog veranderd ?
Visser... hmmm misschien een belletje, maar zegt me zeer weinig...quote:Op donderdag 21 september 2006 21:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kalend en snorretje. Hij is nu mijn stage begeleider trouwens. Als er iemand mij goed helpt met programmeren is het hem wel
. Echt, hij is een wandelende encyclopedie
.
Ik weet niet welke docenten er nog bij TI lesgeven. Ik geloof Dhr. Visser nog (beetje warrige man, niet onaardig). Verder lijkt het daar vooral een uitwisselingsproject van E-docenten
De Jongh-Swemer? Want de Jong zegt mij zelf niets eigenlijkquote:Op donderdag 21 september 2006 21:27 schreef ChOas het volgende:
[..]
Visser... hmmm misschien een belletje, maar zegt me zeer weinig...
Zit de Jong er nog ? Die was vroeger beheerder van het Telematica lab...
dingus 'wie heeft mijn pen gezien?' de Jong'
Hey! Zou ik misschien weer eens langs kunnen komen voor een rondtocht op de TH onder jouw begeleiding ??
Dat was 'm! De Jongh-Swemer!quote:Op donderdag 21 september 2006 21:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De Jongh-Swemer? Want de Jong zegt mij zelf niets eigenlijk.
Oh, van mij mag dat best hoor. Is wel tof denk ik (we heten inmiddels wel Haagse Hogeschool). Ik ben ook nog een studievereniging bestuur dus ik kan je sowieso wel overal inkrijgen...
Nou ja, ik zit OOK bij Nova en in een dispuut (net opgericht, tbv verbetering ter muzieksmaak van NOVAquote:Op donderdag 21 september 2006 21:31 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dat was 'm! De Jongh-Swemer!zwart krulhaar, bril en snor... en AL-TIJD zijn pen kwijt
Ooooh... Je zit bij Nova dus ? ... Daar ben ik nog steeds lid van
quote:Op donderdag 21 september 2006 21:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De Jongh-Swemer is altijd alles kwijt trouwens. Zijn bril, zijn pen, zijn bureau. Hij loopt nog steed rond trouwens
WTF ???quote:Op donderdag 21 september 2006 21:44 schreef Anthraxx het volgende:
[voetball????]
Maar dat is wel prima hoor. Als je even van te voren laat weten wanneer dan komt het wel goed. SooS is alleen niet open op Vrijdag
![]()
.
SooS-dag is tegenwoordig donderdag. Ik snap het ook niet hoor. Maar het is echt zo.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:47 schreef ChOas het volgende:
[..]
WTF ???
SooS is ALLEEN maar open op vrijdag!!
Dammit jochie, toen ik aan de TH begon was station rijswijk nog bovengronds! (echt waar) en JIJ wil MIJ vertellen dat de SooS NIET open is op vrijdag !?!?!?!?!?!
Jaquote:Op donderdag 21 september 2006 21:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
SooS-dag is tegenwoordig donderdag. Ik snap het ook niet hoor. Maar het is echt zo.
En Rijswijk een bovengronds station? Je wilt zeggen dat jullie dus ook nog een gymzaal hadden?
Mij best. Ik drink wel mee. Vandaag ook met wat docenten staan borrelen. Het leven is goedquote:Op donderdag 21 september 2006 21:58 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ja
Ik kan me nog een gedenkwaardig volleybal tournament daar niet meer herinneren in de gymzaal met drank in de keet-soos
In dat geval kom ik trouwens op een donderdag
Is goed! Ik laat het weten!quote:Op donderdag 21 september 2006 22:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mij best. Ik drink wel mee. Vandaag ook met wat docenten staan borrelen. Het leven is goed.
Maar ik ga deze Mac afsluiten en lekker slapen... ik hoor het wel wanneer je kan komen. Voor mij kan het op zich altijd wel
.
Een nieuwe koffer laten kopen en een 24" iMac laten meenemen.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:52 schreef Xilantof het volgende:
Wat kun je het beste door je moeder laten overvliegen uit Amerika qua Apple spul?(ze gaat op vakantie maandag)
Vanaf je Powerbook? Target disk mode. Tijdens het booten van je Powerbook de T ingedrukt houden, dan komt hij in deze mode, en word je Powerbook door je iMac gezien als een externe firewire hardeschijf. Moet je er wel een firewire kabeltje tussen hangenquote:Op donderdag 21 september 2006 23:11 schreef super-muffin het volgende:
Stel ik koop een iMac, hoe kan ik dan het beste en makkelijkst bestanden enzo overzetten?
Als je je nieuwe Mac voor het eerst aan zet, vraagt 'ie of 'ie files van je vorige Mac moet halen. Als je dan een firewire-kabeltje tussen je 2 machines stopt, zet 'ie alles over, inclusief je instellingen.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:11 schreef super-muffin het volgende:
Stel ik koop een iMac, hoe kan ik dan het beste en makkelijkst bestanden enzo overzetten?
Welk model?quote:Op vrijdag 22 september 2006 01:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zijn die Ericsson telefoons ook tevens compatible met de Mac? qua software dan?
Mijn m600i niet, welke overigens niet triltquote:Op vrijdag 22 september 2006 01:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zijn die Ericsson telefoons ook tevens compatible met de Mac? qua software dan?
k750i/k800i/w800/w810i..quote:
mwoa, met een instabiel systeem kan ik ook niet werken, dus ik ben blij dat ie in reparatie is. Helpt het niet, dan kan ik nog altijd gaan zeiken bij Apple.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:15 schreef Q. het volgende:
Hmm, volgens users op http://www.macbookrandomshutdown.com/ fixt een nieuw logic board de RSD problemen niet... maar goed dat ik hem nog niet weg heb gebracht.
Kun je daarvoor geen klein programma downloaden dat automatisch bij het opstarten synchroniseert? Ik heb volgens mij ooit zoiets gehad, maar heb geen idee meer hoe het heette.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:16 schreef Tijn het volgende:
Windows synct echter op vaste intervallen, dus daarin heb ik al een paar keer gehad dat ik naar de verkeerde tijd zat te kijken
Door mijn accu-settings van Custom op Langere gebruiksduur te zetten was dat al voorbijquote:Op vrijdag 22 september 2006 21:41 schreef skiczukie het volgende:
Je hebt toch al eerder problemen gehad met sluimer enzo Geqxon, misschien heeft het daar iets mee te maken?
Dat weet ik dus niet, hij was overigens aangesloten op mijn televisiequote:Op vrijdag 22 september 2006 21:39 schreef Slarioux het volgende:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ik mijn externe scherm eruit trek springt alles keurig naar het ene scherm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |