quote:
Op donderdag 9 december 2004 10:20 schreef coz het volgende:toch gaat die beschrijving niet helemaal op
maar er zijn idd een paar goede covers te vinden
zo zijn er ook covers die niets veranderen aan het nummer maar dat de zang gewoon niet klopt bij het originele nummer .. ( zonder dat ze het expres doen zoals bij the young ones maar nagenoeg vergelijkbaar voor het oor soms
![]()
)
onder het mom ; als je de tonen niet kan halen cover het dan niet
maargoed er zijn dus meerdere manieren om naar te kijken
ligt ook aan hoeveel waarde je hecht aan het origineel
en dan hoeven ze maar een toon 'fout' te doen en is het
![]()
ik heb helaas de idols versie van under the bridge een keer meegekregen ...
zal men niet verbazen als ik die nog erger vind dan all saints welke ook al hoge ogen gooien
Ben ik helemaal met je eens hoor
![]()
Daarom zet ik er ook "meestal" bij, maar het ligt ook echt aan de zanger/zangeres.
Het is een beetje mijn beleving. Maar ik heb ook zoiets van, als het origineel goed is, verander er dan niet te veel aan. Net zoals your song van Elton John. Daar moet je gewoon niet te veel aan veranderen, dat past niet bij het nummer. Het origineel is fantastisch, laat dat zo. Mischien een zachte beat, of een tempootje sneller, maar meer ook niet. Ik vind de versie van die gast van replay (.... Dakriet????) wel erg mooi, maar het kan nog maar net. (de tekst vind ik overigens soms dubieus, maar het vertalen van een nummer blijt lastig).
Ik heb ook echt een hekel aan van die tienersterretjes die echt net komen kijken.
En dan denken ze even een cover te maken van de beste artiesten die er zijn.
Kijk naar de covers van Queen, Abba of van andere bands. Of bijvoorbeeld Britney Spears, dat is gewoon een middelmatige zangeres. Wat ik ook verschrikkelijk vind bijvoorbeeld is die grease cover, weet alleen niet wie het zingen...! Maar zo is er nog veel meer op te noemen. Gelukkig is er genoeg keuze wat dat betreft op muziekgebied!