Ik weet niet alles erover, maar je hebt aanleiding en oorzaak. De oorzaak is natuurlijk de politieke spanning tussen 'het westen' en het communisme. De directe aanleiding zal wel een stel incidenten zijn, die niet eens zo waar hoeven te zijn.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:31 schreef Jumparound het volgende:
dus de aanleiding was niet de de amerikanen de fransen steunden omdat (communistisch) noord-vietnam probeerde zuid vietnam te "verlossen" van het kwaad?
Normaal zeg ik nooit wat ik studeer(de), omdat het irrelevant is, maar meneer dacht een kans schoon te zien. Vandaar dat ik het noemde. Studeren is totaal geen garantie voor visie of intellect, want de meeste studenten zijn gewoon hartstikke onnozel. Dit terzijde verder.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:26 schreef Orwell het volgende:
[..]
en het klootjesvolk slikt het allemaal voor zoete koek..
sterker: kritische mensen worden als lunatic bestempeld en aangevallen op SPELFOUTEN!!!
en dan de opmerkingen van : wat is je opleiding? ik studeer aan de universiteit bla bla
stelletje onozelaars
Oke, dat is al een andere taal inderdaad dan waar dit topic over gaat...quote:Op woensdag 20 september 2006 15:29 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Strekking is; het land werd onder valse voorwendselen aangevallen. Dat bevestigd toenmalig minister van defensie McNamara nu pas. Had je dat tóén gesugerreerd, was je vast net als nu aan de verbale schandpaal genageld.
Volgens mij zijn tijden, politiek maar voorál mensen niet veranderd en behoort dit soort schandalen tot de orde van de dag, waaronder de inval van Irak en de aanslagen op 11-9. En over dat laatste wil ik even duidelijk zijn; De VS hebben de aanslagen waarschijnlijk niet zélf georganiseerd, zoals fanatici suggereren, maar waren er wel dégelijk van op de hoogte. En ze kwamen nou eenmaal goed uit, de duizenden doden ten spijt.
Niets. Ook omdat we er zelf economisch bij gebaat zijn.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:35 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Oke, dat is al een andere taal inderdaad dan waar dit topic over gaat...
De inval in Irak is ook onder valse voorwenselen gepleegd, tja... tuurlijk vind ik dat naar en ik realiseer me ook dat nederland net zo makkelijk het volgende land kan zijn. Alleen WAT doe je er aan?
quote:Op woensdag 20 september 2006 15:35 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Normaal zeg ik nooit wat ik studeer(de), omdat het irrelevant is, maar meneer dacht een kans schoon te zien. Vandaar dat ik het noemde. Studeren is totaal geen garantie voor visie of intellect, want de meeste studenten zijn gewoon hartstikke onnozel. Dit terzijde verder.![]()
Inderdaad. De aanleiding om Vietnam binnen te vallen was een zogenaamde aanval op een Amerikaans marineschip. Dit heeft feitelijk nooit plaatsgevonden, aldus McNamara. En de hele Amerikaanse lobby destijds was daarvan op de hoogte.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:33 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik weet niet alles erover, maar je hebt aanleiding en oorzaak. De oorzaak is natuurlijk de politieke spanning tussen 'het westen' en het communisme. De directe aanleiding zal wel een stel incidenten zijn, die niet eens zo waar hoeven te zijn.
Afzeiken is een fijne dwangneurose. En zwakstroom dat klinkt zo lekker denigrerend. Geen serieuze intenties je aan te vallen verder.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:38 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Jochie ik was oprecht geinteresseerd in welke studie jij deed. Jij begont te zeuren over LTS-zwaktestroom, dan leg ik mijn kaarten maar tafel.
Ok ik vind het afzeiken pareren eigenlijk ook wel leuk.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:40 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Afzeiken is een fijne dwangneurose. En zwakstroom dat klinkt zo lekker denigrerend. Geen serieuze intenties je aan te vallen verder.
Bush is slechts een marionet hè! Vergeet dat vooral niet. Hij voert slechts uit, wat een hele machtige, industriële lobby heeft bekokstoofd.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:40 schreef Jumparound het volgende:
Het wordt tijd voor wat democraten in dat witte huis...
Na 8 jaar bush is het terreur en haat wat de klok slaat
het zand ook,hoorde ik, kan je je kop er nog wat dieper insteken...quote:Op woensdag 20 september 2006 15:28 schreef Ericr het volgende:
Leuk voor je Orwell. De alu-folie is deze week in de aanbieding hoorde ik.
Tuurlijk, dat houdt je ook wat scherp hè.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:41 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ok ik vind het afzeiken pareren eigenlijk ook wel leuk.![]()
Nalatig, wat ze op andere momenten van het jaar niet waren... Routine kwesties werden deze dag nietquote:Op woensdag 20 september 2006 15:33 schreef Ericr het volgende:
Lees het officiele rapport eens goed door en kom dan tot de conclusie dat de Amerikaans overheid nalatig was. Of ze daarmee ook voorkennis hadden van de naderende aanslagen is echter niet bewezen. Het waren gewoon een stel incompetente diensten die langs elkaar heen werkten en niet ieder signaal werd serieus genomen.
Dat is laakbaar gedrag, maar geen bewijs voor welk complot dan ook.
Maar goed het officiele rapport is natuurlijk gemaakt door degenen die in het complot zitten (volgens de complotdenkers) en zo kan je eeuwig bezig zijn met cirkelredeneringen.
Vraag me alleen af wie nu echt dat officiele rapport wel eens heeft doorgelezen? Want het wordt vaak afgedaan als broddelwerk terwijl het beter doordacht is dan broddelwerk wat op sites staat van de bekende complot theoristen.
Helemaal juist... Bush wordt straks een 'fall guy'... Iemand die de schuld en de verantwoording op zich neemtquote:Op woensdag 20 september 2006 15:41 schreef Bombardier het volgende:
Bush is slechts een marionet hè! Vergeet dat vooral niet. Hij voert slechts uit, wat een hele machtige, industriële lobby heeft bekokstoofd.
Wat lief! Heb je ook zo'n lijstje gemaakt van de daden van islamitische terroristen, om zodoende aannemelijk te maken dat zij er achter zaten?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:36 schreef Masta-t het volgende:
[..]
En in die laatste zin schuilt meer waarheid dan ooit tevoren.
Wat nou als het land wat LSD en kernwapens test op zijn eigen bevolking, waar het verschil tussen arm en rijk groter is dan waar dan ook in de wereld, momenteel geregeerd door geld, geld en geld.
Amerika is prima instaat bewijzen van wapens te vervalsen om hun zin te krijgen (Irak). Ze zijn instaat om een lont in een powderkeg te steken, zonder mandaat van een internationale organisatie (VN, Ruwanda)
Ze zijn in staat om wapens te testen op hun eigen volk (soldaten die naar een nucleare proef gebruikt zijn om radioactiviteit te testen). Een land waar ze LSD rustig testen op hn eigen bevolking. Een land waar ze rustig een ziekte blijven volgen in hun eigen burgers (800 zwarten, syphilis) terwijl er een eenvoudig medicijn aanwezig is, maar dat zou het onderzoek verknallen.
Ja dat land is inderdaad niet instaat om een aanslag op zichzelf te faken, om met DAT feit:
- burgerrechten te ontnemen
- Angst te zaaien onder de bevolking
- Iedereen weer achter een vlag te vereenigen.
Om met dat feit bovendien:
- Een nieuwe vijand aan te wijzen (moslims)
- Het defensie budget te verruimen (war on terror)
....
En het meerendeel van de wereld kijkt ernaar, luistert naar de verklaringen van de VS en zegt doodeenvoudig: "de vs was eens aan de goede zijde, dus ze staan nu nog steeds aan de juiste zijde."
Maar goed, eerst rotzooi... DAN
"wir haben es nicht gewusst."
Kijk ook vooral niet rond, want immers als jij het niet WIL geloven dan is het ook nooit zo... What ever.
Sorry hoor, maar de steun voor de oorlog in Vietnam was misschien nog wel dunner dan die voor Irak. Ook in de beginfase.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:29 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Strekking is; het land werd onder valse voorwendselen aangevallen. Dat bevestigd toenmalig minister van defensie McNamara nu pas. Had je dat tóén gesugerreerd, was je vast net als nu aan de verbale schandpaal genageld.
Volgens mij zijn tijden, politiek maar voorál mensen niet veranderd en behoort dit soort schandalen tot de orde van de dag, waaronder de inval van Irak en de aanslagen op 11-9. En over dat laatste wil ik even duidelijk zijn; De VS hebben de aanslagen waarschijnlijk niet zélf georganiseerd, zoals fanatici suggereren, maar waren er wel dégelijk van op de hoogte. En ze kwamen nou eenmaal goed uit, de duizenden doden ten spijt.
Toppie!quote:Op woensdag 20 september 2006 10:34 schreef CoolGuy het volgende:
Ik had de FiPo, maar jullie zeggen allemaal dat hij Nederlands moet leren, wat ik ook wilde zeggen, maar ik dacht van "laat ik dat niet doen"Ik moet echt wat minder op m'n woorden gaan letten
![]()
Er was toen ook een dienstplicht en het hele land had ermee te maken, nu is het gewoon ergens een oorlogje...quote:Op woensdag 20 september 2006 18:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de steun voor de oorlog in Vietnam was misschien nog wel dunner dan die voor Irak. Ook in de beginfase.
Punt is dat je helemaal niet aan de schandpaal werd genageld wanneer je vraagtekens stelde bij de redenen en de oorlog zelf. Dat was juist "hip", net als nu.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er was toen ook een dienstplicht en het hele land had ermee te maken, nu is het gewoon ergens een oorlogje...
Weet je wat triest is? Het werk van schooiers als Avery en z'n vrindjes.quote:Dat hierendaar een steekje wordt gelaten om dat de bron niet 100% is neemt niet weg dat er wel erg vreemde zaken spelen.
Vervolgens worden er echt achterlijke debunk docu's gemaakt over eerdere docu's en op een erg krampachtige en trieste manier aan de officiele lezing proberen te houden.
Ben bang dat het nog wel erger is dan dat.quote:Op woensdag 20 september 2006 12:16 schreef Kogando het volgende:
[..]
Straks ga je me nog vertellen dat de wereld net zo in elkaar zit als in The Matrix.
Leg je er nou maar bij neer dat de realiteit vaak niet zo spannend is als je hoopt.
Inderdaad, zielige kereltjes die geld verdienen over de ruggen van 3.000 slachtoffers. Geldt trouwens ook voor zogenaamde experts op bepaalde gebieden, maar die het toch niet konden laten een boek te schrijven over 9-11. Die kunnen het meestal ook niet laten om dat boek dan overal te gaan spammen. Het is geen zoeken naar de waarheid, dat zijn gewoon golddiggers.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:16 schreef Apropos het volgende:
[..]
Weet je wat triest is? Het werk van schooiers als Avery en z'n vrindjes.
phee eindelijk eentje die een beetje door me regels heen leest.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:26 schreef Orwell het volgende:
[..]
en het klootjesvolk slikt het allemaal voor zoete koek..
sterker: kritische mensen worden als lunatic bestempeld en aangevallen op SPELFOUTEN!!!
en dan de opmerkingen van : wat is je opleiding? ik studeer aan de universiteit bla bla
stelletje onozelaars
... en toevallig was die ochtend een oefening waarbij passagiers vliegtuigen op gebouwen zouden crashen.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:50 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Nalatig, wat ze op andere momenten van het jaar niet waren... Routine kwesties werden deze dag niet
uitgevoerd... Ook worden normaal meldingen over geplande aanslagen die gemaakt worden door andere
geheime diensten nagetrokken... Waarom werd er door de top in de FBI een no-go gegeven om er verder
op in te gaan? Overigens hebben Rice en Bush in verscheidene tv toespraken verteld nooit aan een aanslag
met passagiers-vliegtuigen gedacht te hebben... Dit terwijl de waarschuwingen expliciet over een aanslag
als dit gingen...
quote:Op woensdag 20 september 2006 19:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
phee eindelijk eentje die een beetje door me regels heen leest.
Er zijn maar een paar reacties hier die me stelling begrijpen. Thx OpenYourMind, Bombardier en Orwell
Hoe kan het dan zijn dat hitler zonder dat men echt erg in had zomaar Polen binnen viel. Ook onder vals voorwendselen, dmv aanslag op eigenbodem en ander de schuld geven.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:48 schreef Apropos het volgende:
Wie wilde in de jaren dertig niet inzien dat Hitler kwaadaardig was?
Hoe dat kon? Door een diplomatiek spelletje en, zoals je al zei, een valse aanslag. Maar Hitler was al gewaarschuwd dat een daad van agressie tot oorlog zou leiden.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe kan het dan zijn dat hitler zonder dat men echt erg in had zomaar Polen binnen viel. Ook onder vals voorwendselen, dmv aanslag op eigenbodem en ander de schuld geven.
Dat is waar.quote:Nederland had volgens mij het idee van in WOI waren we neutraal, ze zullen ons nu ook wel links laten liggen. Dat ging toch even anders. Binnen een week moesten we al capituleren.
Frankrijk heeft zich er inderdaad op verkeken; maar dan wel in praktisch opzicht (het Duitse strijdplan), niet in ideologisch opzicht.quote:We hebben als Europa ( Frankrijk Benelux) aardig op verkeken wat Hitler eigenlijk van plan was.
Je bent duidelijk niet geinformeerd, men wist van het gevaar van Hitler, de appeasementpolitiek van Chamberlain was daar een voorbeeld van.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe kan het dan zijn dat hitler zonder dat men echt erg in had zomaar Polen binnen viel. Ook onder vals voorwendselen, dmv aanslag op eigenbodem en ander de schuld geven.
Nederland had volgens mij het idee van in WOI waren we neutraal, ze zullen ons nu ook wel links laten liggen. Dat ging toch even anders. Binnen een week moesten we al capituleren. We hebben als Europa ( Frankrijk Benelux) aardig op verkeken wat Hitler eigenlijk van plan was.
Niet het wiel op niet uitvinden. Met andere niewszaken maakt het allemaal niet zo heel veel uit of het nu wel of niet de volledigheid is.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:52 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, alleen je doet alsof je het wiel net uitvindt. Iedere gebeurtenis wordt subjectief benaderd, maar de hele complottheorieën rondom 9/11 zijn zo onzinnig dat er wat minder aandacht voor is. Als we iedere paranoia persoon een krant moeten laten vullen...
Stop vooral even met dat 'wir haben es nicht gewusst', leuk dat je dat zinnetje kent, maar de politiek in Amerika is nog niet gebasseerd op een foute ideologie, en is zover ik weet nog gewoon democratisch. In Amerika zelf wordt Bush en zijn mannen ook constant aangevallen.
Dat ben ik vast.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:55 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niet geinformeerd, men wist van het gevaar van Hitler, de appeasementpolitiek van Chamberlain was daar een voorbeeld van.
Criris gecombineerd met oorlogsmoeheid en het idee dat Hitler minder erg was dan de bolsjewieken. Maar er werden wel degelijk anti-Hitler coalities gesmeed, ook in Duitsland. Hij is in 1938 aan de dood ontkomen, geloof ik, aanslag door een schrijnwerker in de Bierkeller.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat ben ik vast.
Pim Fortuyn werd al na een jaar in de picture te zijn, met zijn sterke uitspraken, omgelegd. Ik had overigens bes willen zien hoe deze man het in het kabinet had gedaan.
Maar dan snap ik niet dat er in de 10 jaar dat Hitler aan de weg aan het timmeren was dat er niemand binnen Europa in opstand kwam tegen dit soort dictatuur. Of dat er een assassination beraamd werd. Of is dat wel beraamd?. Voordat Hitler met de oorlog begon.
-pre-emptive oorlogen voeren tegen landen die misschien ooit van plan zijn de usa aan te vallenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:52 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, alleen je doet alsof je het wiel net uitvindt. Iedere gebeurtenis wordt subjectief benaderd, maar de hele complottheorieën rondom 9/11 zijn zo onzinnig dat er wat minder aandacht voor is. Als we iedere paranoia persoon een krant moeten laten vullen...
Stop vooral even met dat 'wir haben es nicht gewusst', leuk dat je dat zinnetje kent, maar de politiek in Amerika is nog niet gebasseerd op een foute ideologie, en is zover ik weet nog gewoon democratisch. In Amerika zelf wordt Bush en zijn mannen ook constant aangevallen.
Maar was het niet zo dat Fahrenheit 911 lekker duidelijk maakt hoe incompetent Bush wel niet is en dat Bush slecht is. Maar als je dan een Terrorstorm of Martial Law bekijkt dat eigenlijk F911 een pro-bush gebeuren is. Doordat alles maar een beetje aan de oppervlak wordt beroerd.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:32 schreef Orwell het volgende:
[..]
-pre-emptive oorlogen voeren tegen landen die misschien ooit van plan zijn de usa aan te vallen
(wat voor ideologie is dat dan? een "goede"? )
-amerika democratisch? die is goed! met behulp van electr. stemkastjes en een bevriende gouverneur heeft bush de laatste verkiezingen gestolen
-"in amerika worden bush en co constant aangevallen... '
door foxnews,cnn en de new-york times zeker...
ik heb nog nooit een logische uitleg gehoord over waarom bush en zijn mensen zich veilig achte in dat schooltje en de president niet in no time in veiligheid werd gebracht..quote:Op woensdag 20 september 2006 22:37 schreef calvobbes het volgende:
Dit topic is toch ook wel weer typerend voor mensen die in een complot willen geloven. Ene moment roepen ze dat ze uitleg van de overheid willen en omdat de overheid dat niet geeft moet het wel een complot zijn.
Maar leg je dan het een en ander redelijk uit (in ieder geval redelijker dan de complottheorien) dan negeren ze je gewoon. Tja, als je niet wilt luisteren naar logische uitleg, dan kun je inderdaad blijven roepen dat het allemaal niet klopt wat de overheid zegt....
Volgens Press for the Truth hadden ze mensen met luchtdoelraketten op een naastgelegen gebouw. Iets wat niet zo vaak gebeurde als de president ergens langs kwam.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een logische uitleg gehoord over waarom bush en zijn mensen zich veilig achte in dat schooltje en de president niet in no time in veiligheid werd gebracht..
en dan tel ik "I was affraid to scare the kids" niet mee.
Lekker veilig als er aanslagen met vliegtuigen worden gepleegd op dat moment!quote:Op donderdag 21 september 2006 00:39 schreef Orwell het volgende:
dus?
Hij verkeerde al in veiligheid. Lastig he?quote:Op donderdag 21 september 2006 01:14 schreef Orwell het volgende:
hoe dan ook..hij is niet in veiligheid gebracht. dat vraagt om een verklaring..
Mwa, da's een kwestie van perspectief. Een aantal andere overheidsfunctionarissen waren ook op een "veilige locatie" op het moment dat het eerste WTC geraakt was, maar hun "bodyguards" wachtten geen seconde nadat het bericht binnengekomen was en sleurden de desbetreffende overheidsfunctionarissen weg naar een veilige locatie.quote:Op donderdag 21 september 2006 02:12 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hij verkeerde al in veiligheid. Lastig he?
Nogmaals ... alsof 911 staat of valt met loose changequote:Op donderdag 21 september 2006 01:49 schreef BaajGuardian het volgende:
daar gaan we weer
heb je dit topic na het zien van loose change gemaakt?
zoja dan haal ik em weer uit mn active topic list.
Eigenlijk wel, want alle punten die jullie hier op Fok aandragen komen van conspiracysites. Loose Change is alles wat die conspiracysites zeggen samengevat in een documentaire. Met ander woorden; Als je de punten van de conspiracysites ontkracht, ontkracht je ook Loose Change. Of andersom, als je Loose Change ontkracht, ontkracht je ook de conspiracysites. Er zijn maar een beperkt aantal punten waarom jullie denken dat het een complot was. Die punten staan op conspiracysites, maar worden ook in de L.C. video aangehaald. Het zijn de zelfde punten.quote:Op donderdag 21 september 2006 08:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nogmaals ... alsof 911 staat of valt met loose change![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |