Ben ik helemaal met je eens hoorquote:Op donderdag 9 december 2004 10:20 schreef coz het volgende:
toch gaat die beschrijving niet helemaal op
maar er zijn idd een paar goede covers te vinden
zo zijn er ook covers die niets veranderen aan het nummer maar dat de zang gewoon niet klopt bij het originele nummer .. ( zonder dat ze het expres doen zoals bij the young ones maar nagenoeg vergelijkbaar voor het oor soms)
onder het mom ; als je de tonen niet kan halen cover het dan niet
maargoed er zijn dus meerdere manieren om naar te kijken
ligt ook aan hoeveel waarde je hecht aan het origineel
en dan hoeven ze maar een toon 'fout' te doen en is het![]()
![]()
ik heb helaas de idols versie van under the bridge een keer meegekregen ...
zal men niet verbazen als ik die nog erger vind dan all saints welke ook al hoge ogen gooien![]()
![]()
![]()
![]()
hehe ..eentje die het schopje snaptquote:Op donderdag 9 december 2004 10:14 schreef Mark het volgende:
Nu dit oude topic gekickt is durf ik best Band Aid 20 te noemen
Die is redelijk jammer idd, maar nog niet half zo erg als de dansversie van Poison van Alice Cooperquote:Op woensdag 8 december 2004 16:58 schreef Ceased2Be het volgende:
personal jesus door marilyn manson
*shudder*
doe dan geen cover als je niet weet wat je er mee aanmoet.
Word up van Korn is ook al zo'n wereldplaatquote:Op woensdag 16 februari 2005 10:00 schreef ranja het volgende:
Ik vind Korn's versie van Another brick in the wall wel heel erg trouwens.
En ik ben niet eens een Pink floyd fan.
Erg grappig inderdaad, zeker omdat ze zelf ook in de lach schietquote:Op woensdag 16 februari 2005 10:08 schreef DeHeldjes het volgende:
Zoek maar op kazaa...
De cover van Chop Suey! van system of a down.... Maar dan gezongen door Avril Lavigne...Hi-La-Risch!!!
die is echt vreselijk jaquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:06 schreef AMDB het volgende:
Dit is ook een bar slechte cover van het Arctic Monkeys nummer "Leave before the lights come on"
Gym Class Heroes![]()
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=pkvWlnTqOgI&feature=related
Ik wou hem net posten. Het origineel: http://youtube.com/watch?v=FjTB6EG3xGoquote:Op woensdag 5 december 2007 16:13 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Freemasons ft. Bailey Tzuke - Uninvited
Precies waar ik aan dacht toen ik de topictitel zag!quote:Op donderdag 3 januari 2002 09:12 schreef merulez het volgende:
dat blijft voor mij toch wel Under the bridge van de Red Hot Chili Peppers door all saints ()
Verschrikkelijk ja. Hoe kan ze daar ooit toestemming voor gegeven hebbenquote:Op woensdag 5 december 2007 16:13 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Freemasons ft. Bailey Tzuke - Uninvited
Het geheel is best aardige muzak, luistert nog vrij prettig weg. Waar ik vooral een probleem mee heb is dat je een nummer dat oorspronkelijk met passie is gebracht, van alle passie ontdoet. Van dat soort nummers moet je OF afblijven, OF proberen het gevoel er in te bewaren. Het veiligste is dat je er gewoon van afblijft.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:19 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Verschrikkelijk ja. Hoe kan ze daar ooit toestemming voor gegeven hebben![]()
Soms is het wel grappig als dingen op een heel andere manier gebracht worden, bv. wat travis deed met baby one more time of de cover cd van tori amos, maar het is altijd erg jammer als nummers alleen maar gebruikt worden door gebrek aan eigen inspiratie.
Dat vond ik eerder een verbeteringquote:Op woensdag 5 december 2007 16:41 schreef dikkekaas het volgende:
Precies waar ik aan dacht toen ik de topictitel zag!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |