Omdat die vier jaar geleden nog tot één van de slechtste economiën behoorde. Dat is dus een teken van een enorme groeiontwikkeling.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:58 schreef dVTB het volgende:
[..]
Waarom gaan Balkenende en consorten er dan zo prat op dat de Nederlandse economie nu één van de beste van Europa is?
Woonkosten was inderdaad geen goed voorbeeld van kolom B (overige niet-personele kosten)quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet. Jij kwam met woonkosten aan die volgens jou bij het inkomen opgeteld moeten worden:
Bij een normale werknemer idd wel, maar voor het koningshuis dus niet, het koningshuis moet status hebben, om door andere landen serieus genomen te worden, dus in dit geval gaat die vlieger niet op.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:37 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Woonkosten was inderdaad geen goed voorbeeld van kolom B (overige niet-personele kosten), maar op die site stonden geen voorbeelden van privékosten.
Maar dat is verder niet relevant want m'n punt blijft overeind dat vergoedingen voor privépersoneel en andere privékosten die 0,0 met het ambt te maken hebben gewoon als verkapt salaris gezien moeten worden.
Jij bent echt blind voor de werkelijkheid zegquote:Op vrijdag 22 september 2006 13:00 schreef Tikorev het volgende:
Omdat die vier jaar geleden nog tot één van de slechtste economiën behoorde. Dat is dus een teken van een enorme groeiontwikkeling.
Bron: RTL Nieuwsquote:laatst gewijzigd: 14-07-2005 11:37
Nederlandse economie slechtst van EU
Van alle 25 landen in de Europese Unie draait de economie van Nederland het slechtst. Dat blijkt uit cijfers van het statistisch bureau Eurostat. In geen ander land daalde de welvaart in het eerste kwartaal een half procent vergeleken met een jaar eerder. Alleen Italië (min 0,2%) en Malta (min 0,1%) komen in de buurt.
Groei
De EU komt uit op een economische groei van 1,4% vergeleken met een jaar eerder. In vergelijking met het vorige kwartaal is de economische groei 0,5%. Dat steekt maar mager af tegen de groei in Japan (1,2%) en de VS (0,9%).
Consumenten
De Europese economie blijkt in de eerste drie maanden vooral beďnvloed door 0,2% hogere consumentenbestedingen dan een kwartaal eerder. Investeringen daalden 0,2% en de export 0,7%.
Bron: Elsevier.quote:Koopkracht
Nog meer slecht nieuws: volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) daalde de koopkracht in Nederland vorig jaar met 1,4 procent (bekijk de cijfers van het CBS, pdf). In 2003 nam de koopkracht ook al af met 2,7 procent.
En juist dat inkomen, dus datgene wat de Nederlanders kunnen besteden/consumeren, is wezenlijk voor de economische groei, zo blijkt wel uit deze publicatie van het Centraal Planbureau van december 2003.quote:Inkomen Nederlander daalt vierde jaar op rij
Nederlanders konden vorig jaar minder uitgeven dan een jaar eerder. Net als de drie jaren daarvoor is het reëel beschikbaar inkomen van Nederlanders in 2005 gekrompen. Het besteedbaar inkomen daalde met 0,7 procent. Nederlanders verdienden wel meer - samen 235,4 miljard euro - maar de belastingen en premies (onder meer de sociale- en de pensioenpremies) gingen ook omhoog, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag. Als dan ook nog rekening wordt gehouden met de inflatie, dan blijkt het totale inkomen van alle Nederlanders weer afgenomen.
Sinds 2002 kunnen Nederlanders elk jaar iets minder consumeren. Het slechtste jaar was 2003, toen het reëel besteedbare inkomen met meer dan 2 procent daalde. De jaren daarvoor ging het stukken beter: tussen 1996 en 2001 steeg het besteedbaar inkomen keer op keer. Record was 2001, toen steeg het inkomen dat Nederlanders daadwerkelijk kunnen uitgeven met bijna 6 procent.
Bron: CPB http://www.cpb.nl/nl/news/2003_44.htmlquote:Hoewel buiten het eurogebied het economisch herstel duidelijk zichtbaar wordt, geldt dit nog amper voor de landen van het eurogebied. Het voor ons land verwachte lichte herstel van de economische groei is tot nog toe uitgebleven, al was in het derde kwartaal niet langer sprake van een krimp, maar van een minimale groei van 0,1%. De voor dit jaar geraamde groei van het bruto binnenlands product (BBP) is in vergelijking met drie maanden geleden met 0,75%-punt verlaagd. Deze bijstelling komt voornamelijk door tegenvallende particuliere consumptie en uitvoer van energie en diensten.
De consumenten blijven somber gestemd. De particuliere consumptie daalde in het tweede en derde kwartaal (ten opzichte van de overeenkomstige periode vorig jaar) met 1,4%. Naar verwachting zal de daling in het vierde kwartaal minder groot zijn. Voor het gehele jaar resulteert naar verwachting een daling van het consumptievolume met 0,75%, het laagste groeicijfer sinds 1983. De voornaamste oorzaak is de daling van het reëel beschikbaar gezinsinkomen, vooral door de sterke stijging van pensioen- en ziektekostenpremies. Volgend jaar neemt de consumptie naar verwachting met 0,75% toe, nagenoeg geheel veroorzaakt door stijgende vaste lasten, met name de consumptie van aardgas, woningdiensten en zorg. De zogenoemde 'vrije' consumptie groeit volgend jaar nauwelijks.
Ik zeg helemaal niet dat de economie de afgelopen vier jaar goed is geweest. Ik zeg dat hij nu tot één van de beste van Europa behoort (qua economische groei en werkloosheid) nadat hij (zoals je eigen bron aangeeft) een paar jaar geleden nog tot de slechtste behoorde.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:57 schreef dVTB het volgende:
[..]
Je wilt zo graag geloven dat de afgelopen 4 jaar goed waren voor onze economie dat zelfs duidelijk cijfermateriaal je niet kan overtuigen.
De economische groei wordt gemeten t.o.v. de werkelijke economische situatie een periode eerder. Niet ten opzichte van de economische groei van het voorgaande jaar.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:08 schreef dVTB het volgende:
de economische groei is in 2006 relatief hoger wanneer deze de afgelopen jaren relatief lager was.
De belastingdienst mag de komende 20 jaar dus 50.000 euro op jouw salaris inhouden?quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:17 schreef PLAE@ het volgende:
`
Maxima mag van mij wel een miljoen opslag krijgen. Zoals die zich presenteerd. Een lust voor het oog![]()
Een momentopname! Ik zeik er Balkenende trouwens niet voor af, maar ik ken hem evenmin alle credits toe. Te meer omdat het daarvoor de laatste jaren gewoon te slecht is gegaan in Nederland. En hoe je aan de term 'vele malen beter' komt, vat ik evenmin.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:15 schreef Tikorev het volgende:
De economie staat er nu vele malen beter voor dan toen Balkenende begon (met de laagste werkloosheid van Europa en een groei van 3,25%). Sommige mensen vinden dat nu eenmaal geen reden om hem daarvoor af te zeiken.
Dit dreigt een soort nieuwe versie van Indecent Proposal te gaan worden....quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:30 schreef rebel6 het volgende:
De belastingdienst mag de komende 20 jaar dus 50.000 euro op jouw salaris inhouden?
quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat artikel was een verwachting geschreven een jaar voordat het zorgstelsel is ingevoerd.
De praktijk heeft anders uitgewezenl:
Nieuwe zorgstelsel valt goed
[..]
Zorg premie voorheen, 50 euroquote:Op vrijdag 22 september 2006 14:50 schreef BasOne het volgende:
[..]
Zorg premie voorheen, 45 euro
Zorg premie nu, 100 euro
Compensatie max, 30 Euro
Ik zie het al voor me:quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:39 schreef dVTB het volgende:
Dit dreigt een soort nieuwe versie van Indecent Proposal te gaan worden....![]()
Ik wil weten waar jij die 80 Euro vandaan hebt, ik heb het minimale en betaal 100 in de maand.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zorg premie voorheen, 50 euro
Zorg premie nu, 80 euro
Compensatie max, 35 Euro
![]()
Nee, laat de lelijke mokkels in dit land maar betalen. Het is hun schuld (en die van hun ouders) dat we een mevrouw uit Argentinie moesten importeren om nog een fatsoenlijke vertegenwoordiging te hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:30 schreef rebel6 het volgende:
[..]
De belastingdienst mag de komende 20 jaar dus 50.000 euro op jouw salaris inhouden?
zorgtoeslag he...quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:26 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ik wil weten waar jij die 80 Euro vandaan hebt, ik heb het minimale en betaal 100 in de maand.
Of zijn dat studenten prijzen?
Rekent hij er apart bij af (35 euro), standaard premie bij hem dus 80 Euro.......quote:
quote:
En dat gun ik haar van harte!!!quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:40 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Onzin, ze woont gratis en hoeft de onderhoudskosten van haar woonpaleis niet te betalen van haar 3.9 miljoen salaris. Die kosten kan ze namelijk declareren:
Trots? Ik kots op dat koningshuis. Bekwaam... in bekakt zijn ja, en zich ver verheven voelen boven het gepeupel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dat gun ik haar van harte!!!
Als iemand in de USA zo in de belangstelling stond en er werd zoveel vuil over uitgespoten dan werd die miljonair door een leuk rechtszaakje.
Bea moet heel wat slikken als vorstin! Ze loop altijd in de picture, met haar hele gezin en aanhang. Heeft nooit rust op dat gebied. Wilekeurig welke nederlander kan rottigheid uithalen van hier tot Tokio, als ie betrapt wordt komt ie alleen maar met initialen in de media.... Trix en familie nooit. Altijd voluit, en met legio beschuldigingen danwel verwensingen die discutabel zijn wegens gebrek aan reeeel bewijs. Zware last is dat, mag best geld tegenover staan!!
En ze heeft een enorme drive om alles te willen weten, over alles wat NL aangaat.
Je zult maar zo'n bekwame koningin hebben zeg!!
Om supertrots op te zijn!!!
ik betaal er al jaren voorquote:Op zondag 24 september 2006 07:54 schreef StefanP het volgende:
Graag zou ik alle Oranjefans zelf voor het koningshuis zien betalen. Als je die poppenkast zo prachtig vindt - betaal er dan ook maar voor! Dan werk ik als republikein wel lekker door op Koninginnedag, eerlijk is eerlijk.
quote:Maar ja, in de semi-communistische heilstaat Nederland betaalt iedereen tegenwoordig voor alles, of je nu wil of niet. Nivellering, solidair zijn en dergelijke smoesjes, weet je wel...
]http://www.volkskrant.nl/den_haag/article181400.ece/Beatrix_Het_Wilhelmus_is_van_mij[/quote][/url]quote:Beatrix, was dat trouwens niet dat achterlijk bekakte wijf dat vindt dat het Wilhelmus van HAAR is? Die het ministerie van buitenlandse zaken verbood om het Wilhelmus te spelen als belangrijke buitenlandse gasten op het vliegveld onthaald worden, tenzij ze er zelf bij is?![]()
[url=http://www.volkskrant.nl/den_haag/article181400.ece/Beatrix_Het_Wilhelmus_is_van_mij
quote:Jaja, helemaal van het volk die Oranjes, je ziet het zelf... de koppen er af, zeg ik.
Hou toch op zeg, 'zware last'.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dat gun ik haar van harte!!!
Als iemand in de USA zo in de belangstelling stond en er werd zoveel vuil over uitgespoten dan werd die miljonair door een leuk rechtszaakje.
Bea moet heel wat slikken als vorstin!
Ze loop altijd in de picture, met haar hele gezin en aanhang. Heeft nooit rust op dat gebied. Wilekeurig welke nederlander kan rottigheid uithalen van hier tot Tokio, als ie betrapt wordt komt ie alleen maar met initialen in de media.... Trix en familie nooit. Altijd voluit, en met legio beschuldigingen danwel verwensingen die discutabel zijn wegens gebrek aan reeeel bewijs. Zware last is dat, mag best geld tegenover staan!!
Zei ik dat ze het slecht doet, nee ik vind gewoon de vergoeding die daar tegenover staat misdadig hoog.quote:En ze heeft een enorme drive om alles te willen weten, over alles wat NL aangaat.
Je zult maar zo'n bekwame koningin hebben zeg!!
Om van tequote:Om supertrots op te zijn!!!
Gewoon schandalig........Ik ben al lang niet meer voor de monarchie. Afschaffen dus...quote:Op maandag 1 januari 2007 13:27 schreef rebel6 het volgende:![]()
Gefeliciteerd Hare Majesteit, met de 125.000¤ extra salaris die u dit jaar krijgt.
Ook gefeliciteerd Willem-Alexander en Maxima met ieder 32.000 ¤ schoon erbij.
Het is jullie van harte gegund, niemand heeft het harder nodig dan jullie!![]()
Ben ik ook voorstander van, maar de discussie behouden/afschaffen zorgt er wel voor dat dit soort schandelijke salarisverhogingen elk jaar geruisloos plaatsvinden, zonder enige discussie.quote:Op maandag 1 januari 2007 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gewoon schandalig........Ik ben al lang niet meer voor de monarchie. Afschaffen dus...
Ik ga daarover ook een topic openen. Het is gewoon achterhaald. En belachelijk als je uit het goede gat komt, dat je zo in de watten wordt gelegd..Waarom moet de ene zich kapot werken om overeind te blijven en de andere wordt financieel doodgeknuffeld......quote:Op maandag 1 januari 2007 14:13 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ben ik ook voorstander van, maar de discussie behouden/afschaffen zorgt er wel voor dat dit soort schandelijke salarisverhogingen geruisloos plaatsvinden, zonder enige discussie.
Orwell 1984.........De ene is meer gelijk dan de ander.......Maar ja, dat is de hele maatschappij. Art. 1 stelt dus geen zak voor en is slechts voor de buhne...quote:En ik heb nog steeds niet gehoord waarom het KH en alles daar omheen (personeel, rvd) recht zouden hebben op dit soort kadootjes. Hoe luidde artikel 1 van de Grondwet ook alweer?
Idd dat ondermijn het draagvlak van de monarchie.........Het is gewoon walgelijk....quote:Op maandag 1 januari 2007 14:21 schreef Speth het volgende:
afschaffen hoeft van mij overigens niet, maar zo'n inkomen is buitenproportioneel
dat ze geen belasting hoeven te betalen vind ik nog schunniger dan schunnig: sterker nog : het is gewoon fout.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:37 schreef Hyperdude het volgende:
Anders bel je Wouter toch even
Die heeft de meerderheid, dus die kan gewoon beleid maken toch?![]()
on-topic: natuurlijk mag de Koningin wel een paleis hebben en een aardig bedrag op de bank krijgen om naar de AH te kunnen, maar ze moet er wel belasting over betalen.
Dat ze geen belasting betalen en honderden miljoenen/miljard zwaar zijn, vind ik veel fouter dan de kosten per jaar, die waarschijnlijk lager zijn dan bij de meeste door Presidenten geregeerde landen.
Interessant. Kunnen we het koningshuis niet privatiseren? Gewoon even rondkijken op de vrije markt en dan het koningshuis kiezen met de beste prijs/kwaliteit verhoudiing.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:16 schreef pberends het volgende:
Schandalig, maar zijn het marktconforme salarissen? Wat verdient een private Koning?
Wat ook opvalt is dat de 30% salarisverhoging voor ministers wél apart werd aangekondigd, waardoor er tenminste nog een politieke discussie mogelijk was.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Idd dat ondermijn het draagvlak van de monarchie.........Het is gewoon walgelijk....
Ik dacht dat in 2007, door de geboorte van het 2e koningskind, er een hoop verdere familieleden geen bijdragen meer krijgen. Hoeveel is die besparing?quote:Op donderdag 21 september 2006 12:53 schreef rebel6 het volgende:
2007:
B: 762.000 (+ 50.000 euro)
W: 226.000 (+14.000 euro)
M: 226.000 (+14.000 euro)
Volgens mij zijn B, W-A en M de enigen die geld krijgen, misschien ook nog de 2 dochtertjes.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik dacht dat in 2007, door de geboorte van het 2e koningskind, er een hoop verdere familieleden geen bijdragen meer krijgen. Hoeveel is die besparing?
Gedwongen? Ze zit vrijwillig op de troon.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:36 schreef Taurus het volgende:
Dat mag ook wel, het lijkt mij echt geen pretje om gedwongen koningin te moeten zijn.
Jij gunt 1 steenrijke familie extra geld.quote:Dat gezeik altijd over 1 familie die veel verdient, ongelooflijk, elkaar iets gunnen is blijkbaar iets heel erg vreemds in deze dagen. Afgunst en jaloezie, hele vieze eigenschappen![]()
Al helemáál als 't om zoiets nietigs als geld gaat.Bah.
Ik accepteer 't zoals 't is, ik word er zelf niet minder van als er 1 familie is die buiten proporties inkomsten krijgt uitgekeerd, ik heb wel belangrijkere dingen te doen dan me daar aan te gaan zitten ergeren. En ik ben heel blij dat ik die instelling heb, anders zou ik me de hele dag zitten ergeren aan mensen die geld krijgen wat ze niet verdienen (en daar reken ik de koninklijke familie niet eens onder, want nogmaals, 't lijkt me geen pretje om in die poppenkast mee te moeten spelen, vandaar gedwongen). We hebben nou eenmaal 'n koningshuis en daar heb ik niks op tegen. Richt je op je eigen leven en inkomsten ipv die van 'n ander zou ik zeggen.quote:Op maandag 1 januari 2007 19:12 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Gedwongen? Ze zit vrijwillig op de troon.
Bovendien krijgen ze al buitengewoon veel geld, noem eens 1 reden waarom ze nóg meer moeten krijgen?
[..]
Jij gunt 1 steenrijke familie extra geld.![]()
Ik gun iedereen (rijken en slechterikken uitgezonderd) wat extra's.
'Gedwongen' koningin zijn? Als ze daar zo arm en zielig zijn en het niet leuk vinden, dan doen ze toch afstand van de troon? Geloof me maar dat die bekakte trut Beatrix het maar wat leuk vindt om koningin te zijn - dan is ze immers zoveel beter dan het gepeupel. Dan hoeft ze niet te werken (ik hoor die monarchisten altijd zeggen dat ze zoveel werkt... kom op, zeg het maar weer), krijgt ze een absurd riant salaris, heeft mensen die voor haar schoonmaken, koken en haar kont afvegen (wat wil je nog meer?), achter de schermen kan ze de politiek beinvloeden terwijl ze donders goed weet dat dat niet mag en kan ze dergelijke onzin claimen zoals dat zij de eigenaar is van het Wilhelmus en niet de Nederlanders zelf. Een over het paard getild, lui en bekakt mens.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:36 schreef Taurus het volgende:
Dat mag ook wel, het lijkt mij echt geen pretje om gedwongen koningin te moeten zijn. Dat gezeik altijd over 1 familie die veel verdient, ongelooflijk, elkaar iets gunnen is blijkbaar iets heel erg vreemds in deze dagen. Afgunst en jaloezie, hele vieze eigenschappen![]()
Al helemáál als 't om zoiets nietigs als geld gaat.Bah.
Sorry, maar gezien de termen die je gebruikt om de leden van het koninklijk huis mee aan te duiden neem ik je post niet ernstig serieus. Trauma opgelopen met betrekking tot de Oranje's ofzo? Een koningshuis vervult wel degelijk een belangrijke functie voor een land, daarnaast is het gewoon respect opbrengen voor de geschiedenis van 't land waar jij in woont, het is iets waardevols. Een traditie, en die kost geld. So what. De familie ken ik niet, maar ik heb ze nog nooit iets horen zeggen waardoor ik de woorden snol of trut uit m'n mond voel komen rollen, ze lijken me vriendelijke mensen.quote:Op maandag 1 januari 2007 20:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
'Gedwongen' koningin zijn? Als ze daar zo arm en zielig zijn en het niet leuk vinden, dan doen ze toch afstand van de troon? Geloof me maar dat die bekakte trut Beatrix het maar wat leuk vindt om koningin te zijn - dan is ze immers zoveel beter dan het gepeupel. Dan hoeft ze niet te werken (ik hoor die monarchisten altijd zeggen dat ze zoveel werkt... kom op, zeg het maar weer), krijgt ze een absurd riant salaris, heeft mensen die voor haar schoonmaken, koken en haar kont afvegen (wat wil je nog meer?), achter de schermen kan ze de politiek beinvloeden terwijl ze donders goed weet dat dat niet mag en kan ze dergelijke onzin claimen zoals dat zij de eigenaar is van het Wilhelmus en niet de Nederlanders zelf. Een over het paard getild, lui en bekakt mens.
Ik gun mensen veel, maar alleen als ze het aan zichzelf te danken hebben. Deze parasieten hebben nog geen dag arbeid verricht in hun hele leven. Dacht je nou echt dat die domme bolle W.A. een titel gehaald had als hij niet het zoontje van was? De domheid straalt er vanaf. Laat staan dat hij die blonde snol aan z'n zij gehad had zonder dat aanstaande kroontje op z'n hoofd. Nee, ik gun liever iets aan mensen die het wel verdienen, die hard werken en daar de vruchten van plukken. Ik gun een gemiddeld gezin met modaal inkomen ergens in een rijtjeshuis veel liever iets. Niet een stel clowns dat niet eens afstamt van de echte Oranjes en 1x per jaar met een geplamuurd gezicht zogenaamd 'vriendelijk' met het volk op stap te gaan, maar de rest van het jaar ergens in een paleisje miljoenen zit te incasseren en bij een oorlog meteen vlucht en het volk aan z'n lot overlaat. Wat een helden.
Je postgeschiedenis ga ik niet nalopen, maar ben je consequent in geld iets 'nietigs' noemen? Als er weer eens te weinig geld in de zorg is, als iemand op straat gezet wordt, als een oud vrouwtje beroofd wordt maar de politie het geld niet claimt te hebben om agenten op straat te hebben? Ik dacht het niet - waarschijnlijk vind je het dan schandalig en belachelijk. Welnu, je weet nu waar dat geld heen is: naar een familie stinkend rijke, wereldvreemde, egoistische oranjes die menen dat half Nederland van hun is. En het ergste is nog wel dat ze aanbeden worden door half Nederland, die dat allemaal best vinden zolang ze de leegte in hun eigen bestaan kunnen opvullen met foto's in de Prive van de Oranjes op een van hun twintig jaarlijkse vakanties. Wat werken ze toch hard.
Doe niet zo dom a.u.b.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:14 schreef Tikorev het volgende:
Je moet gewoon niet zo negatief doen. Het kabinet heeft gewoon goed werk verricht. Hun eigen korte termijn populariteit ondergeschikt gemaakt aan de lange termijn belangen van Nederland.
Nou heb jij het over de Oranjes maar dat is nog maar de vraag.quote:Op maandag 1 januari 2007 20:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
'Gedwongen' koningin zijn? Als ze daar zo arm en zielig zijn en het niet leuk vinden, dan doen ze toch afstand van de troon? Geloof me maar dat die bekakte trut Beatrix het maar wat leuk vindt om koningin te zijn - dan is ze immers zoveel beter dan het gepeupel. Dan hoeft ze niet te werken (ik hoor die monarchisten altijd zeggen dat ze zoveel werkt... kom op, zeg het maar weer), krijgt ze een absurd riant salaris, heeft mensen die voor haar schoonmaken, koken en haar kont afvegen (wat wil je nog meer?), achter de schermen kan ze de politiek beinvloeden terwijl ze donders goed weet dat dat niet mag en kan ze dergelijke onzin claimen zoals dat zij de eigenaar is van het Wilhelmus en niet de Nederlanders zelf. Een over het paard getild, lui en bekakt mens.
Ik gun mensen veel, maar alleen als ze het aan zichzelf te danken hebben. Deze parasieten hebben nog geen dag arbeid verricht in hun hele leven. Dacht je nou echt dat die domme bolle W.A. een titel gehaald had als hij niet het zoontje van was? De domheid straalt er vanaf. Laat staan dat hij die blonde snol aan z'n zij gehad had zonder dat aanstaande kroontje op z'n hoofd. Nee, ik gun liever iets aan mensen die het wel verdienen, die hard werken en daar de vruchten van plukken. Ik gun een gemiddeld gezin met modaal inkomen ergens in een rijtjeshuis veel liever iets. Niet een stel clowns dat niet eens afstamt van de echte Oranjes en 1x per jaar met een geplamuurd gezicht zogenaamd 'vriendelijk' met het volk op stap te gaan, maar de rest van het jaar ergens in een paleisje miljoenen zit te incasseren en bij een oorlog meteen vlucht en het volk aan z'n lot overlaat. Wat een helden.
Je postgeschiedenis ga ik niet nalopen, maar ben je consequent in geld iets 'nietigs' noemen? Als er weer eens te weinig geld in de zorg is, als iemand op straat gezet wordt, als een oud vrouwtje beroofd wordt maar de politie het geld niet claimt te hebben om agenten op straat te doen lopen? Ik dacht het niet - waarschijnlijk vind je het dan schandalig en belachelijk. Welnu, je weet nu waar dat geld heen is: naar een familie stinkend rijke, wereldvreemde, egoistische Oranjes die menen dat half Nederland van hen is. En het ergste is nog wel dat ze aanbeden worden door half Nederland, die dat allemaal best vinden zolang ze de leegte in hun eigen bestaan kunnen opvullen met foto's in de Prive van de Oranjes op een van hun twintig jaarlijkse vakanties. Wat werken ze toch hard.
Omdat niemand er wat van zegt, of durft te zeggen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:20 schreef Proximo het volgende:
021 Op de Quote 500 Rijkste Nederlands, Familie van oranje 1 Miljard Euro
Daarnaast...
Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst bedraagt het pakket aandelen in Koninklijke Olie van de oranjes rond de 5%
de totale waarde hiervan zou zeker 7 miljard Euro bedragen.
Waarom moeten die dan uberhaupt nog financieel ondersteund worden door de burgers van dit land?
Ja, een twee-partijen stelsel.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:34 schreef stukovich het volgende:
Laat het Koningshuis in stand, en voer een twee-partijen stelsel in
Inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:20 schreef Proximo het volgende:
021 Op de Quote 500 Rijkste Nederlands, Familie van oranje 1 Miljard Euro
Daarnaast...
Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst bedraagt het pakket aandelen in Koninklijke Olie van de oranjes rond de 5%
de totale waarde hiervan zou zeker 7 miljard Euro bedragen.
Waarom moeten die dan uberhaupt nog financieel ondersteund worden door de burgers van dit land?
Nogmaals: die 762k is slechts de C-component van de totale uitkering. Over de A- en B- componenten wordt geschreven:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:06 schreef Majar het volgende:
Het inkomen dat de drie leden ontvangen is als volgt (in 2007):
Beatrix: 762.000 + 3.306.000¤ aan secundaire arbeidsvoorwaarden = 4.068.000
Willem-Alexander: 226.000 + 751.000¤ aan secundaire arbeidsvoorwaarden = 977.000
Maxima: 226.000 + 637.000¤ aan secundaire arbeidsvoorwaarden = 863.000
Geen beroepskosten dus, maar privépersoneel. Als jij of ik bedienden inhuren en daarvoor vergoeding krijgen van onze werkgever ziet de fiscus dat ook gewoon als verkapt salaris hoor.quote:Een A-component, die betrekking heeft op de kosten van personeel. Dit betreft de personeelskosten van degenen, die hun instructie rechtstreeks van de Koningin ontvangen en/of in de onmiddellijke omgeving van de Koningin verkeren en voor wie het dienstverband zich grotendeels in de familiesfeer voltrekt.
Waarschijnlijk gaat het ook hier ook om een vergoeding voor privé-uitgaven, want voor het onderhoud van de werkpaleizen of het regeringsvliegtuig bestaat al een ander potje.quote:"Een B-component, die betrekking heeft op de overige, dat wil zeggen niet-personele kosten."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |