Als er geen schande in schuilt, wil ik wel toegeven dat het gedeelte van mijn leven dat geheel buiten het project ligt verdomd klein is. Maar ik ben geen Wittgenstein of zoiets, al houd ik zeer van zijn filosofie. Helaas had hij geen liefdesleven...quote:Op donderdag 2 november 2006 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het iets moois hebben, om je leven als een project te beschouwen, om te kunnen zeggen: Mijn project, mijn leven, dat is Sein und Zeit. Of Die Kritik der reinen Vernunft, het gaat om het idee. En om dan het mysterie van het eindige, aardse bestaan te ontrafelen. Althans, om met heilige overtuiging naar antwoorden op zoek te gaan. Hoe meer je leven samenvalt met zo'n project, hoe beter. Wat is de zin van het leven? Een project met een werktitel, en hopelijk aan het eind een publicatie die tot in de eeuwigheid herlezen kan worden.
Er schuilt geen schande in het geen leven hebben buiten je project om. Integendeel. Wittgenstein had nooit aan zijn Philosophische Untersuchungen moeten beginnen. Daar heeft hij zichzelf mee gemarginaliseerd.
Het leuke is dat Mak ook GroenLinks is en meedeed aan de huidige oproep om hogere belasting voor rijken.quote:
quote:"...I am at a rough estimate, thirty billion times more intelligent than you. Let me give you an example. Think of a number, any number." [said Marvin]
"Er, five" said the mattress.
"Wrong," said Marvin. "You see?"
Ik heb hem ook nog niet gelezen en sta er ook nog lang niet om te springen.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Davinci Code. (Ja ik was één van die drie mensen in Nederland die hem nog had gelezen).
quote:Op donderdag 28 september 2006 14:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[afbeelding]
Mijn zoon heeft een sexleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor, van Renate Dorrestein.
En mijn lief heeft een fantastische brief ingezonden om dat stuk te ridiculiseren.quote:Op donderdag 2 november 2006 19:39 schreef mariatrepp het volgende:
Het leuke is dat Mak ook GroenLinks is en meedeed aan de huidige oproep om hogere belasting voor rijken.
Ik meen dat ja, stoer is misschien niet de goede naam maar vind het wel een titel waar ik niet meteen overheen lees.quote:
Heb hem in 't engels gelezen (Weaveworld)quote:Op donderdag 2 november 2006 12:03 schreef Matness het volgende:
net begonnen in weefwereld van clive barker, ben benieuwd. het is een ontzettend dik boek.
[afbeelding]
Heerlijke man!quote:Op donderdag 2 november 2006 19:39 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Het leuke is dat Mak ook GroenLinks is en meedeed aan de huidige oproep om hogere belasting voor rijken.
Ik vind het echt zo'n vrouwenboekentitel.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik meen dat ja, stoer is misschien niet de goede naam maar vind het wel een titel waar ik niet meteen overheen lees.
Ben ik met je eens, zou hem niet snel gaan lezen, dan mag ik de titel nog wel goed vinden, of is metroseksualiteit nog niet zo verquote:Op donderdag 2 november 2006 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo'n vrouwenboekentitel.
Het boek is superinteressant. Vertel eens Gellius, hoe ben je erop gekomen, waarom lees je dit??quote:Op woensdag 1 november 2006 14:26 schreef Gellius het volgende:
Andrew Barker - Telegrams of the soul: Peter Altenberg and the culture of fin-de-siècle Vienna.
[afbeelding]
[..]
Ik dacht op een morgen aan Peter Altenberg. Bij het ontwaken. En toen ben ik even langs de bibliotheek gewipt, aangezien zelfs de hoofdstedelijke boekhandels niets van of over hem op vooraad hebben.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:07 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Het boek is superinteressant. Vertel eens Gellius, hoe ben je erop gekomen, waarom lees je dit??
Ikzelf ben germanist, en bezig o.a. met germanistisch literatuurwetenschappelijk onderzoek, en, zoals gezegd, veel bezig met Wenen, Karl Kraus, Canetti enz, maar toch kende ik Altenberg niet. Hoe komt dat, denk je???quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:02 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik dacht op een morgen aan Peter Altenberg. Bij het ontwaken. En toen ben ik even langs de bibliotheek gewipt, aangezien zelfs de hoofdstedelijke boekhandels niets van of over hem op vooraad hebben.
heb een paar bladzijden gelezen, maar wat leest het heerlijk weg zeg, ik word er helemaal ontspannen van, en dat heb ik niet snel.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Heb hem in 't engels gelezen (Weaveworld)
Mooi boek, maar Imajica (imagica) was mooier vond ik.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:20 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ikzelf ben germanist, en bezig o.a. met germanistisch literatuurwetenschappelijk onderzoek, en, zoals gezegd, veel bezig met Wenen, Karl Kraus, Canetti enz, maar toch kende ik Altenberg niet. Hoe komt dat, denk je???
De Schaduw van de wind wil ik ook nog lezenquote:Op zondag 5 november 2006 14:38 schreef Ang3l het volgende:
De Stad der Blinden is uit
Nu De Schaduw van de Wind aan het lezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |