no further questions.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:22 schreef OllieA het volgende:
De brand is veroorzaakt door de gevangene op cel 11.
Er zijn 4 deskundigen ingeschakeld die alle 4 een rapport met aanbevelingen hebben ingediend en die leidden alle 4 tot aanpassingen van de bouw.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:22 schreef OllieA het volgende:
die meermalen zijn gewaarschuwd voor het gebrek aan brandveiligheid.
dat zou wat zijnquote:
Waarom niet?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:22 schreef Xenomaniac het volgende:
Securicor ook maar aanklagen?
11 mensen is ongekend veel. En een gevangenisbrand in Nederland is uniek.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:10 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat dodelijke branden veelvuldiger voorkomen, ongeacht het aantal doden. Café het Hemeltje bijvoorbeeld nog. De brand in de Jan Hollanderstraat in Eindhoven waarbij 2 kinderen om het leven kwamen. De enorme gasbrand in België waarbij verschillende mensen omkwamen.
Hoeveel vliegtuigen hebben zich in de omgeving van Nederland in de jaren rondom de Bijlmerramp in een flatgebouw geboord? En hoeveel vuurwerkdepots zijn er in de omgeving van Nederland onploft waarbij ook een hele woonwijk met de grond gelijk werd gemaakt?
Wat ik zeg is beslist geen onzin.
tja wie er voor verantwoordelijk is weet ik niet maar het is wel een politieke keuze geweest waar iemand politiek verantwoordelijk voor is.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar kun je daar Donner van de schuld geven?
het huidige kabinet heeft de vinger op de knip gehouden en alles goedkoop willen doen dat is echt niet enkel een keuze van de minister van jus-ti-tie die rijmpjes maakt over de po-li-tie
Het zou een betere grond zijn dan de nationaliteit van Ayaan Hirshi Ali, maar goed...quote:Op woensdag 20 september 2006 15:26 schreef One_of_the_few het volgende:
Valt het kabinet dan?
Ah! Jij bent van het principe: de dader heeft het gedaan. Lekker makkelijk.quote:
quote:***************************************
De Geus herroept woorden Schiphol
` Minister De Geus neemt zijn woorden
over de Schipholbrand terug.Vanochtend
noemde hij voor radio 1 de brand "een
rotstreek".Hij zei dat een celbewoner
moedwillig brand heeft gesticht,en "dat
wij het in Nederland klaarspelen om de
halve wereld daaromheen van schuld te
betichten".
In een schriftelijke verklaring zegt De
Geus zijn uitspraken te betreuren."Op
het politieke debat kan en mag ik niet
vooruitlopen.Ik had moeten zwijgen".
Hij biedt excuses aan als de indruk is
ontstaan dat hij mensen wilde kwetsen.
De verklaring komt nadat de linkse
oppositie uitleg had gevraagd.
Ja ook of misschien degenen die hen instructie heeft gegeven of die verantwoordelijk voor is de bewaking op deze manier vorm te geven. Dan kom je dus vanzelf weer uit bij de politiek verantwoordelijke.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:22 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
De brand is overgeslagen naar de gang en andere cellen doordat de bewakers de celdeur niet achter zich dicht deden.
Securicor ook maar aanklagen?
poe, jij leest veel in die drie woorden.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:29 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ah! Jij bent van het principe: de dader heeft het gedaan. Lekker makkelijk.
Infrastructuur, overheidsbeleid, het is allemaal niet relevant. Dan weet ik dat ook weer.![]()
Tuurlijk, doen.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:28 schreef Argento het volgende:
Waarom niet?
Mooi. Lijkt me dat je dat dan ook moet en mag verwachten.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Snel opgezette en goedkope gebouwen kunnen anders prima brandveilig worden gemaakt hoor.
Want? Screbrenicia moest ook tig jaar duren. Bovendien weet je wel niet hoeveel mensen er sterven door wachtlijsten en blunders in de gezondhiedszorg? 11 valt daarbij in het niets.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:26 schreef One_of_the_few het volgende:
11 doden zonder consequenties kan eigenlijk niet. Ik denk dan ook dat er koppen gaan rollen. Donner en Dekker ook denk ik.
Lees je ook wat je quote? De Geus heeft spijt van zn timing niet van de inhoud..quote:Op woensdag 20 september 2006 15:29 schreef SCH het volgende:
De Geus is weer op zijn uitspraken terug gekomen, en terecht:
helaas zitten ook de bajesboten weer vol met PVC leidingen die niet gek gezond zijn als ze in de fik vliegen.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi. Lijkt me dat je dat dan ook moet en mag verwachten.
imo is de Nederlandse staat verantwoordelijk, niet 1 iemand in het bijzonderquote:Op woensdag 20 september 2006 15:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja wie er voor verantwoordelijk is weet ik niet maar het is wel een politieke keuze geweest waar iemand politiek verantwoordelijk voor is.
Zomaar.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:34 schreef SCH het volgende:
door de overheid opgesloten
neequote:
Nee - maar is dat relevant. Dan suggereer je dus weer dat je gevangenen maar gewoon mag laten verbrandenquote:
de waarheid, de hele waarheid, en niets dan de waarheid.quote:
De overheid heeft de brand niet gesticht, noch heeft de overheid deze mensen zonder grond achter slot en grendel gezet.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:34 schreef SCH het volgende:
Er zijn godverdomme 11 mensen dood - door de overheid opgesloten - het is om je rot te schamen dat zoiets in Nederland kan gebeuren.
Dat is de eed (of belofte) die de getuige aflegt, niet de vragensteller.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:40 schreef sigme het volgende:
[..]
de waarheid, de hele waarheid, en niets dan de waarheid.
Zo is dat. Het lijkt mij zinvoller om daadwerkelijk wat aan de problemen te doen, dan een maand voor de verkiezingen op te stappen.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:40 schreef Argento het volgende:
[..]
De overheid heeft de brand niet gesticht, noch heeft de overheid deze mensen zonder grond achter slot en grendel gezet.
Ja, wellicht kun je de overheid betrappen op handelen dat nalatig genoemd zou kunnen worden, feit is wel dat de gevolgen van de brand uiteenlopende oorzaken hebben die allen in onderling verband staan. Overheidshandelen heeft zijn rol gespeeld, maar was níet de oorzaak van de brand. Zeker niet de primaire oorzaak.
Voortdurend dat gehijg naar aftredende ministers. Wat lost het in godsnaam op als Donner en Dekker een maand voor de verkiezingen vertrekken? Ben je dan blij? Verkeer je dan in de veronderstelling dat ´moreel´ juist gehandeld wordt?
Er moet godverdomme gewerkt worden. Die 11 mensen blijven wel dood, maak je daar vooral geen zorgen om. Stel degenen die recht hebben op schadevergoeding, schadeloos, breng die cellencomplexen op orde en ga verder.
quote:Op woensdag 20 september 2006 15:39 schreef Floripas het volgende:
Ze hadden geen misdaden op hun geweten.
ja maar, het kabinet is rechts. Rechts is slecht en als ik afgeef op rechts ben ik links verheven ..quote:Op woensdag 20 september 2006 15:40 schreef Argento het volgende:
Voortdurend dat gehijg naar aftredende ministers.
Zo, daar wil ik wel eens even een bron voor zien.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Inclusief terrorismeverdachten en al.
Nog ff en er zaten alleen maar lieve Engeltjes daar...![]()
[..]
ja maar, het kabinet is rechts. Rechts is slecht en als ik afgeef op rechts ben ik links verheven ..
En die kan die eed niet houden omdat ie geen spreekrecht heeft.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is de eed (of belofte) die de getuige aflegt, niet de vragensteller.
hoe is dat onderscheid in deze van toepassing? Ligt de oorzaak van de brand niet bij de overheid, maar heeft zij wel de aanleiding gegeven?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:43 schreef Floripas het volgende:
Jongen, heb jij op college nog geen onderscheid gehad tussen aanleiding en oorzaak?
Argento dus.
wie heeft geen spreekrecht?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
[..]
En die kan die eed niet houden omdat ie geen spreekrecht heeft.
Aanleiding is (blijkbaar) dat er een keer iemand met een aansteker heeft lopen rommelen. Oorzaak van de doden naar aanleiding van uitslaande brand is dat het cellencomplex zo'n beetje brandbaarder was dan Wilders' haar. Wat is nu oorzaak? En wie heeft er dan schuld aan die oorzaak?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:49 schreef Argento het volgende:
[..]
hoe is dat onderscheid in deze van toepassing? Ligt de oorzaak van de brand niet bij de overheid, maar heeft zij wel de aanleiding gegeven?
Die geef ik je als jij met een fatsoenlijke bron komt voor jouw bewering:quote:Op woensdag 20 september 2006 15:46 schreef Floripas het volgende:
Zo, daar wil ik wel eens even een bron voor zien.
er worden toch maatregelen getroffen naar aanleiding van de kritiek?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:47 schreef Verbal het volgende:
Gewoon maar negeren omdat ze onwelgevallig zijn
oh, als je dat bedoelt heb jij geen onderwijs gehad in het onderscheid tussen aanleiding en oorzaak.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Aanleiding is (blijkbaar) dat er een keer iemand met een aansteker heeft lopen rommelen. Oorzaak van de doden naar aanleiding van uitslaande brand is dat het cellencomplex zo'n beetje brandbaarder was dan Wilders' haar. Wat is nu oorzaak? En wie heeft er dan schuld aan die oorzaak?
Hier wordt gedaan alsof het een halsmisdaad is om die kritiek te uiten. En verder komt de overheid er niet al te genadig van af in dat rapport. Daar hoeft wat jou betreft dan maar niets aan te worden gedaan?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:51 schreef Argento het volgende:
[..]
er worden toch maatregelen getroffen naar aanleiding van de kritiek?
want dan mogen ze best verbranden?quote:
quote:Op woensdag 20 september 2006 15:51 schreef Napalm het volgende:
[..]
Die geef ik je als jij met een fatsoenlijke bron komt voor jouw bewering:
"Ze hadden geen misdaden op hun geweten."
39 wel, 7 niet, waarvan wellicht een aantal mensen hun delicten begingen na de brand.quote:Verblijfsvergunningen voor slachtoffers Schipholbrand tenzij ernstige criminele antecedenten
Persbericht | 31-08-2006
Vreemdelingen van wie uit een verklaring van een medisch behandelaar is gebleken dat zij nog medische klachten hebben en die tijdens de brand op het cellencomplex te Schiphol-Oost in vreemdelingendetentie zaten, krijgen een reguliere verblijfsvergunning tenzij er sprake is van ernstige gewelds- en/of drugsdelicten. Dit heeft minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie besloten na individuele afweging van de dossiers van de betrokkenen bij de Schipholbrand, mede op basis van een advies van het Bureau Medische Advisering (BMA) van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
In totaal komen 39 vreemdelingen op basis van de discretionaire bevoegdheid van de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie in aanmerking voor vergunningverlening. Degenen die het betreft danwel hun gemachtigden krijgen bericht van de minister waarin hen wordt verzocht een aanvraag voor regulier verblijf in te dienen bij de IND. Met deze beslissingen wordt mede tegemoet gekomen aan de wens van de artsen om duidelijkheid te verschaffen over de verblijfspositie ten behoeve van de behandeling.
Zeven vreemdelingen komen niet in aanmerking voor verblijfsverlening vanwege ernstige drugs- en/of geweldsdelicten. Op basis van het lopende strafrechtelijk onderzoek naar de brand op het cellencomplex komt ook de verdachte van de brandstichting niet in aanmerking voor verblijf als slachtoffer van de Schipholbrand. Ook in een andere individuele zaak wordt een strafrechtelijke uitspraak in een drugszaak afgewacht.
Zo, ik ben jouw oneliners wel een beetje zat. Waar zit de negeerknop?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:52 schreef Argento het volgende:
[..]
oh, als je dat bedoelt heb jij geen onderwijs gehad in het onderscheid tussen aanleiding en oorzaak.
Ik zie liever dat bewindslieden hun verantwoordelijkheid nemen door hun beleid waar mogelijk aan te passen en gemaakte fouten zo mogelijk te herstellen. In een aftredend bewindspersoon, zie ik niet iemand die zijn verantwoordelijkheid neemt. Ik zie daarin juist het tegendeel.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:55 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hier wordt gedaan alsof het een halsmisdaad is om die kritiek te uiten. En verder komt de overheid er niet al te genadig van af in dat rapport. Daar hoeft wat jou betreft dan maar niets aan te worden gedaan?
M.a.w. jij meent te kunnen bepalen waar wel en waar niets mee hoeft te worden gedaan?
V.
Verdachten?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Inclusief terrorismeverdachten en al.
Illegaliteit. Geen strafbaar feit.quote:Nog ff en er zaten alleen maar lieve Engeltjes daar...![]()
Sinds wanneer pakt NL criminaliteit serieus aan bedoel je?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:59 schreef sigme het volgende:
Verdachten?
Vreemd. Sinds wanneer worden verdachten niet vervolgd?
Hmm. Ze waren in handen van justitie en die zag geen aanleiding tot vervolging.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:51 schreef Napalm het volgende:
[..]
Die geef ik je als jij met een fatsoenlijke bron komt voor jouw bewering:
"Ze hadden geen misdaden op hun geweten."
Sorry. Als ik meen te kunnen volstaan met één of twee regels, dan zal ik dat doen. Als dat reden is om mij te negeren, zal ik je daarin uiteraard niet tegenhouden. Ik geloof overigens niet dat Fok een negeerfunctie heeft, maar ik heb sowieso geen verstand van die dingen.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zo, ik ben jouw oneliners wel een beetje zat. Waar zit de negeerknop?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |